abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_206826122
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 november 2022 09:40 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Mijn waterverbruik als alleenstaande zit op circa 10 kuub per jaar dus 27 liter per dag, dat is naar mijn idee al veel. Wat mij betreft voeren ze een zeer hoog tarief in voor elke kuub boven de 20 kuub per jaar per persoon.10 euro per kuub om te beginnen.
Geen idee wat jij doet.. Ben je nooit thuis?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zaterdag 26 november 2022 @ 10:16:14 #77
477768 TweedeKlum
De echte Rico is op Zuid.
pi_206826143
Ik heb direct een nieuwe actiegroep opgericht, Waterwaarheid, doe mee strijders!

:')
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_206826222
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 10:13 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Geen idee wat jij doet.. Ben je nooit thuis?
Is jou verbruik dan zoveel dat je je erover verbaast dat sommige mensen daadwerkelijk op hun verbruik letten en daarom maar iemand moet afzeiken die dat wel doet?
pi_206826234
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2022 19:55 schreef torentje het volgende:
De grootverbruikers van drinkwater meer belasten zou een goede zet zijn.
Die grootverbruikers die in 2 minuten er meer water doorheen jagen dan ik een jaar inderdaad. ^O^
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_206826248
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 09:17 schreef Basp1 het volgende:
Hebben mensen hier sowieso nog geen wc met een grote en kleine spoeling?
Ja hoor al tien jaar. Maar de kleine spoeling is met 2 liter zo weinig dat je je afvraagt of je wel doorgetrokken hebt dus die gebruik ik bijna nooit. Zuinig is prima maar t moet wel normaal blijven doen wat t hoort te doen.
pi_206826276
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 10:23 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Is jou verbruik dan zoveel dat je je erover verbaast dat sommige mensen daadwerkelijk op hun verbruik letten en daarom maar iemand moet afzeiken die dat wel doet?
Opletten okee, maar 27 liter is wel heel weinig hoor. Keurig als t lukt maar ga nou niet doen of dat normaal is en iedereen dat kan.
  zaterdag 26 november 2022 @ 10:32:41 #82
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206826299
Water in NL is ook gewoon belachelijk goedkoop. Drinkwater gebruiken om bijvoorbeeld de wc door te spoelen of de plantjes water geven is idioot.
pi_206826338
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 10:23 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Is jou verbruik dan zoveel dat je je erover verbaast dat sommige mensen daadwerkelijk op hun verbruik letten en daarom maar iemand moet afzeiken die dat wel doet?
Nou,ik ben er eerlijk gezegd ook wel nieuwsgierig naar. Vulde net die berekening in (en ik ben zuuunig met mijn matige douch/was/afwas/autowas gedrag en alle energielabel A apparatuur...mijn afwasmachine gebruikt 9l 1x per week ofzo) en dan kom ik ook al aan bijna 100l per jaar. Dan zou je dat zelfs nog door 4 moeten delen. Dan kan ik maar eens per week douchen, eens per maand de wasmachine aan en de poep en pies maar even in de wc pot laten liggen.

Toiletpot is overigens de grootverbruiker...30% van al mijn waterverbruik en dat met spaarknop. Dus in de komende 20 jaar dit zoveel mogelijk omkatten naar een gescheiden systeem gaat aardig wat winst opleveren.
beter een knipoog dan een blauw oog
  zaterdag 26 november 2022 @ 10:38:46 #84
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_206826358
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 november 2022 09:02 schreef Emmerdeur het volgende:
En wat komt er na het water? Belasting op de lucht die je in en uitademt?
Een geïmplanteerde chip die doorgeeft wanneer en waar je gebruik maakt van het trottoir en dat je dan daarvoor wordt aangeslagen door de belastingdienst. De mogelijkheden zijn legio met een dergelijk systeem.
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
pi_206826395
Begin eens met een verbod op het koelen van datacenters met drinkwater. Daarmee kom je al een heel eind.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)ter-84-miljoen-liter
  zaterdag 26 november 2022 @ 10:44:11 #86
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_206826419
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 10:42 schreef Jaeger85 het volgende:
Begin eens met een verbod op het koelen van datacenters met drinkwater. Daarmee kom je al een heel eind.
Verbod op feesboek, porno en twitter scheelt zo de helft aan de hoeveelheid datacenters.
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
pi_206826427
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 10:44 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Verbod op feesboek, porno en twitter scheelt zo de helft aan de hoeveelheid datacenters.
Mag van mij. Social media is een gezwel voor de samenleving. De nadelen zijn veel groter dan de voordelen.
  zaterdag 26 november 2022 @ 10:46:12 #88
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_206826432
quote:
84s.gif Op zaterdag 26 november 2022 10:32 schreef Starhopper het volgende:
Water in NL is ook gewoon belachelijk goedkoop. Drinkwater gebruiken om bijvoorbeeld de wc door te spoelen of de plantjes water geven is idioot.
Dat is het ook, echter vergeet niet dat je als particulier zeer moeilijk een dusdanige watertank kunt installeren zonder enorme kosten.

