Als we besluiten voor een derde te gaan en dat is een meisje dan jaquote:Op maandag 21 november 2022 11:51 schreef Sunshine1982 het volgende: [..] Komt er ook nog een Buttercup?
![]()
![]()
Wat naar! Heeft ze er veel last van? Blossom is van augustus trouwensquote:Op maandag 21 november 2022 16:39 schreef eponine het volgende:
Vanmiddag R van het kdv opgehaald vanwege koorts. Thuis viel het me op dat ze hele dikke, rode handjes had. Dus voor de zekerheid de huisarts gebeld en die wilde dat we langs kwamen. Conclusie is dat ze niet weet wat het is![]()
Zijn er na juli geen verse babies voor de OP meer bijgekomen eigenlijk? Ik ben het overzicht een beetje kwijt!
Nee, ze lijkt er tot nu toe amper last van te hebben. Ze had ook al geen koorts meer toen ik haar ophaalde bij het kdv. Thuis gewoon gegeten en gedronken en daarna nog blij gespeeld met haar broer. Baby’squote:Op maandag 21 november 2022 17:43 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Wat naar! Heeft ze er veel last van? Blossom is van augustus trouwens.
Lekker van genieten!quote:Op dinsdag 22 november 2022 07:15 schreef Bami het volgende:
Dit is de tweede nacht op rij dat Pukje’s eerste slaapblok bijna 6 uur duurt.Ik hoop heel hard dat dit een nieuwe trend is.
Het nadeel is lekkende tiet en borsten die zo vol zijn dat Pukje de melkstroom niet goed aan kan en er dan halverwege de voeding opeens een golf terugkomt. Maar dat heb ik wel over voor zoveel aaneengesloten slaap.![]()
Het hoort ook wel bij de leeftijd begreep ik. We zitten nu in de krampjes piek, na 8 weken zou dat af moeten nemen. Wel balen dat ze er zo’n last van heeft.quote:Op dinsdag 22 november 2022 07:52 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Lekker van genieten!![]()
Hier zet het doorslapen nog niet zo door, ze vroeg even maar 1 of 2 keer om een nachtvoeding en ging dan weer slapen, maar de laatste dagen is mevrouw dag en nacht bezig met proberen winden te laten en te poepen, ondersteund met harde persgeluiden en af en toe een huilbui omdat het zo dwars zit.
Misschien heb ik iets verkeerds gegeten waar ze niet tegen kan? Ik vind het zo raar dat die winderigheid ineens zo extreem is.
Ze is ook nog maar klein he Bami. Probeer het gewoon elke ochtend opnieuw, op een gegeven moment wordt het een soort routine en voelt het bed net zo veilig als bij jou.quote:Op dinsdag 22 november 2022 19:08 schreef Bami het volgende:
Elk slaapje daarna was drama, zelfs in de draagzak was het een struggle.Hopelijk wel weer een goede nacht en dan morgen een nieuwe dag met nieuwe kansen ofzo.
Edit; de upgrade naar een blok van 6 uur slaap was helaas (nog) geen permanente.
Ja je hebt helemaal gelijk.quote:Op woensdag 23 november 2022 16:00 schreef June. het volgende:
[..]
Ze is ook nog maar klein he Bami. Probeer het gewoon elke ochtend opnieuw, op een gegeven moment wordt het een soort routine en voelt het bed net zo veilig als bij jou.
op pad gaan scheelt een hoop qua loslatenquote:Op woensdag 23 november 2022 17:11 schreef Bami het volgende:
[..]
Ja je hebt helemaal gelijk.Vandaag was het al een slaapje van een half uur, dus progress.
Had het er met man al over dat ik er weer meer op uit moet met haar. Mijn wereld wordt nu al heel snel erg klein, met een hyperfocus op of/hoeveel/wanneer ze slaapt. Het valt me echt tegen hoe zwaar ik dat mentaal vind, met name omdat ze vaak zo moeilijk in slaap komt en ik het zo graag goed wil doen voor haar. Maar met al het vechten tegen slaap en de voedingen die best lang duren blijft er dan ook zo weinig tijd over om gewoon een beetje met haar te spelen enzo. En ik wil het zo graag loslaten, haar volgen en genieten van de leuke momenten die er zoveel zijn maar mijn persoonlijkheid zit me nogal in de weg.![]()
Gelukkig begint man zijn weekend nu ongeveer, en kan ik het allemaal een stuk beter handelen als hij er ook is.
Dit is na een enorme poepluier weer teruggegaan naar normaal.quote:Op dinsdag 22 november 2022 07:52 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Lekker van genieten!![]()
Hier zet het doorslapen nog niet zo door, ze vroeg even maar 1 of 2 keer om een nachtvoeding en ging dan weer slapen, maar de laatste dagen is mevrouw dag en nacht bezig met proberen winden te laten en te poepen, ondersteund met harde persgeluiden en af en toe een huilbui omdat het zo dwars zit.
Misschien heb ik iets verkeerds gegeten waar ze niet tegen kan? Ik vind het zo raar dat die winderigheid ineens zo extreem is.
Altijd die vraag ja.quote:Op vrijdag 25 november 2022 20:59 schreef GotC het volgende:
Ik vind het ook grappig dat dat als eerste aan ouders met een baby gevraagd wordt: ‘En? Slaapt hij/zij al door?’
Eh, nee. En dat is echt okay. Ik slaap nog steeds gemiddeld 7 uur per nacht. Tuurlijk zou ik liever niet ‘s nachts wakker worden maar hey, hoort erbij.
quote:Op zaterdag 26 november 2022 00:04 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Altijd die vraag ja.
En al het ongevraagde advies wat je erachteraan krijgt.
Mensen vragen ook wel eens op hoeveel voedingen de baby nu zit. En als ik dat dan zeg komen ze met adviezen hoe ik de tijd ertussen kan oprekken? Ik vind het prima dat ze graag vaak een klein beetje drinkt hoor.
Ik weet niet eens hoe vaak dus mijn antwoord is altijd zo vaak als nodig. Met dat antwoord heb ik tot nu toe nog geen ongevraagd advies gehad.quote:Op zaterdag 26 november 2022 00:04 schreef Lokasenna het volgende:
Mensen vragen ook wel eens op hoeveel voedingen de baby nu zit. En als ik dat dan zeg komen ze met adviezen hoe ik de tijd ertussen kan oprekken? Ik vind het prima dat ze graag vaak een klein beetje drinkt hoor.
Wellicht komt dat nog uit de tijd dat men dacht dat je een baby kan verwennen. En dat de baby zsm moet aangepast zijn. Tenminste, vooral de vraag over voedingen krijg ik regelmatig van mijn oude buirvrouw, wiens eerste reactie was toen ik zei 'geen idee, als ze er zin in heeft ' 'dat moet je niet doen joh'. Ze adviseerde in een adem door dat je haar best kon laten huilen. 🙄quote:Op zaterdag 26 november 2022 04:53 schreef GotC het volgende:
[..]Ja mooi zijn die gratis adviezen. Alsof het belangrijkste is dat je baby doorslaapt en zo min mogelijk voedingsmomenten heeft. Dan heb je waarschijnlijk zo min mogelijk ‘last’ van je baby, ofzo.
O, ja. Herkenbaar. Ik werd het exact vier weken na de bevalling. En dan lees je overal " met borstvoeding kan het wel een halfjaar wegblijven 🤦.quote:Op zondag 27 november 2022 14:16 schreef Lokasenna het volgende:
Vandaag weer voor het eerst ongesteld geworden, maar liefst 2 hele weken nadat het postpartum bloedverlies gestopt is. Fml.
Na vier weken, dat is wel heel snel!quote:Op zondag 27 november 2022 15:31 schreef Zusje123 het volgende:
[..]
O, ja. Herkenbaar. Ik werd het exact vier weken na de bevalling. En dan lees je overal " met borstvoeding kan het wel een halfjaar wegblijven 🤦.
Daarna weer na zes weken en sindsdien had ik al twee keer weer ongesteld moeten worden. Niks gezien, alleen een dagdeel wat pijn gehad. Dus wat dat Betreft, totaal niet te zeggen dat je gelijk weer regelmatig bent.
Ahhh nee wat stom!quote:Op zondag 27 november 2022 14:16 schreef Lokasenna het volgende:
Vandaag weer voor het eerst ongesteld geworden, maar liefst 2 hele weken nadat het postpartum bloedverlies gestopt is. Fml.
Dat verschuift dan van half 8 tot half 7 hahaquote:Op zondag 27 november 2022 08:59 schreef Bami het volgende:
Ik krijg de doorslapen vraag zoooo vaak. Dus dan zeg ik altijd maar van niet, maar dat ik dat ook totaal niet verwacht van zo’n jonge baby. Ben allang gelukkig met de (over het algemeen) 2x per nacht terwijl het een nacht van 11 uur lang is.
