Wellicht komt dat nog uit de tijd dat men dacht dat je een baby kan verwennen. En dat de baby zsm moet aangepast zijn. Tenminste, vooral de vraag over voedingen krijg ik regelmatig van mijn oude buirvrouw, wiens eerste reactie was toen ik zei 'geen idee, als ze er zin in heeft ' 'dat moet je niet doen joh'. Ze adviseerde in een adem door dat je haar best kon laten huilen. 🙄quote:Op zaterdag 26 november 2022 04:53 schreef GotC het volgende:
[..]Ja mooi zijn die gratis adviezen. Alsof het belangrijkste is dat je baby doorslaapt en zo min mogelijk voedingsmomenten heeft. Dan heb je waarschijnlijk zo min mogelijk ‘last’ van je baby, ofzo.
O, ja. Herkenbaar. Ik werd het exact vier weken na de bevalling. En dan lees je overal " met borstvoeding kan het wel een halfjaar wegblijven 🤦.quote:Op zondag 27 november 2022 14:16 schreef Lokasenna het volgende:
Vandaag weer voor het eerst ongesteld geworden, maar liefst 2 hele weken nadat het postpartum bloedverlies gestopt is. Fml.
Na vier weken, dat is wel heel snel!quote:Op zondag 27 november 2022 15:31 schreef Zusje123 het volgende:
[..]
O, ja. Herkenbaar. Ik werd het exact vier weken na de bevalling. En dan lees je overal " met borstvoeding kan het wel een halfjaar wegblijven 🤦.
Daarna weer na zes weken en sindsdien had ik al twee keer weer ongesteld moeten worden. Niks gezien, alleen een dagdeel wat pijn gehad. Dus wat dat Betreft, totaal niet te zeggen dat je gelijk weer regelmatig bent.
Ahhh nee wat stom!quote:Op zondag 27 november 2022 14:16 schreef Lokasenna het volgende:
Vandaag weer voor het eerst ongesteld geworden, maar liefst 2 hele weken nadat het postpartum bloedverlies gestopt is. Fml.
Dat verschuift dan van half 8 tot half 7 hahaquote:Op zondag 27 november 2022 08:59 schreef Bami het volgende:
Ik krijg de doorslapen vraag zoooo vaak. Dus dan zeg ik altijd maar van niet, maar dat ik dat ook totaal niet verwacht van zo’n jonge baby. Ben allang gelukkig met de (over het algemeen) 2x per nacht terwijl het een nacht van 11 uur lang is.
Het enige is dat die nacht nu van half 10 tot half 9 duurt, en dat wordt lastig als we weer aan het werk gaan.Maar dan verschuift zo’n ritme vanzelf, denk ik?
Ik werd pas na 9 maanden weer ongesteld. Toen ik gestopt was met voeden. En nu 5 maanden later is mijn cyclus nog steeds totaal ontregeld.quote:Op zondag 27 november 2022 15:31 schreef Zusje123 het volgende:
[..]
O, ja. Herkenbaar. Ik werd het exact vier weken na de bevalling. En dan lees je overal " met borstvoeding kan het wel een halfjaar wegblijven 🤦.
Daarna weer na zes weken en sindsdien had ik al twee keer weer ongesteld moeten worden. Niks gezien, alleen een dagdeel wat pijn gehad. Dus wat dat Betreft, totaal niet te zeggen dat je gelijk weer regelmatig bent.
Klinkt acceptabel.quote:Op zondag 27 november 2022 23:29 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Dat verschuift dan van half 8 tot half 7 haha
Werkt hier ook niet hoor, als hij niet moe is dan is zijn bed echt lava. Dus ik hou bij wanneer hij wakker wordt in de ochtend zodat ik weet hoe lang hij ongeveer wakker is. Dan weet ik ook wanneer ik hem wel in bed kan leggen en danlukt zelfstandig slapen best goed.quote:Op maandag 28 november 2022 09:31 schreef Bami het volgende:
Haar in bed leggen en afwachten wanneer ze slaapt is hier een recept voor dikke tranen. Pukje kan nog niet zelfstandig in slaap vallen (of iig niet in een stilstaand object, auto en kinderwagen gaan redelijk) dus dat wordt hem hier niet helaas. Lijkt me heerlijk als dat wel werkt.
Momenteel is zelfs op mij in slaap vallen wanneer ze duidelijk moe is nog een proces dat 10-30 minuten kan duren, ik probeer het maar geeneens als ze niet overduidelijk moe is.quote:Op maandag 28 november 2022 11:06 schreef June. het volgende:
[..]
Werkt hier ook niet hoor, als hij niet moe is dan is zijn bed echt lava. Dus ik hou bij wanneer hij wakker wordt in de ochtend zodat ik weet hoe lang hij ongeveer wakker is. Dan weet ik ook wanneer ik hem wel in bed kan leggen en danlukt zelfstandig slapen best goed.
Och zo sneu ja! Ik weet nog dat mijn verstandskiezen door kwamen en ik opeens begreep waarom baby’s zo sip zijn wanneer er tanden doorkomen. Dat doet echt gemeen veel pijn!quote:Op maandag 28 november 2022 11:14 schreef GotC het volgende:
Hier is de eerste tand door bij L. Hij heeft er best veel last van (gehad, afkloppen!). Koortsig, huilerig, ontroostbaar ‘s nachts... Was vergeten hoe sneu die kleintjes dan kunnen zijn 😅
Nou ja ik ben gezwicht voor samen in het grote bed slapen, dus weet niet of het nou echt telt als zelfstandigquote:Op maandag 28 november 2022 09:31 schreef Bami het volgende:
Haar in bed leggen en afwachten wanneer ze slaapt is hier een recept voor dikke tranen. Pukje kan nog niet zelfstandig in slaap vallen (of iig niet in een stilstaand object, auto en kinderwagen gaan redelijk) dus dat wordt hem hier niet helaas. Lijkt me heerlijk als dat wel werkt.
Bij ons is het juist andersom.quote:Op maandag 28 november 2022 14:47 schreef Lokasenna het volgende:
Ik dacht dat ik maar één kind wilde, maar mijn op hol geslagen hormonen willen er nu eigenlijk nog wel een.
Ben benieuwd wat ik wil als straks de ratio weer een beetje in mijn brein is teruggekeerd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |