abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 27 november 2022 @ 17:30:39 #176
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_206843783
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 17:13 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Wie met minder geld toekan heeft meer vrije tijd.
Het is maar net waar je meer waarde aan hecht.

Mensen met minder geld zijn over het algemeen beter voor het milieu.

als je met minder geld genoegen neemt , dat kan ik ook , ik heb het ook niet nodig , gaat me niet om geld
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_206843807
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 17:30 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
als je met minder geld genoegen neemt , dat kan ik ook , ik heb het ook niet nodig , gaat me niet om geld
Dan moet je lekker blijven werken, als ik met pensioen kan, doe ik dat acuut.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  zondag 27 november 2022 @ 17:38:49 #178
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_206843911
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 17:32 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Dan moet je lekker blijven werken, als ik met pensioen kan, doe ik dat acuut.
dan ga je dood
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_206843933
Kut Nederland.
pi_206843961
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 17:38 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
dan ga je dood
Dood ga ik natuurlijk sowieso, maar niet werken is voor mij absoluut niet dodelijk.
Wellicht voor jou wel, maar dat is je eigen afwijking.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_206844014
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 10:48 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Deze, heb die die gelezen?

Gejank over klimaat begint bij de mens. Mensen hebben effect, schijnbaar, op de warmte. Maar over minder mensen praten is dan opeens uit den boze...

Raaaaaaar.
Geen idee wat klimaat te maken heeft met ons onvermogen om voldoende water te zuiveren.
pi_206844775
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 16:57 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
wie niet wil werken die heeft minder geld
dat is overal zo

mensen zijn langer gezond dus kunnen langer werken
nee, het is zo dat je van je oude dag mag genieten zonder te werken. je hebt hier recht op AOW en kan je helel leven een pensioen opbouwen.

over de leeftijd wordt gediscussieerd. maar die is vooralsnog gewoon 65.
  zondag 27 november 2022 @ 19:09:24 #183
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_206845262
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 18:42 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
nee, het is zo dat je van je oude dag mag genieten zonder te werken. je hebt hier recht op AOW en kan je helel leven een pensioen opbouwen.

over de leeftijd wordt gediscussieerd. maar die is vooralsnog gewoon 65.
genieten doe ik als ik met vakantie ga
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_206845324
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 19:09 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
genieten doe ik als ik met vakantie ga
dat merk ik
pi_206849311
Mijn wc mag best doorgespoeld worden met regenwater. Iemand een installatie voor mij?
  zondag 27 november 2022 @ 22:16:52 #186
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_206849400
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 22:11 schreef Magister_Artium het volgende:
Mijn wc mag best doorgespoeld worden met regenwater. Iemand een installatie voor mij?
jazeker wel
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_206849605
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 22:16 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
jazeker wel
[ afbeelding ]
:+
  maandag 28 november 2022 @ 02:45:33 #188
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_206851008
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 08:26 schreef Het_Bokje het volgende:
Ik heb dit ingevuld:
https://verbruick.nl/waterverbruik/berekenen/
Kom ik met 1 persoon, 4x douchen/week, 1x vaatwasser+handwas, wasmachine op 34440 liter/jaar. = 94 /dag.
waarvan +/-20 liter aan schijten/zeiken
Ik vind het wel veel (op papier!). Aan de andere kant: 100 liter is er zo doorheen....
Ik dus ook:

Maar ik snap die basis van 15Kuub niet, waar gaat dat dan aan op? En waarom wordt wassen 2 keer genoemd? eenmaal met 5380liter en een keer met 9Kuub??
Leuk zo'n checker, heb nu alleen maar meer vragen....
Overigens betaal ik nu 27¤ per kwartaal ofzo, water is echt bizar goedkoop, dat mag van mij gelijk over de kop, als de extra winst alleen voor toekomstige investeringen gebruikt wordt en niet om andere gaten te vullen....
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_206851291
Dit hebben ze jaren geleden zien aankomen en zijn ze ook voor gewaarschuwd. Dat het leiding- en elektranet overbelast zouden raken als je teveel huizen gaat bouwen en teveel mensen in Nederland laat wonen.

Op een gegeven moment zei iemand dat we maar ook water uit de natuur moesten gaan pompen. Ja oen als je de natuur naar de sodemieter wil brengen moet je er vooral water uit halen.

quote:
14s.gif Op maandag 28 november 2022 02:45 schreef YuckFou het volgende:

[..]
Ik dus ook:
[ afbeelding ]
Maar ik snap die basis van 15Kuub niet, waar gaat dat dan aan op? En waarom wordt wassen 2 keer genoemd? eenmaal met 5380liter en een keer met 9Kuub??
Leuk zo'n checker, heb nu alleen maar meer vragen....
Overigens betaal ik nu 27¤ per kwartaal ofzo, water is echt bizar goedkoop, dat mag van mij gelijk over de kop, als de extra winst alleen voor toekomstige investeringen gebruikt wordt en niet om andere gaten te vullen....
Bijvoorbeeld door mensen die massaal hun gazon besproeien.
Corporate translator
pi_206851798
Die bevolkingsgroei is een keuze van datzelfde kabinet. En van de partij van Harbers. :r
pi_206853322
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 16:42 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
zeur niet ik ben 70 en werk nog 5 dagen per week
Dat is ook een voordeeel van ouder worden , maar ik moet wel wonen en jongeren ook

ik betaal meer belasting dan jij met 3600 euro PM netto en nauwelijks woonlasten
Jij houdt dus een simpele overbetaalde baan bezet voor een jongere? Terwijl jij waarschijnlijk in je jeugd geklaagd hebt dat de ouderen de simpele overbetaalde banen bezet hielden.
  maandag 28 november 2022 @ 12:16:37 #192
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_206853480
quote:
14s.gif Op maandag 28 november 2022 02:45 schreef YuckFou het volgende:
En waarom wordt wassen 2 keer genoemd? eenmaal met 5380liter en een keer met 9Kuub??
De 9 m³ is douche (of bad) neem ik aan.
are we infinite or am I alone
pi_206853590
Beter doen ze iets aan die bevolkingsgroei, nu is het alleen maar symptoombestrijding
pi_206854982
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2022 12:23 schreef LanaMyst het volgende:
Beter doen ze iets aan die bevolkingsgroei,
Het russische regime doet daar wel zijn best voor maar ik vrees dat het nog ver onvoldoende is.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
Wees nutteloos, want zodra je nuttig bent wordt je gebruikt
  maandag 28 november 2022 @ 15:17:47 #195
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_206855543
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2022 12:23 schreef LanaMyst het volgende:
Beter doen ze iets aan die bevolkingsgroei, nu is het alleen maar symptoombestrijding
migratie is van alle tijden

zeker met de klimaat verandering zullen miljoenen mensen naar het noorden trekken
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_206855777
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2022 15:17 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
migratie is van alle tijden

zeker met de klimaat verandering zullen miljoenen miljarden mensen naar het noorden trekken
Bovendien zullen oost-europa en met name Rusland niet hun hoofddoel zijn om zich te vestigen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Digi2 op 28-11-2022 15:39:04 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
Wees nutteloos, want zodra je nuttig bent wordt je gebruikt
pi_206855990
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2022 12:03 schreef torentje het volgende:

[..]
Jij houdt dus een simpele overbetaalde baan bezet voor een jongere? Terwijl jij waarschijnlijk in je jeugd geklaagd hebt dat de ouderen de simpele overbetaalde banen bezet hielden.
Waarom ben jij altijd zo debiel boos op de hele wereld terwijl wat is eigenlijk jouw bijdrage aan het universum behalve je ongevraagde mening rondschreeuwen?
Go hard or go home
  maandag 28 november 2022 @ 15:58:02 #198
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_206856127
quote:
1s.gif Op maandag 28 november 2022 15:29 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Bovendien zullen oost-europa en met name Rusland niet hun hoofddoel zijn om zich te vestigen.
DAt weet je niet , Groenland, Rusland, Scandinavie, Noord Europa en Canada zijn de lege ruimtes die aantrekkelijk worden waarbij de economisch welvarende delen de meeste immigranten gaan trekken zoals Nederland en Canada

Mocht Rusland hopenlijk uiteenvallen in een tiental staten dan kon er nog wel eens iets moois gaan gebeuren
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_206856414
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2022 15:17 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
migratie is van alle tijden

zeker met de klimaat verandering zullen miljoenen mensen naar het noorden trekken
Niet alleen migratie maar ook het eindeloze fokken van de mensen die hier al wonen. (en nee dan bedoel ik niet op een forum zitten)
Ze zouden eens kunnen beginnen met het financieel afstraffen als men teveel kinderen krijgt (voor nieuwe gevallen dan, want voor bestaande zou het oneerlijk zijn) , vanaf 3e kind geen kinderbijslag meer, geen gratis zorg voor kinderen, geen bijdrage in opvang. Oftewel, meer dan 2 kinderen financieel zeer onaantrekkelijk maken.
pi_206856462
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 11:37 schreef vipergts het volgende:

[..]
Ik gebruik 52 liter per dag 100 moet echt haalbaar zijn voor iedereen.
Hier 61 liter.
125, dan gaat het om bad(jes) in de tuin, tuin sproeien, auto wassen.
Handgemaakt | Doggerlandse klimaatvluchteling
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')