Dat valt best mee in 2018 gebruikte ik nog 28 kuub per jaar dat is al minder dan de 36,5 die ze zoeken. In 2022 was mijn verbruik 19 kuub. Ik douche iedere dag doe het huishouden net als ieder ander. Dan moet het toch mogelijk zijn om voor iedereen terug te gaan naar een verbruik van 30 kuub water per jaar zonder in te leveren op comfort.quote:Op vrijdag 25 november 2022 21:40 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Eens. Er staat ook dat men dan zo'n 20% minder moet gebruiken. Dat is toch best redelijk? Als je je toilet zou spoelen met regenwater ben je er al ruim overheen zelfs.
Een prijsplafond werkt niet daar verdienen alleen de maatschappijen wat mee. Je moet gewoon een limiet stellen. Je mag per jaar 36,5 kuub water per persoon gebruiken daarna heb je geen water meer.quote:Op vrijdag 25 november 2022 21:48 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Ja, een soort prijsplafond maar dan voor drinkwater lijkt mij een prima idee. Huishoudens die belachelijk veel drinkwater gebruiken, bijvoorbeeld om in de zomer de hele dag de sproeier aan te zetten voor de tuin, mogen van mij fors belast worden.
Vergeet niet de ik die lekker niet en ga gewoon door mentaliteit.quote:Op vrijdag 25 november 2022 22:49 schreef Glazenmaker het volgende:
De wereld is niet onbeperkt en dat is alemaal de schuld van de politiek1!!111![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik denk dat het grootste gedeelte van de dwarsliggers hier niet weten wat ze gebruiken en er onder zitten 36 kuub per persoon is echt veel. Maar gillen dat een ander het maar moet doen en klagen over asielzoekers is makkelijker.quote:Op zaterdag 26 november 2022 03:04 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
100 liter per dag is makkelijk haalbaar, zie bvb Vlaanderen:
[..]
(348/4 = 87 liter per persoon per dag)
https://www.vmm.be/waterloket/de-waterfactuur/de-prijs-van-water
Nederlanders?? Tegen die tijd is het 40% van dat volk uit het oostenquote:
Het was net als met het Gas, het was goedkoop en kon niet op.quote:Op zaterdag 26 november 2022 07:03 schreef Jed1Gam het volgende:
Spoelt WC door met 8L drinkwater, gaaf land!
Ik heb dit ingevuld:quote:Op zaterdag 26 november 2022 07:42 schreef roos94 het volgende:
125 liter water per prrson per dag? Hoe dan?
Dit dus maar je weet al hoe dit gaat lopen. Consumenten gaan 2x zoveel betalen en de industrie die 3x zoveel verbruikt blijven buiten schot. Zelfde met de energiebelasting.quote:Op vrijdag 25 november 2022 19:57 schreef sjorsie1982 het volgende:
datacenters verbieden en degene die hier zijn sluiten zet veel meer zoden aan de dijk,
100 liter per dag is circa 36,5 m3 per jaar. Dat is niet zo veel(eigenlijk netjes). Die wasmachine hakt er wel in. 129 liter per persoon was volgens mij in 2021 het gemiddelde per persoon.quote:Op zaterdag 26 november 2022 08:26 schreef Het_Bokje het volgende:
[..]
Ik heb dit ingevuld:
https://verbruick.nl/waterverbruik/berekenen/
Kom ik met 1 persoon, 4x douchen/week, 1x vaatwasser+handwas, wasmachine op 34440 liter/jaar. = 94 /dag.
waarvan +/-20 liter aan schijten/zeiken
Ik vind het wel veel (op papier!). Aan de andere kant: 100 liter is er zo doorheen....
Dus eigenlijk is er niets aan de hand, en worden we voorbereid op de stijging van waterbehandelingskosten, onder het mom van bevolkingsgroei (import of niet). 'we kunnen niet anders'quote:Op zaterdag 26 november 2022 08:44 schreef Cherni het volgende:
[..]
100 liter per dag is circa 36,5 m3 per jaar. Dat is niet zo veel(eigenlijk netjes). Die wasmachine hakt er wel in. 129 liter per persoon was volgens mij in 2021 het gemiddelde per persoon.
Ik zat in m'n eentje al aan 800liter per week pre corona, en nu met 100% thuiswerk jaag ik er 1100 a 1200 liter doorheen. Reken maar mee.quote:Op zaterdag 26 november 2022 07:42 schreef roos94 het volgende:
Dit ja. 100L per dag zit je zo aan met 1x douchen en een paar x doortrekken + afwas. Dan zou een ligbad, tuin, auto-was/schoonmaak er nog bij moeten komen.quote:Op zaterdag 26 november 2022 08:56 schreef JF_ het volgende:
[..]
Ik zat in m'n eentje al aan 800liter per week pre corona, en nu met 100% thuiswerk jaag ik er 1100 a 1200 liter doorheen. Reken maar mee.
200 liter elke week voor ligbad.
Gemiddeld 10minuten douchen a 10literpm elke dag, 600liter
Wc doortrekken, 6 liter, 20x per week of zo? 120liter.
Hop daar heb je al ruim 900 liter te pakken en dan is er nog koken drinken en afwassen, wasmachine en schoonmaak, plantjes watergeven, en blijkbaar onderschat ik nog iets maar zo kom je dus aan 1100 liter per week.
niets want iedereen is welkomquote:Op vrijdag 25 november 2022 20:19 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Mmmm ja. En dat leidt niet enkel tot problemen met het drinkwater, maar ook op de woningmarkt, files, verdere verdringing van natuur, etc. Kun je beter de oorzaak dan de gevolgen aanpakken he. Dusse, wat doet het kabinet om de bevolkingsgroei te remmen?
Mijn waterverbruik als alleenstaande zit op circa 10 kuub per jaar dus 27 liter per dag, dat is naar mijn idee al veel. Wat mij betreft voeren ze een zeer hoog tarief in voor elke kuub boven de 20 kuub per jaar per persoon.10 euro per kuub om te beginnen.quote:Op zaterdag 26 november 2022 07:42 schreef roos94 het volgende:
Al zo'n 20 jaar heb ik zo'n wc en dat kan inderdaad flink helpen je waterverbruik te reduceren.quote:Op zaterdag 26 november 2022 09:17 schreef Basp1 het volgende:
Hebben mensen hier sowieso nog geen wc met een grote en kleine spoeling?
Helemaal voor.quote:Gewoon elke persoon tot 30 kuub jaarverbruik de huidige prijs laten betalen en bij alles erboven de prijs een factor 10 hoger.
En bedrijf.quote:Op zaterdag 26 november 2022 09:17 schreef Basp1 het volgende:
Hebben mensen hier sowieso nog geen wc met een grote en kleine spoeling?
Gewoon elke persoon tot 30 kuub jaarverbruik de huidige prijs laten betalen en bij alles erboven de prijs een factor 10 hoger.
Exact. Als de bevolkingsgroei zo'n probleem is, dan moet je daar paal en perk aan stellen. En laat de echte NL'ers nu net een bevolkingskrimp zien en er alleen maar aanwas is door de influx van allerlei kanslozen.quote:Op zaterdag 26 november 2022 10:07 schreef schommelstoel het volgende:
"nodig vanwege de bevolkingsgroei en een toenemend tekort aan schoon drinkwater"
Ik dacht juist dat Nederlanders te weinig kinderen kregen en dat juist alle vluchtelingen/asielzoekers wel veel kinderen kregen.
En er zijn nog 200.000 onderweg.
Misschien op een ander gebied de kraan dicht draaien.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |