abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_206823350
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2022 20:19 schreef Raw85 het volgende:
ouderwets pils harken dan maar weer
Van gemeentepils naar het gewone pils :D
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
  vrijdag 25 november 2022 @ 21:26:29 #27
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_206823381
quote:
5s.gif Op vrijdag 25 november 2022 20:30 schreef Alpha0 het volgende:
En een rem op bevolkingsgroei is niet overwogen???? :o :o :o
Soort van twee-kinderen-politiek.

(Eentje is wel erg drastisch.)
  vrijdag 25 november 2022 @ 21:33:18 #28
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_206823509
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2022 21:26 schreef Eightyone het volgende:

[..]
Soort van twee-kinderen-politiek.

(Eentje is wel erg drastisch.)
Behalve dan dat het niet ligt aan het geboortecijfer, want dat is gewoon vrij laag.

Nederland haalt gewoon elk jaar veel te veel mensen binnen die ook allemaal (lang) mogen blijven.
  vrijdag 25 november 2022 @ 21:40:41 #29
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_206823620
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2022 20:38 schreef Captain_Ghost het volgende:
Het is ook belachelijk dat we een drinkwater door wc spoelen.
We kunnen prima een twee systeem hanteren. Ene een drinkwater ander kraan voor wc, schoonmaken.. Een water dat iets minder schoon, maar nog goed genoeg voor de schoonmaak.
Eens. Er staat ook dat men dan zo'n 20% minder moet gebruiken. Dat is toch best redelijk? Als je je toilet zou spoelen met regenwater ben je er al ruim overheen zelfs.
pi_206823670
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2022 21:33 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Behalve dan dat het niet ligt aan het geboortecijfer, want dat is gewoon vrij laag.

Nederland haalt gewoon elk jaar veel te veel mensen binnen die ook allemaal (lang) mogen blijven.
Dit ja.

En de komende 20 jaar gaan er veel Boomers dood. Dit krijgen we als autochtone bevolking er niet bij gefokt.
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_206823712
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2022 21:40 schreef Ceviche het volgende:

[..]
Eens. Er staat ook dat men dan zo'n 20% minder moet gebruiken. Dat is toch best redelijk? Als je je toilet zou spoelen met regenwater ben je er al ruim overheen zelfs.
20%..... valt mee...
Of bedoelen ze 20% per jaar tot 2035? :D

Dan zijn ze nogal wat van plan met de NL-bevolking!
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_206823734
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2022 19:55 schreef torentje het volgende:
De grootverbruikers van drinkwater meer belasten zou een goede zet zijn.
Ja, een soort prijsplafond maar dan voor drinkwater lijkt mij een prima idee. Huishoudens die belachelijk veel drinkwater gebruiken, bijvoorbeeld om in de zomer de hele dag de sproeier aan te zetten voor de tuin, mogen van mij fors belast worden.
pi_206823741
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2022 21:40 schreef Ceviche het volgende:

[..]
Eens. Er staat ook dat men dan zo'n 20% minder moet gebruiken. Dat is toch best redelijk? Als je je toilet zou spoelen met regenwater ben je er al ruim overheen zelfs.
Minder verbruik zou nooit een issue mogen zijn, vind dat wij daar als mensheid naar moeten streven zodat we beter omgaan met de resources die de aarde biedt. Maar minder gebruiken en meer betalen zoals met stroom, of meer betalen voor minder service/diensten wat nu de standaard begint te worden terwijl de boven ons gestelde keer op keer aantonen er zelf lak aan te hebben is de omgekeerde wereld. Er wordt steeds meer een schaarste gecreëerd met basiszaken waar een samenleving niet zonder kan, huizen, stroom, water en zelfs zorg, en dan is de reden de groeiende bevolking wat ze ook nog eens zelf creëeren door maar mensen te blijven binnenhalen. Het is een criminele organisatie, die gehele politieke bovenlaag, weg ermee. Dit is onhoudbaar, rem op de bevolkingsgroei en dat wereldwijd, daar los je heel wat issues mee op. Dat we daarnaast besparen geen probleem.
pi_206823761
En allemaal straks weer netjes vvd stemmen (lol)
Op dinsdag 9 december 2025 20:10 schreef Haags het volgende:
De enige goede Rus is een dode Rus.
  vrijdag 25 november 2022 @ 22:12:27 #35
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_206824185
19 miljoen inwoners? En dat op een oppervlakte zo groot als Denemarken waar men met 5 miljoen inwoners zit..

Nederland is straks een grote strook steden aan elkaar, een beetje zoals het Duitse Ruhrgebied...
pi_206824297
Al onze grote problemen zijn op te lossen door nou eindelijk eens te KAPPEN MET HET OPNEMEN EN TOELATEN VAN ASIELZOEKERS / MIGRANTEN.

Ongelofelijk. Echt ongelofelijk. Ze blijven er gewoon mee doorgaan én ze komen er mee weg. Wat zijn wij toch een ongelofelijk slap volk. We hebben nog liever een 'nette' man aan het roer die ons helemaal kapot maakt, dan dat we eens massaal zouden erkennen dat de massa-immigratie hét grootste probleem is van deze tijd en dus als eerste opgelost MOET worden. Dan maar door een vreemde snuiter die in reptielen gelooft of een vreemd geblondeerd kapsel heeft. Wat is het alternatief??? Zo doorgaan? Lekker D66 / GL / VVD stemmen volgende keer weer?
  vrijdag 25 november 2022 @ 22:45:19 #37
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_206824586
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2022 21:04 schreef VEM2012 het volgende:
Toch wel mooi dat men de oplossing al heeft: ze maken het gewoon duurder.
De VVD in een notendop.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_206824633
De wereld is niet onbeperkt en dat is alemaal de schuld van de politiek1!!111 :( :( :( :( :( :(
  vrijdag 25 november 2022 @ 23:12:46 #39
338319 ZarB
Piña colada
pi_206824773
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2022 22:19 schreef matigeuser het volgende:
Al onze grote problemen zijn op te lossen door nou eindelijk eens te KAPPEN MET HET OPNEMEN EN TOELATEN VAN ASIELZOEKERS / MIGRANTEN.

Ongelofelijk. Echt ongelofelijk. Ze blijven er gewoon mee doorgaan én ze komen er mee weg. Wat zijn wij toch een ongelofelijk slap volk. We hebben nog liever een 'nette' man aan het roer die ons helemaal kapot maakt, dan dat we eens massaal zouden erkennen dat de massa-immigratie hét grootste probleem is van deze tijd en dus als eerste opgelost MOET worden. Dan maar door een vreemde snuiter die in reptielen gelooft of een vreemd geblondeerd kapsel heeft. Wat is het alternatief??? Zo doorgaan? Lekker D66 / GL / VVD stemmen volgende keer weer?
Jamaar dublin verdrag dit en dat of wat voor shitty afspraken er ook zijn gemaakt. Mensenrechten huilhuil
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_206824784
Zozo, weer iets wat moet wijken omdat onze overheid per se meer mensen wil ten dienste van de economie. En de economie is natuurlijk belangrijker dan het welzijn van burgers.

What's next? Minder leven?
"Pools are perfect for holding water"
pi_206824805
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2022 21:44 schreef Het_Bokje het volgende:

[..]
Dit ja.

En de komende 20 jaar gaan er veel Boomers dood. Dit krijgen we als autochtone bevolking er niet bij gefokt.
nu velen gaan al toot dankzij de vaxxazi's en worden daardoor onvruchtbaar...
:{w
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  vrijdag 25 november 2022 @ 23:45:52 #42
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_206824941
Ja hoor en de industriële grootverbruikers die weet ik hoeveel keer zoveel gebruiken ontzien _O- :')

Dit land :')
pi_206825112
Er is zoveel fout aan dit verhaal..

Waarom weer afwimpelen op de samenleving. Als er te veel inwoners komen, zet je daar een rem op. Als er te veel waterverslindende bedrijven (datacenters) bijkomen, trap je ze er uit. Of je zorgt er voor dat het wel kan met uitbreidingen op de infra

Niet weer dit soort gelul van de samenleving moet maar minderen. Fuck you rutte, fuck you.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_206825136
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2022 20:03 schreef Haags het volgende:

[..]

Gaaf land
  zaterdag 26 november 2022 @ 00:52:12 #45
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_206825167
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2022 20:44 schreef Captain_Ghost het volgende:

[..]
In de meeste gevallen moeten de infrastructuur ook om zoveelste tijden onderhouden worden. Juist dat moment kunnen ze dat toevoegen. En ja het gaat lang duren. Dat geldt ook voor elektra, gas (waterstof) en communicatie.

Eigenlijk lopen we in veel gevallen achter.
We lopen juist voor. Veel landen hebben nog niet overal een rioleringssysteem, laat staan een breed uitgerold gescheiden systeem voor hemelwater en overig afvalwater. Stoken met olie, elektriciteitskabels door de straten, ondrinkbaar water uit de kraan etc.

Geloof niet dat we erg kunnen klagen.
  zaterdag 26 november 2022 @ 01:05:53 #46
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_206825200
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2022 21:40 schreef Ceviche het volgende:

[..]
Eens. Er staat ook dat men dan zo'n 20% minder moet gebruiken. Dat is toch best redelijk? Als je je toilet zou spoelen met regenwater ben je er al ruim overheen zelfs.
Hoe zou dat dan moeten werken?
Met 10 liter per spoelbeurt 10x per dag bijvoorbeeld zit je aan 3 m3 per maand. Een maand zonder regen is geen uitzondering. Moet je 5 m3 regenwateropslag op je dak of zolder realiseren? Of in de grond met een pompsysteem? Lijkt me allemaal niet zo makkelijk te realiseren.
pi_206825242
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2022 20:38 schreef Captain_Ghost het volgende:
Het is ook belachelijk dat we een drinkwater door wc spoelen.
We kunnen prima een twee systeem hanteren. Ene een drinkwater ander kraan voor wc, schoonmaken.. Een water dat iets minder schoon, maar nog goed genoeg voor de schoonmaak.
Met de basisschool in de jaren 90 gingen we al eens naar een nieuwbouwwijk bij Utrecht kijken waar ze dat deden, dat zou dan de toekomst zijn. Er werd trots verteld dat ze de plee doorspoelden met viezer water. Verder weinig meer over gehoord inderdaad.
  zaterdag 26 november 2022 @ 03:04:48 #48
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_206825372
quote:
11s.gif Op vrijdag 25 november 2022 19:52 schreef Bep-Vetklep het volgende:
Nu gebruiken Nederlanders gemiddeld nog zo’n 125 liter drinkwater per persoon per dag. Dat moet in 2035 gedaald zijn naar 100 liter per dag, zo meldt het kabinet vrijdag.
100 liter per dag is makkelijk haalbaar, zie bvb Vlaanderen:
quote:
Een alleenstaande persoon gebruikt ongeveer 99 liter water per dag.
Een gezin van 4 personen verbruikt gemiddeld 348 liter water per dag.
(348/4 = 87 liter per persoon per dag)
https://www.vmm.be/waterloket/de-waterfactuur/de-prijs-van-water
are we infinite or am I alone
  zaterdag 26 november 2022 @ 03:15:20 #49
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_206825374
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 01:05 schreef leolinedance het volgende:

[..]
Hoe zou dat dan moeten werken?
Met 10 liter per spoelbeurt 10x per dag bijvoorbeeld zit je aan 3 m3 per maand. Een maand zonder regen is geen uitzondering. Moet je 5 m3 regenwateropslag op je dak of zolder realiseren? Of in de grond met een pompsysteem? Lijkt me allemaal niet zo makkelijk te realiseren.
In Vlaanderen is bij nieuwe woningen (met bebouwde oppervlakte van minstens 40m²) een regenwaterput van minstens 5 m³ verplicht.
are we infinite or am I alone
pi_206825378
Rem op gebruik water, terwijl ze zelf dweilen met de kraan open. Gewoon de werkelijke problemen negeren en aan symptoombestrijding doen, wat betekent dat het volk weer moet boeten. Ik ben echt strontziek van de Nederlandse politiek.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')