abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_207459337
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 15:36 schreef Bami het volgende:
Poeh. Ik heb thuiswerkdag terwijl man papadag heeft. Dit is misschien nog wel pittiger dan op kantoor werken terwijl ze op de opvang is. :@

Ik weet dat ze hier samen een weg in moeten vinden, maar ze is toevallig vandaag ook wat minder gezellig en dan hoor ik haar huilen en weet ik dat zijn geduld sneller op is dan het mijne en huuuu. Laat de werkdag maar snel voorbij zijn.
Oh, dit lijkt me ook echt verschrikkelijk! Misschien is er ergens in de buurt een flexplek te vinden om te werken zodat je wel in de buurt bent maar niet in hetzelfde huis?
pi_207462110
Mijn baby is weer helemaal over haar borst staking heen lijkt het. _O_
Vandaag helemaal geen huilpartijen gehad rondom het drinken.

Ze drinkt ineens wel minder vaak, om de 3,5-4 uur in plaats van om de 2,5 uur van eerder. Maar ze zal het wel genoeg vinden zo, ze is reuzevrolijk en actief. Hopelijk wordt dit haar nieuwe ritme, hoef ik straks maar 2 keer te kolven.
pi_207465627
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 18:44 schreef Lokasenna het volgende:

[..]
Oh, dit lijkt me ook echt verschrikkelijk! Misschien is er ergens in de buurt een flexplek te vinden om te werken zodat je wel in de buurt bent maar niet in hetzelfde huis?
Ook nog een optie idd. We gaan het even iets meer dan 1 poging geven, en anders kijken wat een betere oplossing is idd. :D

quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 21:44 schreef Lokasenna het volgende:
Mijn baby is weer helemaal over haar borst staking heen lijkt het. _O_
Vandaag helemaal geen huilpartijen gehad rondom het drinken.

Ze drinkt ineens wel minder vaak, om de 3,5-4 uur in plaats van om de 2,5 uur van eerder. Maar ze zal het wel genoeg vinden zo, ze is reuzevrolijk en actief. Hopelijk wordt dit haar nieuwe ritme, hoef ik straks maar 2 keer te kolven.
Huilpartijen rondom het drinken klinkt naar zeg! Fijn dat het over is. O+

Oh dat klonk echt heerlijk. Hier is het vaak 2,5-3 uur. Soms langer en soms korter, maar op de opvang drinkt ze stipt elke 2 uur een fles van 100ml leeg dus ik moet alsnog 4x kolven. :') Merk sowieso wel dat ik langzaam wat behoefte krijg aan enige vorm van ritme, maar met voeden of op verzoek en naar bed brengen bij vermoeidheidssignalen is dat er hier nog niet echt. Wel globaal over de dag heen natuurlijk, maar niet dat je voorspelbare tijdstippen hebt oid. Komt vast een keer! Ik hoop vooral wel dat ze er misschien stabieler weer wat langer tussen laat, en dan graag ook in de nacht. _O-
pi_207468595
Als je er zelf behoefte aan hebt kun je misschien een schema uitproberen dat bij haar past? En daar een beetje flexibel in zijn als het niet lukt natuurlijk. Niks mis met een beetje bijsturen in haar dagritme als het jou rust geeft.

Zelf vind ik het best stressvol om de hele tijd op de klok te kijken dus het is niets voor mij, we staan wel op een vaste tijd op maar verder zien we wel hoe de dag loopt. Als ik weet dat ik nog weg wil laat ik haar lekker in de draagdoek slapen, hoef ik ook nergens op te wachten of omheen te plannen. Daar zie ik wel tegenop met straks weer werken, dat er weer zoveel 'moet', ik ben nu helemaal gewend geraakt aan de vrijheid. :P
En het wordt nog een uitdaging om op tijd klaar te zijn 's ochtends met alles, aangezien we allebei om 7 uur klaar moeten staan op werk, dus dat wordt opstaan om een uur of 5. :')
  zondag 8 januari 2023 @ 13:46:06 #255
208890 June.
Seriously?
pi_207469150
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 18:45 schreef automatic_ het volgende:

[..]
Ik ben destijds gestopt met live voeden bij een papadag. Werkte totaal niet voor ons haha. Ik hoorde ook alles en kon dan met de borst op komen draven als er gedoe was. Of als hij niet stil werd “want misschien honger”. Dus ik kolfde dan op m’n thuis kantoor en dat werkte top :) Gaf iedereen rust en duidelijkheid.
Ja ik ook.. Vriend kwam dan bij elke gil met de baby aanzetten,, want "mogelijk honger". Dat gaat gewoon niet als ik net in een vergadering zit.

Ik kolfde ook max 2 keer en dat was genoeg voor wat hij overdag dronk, ook al dronk hij vaker. Met 2x kolven redde ik dat ook. Nu geef ik alleen de ochtend en avondvoeding nog live, de rest poedermelk. Wat een vrijheid ineens O+
Shine bright like a diamond.
pi_207469215
Wij hebben hier wel een schema als in dat baby naar bed gaat na peuter, dus rond 18:30u laatste voeding en naar bed. Zoiets kun je best proberen hoor bami. Overdag slaapt ze en drinkt ze nog op verschillende tijden elke dag, maar om 18:30u laatste voeding en naar bed is standaard elke dag. Geeft inderdaad meer rust dat je een beetje weet waar je aan toe bent.

Nieuwe feature unlocked trouwens, na verwoede pogingen is het eindelijk gelukt om op haar buik te draaien :D.
pi_207469675
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 15:36 schreef Bami het volgende:
Poeh. Ik heb thuiswerkdag terwijl man papadag heeft. Dit is misschien nog wel pittiger dan op kantoor werken terwijl ze op de opvang is. :@

Ik weet dat ze hier samen een weg in moeten vinden, maar ze is toevallig vandaag ook wat minder gezellig en dan hoor ik haar huilen en weet ik dat zijn geduld sneller op is dan het mijne en huuuu. Laat de werkdag maar snel voorbij zijn.
Oeh, ja. Lijkt mij heel lastig. Is sta al op scherp als ze 's avonds bij mijn man is en ik even in bad zit oid. Of ga slapen. Dan kom ik toch snel checken of het nog gaat. Terwijl: op papadag gaat het prima, juist omdat het dan moet. Het huilen duurt soms wat langer, maar ook door hem laat ze zich troosten.
pi_207470188
Juist naar bed is hier het allerminst voorspelbare deel haha. Maar er zitten idd ook zeker voordelen aan geen vaste tijden hebben, dus blijft toch een beetje dubbel waar ik dan het meest blij van zou worden. :+

Oehh, omdraaien! Pukje begint hier soms aanstalten te maken, maar het lijkt nog geen hele bewuste poging te zijn. Tof dat het bij jullie nu lukt!
pi_207470222
Ik kolf dus per keer vrijwel exact wat zij drinkt. Zou best wat meer willen kolven zodat ik met 3x kolven uit kwam, maar geen idee hoe je dat voor elkaar zou moeten krijgen.

Is jullie opvang ook zo vroeg al open dan Loka? Het zal wel een vroege wekker worden dan idd.
pi_207470428
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2023 15:00 schreef Bami het volgende:
Ik kolf dus per keer vrijwel exact wat zij drinkt. Zou best wat meer willen kolven zodat ik met 3x kolven uit kwam, maar geen idee hoe je dat voor elkaar zou moeten krijgen.

Is jullie opvang ook zo vroeg al open dan Loka? Het zal wel een vroege wekker worden dan idd.
Zou ook niet weten hoe je dat voor elkaar kunt krijgen. Maar goed, het drinkpatroon kan dus zomaar van de ene op de andere week veranderen dus misschien lost het zichzelf wel op, Pukje is nog zo klein.

Nee er is nergens een opvang die vroeg genoeg open is en nog plek heeft, dus ze moet eerst een uurtje mee naar kaneels werk (is aan de overkant van de straat. Misschien dat ik de ochtendvoeding ook ga kolven. Rosie drinkt 's ochtends namelijk extreem traag en onrustig aan de borst dus denk dat dat nog wel wat tijdwinst oplevert. :')
pi_207472151
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2023 13:46 schreef June. het volgende:

[..] Nu geef ik alleen de ochtend en avondvoeding nog live, de rest poedermelk. Wat een vrijheid ineens O+
Die vrijheid kijk ik ook nu alweer naar uit, we zijn al bijna halverwege *O* .

Even iets anders: heeft iemand tips tegen jeuk bij eczeem? Ik heb zalf tegen de eczeem die prima werkt, maar die jeuk… ze trekt aan haar haren en krabt haar gezichtje en benen helemaal open :'( . Ik probeer haar nageltjes zo goed mogelijk bij te houden en ik doe haar handschoentjes aan bij het verschonen, maar als jullie nog suggesties hebben hoor ik het graag.
pi_207472257
quote:
10s.gif Op zondag 8 januari 2023 17:00 schreef Smart_ass het volgende:

[..]
Die vrijheid kijk ik ook nu alweer naar uit, we zijn al bijna halverwege *O* .

Even iets anders: heeft iemand tips tegen jeuk bij eczeem? Ik heb zalf tegen de eczeem die prima werkt, maar die jeuk… ze trekt aan haar haren en krabt haar gezichtje en benen helemaal open :'( . Ik probeer haar nageltjes zo goed mogelijk bij te houden en ik doe haar handschoentjes aan bij het verschonen, maar als jullie nog suggesties hebben hoor ik het graag.
Zo min mogelijk badderen en als je haar in bad doet Dode Zee zout toevoegen. Afdrogen met een hydrofiele doek. Een normale handdoek gaat vaak irriteren.

Ik gebruik bij mijn oudste ook La Roche Posay Cicaplast Baume B5 voor om het erop te smeren.

Als het uit de hand loopt zou ik even de huisarts raadplegen.
  zondag 8 januari 2023 @ 18:35:10 #263
319308 Tink89
To live is to dance
pi_207473483
Borstvoeding in het bad mikken helpt, maar verder vooral niet te veel badderen.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  zondag 8 januari 2023 @ 19:41:28 #264
208890 June.
Seriously?
pi_207474324
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2023 15:00 schreef Bami het volgende:

Als je wat langer tussen de kolfsessies laat dan kolf je vanzelf meer.. Ik kolfde vaak ook maar 2x, ook als de baby 3 of 4x dronk. Maar goed, mijn borsten zijn ook zowat 3 maten gegroeid dus kon ook wat opslaan zullen we maar zeggen :')
pi_207474455
quote:
1s.gif Op zondag 8 januari 2023 19:41 schreef June. het volgende:

[..]
Als je wat langer tussen de kolfsessies laat dan kolf je vanzelf meer.. Ik kolfde vaak ook maar 2x, ook als de baby 3 of 4x dronk. Maar goed, mijn borsten zijn ook zowat 3 maten gegroeid dus kon ook wat opslaan zullen we maar zeggen :')
Ja ik heb dus mijn twijfels over hoe ruim mijn opvangcapaciteit is haha. Maar kan het eventueel woensdag wel uitproberen, dan heb ik nog 5 dagen om het weer aan te vullen als ik toch tekort kom.
pi_207476240
Wat sneu Smart_ass, ik heb wel een eczeembaby maar wij konden niet zonder de hulp van een eczeempoli en hormoonzalf, we zitten nu in een afbouwschema. Als ze nog zo erg krabt zou ik denk ik wel een arts raadplegen (ik weet niet hoe dat qua zorg allemaal bij jullie zit). Verder gebruik je al niet geparfumeerde verzorgingsproducten denk ik? Verder niet teveel in bad inderdaad en de huid vet houden. Maargoed, die adviezen hielpen bij ons niet voldoende destijds.

Oh, mijn baby stond vandaag los *O*. Benieuwd of ze t nu vaker gaat doen of dat het per ongeluk was. Ik was haar toevallig aan t filmen (om wat anders) dus we hebben de beelden nog :').
pi_207476568
Ah, mooie mijlpaal!

Ze heeft zalf voorgeschreven gekregen, triamciolone acetonide 0.1%. Maar die gebruik ik telkens maar maximaal een paar dagen achter elkaar. Die werkt goed, maar zodra ik ermee stop komt het vrij snel weer terug en die lijkt dus niet te helpen tegen de jeuk. Volgende maand gaan we weer naar de kinderarts, dan gaan we maar eens even overleggen.. gelukkig is ze verder gewoon vrolijk enzo O+.
pi_207478581
Het dode zeezout is inderdaad wel een aanrader om uit te proberen, ik heb vanaf babytijd al eczeem waarvoor ik hormoonzalf heb gebruikt en nog steeds is het soms nodig, maar het reageert dus bij mij ook heel goed op dode zeezout. Ik was van tevoren een beetje sceptisch maar het helpt hier echt, vooral als het nog een beetje in een voorstadium zit in plaats van een full blown aanval.
pi_207480340
Ah dat is misschien ook wel goede hier nog om te onthouden :). Wij hebben dezelfde hormoonzalf, ik zou sowieso eens vragen naar een goed afbouwschema dan (hier was het vanuit de huisarts elke week een dag minder smeren geloof ik, vanuit de poli anders en in overleg). Fijn dat ze verder gewoon vrolijk is! :)
  maandag 9 januari 2023 @ 22:32:47 #270
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_207490788
Ah hee, wat sneu, baby’s met eczeem..

Mnoh, jongens! M’n baby zwaait O+ en kruipt O+ en zegt gericht papa :+ (uiteraard). Ik smelt echt continu!
pi_207493430
Ahh O+
Hoe oud is de kleine schat ook alweer?
pi_207493523
Er is steeds meer onderzoek dat aantoont dat eczeem vaak samenhangt met voedselintolerantie. Je zou dus ook nog kunnen kijken of er iets is dat de uitbraak triggert.
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 10 januari 2023 @ 09:15:19 #273
208890 June.
Seriously?
pi_207493832
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 08:36 schreef Phaidra het volgende:
Er is steeds meer onderzoek dat aantoont dat eczeem vaak samenhangt met voedselintolerantie. Je zou dus ook nog kunnen kijken of er iets is dat de uitbraak triggert.
Deze, toch wel grote meta analyse zegt van niet. Of naja, dat er te weinig bewijs is "there is not enough evidence to determine a relationship between diet diversity or dietary patterns and atopic disease"
pi_207494204
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 08:36 schreef Phaidra het volgende:
Daar hebben wij het met de huisarts destijds ook nog over gehad, die zei dat het best lastig is om erachter te komen waar je baby op reageert (ze kreeg toen nog geen vaste voeding maar kv). Maar dat de kans op voedselintolerantie er wel was inderdaad.
pi_207495752
Eczeem bij baby’s schijnt ook vaak maar tijdelijk te zijn zei onze pediatrician, dus daar hopen we op. Wij zijn overigens nog niet begonnen met vast voedsel, ik denk dat we daar dit weekend eens mee gaan beginnen.
  dinsdag 10 januari 2023 @ 12:27:28 #276
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_207496012
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 08:24 schreef B.ertha het volgende:
Ahh O+
Hoe oud is de kleine schat ook alweer?
Morgen 8 maanden. Tijd vliegt echt voorbij!
pi_207497182
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 12:27 schreef GotC het volgende:

[..]
Morgen 8 maanden. Tijd vliegt echt voorbij!
Met 8 maanden al papa zeggen? Wauw!
pi_207497205
Haha zwaaien is ook wel echt heel schattig ja.

Hier volop aan het rollen, ook in bed.. benieuwd of ze ook een buikslaper wordt, denk het wel. Misschien komen er dan eindelijk betere nachten aan :P.
pi_207497264
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 09:15 schreef June. het volgende:

[..]
Deze, toch wel grote meta analyse zegt van niet. Of naja, dat er te weinig bewijs is "there is not enough evidence to determine a relationship between diet diversity or dietary patterns and atopic disease"
Dit onderzoek richt zich toch vooral op de vraag of het uitmaakt op welke leeftijd bepaald voedsel wordt geïntroduceerd? De conclusie is dat het geen verschil maakt of je dat met 4 maanden of met 1 jaar doet, maar dat zegt in wezen weinig over een relatie tussen eczeem/astma en voedsel op zich. Edit: verderop staat het er wel, sorry.

Ik had er ca. 5 jaar geleden onderzoeken over gelezen, ik zal eens kijken of ik daar nog iets van terug kan vinden.

[ Bericht 1% gewijzigd door Phaidra op 10-01-2023 14:28:42 ]
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_207497546
Onze pediatrician had bij ons laatste bezoek via zo’n driehoekschema die ze had laten zien dat er zeker verband bestaat tussen eczeem, astma en voedselallergieën :Y. Dat als een kind eczeem heeft, het een grotere kans heeft op voedselallergie dan een kind zonder eczeem zeg maar.
  dinsdag 10 januari 2023 @ 15:00:23 #281
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_207497931
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 13:57 schreef B.ertha het volgende:

[..]
Met 8 maanden al papa zeggen? Wauw!
Ik ben er ook sceptisch over. Het kan ook gewoon toeval zijn uiteraard, is voor m’n gevoel nog veels te vroeg voor gerichte woorden.
pi_207498830
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 15:00 schreef GotC het volgende:

[..]
Ik ben er ook sceptisch over. Het kan ook gewoon toeval zijn uiteraard, is voor m’n gevoel nog veels te vroeg voor gerichte woorden.
hier gebeurde dat ook zo vroeg al, papa mama en baaaba (broertje) :Y .

mijn eerste had al veel woordjes/klankwoordjes met 11 maanden. mijn huidige elfmaander komt nog niet verder dan bovenstaande :D
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  dinsdag 10 januari 2023 @ 16:23:12 #283
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_207498919
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 16:15 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]
hier gebeurde dat ook zo vroeg al, papa mama en baaaba (broertje) :Y .

mijn eerste had al veel woordjes/klankwoordjes met 11 maanden. mijn huidige elfmaander komt nog niet verder dan bovenstaande :D
Aw dat is wel onwijs lief, ook vooral richting broertje O+

Onze oudste had een TOS en daardoor weet ik eigenlijk niet zo goed wat normaal is, merk ik :)
pi_207508010
Wij waren naar zwemles vanmorgen, baby was al knock out tijdens het lopen van het zwembad naar de parkeerplaats en heeft thuis door het omkleden van berenpak naar slaapzak heen geslapen. _O-
  woensdag 11 januari 2023 @ 11:25:48 #285
208890 June.
Seriously?
pi_207508729
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 14:29 schreef Smart_ass het volgende:
Onze pediatrician had bij ons laatste bezoek via zo’n driehoekschema die ze had laten zien dat er zeker verband bestaat tussen eczeem, astma en voedselallergieën :Y. Dat als een kind eczeem heeft, het een grotere kans heeft op voedselallergie dan een kind zonder eczeem zeg maar.
Ja, maar dat is iets anders. Phaidra stelde dat dat bepaalde voedingsmiddelen eczeem kunnen geven, maar daar is weinig bewijs voor. Echter, als je kind atopisch eczeem heeft dan is hij/zij inderdaad gevoeliger voor het ontwikkelen van allergisch astma, hooikoorts en/of allergieën op latere leeftijd. Dat heet atopische constitutie. Vaak zijn er dan ook familieleden die atopie hebben. Eczeem is niet hetzelfde als atopisch eczeem.

[ Bericht 0% gewijzigd door June. op 11-01-2023 11:31:24 ]
pi_207511236
leve de kinderopvang, mijn baby applaudiseert ineens bij alles wat hij doet, en dat heb ik hem toch echt nooit geleerd :D
pi_207511945
Vandaag weer een bezoekje CB voor de vaccinatie en daar horen ook nieuwe stats bij: 7kg en 70cm schoon aan de haak :D
pi_207513192
Dat is best lang! Of niet?
pi_207513677
quote:
10s.gif Op woensdag 11 januari 2023 16:50 schreef Smart_ass het volgende:
Dat is best lang! Of niet?
een lange dunne :P
pi_207513894
Ja mijn eerste was 7.7 kg en 67.5 cm bij 6 maanden zag ik net, dus iets andere verhouding :P.
pi_207514869
Klopt lengte zit op p89 (WHO 94%). Hij leek pasgeboren wat kleiner en boller maar hij gaat zijn broer achterna, dat is ook zo'n lange lat.
Gewicht was wel wat gezakt op de curve maar we hebben gelukkig een super relaxt CB. Arts zei direct al dat ze dat vaker zien met borstvoeding.

[ Bericht 0% gewijzigd door Elleska op 12-01-2023 10:05:30 ]
pi_207522292
Maggie heeft ook wat eczeem in haar gezicht. Heb nu ook iets van La Roche Posay voor erop. Hopelijk gaat het snel weg anders even naar de huisarts. Ze is ook weer ziek dus dat helpt ook niet.

Zo elleska, die is idd lang. Denk dat Maggie ongeveer even lang is :D
Volgende week weet ik het, dan wordt ze gekeurd. Brabbelen doet ze nog niet echt, alleen huuuu komt eruit. Dat zal wel niet genoeg zijn maar ze loopt gelijk met haar broer en daar krijgen we nu van te horen dat hij goed praat voor zijn leeftijd. Geen zorgen dus.
Verder kan ze goed kruipen en zich optrekken. En ook zwaaien en klappen O+
En deze week hebben we haar verjaardagscadeau al gekocht. Mijn laatste baby ;(
pi_207538568
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2023 14:14 schreef littledrummergirl het volgende:
leve de kinderopvang, mijn baby applaudiseert ineens bij alles wat hij doet, en dat heb ik hem toch echt nooit geleerd :D
Mnohhh. O+

Ohh @Bottoms_up, dat gaat dan hard he! Wel bijzonder lijkt me, zo'n eerste verjaardag!

Wij beginnen nu ook overdag de 4 maanden slaapregressie te voelen volgens mij. Pukje is 3,5 maand maar valt nu al 2 dagen echt pas na 3 uur wakker zijn in slaap en dan ook alleen (onder protest) in de draagzak. Op de opvang krijgen ze haar tot nu toe gelukkig wel makkelijker in slaap, hopelijk is dat volgende week ook nog zo. Ze gaat verder ook wel hard hoor, super gericht speelgoed vastpakken, alles moet in haar mond en ze draait al een beetje om haar as dus je vindt haar niet meer op precies dezelfde plek terug als waar je haar neergelegd had. :D
pi_207540335
Wat leuk dat ze al een beetje mobiel wordt bami!
Hier nog geen aanstalten tot rollen, ze gebruikt haar voeten om te schuiven naar de plek waar ze heen wil, haha.

Mijn baby past nog ongeveer 2cm in de wagenbak en draagt nu maat 68. :'(
Waarom wordt ze zo snel groot. En hoe, met twee dwergen als ouders.
pi_207582278
Wanneer wordt die haaruitval minder? :'(
Ik moet tijdens het douchen meerdere keren het putje legen tegen overstromingen.
pi_207584707
Onze kleine dame is nu een maand. Iemand nog wijze ervaringen/tips bij het genereren van ritme? Of gewoon niet doen en leven met de dag?

We merkten dat we het tot voor kort redelijk onder 'controle' hadden, tot ze besloot 's nachts alles weer op z'n kop te zetten. Iets met een 4-5 weken sprongetje ofzo.

Alle wijzen adviseren ons om te bouwen aan ritme blabla, maar daar gaat onze kleine gewoonweg niet in mee en we beginnen er ook lichtelijk schijt aan te krijgen. Is dat een normale gedachte dat het vanzelf later wel komt? Uiteraard rust en regelmaat is belangrijk, voeding op vaste momenten (na 3/3.5 uur). Maar haar om 19:00 op bed leggen is helemaal kansloos.
pi_207585241
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2023 10:53 schreef Lokasenna het volgende:
Ik moet tijdens het douchen meerdere keren het putje legen tegen overstromingen.
Omg hier ook. En overal in huis liggen haren en mijn borstel zit ook elke keer overvol. Ik borstel mijn haar soms maar expres niet ;( .

Onze baby vindt het leuk om na haar eerste blok slaap ‘s avonds van 4-5u elke 2 uur te komen. Niet te doen joh. Ik denk dat het te doen heeft met rollen, maar haar simpelweg terugrollen volstaat niet blijkbaar. Ik vind het lastig wat te doen. Ik wil haar eigenlijk meer tijd geven om zelf weer in slaap te vallen maar ik sta meestal vrijwel direct naast haar bed omdat ik niet wil dat haar zus wakker wordt die in de kamer naast haar ligt.. lastig.

@Vermecelli ritme bij een éénmaander lijkt mij een utopie :P.
pi_207586011
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2023 13:42 schreef Vermecelli het volgende:
Onze kleine dame is nu een maand. Iemand nog wijze ervaringen/tips bij het genereren van ritme? Of gewoon niet doen en leven met de dag?

We merkten dat we het tot voor kort redelijk onder 'controle' hadden, tot ze besloot 's nachts alles weer op z'n kop te zetten. Iets met een 4-5 weken sprongetje ofzo.

Alle wijzen adviseren ons om te bouwen aan ritme blabla, maar daar gaat onze kleine gewoonweg niet in mee en we beginnen er ook lichtelijk schijt aan te krijgen. Is dat een normale gedachte dat het vanzelf later wel komt? Uiteraard rust en regelmaat is belangrijk, voeding op vaste momenten (na 3/3.5 uur). Maar haar om 19:00 op bed leggen is helemaal kansloos.
Pukje is 3,5 maand en we hebben nog steeds geen ritme en ook zeker geen voeding op vaste momenten. 19:00 op bed heb ik nog geeneens geprobeerd, volgens mij is haar slaap behoefte helemaal niet zo hoog dat we dat voor elkaar zouden krijgen.

Ik zou zeggen; go with the flow, volg je baby en geniet van de flexibiliteit die je nu nog hebt. :D

Herkenbaar Loka die haaruitval! De grote baby dan weer minder haha, ze begint nu langzaam uit wat 62 te groeien maar draagt van andere merken nog 56. :+
pi_207586177
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2023 10:53 schreef Lokasenna het volgende:
Hier nog steeds aanwezig (begin januari 1 jaar geworden). Duurt veel langer dan bij de oudste voor m’n gevoel. :{

@Vermecelli, ‘ritme’ als in op een vaste tijd naar bed enzo kwam hier met een maand of 5 geloof ik. Gewoon doen wat goed voelt.

@Smart_ass, ik loop tegen hetzelfde aan qua meer tijd geven om zelf weer in slaap te vallen. Sta vrijwel direct naast R haar bed zodra ze huilt omdat ik niet wil dat grote broer wakker wordt. Maar afgelopen weekend was ze op standje misthoorn aan het huilen, ik kon er niet direct heen en hij sliep overal doorheen. Hij is sowieso na de eerste twee maanden niet meer wakker geworden van haar…
pi_207589069
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2023 13:42 schreef Vermecelli het volgende:

Hier ook 0 ritme. Slapen, overdag en 's avonds als ze moe is. Ben allang blij als dat in haar eigen bedje is. Bv en hapjes wanneer ze honger heeft.
Heb een paar keer een halfslachtige poging gedaan voor ritme. Toen besloten dat zowel zij en ik daar alleen maar gefrustreerd van raken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')