abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_206841836
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 14:16 schreef Lokasenna het volgende:
Vandaag weer voor het eerst ongesteld geworden, maar liefst 2 hele weken nadat het postpartum bloedverlies gestopt is. Fml.
O, ja. Herkenbaar. Ik werd het exact vier weken na de bevalling. En dan lees je overal " met borstvoeding kan het wel een halfjaar wegblijven 🤦.

Daarna weer na zes weken en sindsdien had ik al twee keer weer ongesteld moeten worden. Niks gezien, alleen een dagdeel wat pijn gehad. Dus wat dat Betreft, totaal niet te zeggen dat je gelijk weer regelmatig bent.
pi_206843208
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 15:31 schreef Zusje123 het volgende:

[..]
O, ja. Herkenbaar. Ik werd het exact vier weken na de bevalling. En dan lees je overal " met borstvoeding kan het wel een halfjaar wegblijven 🤦.

Daarna weer na zes weken en sindsdien had ik al twee keer weer ongesteld moeten worden. Niks gezien, alleen een dagdeel wat pijn gehad. Dus wat dat Betreft, totaal niet te zeggen dat je gelijk weer regelmatig bent.
Na vier weken, dat is wel heel snel!

Ik ben benieuwd of er straks wat regelmaat in komt, ik heb PCOS dus was altijd erg onregelmatig, maar hoor wel eens dat je na een zwangerschap een soort van reset krijgt qua hormonen.
Na mijn bevalling heb ik 7 weken gebloed. :')
  zondag 27 november 2022 @ 21:51:35 #33
208890 June.
Seriously?
pi_206848951
Ik ben na 6 maanden nog steeds niet ongesteld door de borstvoeding _O_
Shine bright like a diamond.
pi_206849124
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 14:16 schreef Lokasenna het volgende:
Vandaag weer voor het eerst ongesteld geworden, maar liefst 2 hele weken nadat het postpartum bloedverlies gestopt is. Fml.
Ahhh nee wat stom! :(
pi_206850326
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 08:59 schreef Bami het volgende:
Ik krijg de doorslapen vraag zoooo vaak. Dus dan zeg ik altijd maar van niet, maar dat ik dat ook totaal niet verwacht van zo’n jonge baby. Ben allang gelukkig met de (over het algemeen) 2x per nacht terwijl het een nacht van 11 uur lang is.

Het enige is dat die nacht nu van half 10 tot half 9 duurt, en dat wordt lastig als we weer aan het werk gaan. :+ Maar dan verschuift zo’n ritme vanzelf, denk ik?
Dat verschuift dan van half 8 tot half 7 haha
pi_206850339
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 15:31 schreef Zusje123 het volgende:

[..]

Ik werd pas na 9 maanden weer ongesteld. Toen ik gestopt was met voeden. En nu 5 maanden later is mijn cyclus nog steeds totaal ontregeld.
pi_206851006
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 23:29 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
Dat verschuift dan van half 8 tot half 7 haha
Klinkt acceptabel. :D Deze keer begon de nacht pas om 11 uur, best sip.
pi_206851038
Ik ben niet zo goed in flexibel zijn dus ik leg Rosie altijd rond dezelfde tijd in bed, dan gaat ze nog even aan de borst op mijn verzoek en dan ziet ze maar wanneer ze in slaap valt :P
Ik zit er gewoon bij met een boek of breiwerk ofzo en meestal slaapt ze een halfuur later dan wel. Soms sluip ik nog weg om even bij man te zitten of een kopje thee te drinken maar meestal val ik zelf ook in slaap, haha.
pi_206851747
Haar in bed leggen en afwachten wanneer ze slaapt is hier een recept voor dikke tranen. Pukje kan nog niet zelfstandig in slaap vallen (of iig niet in een stilstaand object, auto en kinderwagen gaan redelijk) dus dat wordt hem hier niet helaas. Lijkt me heerlijk als dat wel werkt.
  maandag 28 november 2022 @ 09:59:43 #40
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_206852068
Komt allemaal nog wel Bami 👍🏻. Hier verschoof het begin van de nacht ook vrij plotseling van 22-23 uur naar 20 uur, en nu is het sinds een paar weken 19 uur.

En dat zelf in slaap vallen lukt hier meestal wel, maar hij was ‘pas’ maand of 4 toen dat voor het eerst gebeurde.
pi_206852664
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2022 09:31 schreef Bami het volgende:
Haar in bed leggen en afwachten wanneer ze slaapt is hier een recept voor dikke tranen. Pukje kan nog niet zelfstandig in slaap vallen (of iig niet in een stilstaand object, auto en kinderwagen gaan redelijk) dus dat wordt hem hier niet helaas. Lijkt me heerlijk als dat wel werkt.
Werkt hier ook niet hoor, als hij niet moe is dan is zijn bed echt lava. Dus ik hou bij wanneer hij wakker wordt in de ochtend zodat ik weet hoe lang hij ongeveer wakker is. Dan weet ik ook wanneer ik hem wel in bed kan leggen en danlukt zelfstandig slapen best goed.
Shine bright like a diamond.
  maandag 28 november 2022 @ 11:14:36 #42
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_206852746
Hier is de eerste tand door bij L. Hij heeft er best veel last van (gehad, afkloppen!). Koortsig, huilerig, ontroostbaar ‘s nachts... Was vergeten hoe sneu die kleintjes dan kunnen zijn 😅
pi_206852939
quote:
1s.gif Op maandag 28 november 2022 11:06 schreef June. het volgende:

[..]
Werkt hier ook niet hoor, als hij niet moe is dan is zijn bed echt lava. Dus ik hou bij wanneer hij wakker wordt in de ochtend zodat ik weet hoe lang hij ongeveer wakker is. Dan weet ik ook wanneer ik hem wel in bed kan leggen en danlukt zelfstandig slapen best goed.
Momenteel is zelfs op mij in slaap vallen wanneer ze duidelijk moe is nog een proces dat 10-30 minuten kan duren, ik probeer het maar geeneens als ze niet overduidelijk moe is. _O-
Heb er net wel weer een traantje om gelaten, ik gun haar (en mij) zo ontzettend dat het niet zo’n gevecht is.

Komt vanzelf wanneer ze ouder wordt, toch? :+
pi_206852963
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2022 11:14 schreef GotC het volgende:
Hier is de eerste tand door bij L. Hij heeft er best veel last van (gehad, afkloppen!). Koortsig, huilerig, ontroostbaar ‘s nachts... Was vergeten hoe sneu die kleintjes dan kunnen zijn 😅
Och zo sneu ja! Ik weet nog dat mijn verstandskiezen door kwamen en ik opeens begreep waarom baby’s zo sip zijn wanneer er tanden doorkomen. Dat doet echt gemeen veel pijn!
  maandag 28 november 2022 @ 12:23:02 #45
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_206853581
Mijn oudste had echt heel veel last met iedere tand of kies. Nu is hij 5, kreeg zijn eerste set volwassen kiezen en gaf geen kik :? . Enkel ‘hee, mam, ik voel iets hards achterin :o ‘ x4.

Het blijft een wonderlijk iets, dat tanden krijgen.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_206855208
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2022 09:31 schreef Bami het volgende:
Nou ja ik ben gezwicht voor samen in het grote bed slapen, dus weet niet of het nou echt telt als zelfstandig :')
Maar ze hoeft inderdaad niet per se op me, ernaast vindt ze ook prima want ze slaapt het liefst in zeester houding met de armpjes omhoog :P

Wel bijzonder hoe baby's zelfs als ze eigenlijk nog kleine slaap- en poepmachientjes zijn, je al die verschillen in karakter en voorkeuren begint te zien, vind ik.
En hoe ze een week later ineens weer helemaal veranderd kunnen zijn. _O-
pi_206855238
Ik dacht dat ik maar één kind wilde, maar mijn op hol geslagen hormonen willen er nu eigenlijk nog wel een. _O-
Ben benieuwd wat ik wil als straks de ratio weer een beetje in mijn brein is teruggekeerd. :')
pi_206856292
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2022 14:47 schreef Lokasenna het volgende:
Ik dacht dat ik maar één kind wilde, maar mijn op hol geslagen hormonen willen er nu eigenlijk nog wel een. _O-
Ben benieuwd wat ik wil als straks de ratio weer een beetje in mijn brein is teruggekeerd. :')
Bij ons is het juist andersom. _O- Dacht dat ik er twee wilde, nu weet ik niet of ik nog een kraamtijd wel zie zitten.

Samen in bed heb ik 1 keer geprobeerd, was toen draaama. Terwijl ze dus wel op mij lag, maar alleen lopend wiegen wordt geaccepteerd naast tijdens het drinken in slaap vallen. Dus heb het nog niet opnieuw aangedurfd. :')
pi_206856615
He Bami, is een mamaroo niks voor jou? Schreeuwend duur maar ik ken genoeg mensen die erbij zweren en jouw meisje lijkt een goede kandidaat :P
pi_206856729
Ik had het er net met mijn moeder over, dat er wipstoeltjes bestaan die wiegen. En dat ik dat altijd onzin vond, maar het me nu toch wel wat lijkt. _O-
pi_206857648
Wij hebben die, de meest uitgebreide variant want dat wilde mijn vriend per se. Heel veel mensen zweren erbij maar hier is ie nauwelijks gebruikt. Als ik dichterbij had gewoond had je ‘m voor een zacht prijsje over mogen nemen, misschien dat jullie er inderdaad wel baat bij hebben.
pi_206861385
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2022 11:34 schreef Bami het volgende:

[..]
Momenteel is zelfs op mij in slaap vallen wanneer ze duidelijk moe is nog een proces dat 10-30 minuten kan duren, ik probeer het maar geeneens als ze niet overduidelijk moe is. _O-
Heb er net wel weer een traantje om gelaten, ik gun haar (en mij) zo ontzettend dat het niet zo’n gevecht is.

Komt vanzelf wanneer ze ouder wordt, toch? :+
Denk het wel, en daarnaast is 10-30 min ook niet zo lang om in slaap te vallen toch? Dat is hoelang ik er zelf ook over doe geloof ik.

Toen J kleiner was ging hij gerust pas om 22u naar bed, eerder lukte niet. Nu hij “groter” is (dwz ouder dan 10 maanden lol) is hij om 19u al moe
pi_206862182
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2022 21:47 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
Denk het wel, en daarnaast is 10-30 min ook niet zo lang om in slaap te vallen toch? Dat is hoelang ik er zelf ook over doe geloof ik.

Toen J kleiner was ging hij gerust pas om 22u naar bed, eerder lukte niet. Nu hij “groter” is (dwz ouder dan 10 maanden lol) is hij om 19u al moe
Ja alleen duurt zo’n dutje de laatste dagen ook maar 30 minuten. _O- Ze lijkt nu echt wel in een sprongetje te zitten, zo sip en zulke korte slaapjes.

Wij hebben vanavond voor het eerst oppas gehad. Pukje heeft niet de volledige anderhalf uur gehuild maar wel veel. :') Het was voor mijn moederhart en -gevoel wel heel fijn dat ze instant stil was zodra ze bij mij was. O+ Daarna nog wel even verder gehuild maar dat was duidelijk ff verwerken, en ik denk dat ze nog honger had.
pi_206862192
quote:
1s.gif Op maandag 28 november 2022 18:19 schreef Smart_ass het volgende:
Wij hebben die, de meest uitgebreide variant want dat wilde mijn vriend per se. Heel veel mensen zweren erbij maar hier is ie nauwelijks gebruikt. Als ik dichterbij had gewoond had je ‘m voor een zacht prijsje over mogen nemen, misschien dat jullie er inderdaad wel baat bij hebben.
Waar woon je ergens? Wij gaan volgende week een paar dagen weg maar moeten nog een huisje boeken, dus misschien kan ik iets combineren. :D

Edit; oh wacht, jij woont in het buitenland hè? Dat gaat hem niet worden. _O-

[ Bericht 9% gewijzigd door Bami op 28-11-2022 23:59:47 ]
  dinsdag 29 november 2022 @ 01:07:19 #55
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_206862886
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2022 22:42 schreef Bami het volgende:

[..]
Ja alleen duurt zo’n dutje de laatste dagen ook maar 30 minuten. _O- Ze lijkt nu echt wel in een sprongetje te zitten, zo sip en zulke korte slaapjes.

Wij hebben vanavond voor het eerst oppas gehad. Pukje heeft niet de volledige anderhalf uur gehuild maar wel veel. :') Het was voor mijn moederhart en -gevoel wel heel fijn dat ze instant stil was zodra ze bij mij was. O+ Daarna nog wel even verder gehuild maar dat was duidelijk ff verwerken, en ik denk dat ze nog honger had.
30 minuten dutjes zijn hier normaal (helaas). Precies 1 slaapcyclus. Het is echt ontzettend irritant want het is echt net niks 🫠.
Maar, de laatste paar weken zijn ze soms wat langer.

[ Bericht 2% gewijzigd door GotC op 29-11-2022 01:14:37 ]
pi_206863288
Ik twijfel nog een beetje over vakantie met baby. Ervaringsdeskundigen, levert het nog wat ontspanning op of vooral meer stress dan het waard is? :P
pi_206864064
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2022 08:15 schreef Lokasenna het volgende:
Ik twijfel nog een beetje over vakantie met baby. Ervaringsdeskundigen, levert het nog wat ontspanning op of vooral meer stress dan het waard is? :P
Wij deden een weekje Center Parcs met een baby van 5 maanden. Was heerlijk O+
Auto was wel volgepakt _O-

Oh, en een kleine twee weken Gardameer, maar toen was hij zo'n 7,5 maand. Ook toen was de auto volgepakt en ook dat is erg bevallen :Y
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
  dinsdag 29 november 2022 @ 11:01:46 #58
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_206864490
quote:
Het is anders :+. Ik vind het vooral genieten dat je een andere omgeving dan thuis hebt.
pi_206865051
Wij moeten wel minimalistisch gaan want fiat panda _O-
Misschien maar gewoon een weekendje doen.
pi_206865556
quote:
Wij ook weekendje Center Parks met baby van bijna 3 maanden. Huisje geregeld met ledikant, weigert de prinses Erin te slapen 😂. Dus die heeft lekker in haar reiswieg geslapen.

Het lift vooral aan je instelling, denk ik. Je bent er even tussenuit. Maar je moet iets rustiger aan doen, niet zoveel willen.
Als wij gingen lopen/een gelegenheid bezochten, deden we haar gewoon in de draagdoek.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')