abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 1 januari 2023 @ 20:11:05 #201
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_207381120
ik heb vandaag met mijn elfmaander een wandelingetje gemaakt buiten en hij vond het prachtig, zelf buiten lopen O+ overal aan voelen, hardop lachen en achter grote broer aanrennen.

dit jaar is zo ontzettend hard gegaan :D
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_207381248
Gefeliciteerd LBF met het zusje in aantocht!

Ik ben nog op zoek naar een nieuwe slaapplek voor mijn baby voor als ze binnenkort uit de reiswieg groeit. Box is ze te snel afgeleid helaas. Misschien moet ik gewoon het ledikant naar de woonkamer schuiven, wordt die ook nog eens gebruikt, haha.
pi_207382546
Een ledikant zou ook mijn eerste suggestie zijn eigenlijk :P.

Hier eigenlijk weinig te melden. Blossom doet het super, deze maand is ze alweer 5 maanden! Slapen gaat helaas iets minder dan bij grote zus, maar die sliep dan ook wel al vanaf vrij jong heel goed. Over een maandje ofzo ook maar beginnen met vaste voeding denk ik, leuk :D.

En gefeliciteerd LaBelleFleur!
pi_207385933
Zo treurig, om elke paar dagen je nachten weer iets minder chill te zien worden. _O- Ik mis mijn baby die 5 a 6 uur achter elkaar kon slapen voordat ze zich weer voor een voeding meldde. Juist nu ik weer ga werken was die erg welkom geweest. :+

Hoop vooral dat ze met de 4 maanden regressie er niet nog veel meer op achteruit gaat, dan word ik zombie denk ik. Maargoed, alles is een faaaaase.
pi_207386381
ik wilde gisteren vroeg naar bed want korte nacht met o&n.. ging niet want baby sliep pas om 22u, was toen wakker tussen 1 en 2 en toen weer tussen 4 en 7

3 uur geslapen *O* :'( ;( , dit is geen uitzondering helaas . Elke week minstens twee van zulke nachten.. de rest ook kut maar minder heftig. doorslapen doen we niet aan.

hij is wel rete vrolijk nu :? ik wat minder -O-
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_207386468
Hier ook wisselende nachten, maar als ik dit zo lees mogen we niet klagen. Sterkte allemaal -O-
  maandag 2 januari 2023 @ 08:13:04 #207
208890 June.
Seriously?
pi_207386548
Dat doorslapen he, dat was natuurlijk fokwet. Heeft ie exact 3 nachten gedaan en nu komt ie weer elke nacht ;( Maar als ik het zo hoor mag ik ook niet klagen, hij slaapt meestal wel al om 19u dus we hebben vaak nog wel een avond.
Shine bright like a diamond.
pi_207386644
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2023 01:49 schreef Bami het volgende:
Zo treurig, om elke paar dagen je nachten weer iets minder chill te zien worden. _O- Ik mis mijn baby die 5 a 6 uur achter elkaar kon slapen voordat ze zich weer voor een voeding meldde. Juist nu ik weer ga werken was die erg welkom geweest. :+

Hoop vooral dat ze met de 4 maanden regressie er niet nog veel meer op achteruit gaat, dan word ik zombie denk ik. Maargoed, alles is een faaaaase.
Hoe vaak wordt ze nu wakker?
Misschien is het zo'n sprongetje.
Mijn schoonzus vraagt steeds hoe de sprongetjes gaan bij Rosie, maar ik herken ze niet omdat er elke week wel ergens een huildag of slapeloze nacht tussen zit.

Gisteren dacht ik, laat ik kolven en op tijd gaan slapen, dan kan man een flesje geven en de baby meenemen naar bed. Kon ik niet slapen omdat ik de baby miste :')

[ Bericht 50% gewijzigd door Lokasenna op 02-01-2023 08:46:46 ]
pi_207389736
quote:
1s.gif Op maandag 2 januari 2023 08:31 schreef Lokasenna het volgende:

[..]
Hoe vaak wordt ze nu wakker?
Misschien is het zo'n sprongetje.
Mijn schoonzus vraagt steeds hoe de sprongetjes gaan bij Rosie, maar ik herken ze niet omdat er elke week wel ergens een huildag of slapeloze nacht tussen zit.

Gisteren dacht ik, laat ik kolven en op tijd gaan slapen, dan kan man een flesje geven en de baby meenemen naar bed. Kon ik niet slapen omdat ik de baby miste :')
2 a 3x tussen 22u/23u en 7u. Ik mis vooral het eerste langere blok (het eerste blok lijkt steeds korter te worden), maar als ik de post van littledrummergirl lees dan relativeert dat enorm. :@
Plus na een nachtvoeding slaapt ze eigenlijk altijd meteen door, dus dan ben ik in totaal meestal 30-50 minuten wakker per voeding. Wat betekent dat je al snel 7u slaap haalt in een nacht Eigenlijk mag ik dus helemaal niet klagen en was ik gewoon verwend tot nu toe. _O- Bijna alle andere centering baby’s slapen wel beter dan dit, dus het is ook maar net met wie je vergelijkt.

Ja ik heb ook niet heel veel met die sprongen, tot nu toe nog niet heel veel van herkend. Misschien is dit dan de eerste. :D

Hahaha, wel zonde van de moeite dan. Heb je alsnog een beetje goed geslapen?
pi_207390948
Ik heb het idee dat het vaak ook nogal geromantiseerd wordt, hoor. Als je baby goed slaapt, vertel je dat graag. En mensen vragen na 2 maanden al of je baby doorslaapt. De meeste kinderen worden nog steeds minimaal 1x per nacht wakker, maar sommige kunnen dan zelf weer in slaap vallen en andere hebben hulp nodig. Mijn dochter valt nogal in de tweede categorie (dreumes, 16,5 maand), maar dat is dus ook heel gewoon als ik het lees. Maakt het niet minder vervelend, maar toch. En bij haar duurt het soms echt 2 uur voordat ze weer verder slaapt. Ach, over 5 jaar is het waarschijnlijk/hopelijk over. :D
pi_207391021
Het is inderdaad net wat je gewend bent, en ook al haal je die 7 uur slaap wel dan is het alsnog zwaar dat het gebroken is.

Ik ken niet zoveel mensen met baby's verder, dus weinig vergelijkingsmateriaal, ergens wel een zegen denk ik want hier wordt in de nacht nog erg veel gedronken.
Wat voor mij wel geholpen heeft is om 's nachts niet meer op de klok te kijken hoe laat het is, scheelt een hoop frustratie. Echt klaarwakker wordt ze zelden gelukkig, een beetje drinken is dan genoeg om weer in slaap te vallen. Heb ook de indruk dat ze niet eens honger heeft maar dat het gewoon comfort food is. :P
pi_207392009
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2023 08:13 schreef June. het volgende:
Dat doorslapen he, dat was natuurlijk fokwet. Heeft ie exact 3 nachten gedaan en nu komt ie weer elke nacht ;( Maar als ik het zo hoor mag ik ook niet klagen, hij slaapt meestal wel al om 19u dus we hebben vaak nog wel een avond.
Misschien gaat het dan nu weer beter, nu je het gezegd hebt hier :D. Hier ligt ze er ook rond 19:00u in inderdaad, zodat we nog eventjes tijd voor onszelf hebben. Slaaptechnisch gezien zou ik er waarschijnlijk meer profijt van hebben als ik haar naar bed zou doen rond dezelfde tijd als dat ik zelf naar bed ga, maar ik heb die tijd voor mezelf echt hard nodig :P.
pi_207397613
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2023 15:43 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Ik heb het idee dat het vaak ook nogal geromantiseerd wordt, hoor. Als je baby goed slaapt, vertel je dat graag. En mensen vragen na 2 maanden al of je baby doorslaapt. De meeste kinderen worden nog steeds minimaal 1x per nacht wakker, maar sommige kunnen dan zelf weer in slaap vallen en andere hebben hulp nodig. Mijn dochter valt nogal in de tweede categorie (dreumes, 16,5 maand), maar dat is dus ook heel gewoon als ik het lees. Maakt het niet minder vervelend, maar toch. En bij haar duurt het soms echt 2 uur voordat ze weer verder slaapt. Ach, over 5 jaar is het waarschijnlijk/hopelijk over. :D
Als mensen vragen of ze doorslaapt zeg ik altijd “nee maar dat hoeft ook niet van mij, ze is nog zo jong”. Vinden ze ook maar raar volgens mij. :D

Ohh jongens ik heb vandaag een spiraal laten plaatsen en dat valt dan toch wel tegen hoor vind ik, qua buikpijn. Terwijl de laatste buikpijn die ik aan mijn baarmoeder had persweëen waren, maar dat is toch anders. :+
pi_207398031
Kan ik me voorstellen! Het lijkt me allebei enorm pijnlijk, ik heb een spiraaltje dan ook nooit aangedurfd :P.
pi_207398334
Bedankt nog voor de felicitaties! Ik voel me gelukkig meestal goed :)

Ik meld me ook met een af en toe doorslapend kind (11 maand is ze morgen). Ik heb afgelopen weekend overdag de slaaptijden wat veranderd en ingekort, ze leek overdag bij te slapen van haar eigen gespook en n=2 maar sindsdien gaat het beter. Ze sliep eerst van 10-12 en 15-16:30 en dan moesten we haar nog wakker maken. Nu (ongeveer dan) van 10- (uiterlijk) 11 en 14-(uiterlijk) 15:30. Maar misschien is het gewoon toeval :P

Hier zet man er straks een knip in trouwens, voor mij wel enorm fijn dat ik niks meer hoef *O*
pi_207398516
Ja ik heb een tweede nog bepaald niet uitgesloten dus dan is die oplossing wat drastisch. :D

Zo ironisch dit, normaal slaap ik bijna direct nadat Pukje slaapt. Maar morgen is mijn eerste werkdag dus is mijn hoofd onrustig en kan ik de slaap niet vatten, terwijl nu mijn nacht juist veel korter is want normaal sliepen we samen door tot een uur of 9.
pi_207398679
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2023 22:47 schreef Bami het volgende:
Ja ik heb een tweede nog bepaald niet uitgesloten dus dan is die oplossing wat drastisch. :D

Zo ironisch dit, normaal slaap ik bijna direct nadat Pukje slaapt. Maar morgen is mijn eerste werkdag dus is mijn hoofd onrustig en kan ik de slaap niet vatten, terwijl nu mijn nacht juist veel korter is want normaal sliepen we samen door tot een uur of 9.
Nee dat snap ik, hier willen we er dus echt (echt!) niet meer :P

Succes morgen! Hopelijk slaap je snel in :)
pi_207401037
6u slaap, daar red ik een eerste werkdag vast wel mee want dan heb je toch nog niks te doen. _O-

Pukje deed vanochtend tijdens de voeding natuurlijk extra schattig, dus toen moest ik huilen. En bij de opvang weer. :')

Maar de eerste foto update vanuit de opvang is al binnen, dat is dan wel weer heel fijn. En op kantoor gaat de tijd vast wel snel totdat ik haar weer lekker op kan halen.
pi_207402106
Ahh @Bami, succes met je eerste werkdag!

Jongens, mijn allerlaatste dag met baby is aangebroken :{ :'( O+
pi_207404932
Kent iemand nog wat (simpele) kinderliedjes? Ik kom niet verder dan "klap eens in je handjes", maar daar is ze helemaal gek op. Ik breid mijn repertoire daarom graag uit. :D
  dinsdag 3 januari 2023 @ 14:14:25 #221
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_207405014
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 14:04 schreef DjVero het volgende:
Kent iemand nog wat (simpele) kinderliedjes? Ik kom niet verder dan "klap eens in je handjes", maar daar is ze helemaal gek op. Ik breid mijn repertoire daarom graag uit. :D
Op een grote paddenstoel
In de maneschijn
Ik zag twee beren
Olifantje in het bos
Poesje mauw
De wielen van de bus
Alle eendjes zwemmen in het water
Berend botje ging uit varen
Hoofd, schouders, knie en teen

Voornamelijk die eerste 4 zijn hier favoriet
What you forget, you are gonna repeat.
|| justdiggit.org ||
pi_207405070
quote:
17s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 14:14 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]
Op een grote paddenstoel
In de maneschijn
Ik zag twee beren
Olifantje in het bos
Poesje mauw
De wielen van de bus
Alle eendjes zwemmen in het water
Berend botje ging uit varen
Hoofd, schouders, knie en teen

Voornamelijk die eerste 4 zijn hier favoriet
Ik ken er wel een paar eigenlijk, maar zijn dit ook liedjes waarbij je iets met je handen moet doen? Het is vooral het bewegen met haar handen, het 'dansen', waar ze erg gek op is
  dinsdag 3 januari 2023 @ 14:23:13 #223
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_207405088
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 14:21 schreef DjVero het volgende:

[..]
Ik ken er wel een paar eigenlijk, maar zijn dit ook liedjes waarbij je iets met je handen moet doen? Het is vooral het bewegen met haar handen, het 'dansen', waar ze erg gek op is
In de maneschijn, wielen van de bus en hoofd, schouders, knie en teen sowieso. De rest kan je prima zelf de nodige handdansjes bij bedenken :Y
|| justdiggit.org ||
  dinsdag 3 januari 2023 @ 14:24:19 #224
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_207405097
Je kan ook een keertje juf Roos opzetten (zo'n liedjescompilatie ofzo). Zij doet ook vaak nog wel dingen met de handen waar je het een beetje van kan afkijken.
|| justdiggit.org ||
pi_207406176
Ik dacht zelf inderdaad ook direct aan juf Roos :D.

Ik denk dat ik misschien een (beginnende) borstontsteking heb :'( . Vanmiddag maar even laten checken.

Hoe is je eerste werkdag je afgegaan, bami?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')