abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_207049459
Het lijkt alsof Rosie in een flinke groeispurt zit. De kleertjes zijn ineens strak en kort. Ook heeft ze ontdekt hoe ze haar handjes kan gebruiken om te voelen en grijpen. Waardoor ze niet echt meer kan slapen omdat ze te druk is met overal aan zitten met haar handjes. :P
Dus onder protest doe ik nu de handjes soms vast binnen in de slaapzak of de draagdoek, en dan slaapt ze wel goed zodra ze niet meer boos is. Voelt wel een beetje gemeen maar ze overprikkelt zichzelf er echt mee.
pi_207060205
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 07:16 schreef Lokasenna het volgende:
Het lijkt alsof Rosie in een flinke groeispurt zit. De kleertjes zijn ineens strak en kort. Ook heeft ze ontdekt hoe ze haar handjes kan gebruiken om te voelen en grijpen. Waardoor ze niet echt meer kan slapen omdat ze te druk is met overal aan zitten met haar handjes. :P
Dus onder protest doe ik nu de handjes soms vast binnen in de slaapzak of de draagdoek, en dan slaapt ze wel goed zodra ze niet meer boos is. Voelt wel een beetje gemeen maar ze overprikkelt zichzelf er echt mee.
Haha. Ja. Heel leuk, die ontwikkeling- en groeispurten. Maar ze kunnen zichzelf ook flink in de weg zitten.

H. is vanavond zelf in slaap gevallen! Dat is gewoon een unicum (en nu probeer ik telkens binnen te sneaken om te checken of ze wel ademt 😂).
pi_207062592
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 21:45 schreef Zusje123 het volgende:

[..]
Haha. Ja. Heel leuk, die ontwikkeling- en groeispurten. Maar ze kunnen zichzelf ook flink in de weg zitten.

H. is vanavond zelf in slaap gevallen! Dat is gewoon een unicum (en nu probeer ik telkens binnen te sneaken om te checken of ze wel ademt 😂).
Nou inderdaad. :')

Wat heerlijk voor haar en voor jou! Wel herkenbaar dat je dan de hele tijd stiekem gaat kijken. :P
Ik dacht dat daarvoor de babyfoon wel van pas zou komen, maar dat is echt een miskoop gebleken, kan daarop niet eens duidelijk zien of de ogen open of dicht zijn. :')
  dinsdag 13 december 2022 @ 09:20:07 #124
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_207063007
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2022 19:57 schreef littledrummergirl het volgende:
hier wordt sinds een maandje ook enthousiast papa en mamma geroepen :D

maar het liefste is als ie het fluistert, bij het wakker worden naast ons bed als ie hoort dat ook wij wakker zijn O+ pa...pa, papa,papapapa paaaaapaaaa, jaaaaa! O+

ik vergeet het steeds op te nemen, maar het is zo cute :D
Hier is het papa als tie vrolijk is, en mama als tie verdrietig is of z'n zin niet krijgt. Met die associatie is mama zelf niet echt blij :P
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
  dinsdag 13 december 2022 @ 16:15:31 #125
208890 June.
Seriously?
pi_207067457
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2022 08:18 schreef Lokasenna het volgende:

[..]
Nou inderdaad. :')

Wat heerlijk voor haar en voor jou! Wel herkenbaar dat je dan de hele tijd stiekem gaat kijken. :P
Ik dacht dat daarvoor de babyfoon wel van pas zou komen, maar dat is echt een miskoop gebleken, kan daarop niet eens duidelijk zien of de ogen open of dicht zijn. :')
Precies voor dit hebben wij dus zo'n beveiligingscamera van een paar tientjes die óók huil geluiden kan detecteren. Super handig. Je kan ook inzoomen.
Shine bright like a diamond.
pi_207068021
quote:
2s.gif Op dinsdag 13 december 2022 09:20 schreef KaBuf het volgende:

[..]
Hier is het papa als tie vrolijk is, en mama als tie verdrietig is of z'n zin niet krijgt. Met die associatie is mama zelf niet echt blij :P
Haha. Je moet maar denken dat hij dat het troostend vind.
pi_207070009
Mijn baby zwaait O+
pi_207074521
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2022 17:09 schreef Zusje123 het volgende:

[..]
Haha. Je moet maar denken dat hij dat het troostend vind.
Ja maar hij wil dan wel naar mij toe :')
pi_207075038
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2022 19:46 schreef eponine het volgende:
Mijn baby zwaait O+
Mnoh. Dat klinkt echt extreem schattig. O+
pi_207075599
Als ze ‘s avonds naar bed gaat zeg ik altijd “ga maar zwaaien” (echt al maanden) en dit weekend zwaaide ze ineens daadwerkelijk naar haar broer O+ en breed lachen erbij!

Vanochtend ook tand nummer 1 ontdekt, drie weken voor haar verjaardag *O*, ik bereid me maar voor op drama-avonden en -nachten.
pi_207097266
Lief zeg O+

Mijn baby die nog nooit in een kinderwagen in slaap is gevallen en die heel hard moppert sinds hij met winterjas, sjaal, muts en handschoenen in de voetenzak moet, is in slaap gevallen in de kinderwagen :D O+ Het viel me laatst al op dat hij aanvankelijk hard moppert maar dan de hele wandeling opvallend stil is. Blijkbaar vindt hij dat ingepakte gevoel met frisse neus wel lekker O+

En dan ook 2,5 uur slapen hè :o
pi_207105085
Hier gaat het ineens hard! Draaien van rug naar buik en weer terug. Draaien om de eigen as en zelfs (tot nu toe tevergeefse) pogingen om vooruit te komen!
pi_207116001
Lekker, @B.ertha! Hier ook vaak eerst hard gemopper voordat ze in slaap valt (bijvoorbeeld in de auto). De voetenzak van de kinderwagen is lava, dus daar zit ze nu telkens maar bovenop. Gelukkig heeft ze wel wat spekkies om zich warm te houden :')
pi_207117376
Mijn baby haat mutsen, echt fijn met dit weer :P
pi_207120456
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2022 15:24 schreef Lokasenna het volgende:
Mijn baby haat mutsen, echt fijn met dit weer :P
Mijn dreumes ook... Wilde ze inderdaad afgelopen winter ook liever niet, nu is het helemaal een drama. :D
  zaterdag 17 december 2022 @ 19:56:27 #136
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_207120818
Mutsen zijn bij mijn dreumes ook een drama. Maar een warme capuchon van de jas laat ze wel op. Het is iets :D
What you forget, you are gonna repeat.
|| justdiggit.org ||
pi_207120920
strikmutsjes <3
pi_207121138
hier doen we een dunne beanie en daarover de capuchon van de jas ^O^
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_207121349
Die van mij trekt ‘m over z’n ogen :D
En dat heb ik niet altijd in de gaten in de buggy haha. Dus als ik mensen vreemd zie kijken, weeg ik wat er aan de hand is :P
pi_207123077
Tot nu toe zijn mutsen hier helemaal geen probleem, fingers crossed dat het zo blijft. :D
En idd, strikmutsjes zijn mega handig, die verlies je ook nooit.
pi_207125917
quote:
17s.gif Op zaterdag 17 december 2022 19:56 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Mutsen zijn bij mijn dreumes ook een drama. Maar een warme capuchon van de jas laat ze wel op. Het is iets :D
Dit inderdaad. Haar sjaal accepteert ze ook alleen als de capuchon van haar winterjas omhoog is. :D
pi_207126094
Mijnes haat mutsen en wantjes. Net als de oudste toen hij kleiner was. Sjaals zijn ook niet aan ons besteed, maar met jas dicht tot de kin is dat ook niet nodig. En verder hebben ze dan maar lekker koude handen en koude oren.
  zondag 18 december 2022 @ 09:53:00 #143
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_207126286
T haatte mutsen ook als baby (..en dreumes, peuter, kleuter..). Pas sinds een paar jaar is hij fan :+
L vindt het tot nu toe prima. Sjaal/wanten/handschoenen doen we niet aan bij hem. Hij heeft nu altijd een berenpak of skipak aan als we naar buiten gaan, warm zat.
pi_207196435
:O Pukje vond het wel een tof idee vannacht om maximaal 2 uur achter elkaar te slapen. Sowieso is haar eerste blok slaap de laatste tijd wat korter helaas, maar dit vond ik wel erg extreem.

Vandaag krijgt ze de eerste vaccinaties. ;( Dus komende nacht wordt vast niet veel beter. :') Voelt wel ironisch dat juist nu ik bijna aan het werk ga de nachten wat minder goed gaan. Maar het schommelt ook altijd wel natuurlijk, dus wie weet hoe het over anderhalve week is.
pi_207197006
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2022 09:25 schreef Bami het volgende:
:O Pukje vond het wel een tof idee vannacht om maximaal 2 uur achter elkaar te slapen. Sowieso is haar eerste blok slaap de laatste tijd wat korter helaas, maar dit vond ik wel erg extreem.

Vandaag krijgt ze de eerste vaccinaties. ;( Dus komende nacht wordt vast niet veel beter. :') Voelt wel ironisch dat juist nu ik bijna aan het werk ga de nachten wat minder goed gaan. Maar het schommelt ook altijd wel natuurlijk, dus wie weet hoe het over anderhalve week is.
Heel veel baby's slapen juist goed na de vaccinatie. Die van mij was ineen keer zo weg dat ik die avond drie keer heb gecheckt of ze nog ademde. 😂

Dat gezegd hebbende: Pukje kan natuurlijk anders zijn. Succes met de vaccinatie!

[ Bericht 0% gewijzigd door Zusje123 op 23-12-2022 12:26:38 ]
pi_207198749
Hier ook net de eerste prikken gekregen: ik heb nu geloof ik gehoorschade. :P
pi_207198910
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2022 12:41 schreef Lokasenna het volgende:
Hier ook net de eerste prikken gekregen: ik heb nu geloof ik gehoorschade. :P
Zo, hier werd ook een stevige keel opgezet. En ik huilde met haar mee. :')
pi_207198958
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2022 12:53 schreef Bami het volgende:

[..]
Zo, hier werd ook een stevige keel opgezet. En ik huilde met haar mee. :')
Zielig he. ;(
Nu we weer thuis zijn is ze het volgens mij alweer vergeten, ze lacht alweer.
pi_207199235
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2022 12:57 schreef Lokasenna het volgende:

[..]
Zielig he. ;(
Nu we weer thuis zijn is ze het volgens mij alweer vergeten, ze lacht alweer.
Nou echt hoor. Mijn moederhart.
Ze ligt hier lekker aan de tiet te sabbelen, half in slaap. :D

Fijn dat ze alweer lacht!
pi_207199449
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 december 2022 13:18 schreef Bami het volgende:

[..]
Nou echt hoor. Mijn moederhart.
Ze ligt hier lekker aan de tiet te sabbelen, half in slaap. :D

Fijn dat ze alweer lacht!
Dat heb ik ook gedaan, gelijk tiet erin na de prik. Werkte prima.

Over twee weken de tweede. Kijken of het dan ook zo werkt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')