abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_206829644
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 november 2022 13:15 schreef Gehrman het volgende:
De rem moet op de bevolkingsgroei.
Daar ben ik het niet mee eens.
#freeWillemM
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2682522/1/25#p209511850" target="_blank" >woensdag 14 juni 2023 19:05</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/221644" target="_blank" >timmmmm</a> het volgende:[/b]
Ik heb in ieder geval liever huidkanker dan dit topic lezen
pi_206829790
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 november 2022 16:41 schreef NaarMensje het volgende:

[..]
Daar ben ik het niet mee eens.
Ok naar mensje.
  zaterdag 26 november 2022 @ 17:00:57 #123
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_206829853
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 november 2022 14:46 schreef Marsenal het volgende:
Ik ben al beginnen met het aftappen en invriezen van koud en heet water, mij krijgen ze niet gek hoor
En dan met vette winst verkopen! :D
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_206829922
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 03:04 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
100 liter per dag is makkelijk haalbaar, zie bvb Vlaanderen:
[..]
(348/4 = 87 liter per persoon per dag)
https://www.vmm.be/waterloket/de-waterfactuur/de-prijs-van-water
Belgen kopen dan ook vnl drinkwater in fles...

quote:
Kraanwater in België is veilig om te drinken

Hoewel het leidingwater in België van goede kwaliteit is, hebben veel Belgen de gewoonte om water in flessen te kopen. De Belgische overheid probeert middels de campagne ‘Drinkraantjeswater’ om de Belgen aan het leidingwater te krijgen, omdat het beter is voor het milieu en ‘de portemonnee’, en minstens even gezond als bronwater.
pi_206829924
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 11:37 schreef vipergts het volgende:

[..]
Ik gebruik 52 liter per dag 100 moet echt haalbaar zijn voor iedereen.
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 12:08 schreef vipergts het volgende:

[..]
Geen idee eigenlijk hoe vaak ik de wc doortrek nooit bijgehouden. Ik douche wel heel kort wassen en eronderuit.
en omdat jij dat doet moet iedereen dat maar doen. Nog meer dingen die jij doet waar wij, het hele universum, ons op aan moeten passen?

Ik lig graag een uur in bad en laat dan ook steeds wat water weglopen om zo nog water op de heetste stand toe te voegen. Ik voel me geroepen om een voorbeeld voor allen te zijn.
Go hard or go home
  zaterdag 26 november 2022 @ 17:18:54 #126
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_206830037
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 17:07 schreef AchJa het volgende:

[..]
Belgen kopen dan ook vnl drinkwater in fles...
[..]

Dat is maar 0.4 liter per dag (148 liter per jaar).
are we infinite or am I alone
pi_206830069
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 10:23 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Is jou verbruik dan zoveel dat je je erover verbaast dat sommige mensen daadwerkelijk op hun verbruik letten en daarom maar iemand moet afzeiken die dat wel doet?
27 is heel weinig. By any means.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_206830202
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 17:07 schreef Noek het volgende:

[..]
[..]
en omdat jij dat doet moet iedereen dat maar doen. Nog meer dingen die jij doet waar wij, het hele universum, ons op aan moeten passen?

Ik lig graag een uur in bad en laat dan ook steeds wat water weglopen om zo nog water op de heetste stand toe te voegen. Ik voel me geroepen om een voorbeeld voor allen te zijn.
Als jij zoveel water wilt gebruiken vind ik dat prima, maar 100 liter water per dag gebruiken is echt niet zo moeilijk als je dat wilt. Je hoeft het van mij niet te doen de regering komt met dit plan, wel denk ik dat het leven makkelijker is als je zelf onder die 100 liter per dag zit. Ik ga je niet dwingen maar linksom of rechtsom er komt een moment dat de regering je gaat dwingen of door water duurder te maken omdat het kan of, en dat is waar ik aan denk omdat ze incompetent zijn dat je over een aantal jaar niet meer iedere dag een uur per dag in bad kunt liggen omdat er geen water uit de kraan komt.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  zaterdag 26 november 2022 @ 19:28:02 #130
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_206831998
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2022 19:55 schreef torentje het volgende:
De grootverbruikers van drinkwater meer belasten zou een goede zet zijn.
de zwembad vullers laten betalen

dus de drinkwater prijs verdubbelen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_206832134
Tja, als je bedrijven net zo gaat belasten als consumenten, dan komen de kosten ook bij de mensen terecht die besparen op water. (want gestegen productiekosten die verhaald worden op consumenten)

Wat dacht je van verslechtering van t ondernemingsklimaat?

Stroom in NL? Moeilijk, duur
Water? Duur!
Grond? Duur!
Belastingen? valt mee!
Personeel? te wening of te duur!

gewoon niet investeren of zo in de drinkwaterverwerkingscapaciteit :'D VERBOTEN! That'll work!
VVD vind het prima, want fuck burgers
D66 kan hiermee klimaatdeugen. :r

Doei NL :W
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_206832474
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 19:28 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
de zwembad vullers laten betalen

dus de drinkwater prijs verdubbelen
Ik had meer gedacht aan een hogere prijs voor schoon drinkwater als men boven een nader te overkomen limiet verbruikt.
pi_206832536
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 19:53 schreef torentje het volgende:

[..]
Ik had meer gedacht aan een hogere prijs voor schoon drinkwater als men boven een nader te overkomen limiet verbruikt.
Aardig plan. (hebben we de nadelen van die Elektro-budgetten ook ff op een rijtje? Misschien zijn die ten dele ook hier van toepassing? Hoewel, een basis-rantsoen voor water... tja.,..waarom niet... Alleen zal de NL-uitwerking wel weer krom zijn, omdat de belastingschijven, kindertoeslag en Energielabel van je Waterkonijn er in verwerkt moeten zitten. ofzo...)

Zwembaden gaan dus dicht (of aan staatsinfuus, maar dat liggen ze nu ook al).
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
  zondag 27 november 2022 @ 01:53:58 #134
168739 Red_85
'echt wel'
pi_206836516
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 17:26 schreef AchJa het volgende:

[..]
Men is hier altijd al vrij rap van mening dat hun eigen omstandigheden gewoon "normaal" zijn...
Jep.
En dat die direct voor iedereen zou moeten gelden...
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_206836620
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 november 2022 10:46 schreef RedFever007 het volgende:
Ik ga gemiddeld denk ik 5 keer per dag voor een kleine boodschap, dus na twee dagen ton leeg
If it's yellow let it mellow. Of je kan gewoon iets minder hard doortrekken, je hoeft niet de hele tank te gebruiken natuurlijk.
2.
pi_206836677
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 04:46 schreef XXMLGBR4SHOTSNIPEPOWNAGEx het volgende:

[..]
If it's yellow let it mellow. Of je kan gewoon iets minder hard doortrekken, je hoeft niet de hele tank te gebruiken natuurlijk.
Je kan ook het water opvangen van het douchen en dat gebruiken om het toilet door te spoelen. Dat scheelt bij mij al behoorlijk in het jaarlijks waterverbruik.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
Wees nutteloos, want zodra je nuttig bent wordt je gebruikt
pi_206836742
Bouw maar meer waterzuiveringsinstallaties. Het is niet alsof water na gebruik ineens verdwijnt ofzo. Fophef.
pi_206836759
Weer dat klimaat geneuzel.
Daar word je toch ook kriebelig van
pi_206836958
de komende 13 jaar komen er anderhalf miljoen mensen bij in nederland? hoe dan?
  zondag 27 november 2022 @ 09:27:01 #140
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_206837009
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 09:14 schreef pokkerdepok het volgende:
de komende 13 jaar komen er anderhalf miljoen mensen bij in nederland? hoe dan?
ieder jaar 250.000 mensen die hierheen komen

de deur staat open hier en die blijft open , , gratis geld en elders gaat de klimaatdroogte toeslaan

[ Bericht 0% gewijzigd door michaelmoore op 27-11-2022 09:45:48 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_206837267
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 08:05 schreef stropdaz het volgende:
Weer dat klimaat geneuzel.
Daar word je toch ook kriebelig van
Wat een intens domme post dit.
  zondag 27 november 2022 @ 10:17:44 #142
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_206837278
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 09:14 schreef pokkerdepok het volgende:
de komende 13 jaar komen er anderhalf miljoen mensen bij in nederland? hoe dan?
Europa moet kapot :)
pi_206837292
Het is gewoon hetzelfde als een “vliegtaks”, mensen vliegen echt niet minder.. alleen maar meer zelfs.
Alleen een globale lockdown hield dat even tegen een jaar of twee.

Het is dus pure onzin.

Ga maar meer water opslaan in plaats van weg te laten stromen de zee in of te verspillen aan datacentrums.
Hou ook even in het achterhoofd dat Nederland een van de grootste zoet water reservoirs ter wereld heeft.
  zondag 27 november 2022 @ 10:48:44 #144
168739 Red_85
'echt wel'
pi_206837466
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 10:16 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Wat een intens domme post dit.
Deze, heb die die gelezen?

Gejank over klimaat begint bij de mens. Mensen hebben effect, schijnbaar, op de warmte. Maar over minder mensen praten is dan opeens uit den boze...

Raaaaaaar.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Redactie Frontpage zondag 27 november 2022 @ 14:04:09 #145
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_206840262
Boven een bepaald gebruik consumenten en bedrijven op de verdubbelaar (oid) zetten. Alle geld dat wordt binnen gehaald moet dan uitgegeven worden aan een grijswaternet. Dan hoeven we geen toiletten meer door te spoelen met drinkwater bijvoorbeeld.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_206840318
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 10:48 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Deze, heb die die gelezen?

Gejank over klimaat begint bij de mens. Mensen hebben effect, schijnbaar, op de warmte. Maar over minder mensen praten is dan opeens uit den boze...

Raaaaaaar.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
Wees nutteloos, want zodra je nuttig bent wordt je gebruikt
pi_206841925
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 09:27 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ieder jaar 250.000 mensen die hierheen komen

de deur staat open hier en die blijft open , , gratis geld en elders gaat de klimaatdroogte toeslaan
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2022 10:17 schreef RedFever007 het volgende:

[..]
Europa moet kapot :)
even opgezocht, CPB site:

quote:
De inwoners van de grote steden zijn relatief jong en groeien doordat er per saldo meer kinderen worden geboren dan er mensen overlijden.Ook hebben ze een grote aantrekkingskracht op immigranten, waaronder arbeidsmigranten uit de EU, expats en internationale studenten.
is dus zeker ook gewoon omdat nederlanders te veel kinderen nemen.

en trowwens, er staat ook dat zelfs bij deze toename de vergrijzing gewoon doorgaat. da betekend dat er dus nog steeds te weinig aanwas is om het in balans te houden.
pi_206842145
Blijf in deze mensen geloven beste mensen....
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_206842199
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 15:34 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
[..]
even opgezocht, CPB site:
[..]
is dus zeker ook gewoon omdat nederlanders te veel kinderen nemen.

en trowwens, er staat ook dat zelfs bij deze toename de vergrijzing gewoon doorgaat. da betekend dat er dus nog steeds te weinig aanwas is om het in balans te houden.
Vrouw in NL krijgt 1.6 kind oid, geen 2.1. Dus onvoldoende.

Vergrijzing komt ook omdat er in generatie X wel erg veel kinderen geboren werden. Dat hou je niet in stand tenzij we eeuwig extreem doorgroeien. Lijkt me niet handig.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_206842320
Belasting op water

Belasting op water

De leveranciers van leidingwater (drinkwater) betalen leidingwaterbelasting aan de Belastingdienst. Zij berekenen de belasting door aan hun klanten. De belasting staat apart op de nota vermeld. De overheid wil met deze belasting stimuleren dat bedrijven en huishoudens zuiniger omgaan met leidingwater. Dat is goed voor het milieu.

Tarief belasting op leidingwater

De hoogte van de belasting is afhankelijk van het aantal kubieke meters water dat een verbruiker afneemt. Er wordt alleen leidingwaterbelasting geheven over de eerste 300 m3.

--
Kortom de gewone burger betaalt deze belasting vrijwel altijd over al het drinkwater dat hij verbruikt, en de industrie betaalt het over een fractie van hun verbruik.
Verrassend weer.
Het is echt bij alle milieu/verbruikszaken hetzelfde, de consument betaalt de hoofdprijs aan belasting onder het mom van vergroening en zuiniger doen, terwijl de grootverbruikende industrie nog niet een fractie van de belastingen betaalt, maar ze wel uitgekeerd krijgt als subsidie om te vergroenen.

De politiek in dit land is echt volstrekt corrupt.

Uiteraard ook allerlei subsidies voor onwenselijke data-centers.
https://datacenterworks.n(...)-de-datacentersector

[ Bericht 7% gewijzigd door Tanatos op 27-11-2022 16:05:22 ]
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_206842345
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 15:47 schreef ludovico het volgende:

[..]
Vrouw in NL krijgt 1.6 kind oid, geen 2.1. Dus onvoldoende.

Vergrijzing komt ook omdat er in generatie X wel erg veel kinderen geboren werden. Dat hou je niet in stand tenzij we eeuwig extreem doorgroeien. Lijkt me niet handig.
nee het gaat ook niet om oneindig doorgroeien. in de toekomst zal de groei sowieso stabiliseren en daarna afnemen.
het gaat erom dat je het uitrekt. het gaan nu te snel, en daardoor komen we in financiele problemen.
  zondag 27 november 2022 @ 15:59:42 #152
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_206842524
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 08:05 schreef stropdaz het volgende:
Weer dat klimaat geneuzel.
Daar word je toch ook kriebelig van
"Na ons de zondvloed."
  zondag 27 november 2022 @ 16:02:28 #153
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_206842581
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2022 19:57 schreef sjorsie1982 het volgende:
datacenters verbieden en degene die hier zijn sluiten zet veel meer zoden aan de dijk,
Die gebruiken in de regel geen drinkwater.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zondag 27 november 2022 @ 16:12:25 #154
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_206842737
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 15:34 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
[..]
even opgezocht, CPB site:
[..]
is dus zeker ook gewoon omdat nederlanders te veel kinderen nemen.

en trouwens, er staat ook dat zelfs bij deze toename de vergrijzing gewoon doorgaat. da betekend dat er dus nog steeds te weinig aanwas is om het in balans te houden.
mensen worden steeds ouder he, ze roken niet, ze wandelen en gaan vroeg slapen

en die ouderen gaan op vakantie en komen liefdes tegen in Afrika en Azie , die wel willen veranderen van geo locatie , zo makkelijk om je nieuwe liefde hierheen te halen
https://www.dateinasia.com/Mukda
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_206842767
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 16:02 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Die gebruiken in de regel geen drinkwater.
Maar wel oppervlakte water dat behandeld moet worden met chemicaliën om er geschikt koelwater van te maken. Oppervlakte water dat deels ook gebruikt voor drinkwater voorzieningen.
  zondag 27 november 2022 @ 16:16:42 #156
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_206842769
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 15:52 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
nee het gaat ook niet om oneindig doorgroeien. in de toekomst zal de groei sowieso stabiliseren en daarna afnemen.
het gaat erom dat je het uitrekt. het gaan nu te snel, en daardoor komen we in financiele problemen.
In de toekomst dan komen er nog heel veel meer , vanwege economie en klimaat
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 27 november 2022 @ 16:17:19 #157
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_206842775
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 16:02 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Die gebruiken in de regel geen drinkwater.
wel alleen zoet water

geen zout water
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 27 november 2022 @ 16:18:31 #158
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_206842785
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2022 16:16 schreef Cherni het volgende:

Maar wel oppervlakte water dat behandeld moet worden met chemicaliën om er geschikt koelwater van te maken.
Maar geen drinkwater.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zondag 27 november 2022 @ 16:18:41 #159
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_206842787
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 16:17 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
wel alleen zoet water

geen zout water
En?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_206842848
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 16:18 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Maar geen drinkwater.
Zo lust ik er ook nog wel een paar. De bron is oppervlakte water. Bovendien is koelwater in een niet gesloten systeem een vervuiler.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')