Ik heb een 200 liter regenton voor de buitenplanten. Dat is in no time leeg. Als je gemiddeld 20 liter per wc beurt verbruikt kun je 10 keer doortrekken en de ton is leeg. Ik ga gemiddeld denk ik 5 keer per dag voor een kleine boodschap, dus na twee dagen ton leeg :') voor een week zou je dan minimaal een kuub water moeten hebben. afgelopen zomer regende het wekenlang niet. Dan heb je het dus over tanks van 10.000 liter minimaal... Afgezien van de kosten, waar laat je ze?


Alleen bij nieuwbouw is dit relevant. Ik ben absoluut voor verplichting tot installatie van infiltratie kratten, opslagtanks e.d. van kostbaar regenwater. Maar het verhogen van de prijs onder het mom van wat nu voorgesteld wordt is belachelijk. Zeker als je ziet wat de industrie verbruikt :X
  zaterdag 26 november 2022 @ 10:46:45 #89
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206826437
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 10:44 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Verbod op feesboek, porno en twitter scheelt zo de helft aan de hoeveelheid datacenters.
En als iedereen nu gewoon een externe hardeschijf koopt in plaats van alles op de cloud te pleuren, dan scheelt dat ook enorm.
  zaterdag 26 november 2022 @ 10:47:02 #90
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_206826439
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 10:45 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Mag van mij. Social media is een gezwel voor de samenleving. De nadelen zijn veel groter dan de voordelen.
Inderdaad, TikTok, Snapchat Twitter allemaal weg.
pi_206826443
Een verbod op dit kabinet , we mogen niks meer gebruiken zonder prijsverhoging, dadelijk moeten we ook betalen voor de lucht die we inademen, pleuriskabinet
  zaterdag 26 november 2022 @ 10:50:20 #92
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_206826460
quote:
Dat is volgens minister Mark Harbers (Waterstaat) nodig vanwege de bevolkingsgroei en een toenemend tekort aan schoon drinkwater.
Fuck de bevolkingsgroei.

Hoe duidelijk moet het nu in je gezicht uitgedrukt worden dat er grenzen zijn. Niet alleen landelijk, maar op talloze gebieden.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  zaterdag 26 november 2022 @ 10:50:45 #93
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206826465
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 november 2022 10:46 schreef RedFever007 het volgende:

[..]
Dat is het ook, echter vergeet niet dat je als particulier zeer moeilijk een dusdanige watertank kunt installeren zonder enorme kosten.

Ik heb een 200 liter regenton voor de buitenplanten. Dat is in no time leeg. Als je gemiddeld 20 liter per wc beurt verbruikt kun je 10 keer doortrekken en de ton is leeg. Ik ga gemiddeld denk ik 5 keer per dag voor een kleine boodschap, dus na twee dagen ton leeg :') voor een week zou je dan minimaal een kuub water moeten hebben. afgelopen zomer regende het wekenlang niet. Dan heb je het dus over tanks van 10.000 liter minimaal... Afgezien van de kosten, waar laat je ze?

Alleen bij nieuwbouw is dit relevant. Ik ben absoluut voor verplichting tot installatie van infiltratie kratten, opslagtanks e.d. van kostbaar regenwater. Maar het verhogen van de prijs onder het mom van wat nu voorgesteld wordt is belachelijk. Zeker als je ziet wat de industrie verbruikt :X
Daar moet vast wel wat op te verzinnen zijn toch? Zuinigere toiletten die minder water nodig hebben maar wel genoeg kracht hebben om een dikke drol door te spoelen.

De manier waarop en de reden is misschien stom maar hopelijk brengt de hogere waterprijs de innovatie in een versnelling.
  zaterdag 26 november 2022 @ 11:02:31 #94
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_206826547
quote:
84s.gif Op zaterdag 26 november 2022 10:50 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Daar moet vast wel wat op te verzinnen zijn toch? Zuinigere toiletten die minder water nodig hebben maar wel genoeg kracht hebben om een dikke drol door te spoelen.

De manier waarop en de reden is misschien stom maar hopelijk brengt de hogere waterprijs de innovatie in een versnelling.
https://www.tankkopen.nl/(...)lus-10000-liter.html

Dit ding kost je om en nabij de 4200 euro kale prijs. Daar komt nog een fors bedrag bij voor
- stabilisatiezand
- leidingwerk
- koppelstukken
- pomp
- laten uitgraven
- afvoeren grond
- betonvloer eventueel bij hoge grondwaterstand
- etc


Voordat je dat terug verdiend hebt ben je al 100 jaar dood :')

10 kuub leidingwater kost je 15 a 20 euro? :')
  zaterdag 26 november 2022 @ 11:03:23 #95
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_206826555
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 06:28 schreef vipergts het volgende:

[..]
Dat valt best mee in 2018 gebruikte ik nog 28 kuub per jaar dat is al minder dan de 36,5 die ze zoeken. In 2022 was mijn verbruik 19 kuub. Ik douche iedere dag doe het huishouden net als ieder ander. Dan moet het toch mogelijk zijn om voor iedereen terug te gaan naar een verbruik van 30 kuub water per jaar zonder in te leveren op comfort.
De meeste mensen op dit forum vallen hier (volgens mij) niet over het verminderen, maar de argumentatie waarop dit gebaseerd wordt.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_206826571
125liter pp / dag lijkt me wel wat ruim ingeschat?
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_206826578
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 november 2022 11:02 schreef RedFever007 het volgende:

[..]
https://www.tankkopen.nl/(...)lus-10000-liter.html

Dit ding kost je om en nabij de 4200 euro kale prijs. Daar komt nog een fors bedrag bij voor
- stabilisatiezand
- leidingwerk
- koppelstukken
- pomp
- laten uitgraven
- afvoeren grond
- betonvloer eventueel bij hoge grondwaterstand
- etc


Voordat je dat terug verdiend hebt ben je al 100 jaar dood :')

10 kuub leidingwater kost je 15 a 20 euro? :')
¤0,87 / m3
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_206826620
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 november 2022 09:40 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Mijn waterverbruik als alleenstaande zit op circa 10 kuub per jaar dus 27 liter per dag, dat is naar mijn idee al veel. Wat mij betreft voeren ze een zeer hoog tarief in voor elke kuub boven de 20 kuub per jaar per persoon.10 euro per kuub om te beginnen.
Dan ben je dus bijna nooit thuis. 10m3 lijkt mij onmogelijk als verbruik bij een normale huishouding. Alleen al een wasmachine verbruikt tussen de 40 en 60 liter per wasbeurt. Met 2 personen draai ik 2 twee tot 3 wasbeurten per week. Zou ik alleen zijn zou dat mogelijk uitkomen op 1 wasbeurt. Werkkleding in de zorg en mijn werkkleding is al een machine per week.
pi_206826791
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2022 23:12 schreef ZarB het volgende:

[..]
Jamaar dublin verdrag dit en dat of wat voor shitty afspraken er ook zijn gemaakt. Mensenrechten huilhuil
Ja, ik weet dat ze zich daarachter verschuilen. Ze hebben nooit van middelvingers gehoord blijkbaar, die slappe was. Hier, middelvinger voor Dublin verdrag. Middelvinger voor EU. Middelvinger voor VN.

Eigen volk eerst. Daarna zien we wel weer. Ze vergeten gewoon dat andere landen ook problemen hebben én ook afhankelijk zijn van onze producten. De gevolgen van zo'n middelvinger worden overschat.
pi_206826852
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 07:42 schreef roos94 het volgende:
125 liter water per prrson per dag? Hoe dan?
Ik gebruik 52 liter per dag 100 moet echt haalbaar zijn voor iedereen.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')