Hoe vaak wordt ze nu wakker?quote:Op maandag 2 januari 2023 01:49 schreef Bami het volgende:
Zo treurig, om elke paar dagen je nachten weer iets minder chill te zien worden.Ik mis mijn baby die 5 a 6 uur achter elkaar kon slapen voordat ze zich weer voor een voeding meldde. Juist nu ik weer ga werken was die erg welkom geweest.
Hoop vooral dat ze met de 4 maanden regressie er niet nog veel meer op achteruit gaat, dan word ik zombie denk ik. Maargoed, alles is een faaaaase.
2 a 3x tussen 22u/23u en 7u. Ik mis vooral het eerste langere blok (het eerste blok lijkt steeds korter te worden), maar als ik de post van littledrummergirl lees dan relativeert dat enorm.quote:Op maandag 2 januari 2023 08:31 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Hoe vaak wordt ze nu wakker?
Misschien is het zo'n sprongetje.
Mijn schoonzus vraagt steeds hoe de sprongetjes gaan bij Rosie, maar ik herken ze niet omdat er elke week wel ergens een huildag of slapeloze nacht tussen zit.
Gisteren dacht ik, laat ik kolven en op tijd gaan slapen, dan kan man een flesje geven en de baby meenemen naar bed. Kon ik niet slapen omdat ik de baby miste
Misschien gaat het dan nu weer beter, nu je het gezegd hebt hierquote:Op maandag 2 januari 2023 08:13 schreef June. het volgende:
Dat doorslapen he, dat was natuurlijk fokwet. Heeft ie exact 3 nachten gedaan en nu komt ie weer elke nachtMaar als ik het zo hoor mag ik ook niet klagen, hij slaapt meestal wel al om 19u dus we hebben vaak nog wel een avond.
Als mensen vragen of ze doorslaapt zeg ik altijd “nee maar dat hoeft ook niet van mij, ze is nog zo jong”. Vinden ze ook maar raar volgens mij.quote:Op maandag 2 januari 2023 15:43 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Ik heb het idee dat het vaak ook nogal geromantiseerd wordt, hoor. Als je baby goed slaapt, vertel je dat graag. En mensen vragen na 2 maanden al of je baby doorslaapt. De meeste kinderen worden nog steeds minimaal 1x per nacht wakker, maar sommige kunnen dan zelf weer in slaap vallen en andere hebben hulp nodig. Mijn dochter valt nogal in de tweede categorie (dreumes, 16,5 maand), maar dat is dus ook heel gewoon als ik het lees. Maakt het niet minder vervelend, maar toch. En bij haar duurt het soms echt 2 uur voordat ze weer verder slaapt. Ach, over 5 jaar is het waarschijnlijk/hopelijk over.
Nee dat snap ik, hier willen we er dus echt (echt!) niet meerquote:Op maandag 2 januari 2023 22:47 schreef Bami het volgende:
Ja ik heb een tweede nog bepaald niet uitgesloten dus dan is die oplossing wat drastisch.
Zo ironisch dit, normaal slaap ik bijna direct nadat Pukje slaapt. Maar morgen is mijn eerste werkdag dus is mijn hoofd onrustig en kan ik de slaap niet vatten, terwijl nu mijn nacht juist veel korter is want normaal sliepen we samen door tot een uur of 9.
Op een grote paddenstoelquote:Op dinsdag 3 januari 2023 14:04 schreef DjVero het volgende:
Kent iemand nog wat (simpele) kinderliedjes? Ik kom niet verder dan "klap eens in je handjes", maar daar is ze helemaal gek op. Ik breid mijn repertoire daarom graag uit.
Ik ken er wel een paar eigenlijk, maar zijn dit ook liedjes waarbij je iets met je handen moet doen? Het is vooral het bewegen met haar handen, het 'dansen', waar ze erg gek op isquote:Op dinsdag 3 januari 2023 14:14 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Op een grote paddenstoel
In de maneschijn
Ik zag twee beren
Olifantje in het bos
Poesje mauw
De wielen van de bus
Alle eendjes zwemmen in het water
Berend botje ging uit varen
Hoofd, schouders, knie en teen
Voornamelijk die eerste 4 zijn hier favoriet
In de maneschijn, wielen van de bus en hoofd, schouders, knie en teen sowieso. De rest kan je prima zelf de nodige handdansjes bij bedenkenquote:Op dinsdag 3 januari 2023 14:21 schreef DjVero het volgende:
[..]
Ik ken er wel een paar eigenlijk, maar zijn dit ook liedjes waarbij je iets met je handen moet doen? Het is vooral het bewegen met haar handen, het 'dansen', waar ze erg gek op is
het damespaardquote:Op dinsdag 3 januari 2023 14:21 schreef DjVero het volgende:
[..]
Ik ken er wel een paar eigenlijk, maar zijn dit ook liedjes waarbij je iets met je handen moet doen? Het is vooral het bewegen met haar handen, het 'dansen', waar ze erg gek op is
Haha. De mijne komt dan ook niet bij. Maar ook 'damespaard, herenpaard en boerenpaard' of 'daar komt een muisje aangelopen en die is in X nekje gekropen' doen het hier geweldig goed.quote:Op dinsdag 3 januari 2023 14:04 schreef DjVero het volgende:
Kent iemand nog wat (simpele) kinderliedjes? Ik kom niet verder dan "klap eens in je handjes", maar daar is ze helemaal gek op. Ik breid mijn repertoire daarom graag uit.
Ah begrijpelijk hoor! Alvast gefeliciteerd met je dreumes morgenquote:Op dinsdag 3 januari 2023 21:01 schreef eponine het volgende:
R heeft vandaag genoten van haar verjaardagsfeestje op het kdven ik heb net voor het laatst mijn baby in bed gelegd.
Had verwacht er minder moeite mee te hebben, maar toen ik vanmiddag de maxi cosi verkocht en aan de nieuwe eigenaar mee gaf vond ik dat uiteindelijk ook maar zo-zo. Terwijl mijn hoofd echt wel weet dat het goed is zo.
Anyway, morgen zwaai ik jullie uit!
Nee dat is wel, het ging me om het mijzelf omkleden.quote:Op vrijdag 6 januari 2023 12:39 schreef automatic_ het volgende:
Stom dat er geen kussens liggen in / bij het zwembad zelf. Dat is hier wel![]()
Volgens mij woonde wij best bij elkaar in de buurt
Nee dat vind ik niet preuts maar gewoon raar dat het niet goed is geregeld voor de vaders. De tijd dat alleen moeders met hun baby zwommen zijn we toch wel voorbij dus regel het gewoon voor iedereen goed.quote:Op vrijdag 6 januari 2023 12:38 schreef KaBuf het volgende:
Ik kon hem daar wel omkleden, maar mezelf in het hokje. Waar de moeders zichzelf dus ook in de ruimte voor de baby’s omkleedden
Maar misschien ben ik gewoon preuts haha
Gouden tip: ga niet meer thuiswerken als man / kind thuis zijn. Echt niet doen. Het is een hel. Ga maar lekker naar kantoorquote:Op vrijdag 6 januari 2023 15:36 schreef Bami het volgende:
Poeh. Ik heb thuiswerkdag terwijl man papadag heeft. Dit is misschien nog wel pittiger dan op kantoor werken terwijl ze op de opvang is.![]()
Ik weet dat ze hier samen een weg in moeten vinden, maar ze is toevallig vandaag ook wat minder gezellig en dan hoor ik haar huilen en weet ik dat zijn geduld sneller op is dan het mijne en huuuu. Laat de werkdag maar snel voorbij zijn.
Oo haha oké.quote:Op vrijdag 6 januari 2023 12:40 schreef KaBuf het volgende:
[..]
Nee dat is wel, het ging me om het mijzelf omkleden.excuus voor de verwarring haha
Geloof het ook ja! Wij zwommen in Zevenbergen vanmorgen
Ik ben destijds gestopt met live voeden bij een papadag. Werkte totaal niet voor ons haha. Ik hoorde ook alles en kon dan met de borst op komen draven als er gedoe was. Of als hij niet stil werd “want misschien honger”. Dus ik kolfde dan op m’n thuis kantoor en dat werkte topquote:Op vrijdag 6 januari 2023 16:43 schreef Bami het volgende:
Ja alleen met kolven enzo is het wel naaaar. Live voeden is zoveel fijner plus ze zit veel langer vol na een live voeding dan na een flesje. Hij heeft sowieso om de week een dag met haar thuis terwijl ik op kantoor ben.
En mijn reistijd is een uur heen en een uur terug, dus dat doe ik liever niet als het niet nodig is.
Plus het geeft man best wat extra mentale rust om te weten dat ik thuis ben en dat ze gewoon aan de borst kan als ze honger heeft. Mijn hoop is dat hij die mentale rust dan in kan zetten om haar geduldiger te troosten.
Maar moet idd even aankijken hoe dit gaat, en anders misschien toch maar op kantoor werken.
Gelukkig dat er wat verbetering in zit, en dat het in elk geval geen pijn doet. Bij mij viel het qua grootte wel mee, richting mijn linker oksel zat het, net een blauwe plek qua gevoel inderdaad.quote:Op woensdag 4 januari 2023 16:38 schreef Smart_ass het volgende:
Lief dat je het vraagt! Verloskundige zei dat het een verstopt melkkanaaltje is. Afgelopen nacht heb ik ook best prima geslapen, zonder nachtzweten/gloeien/bibberen zoals de nachten ervoor, dus dat is positief. Mijn borst lijkt nu ook minder rood maar toch voel ik nog best een redelijk groot hard stuk lijkt het, terwijl mijn borst na het voeden wel leeg aanvoelt..
Gelukkig doet voeden niet pijn verder, het voelt een beetje als een blauwe plek. Ik slik nu inderdaad ook ibuprofen en lecithine, hopelijk is het snel over! En wat je zegt, als je echt heel ziek bent of veel pijn hebt is het zo lastig om te blijven voeden! Gelukkig heb ik dat niet. Ga denk ik vandaag ook stoppen met ibuprofen slikken weer.
Was het bij jou ook zo groot? Dat verbaast me een beetje. Verloskundige zei ook wel dat het best een grote verstopping was, of een groot gebied zeg maar.
Oh, dit lijkt me ook echt verschrikkelijk! Misschien is er ergens in de buurt een flexplek te vinden om te werken zodat je wel in de buurt bent maar niet in hetzelfde huis?quote:Op vrijdag 6 januari 2023 15:36 schreef Bami het volgende:
Poeh. Ik heb thuiswerkdag terwijl man papadag heeft. Dit is misschien nog wel pittiger dan op kantoor werken terwijl ze op de opvang is.![]()
Ik weet dat ze hier samen een weg in moeten vinden, maar ze is toevallig vandaag ook wat minder gezellig en dan hoor ik haar huilen en weet ik dat zijn geduld sneller op is dan het mijne en huuuu. Laat de werkdag maar snel voorbij zijn.
Ook nog een optie idd. We gaan het even iets meer dan 1 poging geven, en anders kijken wat een betere oplossing is idd.quote:Op zaterdag 7 januari 2023 18:44 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Oh, dit lijkt me ook echt verschrikkelijk! Misschien is er ergens in de buurt een flexplek te vinden om te werken zodat je wel in de buurt bent maar niet in hetzelfde huis?
Huilpartijen rondom het drinken klinkt naar zeg! Fijn dat het over is.quote:Op zaterdag 7 januari 2023 21:44 schreef Lokasenna het volgende:
Mijn baby is weer helemaal over haar borst staking heen lijkt het.![]()
Vandaag helemaal geen huilpartijen gehad rondom het drinken.
Ze drinkt ineens wel minder vaak, om de 3,5-4 uur in plaats van om de 2,5 uur van eerder. Maar ze zal het wel genoeg vinden zo, ze is reuzevrolijk en actief. Hopelijk wordt dit haar nieuwe ritme, hoef ik straks maar 2 keer te kolven.
Ja ik ook.. Vriend kwam dan bij elke gil met de baby aanzetten,, want "mogelijk honger". Dat gaat gewoon niet als ik net in een vergadering zit.quote:Op vrijdag 6 januari 2023 18:45 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Ik ben destijds gestopt met live voeden bij een papadag. Werkte totaal niet voor ons haha. Ik hoorde ook alles en kon dan met de borst op komen draven als er gedoe was. Of als hij niet stil werd “want misschien honger”. Dus ik kolfde dan op m’n thuis kantoor en dat werkte topGaf iedereen rust en duidelijkheid.
Oeh, ja. Lijkt mij heel lastig. Is sta al op scherp als ze 's avonds bij mijn man is en ik even in bad zit oid. Of ga slapen. Dan kom ik toch snel checken of het nog gaat. Terwijl: op papadag gaat het prima, juist omdat het dan moet. Het huilen duurt soms wat langer, maar ook door hem laat ze zich troosten.quote:Op vrijdag 6 januari 2023 15:36 schreef Bami het volgende:
Zou ook niet weten hoe je dat voor elkaar kunt krijgen. Maar goed, het drinkpatroon kan dus zomaar van de ene op de andere week veranderen dus misschien lost het zichzelf wel op, Pukje is nog zo klein.quote:Op zondag 8 januari 2023 15:00 schreef Bami het volgende:
Ik kolf dus per keer vrijwel exact wat zij drinkt. Zou best wat meer willen kolven zodat ik met 3x kolven uit kwam, maar geen idee hoe je dat voor elkaar zou moeten krijgen.
Is jullie opvang ook zo vroeg al open dan Loka? Het zal wel een vroege wekker worden dan idd.
Die vrijheid kijk ik ook nu alweer naar uit, we zijn al bijna halverwegequote:Op zondag 8 januari 2023 13:46 schreef June. het volgende:
[..] Nu geef ik alleen de ochtend en avondvoeding nog live, de rest poedermelk. Wat een vrijheid ineens
Zo min mogelijk badderen en als je haar in bad doet Dode Zee zout toevoegen. Afdrogen met een hydrofiele doek. Een normale handdoek gaat vaak irriteren.quote:Op zondag 8 januari 2023 17:00 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Die vrijheid kijk ik ook nu alweer naar uit, we zijn al bijna halverwege.
Even iets anders: heeft iemand tips tegen jeuk bij eczeem? Ik heb zalf tegen de eczeem die prima werkt, maar die jeuk… ze trekt aan haar haren en krabt haar gezichtje en benen helemaal open. Ik probeer haar nageltjes zo goed mogelijk bij te houden en ik doe haar handschoentjes aan bij het verschonen, maar als jullie nog suggesties hebben hoor ik het graag.
Als je wat langer tussen de kolfsessies laat dan kolf je vanzelf meer.. Ik kolfde vaak ook maar 2x, ook als de baby 3 of 4x dronk. Maar goed, mijn borsten zijn ook zowat 3 maten gegroeid dus kon ook wat opslaan zullen we maar zeggenquote:Op zondag 8 januari 2023 15:00 schreef Bami het volgende:
Ik kolf dus per keer vrijwel exact wat zij drinkt. Zou best wat meer willen kolven zodat ik met 3x kolven uit kwam, maar geen idee hoe je dat voor elkaar zou moeten krijgen.
Is jullie opvang ook zo vroeg al open dan Loka? Het zal wel een vroege wekker worden dan idd.
Ja ik heb dus mijn twijfels over hoe ruim mijn opvangcapaciteit is haha. Maar kan het eventueel woensdag wel uitproberen, dan heb ik nog 5 dagen om het weer aan te vullen als ik toch tekort kom.quote:Op zondag 8 januari 2023 19:41 schreef June. het volgende:
[..]
Als je wat langer tussen de kolfsessies laat dan kolf je vanzelf meer.. Ik kolfde vaak ook maar 2x, ook als de baby 3 of 4x dronk. Maar goed, mijn borsten zijn ook zowat 3 maten gegroeid dus kon ook wat opslaan zullen we maar zeggen
Deze, toch wel grote meta analyse zegt van niet. Of naja, dat er te weinig bewijs is "there is not enough evidence to determine a relationship between diet diversity or dietary patterns and atopic disease"quote:Op dinsdag 10 januari 2023 08:36 schreef Phaidra het volgende:
Er is steeds meer onderzoek dat aantoont dat eczeem vaak samenhangt met voedselintolerantie. Je zou dus ook nog kunnen kijken of er iets is dat de uitbraak triggert.
Daar hebben wij het met de huisarts destijds ook nog over gehad, die zei dat het best lastig is om erachter te komen waar je baby op reageert (ze kreeg toen nog geen vaste voeding maar kv). Maar dat de kans op voedselintolerantie er wel was inderdaad.quote:Op dinsdag 10 januari 2023 08:36 schreef Phaidra het volgende:
Er is steeds meer onderzoek dat aantoont dat eczeem vaak samenhangt met voedselintolerantie. Je zou dus ook nog kunnen kijken of er iets is dat de uitbraak triggert.
Morgen 8 maanden. Tijd vliegt echt voorbij!quote:Op dinsdag 10 januari 2023 08:24 schreef B.ertha het volgende:
Ahh![]()
Hoe oud is de kleine schat ook alweer?
Met 8 maanden al papa zeggen? Wauw!quote:Op dinsdag 10 januari 2023 12:27 schreef GotC het volgende:
[..]
Morgen 8 maanden. Tijd vliegt echt voorbij!
Dit onderzoek richt zich toch vooral op de vraag of het uitmaakt op welke leeftijd bepaald voedsel wordt geïntroduceerd? De conclusie is dat het geen verschil maakt of je dat met 4 maanden of met 1 jaar doet, maar dat zegt in wezen weinig over een relatie tussen eczeem/astma en voedsel op zich. Edit: verderop staat het er wel, sorry.quote:Op dinsdag 10 januari 2023 09:15 schreef June. het volgende:
[..]
Deze, toch wel grote meta analyse zegt van niet. Of naja, dat er te weinig bewijs is "there is not enough evidence to determine a relationship between diet diversity or dietary patterns and atopic disease"
Ik ben er ook sceptisch over. Het kan ook gewoon toeval zijn uiteraard, is voor m’n gevoel nog veels te vroeg voor gerichte woorden.quote:Op dinsdag 10 januari 2023 13:57 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Met 8 maanden al papa zeggen? Wauw!
hier gebeurde dat ook zo vroeg al, papa mama en baaaba (broertje)quote:Op dinsdag 10 januari 2023 15:00 schreef GotC het volgende:
[..]
Ik ben er ook sceptisch over. Het kan ook gewoon toeval zijn uiteraard, is voor m’n gevoel nog veels te vroeg voor gerichte woorden.
Aw dat is wel onwijs lief, ook vooral richting broertjequote:Op dinsdag 10 januari 2023 16:15 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
hier gebeurde dat ook zo vroeg al, papa mama en baaaba (broertje).
mijn eerste had al veel woordjes/klankwoordjes met 11 maanden. mijn huidige elfmaander komt nog niet verder dan bovenstaande
Ja, maar dat is iets anders. Phaidra stelde dat dat bepaalde voedingsmiddelen eczeem kunnen geven, maar daar is weinig bewijs voor. Echter, als je kind atopisch eczeem heeft dan is hij/zij inderdaad gevoeliger voor het ontwikkelen van allergisch astma, hooikoorts en/of allergieën op latere leeftijd. Dat heet atopische constitutie. Vaak zijn er dan ook familieleden die atopie hebben. Eczeem is niet hetzelfde als atopisch eczeem.quote:Op dinsdag 10 januari 2023 14:29 schreef Smart_ass het volgende:
Onze pediatrician had bij ons laatste bezoek via zo’n driehoekschema die ze had laten zien dat er zeker verband bestaat tussen eczeem, astma en voedselallergieën. Dat als een kind eczeem heeft, het een grotere kans heeft op voedselallergie dan een kind zonder eczeem zeg maar.
een lange dunnequote:
Mnohhh.quote:Op woensdag 11 januari 2023 14:14 schreef littledrummergirl het volgende:
leve de kinderopvang, mijn baby applaudiseert ineens bij alles wat hij doet, en dat heb ik hem toch echt nooit geleerd
Omg hier ook. En overal in huis liggen haren en mijn borstel zit ook elke keer overvol. Ik borstel mijn haar soms maar expres nietquote:Op maandag 16 januari 2023 10:53 schreef Lokasenna het volgende:
Wanneer wordt die haaruitval minder?
Ik moet tijdens het douchen meerdere keren het putje legen tegen overstromingen.
Pukje is 3,5 maand en we hebben nog steeds geen ritme en ook zeker geen voeding op vaste momenten. 19:00 op bed heb ik nog geeneens geprobeerd, volgens mij is haar slaap behoefte helemaal niet zo hoog dat we dat voor elkaar zouden krijgen.quote:Op maandag 16 januari 2023 13:42 schreef Vermecelli het volgende:
Onze kleine dame is nu een maand. Iemand nog wijze ervaringen/tips bij het genereren van ritme? Of gewoon niet doen en leven met de dag?
We merkten dat we het tot voor kort redelijk onder 'controle' hadden, tot ze besloot 's nachts alles weer op z'n kop te zetten. Iets met een 4-5 weken sprongetje ofzo.
Alle wijzen adviseren ons om te bouwen aan ritme blabla, maar daar gaat onze kleine gewoonweg niet in mee en we beginnen er ook lichtelijk schijt aan te krijgen. Is dat een normale gedachte dat het vanzelf later wel komt? Uiteraard rust en regelmaat is belangrijk, voeding op vaste momenten (na 3/3.5 uur). Maar haar om 19:00 op bed leggen is helemaal kansloos.
Hier nog steeds aanwezig (begin januari 1 jaar geworden). Duurt veel langer dan bij de oudste voor m’n gevoel.quote:Op maandag 16 januari 2023 10:53 schreef Lokasenna het volgende:
Wanneer wordt die haaruitval minder?
Ik moet tijdens het douchen meerdere keren het putje legen tegen overstromingen.
Hier ook 0 ritme. Slapen, overdag en 's avonds als ze moe is. Ben allang blij als dat in haar eigen bedje is. Bv en hapjes wanneer ze honger heeft.quote:Op maandag 16 januari 2023 13:42 schreef Vermecelli het volgende:
Onze kleine dame is nu een maand. Iemand nog wijze ervaringen/tips bij het genereren van ritme? Of gewoon niet doen en leven met de dag?
We merkten dat we het tot voor kort redelijk onder 'controle' hadden, tot ze besloot 's nachts alles weer op z'n kop te zetten. Iets met een 4-5 weken sprongetje ofzo.
Alle wijzen adviseren ons om te bouwen aan ritme blabla, maar daar gaat onze kleine gewoonweg niet in mee en we beginnen er ook lichtelijk schijt aan te krijgen. Is dat een normale gedachte dat het vanzelf later wel komt? Uiteraard rust en regelmaat is belangrijk, voeding op vaste momenten (na 3/3.5 uur). Maar haar om 19:00 op bed leggen is helemaal kansloos.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |