abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_206826878
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 08:56 schreef JF_ het volgende:

[..]
Ik zat in m'n eentje al aan 800liter per week pre corona, en nu met 100% thuiswerk jaag ik er 1100 a 1200 liter doorheen. Reken maar mee.
200 liter elke week voor ligbad.
Gemiddeld 10minuten douchen a 10literpm elke dag, 600liter
Wc doortrekken, 6 liter, 20x per week of zo? 120liter.
Hop daar heb je al ruim 900 liter te pakken en dan is er nog koken drinken en afwassen, wasmachine en schoonmaak, plantjes watergeven, en blijkbaar onderschat ik nog iets maar zo kom je dus aan 1100 liter per week.
Waarom 10 minuten douchen als de vaatwasser klaar is stop je de schone vaat er ook niet nog een kser in.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  zaterdag 26 november 2022 @ 11:42:54 #102
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_206826923
Tijd om de rem te zetten op dit volstrekt incompetente kabinet.
pi_206826945
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 november 2022 09:40 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Mijn waterverbruik als alleenstaande zit op circa 10 kuub per jaar dus 27 liter per dag, dat is naar mijn idee al veel. Wat mij betreft voeren ze een zeer hoog tarief in voor elke kuub boven de 20 kuub per jaar per persoon.10 euro per kuub om te beginnen.
Hoe doe je dat dan ik dacht dat ik weinig verbruikte met mijn 19 kuub.
Een hoger tarief helpt niet daar hebben alleen de maatschappijen wat aan. Beter is als je meer dan 30 kuub gebruikt je de rest van het jaar zonder water moet doen.

Hetzelfde voor dat tuig uit Duindorp wat brandkranen opendraait op warme dagen uit mom van traditie. Zodra dat gebeurt sluit je die hele wijk een jaar af van drinkwater tot ze verantwoordelijk met water kunen omgaan.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_206826977
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 11:03 schreef thedeedster het volgende:

[..]
De meeste mensen op dit forum vallen hier (volgens mij) niet over het verminderen, maar de argumentatie waarop dit gebaseerd wordt.
Ja alles ligt aan die immigratie ik vind dat altijd zo makkelijk gezegd . Zeg dan gewoon ik wil op de ouder voet verder gaan.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_206826986
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 10:47 schreef Cupfighter het volgende:
Een verbod op dit kabinet , we mogen niks meer gebruiken zonder prijsverhoging, dadelijk moeten we ook betalen voor de lucht die we inademen, pleuriskabinet
En jij denkt dat een ander kabinet dit niet gewoon doorzet :?
beter een knipoog dan een blauw oog
  zaterdag 26 november 2022 @ 11:50:44 #106
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_206826992
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 11:49 schreef vipergts het volgende:

[..]
Ja alles ligt aan die immigratie ik vind dat altijd zo makkelijk gezegd . Zeg dan gewoon ik wil op de ouder voet verder gaan.
Hallo? Ze komen zélf met dit argument!
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_206827050
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 10:13 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Geen idee wat jij doet.. Ben je nooit thuis?
Ik werk 2 dagen per werk en ben dus vaak thuis. Met mooi weer trek ik er wel vaak met de fiets op uit.

[ Bericht 0% gewijzigd door Digi2 op 26-11-2022 13:07:40 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
Wees nutteloos, want zodra je nuttig bent wordt je gebruikt
pi_206827059
quote:
84s.gif Op zaterdag 26 november 2022 10:50 schreef Starhopper het volgende:
De manier waarop en de reden is misschien stom maar hopelijk brengt de hogere waterprijs de innovatie in een versnelling.
Dat is dan weer het voordeel van kapitalisme: innovatie gaat als een speer als het eenmaal op gang is.
Maar de overheid moet dan wel een beetje sturing geven om de innovatie op gang te helpen, anders wacht iedereen op elkaar.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_206827089
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 11:37 schreef vipergts het volgende:

[..]
Ik gebruik 52 liter per dag 100 moet echt haalbaar zijn voor iedereen.
Dat is behoorlijk weinig. Ik zit op 93l per dag met:
1x per jaar auto wassen
6x per dag wc doortrekken (spaarknop)
5x per week douchen (spaarkop)
1x per week wasmachine (A)
1x per week afwasmachine (A)
https://verbruick.nl/waterverbruik/berekenen/#f1p1

Dus hoe krijg jij dat voor elkaar dan? 1x per dag wc doortrekken?
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_206827132
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 12:03 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Dat is behoorlijk weinig. Ik zit op 93l per dag met:
1x per jaar auto wassen
6x per dag wc doortrekken (spaarknop)
5x per week douchen (spaarkop)
1x per week wasmachine (A)
1x per week afwasmachine (A)
https://verbruick.nl/waterverbruik/berekenen/#f1p1

Dus hoe krijg jij dat voor elkaar dan? 1x per dag wc doortrekken?
Geen idee eigenlijk hoe vaak ik de wc doortrek nooit bijgehouden. Ik douche wel heel kort wassen en eronderuit.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_206827190
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 12:03 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Dat is behoorlijk weinig. Ik zit op 93l per dag met:
1x per jaar auto wassen
6x per dag wc doortrekken (spaarknop)
5x per week douchen (spaarkop)
1x per week wasmachine (A)
1x per week afwasmachine (A)

Dus hoe krijg jij dat voor elkaar dan? 1x per dag wc doortrekken?
Ik zit op 185 liter per dag gemiddeld met 2 personen. En dan doe ik niet gek. Ik gebruik geen vaatwasser(voor 2 personen vinden wij dat niet nodig). Wel draait de wasmachine(A) 2 tot 3 maal per week ivm werkkleding. Verder komt het overeen met je geplaatst lijstje ivm douchen, eten en drinken, toilet(met spaarknop) etc. Ik zal weer tussen een jaarverbruik liggen zo rond de 70 tot 80m3 voor twee personen. Zeg maar 35-40m3 per persoon

De auto was ik op de hand bij een benzinestation in de buurt.
pi_206827233
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 12:14 schreef Cherni het volgende:

[..]
Ik zit op 185 liter per dag gemiddeld met 2 personen. En dan doe ik niet gek. Ik gebruik geen vaatwasser(voor 2 personen vinden wij dat niet nodig). Wel draait de wasmachine(A) 2 tot 3 maal per week ivm werkkleding. Verder komt het overeen met je geplaatst lijstje ivm douchen, eten en drinken, toilet(met spaarknop) etc. Ik zal weer tussen een jaarverbruik liggen zo rond de 70 tot 80m3 voor twee personen. Zeg maar 35-40m3 per persoon

De auto was ik op de hand bij een benzinestation in de buurt.
vaatwasser is eigenlijk zuiniger dan met de hand. Zo'n ecostand gebruikt 9 liter. Als je je spoelbak halfvol water doet zit er al meer dan 9l in.
beter een knipoog dan een blauw oog
  zaterdag 26 november 2022 @ 12:22:31 #113
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_206827259
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 01:05 schreef leolinedance het volgende:

[..]
Hoe zou dat dan moeten werken?
Met 10 liter per spoelbeurt 10x per dag bijvoorbeeld zit je aan 3 m3 per maand. Een maand zonder regen is geen uitzondering. Moet je 5 m3 regenwateropslag op je dak of zolder realiseren? Of in de grond met een pompsysteem? Lijkt me allemaal niet zo makkelijk te realiseren.
Het was meer een voorbeeld. Afwaswater of emmertje water wat al vies is doordat ermee is schoongemaakt of een waterbesparende knop op de wc zijn ook opties om alleen al qua toiletgebruik minder water te verspillen.
Ik bedoelde het meer als een voorbeeld dat er vrij eenvoudig al het nodige water bespaard kan worden.
pi_206827437
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 november 2022 09:43 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Al zo'n 20 jaar heb ik zo'n wc en dat kan inderdaad flink helpen je waterverbruik te reduceren.
[..]
Helemaal voor.
Ik schijt op het werk. Dat scheelt pas veel.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_206827623
De rem moet op de bevolkingsgroei.
pi_206827914
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 november 2022 13:15 schreef Gehrman het volgende:
De rem moet op de bevolkingsgroei.
Ben jij van de commissie "Open deuren" ?
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
Wees nutteloos, want zodra je nuttig bent wordt je gebruikt
pi_206828015
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 11:42 schreef WheeledWarrior het volgende:
Tijd om de rem te zetten op dit volstrekt incompetente kabinet.
Het probleem zit veel dieper. Wat 100den jaren lang in ons voordeel werkte wordt nu ons graf.

Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
Wees nutteloos, want zodra je nuttig bent wordt je gebruikt
pi_206828049
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 11:50 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
En jij denkt dat een ander kabinet dit niet gewoon doorzet :?
Nee, dat denk ik niet
pi_206828434
Kennelijk moet er bij de burger een soort 'sorry dat ik besta'-bewustzijn in geramd worden.
pi_206828551
Ik ben al beginnen met het aftappen en invriezen van koud en heet water, mij krijgen ze niet gek hoor
-nee-
pi_206829644
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 november 2022 13:15 schreef Gehrman het volgende:
De rem moet op de bevolkingsgroei.
Daar ben ik het niet mee eens.
#freeWillemM
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2682522/1/25#p209511850" target="_blank" >woensdag 14 juni 2023 19:05</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/221644" target="_blank" >timmmmm</a> het volgende:[/b]
Ik heb in ieder geval liever huidkanker dan dit topic lezen
pi_206829790
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 november 2022 16:41 schreef NaarMensje het volgende:

[..]
Daar ben ik het niet mee eens.
Ok naar mensje.
  zaterdag 26 november 2022 @ 17:00:57 #123
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_206829853
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 november 2022 14:46 schreef Marsenal het volgende:
Ik ben al beginnen met het aftappen en invriezen van koud en heet water, mij krijgen ze niet gek hoor
En dan met vette winst verkopen! :D
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_206829922
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 03:04 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
100 liter per dag is makkelijk haalbaar, zie bvb Vlaanderen:
[..]
(348/4 = 87 liter per persoon per dag)
https://www.vmm.be/waterloket/de-waterfactuur/de-prijs-van-water
Belgen kopen dan ook vnl drinkwater in fles...

quote:
Kraanwater in België is veilig om te drinken

Hoewel het leidingwater in België van goede kwaliteit is, hebben veel Belgen de gewoonte om water in flessen te kopen. De Belgische overheid probeert middels de campagne ‘Drinkraantjeswater’ om de Belgen aan het leidingwater te krijgen, omdat het beter is voor het milieu en ‘de portemonnee’, en minstens even gezond als bronwater.
pi_206829924
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 11:37 schreef vipergts het volgende:

[..]
Ik gebruik 52 liter per dag 100 moet echt haalbaar zijn voor iedereen.
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 12:08 schreef vipergts het volgende:

[..]
Geen idee eigenlijk hoe vaak ik de wc doortrek nooit bijgehouden. Ik douche wel heel kort wassen en eronderuit.
en omdat jij dat doet moet iedereen dat maar doen. Nog meer dingen die jij doet waar wij, het hele universum, ons op aan moeten passen?

Ik lig graag een uur in bad en laat dan ook steeds wat water weglopen om zo nog water op de heetste stand toe te voegen. Ik voel me geroepen om een voorbeeld voor allen te zijn.
Go hard or go home
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')