Ah. Hier is het ook al een paar dagen (nachten) op rij raak. Een uurtje of vier: babbelen. En lachen. En feesten.quote:Op maandag 5 december 2022 11:25 schreef Lokasenna het volgende:
Aww.
Hier ook wel eens midden in de nacht een klaarwakkere, breeduit lachende baby. Soms weet ik niet zo goed of ik er nou om moet lachen of huilen.
quote:Op maandag 5 december 2022 13:27 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
hier net zo, zelfs als ie doodziek is is die boy dolgelukkigzat tijdens de buikgriep ook breed lachend in zn verse kots te slaan
Het is de eerste nacht nog wel leuk, maar daarna...quote:Op maandag 5 december 2022 18:48 schreef Zusje123 het volgende:
[..]
Ah. Hier is het ook al een paar dagen (nachten) op rij raak. Een uurtje of vier: babbelen. En lachen. En feesten.
Wel lekker hoor!quote:Op vrijdag 9 december 2022 07:52 schreef Bami het volgende:
![]()
Pukje sliep om half 12. Geeft een kik om kwart voor 6 waar ik wakker van word maar slaapt zelf door. Ik kan daarna de slaap niet zo makkelijk vatten dus doe steeds hazenslaapjes, plus ik ben volledig doorgelekt met ploftetten. Kind meldt zich pas om half 8.
Maar dat heb ik dus niet volledig kunnen benutten, haha.
Huuuu ik ben daar zo bang voor altijd.quote:Op zaterdag 10 december 2022 16:07 schreef Smart_ass het volgende:
Had ik het laatst niet over die fijne postpartum haaruitval? Nou, we hebben het geweten.
Donderdagochtend toen ik Blossom verschoonde zag ik ineens dat haar kleine teentje paars aan het worden was, bleek dus dat er een haar van mij super strak om haar kleinste drie teentjes gewikkeld zat, voornamelijk de allerkleinste. Uiteindelijk op de eerste hulp is de haar verwijderd, maar gemakkelijk was het niet. Ze hebben een kleine incisie moeten maken (die gehecht is) om de haar eraf te krijgen, zo strak zat het. Haartourniquetsyndroom heet het blijkbaar.
Ik voel me zo ontzettend schuldig want ik heb geen idee hoelang die haar er al zat![]()
. Ik ben sinds een tijdje begonnen met nachtluiers dus ik verschoon haar ‘s nachts meestal alleen als ze heeft gepoept of als de luier echt vol zit, anders leg ik haar vaak na het voeden direct terug. Als ik haar die nacht wel had verschoond had ik het misschien eerder opgemerkt, hoewel ik ook niet altijd haar sokjes uit doe bij het verschonen.. Ik heb er nooit bij stilgestaan om dat te checken op haren oid.
Maargoed, als als als.. daar hebben we nu natuurlijk niets aan. Hoogstwaarschijnlijk zal het allemaal weer goed genezen maar ik had er niet veel later achter moeten komen. Voor nu dus lekker panisch constant alle sokken/slaapzakken/etc checken voor haren.
hier twee luid brullende jongensquote:Op zondag 11 december 2022 17:08 schreef Smart_ass het volgende:
Het lijkt goed te genezen en ze is gelukkig haar gewone, vrolijke zelf. Maar het was wel even echt schrikken ja!
Ik vind het zo grappig om de verschillen te zien tussen de twee meiden. Bubbles was met 4 maanden echt al best “spraakzaam” en produceerde best veel geluid terwijl Blossom wel veel lacht maar het allemaal redelijk geluidloos is. Hoe is dat bij jullie baby’s?
Hier ook, veel gebabbel. Een tijdje was ze helemaal fan van een hele hoge toon die ze ontdekte. Die deed serieus pijn aan je oren! Gelukkig heeft ze nu veel meer geluiden 🤣quote:Op zondag 11 december 2022 17:08 schreef Smart_ass het volgende:
Het lijkt goed te genezen en ze is gelukkig haar gewone, vrolijke zelf. Maar het was wel even echt schrikken ja!
Ik vind het zo grappig om de verschillen te zien tussen de twee meiden. Bubbles was met 4 maanden echt al best “spraakzaam” en produceerde best veel geluid terwijl Blossom wel veel lacht maar het allemaal redelijk geluidloos is. Hoe is dat bij jullie baby’s?
Haha. Ja. Heel leuk, die ontwikkeling- en groeispurten. Maar ze kunnen zichzelf ook flink in de weg zitten.quote:Op maandag 12 december 2022 07:16 schreef Lokasenna het volgende:
Het lijkt alsof Rosie in een flinke groeispurt zit. De kleertjes zijn ineens strak en kort. Ook heeft ze ontdekt hoe ze haar handjes kan gebruiken om te voelen en grijpen. Waardoor ze niet echt meer kan slapen omdat ze te druk is met overal aan zitten met haar handjes.
Dus onder protest doe ik nu de handjes soms vast binnen in de slaapzak of de draagdoek, en dan slaapt ze wel goed zodra ze niet meer boos is. Voelt wel een beetje gemeen maar ze overprikkelt zichzelf er echt mee.
Nou inderdaad.quote:Op maandag 12 december 2022 21:45 schreef Zusje123 het volgende:
[..]
Haha. Ja. Heel leuk, die ontwikkeling- en groeispurten. Maar ze kunnen zichzelf ook flink in de weg zitten.
H. is vanavond zelf in slaap gevallen! Dat is gewoon een unicum (en nu probeer ik telkens binnen te sneaken om te checken of ze wel ademt 😂).
Hier is het papa als tie vrolijk is, en mama als tie verdrietig is of z'n zin niet krijgt. Met die associatie is mama zelf niet echt blijquote:Op zondag 11 december 2022 19:57 schreef littledrummergirl het volgende:
hier wordt sinds een maandje ook enthousiast papa en mamma geroepen
maar het liefste is als ie het fluistert, bij het wakker worden naast ons bed als ie hoort dat ook wij wakker zijnpa...pa, papa,papapapa paaaaapaaaa, jaaaaa!
![]()
ik vergeet het steeds op te nemen, maar het is zo cute
Precies voor dit hebben wij dus zo'n beveiligingscamera van een paar tientjes die óók huil geluiden kan detecteren. Super handig. Je kan ook inzoomen.quote:Op dinsdag 13 december 2022 08:18 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Nou inderdaad.
Wat heerlijk voor haar en voor jou! Wel herkenbaar dat je dan de hele tijd stiekem gaat kijken.
Ik dacht dat daarvoor de babyfoon wel van pas zou komen, maar dat is echt een miskoop gebleken, kan daarop niet eens duidelijk zien of de ogen open of dicht zijn.
Haha. Je moet maar denken dat hij dat het troostend vind.quote:Op dinsdag 13 december 2022 09:20 schreef KaBuf het volgende:
[..]
Hier is het papa als tie vrolijk is, en mama als tie verdrietig is of z'n zin niet krijgt. Met die associatie is mama zelf niet echt blij
Ja maar hij wil dan wel naar mij toequote:Op dinsdag 13 december 2022 17:09 schreef Zusje123 het volgende:
[..]
Haha. Je moet maar denken dat hij dat het troostend vind.
Mijn dreumes ook... Wilde ze inderdaad afgelopen winter ook liever niet, nu is het helemaal een drama.quote:Op zaterdag 17 december 2022 15:24 schreef Lokasenna het volgende:
Mijn baby haat mutsen, echt fijn met dit weer
Dit inderdaad. Haar sjaal accepteert ze ook alleen als de capuchon van haar winterjas omhoog is.quote:Op zaterdag 17 december 2022 19:56 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Mutsen zijn bij mijn dreumes ook een drama. Maar een warme capuchon van de jas laat ze wel op. Het is iets
Heel veel baby's slapen juist goed na de vaccinatie. Die van mij was ineen keer zo weg dat ik die avond drie keer heb gecheckt of ze nog ademde. 😂quote:Op vrijdag 23 december 2022 09:25 schreef Bami het volgende:
Pukje vond het wel een tof idee vannacht om maximaal 2 uur achter elkaar te slapen. Sowieso is haar eerste blok slaap de laatste tijd wat korter helaas, maar dit vond ik wel erg extreem.
Vandaag krijgt ze de eerste vaccinaties.Dus komende nacht wordt vast niet veel beter.
Voelt wel ironisch dat juist nu ik bijna aan het werk ga de nachten wat minder goed gaan. Maar het schommelt ook altijd wel natuurlijk, dus wie weet hoe het over anderhalve week is.
Zo, hier werd ook een stevige keel opgezet. En ik huilde met haar mee.quote:Op vrijdag 23 december 2022 12:41 schreef Lokasenna het volgende:
Hier ook net de eerste prikken gekregen: ik heb nu geloof ik gehoorschade.
Zielig he.quote:Op vrijdag 23 december 2022 12:53 schreef Bami het volgende:
[..]
Zo, hier werd ook een stevige keel opgezet. En ik huilde met haar mee.
Nou echt hoor. Mijn moederhart.quote:Op vrijdag 23 december 2022 12:57 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Zielig he.
Nu we weer thuis zijn is ze het volgens mij alweer vergeten, ze lacht alweer.
Dat heb ik ook gedaan, gelijk tiet erin na de prik. Werkte prima.quote:Op vrijdag 23 december 2022 13:18 schreef Bami het volgende:
[..]
Nou echt hoor. Mijn moederhart.
Ze ligt hier lekker aan de tiet te sabbelen, half in slaap.
Fijn dat ze alweer lacht!
gefeliciteerdquote:Op vrijdag 23 december 2022 16:53 schreef automatic_ het volgende:
Hoi!
Sinds dinsdag is hier een baby meisje in huis
En de borstvoeding komt weer als een malle op gang. Lola Ferrari modus hier. Mijn hemel.
Nou, tot nu toe houdt het nog niet over hier.quote:Op vrijdag 23 december 2022 10:25 schreef Zusje123 het volgende:
[..]
Heel veel baby's slapen juist goed na de vaccinatie. Die van mij was ineen keer zo weg dat ik die avond drie keer heb gecheckt of ze nog ademde. 😂
Dat gezegd hebbende: Pukje kan natuurlijk anders zijn. Succes met de vaccinatie!
Nachten dag, want overdag is en drinkt ze niet anders dan normaal.quote:
Gefeliciteerdquote:Op vrijdag 23 december 2022 16:53 schreef automatic_ het volgende:
Hoi!
Sinds dinsdag is hier een baby meisje in huis
En de borstvoeding komt weer als een malle op gang. Lola Ferrari modus hier. Mijn hemel.
gefeliciteerdquote:Op maandag 26 december 2022 16:11 schreef TommyL0204 het volgende:
Hier sinds een week papa. Bijzondere mix van emoties (blij, angst, moe). Onze zoon doet het erg goed en we lopen over van liefde! Zo grappig dat ik nu al juich als ik 2 uur achter elkaar kan slapen. Dat had je me vorig jaar niet aan moeten doen haha. Maar het went snel
Lekkerquote:Op woensdag 28 december 2022 06:50 schreef June. het volgende:
OMG, mijn baby heeft voor het eerst in bijna 7 maanden doorgeslapen![]()
Vervelend van de spruw @:Lokasenna . Geen tips hier behalve de standaarddingen die je zelf waarschijnlijk ook al hebt opgezocht.
Heeft ze een breedspectrum antibioticum gehad, augmentin bv? Dat is funest voor de darmflora dus dat kan best nog een tijd duren voordat die weer hersteld is.quote:Op woensdag 28 december 2022 16:25 schreef Smart_ass het volgende:
Heerlijk June!![]()
En wat vervelend Lokasenna! Hopelijk zijn jullie er snel weer vanaf.
Pfff de poepluiers van Blossom ruiken me toch een partij zuur.. ik dacht eerst dat het te maken had met de antibioticakuur die ze toen had vanwege haar teentje (die helemaal goed is genezen trouwens) maar daar is ze al een tijdje mee klaar maar het stinkt nog steeds zo erg! De melk die ze uitspuugt trouwens ook.
Ze zit ook constant met twee vingers in haar mond, aan haar haar/oor te trekken en te kwijlen, dus misschien komen er wel tandjes aan?
C&A verkoopt dat maatjequote:Op woensdag 28 december 2022 20:07 schreef automatic_ het volgende:
Heeft iemand tips voor kleine sokjes / slofjes voor een meisje met maat 44?
Ik heb onwijs veel Kruidvat sokken, maar die zijn door broerlief al gedragen of sowieso al te groot.
Maar die sokken... We zijn ze telkens kwijt haha.
Zwemmen met baby is echt heel leuk! Maar hou er rekening mee dat zij daar anders over kan denken én dat ze na 20 minuten/half uur sowieso helemaal kapot is (en dan slaapt ze waarschijnlijk een paar uurtjes, yay!). Veel plezier in ieder geval alvast! Ga je voor een babyzwemles of gewoon recreatief zelf?quote:Op woensdag 28 december 2022 20:37 schreef Bami het volgende:
Wat balen van de spruw! Als ik daar ook maar enig vermoeden van heb begin ik hier gelijk met kokosolie te smeren. Vooralsnog hebben we het nog niet meegemaakt hier, hopelijk blijft dat zo.
En yay voor doorslapende baby’s.![]()
Qua sokken ben ik persoonlijk ook best tevreden over de noppies sokken die wij hebben, maar verder met name Kruidvat idd.
Pukje had niet haar dag vandaag. Heeft ongeveer anderhalf uur totaal gehad aan dutjes vandaag, schrok opeens keihard van helemaal niks terwijl ze in haar wipstoel zat, het was niet zoals we haar tegenwoordig gewend zijn. Daarnaast groeit ze haar slaapzak uit maar is de volgende die we hebben eigenlijk net een tikje groot, waardoor het aantrekken van deze een compleet oversture baby oplevert. Stom gedoe.![]()
Vrijdag gaan we zwemmen, ben heeel benieuwd hoe ze dat vindt!
Haha een paar uurtjes slapen heb ik geen probleem mee idd.quote:Op woensdag 28 december 2022 20:41 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Zwemmen met baby is echt heel leuk! Maar hou er rekening mee dat zij daar anders over kan denken én dat ze na 20 minuten/half uur sowieso helemaal kapot is (en dan slaapt ze waarschijnlijk een paar uurtjes, yay!). Veel plezier in ieder geval alvast! Ga je voor een babyzwemles of gewoon recreatief zelf?
Dat zou heel goed kunnen inderdaad. Het werd preventief voorgeschreven om een eventuele infectie te voorkomen, weet niet meer precies hoe het heet, wel dat het roze wasquote:Op woensdag 28 december 2022 19:30 schreef June. het volgende:
[..]
Heeft ze een breedspectrum antibioticum gehad, augmentin bv? Dat is funest voor de darmflora dus dat kan best nog een tijd duren voordat die weer hersteld is.
zwemmen is leuk!quote:Op woensdag 28 december 2022 20:37 schreef Bami het volgende:
Wat balen van de spruw! Als ik daar ook maar enig vermoeden van heb begin ik hier gelijk met kokosolie te smeren. Vooralsnog hebben we het nog niet meegemaakt hier, hopelijk blijft dat zo.
En yay voor doorslapende baby’s.![]()
Qua sokken ben ik persoonlijk ook best tevreden over de noppies sokken die wij hebben, maar verder met name Kruidvat idd.
Pukje had niet haar dag vandaag. Heeft ongeveer anderhalf uur totaal gehad aan dutjes vandaag, schrok opeens keihard van helemaal niks terwijl ze in haar wipstoel zat, het was niet zoals we haar tegenwoordig gewend zijn. Daarnaast groeit ze haar slaapzak uit maar is de volgende die we hebben eigenlijk net een tikje groot, waardoor het aantrekken van deze een compleet oversture baby oplevert. Stom gedoe.![]()
Vrijdag gaan we zwemmen, ben heeel benieuwd hoe ze dat vindt!
een maillot onder het broekje/pakje.quote:Op woensdag 28 december 2022 20:07 schreef automatic_ het volgende:
Ik heb onwijs veel Kruidvat sokken, maar die zijn door broerlief al gedragen of sowieso al te groot.
Ik vind dat dus zo'n extra gedoe bij luier verschonen!quote:Op donderdag 29 december 2022 08:22 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
een maillot onder het broekje/pakje.
Nieuwe kruidvatsokjes al geprobeerd?quote:Op woensdag 28 december 2022 20:07 schreef automatic_ het volgende:
quote:Op zondag 1 januari 2023 07:51 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Fijn Lokasenna! Als het voeden niet lukt is dat zo vervelend![]()
Leuk dat zwemmen Bami! Die van mij sliepen er ook nooit beter op![]()
Gelukkig nieuwjaar allemaal, onze baby’s worden allemaal 1 ergens dit jaar(en bij ons komt er nog een lief klein meisje bij dit jaar, dit gaat niet het jaar worden van beter wordende slaap
)
Hier pittige maanden achter de rug, W. is van begin oktober tot half december ongeveer non-stop ziek geweest (weken diarree, 3x dagen random koorts, 2 oorontstekingen) en sindsdien gaat het slapen ruk (elke nacht achter elkaar 2 uur wakker), op afgelopen nacht na dus ik ga elke avond maar een potje vuurwerk onder haar raam afsteken denk ik
.
Wat een leuk nieuws, gefeliciteerd! En wat naar dat W. zo aan het kwakkelen bleef en het slapen zo ruk gaat…quote:Op zondag 1 januari 2023 07:51 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
(…) Gelukkig nieuwjaar allemaal, onze baby’s worden allemaal 1 ergens dit jaar(en bij ons komt er nog een lief klein meisje bij dit jaar, dit gaat niet het jaar worden van beter wordende slaap
)
Hier pittige maanden achter de rug, W. is van begin oktober tot half december ongeveer non-stop ziek geweest (weken diarree, 3x dagen random koorts, 2 oorontstekingen) en sindsdien gaat het slapen ruk (elke nacht achter elkaar 2 uur wakker), op afgelopen nacht na dus ik ga elke avond maar een potje vuurwerk onder haar raam afsteken denk ik
.
Gefeliciteerd!quote:Op zondag 1 januari 2023 07:51 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Fijn Lokasenna! Als het voeden niet lukt is dat zo vervelend![]()
Leuk dat zwemmen Bami! Die van mij sliepen er ook nooit beter op![]()
Gelukkig nieuwjaar allemaal, onze baby’s worden allemaal 1 ergens dit jaar(en bij ons komt er nog een lief klein meisje bij dit jaar, dit gaat niet het jaar worden van beter wordende slaap
)
.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |