Oh, dit lijkt me ook echt verschrikkelijk! Misschien is er ergens in de buurt een flexplek te vinden om te werken zodat je wel in de buurt bent maar niet in hetzelfde huis?quote:Op vrijdag 6 januari 2023 15:36 schreef Bami het volgende:
Poeh. Ik heb thuiswerkdag terwijl man papadag heeft. Dit is misschien nog wel pittiger dan op kantoor werken terwijl ze op de opvang is.![]()
Ik weet dat ze hier samen een weg in moeten vinden, maar ze is toevallig vandaag ook wat minder gezellig en dan hoor ik haar huilen en weet ik dat zijn geduld sneller op is dan het mijne en huuuu. Laat de werkdag maar snel voorbij zijn.
Ook nog een optie idd. We gaan het even iets meer dan 1 poging geven, en anders kijken wat een betere oplossing is idd.quote:Op zaterdag 7 januari 2023 18:44 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Oh, dit lijkt me ook echt verschrikkelijk! Misschien is er ergens in de buurt een flexplek te vinden om te werken zodat je wel in de buurt bent maar niet in hetzelfde huis?
Huilpartijen rondom het drinken klinkt naar zeg! Fijn dat het over is.quote:Op zaterdag 7 januari 2023 21:44 schreef Lokasenna het volgende:
Mijn baby is weer helemaal over haar borst staking heen lijkt het.![]()
Vandaag helemaal geen huilpartijen gehad rondom het drinken.
Ze drinkt ineens wel minder vaak, om de 3,5-4 uur in plaats van om de 2,5 uur van eerder. Maar ze zal het wel genoeg vinden zo, ze is reuzevrolijk en actief. Hopelijk wordt dit haar nieuwe ritme, hoef ik straks maar 2 keer te kolven.
Ja ik ook.. Vriend kwam dan bij elke gil met de baby aanzetten,, want "mogelijk honger". Dat gaat gewoon niet als ik net in een vergadering zit.quote:Op vrijdag 6 januari 2023 18:45 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Ik ben destijds gestopt met live voeden bij een papadag. Werkte totaal niet voor ons haha. Ik hoorde ook alles en kon dan met de borst op komen draven als er gedoe was. Of als hij niet stil werd “want misschien honger”. Dus ik kolfde dan op m’n thuis kantoor en dat werkte topGaf iedereen rust en duidelijkheid.
Oeh, ja. Lijkt mij heel lastig. Is sta al op scherp als ze 's avonds bij mijn man is en ik even in bad zit oid. Of ga slapen. Dan kom ik toch snel checken of het nog gaat. Terwijl: op papadag gaat het prima, juist omdat het dan moet. Het huilen duurt soms wat langer, maar ook door hem laat ze zich troosten.quote:Op vrijdag 6 januari 2023 15:36 schreef Bami het volgende:
Poeh. Ik heb thuiswerkdag terwijl man papadag heeft. Dit is misschien nog wel pittiger dan op kantoor werken terwijl ze op de opvang is.![]()
Ik weet dat ze hier samen een weg in moeten vinden, maar ze is toevallig vandaag ook wat minder gezellig en dan hoor ik haar huilen en weet ik dat zijn geduld sneller op is dan het mijne en huuuu. Laat de werkdag maar snel voorbij zijn.
Zou ook niet weten hoe je dat voor elkaar kunt krijgen. Maar goed, het drinkpatroon kan dus zomaar van de ene op de andere week veranderen dus misschien lost het zichzelf wel op, Pukje is nog zo klein.quote:Op zondag 8 januari 2023 15:00 schreef Bami het volgende:
Ik kolf dus per keer vrijwel exact wat zij drinkt. Zou best wat meer willen kolven zodat ik met 3x kolven uit kwam, maar geen idee hoe je dat voor elkaar zou moeten krijgen.
Is jullie opvang ook zo vroeg al open dan Loka? Het zal wel een vroege wekker worden dan idd.
Die vrijheid kijk ik ook nu alweer naar uit, we zijn al bijna halverwegequote:Op zondag 8 januari 2023 13:46 schreef June. het volgende:
[..] Nu geef ik alleen de ochtend en avondvoeding nog live, de rest poedermelk. Wat een vrijheid ineens
Zo min mogelijk badderen en als je haar in bad doet Dode Zee zout toevoegen. Afdrogen met een hydrofiele doek. Een normale handdoek gaat vaak irriteren.quote:Op zondag 8 januari 2023 17:00 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Die vrijheid kijk ik ook nu alweer naar uit, we zijn al bijna halverwege.
Even iets anders: heeft iemand tips tegen jeuk bij eczeem? Ik heb zalf tegen de eczeem die prima werkt, maar die jeuk… ze trekt aan haar haren en krabt haar gezichtje en benen helemaal open. Ik probeer haar nageltjes zo goed mogelijk bij te houden en ik doe haar handschoentjes aan bij het verschonen, maar als jullie nog suggesties hebben hoor ik het graag.
Als je wat langer tussen de kolfsessies laat dan kolf je vanzelf meer.. Ik kolfde vaak ook maar 2x, ook als de baby 3 of 4x dronk. Maar goed, mijn borsten zijn ook zowat 3 maten gegroeid dus kon ook wat opslaan zullen we maar zeggenquote:Op zondag 8 januari 2023 15:00 schreef Bami het volgende:
Ik kolf dus per keer vrijwel exact wat zij drinkt. Zou best wat meer willen kolven zodat ik met 3x kolven uit kwam, maar geen idee hoe je dat voor elkaar zou moeten krijgen.
Is jullie opvang ook zo vroeg al open dan Loka? Het zal wel een vroege wekker worden dan idd.
Ja ik heb dus mijn twijfels over hoe ruim mijn opvangcapaciteit is haha. Maar kan het eventueel woensdag wel uitproberen, dan heb ik nog 5 dagen om het weer aan te vullen als ik toch tekort kom.quote:Op zondag 8 januari 2023 19:41 schreef June. het volgende:
[..]
Als je wat langer tussen de kolfsessies laat dan kolf je vanzelf meer.. Ik kolfde vaak ook maar 2x, ook als de baby 3 of 4x dronk. Maar goed, mijn borsten zijn ook zowat 3 maten gegroeid dus kon ook wat opslaan zullen we maar zeggen
Deze, toch wel grote meta analyse zegt van niet. Of naja, dat er te weinig bewijs is "there is not enough evidence to determine a relationship between diet diversity or dietary patterns and atopic disease"quote:Op dinsdag 10 januari 2023 08:36 schreef Phaidra het volgende:
Er is steeds meer onderzoek dat aantoont dat eczeem vaak samenhangt met voedselintolerantie. Je zou dus ook nog kunnen kijken of er iets is dat de uitbraak triggert.
Daar hebben wij het met de huisarts destijds ook nog over gehad, die zei dat het best lastig is om erachter te komen waar je baby op reageert (ze kreeg toen nog geen vaste voeding maar kv). Maar dat de kans op voedselintolerantie er wel was inderdaad.quote:Op dinsdag 10 januari 2023 08:36 schreef Phaidra het volgende:
Er is steeds meer onderzoek dat aantoont dat eczeem vaak samenhangt met voedselintolerantie. Je zou dus ook nog kunnen kijken of er iets is dat de uitbraak triggert.
Morgen 8 maanden. Tijd vliegt echt voorbij!quote:Op dinsdag 10 januari 2023 08:24 schreef B.ertha het volgende:
Ahh![]()
Hoe oud is de kleine schat ook alweer?
Met 8 maanden al papa zeggen? Wauw!quote:Op dinsdag 10 januari 2023 12:27 schreef GotC het volgende:
[..]
Morgen 8 maanden. Tijd vliegt echt voorbij!
Dit onderzoek richt zich toch vooral op de vraag of het uitmaakt op welke leeftijd bepaald voedsel wordt geïntroduceerd? De conclusie is dat het geen verschil maakt of je dat met 4 maanden of met 1 jaar doet, maar dat zegt in wezen weinig over een relatie tussen eczeem/astma en voedsel op zich. Edit: verderop staat het er wel, sorry.quote:Op dinsdag 10 januari 2023 09:15 schreef June. het volgende:
[..]
Deze, toch wel grote meta analyse zegt van niet. Of naja, dat er te weinig bewijs is "there is not enough evidence to determine a relationship between diet diversity or dietary patterns and atopic disease"
Ik ben er ook sceptisch over. Het kan ook gewoon toeval zijn uiteraard, is voor m’n gevoel nog veels te vroeg voor gerichte woorden.quote:Op dinsdag 10 januari 2023 13:57 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Met 8 maanden al papa zeggen? Wauw!
hier gebeurde dat ook zo vroeg al, papa mama en baaaba (broertje)quote:Op dinsdag 10 januari 2023 15:00 schreef GotC het volgende:
[..]
Ik ben er ook sceptisch over. Het kan ook gewoon toeval zijn uiteraard, is voor m’n gevoel nog veels te vroeg voor gerichte woorden.
Aw dat is wel onwijs lief, ook vooral richting broertjequote:Op dinsdag 10 januari 2023 16:15 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
hier gebeurde dat ook zo vroeg al, papa mama en baaaba (broertje).
mijn eerste had al veel woordjes/klankwoordjes met 11 maanden. mijn huidige elfmaander komt nog niet verder dan bovenstaande
Ja, maar dat is iets anders. Phaidra stelde dat dat bepaalde voedingsmiddelen eczeem kunnen geven, maar daar is weinig bewijs voor. Echter, als je kind atopisch eczeem heeft dan is hij/zij inderdaad gevoeliger voor het ontwikkelen van allergisch astma, hooikoorts en/of allergieën op latere leeftijd. Dat heet atopische constitutie. Vaak zijn er dan ook familieleden die atopie hebben. Eczeem is niet hetzelfde als atopisch eczeem.quote:Op dinsdag 10 januari 2023 14:29 schreef Smart_ass het volgende:
Onze pediatrician had bij ons laatste bezoek via zo’n driehoekschema die ze had laten zien dat er zeker verband bestaat tussen eczeem, astma en voedselallergieën. Dat als een kind eczeem heeft, het een grotere kans heeft op voedselallergie dan een kind zonder eczeem zeg maar.
een lange dunnequote:
Mnohhh.quote:Op woensdag 11 januari 2023 14:14 schreef littledrummergirl het volgende:
leve de kinderopvang, mijn baby applaudiseert ineens bij alles wat hij doet, en dat heb ik hem toch echt nooit geleerd
Omg hier ook. En overal in huis liggen haren en mijn borstel zit ook elke keer overvol. Ik borstel mijn haar soms maar expres nietquote:Op maandag 16 januari 2023 10:53 schreef Lokasenna het volgende:
Wanneer wordt die haaruitval minder?
Ik moet tijdens het douchen meerdere keren het putje legen tegen overstromingen.
Pukje is 3,5 maand en we hebben nog steeds geen ritme en ook zeker geen voeding op vaste momenten. 19:00 op bed heb ik nog geeneens geprobeerd, volgens mij is haar slaap behoefte helemaal niet zo hoog dat we dat voor elkaar zouden krijgen.quote:Op maandag 16 januari 2023 13:42 schreef Vermecelli het volgende:
Onze kleine dame is nu een maand. Iemand nog wijze ervaringen/tips bij het genereren van ritme? Of gewoon niet doen en leven met de dag?
We merkten dat we het tot voor kort redelijk onder 'controle' hadden, tot ze besloot 's nachts alles weer op z'n kop te zetten. Iets met een 4-5 weken sprongetje ofzo.
Alle wijzen adviseren ons om te bouwen aan ritme blabla, maar daar gaat onze kleine gewoonweg niet in mee en we beginnen er ook lichtelijk schijt aan te krijgen. Is dat een normale gedachte dat het vanzelf later wel komt? Uiteraard rust en regelmaat is belangrijk, voeding op vaste momenten (na 3/3.5 uur). Maar haar om 19:00 op bed leggen is helemaal kansloos.
Hier nog steeds aanwezig (begin januari 1 jaar geworden). Duurt veel langer dan bij de oudste voor m’n gevoel.quote:Op maandag 16 januari 2023 10:53 schreef Lokasenna het volgende:
Wanneer wordt die haaruitval minder?
Ik moet tijdens het douchen meerdere keren het putje legen tegen overstromingen.
Hier ook 0 ritme. Slapen, overdag en 's avonds als ze moe is. Ben allang blij als dat in haar eigen bedje is. Bv en hapjes wanneer ze honger heeft.quote:Op maandag 16 januari 2023 13:42 schreef Vermecelli het volgende:
Onze kleine dame is nu een maand. Iemand nog wijze ervaringen/tips bij het genereren van ritme? Of gewoon niet doen en leven met de dag?
We merkten dat we het tot voor kort redelijk onder 'controle' hadden, tot ze besloot 's nachts alles weer op z'n kop te zetten. Iets met een 4-5 weken sprongetje ofzo.
Alle wijzen adviseren ons om te bouwen aan ritme blabla, maar daar gaat onze kleine gewoonweg niet in mee en we beginnen er ook lichtelijk schijt aan te krijgen. Is dat een normale gedachte dat het vanzelf later wel komt? Uiteraard rust en regelmaat is belangrijk, voeding op vaste momenten (na 3/3.5 uur). Maar haar om 19:00 op bed leggen is helemaal kansloos.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |