Hoe vaak wordt ze nu wakker?quote:Op maandag 2 januari 2023 01:49 schreef Bami het volgende:
Zo treurig, om elke paar dagen je nachten weer iets minder chill te zien worden.Ik mis mijn baby die 5 a 6 uur achter elkaar kon slapen voordat ze zich weer voor een voeding meldde. Juist nu ik weer ga werken was die erg welkom geweest.
Hoop vooral dat ze met de 4 maanden regressie er niet nog veel meer op achteruit gaat, dan word ik zombie denk ik. Maargoed, alles is een faaaaase.
2 a 3x tussen 22u/23u en 7u. Ik mis vooral het eerste langere blok (het eerste blok lijkt steeds korter te worden), maar als ik de post van littledrummergirl lees dan relativeert dat enorm.quote:Op maandag 2 januari 2023 08:31 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Hoe vaak wordt ze nu wakker?
Misschien is het zo'n sprongetje.
Mijn schoonzus vraagt steeds hoe de sprongetjes gaan bij Rosie, maar ik herken ze niet omdat er elke week wel ergens een huildag of slapeloze nacht tussen zit.
Gisteren dacht ik, laat ik kolven en op tijd gaan slapen, dan kan man een flesje geven en de baby meenemen naar bed. Kon ik niet slapen omdat ik de baby miste
Misschien gaat het dan nu weer beter, nu je het gezegd hebt hierquote:Op maandag 2 januari 2023 08:13 schreef June. het volgende:
Dat doorslapen he, dat was natuurlijk fokwet. Heeft ie exact 3 nachten gedaan en nu komt ie weer elke nachtMaar als ik het zo hoor mag ik ook niet klagen, hij slaapt meestal wel al om 19u dus we hebben vaak nog wel een avond.
Als mensen vragen of ze doorslaapt zeg ik altijd “nee maar dat hoeft ook niet van mij, ze is nog zo jong”. Vinden ze ook maar raar volgens mij.quote:Op maandag 2 januari 2023 15:43 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Ik heb het idee dat het vaak ook nogal geromantiseerd wordt, hoor. Als je baby goed slaapt, vertel je dat graag. En mensen vragen na 2 maanden al of je baby doorslaapt. De meeste kinderen worden nog steeds minimaal 1x per nacht wakker, maar sommige kunnen dan zelf weer in slaap vallen en andere hebben hulp nodig. Mijn dochter valt nogal in de tweede categorie (dreumes, 16,5 maand), maar dat is dus ook heel gewoon als ik het lees. Maakt het niet minder vervelend, maar toch. En bij haar duurt het soms echt 2 uur voordat ze weer verder slaapt. Ach, over 5 jaar is het waarschijnlijk/hopelijk over.
Nee dat snap ik, hier willen we er dus echt (echt!) niet meerquote:Op maandag 2 januari 2023 22:47 schreef Bami het volgende:
Ja ik heb een tweede nog bepaald niet uitgesloten dus dan is die oplossing wat drastisch.
Zo ironisch dit, normaal slaap ik bijna direct nadat Pukje slaapt. Maar morgen is mijn eerste werkdag dus is mijn hoofd onrustig en kan ik de slaap niet vatten, terwijl nu mijn nacht juist veel korter is want normaal sliepen we samen door tot een uur of 9.
Op een grote paddenstoelquote:Op dinsdag 3 januari 2023 14:04 schreef DjVero het volgende:
Kent iemand nog wat (simpele) kinderliedjes? Ik kom niet verder dan "klap eens in je handjes", maar daar is ze helemaal gek op. Ik breid mijn repertoire daarom graag uit.
Ik ken er wel een paar eigenlijk, maar zijn dit ook liedjes waarbij je iets met je handen moet doen? Het is vooral het bewegen met haar handen, het 'dansen', waar ze erg gek op isquote:Op dinsdag 3 januari 2023 14:14 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Op een grote paddenstoel
In de maneschijn
Ik zag twee beren
Olifantje in het bos
Poesje mauw
De wielen van de bus
Alle eendjes zwemmen in het water
Berend botje ging uit varen
Hoofd, schouders, knie en teen
Voornamelijk die eerste 4 zijn hier favoriet
In de maneschijn, wielen van de bus en hoofd, schouders, knie en teen sowieso. De rest kan je prima zelf de nodige handdansjes bij bedenkenquote:Op dinsdag 3 januari 2023 14:21 schreef DjVero het volgende:
[..]
Ik ken er wel een paar eigenlijk, maar zijn dit ook liedjes waarbij je iets met je handen moet doen? Het is vooral het bewegen met haar handen, het 'dansen', waar ze erg gek op is
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |