abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_206956130
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 11:25 schreef Lokasenna het volgende:
Aww. O+
Hier ook wel eens midden in de nacht een klaarwakkere, breeduit lachende baby. Soms weet ik niet zo goed of ik er nou om moet lachen of huilen. :D
Ah. Hier is het ook al een paar dagen (nachten) op rij raak. Een uurtje of vier: babbelen. En lachen. En feesten.
  maandag 5 december 2022 @ 21:45:25 #102
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_206959997
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 13:27 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]
hier net zo, zelfs als ie doodziek is is die boy dolgelukkig :') zat tijdens de buikgriep ook breed lachend in zn verse kots te slaan :X
:D!
Het maakt het wel lastig, zo’n ziek maar blij kind. Ik vond het daardoor moeilijk om in te schatten hoe ernstig het nou was.

Maar, hij is nu weer een heerlijk blij ei. Hysterisch blij hielp hij mee met cadeautjes uitpakken :D
pi_206960683
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 18:48 schreef Zusje123 het volgende:

[..]
Ah. Hier is het ook al een paar dagen (nachten) op rij raak. Een uurtje of vier: babbelen. En lachen. En feesten.
Het is de eerste nacht nog wel leuk, maar daarna... :P
Hier komen de katten ook meteen bedelen voor aandacht en brokjes als ze horen dat de baby wakker is. :')
pi_206960853
Ik vind het zo leuk om te zien hoe Rosie nu echt begint te ontdekken. O+

Ze heeft nu wat favoriete voorwerpen waar ze steeds naar wil kijken, lachen en proberen aan te raken als we erbij in de buurt komen, en ze brabbelt een beetje mee als er muziek op staat. Echt een nieuwsgierig klein mensje nu in plaats van alleen eten slapen repeat, al was dat ook wel schattig
:P
  dinsdag 6 december 2022 @ 05:52:20 #105
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_206962134
Oh dat is echt genieten he Lokasenna? O+ Ik hou daar ook zo ontzettend van!
L rolt de woonkamer door dus die vond ik laatst bijvoorbeeld onder de bank :D.

Verder weer zo’n nacht gehad met een klaarwakkere baby :Z
pi_207002746
:')
Pukje sliep om half 12. Geeft een kik om kwart voor 6 waar ik wakker van word maar slaapt zelf door. Ik kan daarna de slaap niet zo makkelijk vatten dus doe steeds hazenslaapjes, plus ik ben volledig doorgelekt met ploftetten. Kind meldt zich pas om half 8. :o
Maar dat heb ik dus niet volledig kunnen benutten, haha.
pi_207002829
Jammer van die laatste uurtjes, maar wel lekker hoor dat ze zo lang bleef tukken. O+
Hopelijk gaat ze er een gewoonte van maken :D
  vrijdag 9 december 2022 @ 09:17:47 #108
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_207003413
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2022 07:52 schreef Bami het volgende:
:')
Pukje sliep om half 12. Geeft een kik om kwart voor 6 waar ik wakker van word maar slaapt zelf door. Ik kan daarna de slaap niet zo makkelijk vatten dus doe steeds hazenslaapjes, plus ik ben volledig doorgelekt met ploftetten. Kind meldt zich pas om half 8. :o
Maar dat heb ik dus niet volledig kunnen benutten, haha.
Wel lekker hoor!
What you forget, you are gonna repeat.
|| justdiggit.org ||
pi_207003825
Mijn baby slaapt de laatste weken best oke.
Ik zelf daarentegen _O-
Sinds het begin van het tweede trimester van de zwangerschap lijkt het alsof mijn lichaam gewoon niet meer in staat is om meer dan 2 uur achter elkaar te slapen. Hopelijk gaat het ooit nog over.
pi_207027920
Had ik het laatst niet over die fijne postpartum haaruitval? Nou, we hebben het geweten.

Donderdagochtend toen ik Blossom verschoonde zag ik ineens dat haar kleine teentje paars aan het worden was, bleek dus dat er een haar van mij super strak om haar kleinste drie teentjes gewikkeld zat, voornamelijk de allerkleinste. Uiteindelijk op de eerste hulp is de haar verwijderd, maar gemakkelijk was het niet. Ze hebben een kleine incisie moeten maken (die gehecht is) om de haar eraf te krijgen, zo strak zat het. Haartourniquetsyndroom heet het blijkbaar.
Ik voel me zo ontzettend schuldig want ik heb geen idee hoelang die haar er al zat :'( :'( . Ik ben sinds een tijdje begonnen met nachtluiers dus ik verschoon haar ‘s nachts meestal alleen als ze heeft gepoept of als de luier echt vol zit, anders leg ik haar vaak na het voeden direct terug. Als ik haar die nacht wel had verschoond had ik het misschien eerder opgemerkt, hoewel ik ook niet altijd haar sokjes uit doe bij het verschonen.. Ik heb er nooit bij stilgestaan om dat te checken op haren oid.
Maargoed, als als als.. daar hebben we nu natuurlijk niets aan. Hoogstwaarschijnlijk zal het allemaal weer goed genezen maar ik had er niet veel later achter moeten komen. Voor nu dus lekker panisch constant alle sokken/slaapzakken/etc checken voor haren.
pi_207028361
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 december 2022 16:07 schreef Smart_ass het volgende:
Had ik het laatst niet over die fijne postpartum haaruitval? Nou, we hebben het geweten.

Donderdagochtend toen ik Blossom verschoonde zag ik ineens dat haar kleine teentje paars aan het worden was, bleek dus dat er een haar van mij super strak om haar kleinste drie teentjes gewikkeld zat, voornamelijk de allerkleinste. Uiteindelijk op de eerste hulp is de haar verwijderd, maar gemakkelijk was het niet. Ze hebben een kleine incisie moeten maken (die gehecht is) om de haar eraf te krijgen, zo strak zat het. Haartourniquetsyndroom heet het blijkbaar.
Ik voel me zo ontzettend schuldig want ik heb geen idee hoelang die haar er al zat :'( :'( . Ik ben sinds een tijdje begonnen met nachtluiers dus ik verschoon haar ‘s nachts meestal alleen als ze heeft gepoept of als de luier echt vol zit, anders leg ik haar vaak na het voeden direct terug. Als ik haar die nacht wel had verschoond had ik het misschien eerder opgemerkt, hoewel ik ook niet altijd haar sokjes uit doe bij het verschonen.. Ik heb er nooit bij stilgestaan om dat te checken op haren oid.
Maargoed, als als als.. daar hebben we nu natuurlijk niets aan. Hoogstwaarschijnlijk zal het allemaal weer goed genezen maar ik had er niet veel later achter moeten komen. Voor nu dus lekker panisch constant alle sokken/slaapzakken/etc checken voor haren.
Huuuu ik ben daar zo bang voor altijd. ;( Zit elke keer als ik zie dat ze een haar van mij ergens heeft die dus heel voorzichtig los te trekken, zodat hij ook niet afbreekt.

Fijn dat je het nog op tijd hebt gezien en dat het de verwachting is dat alles goed geneest. :*
pi_207031337
Oeh ja. Wat eng! Fijn dat het zo is afgelopen.

Dat is inderdaad ook mijn angst. Ik heb haar bijna tot mijn billen. Het is al een keer gebeurt om haar teen en dat mijn man het gelukkig op tijd zag. Maar zo vaak dat de een hele pluk om haar vingertjes heen zit.

[ Bericht 0% gewijzigd door Zusje123 op 10-12-2022 20:50:51 ]
pi_207031512
Hier ook al meerdere keren gebeurd maar gelukkig nooit zo erg dat we het niet meer los kregen, wat schrikken Smart_ass!
pi_207043549
Het lijkt goed te genezen en ze is gelukkig haar gewone, vrolijke zelf O+. Maar het was wel even echt schrikken ja!

Ik vind het zo grappig om de verschillen te zien tussen de twee meiden. Bubbles was met 4 maanden echt al best “spraakzaam” en produceerde best veel geluid terwijl Blossom wel veel lacht maar het allemaal redelijk geluidloos is :P. Hoe is dat bij jullie baby’s?
pi_207044129
quote:
1s.gif Op zondag 11 december 2022 17:08 schreef Smart_ass het volgende:
Het lijkt goed te genezen en ze is gelukkig haar gewone, vrolijke zelf O+. Maar het was wel even echt schrikken ja!

Ik vind het zo grappig om de verschillen te zien tussen de twee meiden. Bubbles was met 4 maanden echt al best “spraakzaam” en produceerde best veel geluid terwijl Blossom wel veel lacht maar het allemaal redelijk geluidloos is :P. Hoe is dat bij jullie baby’s?
hier twee luid brullende jongens :D
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_207045529
quote:
1s.gif Op zondag 11 december 2022 17:08 schreef Smart_ass het volgende:

Hier ook, veel gebabbel. Een tijdje was ze helemaal fan van een hele hoge toon die ze ontdekte. Die deed serieus pijn aan je oren! Gelukkig heeft ze nu veel meer geluiden 🤣
  zondag 11 december 2022 @ 19:55:39 #117
208890 June.
Seriously?
pi_207045650
Hier is het van gillen naar brabbelen gegaan, dus ik ben wel blij :7 En de draak heeft gewoon geslapen van 22u tot 5.30u _O_ Eerste keer in 6 maanden tijd, whoehoe!
Oudste heeft ook nooit zoveel gebrabbeld, echt leuk om die verschillen te zien
Shine bright like a diamond.
pi_207045675
hier wordt sinds een maandje ook enthousiast papa en mamma geroepen :D

maar het liefste is als ie het fluistert, bij het wakker worden naast ons bed als ie hoort dat ook wij wakker zijn O+ pa...pa, papa,papapapa paaaaapaaaa, jaaaaa! O+

ik vergeet het steeds op te nemen, maar het is zo cute :D
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_207046544
Pukje maakt heel veel geluidjes! Echt halve verhaaltjes voor mijn gevoel, en dat doet ze al best een tijdje. Soms heeft ze een stillere dag en dan mis ik het ook echt. :@ O+
pi_207049443
Ik denk dat ik een redelijk stille baby heb, al is ze nu wel begonnen met geluidjes maken. Gisteren begon ze wel ineens wat te kletsen precies op het moment dat de voorganger in de kerk vroeg of er iemand een gebed wilde uitspreken. _O-
pi_207049459
Het lijkt alsof Rosie in een flinke groeispurt zit. De kleertjes zijn ineens strak en kort. Ook heeft ze ontdekt hoe ze haar handjes kan gebruiken om te voelen en grijpen. Waardoor ze niet echt meer kan slapen omdat ze te druk is met overal aan zitten met haar handjes. :P
Dus onder protest doe ik nu de handjes soms vast binnen in de slaapzak of de draagdoek, en dan slaapt ze wel goed zodra ze niet meer boos is. Voelt wel een beetje gemeen maar ze overprikkelt zichzelf er echt mee.
pi_207060205
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 07:16 schreef Lokasenna het volgende:
Het lijkt alsof Rosie in een flinke groeispurt zit. De kleertjes zijn ineens strak en kort. Ook heeft ze ontdekt hoe ze haar handjes kan gebruiken om te voelen en grijpen. Waardoor ze niet echt meer kan slapen omdat ze te druk is met overal aan zitten met haar handjes. :P
Dus onder protest doe ik nu de handjes soms vast binnen in de slaapzak of de draagdoek, en dan slaapt ze wel goed zodra ze niet meer boos is. Voelt wel een beetje gemeen maar ze overprikkelt zichzelf er echt mee.
Haha. Ja. Heel leuk, die ontwikkeling- en groeispurten. Maar ze kunnen zichzelf ook flink in de weg zitten.

H. is vanavond zelf in slaap gevallen! Dat is gewoon een unicum (en nu probeer ik telkens binnen te sneaken om te checken of ze wel ademt 😂).
pi_207062592
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 21:45 schreef Zusje123 het volgende:

[..]
Haha. Ja. Heel leuk, die ontwikkeling- en groeispurten. Maar ze kunnen zichzelf ook flink in de weg zitten.

H. is vanavond zelf in slaap gevallen! Dat is gewoon een unicum (en nu probeer ik telkens binnen te sneaken om te checken of ze wel ademt 😂).
Nou inderdaad. :')

Wat heerlijk voor haar en voor jou! Wel herkenbaar dat je dan de hele tijd stiekem gaat kijken. :P
Ik dacht dat daarvoor de babyfoon wel van pas zou komen, maar dat is echt een miskoop gebleken, kan daarop niet eens duidelijk zien of de ogen open of dicht zijn. :')
  dinsdag 13 december 2022 @ 09:20:07 #124
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_207063007
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2022 19:57 schreef littledrummergirl het volgende:
hier wordt sinds een maandje ook enthousiast papa en mamma geroepen :D

maar het liefste is als ie het fluistert, bij het wakker worden naast ons bed als ie hoort dat ook wij wakker zijn O+ pa...pa, papa,papapapa paaaaapaaaa, jaaaaa! O+

ik vergeet het steeds op te nemen, maar het is zo cute :D
Hier is het papa als tie vrolijk is, en mama als tie verdrietig is of z'n zin niet krijgt. Met die associatie is mama zelf niet echt blij :P
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
  dinsdag 13 december 2022 @ 16:15:31 #125
208890 June.
Seriously?
pi_207067457
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2022 08:18 schreef Lokasenna het volgende:

[..]
Nou inderdaad. :')

Wat heerlijk voor haar en voor jou! Wel herkenbaar dat je dan de hele tijd stiekem gaat kijken. :P
Ik dacht dat daarvoor de babyfoon wel van pas zou komen, maar dat is echt een miskoop gebleken, kan daarop niet eens duidelijk zien of de ogen open of dicht zijn. :')
Precies voor dit hebben wij dus zo'n beveiligingscamera van een paar tientjes die óók huil geluiden kan detecteren. Super handig. Je kan ook inzoomen.
Shine bright like a diamond.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')