abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_206826945
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 november 2022 09:40 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Mijn waterverbruik als alleenstaande zit op circa 10 kuub per jaar dus 27 liter per dag, dat is naar mijn idee al veel. Wat mij betreft voeren ze een zeer hoog tarief in voor elke kuub boven de 20 kuub per jaar per persoon.10 euro per kuub om te beginnen.
Hoe doe je dat dan ik dacht dat ik weinig verbruikte met mijn 19 kuub.
Een hoger tarief helpt niet daar hebben alleen de maatschappijen wat aan. Beter is als je meer dan 30 kuub gebruikt je de rest van het jaar zonder water moet doen.

Hetzelfde voor dat tuig uit Duindorp wat brandkranen opendraait op warme dagen uit mom van traditie. Zodra dat gebeurt sluit je die hele wijk een jaar af van drinkwater tot ze verantwoordelijk met water kunen omgaan.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_206826977
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 11:03 schreef thedeedster het volgende:

[..]
De meeste mensen op dit forum vallen hier (volgens mij) niet over het verminderen, maar de argumentatie waarop dit gebaseerd wordt.
Ja alles ligt aan die immigratie ik vind dat altijd zo makkelijk gezegd . Zeg dan gewoon ik wil op de ouder voet verder gaan.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_206826986
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 10:47 schreef Cupfighter het volgende:
Een verbod op dit kabinet , we mogen niks meer gebruiken zonder prijsverhoging, dadelijk moeten we ook betalen voor de lucht die we inademen, pleuriskabinet
En jij denkt dat een ander kabinet dit niet gewoon doorzet :?
beter een knipoog dan een blauw oog
  zaterdag 26 november 2022 @ 11:50:44 #106
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_206826992
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 11:49 schreef vipergts het volgende:

[..]
Ja alles ligt aan die immigratie ik vind dat altijd zo makkelijk gezegd . Zeg dan gewoon ik wil op de ouder voet verder gaan.
Hallo? Ze komen zélf met dit argument!
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_206827050
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 10:13 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Geen idee wat jij doet.. Ben je nooit thuis?
Ik werk 2 dagen per werk en ben dus vaak thuis. Met mooi weer trek ik er wel vaak met de fiets op uit.

[ Bericht 0% gewijzigd door Digi2 op 26-11-2022 13:07:40 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
Wees nutteloos, want zodra je nuttig bent wordt je gebruikt
pi_206827059
quote:
84s.gif Op zaterdag 26 november 2022 10:50 schreef Starhopper het volgende:
De manier waarop en de reden is misschien stom maar hopelijk brengt de hogere waterprijs de innovatie in een versnelling.
Dat is dan weer het voordeel van kapitalisme: innovatie gaat als een speer als het eenmaal op gang is.
Maar de overheid moet dan wel een beetje sturing geven om de innovatie op gang te helpen, anders wacht iedereen op elkaar.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_206827089
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 11:37 schreef vipergts het volgende:

[..]
Ik gebruik 52 liter per dag 100 moet echt haalbaar zijn voor iedereen.
Dat is behoorlijk weinig. Ik zit op 93l per dag met:
1x per jaar auto wassen
6x per dag wc doortrekken (spaarknop)
5x per week douchen (spaarkop)
1x per week wasmachine (A)
1x per week afwasmachine (A)
https://verbruick.nl/waterverbruik/berekenen/#f1p1

Dus hoe krijg jij dat voor elkaar dan? 1x per dag wc doortrekken?
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_206827132
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 12:03 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Dat is behoorlijk weinig. Ik zit op 93l per dag met:
1x per jaar auto wassen
6x per dag wc doortrekken (spaarknop)
5x per week douchen (spaarkop)
1x per week wasmachine (A)
1x per week afwasmachine (A)
https://verbruick.nl/waterverbruik/berekenen/#f1p1

Dus hoe krijg jij dat voor elkaar dan? 1x per dag wc doortrekken?
Geen idee eigenlijk hoe vaak ik de wc doortrek nooit bijgehouden. Ik douche wel heel kort wassen en eronderuit.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_206827190
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 12:03 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Dat is behoorlijk weinig. Ik zit op 93l per dag met:
1x per jaar auto wassen
6x per dag wc doortrekken (spaarknop)
5x per week douchen (spaarkop)
1x per week wasmachine (A)
1x per week afwasmachine (A)

Dus hoe krijg jij dat voor elkaar dan? 1x per dag wc doortrekken?
Ik zit op 185 liter per dag gemiddeld met 2 personen. En dan doe ik niet gek. Ik gebruik geen vaatwasser(voor 2 personen vinden wij dat niet nodig). Wel draait de wasmachine(A) 2 tot 3 maal per week ivm werkkleding. Verder komt het overeen met je geplaatst lijstje ivm douchen, eten en drinken, toilet(met spaarknop) etc. Ik zal weer tussen een jaarverbruik liggen zo rond de 70 tot 80m3 voor twee personen. Zeg maar 35-40m3 per persoon

De auto was ik op de hand bij een benzinestation in de buurt.
pi_206827233
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 12:14 schreef Cherni het volgende:

[..]
Ik zit op 185 liter per dag gemiddeld met 2 personen. En dan doe ik niet gek. Ik gebruik geen vaatwasser(voor 2 personen vinden wij dat niet nodig). Wel draait de wasmachine(A) 2 tot 3 maal per week ivm werkkleding. Verder komt het overeen met je geplaatst lijstje ivm douchen, eten en drinken, toilet(met spaarknop) etc. Ik zal weer tussen een jaarverbruik liggen zo rond de 70 tot 80m3 voor twee personen. Zeg maar 35-40m3 per persoon

De auto was ik op de hand bij een benzinestation in de buurt.
vaatwasser is eigenlijk zuiniger dan met de hand. Zo'n ecostand gebruikt 9 liter. Als je je spoelbak halfvol water doet zit er al meer dan 9l in.
beter een knipoog dan een blauw oog
  zaterdag 26 november 2022 @ 12:22:31 #113
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_206827259
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 01:05 schreef leolinedance het volgende:

[..]
Hoe zou dat dan moeten werken?
Met 10 liter per spoelbeurt 10x per dag bijvoorbeeld zit je aan 3 m3 per maand. Een maand zonder regen is geen uitzondering. Moet je 5 m3 regenwateropslag op je dak of zolder realiseren? Of in de grond met een pompsysteem? Lijkt me allemaal niet zo makkelijk te realiseren.
Het was meer een voorbeeld. Afwaswater of emmertje water wat al vies is doordat ermee is schoongemaakt of een waterbesparende knop op de wc zijn ook opties om alleen al qua toiletgebruik minder water te verspillen.
Ik bedoelde het meer als een voorbeeld dat er vrij eenvoudig al het nodige water bespaard kan worden.
pi_206827437
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 november 2022 09:43 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Al zo'n 20 jaar heb ik zo'n wc en dat kan inderdaad flink helpen je waterverbruik te reduceren.
[..]
Helemaal voor.
Ik schijt op het werk. Dat scheelt pas veel.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_206827623
De rem moet op de bevolkingsgroei.
pi_206827914
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 november 2022 13:15 schreef Gehrman het volgende:
De rem moet op de bevolkingsgroei.
Ben jij van de commissie "Open deuren" ?
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
Wees nutteloos, want zodra je nuttig bent wordt je gebruikt
pi_206828015
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 11:42 schreef WheeledWarrior het volgende:
Tijd om de rem te zetten op dit volstrekt incompetente kabinet.
Het probleem zit veel dieper. Wat 100den jaren lang in ons voordeel werkte wordt nu ons graf.

Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
Wees nutteloos, want zodra je nuttig bent wordt je gebruikt
pi_206828049
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 11:50 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
En jij denkt dat een ander kabinet dit niet gewoon doorzet :?
Nee, dat denk ik niet
pi_206828434
Kennelijk moet er bij de burger een soort 'sorry dat ik besta'-bewustzijn in geramd worden.
pi_206828551
Ik ben al beginnen met het aftappen en invriezen van koud en heet water, mij krijgen ze niet gek hoor
-nee-
pi_206829644
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 november 2022 13:15 schreef Gehrman het volgende:
De rem moet op de bevolkingsgroei.
Daar ben ik het niet mee eens.
#freeWillemM
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2682522/1/25#p209511850" target="_blank" >woensdag 14 juni 2023 19:05</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/221644" target="_blank" >timmmmm</a> het volgende:[/b]
Ik heb in ieder geval liever huidkanker dan dit topic lezen
pi_206829790
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 november 2022 16:41 schreef NaarMensje het volgende:

[..]
Daar ben ik het niet mee eens.
Ok naar mensje.
  zaterdag 26 november 2022 @ 17:00:57 #123
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_206829853
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 november 2022 14:46 schreef Marsenal het volgende:
Ik ben al beginnen met het aftappen en invriezen van koud en heet water, mij krijgen ze niet gek hoor
En dan met vette winst verkopen! :D
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_206829922
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 03:04 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
100 liter per dag is makkelijk haalbaar, zie bvb Vlaanderen:
[..]
(348/4 = 87 liter per persoon per dag)
https://www.vmm.be/waterloket/de-waterfactuur/de-prijs-van-water
Belgen kopen dan ook vnl drinkwater in fles...

quote:
Kraanwater in België is veilig om te drinken

Hoewel het leidingwater in België van goede kwaliteit is, hebben veel Belgen de gewoonte om water in flessen te kopen. De Belgische overheid probeert middels de campagne ‘Drinkraantjeswater’ om de Belgen aan het leidingwater te krijgen, omdat het beter is voor het milieu en ‘de portemonnee’, en minstens even gezond als bronwater.
pi_206829924
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 11:37 schreef vipergts het volgende:

[..]
Ik gebruik 52 liter per dag 100 moet echt haalbaar zijn voor iedereen.
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 12:08 schreef vipergts het volgende:

[..]
Geen idee eigenlijk hoe vaak ik de wc doortrek nooit bijgehouden. Ik douche wel heel kort wassen en eronderuit.
en omdat jij dat doet moet iedereen dat maar doen. Nog meer dingen die jij doet waar wij, het hele universum, ons op aan moeten passen?

Ik lig graag een uur in bad en laat dan ook steeds wat water weglopen om zo nog water op de heetste stand toe te voegen. Ik voel me geroepen om een voorbeeld voor allen te zijn.
Go hard or go home
  zaterdag 26 november 2022 @ 17:18:54 #126
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_206830037
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 17:07 schreef AchJa het volgende:

[..]
Belgen kopen dan ook vnl drinkwater in fles...
[..]

Dat is maar 0.4 liter per dag (148 liter per jaar).
are we infinite or am I alone
pi_206830069
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 10:23 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Is jou verbruik dan zoveel dat je je erover verbaast dat sommige mensen daadwerkelijk op hun verbruik letten en daarom maar iemand moet afzeiken die dat wel doet?
27 is heel weinig. By any means.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_206830202
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 17:07 schreef Noek het volgende:

[..]
[..]
en omdat jij dat doet moet iedereen dat maar doen. Nog meer dingen die jij doet waar wij, het hele universum, ons op aan moeten passen?

Ik lig graag een uur in bad en laat dan ook steeds wat water weglopen om zo nog water op de heetste stand toe te voegen. Ik voel me geroepen om een voorbeeld voor allen te zijn.
Als jij zoveel water wilt gebruiken vind ik dat prima, maar 100 liter water per dag gebruiken is echt niet zo moeilijk als je dat wilt. Je hoeft het van mij niet te doen de regering komt met dit plan, wel denk ik dat het leven makkelijker is als je zelf onder die 100 liter per dag zit. Ik ga je niet dwingen maar linksom of rechtsom er komt een moment dat de regering je gaat dwingen of door water duurder te maken omdat het kan of, en dat is waar ik aan denk omdat ze incompetent zijn dat je over een aantal jaar niet meer iedere dag een uur per dag in bad kunt liggen omdat er geen water uit de kraan komt.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  zaterdag 26 november 2022 @ 19:28:02 #130
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_206831998
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2022 19:55 schreef torentje het volgende:
De grootverbruikers van drinkwater meer belasten zou een goede zet zijn.
de zwembad vullers laten betalen

dus de drinkwater prijs verdubbelen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_206832134
Tja, als je bedrijven net zo gaat belasten als consumenten, dan komen de kosten ook bij de mensen terecht die besparen op water. (want gestegen productiekosten die verhaald worden op consumenten)

Wat dacht je van verslechtering van t ondernemingsklimaat?

Stroom in NL? Moeilijk, duur
Water? Duur!
Grond? Duur!
Belastingen? valt mee!
Personeel? te wening of te duur!

gewoon niet investeren of zo in de drinkwaterverwerkingscapaciteit :'D VERBOTEN! That'll work!
VVD vind het prima, want fuck burgers
D66 kan hiermee klimaatdeugen. :r

Doei NL :W
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_206832474
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 19:28 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
de zwembad vullers laten betalen

dus de drinkwater prijs verdubbelen
Ik had meer gedacht aan een hogere prijs voor schoon drinkwater als men boven een nader te overkomen limiet verbruikt.
pi_206832536
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 19:53 schreef torentje het volgende:

[..]
Ik had meer gedacht aan een hogere prijs voor schoon drinkwater als men boven een nader te overkomen limiet verbruikt.
Aardig plan. (hebben we de nadelen van die Elektro-budgetten ook ff op een rijtje? Misschien zijn die ten dele ook hier van toepassing? Hoewel, een basis-rantsoen voor water... tja.,..waarom niet... Alleen zal de NL-uitwerking wel weer krom zijn, omdat de belastingschijven, kindertoeslag en Energielabel van je Waterkonijn er in verwerkt moeten zitten. ofzo...)

Zwembaden gaan dus dicht (of aan staatsinfuus, maar dat liggen ze nu ook al).
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
  zondag 27 november 2022 @ 01:53:58 #134
168739 Red_85
'echt wel'
pi_206836516
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 17:26 schreef AchJa het volgende:

[..]
Men is hier altijd al vrij rap van mening dat hun eigen omstandigheden gewoon "normaal" zijn...
Jep.
En dat die direct voor iedereen zou moeten gelden...
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_206836620
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 november 2022 10:46 schreef RedFever007 het volgende:
Ik ga gemiddeld denk ik 5 keer per dag voor een kleine boodschap, dus na twee dagen ton leeg
If it's yellow let it mellow. Of je kan gewoon iets minder hard doortrekken, je hoeft niet de hele tank te gebruiken natuurlijk.
2.
pi_206836677
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 04:46 schreef XXMLGBR4SHOTSNIPEPOWNAGEx het volgende:

[..]
If it's yellow let it mellow. Of je kan gewoon iets minder hard doortrekken, je hoeft niet de hele tank te gebruiken natuurlijk.
Je kan ook het water opvangen van het douchen en dat gebruiken om het toilet door te spoelen. Dat scheelt bij mij al behoorlijk in het jaarlijks waterverbruik.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
Wees nutteloos, want zodra je nuttig bent wordt je gebruikt
pi_206836742
Bouw maar meer waterzuiveringsinstallaties. Het is niet alsof water na gebruik ineens verdwijnt ofzo. Fophef.
pi_206836759
Weer dat klimaat geneuzel.
Daar word je toch ook kriebelig van
pi_206836958
de komende 13 jaar komen er anderhalf miljoen mensen bij in nederland? hoe dan?
  zondag 27 november 2022 @ 09:27:01 #140
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_206837009
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 09:14 schreef pokkerdepok het volgende:
de komende 13 jaar komen er anderhalf miljoen mensen bij in nederland? hoe dan?
ieder jaar 250.000 mensen die hierheen komen

de deur staat open hier en die blijft open , , gratis geld en elders gaat de klimaatdroogte toeslaan

[ Bericht 0% gewijzigd door michaelmoore op 27-11-2022 09:45:48 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_206837267
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 08:05 schreef stropdaz het volgende:
Weer dat klimaat geneuzel.
Daar word je toch ook kriebelig van
Wat een intens domme post dit.
  zondag 27 november 2022 @ 10:17:44 #142
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_206837278
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 09:14 schreef pokkerdepok het volgende:
de komende 13 jaar komen er anderhalf miljoen mensen bij in nederland? hoe dan?
Europa moet kapot :)
pi_206837292
Het is gewoon hetzelfde als een “vliegtaks”, mensen vliegen echt niet minder.. alleen maar meer zelfs.
Alleen een globale lockdown hield dat even tegen een jaar of twee.

Het is dus pure onzin.

Ga maar meer water opslaan in plaats van weg te laten stromen de zee in of te verspillen aan datacentrums.
Hou ook even in het achterhoofd dat Nederland een van de grootste zoet water reservoirs ter wereld heeft.
  zondag 27 november 2022 @ 10:48:44 #144
168739 Red_85
'echt wel'
pi_206837466
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 10:16 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Wat een intens domme post dit.
Deze, heb die die gelezen?

Gejank over klimaat begint bij de mens. Mensen hebben effect, schijnbaar, op de warmte. Maar over minder mensen praten is dan opeens uit den boze...

Raaaaaaar.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Redactie Frontpage zondag 27 november 2022 @ 14:04:09 #145
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_206840262
Boven een bepaald gebruik consumenten en bedrijven op de verdubbelaar (oid) zetten. Alle geld dat wordt binnen gehaald moet dan uitgegeven worden aan een grijswaternet. Dan hoeven we geen toiletten meer door te spoelen met drinkwater bijvoorbeeld.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_206840318
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 10:48 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Deze, heb die die gelezen?

Gejank over klimaat begint bij de mens. Mensen hebben effect, schijnbaar, op de warmte. Maar over minder mensen praten is dan opeens uit den boze...

Raaaaaaar.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
Wees nutteloos, want zodra je nuttig bent wordt je gebruikt
pi_206841925
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 09:27 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ieder jaar 250.000 mensen die hierheen komen

de deur staat open hier en die blijft open , , gratis geld en elders gaat de klimaatdroogte toeslaan
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2022 10:17 schreef RedFever007 het volgende:

[..]
Europa moet kapot :)
even opgezocht, CPB site:

quote:
De inwoners van de grote steden zijn relatief jong en groeien doordat er per saldo meer kinderen worden geboren dan er mensen overlijden.Ook hebben ze een grote aantrekkingskracht op immigranten, waaronder arbeidsmigranten uit de EU, expats en internationale studenten.
is dus zeker ook gewoon omdat nederlanders te veel kinderen nemen.

en trowwens, er staat ook dat zelfs bij deze toename de vergrijzing gewoon doorgaat. da betekend dat er dus nog steeds te weinig aanwas is om het in balans te houden.
pi_206842145
Blijf in deze mensen geloven beste mensen....
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_206842199
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 15:34 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
[..]
even opgezocht, CPB site:
[..]
is dus zeker ook gewoon omdat nederlanders te veel kinderen nemen.

en trowwens, er staat ook dat zelfs bij deze toename de vergrijzing gewoon doorgaat. da betekend dat er dus nog steeds te weinig aanwas is om het in balans te houden.
Vrouw in NL krijgt 1.6 kind oid, geen 2.1. Dus onvoldoende.

Vergrijzing komt ook omdat er in generatie X wel erg veel kinderen geboren werden. Dat hou je niet in stand tenzij we eeuwig extreem doorgroeien. Lijkt me niet handig.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_206842320
Belasting op water

Belasting op water

De leveranciers van leidingwater (drinkwater) betalen leidingwaterbelasting aan de Belastingdienst. Zij berekenen de belasting door aan hun klanten. De belasting staat apart op de nota vermeld. De overheid wil met deze belasting stimuleren dat bedrijven en huishoudens zuiniger omgaan met leidingwater. Dat is goed voor het milieu.

Tarief belasting op leidingwater

De hoogte van de belasting is afhankelijk van het aantal kubieke meters water dat een verbruiker afneemt. Er wordt alleen leidingwaterbelasting geheven over de eerste 300 m3.

--
Kortom de gewone burger betaalt deze belasting vrijwel altijd over al het drinkwater dat hij verbruikt, en de industrie betaalt het over een fractie van hun verbruik.
Verrassend weer.
Het is echt bij alle milieu/verbruikszaken hetzelfde, de consument betaalt de hoofdprijs aan belasting onder het mom van vergroening en zuiniger doen, terwijl de grootverbruikende industrie nog niet een fractie van de belastingen betaalt, maar ze wel uitgekeerd krijgt als subsidie om te vergroenen.

De politiek in dit land is echt volstrekt corrupt.

Uiteraard ook allerlei subsidies voor onwenselijke data-centers.
https://datacenterworks.n(...)-de-datacentersector

[ Bericht 7% gewijzigd door Tanatos op 27-11-2022 16:05:22 ]
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_206842345
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 15:47 schreef ludovico het volgende:

[..]
Vrouw in NL krijgt 1.6 kind oid, geen 2.1. Dus onvoldoende.

Vergrijzing komt ook omdat er in generatie X wel erg veel kinderen geboren werden. Dat hou je niet in stand tenzij we eeuwig extreem doorgroeien. Lijkt me niet handig.
nee het gaat ook niet om oneindig doorgroeien. in de toekomst zal de groei sowieso stabiliseren en daarna afnemen.
het gaat erom dat je het uitrekt. het gaan nu te snel, en daardoor komen we in financiele problemen.
  zondag 27 november 2022 @ 15:59:42 #152
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_206842524
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 08:05 schreef stropdaz het volgende:
Weer dat klimaat geneuzel.
Daar word je toch ook kriebelig van
"Na ons de zondvloed."
  zondag 27 november 2022 @ 16:02:28 #153
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_206842581
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2022 19:57 schreef sjorsie1982 het volgende:
datacenters verbieden en degene die hier zijn sluiten zet veel meer zoden aan de dijk,
Die gebruiken in de regel geen drinkwater.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')