Waarom 10 minuten douchen als de vaatwasser klaar is stop je de schone vaat er ook niet nog een kser in.quote:Op zaterdag 26 november 2022 08:56 schreef JF_ het volgende:
[..]
Ik zat in m'n eentje al aan 800liter per week pre corona, en nu met 100% thuiswerk jaag ik er 1100 a 1200 liter doorheen. Reken maar mee.
200 liter elke week voor ligbad.
Gemiddeld 10minuten douchen a 10literpm elke dag, 600liter
Wc doortrekken, 6 liter, 20x per week of zo? 120liter.
Hop daar heb je al ruim 900 liter te pakken en dan is er nog koken drinken en afwassen, wasmachine en schoonmaak, plantjes watergeven, en blijkbaar onderschat ik nog iets maar zo kom je dus aan 1100 liter per week.
Hoe doe je dat dan ik dacht dat ik weinig verbruikte met mijn 19 kuub.quote:Op zaterdag 26 november 2022 09:40 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Mijn waterverbruik als alleenstaande zit op circa 10 kuub per jaar dus 27 liter per dag, dat is naar mijn idee al veel. Wat mij betreft voeren ze een zeer hoog tarief in voor elke kuub boven de 20 kuub per jaar per persoon.10 euro per kuub om te beginnen.
Ja alles ligt aan die immigratie ik vind dat altijd zo makkelijk gezegd . Zeg dan gewoon ik wil op de ouder voet verder gaan.quote:Op zaterdag 26 november 2022 11:03 schreef thedeedster het volgende:
[..]
De meeste mensen op dit forum vallen hier (volgens mij) niet over het verminderen, maar de argumentatie waarop dit gebaseerd wordt.
En jij denkt dat een ander kabinet dit niet gewoon doorzetquote:Op zaterdag 26 november 2022 10:47 schreef Cupfighter het volgende:
Een verbod op dit kabinet , we mogen niks meer gebruiken zonder prijsverhoging, dadelijk moeten we ook betalen voor de lucht die we inademen, pleuriskabinet
Hallo? Ze komen zélf met dit argument!quote:Op zaterdag 26 november 2022 11:49 schreef vipergts het volgende:
[..]
Ja alles ligt aan die immigratie ik vind dat altijd zo makkelijk gezegd . Zeg dan gewoon ik wil op de ouder voet verder gaan.
Ik werk 2 dagen per werk en ben dus vaak thuis. Met mooi weer trek ik er wel vaak met de fiets op uit.quote:Op zaterdag 26 november 2022 10:13 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Geen idee wat jij doet.. Ben je nooit thuis?
Dat is dan weer het voordeel van kapitalisme: innovatie gaat als een speer als het eenmaal op gang is.quote:Op zaterdag 26 november 2022 10:50 schreef Starhopper het volgende:
De manier waarop en de reden is misschien stom maar hopelijk brengt de hogere waterprijs de innovatie in een versnelling.
Dat is behoorlijk weinig. Ik zit op 93l per dag met:quote:Op zaterdag 26 november 2022 11:37 schreef vipergts het volgende:
[..]
Ik gebruik 52 liter per dag 100 moet echt haalbaar zijn voor iedereen.
Geen idee eigenlijk hoe vaak ik de wc doortrek nooit bijgehouden. Ik douche wel heel kort wassen en eronderuit.quote:Op zaterdag 26 november 2022 12:03 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Dat is behoorlijk weinig. Ik zit op 93l per dag met:
1x per jaar auto wassen
6x per dag wc doortrekken (spaarknop)
5x per week douchen (spaarkop)
1x per week wasmachine (A)
1x per week afwasmachine (A)
https://verbruick.nl/waterverbruik/berekenen/#f1p1
Dus hoe krijg jij dat voor elkaar dan? 1x per dag wc doortrekken?
Ik zit op 185 liter per dag gemiddeld met 2 personen. En dan doe ik niet gek. Ik gebruik geen vaatwasser(voor 2 personen vinden wij dat niet nodig). Wel draait de wasmachine(A) 2 tot 3 maal per week ivm werkkleding. Verder komt het overeen met je geplaatst lijstje ivm douchen, eten en drinken, toilet(met spaarknop) etc. Ik zal weer tussen een jaarverbruik liggen zo rond de 70 tot 80m3 voor twee personen. Zeg maar 35-40m3 per persoonquote:Op zaterdag 26 november 2022 12:03 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Dat is behoorlijk weinig. Ik zit op 93l per dag met:
1x per jaar auto wassen
6x per dag wc doortrekken (spaarknop)
5x per week douchen (spaarkop)
1x per week wasmachine (A)
1x per week afwasmachine (A)
Dus hoe krijg jij dat voor elkaar dan? 1x per dag wc doortrekken?
vaatwasser is eigenlijk zuiniger dan met de hand. Zo'n ecostand gebruikt 9 liter. Als je je spoelbak halfvol water doet zit er al meer dan 9l in.quote:Op zaterdag 26 november 2022 12:14 schreef Cherni het volgende:
[..]
Ik zit op 185 liter per dag gemiddeld met 2 personen. En dan doe ik niet gek. Ik gebruik geen vaatwasser(voor 2 personen vinden wij dat niet nodig). Wel draait de wasmachine(A) 2 tot 3 maal per week ivm werkkleding. Verder komt het overeen met je geplaatst lijstje ivm douchen, eten en drinken, toilet(met spaarknop) etc. Ik zal weer tussen een jaarverbruik liggen zo rond de 70 tot 80m3 voor twee personen. Zeg maar 35-40m3 per persoon
De auto was ik op de hand bij een benzinestation in de buurt.
Het was meer een voorbeeld. Afwaswater of emmertje water wat al vies is doordat ermee is schoongemaakt of een waterbesparende knop op de wc zijn ook opties om alleen al qua toiletgebruik minder water te verspillen.quote:Op zaterdag 26 november 2022 01:05 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Hoe zou dat dan moeten werken?
Met 10 liter per spoelbeurt 10x per dag bijvoorbeeld zit je aan 3 m3 per maand. Een maand zonder regen is geen uitzondering. Moet je 5 m3 regenwateropslag op je dak of zolder realiseren? Of in de grond met een pompsysteem? Lijkt me allemaal niet zo makkelijk te realiseren.
Ik schijt op het werk. Dat scheelt pas veel.quote:Op zaterdag 26 november 2022 09:43 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Al zo'n 20 jaar heb ik zo'n wc en dat kan inderdaad flink helpen je waterverbruik te reduceren.
[..]
Helemaal voor.
Ben jij van de commissie "Open deuren" ?quote:
Het probleem zit veel dieper. Wat 100den jaren lang in ons voordeel werkte wordt nu ons graf.quote:Op zaterdag 26 november 2022 11:42 schreef WheeledWarrior het volgende:
Tijd om de rem te zetten op dit volstrekt incompetente kabinet.
Nee, dat denk ik nietquote:Op zaterdag 26 november 2022 11:50 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
En jij denkt dat een ander kabinet dit niet gewoon doorzet
Daar ben ik het niet mee eens.quote:
Ok naar mensje.quote:Op zaterdag 26 november 2022 16:41 schreef NaarMensje het volgende:
[..]
Daar ben ik het niet mee eens.
En dan met vette winst verkopen!quote:Op zaterdag 26 november 2022 14:46 schreef Marsenal het volgende:
Ik ben al beginnen met het aftappen en invriezen van koud en heet water, mij krijgen ze niet gek hoor
Belgen kopen dan ook vnl drinkwater in fles...quote:Op zaterdag 26 november 2022 03:04 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
100 liter per dag is makkelijk haalbaar, zie bvb Vlaanderen:
[..]
(348/4 = 87 liter per persoon per dag)
https://www.vmm.be/waterloket/de-waterfactuur/de-prijs-van-water
quote:Kraanwater in België is veilig om te drinken
Hoewel het leidingwater in België van goede kwaliteit is, hebben veel Belgen de gewoonte om water in flessen te kopen. De Belgische overheid probeert middels de campagne ‘Drinkraantjeswater’ om de Belgen aan het leidingwater te krijgen, omdat het beter is voor het milieu en ‘de portemonnee’, en minstens even gezond als bronwater.
quote:Op zaterdag 26 november 2022 11:37 schreef vipergts het volgende:
[..]
Ik gebruik 52 liter per dag 100 moet echt haalbaar zijn voor iedereen.
en omdat jij dat doet moet iedereen dat maar doen. Nog meer dingen die jij doet waar wij, het hele universum, ons op aan moeten passen?quote:Op zaterdag 26 november 2022 12:08 schreef vipergts het volgende:
[..]
Geen idee eigenlijk hoe vaak ik de wc doortrek nooit bijgehouden. Ik douche wel heel kort wassen en eronderuit.
Dat is maar 0.4 liter per dag (148 liter per jaar).quote:Op zaterdag 26 november 2022 17:07 schreef AchJa het volgende:
[..]
Belgen kopen dan ook vnl drinkwater in fles...
[..]
27 is heel weinig. By any means.quote:Op zaterdag 26 november 2022 10:23 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Is jou verbruik dan zoveel dat je je erover verbaast dat sommige mensen daadwerkelijk op hun verbruik letten en daarom maar iemand moet afzeiken die dat wel doet?
Men is hier altijd al vrij rap van mening dat hun eigen omstandigheden gewoon "normaal" zijn...quote:
Als jij zoveel water wilt gebruiken vind ik dat prima, maar 100 liter water per dag gebruiken is echt niet zo moeilijk als je dat wilt. Je hoeft het van mij niet te doen de regering komt met dit plan, wel denk ik dat het leven makkelijker is als je zelf onder die 100 liter per dag zit. Ik ga je niet dwingen maar linksom of rechtsom er komt een moment dat de regering je gaat dwingen of door water duurder te maken omdat het kan of, en dat is waar ik aan denk omdat ze incompetent zijn dat je over een aantal jaar niet meer iedere dag een uur per dag in bad kunt liggen omdat er geen water uit de kraan komt.quote:Op zaterdag 26 november 2022 17:07 schreef Noek het volgende:
[..]
[..]
en omdat jij dat doet moet iedereen dat maar doen. Nog meer dingen die jij doet waar wij, het hele universum, ons op aan moeten passen?
Ik lig graag een uur in bad en laat dan ook steeds wat water weglopen om zo nog water op de heetste stand toe te voegen. Ik voel me geroepen om een voorbeeld voor allen te zijn.
de zwembad vullers laten betalenquote:Op vrijdag 25 november 2022 19:55 schreef torentje het volgende:
De grootverbruikers van drinkwater meer belasten zou een goede zet zijn.
Ik had meer gedacht aan een hogere prijs voor schoon drinkwater als men boven een nader te overkomen limiet verbruikt.quote:Op zaterdag 26 november 2022 19:28 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
de zwembad vullers laten betalen
dus de drinkwater prijs verdubbelen
Aardig plan. (hebben we de nadelen van die Elektro-budgetten ook ff op een rijtje? Misschien zijn die ten dele ook hier van toepassing? Hoewel, een basis-rantsoen voor water... tja.,..waarom niet... Alleen zal de NL-uitwerking wel weer krom zijn, omdat de belastingschijven, kindertoeslag en Energielabel van je Waterkonijn er in verwerkt moeten zitten. ofzo...)quote:Op zaterdag 26 november 2022 19:53 schreef torentje het volgende:
[..]
Ik had meer gedacht aan een hogere prijs voor schoon drinkwater als men boven een nader te overkomen limiet verbruikt.
Jep.quote:Op zaterdag 26 november 2022 17:26 schreef AchJa het volgende:
[..]
Men is hier altijd al vrij rap van mening dat hun eigen omstandigheden gewoon "normaal" zijn...
If it's yellow let it mellow. Of je kan gewoon iets minder hard doortrekken, je hoeft niet de hele tank te gebruiken natuurlijk.quote:Op zaterdag 26 november 2022 10:46 schreef RedFever007 het volgende:
Ik ga gemiddeld denk ik 5 keer per dag voor een kleine boodschap, dus na twee dagen ton leeg
Je kan ook het water opvangen van het douchen en dat gebruiken om het toilet door te spoelen. Dat scheelt bij mij al behoorlijk in het jaarlijks waterverbruik.quote:Op zondag 27 november 2022 04:46 schreef XXMLGBR4SHOTSNIPEPOWNAGEx het volgende:
[..]
If it's yellow let it mellow. Of je kan gewoon iets minder hard doortrekken, je hoeft niet de hele tank te gebruiken natuurlijk.
ieder jaar 250.000 mensen die hierheen komenquote:Op zondag 27 november 2022 09:14 schreef pokkerdepok het volgende:
de komende 13 jaar komen er anderhalf miljoen mensen bij in nederland? hoe dan?
Wat een intens domme post dit.quote:Op zondag 27 november 2022 08:05 schreef stropdaz het volgende:
Weer dat klimaat geneuzel.
Daar word je toch ook kriebelig van
Europa moet kapotquote:Op zondag 27 november 2022 09:14 schreef pokkerdepok het volgende:
de komende 13 jaar komen er anderhalf miljoen mensen bij in nederland? hoe dan?
Deze, heb die die gelezen?quote:
quote:Op zondag 27 november 2022 10:48 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Deze, heb die die gelezen?
Gejank over klimaat begint bij de mens. Mensen hebben effect, schijnbaar, op de warmte. Maar over minder mensen praten is dan opeens uit den boze...
Raaaaaaar.
quote:Op zondag 27 november 2022 09:27 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ieder jaar 250.000 mensen die hierheen komen
de deur staat open hier en die blijft open , , gratis geld en elders gaat de klimaatdroogte toeslaan
even opgezocht, CPB site:quote:
is dus zeker ook gewoon omdat nederlanders te veel kinderen nemen.quote:De inwoners van de grote steden zijn relatief jong en groeien doordat er per saldo meer kinderen worden geboren dan er mensen overlijden.Ook hebben ze een grote aantrekkingskracht op immigranten, waaronder arbeidsmigranten uit de EU, expats en internationale studenten.
Vrouw in NL krijgt 1.6 kind oid, geen 2.1. Dus onvoldoende.quote:Op zondag 27 november 2022 15:34 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
[..]
even opgezocht, CPB site:
[..]
is dus zeker ook gewoon omdat nederlanders te veel kinderen nemen.
en trowwens, er staat ook dat zelfs bij deze toename de vergrijzing gewoon doorgaat. da betekend dat er dus nog steeds te weinig aanwas is om het in balans te houden.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |