abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_206825411
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2022 21:40 schreef Ceviche het volgende:

[..]
Eens. Er staat ook dat men dan zo'n 20% minder moet gebruiken. Dat is toch best redelijk? Als je je toilet zou spoelen met regenwater ben je er al ruim overheen zelfs.
Dat valt best mee in 2018 gebruikte ik nog 28 kuub per jaar dat is al minder dan de 36,5 die ze zoeken. In 2022 was mijn verbruik 19 kuub. Ik douche iedere dag doe het huishouden net als ieder ander. Dan moet het toch mogelijk zijn om voor iedereen terug te gaan naar een verbruik van 30 kuub water per jaar zonder in te leveren op comfort.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_206825413
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2022 21:48 schreef Breekfast het volgende:

[..]
Ja, een soort prijsplafond maar dan voor drinkwater lijkt mij een prima idee. Huishoudens die belachelijk veel drinkwater gebruiken, bijvoorbeeld om in de zomer de hele dag de sproeier aan te zetten voor de tuin, mogen van mij fors belast worden.
Een prijsplafond werkt niet daar verdienen alleen de maatschappijen wat mee. Je moet gewoon een limiet stellen. Je mag per jaar 36,5 kuub water per persoon gebruiken daarna heb je geen water meer.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  zaterdag 26 november 2022 @ 06:40:13 #53
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_206825420
Ja, dan plaats je een puls met een filtervat voor je tuinbewatering, autowassen en zwembad. Is nu alleen zo goedkoop dat water, dat de meeste de moeite niet doen.

Wel weer een leuk artikel waar bevolkingsgroei een onoverkomelijke constante wordt beschouwd.
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_206825423
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2022 22:49 schreef Glazenmaker het volgende:
De wereld is niet onbeperkt en dat is alemaal de schuld van de politiek1!!111 :( :( :( :( :( :(
Vergeet niet de ik die lekker niet en ga gewoon door mentaliteit.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_206825432
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 03:04 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
100 liter per dag is makkelijk haalbaar, zie bvb Vlaanderen:
[..]
(348/4 = 87 liter per persoon per dag)
https://www.vmm.be/waterloket/de-waterfactuur/de-prijs-van-water
Ik denk dat het grootste gedeelte van de dwarsliggers hier niet weten wat ze gebruiken en er onder zitten 36 kuub per persoon is echt veel. Maar gillen dat een ander het maar moet doen en klagen over asielzoekers is makkelijker.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_206825444
25 kuub in anderhalve maand, in een huishouden van 10 mensen.

Echter, de gasrekening van 2021 (lage tarieven, voor deze ellende) was bijna 10k voor 190m2 aan woonruimte. Want de sociale verhuurder weigert pertinent om te isoleren want dat kost ze flink geld. Dus minstens 30 jaar oude kozijnen, enkel glas, geen spouwmuren. En de overheid weigert verhuurders te verplichten.

Dus ja, zeg het maar dan.

[ Bericht 2% gewijzigd door probeer op 26-11-2022 10:47:11 ]
"Pools are perfect for holding water"
pi_206825449
Spoelt WC door met 8L drinkwater, gaaf land!
pi_206825455
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2022 20:03 schreef Haags het volgende:

[..]

Nederlanders?? Tegen die tijd is het 40% van dat volk uit het oosten
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_206825465
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 07:03 schreef Jed1Gam het volgende:
Spoelt WC door met 8L drinkwater, gaaf land!
Het was net als met het Gas, het was goedkoop en kon niet op.
pi_206825504
En elk jaar een nieuwe stad aan mensen het land binnen halen. Ondertussen mag de rest naast de energie crisis ook genieten van de water crisis. En die lui die ze binnen halen worden ook nog gecompenseerd waarschijnlijk. Deze regering moet zo snel weg. En dan stemmen we hopelijk eens voor iets wat goed is voor de Nederlander
De Euro was een goed idee ... en dat had het moeten blijven.
  Miss 200.000.000! zaterdag 26 november 2022 @ 07:42:34 #61
367000 roos94
pi_206825513
125 liter water per prrson per dag? Hoe dan?
pi_206825595
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 07:42 schreef roos94 het volgende:
125 liter water per prrson per dag? Hoe dan?
Ik heb dit ingevuld:

https://verbruick.nl/waterverbruik/berekenen/

Kom ik met 1 persoon, 4x douchen/week, 1x vaatwasser+handwas, wasmachine op 34440 liter/jaar. = 94 /dag.
waarvan +/-20 liter aan schijten/zeiken

