Dat is maar 0.4 liter per dag (148 liter per jaar).quote:Op zaterdag 26 november 2022 17:07 schreef AchJa het volgende:
[..]
Belgen kopen dan ook vnl drinkwater in fles...
[..]
27 is heel weinig. By any means.quote:Op zaterdag 26 november 2022 10:23 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Is jou verbruik dan zoveel dat je je erover verbaast dat sommige mensen daadwerkelijk op hun verbruik letten en daarom maar iemand moet afzeiken die dat wel doet?
Men is hier altijd al vrij rap van mening dat hun eigen omstandigheden gewoon "normaal" zijn...quote:
Als jij zoveel water wilt gebruiken vind ik dat prima, maar 100 liter water per dag gebruiken is echt niet zo moeilijk als je dat wilt. Je hoeft het van mij niet te doen de regering komt met dit plan, wel denk ik dat het leven makkelijker is als je zelf onder die 100 liter per dag zit. Ik ga je niet dwingen maar linksom of rechtsom er komt een moment dat de regering je gaat dwingen of door water duurder te maken omdat het kan of, en dat is waar ik aan denk omdat ze incompetent zijn dat je over een aantal jaar niet meer iedere dag een uur per dag in bad kunt liggen omdat er geen water uit de kraan komt.quote:Op zaterdag 26 november 2022 17:07 schreef Noek het volgende:
[..]
[..]
en omdat jij dat doet moet iedereen dat maar doen. Nog meer dingen die jij doet waar wij, het hele universum, ons op aan moeten passen?
Ik lig graag een uur in bad en laat dan ook steeds wat water weglopen om zo nog water op de heetste stand toe te voegen. Ik voel me geroepen om een voorbeeld voor allen te zijn.
de zwembad vullers laten betalenquote:Op vrijdag 25 november 2022 19:55 schreef torentje het volgende:
De grootverbruikers van drinkwater meer belasten zou een goede zet zijn.
Ik had meer gedacht aan een hogere prijs voor schoon drinkwater als men boven een nader te overkomen limiet verbruikt.quote:Op zaterdag 26 november 2022 19:28 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
de zwembad vullers laten betalen
dus de drinkwater prijs verdubbelen
Aardig plan. (hebben we de nadelen van die Elektro-budgetten ook ff op een rijtje? Misschien zijn die ten dele ook hier van toepassing? Hoewel, een basis-rantsoen voor water... tja.,..waarom niet... Alleen zal de NL-uitwerking wel weer krom zijn, omdat de belastingschijven, kindertoeslag en Energielabel van je Waterkonijn er in verwerkt moeten zitten. ofzo...)quote:Op zaterdag 26 november 2022 19:53 schreef torentje het volgende:
[..]
Ik had meer gedacht aan een hogere prijs voor schoon drinkwater als men boven een nader te overkomen limiet verbruikt.
Jep.quote:Op zaterdag 26 november 2022 17:26 schreef AchJa het volgende:
[..]
Men is hier altijd al vrij rap van mening dat hun eigen omstandigheden gewoon "normaal" zijn...
If it's yellow let it mellow. Of je kan gewoon iets minder hard doortrekken, je hoeft niet de hele tank te gebruiken natuurlijk.quote:Op zaterdag 26 november 2022 10:46 schreef RedFever007 het volgende:
Ik ga gemiddeld denk ik 5 keer per dag voor een kleine boodschap, dus na twee dagen ton leeg
Je kan ook het water opvangen van het douchen en dat gebruiken om het toilet door te spoelen. Dat scheelt bij mij al behoorlijk in het jaarlijks waterverbruik.quote:Op zondag 27 november 2022 04:46 schreef XXMLGBR4SHOTSNIPEPOWNAGEx het volgende:
[..]
If it's yellow let it mellow. Of je kan gewoon iets minder hard doortrekken, je hoeft niet de hele tank te gebruiken natuurlijk.
ieder jaar 250.000 mensen die hierheen komenquote:Op zondag 27 november 2022 09:14 schreef pokkerdepok het volgende:
de komende 13 jaar komen er anderhalf miljoen mensen bij in nederland? hoe dan?
Wat een intens domme post dit.quote:Op zondag 27 november 2022 08:05 schreef stropdaz het volgende:
Weer dat klimaat geneuzel.
Daar word je toch ook kriebelig van
Europa moet kapotquote:Op zondag 27 november 2022 09:14 schreef pokkerdepok het volgende:
de komende 13 jaar komen er anderhalf miljoen mensen bij in nederland? hoe dan?
Deze, heb die die gelezen?quote:
quote:Op zondag 27 november 2022 10:48 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Deze, heb die die gelezen?
Gejank over klimaat begint bij de mens. Mensen hebben effect, schijnbaar, op de warmte. Maar over minder mensen praten is dan opeens uit den boze...
Raaaaaaar.
quote:Op zondag 27 november 2022 09:27 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ieder jaar 250.000 mensen die hierheen komen
de deur staat open hier en die blijft open , , gratis geld en elders gaat de klimaatdroogte toeslaan
even opgezocht, CPB site:quote:
is dus zeker ook gewoon omdat nederlanders te veel kinderen nemen.quote:De inwoners van de grote steden zijn relatief jong en groeien doordat er per saldo meer kinderen worden geboren dan er mensen overlijden.Ook hebben ze een grote aantrekkingskracht op immigranten, waaronder arbeidsmigranten uit de EU, expats en internationale studenten.
Vrouw in NL krijgt 1.6 kind oid, geen 2.1. Dus onvoldoende.quote:Op zondag 27 november 2022 15:34 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
[..]
even opgezocht, CPB site:
[..]
is dus zeker ook gewoon omdat nederlanders te veel kinderen nemen.
en trowwens, er staat ook dat zelfs bij deze toename de vergrijzing gewoon doorgaat. da betekend dat er dus nog steeds te weinig aanwas is om het in balans te houden.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |