Denk het wel, en daarnaast is 10-30 min ook niet zo lang om in slaap te vallen toch? Dat is hoelang ik er zelf ook over doe geloof ik.quote:Op maandag 28 november 2022 11:34 schreef Bami het volgende:
[..]
Momenteel is zelfs op mij in slaap vallen wanneer ze duidelijk moe is nog een proces dat 10-30 minuten kan duren, ik probeer het maar geeneens als ze niet overduidelijk moe is.![]()
Heb er net wel weer een traantje om gelaten, ik gun haar (en mij) zo ontzettend dat het niet zo’n gevecht is.
Komt vanzelf wanneer ze ouder wordt, toch?
Ja alleen duurt zo’n dutje de laatste dagen ook maar 30 minuten.quote:Op maandag 28 november 2022 21:47 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Denk het wel, en daarnaast is 10-30 min ook niet zo lang om in slaap te vallen toch? Dat is hoelang ik er zelf ook over doe geloof ik.
Toen J kleiner was ging hij gerust pas om 22u naar bed, eerder lukte niet. Nu hij “groter” is (dwz ouder dan 10 maanden lol) is hij om 19u al moe
Waar woon je ergens? Wij gaan volgende week een paar dagen weg maar moeten nog een huisje boeken, dus misschien kan ik iets combineren.quote:Op maandag 28 november 2022 18:19 schreef Smart_ass het volgende:
Wij hebben die, de meest uitgebreide variant want dat wilde mijn vriend per se. Heel veel mensen zweren erbij maar hier is ie nauwelijks gebruikt. Als ik dichterbij had gewoond had je ‘m voor een zacht prijsje over mogen nemen, misschien dat jullie er inderdaad wel baat bij hebben.
30 minuten dutjes zijn hier normaal (helaas). Precies 1 slaapcyclus. Het is echt ontzettend irritant want het is echt net niks 🫠.quote:Op maandag 28 november 2022 22:42 schreef Bami het volgende:
[..]
Ja alleen duurt zo’n dutje de laatste dagen ook maar 30 minuten.Ze lijkt nu echt wel in een sprongetje te zitten, zo sip en zulke korte slaapjes.
Wij hebben vanavond voor het eerst oppas gehad. Pukje heeft niet de volledige anderhalf uur gehuild maar wel veel.Het was voor mijn moederhart en -gevoel wel heel fijn dat ze instant stil was zodra ze bij mij was.
Daarna nog wel even verder gehuild maar dat was duidelijk ff verwerken, en ik denk dat ze nog honger had.
Wij deden een weekje Center Parcs met een baby van 5 maanden. Was heerlijkquote:Op dinsdag 29 november 2022 08:15 schreef Lokasenna het volgende:
Ik twijfel nog een beetje over vakantie met baby. Ervaringsdeskundigen, levert het nog wat ontspanning op of vooral meer stress dan het waard is?
Het is andersquote:Op dinsdag 29 november 2022 08:15 schreef Lokasenna het volgende:
Ik twijfel nog een beetje over vakantie met baby. Ervaringsdeskundigen, levert het nog wat ontspanning op of vooral meer stress dan het waard is?
Wij ook weekendje Center Parks met baby van bijna 3 maanden. Huisje geregeld met ledikant, weigert de prinses Erin te slapen 😂. Dus die heeft lekker in haar reiswieg geslapen.quote:Op dinsdag 29 november 2022 08:15 schreef Lokasenna het volgende:
Hier ook naar het Gardameer geweest toen de oudste 9 maanden was. Het is inderdaad een halve volksverhuizing, maar de reis er naartoe (toen nog met 1 kindquote:Op dinsdag 29 november 2022 10:11 schreef KaBuf het volgende:
[..]
Wij deden een weekje Center Parcs met een baby van 5 maanden. Was heerlijk
Auto was wel volgepakt
Oh, en een kleine twee weken Gardameer, maar toen was hij zo'n 7,5 maand. Ook toen was de auto volgepakt en ook dat is erg bevallen
Ik vind het erg leuk. Wij zijn voor het eerst op vliegvakantie naar de zon geweest toen J 7 maanden was en tussen 7 en 14 maanden (= nu) ook een paar dagen in bungalowpark of hotel.quote:Op dinsdag 29 november 2022 08:15 schreef Lokasenna het volgende:
Wij hadden inderdaad op de heenweg ook een tussenovernachting. Maar de reis ging zo goed dat we op de terugweg 1x doorreden.quote:Op dinsdag 29 november 2022 14:12 schreef June. het volgende:
[..]
Hier ook naar het Gardameer geweest toen de oudste 9 maanden was. Het is inderdaad een halve volksverhuizing, maar de reis er naartoe (toen nog met 1 kind) vond ik echt prima te doen. We hadden toen wel een overnachting.
@:Lokasenna
Het is natuurlijk een andere vakantie en je moet een beetje rekening houden met je baby. Doe je dat niet dan heb je een hongerige, oververmoeide en overprikkelde baby. Blije baby is ook blije ouders![]()
Wat wij deden: vaak in de ochtend of middag een uitstapje, waarbij hij in elk geval 1 goede slaap in zijn bedje kon doen. En we deden niet aan uitgebreid dineren in de avond, maar in plaats daarvan gingen we uitgebreid lunchen. Eigen campingbed hadden we mee, dan wisten we zeker dat hij daarin goed zou slapen.
Komende zomer gaan we met een 3,5 jarige en met een dan bijna 1 jarige naar Italië met de auto. Ik ben benieuwdAfgelopen september met baby en peuter naar Texel geweest en moet zeggen dat ik die reis niet per se heel leuk vond
Toen we er eenmaal waren was het wel echt leuk, dus het is ook gewoon een afweging hoe graag je zelf naar het buitenland wilt.
Ja en het is helaas te groot om aan iemand mee naar Nederland te geven. Maar ik zou als ik jou was misschien eens op marktplaats kijken! Zoals Bertha al zei, sommige mensen zweren er echt bij dus wellicht het proberen waard als ze niet te duur zijn.quote:Op maandag 28 november 2022 22:43 schreef Bami het volgende:
[..]
Waar woon je ergens? Wij gaan volgende week een paar dagen weg maar moeten nog een huisje boeken, dus misschien kan ik iets combineren.
Edit; oh wacht, jij woont in het buitenland hè? Dat gaat hem niet worden.![]()
Ik dacht meteen “huh met baby op de buik kan dat toch ook allemaal”. Maar ik heb idd geen korte armpjes, haha. Klinkt top!quote:Op woensdag 30 november 2022 16:21 schreef Lokasenna het volgende:
Ja daar zou ik dus ook zenuwachtig voor zijn, dat zo'n huisje tegenvalt en dat je dan met een humeurig kind op een vreselijke plek zit te wensen dat je thuis was gebleven. Lekker doemdenken, haha.
Dus het wordt nu waarschijnlijk een weekje in het huis van mijn moeder wanneer die op vakantie is.
Zijn we er toch even uit, maar op een bekende plek.
Vandaag heb ik voor het eerst Rosie op mijn rug gedragen. Wat een vrijheid, als je gewoon overal bij kunt en dingen van de grond kan rapen.
Heb lekker staan mealpreppen en was opgeruimd tijdens een middagdut. Als ik haar op mijn buik draag kan ik niet eens de kraan opendraaien met mijn korte armpjes.
Met wat voor drager of knoop heb je dat gedaan? Ik heb her nog niet geprobeerd met L, ondanks dat hij al 6 maanden isquote:Op woensdag 30 november 2022 16:21 schreef Lokasenna het volgende:
Ja daar zou ik dus ook zenuwachtig voor zijn, dat zo'n huisje tegenvalt en dat je dan met een humeurig kind op een vreselijke plek zit te wensen dat je thuis was gebleven. Lekker doemdenken, haha.
Dus het wordt nu waarschijnlijk een weekje in het huis van mijn moeder wanneer die op vakantie is.
Zijn we er toch even uit, maar op een bekende plek.
Vandaag heb ik voor het eerst Rosie op mijn rug gedragen. Wat een vrijheid, als je gewoon overal bij kunt en dingen van de grond kan rapen.
Heb lekker staan mealpreppen en was opgeruimd tijdens een middagdut. Als ik haar op mijn buik draag kan ik niet eens de kraan opendraaien met mijn korte armpjes.
Als je 1 meter 60 bent is overal toch wat minder ruimte voor.quote:Op woensdag 30 november 2022 17:45 schreef Bami het volgende:
[..]
Ik dacht meteen “huh met baby op de buik kan dat toch ook allemaal”. Maar ik heb idd geen korte armpjes, haha. Klinkt top!
Met een geweven doek, ik heb maar gewoon een filmpje nagedaan.quote:Op woensdag 30 november 2022 19:21 schreef GotC het volgende:
[..]
Met wat voor drager of knoop heb je dat gedaan? Ik heb her nog niet geprobeerd met L, ondanks dat hij al 6 maanden is. En heb meer dan genoeg ervaring met rugdragen.
Hier een zieke baby en tand 2 die doorkomt 😅🫠. Snot en kwijl overal!
Sidenote: Wel leuk ook, betalen voor opvang die niet doorgaat ivm ziek kind haha
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |