abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_206842345
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 15:47 schreef ludovico het volgende:

[..]
Vrouw in NL krijgt 1.6 kind oid, geen 2.1. Dus onvoldoende.

Vergrijzing komt ook omdat er in generatie X wel erg veel kinderen geboren werden. Dat hou je niet in stand tenzij we eeuwig extreem doorgroeien. Lijkt me niet handig.
nee het gaat ook niet om oneindig doorgroeien. in de toekomst zal de groei sowieso stabiliseren en daarna afnemen.
het gaat erom dat je het uitrekt. het gaan nu te snel, en daardoor komen we in financiele problemen.
  zondag 27 november 2022 @ 15:59:42 #152
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_206842524
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 08:05 schreef stropdaz het volgende:
Weer dat klimaat geneuzel.
Daar word je toch ook kriebelig van
"Na ons de zondvloed."
  zondag 27 november 2022 @ 16:02:28 #153
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_206842581
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2022 19:57 schreef sjorsie1982 het volgende:
datacenters verbieden en degene die hier zijn sluiten zet veel meer zoden aan de dijk,
Die gebruiken in de regel geen drinkwater.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zondag 27 november 2022 @ 16:12:25 #154
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_206842737
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 15:34 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
[..]
even opgezocht, CPB site:
[..]
is dus zeker ook gewoon omdat nederlanders te veel kinderen nemen.

en trouwens, er staat ook dat zelfs bij deze toename de vergrijzing gewoon doorgaat. da betekend dat er dus nog steeds te weinig aanwas is om het in balans te houden.
mensen worden steeds ouder he, ze roken niet, ze wandelen en gaan vroeg slapen

en die ouderen gaan op vakantie en komen liefdes tegen in Afrika en Azie , die wel willen veranderen van geo locatie , zo makkelijk om je nieuwe liefde hierheen te halen
https://www.dateinasia.com/Mukda
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_206842767
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 16:02 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Die gebruiken in de regel geen drinkwater.
Maar wel oppervlakte water dat behandeld moet worden met chemicaliën om er geschikt koelwater van te maken. Oppervlakte water dat deels ook gebruikt voor drinkwater voorzieningen.
  zondag 27 november 2022 @ 16:16:42 #156
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_206842769
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 15:52 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
nee het gaat ook niet om oneindig doorgroeien. in de toekomst zal de groei sowieso stabiliseren en daarna afnemen.
het gaat erom dat je het uitrekt. het gaan nu te snel, en daardoor komen we in financiele problemen.
In de toekomst dan komen er nog heel veel meer , vanwege economie en klimaat
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 27 november 2022 @ 16:17:19 #157
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_206842775
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 16:02 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Die gebruiken in de regel geen drinkwater.
wel alleen zoet water

geen zout water
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 27 november 2022 @ 16:18:31 #158
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_206842785
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2022 16:16 schreef Cherni het volgende:

Maar wel oppervlakte water dat behandeld moet worden met chemicaliën om er geschikt koelwater van te maken.
Maar geen drinkwater.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zondag 27 november 2022 @ 16:18:41 #159
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_206842787
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 16:17 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
wel alleen zoet water

geen zout water
En?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_206842848
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 16:18 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Maar geen drinkwater.
Zo lust ik er ook nog wel een paar. De bron is oppervlakte water. Bovendien is koelwater in een niet gesloten systeem een vervuiler.
  zondag 27 november 2022 @ 16:29:42 #161
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_206842895
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 16:23 schreef Cherni het volgende:

Zo lust ik er ook nog wel een paar. De bron is oppervlakte water.
En?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_206843028
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 16:12 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
mensen worden steeds ouder he, ze roken niet, ze wandelen en gaan vroeg slapen

en die ouderen gaan op vakantie en komen liefdes tegen in Afrika en Azie , die wel willen veranderen van geo locatie , zo makkelijk om je nieuwe liefde hierheen te halen
https://www.dateinasia.com/Mukda
dat laatste lol.
maar serieus. ja we worden ouder, prima toch.. maar de jonge mensen betalen voor de oudere, dus er moet balans zijn. of je draait heel veel verlies.
  zondag 27 november 2022 @ 16:42:32 #163
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_206843047
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 16:40 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
dat laatste lol.
maar serieus. ja we worden ouder, prima toch.. maar de jonge mensen betalen voor de oudere, dus er moet balans zijn. of je draait heel veel verlies.
zeur niet ik ben 70 en werk nog 5 dagen per week
Dat is ook een voordeeel van ouder worden , maar ik moet wel wonen en jongeren ook

ik betaal meer belasting dan jij met 3600 euro PM netto en nauwelijks woonlasten
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_206843064
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 16:42 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
zeur niet ik ben 70 en werk nog 5 dagen per week
Dat is ook een voordeeel van ouder worden , maar ik moet wel wonen en jongeren ook
je mag al met pensioen, he.
  zondag 27 november 2022 @ 16:44:40 #165
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_206843074
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 16:43 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
je mag al met pensioen, he.
ja ik ben al 6 jaar met pensioen en dan , moet je dan gaan niksen ??
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_206843151
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 16:29 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
En?
En? Dat proceswater en/of koelwater terug naar oppervlakte water ook gezuiverd moet worden om er weer drinkwater van te kunnen maken. Zeg nu gewoon dat het zuiveren van water steeds duurder zal worden zoals alle productie kosten omhoog schieten. Het maken van brood zal ook veel duurder worden.

Maar het argument milieu gebruiken voor de burger is veel te kort door de bocht. Daar speelt de industrie wel degelijk een grote rol in.

En schaarste zal het nog duurder maken. Maar oké overbevolking is een vies woord terwijl dat wel degelijk een rol gaat spelen door droogte op diverse plaatsen waardoor bevolkingsgroepen zich massaal moeten verplaatsen.
pi_206843202
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 16:44 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ja ik ben al 6 jaar met pensioen en dan , moet je dan gaan niksen ??
als jij werken leuk vind, ga ervoor. maar daar kan je geen beleid op baseren natuurlijk. de meeste mensen vinden pensioen heerlijk, en doen dan graag andere dingen.
  zondag 27 november 2022 @ 16:57:23 #168
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_206843225
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 16:56 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
als jij werken leuk vind, ga ervoor. maar daar kan je geen beleid op baseren natuurlijk. de meeste mensen vinden pensioen heerlijk, en doen dan graag andere dingen.
wie niet wil werken die heeft minder geld
dat is overal zo

mensen zijn langer gezond dus kunnen langer werken
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_206843235
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 15:52 schreef Tanatos het volgende:
Belasting op water

Belasting op water

De leveranciers van leidingwater (drinkwater) betalen leidingwaterbelasting aan de Belastingdienst. Zij berekenen de belasting door aan hun klanten. De belasting staat apart op de nota vermeld. De overheid wil met deze belasting stimuleren dat bedrijven en huishoudens zuiniger omgaan met leidingwater. Dat is goed voor het milieu.

Tarief belasting op leidingwater

De hoogte van de belasting is afhankelijk van het aantal kubieke meters water dat een verbruiker afneemt. Er wordt alleen leidingwaterbelasting geheven over de eerste 300 m3.

--
Kortom de gewone burger betaalt deze belasting vrijwel altijd over al het drinkwater dat hij verbruikt, en de industrie betaalt het over een fractie van hun verbruik.
Verrassend weer.
Het is echt bij alle milieu/verbruikszaken hetzelfde, de consument betaalt de hoofdprijs aan belasting onder het mom van vergroening en zuiniger doen, terwijl de grootverbruikende industrie nog niet een fractie van de belastingen betaalt, maar ze wel uitgekeerd krijgt als subsidie om te vergroenen.

De politiek in dit land is echt volstrekt corrupt.

Uiteraard ook allerlei subsidies voor onwenselijke data-centers.
https://datacenterworks.n(...)-de-datacentersector

Nu is het nog wachten tot ze waterbedrijven gaan privatiseren dan kunnen bedrijven als Nestlé pas echt hun gang gaan.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  zondag 27 november 2022 @ 17:03:24 #170
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_206843352
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 16:57 schreef michaelmoore het volgende:

wie niet wil werken die heeft minder geld

Geld, geld, geld.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zondag 27 november 2022 @ 17:08:20 #171
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_206843428
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 16:58 schreef vipergts het volgende:

[..]
Nu is het nog wachten tot ze waterbedrijven gaan privatiseren dan kunnen bedrijven als Nestlé pas echt hun gang gaan.
mensen die drinkwater kopen in de super in plastic flessen, die zijn pas echt gek
https://www.vpro.nl/speel(...)ter-tegenlicht~.html
sommigen kopen 10 liter drink water in de super en thuis staan ze een half uur onder de douche, en maar klagen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_206843500
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 16:58 schreef vipergts het volgende:

[..]
Nu is het nog wachten tot ze waterbedrijven gaan privatiseren dan kunnen bedrijven als Nestlé pas echt hun gang gaan.
Dat is idd de natte droom v/d CEO van Nestlé (of degene die dat was).
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_206843516
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 16:57 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
wie niet wil werken die heeft minder geld
dat is overal zo

mensen zijn langer gezond dus kunnen langer werken
Wie met minder geld toekan heeft meer vrije tijd.
Het is maar net waar je meer waarde aan hecht.

Mensen met minder geld zijn over het algemeen beter voor het milieu.

[ Bericht 5% gewijzigd door Tanatos op 27-11-2022 17:20:01 ]
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  zondag 27 november 2022 @ 17:13:54 #174
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_206843556
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 16:02 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Die gebruiken in de regel geen drinkwater.
Dat doen ze wel, en ze voegen er ook nog chemicaliën aan toe voor ze het weer lozen.


https://www.rtlnieuws.nl/(...)ter-84-miljoen-liter

https://www.drinkwaterpla(...)-en-8-andere-vragen/

https://www.stichting-jas(...)ring-drinkwater.html
De experts uiten daarnaast grote zorgen over de toepassing van chemicaliën in miljoenen liters koelwater. ,,Dat wordt gebruikt om bacteriën te doden. Het voorkomt ook kalkafzetting." Maar volgens de onderzoekers wordt niet geregistreerd welke chemicaliën en hoeveel er wordt gebruikt.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')