Ik vind het wel veel (op papier!). Aan de andere kant: 100 liter is er zo doorheen....
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_206825601
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2022 19:57 schreef sjorsie1982 het volgende:
datacenters verbieden en degene die hier zijn sluiten zet veel meer zoden aan de dijk,
Dit dus maar je weet al hoe dit gaat lopen. Consumenten gaan 2x zoveel betalen en de industrie die 3x zoveel verbruikt blijven buiten schot. Zelfde met de energiebelasting.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_206825631
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 08:26 schreef Het_Bokje het volgende:

[..]
Ik heb dit ingevuld:

https://verbruick.nl/waterverbruik/berekenen/

Kom ik met 1 persoon, 4x douchen/week, 1x vaatwasser+handwas, wasmachine op 34440 liter/jaar. = 94 /dag.
waarvan +/-20 liter aan schijten/zeiken

Ik vind het wel veel (op papier!). Aan de andere kant: 100 liter is er zo doorheen....
100 liter per dag is circa 36,5 m3 per jaar. Dat is niet zo veel(eigenlijk netjes). Die wasmachine hakt er wel in. 129 liter per persoon was volgens mij in 2021 het gemiddelde per persoon.
pi_206825664
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 november 2022 08:44 schreef Cherni het volgende:

[..]
100 liter per dag is circa 36,5 m3 per jaar. Dat is niet zo veel(eigenlijk netjes). Die wasmachine hakt er wel in. 129 liter per persoon was volgens mij in 2021 het gemiddelde per persoon.
Dus eigenlijk is er niets aan de hand, en worden we voorbereid op de stijging van waterbehandelingskosten, onder het mom van bevolkingsgroei (import of niet). 'we kunnen niet anders'
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_206825675
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 07:42 schreef roos94 het volgende:
125 liter water per prrson per dag? Hoe dan?
Ik zat in m'n eentje al aan 800liter per week pre corona, en nu met 100% thuiswerk jaag ik er 1100 a 1200 liter doorheen. Reken maar mee.
200 liter elke week voor ligbad.
Gemiddeld 10minuten douchen a 10literpm elke dag, 600liter
Wc doortrekken, 6 liter, 20x per week of zo? 120liter.
Hop daar heb je al ruim 900 liter te pakken en dan is er nog koken drinken en afwassen, wasmachine en schoonmaak, plantjes watergeven, en blijkbaar onderschat ik nog iets maar zo kom je dus aan 1100 liter per week.
pi_206825695
En wat komt er na het water? Belasting op de lucht die je in en uitademt?
pi_206825700
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 08:56 schreef JF_ het volgende:

[..]
Ik zat in m'n eentje al aan 800liter per week pre corona, en nu met 100% thuiswerk jaag ik er 1100 a 1200 liter doorheen. Reken maar mee.
200 liter elke week voor ligbad.
Gemiddeld 10minuten douchen a 10literpm elke dag, 600liter
Wc doortrekken, 6 liter, 20x per week of zo? 120liter.
Hop daar heb je al ruim 900 liter te pakken en dan is er nog koken drinken en afwassen, wasmachine en schoonmaak, plantjes watergeven, en blijkbaar onderschat ik nog iets maar zo kom je dus aan 1100 liter per week.
Dit ja. 100L per dag zit je zo aan met 1x douchen en een paar x doortrekken + afwas. Dan zou een ligbad, tuin, auto-was/schoonmaak er nog bij moeten komen.

(persoonlijk red ik die 100L niet, maar dat is een ander verhaal)
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_206825745
Hebben mensen hier sowieso nog geen wc met een grote en kleine spoeling?

Gewoon elke persoon tot 30 kuub jaarverbruik de huidige prijs laten betalen en bij alles erboven de prijs een factor 10 hoger.
pi_206825784
quote:
9s.gif Op vrijdag 25 november 2022 20:19 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Mmmm ja. En dat leidt niet enkel tot problemen met het drinkwater, maar ook op de woningmarkt, files, verdere verdringing van natuur, etc. Kun je beter de oorzaak dan de gevolgen aanpakken he. Dusse, wat doet het kabinet om de bevolkingsgroei te remmen?
niets want iedereen is welkom
mentions en alerts staan uit, pm/dm mij
pi_206825843
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 07:42 schreef roos94 het volgende:
125 liter water per prrson per dag? Hoe dan?
Mijn waterverbruik als alleenstaande zit op circa 10 kuub per jaar dus 27 liter per dag, dat is naar mijn idee al veel. Wat mij betreft voeren ze een zeer hoog tarief in voor elke kuub boven de 20 kuub per jaar per persoon.10 euro per kuub om te beginnen.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
Wees nutteloos, want zodra je nuttig bent wordt je gebruikt
pi_206825882
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 09:17 schreef Basp1 het volgende:
Hebben mensen hier sowieso nog geen wc met een grote en kleine spoeling?

Al zo'n 20 jaar heb ik zo'n wc en dat kan inderdaad flink helpen je waterverbruik te reduceren.

quote:
Gewoon elke persoon tot 30 kuub jaarverbruik de huidige prijs laten betalen en bij alles erboven de prijs een factor 10 hoger.
Helemaal voor.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
Wees nutteloos, want zodra je nuttig bent wordt je gebruikt
pi_206826045
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 09:17 schreef Basp1 het volgende:
Hebben mensen hier sowieso nog geen wc met een grote en kleine spoeling?

Gewoon elke persoon tot 30 kuub jaarverbruik de huidige prijs laten betalen en bij alles erboven de prijs een factor 10 hoger.
En bedrijf.
"Pools are perfect for holding water"
pi_206826069
"nodig vanwege de bevolkingsgroei en een toenemend tekort aan schoon drinkwater"


Ik dacht juist dat Nederlanders te weinig kinderen kregen en dat juist alle vluchtelingen/asielzoekers wel veel kinderen kregen.

En er zijn nog 200.000 onderweg.

Misschien op een ander gebied de kraan dicht draaien.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_206826111
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 10:07 schreef schommelstoel het volgende:
"nodig vanwege de bevolkingsgroei en een toenemend tekort aan schoon drinkwater"

Ik dacht juist dat Nederlanders te weinig kinderen kregen en dat juist alle vluchtelingen/asielzoekers wel veel kinderen kregen.

En er zijn nog 200.000 onderweg.

Misschien op een ander gebied de kraan dicht draaien.
Exact. Als de bevolkingsgroei zo'n probleem is, dan moet je daar paal en perk aan stellen. En laat de echte NL'ers nu net een bevolkingskrimp zien en er alleen maar aanwas is door de influx van allerlei kanslozen.

Woningen, sociale voorzieningen, maatschappelijke spanningen en nu wateraanvoer. Allemaal problemen.
Maar stoppen met de asielinstroom, ho maar.

vvd66 beleid in een notendop. Complete gekte.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_206826122
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 november 2022 09:40 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Mijn waterverbruik als alleenstaande zit op circa 10 kuub per jaar dus 27 liter per dag, dat is naar mijn idee al veel. Wat mij betreft voeren ze een zeer hoog tarief in voor elke kuub boven de 20 kuub per jaar per persoon.10 euro per kuub om te beginnen.
Geen idee wat jij doet.. Ben je nooit thuis?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zaterdag 26 november 2022 @ 10:16:14 #77
477768 TweedeKlum
De echte Rico is op Zuid.
pi_206826143
Ik heb direct een nieuwe actiegroep opgericht, Waterwaarheid, doe mee strijders!

:')
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_206826222
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 10:13 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Geen idee wat jij doet.. Ben je nooit thuis?
Is jou verbruik dan zoveel dat je je erover verbaast dat sommige mensen daadwerkelijk op hun verbruik letten en daarom maar iemand moet afzeiken die dat wel doet?
pi_206826234
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2022 19:55 schreef torentje het volgende:
De grootverbruikers van drinkwater meer belasten zou een goede zet zijn.
Die grootverbruikers die in 2 minuten er meer water doorheen jagen dan ik een jaar inderdaad. ^O^
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_206826248
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 09:17 schreef Basp1 het volgende:
Hebben mensen hier sowieso nog geen wc met een grote en kleine spoeling?
Ja hoor al tien jaar. Maar de kleine spoeling is met 2 liter zo weinig dat je je afvraagt of je wel doorgetrokken hebt dus die gebruik ik bijna nooit. Zuinig is prima maar t moet wel normaal blijven doen wat t hoort te doen.
pi_206826276
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 10:23 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Is jou verbruik dan zoveel dat je je erover verbaast dat sommige mensen daadwerkelijk op hun verbruik letten en daarom maar iemand moet afzeiken die dat wel doet?
Opletten okee, maar 27 liter is wel heel weinig hoor. Keurig als t lukt maar ga nou niet doen of dat normaal is en iedereen dat kan.
  zaterdag 26 november 2022 @ 10:32:41 #82
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206826299
Water in NL is ook gewoon belachelijk goedkoop. Drinkwater gebruiken om bijvoorbeeld de wc door te spoelen of de plantjes water geven is idioot.
pi_206826338
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 10:23 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Is jou verbruik dan zoveel dat je je erover verbaast dat sommige mensen daadwerkelijk op hun verbruik letten en daarom maar iemand moet afzeiken die dat wel doet?
Nou,ik ben er eerlijk gezegd ook wel nieuwsgierig naar. Vulde net die berekening in (en ik ben zuuunig met mijn matige douch/was/afwas/autowas gedrag en alle energielabel A apparatuur...mijn afwasmachine gebruikt 9l 1x per week ofzo) en dan kom ik ook al aan bijna 100l per jaar. Dan zou je dat zelfs nog door 4 moeten delen. Dan kan ik maar eens per week douchen, eens per maand de wasmachine aan en de poep en pies maar even in de wc pot laten liggen.

Toiletpot is overigens de grootverbruiker...30% van al mijn waterverbruik en dat met spaarknop. Dus in de komende 20 jaar dit zoveel mogelijk omkatten naar een gescheiden systeem gaat aardig wat winst opleveren.
beter een knipoog dan een blauw oog
  zaterdag 26 november 2022 @ 10:38:46 #84
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_206826358
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 november 2022 09:02 schreef Emmerdeur het volgende:
En wat komt er na het water? Belasting op de lucht die je in en uitademt?
Een geïmplanteerde chip die doorgeeft wanneer en waar je gebruik maakt van het trottoir en dat je dan daarvoor wordt aangeslagen door de belastingdienst. De mogelijkheden zijn legio met een dergelijk systeem.
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
pi_206826395
Begin eens met een verbod op het koelen van datacenters met drinkwater. Daarmee kom je al een heel eind.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)ter-84-miljoen-liter
  zaterdag 26 november 2022 @ 10:44:11 #86
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_206826419
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 10:42 schreef Jaeger85 het volgende:
Begin eens met een verbod op het koelen van datacenters met drinkwater. Daarmee kom je al een heel eind.
Verbod op feesboek, porno en twitter scheelt zo de helft aan de hoeveelheid datacenters.
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
pi_206826427
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 10:44 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Verbod op feesboek, porno en twitter scheelt zo de helft aan de hoeveelheid datacenters.
Mag van mij. Social media is een gezwel voor de samenleving. De nadelen zijn veel groter dan de voordelen.
  zaterdag 26 november 2022 @ 10:46:12 #88
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_206826432
quote:
84s.gif Op zaterdag 26 november 2022 10:32 schreef Starhopper het volgende:
Water in NL is ook gewoon belachelijk goedkoop. Drinkwater gebruiken om bijvoorbeeld de wc door te spoelen of de plantjes water geven is idioot.
Dat is het ook, echter vergeet niet dat je als particulier zeer moeilijk een dusdanige watertank kunt installeren zonder enorme kosten.

Ik heb een 200 liter regenton voor de buitenplanten. Dat is in no time leeg. Als je gemiddeld 20 liter per wc beurt verbruikt kun je 10 keer doortrekken en de ton is leeg. Ik ga gemiddeld denk ik 5 keer per dag voor een kleine boodschap, dus na twee dagen ton leeg :') voor een week zou je dan minimaal een kuub water moeten hebben. afgelopen zomer regende het wekenlang niet. Dan heb je het dus over tanks van 10.000 liter minimaal... Afgezien van de kosten, waar laat je ze?


Alleen bij nieuwbouw is dit relevant. Ik ben absoluut voor verplichting tot installatie van infiltratie kratten, opslagtanks e.d. van kostbaar regenwater. Maar het verhogen van de prijs onder het mom van wat nu voorgesteld wordt is belachelijk. Zeker als je ziet wat de industrie verbruikt :X
  zaterdag 26 november 2022 @ 10:46:45 #89
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206826437
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 10:44 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Verbod op feesboek, porno en twitter scheelt zo de helft aan de hoeveelheid datacenters.
En als iedereen nu gewoon een externe hardeschijf koopt in plaats van alles op de cloud te pleuren, dan scheelt dat ook enorm.
  zaterdag 26 november 2022 @ 10:47:02 #90
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_206826439
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 10:45 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Mag van mij. Social media is een gezwel voor de samenleving. De nadelen zijn veel groter dan de voordelen.
Inderdaad, TikTok, Snapchat Twitter allemaal weg.
pi_206826443
Een verbod op dit kabinet , we mogen niks meer gebruiken zonder prijsverhoging, dadelijk moeten we ook betalen voor de lucht die we inademen, pleuriskabinet
  zaterdag 26 november 2022 @ 10:50:20 #92
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_206826460
quote:
Dat is volgens minister Mark Harbers (Waterstaat) nodig vanwege de bevolkingsgroei en een toenemend tekort aan schoon drinkwater.
Fuck de bevolkingsgroei.

Hoe duidelijk moet het nu in je gezicht uitgedrukt worden dat er grenzen zijn. Niet alleen landelijk, maar op talloze gebieden.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  zaterdag 26 november 2022 @ 10:50:45 #93
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206826465
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 november 2022 10:46 schreef RedFever007 het volgende:

[..]
Dat is het ook, echter vergeet niet dat je als particulier zeer moeilijk een dusdanige watertank kunt installeren zonder enorme kosten.

Ik heb een 200 liter regenton voor de buitenplanten. Dat is in no time leeg. Als je gemiddeld 20 liter per wc beurt verbruikt kun je 10 keer doortrekken en de ton is leeg. Ik ga gemiddeld denk ik 5 keer per dag voor een kleine boodschap, dus na twee dagen ton leeg :') voor een week zou je dan minimaal een kuub water moeten hebben. afgelopen zomer regende het wekenlang niet. Dan heb je het dus over tanks van 10.000 liter minimaal... Afgezien van de kosten, waar laat je ze?

Alleen bij nieuwbouw is dit relevant. Ik ben absoluut voor verplichting tot installatie van infiltratie kratten, opslagtanks e.d. van kostbaar regenwater. Maar het verhogen van de prijs onder het mom van wat nu voorgesteld wordt is belachelijk. Zeker als je ziet wat de industrie verbruikt :X
Daar moet vast wel wat op te verzinnen zijn toch? Zuinigere toiletten die minder water nodig hebben maar wel genoeg kracht hebben om een dikke drol door te spoelen.

De manier waarop en de reden is misschien stom maar hopelijk brengt de hogere waterprijs de innovatie in een versnelling.
  zaterdag 26 november 2022 @ 11:02:31 #94
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_206826547
quote:
84s.gif Op zaterdag 26 november 2022 10:50 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Daar moet vast wel wat op te verzinnen zijn toch? Zuinigere toiletten die minder water nodig hebben maar wel genoeg kracht hebben om een dikke drol door te spoelen.

De manier waarop en de reden is misschien stom maar hopelijk brengt de hogere waterprijs de innovatie in een versnelling.
https://www.tankkopen.nl/(...)lus-10000-liter.html

Dit ding kost je om en nabij de 4200 euro kale prijs. Daar komt nog een fors bedrag bij voor
- stabilisatiezand
- leidingwerk
- koppelstukken
- pomp
- laten uitgraven
- afvoeren grond
- betonvloer eventueel bij hoge grondwaterstand
- etc


Voordat je dat terug verdiend hebt ben je al 100 jaar dood :')

10 kuub leidingwater kost je 15 a 20 euro? :')
  zaterdag 26 november 2022 @ 11:03:23 #95
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_206826555
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 06:28 schreef vipergts het volgende:

[..]
Dat valt best mee in 2018 gebruikte ik nog 28 kuub per jaar dat is al minder dan de 36,5 die ze zoeken. In 2022 was mijn verbruik 19 kuub. Ik douche iedere dag doe het huishouden net als ieder ander. Dan moet het toch mogelijk zijn om voor iedereen terug te gaan naar een verbruik van 30 kuub water per jaar zonder in te leveren op comfort.
De meeste mensen op dit forum vallen hier (volgens mij) niet over het verminderen, maar de argumentatie waarop dit gebaseerd wordt.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_206826571
125liter pp / dag lijkt me wel wat ruim ingeschat?
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_206826578
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 november 2022 11:02 schreef RedFever007 het volgende:

[..]
https://www.tankkopen.nl/(...)lus-10000-liter.html

Dit ding kost je om en nabij de 4200 euro kale prijs. Daar komt nog een fors bedrag bij voor
- stabilisatiezand
- leidingwerk
- koppelstukken
- pomp
- laten uitgraven
- afvoeren grond
- betonvloer eventueel bij hoge grondwaterstand
- etc


Voordat je dat terug verdiend hebt ben je al 100 jaar dood :')

10 kuub leidingwater kost je 15 a 20 euro? :')
¤0,87 / m3
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_206826620
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 november 2022 09:40 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Mijn waterverbruik als alleenstaande zit op circa 10 kuub per jaar dus 27 liter per dag, dat is naar mijn idee al veel. Wat mij betreft voeren ze een zeer hoog tarief in voor elke kuub boven de 20 kuub per jaar per persoon.10 euro per kuub om te beginnen.
Dan ben je dus bijna nooit thuis. 10m3 lijkt mij onmogelijk als verbruik bij een normale huishouding. Alleen al een wasmachine verbruikt tussen de 40 en 60 liter per wasbeurt. Met 2 personen draai ik 2 twee tot 3 wasbeurten per week. Zou ik alleen zijn zou dat mogelijk uitkomen op 1 wasbeurt. Werkkleding in de zorg en mijn werkkleding is al een machine per week.
pi_206826791
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2022 23:12 schreef ZarB het volgende:

[..]
Jamaar dublin verdrag dit en dat of wat voor shitty afspraken er ook zijn gemaakt. Mensenrechten huilhuil
Ja, ik weet dat ze zich daarachter verschuilen. Ze hebben nooit van middelvingers gehoord blijkbaar, die slappe was. Hier, middelvinger voor Dublin verdrag. Middelvinger voor EU. Middelvinger voor VN.

Eigen volk eerst. Daarna zien we wel weer. Ze vergeten gewoon dat andere landen ook problemen hebben én ook afhankelijk zijn van onze producten. De gevolgen van zo'n middelvinger worden overschat.
pi_206826852
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 07:42 schreef roos94 het volgende:
125 liter water per prrson per dag? Hoe dan?
Ik gebruik 52 liter per dag 100 moet echt haalbaar zijn voor iedereen.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')