Het enige is dat die nacht nu van half 10 tot half 9 duurt, en dat wordt lastig als we weer aan het werk gaan.Maar dan verschuift zo’n ritme vanzelf, denk ik?
Ik werd pas na 9 maanden weer ongesteld. Toen ik gestopt was met voeden. En nu 5 maanden later is mijn cyclus nog steeds totaal ontregeld.quote:Op zondag 27 november 2022 15:31 schreef Zusje123 het volgende:
[..]
O, ja. Herkenbaar. Ik werd het exact vier weken na de bevalling. En dan lees je overal " met borstvoeding kan het wel een halfjaar wegblijven 🤦.
Daarna weer na zes weken en sindsdien had ik al twee keer weer ongesteld moeten worden. Niks gezien, alleen een dagdeel wat pijn gehad. Dus wat dat Betreft, totaal niet te zeggen dat je gelijk weer regelmatig bent.
Klinkt acceptabel.quote:Op zondag 27 november 2022 23:29 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Dat verschuift dan van half 8 tot half 7 haha
Werkt hier ook niet hoor, als hij niet moe is dan is zijn bed echt lava. Dus ik hou bij wanneer hij wakker wordt in de ochtend zodat ik weet hoe lang hij ongeveer wakker is. Dan weet ik ook wanneer ik hem wel in bed kan leggen en danlukt zelfstandig slapen best goed.quote:Op maandag 28 november 2022 09:31 schreef Bami het volgende:
Haar in bed leggen en afwachten wanneer ze slaapt is hier een recept voor dikke tranen. Pukje kan nog niet zelfstandig in slaap vallen (of iig niet in een stilstaand object, auto en kinderwagen gaan redelijk) dus dat wordt hem hier niet helaas. Lijkt me heerlijk als dat wel werkt.
Momenteel is zelfs op mij in slaap vallen wanneer ze duidelijk moe is nog een proces dat 10-30 minuten kan duren, ik probeer het maar geeneens als ze niet overduidelijk moe is.quote:Op maandag 28 november 2022 11:06 schreef June. het volgende:
[..]
Werkt hier ook niet hoor, als hij niet moe is dan is zijn bed echt lava. Dus ik hou bij wanneer hij wakker wordt in de ochtend zodat ik weet hoe lang hij ongeveer wakker is. Dan weet ik ook wanneer ik hem wel in bed kan leggen en danlukt zelfstandig slapen best goed.
Och zo sneu ja! Ik weet nog dat mijn verstandskiezen door kwamen en ik opeens begreep waarom baby’s zo sip zijn wanneer er tanden doorkomen. Dat doet echt gemeen veel pijn!quote:Op maandag 28 november 2022 11:14 schreef GotC het volgende:
Hier is de eerste tand door bij L. Hij heeft er best veel last van (gehad, afkloppen!). Koortsig, huilerig, ontroostbaar ‘s nachts... Was vergeten hoe sneu die kleintjes dan kunnen zijn 😅
Nou ja ik ben gezwicht voor samen in het grote bed slapen, dus weet niet of het nou echt telt als zelfstandigquote:Op maandag 28 november 2022 09:31 schreef Bami het volgende:
Haar in bed leggen en afwachten wanneer ze slaapt is hier een recept voor dikke tranen. Pukje kan nog niet zelfstandig in slaap vallen (of iig niet in een stilstaand object, auto en kinderwagen gaan redelijk) dus dat wordt hem hier niet helaas. Lijkt me heerlijk als dat wel werkt.
Bij ons is het juist andersom.quote:Op maandag 28 november 2022 14:47 schreef Lokasenna het volgende:
Ik dacht dat ik maar één kind wilde, maar mijn op hol geslagen hormonen willen er nu eigenlijk nog wel een.
Ben benieuwd wat ik wil als straks de ratio weer een beetje in mijn brein is teruggekeerd.
Denk het wel, en daarnaast is 10-30 min ook niet zo lang om in slaap te vallen toch? Dat is hoelang ik er zelf ook over doe geloof ik.quote:Op maandag 28 november 2022 11:34 schreef Bami het volgende:
[..]
Momenteel is zelfs op mij in slaap vallen wanneer ze duidelijk moe is nog een proces dat 10-30 minuten kan duren, ik probeer het maar geeneens als ze niet overduidelijk moe is.![]()
Heb er net wel weer een traantje om gelaten, ik gun haar (en mij) zo ontzettend dat het niet zo’n gevecht is.
Komt vanzelf wanneer ze ouder wordt, toch?
Ja alleen duurt zo’n dutje de laatste dagen ook maar 30 minuten.quote:Op maandag 28 november 2022 21:47 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Denk het wel, en daarnaast is 10-30 min ook niet zo lang om in slaap te vallen toch? Dat is hoelang ik er zelf ook over doe geloof ik.
Toen J kleiner was ging hij gerust pas om 22u naar bed, eerder lukte niet. Nu hij “groter” is (dwz ouder dan 10 maanden lol) is hij om 19u al moe
Waar woon je ergens? Wij gaan volgende week een paar dagen weg maar moeten nog een huisje boeken, dus misschien kan ik iets combineren.quote:Op maandag 28 november 2022 18:19 schreef Smart_ass het volgende:
Wij hebben die, de meest uitgebreide variant want dat wilde mijn vriend per se. Heel veel mensen zweren erbij maar hier is ie nauwelijks gebruikt. Als ik dichterbij had gewoond had je ‘m voor een zacht prijsje over mogen nemen, misschien dat jullie er inderdaad wel baat bij hebben.
30 minuten dutjes zijn hier normaal (helaas). Precies 1 slaapcyclus. Het is echt ontzettend irritant want het is echt net niks 🫠.quote:Op maandag 28 november 2022 22:42 schreef Bami het volgende:
[..]
Ja alleen duurt zo’n dutje de laatste dagen ook maar 30 minuten.Ze lijkt nu echt wel in een sprongetje te zitten, zo sip en zulke korte slaapjes.
Wij hebben vanavond voor het eerst oppas gehad. Pukje heeft niet de volledige anderhalf uur gehuild maar wel veel.Het was voor mijn moederhart en -gevoel wel heel fijn dat ze instant stil was zodra ze bij mij was.
Daarna nog wel even verder gehuild maar dat was duidelijk ff verwerken, en ik denk dat ze nog honger had.
Wij deden een weekje Center Parcs met een baby van 5 maanden. Was heerlijkquote:Op dinsdag 29 november 2022 08:15 schreef Lokasenna het volgende:
Ik twijfel nog een beetje over vakantie met baby. Ervaringsdeskundigen, levert het nog wat ontspanning op of vooral meer stress dan het waard is?
Het is andersquote:Op dinsdag 29 november 2022 08:15 schreef Lokasenna het volgende:
Ik twijfel nog een beetje over vakantie met baby. Ervaringsdeskundigen, levert het nog wat ontspanning op of vooral meer stress dan het waard is?
Wij ook weekendje Center Parks met baby van bijna 3 maanden. Huisje geregeld met ledikant, weigert de prinses Erin te slapen 😂. Dus die heeft lekker in haar reiswieg geslapen.quote:Op dinsdag 29 november 2022 08:15 schreef Lokasenna het volgende:
Hier ook naar het Gardameer geweest toen de oudste 9 maanden was. Het is inderdaad een halve volksverhuizing, maar de reis er naartoe (toen nog met 1 kindquote:Op dinsdag 29 november 2022 10:11 schreef KaBuf het volgende:
[..]
Wij deden een weekje Center Parcs met een baby van 5 maanden. Was heerlijk
Auto was wel volgepakt
Oh, en een kleine twee weken Gardameer, maar toen was hij zo'n 7,5 maand. Ook toen was de auto volgepakt en ook dat is erg bevallen
Ik vind het erg leuk. Wij zijn voor het eerst op vliegvakantie naar de zon geweest toen J 7 maanden was en tussen 7 en 14 maanden (= nu) ook een paar dagen in bungalowpark of hotel.quote:Op dinsdag 29 november 2022 08:15 schreef Lokasenna het volgende:
Wij hadden inderdaad op de heenweg ook een tussenovernachting. Maar de reis ging zo goed dat we op de terugweg 1x doorreden.quote:Op dinsdag 29 november 2022 14:12 schreef June. het volgende:
[..]
Hier ook naar het Gardameer geweest toen de oudste 9 maanden was. Het is inderdaad een halve volksverhuizing, maar de reis er naartoe (toen nog met 1 kind) vond ik echt prima te doen. We hadden toen wel een overnachting.
@:Lokasenna
Het is natuurlijk een andere vakantie en je moet een beetje rekening houden met je baby. Doe je dat niet dan heb je een hongerige, oververmoeide en overprikkelde baby. Blije baby is ook blije ouders![]()
Wat wij deden: vaak in de ochtend of middag een uitstapje, waarbij hij in elk geval 1 goede slaap in zijn bedje kon doen. En we deden niet aan uitgebreid dineren in de avond, maar in plaats daarvan gingen we uitgebreid lunchen. Eigen campingbed hadden we mee, dan wisten we zeker dat hij daarin goed zou slapen.
Komende zomer gaan we met een 3,5 jarige en met een dan bijna 1 jarige naar Italië met de auto. Ik ben benieuwdAfgelopen september met baby en peuter naar Texel geweest en moet zeggen dat ik die reis niet per se heel leuk vond
Toen we er eenmaal waren was het wel echt leuk, dus het is ook gewoon een afweging hoe graag je zelf naar het buitenland wilt.
Ja en het is helaas te groot om aan iemand mee naar Nederland te geven. Maar ik zou als ik jou was misschien eens op marktplaats kijken! Zoals Bertha al zei, sommige mensen zweren er echt bij dus wellicht het proberen waard als ze niet te duur zijn.quote:Op maandag 28 november 2022 22:43 schreef Bami het volgende:
[..]
Waar woon je ergens? Wij gaan volgende week een paar dagen weg maar moeten nog een huisje boeken, dus misschien kan ik iets combineren.
Edit; oh wacht, jij woont in het buitenland hè? Dat gaat hem niet worden.![]()
Ik dacht meteen “huh met baby op de buik kan dat toch ook allemaal”. Maar ik heb idd geen korte armpjes, haha. Klinkt top!quote:Op woensdag 30 november 2022 16:21 schreef Lokasenna het volgende:
Ja daar zou ik dus ook zenuwachtig voor zijn, dat zo'n huisje tegenvalt en dat je dan met een humeurig kind op een vreselijke plek zit te wensen dat je thuis was gebleven. Lekker doemdenken, haha.
Dus het wordt nu waarschijnlijk een weekje in het huis van mijn moeder wanneer die op vakantie is.
Zijn we er toch even uit, maar op een bekende plek.
Vandaag heb ik voor het eerst Rosie op mijn rug gedragen. Wat een vrijheid, als je gewoon overal bij kunt en dingen van de grond kan rapen.
Heb lekker staan mealpreppen en was opgeruimd tijdens een middagdut. Als ik haar op mijn buik draag kan ik niet eens de kraan opendraaien met mijn korte armpjes.
Met wat voor drager of knoop heb je dat gedaan? Ik heb her nog niet geprobeerd met L, ondanks dat hij al 6 maanden isquote:Op woensdag 30 november 2022 16:21 schreef Lokasenna het volgende:
Ja daar zou ik dus ook zenuwachtig voor zijn, dat zo'n huisje tegenvalt en dat je dan met een humeurig kind op een vreselijke plek zit te wensen dat je thuis was gebleven. Lekker doemdenken, haha.
Dus het wordt nu waarschijnlijk een weekje in het huis van mijn moeder wanneer die op vakantie is.
Zijn we er toch even uit, maar op een bekende plek.
Vandaag heb ik voor het eerst Rosie op mijn rug gedragen. Wat een vrijheid, als je gewoon overal bij kunt en dingen van de grond kan rapen.
Heb lekker staan mealpreppen en was opgeruimd tijdens een middagdut. Als ik haar op mijn buik draag kan ik niet eens de kraan opendraaien met mijn korte armpjes.
Als je 1 meter 60 bent is overal toch wat minder ruimte voor.quote:Op woensdag 30 november 2022 17:45 schreef Bami het volgende:
[..]
Ik dacht meteen “huh met baby op de buik kan dat toch ook allemaal”. Maar ik heb idd geen korte armpjes, haha. Klinkt top!
Met een geweven doek, ik heb maar gewoon een filmpje nagedaan.quote:Op woensdag 30 november 2022 19:21 schreef GotC het volgende:
[..]
Met wat voor drager of knoop heb je dat gedaan? Ik heb her nog niet geprobeerd met L, ondanks dat hij al 6 maanden is. En heb meer dan genoeg ervaring met rugdragen.
Hier een zieke baby en tand 2 die doorkomt 😅🫠. Snot en kwijl overal!
Sidenote: Wel leuk ook, betalen voor opvang die niet doorgaat ivm ziek kind haha
Ik zeg: doen!quote:Op woensdag 30 november 2022 17:44 schreef Bami het volgende:
Als ik gewoon accepteer dat alle dutjes in een draagzak zijn en ze ‘s avonds aan de borst in slaap valt dan heb ik echt een hele makkelijke baby.
Dat zou wat zijnquote:Op donderdag 1 december 2022 09:00 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ik zeg: doen!![]()
![]()
![]()
Er komt heus over een tijdje een update en dan gaat slapen ineens een stuk makkelijker en vraag je je af waar je je druk om hebt gemaakt. Ze blijven echt niet tot hun 18e in een draagzak slapen
.
quote:Op donderdag 1 december 2022 08:39 schreef littledrummergirl het volgende:
#teamwallen meldt zich. vannacht hebben we3 uur
geslapen.
ik ben zo toe aan wat betere nachten![]()
wel wordt er hier inmiddels los gelopenmet krap tien maanden. Die rare snelle ontwikkeling blijft me verbazen. op de opvang doen ze hem soms maar bij de dreumesgroep
zijn eigen groepsgenootjes liggen vooral lekker op de grond en daar struikelt ie dan steeds overheen
Mijn J ging pas bij 9 maanden voor het eerst zelf zitten. Hij is nu 14 maanden en kan nog niet los staan. Hij kan wel sinds kort goed optrekken/ staan met hulp en lopen met een wagentje. Alles pas na zijn 1e verjaardag op gang gekomenquote:Op donderdag 1 december 2022 09:26 schreef KaBuf het volgende:
[..]Doet tie goed!
Onze Frummel van 10 maanden heeft niet eens interesse in (met hulp) staan, laat staan lopen
Ja ik wacht ook gewoon rustig afquote:Op donderdag 1 december 2022 10:16 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Mijn J ging pas bij 9 maanden voor het eerst zelf zitten. Hij is nu 14 maanden en kan nog niet los staan. Hij kan wel sinds kort goed optrekken/ staan met hulp en lopen met een wagentje. Alles pas na zijn 1e verjaardag op gang gekomen
Keuringsdienst van waarde heeft iig onderzocht dat alle kunstvoeding 1 qua voedingswaarde gelijk is. Smaak schijnt wel iets te kunnen verschillen.quote:Op donderdag 1 december 2022 16:31 schreef B.ertha het volgende:
Wauw, die gaat echt hard ldg!
Sterkte B_U!
Tips gevraagd: Wij geven nog steeds nutrilon AR maar we hebben het gevoel dat dat niet meer nodig is en het spul is niet normaal duurNou wil ik eigenlijk wel over op een huismerk want gewone nutrilon is ook niet goedkoop. Aan de ene kant durf ik bijvoorbeeld geen Etos te kopen want dat bliefde meneer echt niet toen hij 4-5 maanden oud was. Maar aan de andere kant eet hij nu alles wat los en vast zit, dus misschien doet smaak er niet meer zo toe.
Zit er überhaupt verschil tussen Etos/Kruidvat/AH/Jumbo eigen merk en wat zijn jullie ervaringen?
Ja ik ben wel een beetje klaar met het gevecht elke keer, dus vind het voor nu wel even gezegend. Zij en ik zijn er een stuk gezelliger van.quote:Op donderdag 1 december 2022 09:00 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ik zeg: doen!![]()
![]()
![]()
Er komt heus over een tijdje een update en dan gaat slapen ineens een stuk makkelijker en vraag je je af waar je je druk om hebt gemaakt. Ze blijven echt niet tot hun 18e in een draagzak slapen
.
Haha ja.quote:Op zondag 4 december 2022 07:37 schreef Zusje123 het volgende:
Meer die hun partner wel kunnen schoppen als die 's nachts slaapt, terwijl jij al een uur lang met een wakker kind loopt? 🫡
In daglicht lijkt alles anders, maar vannacht, de derde op rij... 🤬
Ja, dat heb ik me ook al regelmatig afgevraagd: Hoe?!?quote:Op zondag 4 december 2022 08:02 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Haha ja.
Wel jaloers soms hoe hij erdoorheen kan slapen op een halve meter afstand.
+1 incl hoesten, snelle ademhaling.. we houden m goed in de gaten, beetje bang voor RS welquote:
Hier ook hoesten, maar ademhaling normaal gelukkig. Mijn straalkacheltje ligt nu in haar eigen bedje te slapen, ben benieuwd voor hoe lang deze keer.quote:Op zondag 4 december 2022 21:39 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
+1 incl hoesten, snelle ademhaling.. we houden m goed in de gaten, beetje bang voor RS wel
hier net zo, zelfs als ie doodziek is is die boy dolgelukkigquote:Op maandag 5 december 2022 05:38 schreef GotC het volgende:
Ah beterschap voor de zieke baby’s!
Hier vermoed ik ook RSV, maar lijkt over het hoogtepunt te zijn bij L. Ik heb wel paar keer op het punt gestaan om de HAP te bellen: hij had een piepende ademhaling, zijn huid rondom de ribben trok hij naar binnen tijdens ademhaling..
Enige wat me tegenhield was dat hij best blij en alert was 🧐.
Ben iig blij dat hij wat beter is nu.
Dit.quote:Op maandag 5 december 2022 11:25 schreef Lokasenna het volgende:
Aww.
Hier ook wel eens midden in de nacht een klaarwakkere, breeduit lachende baby. Soms weet ik niet zo goed of ik er nou om moet lachen of huilen.
Ah. Hier is het ook al een paar dagen (nachten) op rij raak. Een uurtje of vier: babbelen. En lachen. En feesten.quote:Op maandag 5 december 2022 11:25 schreef Lokasenna het volgende:
Aww.
Hier ook wel eens midden in de nacht een klaarwakkere, breeduit lachende baby. Soms weet ik niet zo goed of ik er nou om moet lachen of huilen.
quote:Op maandag 5 december 2022 13:27 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
hier net zo, zelfs als ie doodziek is is die boy dolgelukkigzat tijdens de buikgriep ook breed lachend in zn verse kots te slaan
Het is de eerste nacht nog wel leuk, maar daarna...quote:Op maandag 5 december 2022 18:48 schreef Zusje123 het volgende:
[..]
Ah. Hier is het ook al een paar dagen (nachten) op rij raak. Een uurtje of vier: babbelen. En lachen. En feesten.
Wel lekker hoor!quote:Op vrijdag 9 december 2022 07:52 schreef Bami het volgende:
![]()
Pukje sliep om half 12. Geeft een kik om kwart voor 6 waar ik wakker van word maar slaapt zelf door. Ik kan daarna de slaap niet zo makkelijk vatten dus doe steeds hazenslaapjes, plus ik ben volledig doorgelekt met ploftetten. Kind meldt zich pas om half 8.
Maar dat heb ik dus niet volledig kunnen benutten, haha.
Huuuu ik ben daar zo bang voor altijd.quote:Op zaterdag 10 december 2022 16:07 schreef Smart_ass het volgende:
Had ik het laatst niet over die fijne postpartum haaruitval? Nou, we hebben het geweten.
Donderdagochtend toen ik Blossom verschoonde zag ik ineens dat haar kleine teentje paars aan het worden was, bleek dus dat er een haar van mij super strak om haar kleinste drie teentjes gewikkeld zat, voornamelijk de allerkleinste. Uiteindelijk op de eerste hulp is de haar verwijderd, maar gemakkelijk was het niet. Ze hebben een kleine incisie moeten maken (die gehecht is) om de haar eraf te krijgen, zo strak zat het. Haartourniquetsyndroom heet het blijkbaar.
Ik voel me zo ontzettend schuldig want ik heb geen idee hoelang die haar er al zat![]()
. Ik ben sinds een tijdje begonnen met nachtluiers dus ik verschoon haar ‘s nachts meestal alleen als ze heeft gepoept of als de luier echt vol zit, anders leg ik haar vaak na het voeden direct terug. Als ik haar die nacht wel had verschoond had ik het misschien eerder opgemerkt, hoewel ik ook niet altijd haar sokjes uit doe bij het verschonen.. Ik heb er nooit bij stilgestaan om dat te checken op haren oid.
Maargoed, als als als.. daar hebben we nu natuurlijk niets aan. Hoogstwaarschijnlijk zal het allemaal weer goed genezen maar ik had er niet veel later achter moeten komen. Voor nu dus lekker panisch constant alle sokken/slaapzakken/etc checken voor haren.
hier twee luid brullende jongensquote:Op zondag 11 december 2022 17:08 schreef Smart_ass het volgende:
Het lijkt goed te genezen en ze is gelukkig haar gewone, vrolijke zelf. Maar het was wel even echt schrikken ja!
Ik vind het zo grappig om de verschillen te zien tussen de twee meiden. Bubbles was met 4 maanden echt al best “spraakzaam” en produceerde best veel geluid terwijl Blossom wel veel lacht maar het allemaal redelijk geluidloos is. Hoe is dat bij jullie baby’s?
Hier ook, veel gebabbel. Een tijdje was ze helemaal fan van een hele hoge toon die ze ontdekte. Die deed serieus pijn aan je oren! Gelukkig heeft ze nu veel meer geluiden 🤣quote:Op zondag 11 december 2022 17:08 schreef Smart_ass het volgende:
Het lijkt goed te genezen en ze is gelukkig haar gewone, vrolijke zelf. Maar het was wel even echt schrikken ja!
Ik vind het zo grappig om de verschillen te zien tussen de twee meiden. Bubbles was met 4 maanden echt al best “spraakzaam” en produceerde best veel geluid terwijl Blossom wel veel lacht maar het allemaal redelijk geluidloos is. Hoe is dat bij jullie baby’s?
Haha. Ja. Heel leuk, die ontwikkeling- en groeispurten. Maar ze kunnen zichzelf ook flink in de weg zitten.quote:Op maandag 12 december 2022 07:16 schreef Lokasenna het volgende:
Het lijkt alsof Rosie in een flinke groeispurt zit. De kleertjes zijn ineens strak en kort. Ook heeft ze ontdekt hoe ze haar handjes kan gebruiken om te voelen en grijpen. Waardoor ze niet echt meer kan slapen omdat ze te druk is met overal aan zitten met haar handjes.
Dus onder protest doe ik nu de handjes soms vast binnen in de slaapzak of de draagdoek, en dan slaapt ze wel goed zodra ze niet meer boos is. Voelt wel een beetje gemeen maar ze overprikkelt zichzelf er echt mee.
Nou inderdaad.quote:Op maandag 12 december 2022 21:45 schreef Zusje123 het volgende:
[..]
Haha. Ja. Heel leuk, die ontwikkeling- en groeispurten. Maar ze kunnen zichzelf ook flink in de weg zitten.
H. is vanavond zelf in slaap gevallen! Dat is gewoon een unicum (en nu probeer ik telkens binnen te sneaken om te checken of ze wel ademt 😂).
Hier is het papa als tie vrolijk is, en mama als tie verdrietig is of z'n zin niet krijgt. Met die associatie is mama zelf niet echt blijquote:Op zondag 11 december 2022 19:57 schreef littledrummergirl het volgende:
hier wordt sinds een maandje ook enthousiast papa en mamma geroepen
maar het liefste is als ie het fluistert, bij het wakker worden naast ons bed als ie hoort dat ook wij wakker zijnpa...pa, papa,papapapa paaaaapaaaa, jaaaaa!
![]()
ik vergeet het steeds op te nemen, maar het is zo cute
Precies voor dit hebben wij dus zo'n beveiligingscamera van een paar tientjes die óók huil geluiden kan detecteren. Super handig. Je kan ook inzoomen.quote:Op dinsdag 13 december 2022 08:18 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Nou inderdaad.
Wat heerlijk voor haar en voor jou! Wel herkenbaar dat je dan de hele tijd stiekem gaat kijken.
Ik dacht dat daarvoor de babyfoon wel van pas zou komen, maar dat is echt een miskoop gebleken, kan daarop niet eens duidelijk zien of de ogen open of dicht zijn.
Haha. Je moet maar denken dat hij dat het troostend vind.quote:Op dinsdag 13 december 2022 09:20 schreef KaBuf het volgende:
[..]
Hier is het papa als tie vrolijk is, en mama als tie verdrietig is of z'n zin niet krijgt. Met die associatie is mama zelf niet echt blij
Ja maar hij wil dan wel naar mij toequote:Op dinsdag 13 december 2022 17:09 schreef Zusje123 het volgende:
[..]
Haha. Je moet maar denken dat hij dat het troostend vind.
Mijn dreumes ook... Wilde ze inderdaad afgelopen winter ook liever niet, nu is het helemaal een drama.quote:Op zaterdag 17 december 2022 15:24 schreef Lokasenna het volgende:
Mijn baby haat mutsen, echt fijn met dit weer
Dit inderdaad. Haar sjaal accepteert ze ook alleen als de capuchon van haar winterjas omhoog is.quote:Op zaterdag 17 december 2022 19:56 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Mutsen zijn bij mijn dreumes ook een drama. Maar een warme capuchon van de jas laat ze wel op. Het is iets
Heel veel baby's slapen juist goed na de vaccinatie. Die van mij was ineen keer zo weg dat ik die avond drie keer heb gecheckt of ze nog ademde. 😂quote:Op vrijdag 23 december 2022 09:25 schreef Bami het volgende:
Pukje vond het wel een tof idee vannacht om maximaal 2 uur achter elkaar te slapen. Sowieso is haar eerste blok slaap de laatste tijd wat korter helaas, maar dit vond ik wel erg extreem.
Vandaag krijgt ze de eerste vaccinaties.Dus komende nacht wordt vast niet veel beter.
Voelt wel ironisch dat juist nu ik bijna aan het werk ga de nachten wat minder goed gaan. Maar het schommelt ook altijd wel natuurlijk, dus wie weet hoe het over anderhalve week is.
Zo, hier werd ook een stevige keel opgezet. En ik huilde met haar mee.quote:Op vrijdag 23 december 2022 12:41 schreef Lokasenna het volgende:
Hier ook net de eerste prikken gekregen: ik heb nu geloof ik gehoorschade.
Zielig he.quote:Op vrijdag 23 december 2022 12:53 schreef Bami het volgende:
[..]
Zo, hier werd ook een stevige keel opgezet. En ik huilde met haar mee.
Nou echt hoor. Mijn moederhart.quote:Op vrijdag 23 december 2022 12:57 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Zielig he.
Nu we weer thuis zijn is ze het volgens mij alweer vergeten, ze lacht alweer.
Dat heb ik ook gedaan, gelijk tiet erin na de prik. Werkte prima.quote:Op vrijdag 23 december 2022 13:18 schreef Bami het volgende:
[..]
Nou echt hoor. Mijn moederhart.
Ze ligt hier lekker aan de tiet te sabbelen, half in slaap.
Fijn dat ze alweer lacht!
gefeliciteerdquote:Op vrijdag 23 december 2022 16:53 schreef automatic_ het volgende:
Hoi!
Sinds dinsdag is hier een baby meisje in huis
En de borstvoeding komt weer als een malle op gang. Lola Ferrari modus hier. Mijn hemel.
Nou, tot nu toe houdt het nog niet over hier.quote:Op vrijdag 23 december 2022 10:25 schreef Zusje123 het volgende:
[..]
Heel veel baby's slapen juist goed na de vaccinatie. Die van mij was ineen keer zo weg dat ik die avond drie keer heb gecheckt of ze nog ademde. 😂
Dat gezegd hebbende: Pukje kan natuurlijk anders zijn. Succes met de vaccinatie!
Nachten dag, want overdag is en drinkt ze niet anders dan normaal.quote:
Gefeliciteerdquote:Op vrijdag 23 december 2022 16:53 schreef automatic_ het volgende:
Hoi!
Sinds dinsdag is hier een baby meisje in huis
En de borstvoeding komt weer als een malle op gang. Lola Ferrari modus hier. Mijn hemel.
gefeliciteerdquote:Op maandag 26 december 2022 16:11 schreef TommyL0204 het volgende:
Hier sinds een week papa. Bijzondere mix van emoties (blij, angst, moe). Onze zoon doet het erg goed en we lopen over van liefde! Zo grappig dat ik nu al juich als ik 2 uur achter elkaar kan slapen. Dat had je me vorig jaar niet aan moeten doen haha. Maar het went snel
Lekkerquote:Op woensdag 28 december 2022 06:50 schreef June. het volgende:
OMG, mijn baby heeft voor het eerst in bijna 7 maanden doorgeslapen![]()
Vervelend van de spruw @:Lokasenna . Geen tips hier behalve de standaarddingen die je zelf waarschijnlijk ook al hebt opgezocht.
Heeft ze een breedspectrum antibioticum gehad, augmentin bv? Dat is funest voor de darmflora dus dat kan best nog een tijd duren voordat die weer hersteld is.quote:Op woensdag 28 december 2022 16:25 schreef Smart_ass het volgende:
Heerlijk June!![]()
En wat vervelend Lokasenna! Hopelijk zijn jullie er snel weer vanaf.
Pfff de poepluiers van Blossom ruiken me toch een partij zuur.. ik dacht eerst dat het te maken had met de antibioticakuur die ze toen had vanwege haar teentje (die helemaal goed is genezen trouwens) maar daar is ze al een tijdje mee klaar maar het stinkt nog steeds zo erg! De melk die ze uitspuugt trouwens ook.
Ze zit ook constant met twee vingers in haar mond, aan haar haar/oor te trekken en te kwijlen, dus misschien komen er wel tandjes aan?
C&A verkoopt dat maatjequote:Op woensdag 28 december 2022 20:07 schreef automatic_ het volgende:
Heeft iemand tips voor kleine sokjes / slofjes voor een meisje met maat 44?
Ik heb onwijs veel Kruidvat sokken, maar die zijn door broerlief al gedragen of sowieso al te groot.
Maar die sokken... We zijn ze telkens kwijt haha.
Zwemmen met baby is echt heel leuk! Maar hou er rekening mee dat zij daar anders over kan denken én dat ze na 20 minuten/half uur sowieso helemaal kapot is (en dan slaapt ze waarschijnlijk een paar uurtjes, yay!). Veel plezier in ieder geval alvast! Ga je voor een babyzwemles of gewoon recreatief zelf?quote:Op woensdag 28 december 2022 20:37 schreef Bami het volgende:
Wat balen van de spruw! Als ik daar ook maar enig vermoeden van heb begin ik hier gelijk met kokosolie te smeren. Vooralsnog hebben we het nog niet meegemaakt hier, hopelijk blijft dat zo.
En yay voor doorslapende baby’s.![]()
Qua sokken ben ik persoonlijk ook best tevreden over de noppies sokken die wij hebben, maar verder met name Kruidvat idd.
Pukje had niet haar dag vandaag. Heeft ongeveer anderhalf uur totaal gehad aan dutjes vandaag, schrok opeens keihard van helemaal niks terwijl ze in haar wipstoel zat, het was niet zoals we haar tegenwoordig gewend zijn. Daarnaast groeit ze haar slaapzak uit maar is de volgende die we hebben eigenlijk net een tikje groot, waardoor het aantrekken van deze een compleet oversture baby oplevert. Stom gedoe.![]()
Vrijdag gaan we zwemmen, ben heeel benieuwd hoe ze dat vindt!
Haha een paar uurtjes slapen heb ik geen probleem mee idd.quote:Op woensdag 28 december 2022 20:41 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Zwemmen met baby is echt heel leuk! Maar hou er rekening mee dat zij daar anders over kan denken én dat ze na 20 minuten/half uur sowieso helemaal kapot is (en dan slaapt ze waarschijnlijk een paar uurtjes, yay!). Veel plezier in ieder geval alvast! Ga je voor een babyzwemles of gewoon recreatief zelf?
Dat zou heel goed kunnen inderdaad. Het werd preventief voorgeschreven om een eventuele infectie te voorkomen, weet niet meer precies hoe het heet, wel dat het roze wasquote:Op woensdag 28 december 2022 19:30 schreef June. het volgende:
[..]
Heeft ze een breedspectrum antibioticum gehad, augmentin bv? Dat is funest voor de darmflora dus dat kan best nog een tijd duren voordat die weer hersteld is.
zwemmen is leuk!quote:Op woensdag 28 december 2022 20:37 schreef Bami het volgende:
Wat balen van de spruw! Als ik daar ook maar enig vermoeden van heb begin ik hier gelijk met kokosolie te smeren. Vooralsnog hebben we het nog niet meegemaakt hier, hopelijk blijft dat zo.
En yay voor doorslapende baby’s.![]()
Qua sokken ben ik persoonlijk ook best tevreden over de noppies sokken die wij hebben, maar verder met name Kruidvat idd.
Pukje had niet haar dag vandaag. Heeft ongeveer anderhalf uur totaal gehad aan dutjes vandaag, schrok opeens keihard van helemaal niks terwijl ze in haar wipstoel zat, het was niet zoals we haar tegenwoordig gewend zijn. Daarnaast groeit ze haar slaapzak uit maar is de volgende die we hebben eigenlijk net een tikje groot, waardoor het aantrekken van deze een compleet oversture baby oplevert. Stom gedoe.![]()
Vrijdag gaan we zwemmen, ben heeel benieuwd hoe ze dat vindt!
een maillot onder het broekje/pakje.quote:Op woensdag 28 december 2022 20:07 schreef automatic_ het volgende:
Ik heb onwijs veel Kruidvat sokken, maar die zijn door broerlief al gedragen of sowieso al te groot.
Ik vind dat dus zo'n extra gedoe bij luier verschonen!quote:Op donderdag 29 december 2022 08:22 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
een maillot onder het broekje/pakje.
Nieuwe kruidvatsokjes al geprobeerd?quote:Op woensdag 28 december 2022 20:07 schreef automatic_ het volgende:
quote:Op zondag 1 januari 2023 07:51 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Fijn Lokasenna! Als het voeden niet lukt is dat zo vervelend![]()
Leuk dat zwemmen Bami! Die van mij sliepen er ook nooit beter op![]()
Gelukkig nieuwjaar allemaal, onze baby’s worden allemaal 1 ergens dit jaar(en bij ons komt er nog een lief klein meisje bij dit jaar, dit gaat niet het jaar worden van beter wordende slaap
)
Hier pittige maanden achter de rug, W. is van begin oktober tot half december ongeveer non-stop ziek geweest (weken diarree, 3x dagen random koorts, 2 oorontstekingen) en sindsdien gaat het slapen ruk (elke nacht achter elkaar 2 uur wakker), op afgelopen nacht na dus ik ga elke avond maar een potje vuurwerk onder haar raam afsteken denk ik
.
Wat een leuk nieuws, gefeliciteerd! En wat naar dat W. zo aan het kwakkelen bleef en het slapen zo ruk gaat…quote:Op zondag 1 januari 2023 07:51 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
(…) Gelukkig nieuwjaar allemaal, onze baby’s worden allemaal 1 ergens dit jaar(en bij ons komt er nog een lief klein meisje bij dit jaar, dit gaat niet het jaar worden van beter wordende slaap
)
Hier pittige maanden achter de rug, W. is van begin oktober tot half december ongeveer non-stop ziek geweest (weken diarree, 3x dagen random koorts, 2 oorontstekingen) en sindsdien gaat het slapen ruk (elke nacht achter elkaar 2 uur wakker), op afgelopen nacht na dus ik ga elke avond maar een potje vuurwerk onder haar raam afsteken denk ik
.
Gefeliciteerd!quote:Op zondag 1 januari 2023 07:51 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Fijn Lokasenna! Als het voeden niet lukt is dat zo vervelend![]()
Leuk dat zwemmen Bami! Die van mij sliepen er ook nooit beter op![]()
Gelukkig nieuwjaar allemaal, onze baby’s worden allemaal 1 ergens dit jaar(en bij ons komt er nog een lief klein meisje bij dit jaar, dit gaat niet het jaar worden van beter wordende slaap
)
.
Hoe vaak wordt ze nu wakker?quote:Op maandag 2 januari 2023 01:49 schreef Bami het volgende:
Zo treurig, om elke paar dagen je nachten weer iets minder chill te zien worden.Ik mis mijn baby die 5 a 6 uur achter elkaar kon slapen voordat ze zich weer voor een voeding meldde. Juist nu ik weer ga werken was die erg welkom geweest.
Hoop vooral dat ze met de 4 maanden regressie er niet nog veel meer op achteruit gaat, dan word ik zombie denk ik. Maargoed, alles is een faaaaase.
2 a 3x tussen 22u/23u en 7u. Ik mis vooral het eerste langere blok (het eerste blok lijkt steeds korter te worden), maar als ik de post van littledrummergirl lees dan relativeert dat enorm.quote:Op maandag 2 januari 2023 08:31 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Hoe vaak wordt ze nu wakker?
Misschien is het zo'n sprongetje.
Mijn schoonzus vraagt steeds hoe de sprongetjes gaan bij Rosie, maar ik herken ze niet omdat er elke week wel ergens een huildag of slapeloze nacht tussen zit.
Gisteren dacht ik, laat ik kolven en op tijd gaan slapen, dan kan man een flesje geven en de baby meenemen naar bed. Kon ik niet slapen omdat ik de baby miste
Misschien gaat het dan nu weer beter, nu je het gezegd hebt hierquote:Op maandag 2 januari 2023 08:13 schreef June. het volgende:
Dat doorslapen he, dat was natuurlijk fokwet. Heeft ie exact 3 nachten gedaan en nu komt ie weer elke nachtMaar als ik het zo hoor mag ik ook niet klagen, hij slaapt meestal wel al om 19u dus we hebben vaak nog wel een avond.
Als mensen vragen of ze doorslaapt zeg ik altijd “nee maar dat hoeft ook niet van mij, ze is nog zo jong”. Vinden ze ook maar raar volgens mij.quote:Op maandag 2 januari 2023 15:43 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Ik heb het idee dat het vaak ook nogal geromantiseerd wordt, hoor. Als je baby goed slaapt, vertel je dat graag. En mensen vragen na 2 maanden al of je baby doorslaapt. De meeste kinderen worden nog steeds minimaal 1x per nacht wakker, maar sommige kunnen dan zelf weer in slaap vallen en andere hebben hulp nodig. Mijn dochter valt nogal in de tweede categorie (dreumes, 16,5 maand), maar dat is dus ook heel gewoon als ik het lees. Maakt het niet minder vervelend, maar toch. En bij haar duurt het soms echt 2 uur voordat ze weer verder slaapt. Ach, over 5 jaar is het waarschijnlijk/hopelijk over.
Nee dat snap ik, hier willen we er dus echt (echt!) niet meerquote:Op maandag 2 januari 2023 22:47 schreef Bami het volgende:
Ja ik heb een tweede nog bepaald niet uitgesloten dus dan is die oplossing wat drastisch.
Zo ironisch dit, normaal slaap ik bijna direct nadat Pukje slaapt. Maar morgen is mijn eerste werkdag dus is mijn hoofd onrustig en kan ik de slaap niet vatten, terwijl nu mijn nacht juist veel korter is want normaal sliepen we samen door tot een uur of 9.
Op een grote paddenstoelquote:Op dinsdag 3 januari 2023 14:04 schreef DjVero het volgende:
Kent iemand nog wat (simpele) kinderliedjes? Ik kom niet verder dan "klap eens in je handjes", maar daar is ze helemaal gek op. Ik breid mijn repertoire daarom graag uit.
Ik ken er wel een paar eigenlijk, maar zijn dit ook liedjes waarbij je iets met je handen moet doen? Het is vooral het bewegen met haar handen, het 'dansen', waar ze erg gek op isquote:Op dinsdag 3 januari 2023 14:14 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Op een grote paddenstoel
In de maneschijn
Ik zag twee beren
Olifantje in het bos
Poesje mauw
De wielen van de bus
Alle eendjes zwemmen in het water
Berend botje ging uit varen
Hoofd, schouders, knie en teen
Voornamelijk die eerste 4 zijn hier favoriet
In de maneschijn, wielen van de bus en hoofd, schouders, knie en teen sowieso. De rest kan je prima zelf de nodige handdansjes bij bedenkenquote:Op dinsdag 3 januari 2023 14:21 schreef DjVero het volgende:
[..]
Ik ken er wel een paar eigenlijk, maar zijn dit ook liedjes waarbij je iets met je handen moet doen? Het is vooral het bewegen met haar handen, het 'dansen', waar ze erg gek op is
het damespaardquote:Op dinsdag 3 januari 2023 14:21 schreef DjVero het volgende:
[..]
Ik ken er wel een paar eigenlijk, maar zijn dit ook liedjes waarbij je iets met je handen moet doen? Het is vooral het bewegen met haar handen, het 'dansen', waar ze erg gek op is
Haha. De mijne komt dan ook niet bij. Maar ook 'damespaard, herenpaard en boerenpaard' of 'daar komt een muisje aangelopen en die is in X nekje gekropen' doen het hier geweldig goed.quote:Op dinsdag 3 januari 2023 14:04 schreef DjVero het volgende:
Kent iemand nog wat (simpele) kinderliedjes? Ik kom niet verder dan "klap eens in je handjes", maar daar is ze helemaal gek op. Ik breid mijn repertoire daarom graag uit.
Ah begrijpelijk hoor! Alvast gefeliciteerd met je dreumes morgenquote:Op dinsdag 3 januari 2023 21:01 schreef eponine het volgende:
R heeft vandaag genoten van haar verjaardagsfeestje op het kdven ik heb net voor het laatst mijn baby in bed gelegd.
Had verwacht er minder moeite mee te hebben, maar toen ik vanmiddag de maxi cosi verkocht en aan de nieuwe eigenaar mee gaf vond ik dat uiteindelijk ook maar zo-zo. Terwijl mijn hoofd echt wel weet dat het goed is zo.
Anyway, morgen zwaai ik jullie uit!
Nee dat is wel, het ging me om het mijzelf omkleden.quote:Op vrijdag 6 januari 2023 12:39 schreef automatic_ het volgende:
Stom dat er geen kussens liggen in / bij het zwembad zelf. Dat is hier wel![]()
Volgens mij woonde wij best bij elkaar in de buurt
Nee dat vind ik niet preuts maar gewoon raar dat het niet goed is geregeld voor de vaders. De tijd dat alleen moeders met hun baby zwommen zijn we toch wel voorbij dus regel het gewoon voor iedereen goed.quote:Op vrijdag 6 januari 2023 12:38 schreef KaBuf het volgende:
Ik kon hem daar wel omkleden, maar mezelf in het hokje. Waar de moeders zichzelf dus ook in de ruimte voor de baby’s omkleedden
Maar misschien ben ik gewoon preuts haha
Gouden tip: ga niet meer thuiswerken als man / kind thuis zijn. Echt niet doen. Het is een hel. Ga maar lekker naar kantoorquote:Op vrijdag 6 januari 2023 15:36 schreef Bami het volgende:
Poeh. Ik heb thuiswerkdag terwijl man papadag heeft. Dit is misschien nog wel pittiger dan op kantoor werken terwijl ze op de opvang is.![]()
Ik weet dat ze hier samen een weg in moeten vinden, maar ze is toevallig vandaag ook wat minder gezellig en dan hoor ik haar huilen en weet ik dat zijn geduld sneller op is dan het mijne en huuuu. Laat de werkdag maar snel voorbij zijn.
Oo haha oké.quote:Op vrijdag 6 januari 2023 12:40 schreef KaBuf het volgende:
[..]
Nee dat is wel, het ging me om het mijzelf omkleden.excuus voor de verwarring haha
Geloof het ook ja! Wij zwommen in Zevenbergen vanmorgen
Ik ben destijds gestopt met live voeden bij een papadag. Werkte totaal niet voor ons haha. Ik hoorde ook alles en kon dan met de borst op komen draven als er gedoe was. Of als hij niet stil werd “want misschien honger”. Dus ik kolfde dan op m’n thuis kantoor en dat werkte topquote:Op vrijdag 6 januari 2023 16:43 schreef Bami het volgende:
Ja alleen met kolven enzo is het wel naaaar. Live voeden is zoveel fijner plus ze zit veel langer vol na een live voeding dan na een flesje. Hij heeft sowieso om de week een dag met haar thuis terwijl ik op kantoor ben.
En mijn reistijd is een uur heen en een uur terug, dus dat doe ik liever niet als het niet nodig is.
Plus het geeft man best wat extra mentale rust om te weten dat ik thuis ben en dat ze gewoon aan de borst kan als ze honger heeft. Mijn hoop is dat hij die mentale rust dan in kan zetten om haar geduldiger te troosten.
Maar moet idd even aankijken hoe dit gaat, en anders misschien toch maar op kantoor werken.
Gelukkig dat er wat verbetering in zit, en dat het in elk geval geen pijn doet. Bij mij viel het qua grootte wel mee, richting mijn linker oksel zat het, net een blauwe plek qua gevoel inderdaad.quote:Op woensdag 4 januari 2023 16:38 schreef Smart_ass het volgende:
Lief dat je het vraagt! Verloskundige zei dat het een verstopt melkkanaaltje is. Afgelopen nacht heb ik ook best prima geslapen, zonder nachtzweten/gloeien/bibberen zoals de nachten ervoor, dus dat is positief. Mijn borst lijkt nu ook minder rood maar toch voel ik nog best een redelijk groot hard stuk lijkt het, terwijl mijn borst na het voeden wel leeg aanvoelt..
Gelukkig doet voeden niet pijn verder, het voelt een beetje als een blauwe plek. Ik slik nu inderdaad ook ibuprofen en lecithine, hopelijk is het snel over! En wat je zegt, als je echt heel ziek bent of veel pijn hebt is het zo lastig om te blijven voeden! Gelukkig heb ik dat niet. Ga denk ik vandaag ook stoppen met ibuprofen slikken weer.
Was het bij jou ook zo groot? Dat verbaast me een beetje. Verloskundige zei ook wel dat het best een grote verstopping was, of een groot gebied zeg maar.
Oh, dit lijkt me ook echt verschrikkelijk! Misschien is er ergens in de buurt een flexplek te vinden om te werken zodat je wel in de buurt bent maar niet in hetzelfde huis?quote:Op vrijdag 6 januari 2023 15:36 schreef Bami het volgende:
Poeh. Ik heb thuiswerkdag terwijl man papadag heeft. Dit is misschien nog wel pittiger dan op kantoor werken terwijl ze op de opvang is.![]()
Ik weet dat ze hier samen een weg in moeten vinden, maar ze is toevallig vandaag ook wat minder gezellig en dan hoor ik haar huilen en weet ik dat zijn geduld sneller op is dan het mijne en huuuu. Laat de werkdag maar snel voorbij zijn.
Ook nog een optie idd. We gaan het even iets meer dan 1 poging geven, en anders kijken wat een betere oplossing is idd.quote:Op zaterdag 7 januari 2023 18:44 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Oh, dit lijkt me ook echt verschrikkelijk! Misschien is er ergens in de buurt een flexplek te vinden om te werken zodat je wel in de buurt bent maar niet in hetzelfde huis?
Huilpartijen rondom het drinken klinkt naar zeg! Fijn dat het over is.quote:Op zaterdag 7 januari 2023 21:44 schreef Lokasenna het volgende:
Mijn baby is weer helemaal over haar borst staking heen lijkt het.![]()
Vandaag helemaal geen huilpartijen gehad rondom het drinken.
Ze drinkt ineens wel minder vaak, om de 3,5-4 uur in plaats van om de 2,5 uur van eerder. Maar ze zal het wel genoeg vinden zo, ze is reuzevrolijk en actief. Hopelijk wordt dit haar nieuwe ritme, hoef ik straks maar 2 keer te kolven.
Ja ik ook.. Vriend kwam dan bij elke gil met de baby aanzetten,, want "mogelijk honger". Dat gaat gewoon niet als ik net in een vergadering zit.quote:Op vrijdag 6 januari 2023 18:45 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Ik ben destijds gestopt met live voeden bij een papadag. Werkte totaal niet voor ons haha. Ik hoorde ook alles en kon dan met de borst op komen draven als er gedoe was. Of als hij niet stil werd “want misschien honger”. Dus ik kolfde dan op m’n thuis kantoor en dat werkte topGaf iedereen rust en duidelijkheid.
Oeh, ja. Lijkt mij heel lastig. Is sta al op scherp als ze 's avonds bij mijn man is en ik even in bad zit oid. Of ga slapen. Dan kom ik toch snel checken of het nog gaat. Terwijl: op papadag gaat het prima, juist omdat het dan moet. Het huilen duurt soms wat langer, maar ook door hem laat ze zich troosten.quote:Op vrijdag 6 januari 2023 15:36 schreef Bami het volgende:
Zou ook niet weten hoe je dat voor elkaar kunt krijgen. Maar goed, het drinkpatroon kan dus zomaar van de ene op de andere week veranderen dus misschien lost het zichzelf wel op, Pukje is nog zo klein.quote:Op zondag 8 januari 2023 15:00 schreef Bami het volgende:
Ik kolf dus per keer vrijwel exact wat zij drinkt. Zou best wat meer willen kolven zodat ik met 3x kolven uit kwam, maar geen idee hoe je dat voor elkaar zou moeten krijgen.
Is jullie opvang ook zo vroeg al open dan Loka? Het zal wel een vroege wekker worden dan idd.
Die vrijheid kijk ik ook nu alweer naar uit, we zijn al bijna halverwegequote:Op zondag 8 januari 2023 13:46 schreef June. het volgende:
[..] Nu geef ik alleen de ochtend en avondvoeding nog live, de rest poedermelk. Wat een vrijheid ineens
Zo min mogelijk badderen en als je haar in bad doet Dode Zee zout toevoegen. Afdrogen met een hydrofiele doek. Een normale handdoek gaat vaak irriteren.quote:Op zondag 8 januari 2023 17:00 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Die vrijheid kijk ik ook nu alweer naar uit, we zijn al bijna halverwege.
Even iets anders: heeft iemand tips tegen jeuk bij eczeem? Ik heb zalf tegen de eczeem die prima werkt, maar die jeuk… ze trekt aan haar haren en krabt haar gezichtje en benen helemaal open. Ik probeer haar nageltjes zo goed mogelijk bij te houden en ik doe haar handschoentjes aan bij het verschonen, maar als jullie nog suggesties hebben hoor ik het graag.
Als je wat langer tussen de kolfsessies laat dan kolf je vanzelf meer.. Ik kolfde vaak ook maar 2x, ook als de baby 3 of 4x dronk. Maar goed, mijn borsten zijn ook zowat 3 maten gegroeid dus kon ook wat opslaan zullen we maar zeggenquote:Op zondag 8 januari 2023 15:00 schreef Bami het volgende:
Ik kolf dus per keer vrijwel exact wat zij drinkt. Zou best wat meer willen kolven zodat ik met 3x kolven uit kwam, maar geen idee hoe je dat voor elkaar zou moeten krijgen.
Is jullie opvang ook zo vroeg al open dan Loka? Het zal wel een vroege wekker worden dan idd.
Ja ik heb dus mijn twijfels over hoe ruim mijn opvangcapaciteit is haha. Maar kan het eventueel woensdag wel uitproberen, dan heb ik nog 5 dagen om het weer aan te vullen als ik toch tekort kom.quote:Op zondag 8 januari 2023 19:41 schreef June. het volgende:
[..]
Als je wat langer tussen de kolfsessies laat dan kolf je vanzelf meer.. Ik kolfde vaak ook maar 2x, ook als de baby 3 of 4x dronk. Maar goed, mijn borsten zijn ook zowat 3 maten gegroeid dus kon ook wat opslaan zullen we maar zeggen
Deze, toch wel grote meta analyse zegt van niet. Of naja, dat er te weinig bewijs is "there is not enough evidence to determine a relationship between diet diversity or dietary patterns and atopic disease"quote:Op dinsdag 10 januari 2023 08:36 schreef Phaidra het volgende:
Er is steeds meer onderzoek dat aantoont dat eczeem vaak samenhangt met voedselintolerantie. Je zou dus ook nog kunnen kijken of er iets is dat de uitbraak triggert.
Daar hebben wij het met de huisarts destijds ook nog over gehad, die zei dat het best lastig is om erachter te komen waar je baby op reageert (ze kreeg toen nog geen vaste voeding maar kv). Maar dat de kans op voedselintolerantie er wel was inderdaad.quote:Op dinsdag 10 januari 2023 08:36 schreef Phaidra het volgende:
Er is steeds meer onderzoek dat aantoont dat eczeem vaak samenhangt met voedselintolerantie. Je zou dus ook nog kunnen kijken of er iets is dat de uitbraak triggert.
Morgen 8 maanden. Tijd vliegt echt voorbij!quote:Op dinsdag 10 januari 2023 08:24 schreef B.ertha het volgende:
Ahh![]()
Hoe oud is de kleine schat ook alweer?
Met 8 maanden al papa zeggen? Wauw!quote:Op dinsdag 10 januari 2023 12:27 schreef GotC het volgende:
[..]
Morgen 8 maanden. Tijd vliegt echt voorbij!
Dit onderzoek richt zich toch vooral op de vraag of het uitmaakt op welke leeftijd bepaald voedsel wordt geïntroduceerd? De conclusie is dat het geen verschil maakt of je dat met 4 maanden of met 1 jaar doet, maar dat zegt in wezen weinig over een relatie tussen eczeem/astma en voedsel op zich. Edit: verderop staat het er wel, sorry.quote:Op dinsdag 10 januari 2023 09:15 schreef June. het volgende:
[..]
Deze, toch wel grote meta analyse zegt van niet. Of naja, dat er te weinig bewijs is "there is not enough evidence to determine a relationship between diet diversity or dietary patterns and atopic disease"
Ik ben er ook sceptisch over. Het kan ook gewoon toeval zijn uiteraard, is voor m’n gevoel nog veels te vroeg voor gerichte woorden.quote:Op dinsdag 10 januari 2023 13:57 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Met 8 maanden al papa zeggen? Wauw!
hier gebeurde dat ook zo vroeg al, papa mama en baaaba (broertje)quote:Op dinsdag 10 januari 2023 15:00 schreef GotC het volgende:
[..]
Ik ben er ook sceptisch over. Het kan ook gewoon toeval zijn uiteraard, is voor m’n gevoel nog veels te vroeg voor gerichte woorden.
Aw dat is wel onwijs lief, ook vooral richting broertjequote:Op dinsdag 10 januari 2023 16:15 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
hier gebeurde dat ook zo vroeg al, papa mama en baaaba (broertje).
mijn eerste had al veel woordjes/klankwoordjes met 11 maanden. mijn huidige elfmaander komt nog niet verder dan bovenstaande
Ja, maar dat is iets anders. Phaidra stelde dat dat bepaalde voedingsmiddelen eczeem kunnen geven, maar daar is weinig bewijs voor. Echter, als je kind atopisch eczeem heeft dan is hij/zij inderdaad gevoeliger voor het ontwikkelen van allergisch astma, hooikoorts en/of allergieën op latere leeftijd. Dat heet atopische constitutie. Vaak zijn er dan ook familieleden die atopie hebben. Eczeem is niet hetzelfde als atopisch eczeem.quote:Op dinsdag 10 januari 2023 14:29 schreef Smart_ass het volgende:
Onze pediatrician had bij ons laatste bezoek via zo’n driehoekschema die ze had laten zien dat er zeker verband bestaat tussen eczeem, astma en voedselallergieën. Dat als een kind eczeem heeft, het een grotere kans heeft op voedselallergie dan een kind zonder eczeem zeg maar.
een lange dunnequote:
Mnohhh.quote:Op woensdag 11 januari 2023 14:14 schreef littledrummergirl het volgende:
leve de kinderopvang, mijn baby applaudiseert ineens bij alles wat hij doet, en dat heb ik hem toch echt nooit geleerd
Omg hier ook. En overal in huis liggen haren en mijn borstel zit ook elke keer overvol. Ik borstel mijn haar soms maar expres nietquote:Op maandag 16 januari 2023 10:53 schreef Lokasenna het volgende:
Wanneer wordt die haaruitval minder?
Ik moet tijdens het douchen meerdere keren het putje legen tegen overstromingen.
Pukje is 3,5 maand en we hebben nog steeds geen ritme en ook zeker geen voeding op vaste momenten. 19:00 op bed heb ik nog geeneens geprobeerd, volgens mij is haar slaap behoefte helemaal niet zo hoog dat we dat voor elkaar zouden krijgen.quote:Op maandag 16 januari 2023 13:42 schreef Vermecelli het volgende:
Onze kleine dame is nu een maand. Iemand nog wijze ervaringen/tips bij het genereren van ritme? Of gewoon niet doen en leven met de dag?
We merkten dat we het tot voor kort redelijk onder 'controle' hadden, tot ze besloot 's nachts alles weer op z'n kop te zetten. Iets met een 4-5 weken sprongetje ofzo.
Alle wijzen adviseren ons om te bouwen aan ritme blabla, maar daar gaat onze kleine gewoonweg niet in mee en we beginnen er ook lichtelijk schijt aan te krijgen. Is dat een normale gedachte dat het vanzelf later wel komt? Uiteraard rust en regelmaat is belangrijk, voeding op vaste momenten (na 3/3.5 uur). Maar haar om 19:00 op bed leggen is helemaal kansloos.
Hier nog steeds aanwezig (begin januari 1 jaar geworden). Duurt veel langer dan bij de oudste voor m’n gevoel.quote:Op maandag 16 januari 2023 10:53 schreef Lokasenna het volgende:
Ik moet tijdens het douchen meerdere keren het putje legen tegen overstromingen.
Hier ook 0 ritme. Slapen, overdag en 's avonds als ze moe is. Ben allang blij als dat in haar eigen bedje is. Bv en hapjes wanneer ze honger heeft.quote:Op maandag 16 januari 2023 13:42 schreef Vermecelli het volgende:
Onze kleine dame is nu een maand. Iemand nog wijze ervaringen/tips bij het genereren van ritme? Of gewoon niet doen en leven met de dag?
We merkten dat we het tot voor kort redelijk onder 'controle' hadden, tot ze besloot 's nachts alles weer op z'n kop te zetten. Iets met een 4-5 weken sprongetje ofzo.
Alle wijzen adviseren ons om te bouwen aan ritme blabla, maar daar gaat onze kleine gewoonweg niet in mee en we beginnen er ook lichtelijk schijt aan te krijgen. Is dat een normale gedachte dat het vanzelf later wel komt? Uiteraard rust en regelmaat is belangrijk, voeding op vaste momenten (na 3/3.5 uur). Maar haar om 19:00 op bed leggen is helemaal kansloos.
stopte bij mij na een maand of zesquote:Op maandag 16 januari 2023 10:53 schreef Lokasenna het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |