abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_206642789
We hebben het de afgelopen dagen gezien: Het escaleert volledig uit de hand in de Tweede Kamer. Er wordt gesproken over tribunalen, een bedreigd kamerlid hoort dat een andere parlementariër het bedreigen van dit kamerlid toejuicht, en meer van dat. Dat kun je dan toeschuiven aan de kamerleden van de partij die stomtoevallig twee keer deze uitspraken deden: FvD, maar misschien is een andere invalshoek beter. Onder de huidige voorzitter lijkt de grens namelijk een stukje verder te liggen dan onder de vorige voorzitter, Arib. Overtredingen worden makkelijker begaan.

Is dit niet een slecht precedent? Is Bergkamp te slap, geflopt als kamervoorzitter? Moet het tij gekeerd worden? Of is deze verruiming juist goed, en moeten deze meningen die wellicht op persoonlijk vlak bedreigend zijn, gehoord worden?

Bespreek het hier!

(Niet mijn OP. En deel 3 alweer)
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_206642810
Wat een leeg verhaal zeg, echt geen enkele reflectie op eigen handelen.
pi_206642826
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 november 2022 20:23 schreef Heph844 het volgende:
Wat een leeg verhaal zeg, echt geen enkele reflectie op eigen handelen.
Ja. Valt mij ook op. Koud.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_206642834
Ze wil nu een Kameruitspraak om de rust terug te krijgen? Dus 76 zetels die haar steunen en dan moet de rest maar z’n bek houden of wat? Dan gaat ze van een koude kermis thuiskomen.
zie email 27 oktober
pi_206642856
twitter

Volgens mij klaagde het MT dat ze haar verantwoordelijkheid niet nam. Dan moet je vooral nog eens gaan natrappen ja :')
zie email 27 oktober
pi_206642869
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2022 20:26 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Volgens mij klaagde het MT dat ze haar verantwoordelijkheid niet nam. Dan moet je vooral nog eens gaan natrappen ja :')
En die verantwoordelijkheid neemt ze nog steeds niet. Ze legt het bij de kamer neer :')
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_206642900
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 november 2022 20:27 schreef capricia het volgende:

[..]
En die verantwoordelijkheid neemt ze nog steeds niet. Ze legt het bij de kamer neer :')
Ben benieuwd straks, 76 zetels steunen haar en dan gaat ze vrolijk verder of wat is het idee? :')
zie email 27 oktober
pi_206642909
De klacht is dat het te politiek is... moet je vooral een kameruitspraak vragen.

Het eerste debat over dit onderwerp was eigenlijk al een schande, nog een debat maakt het alleen maar erger.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  vrijdag 11 november 2022 @ 20:30:08 #9
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_206642930
Bergkamp snapt het niet of wil het niet snsppen :N
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  vrijdag 11 november 2022 @ 20:30:12 #10
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_206642931
twitter
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_206642947
quote:
Wilders snapt het dus ook niet...

(Of liever: wil het niet snappen)
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  vrijdag 11 november 2022 @ 20:31:05 #12
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_206642951
quote:
Zowaar eens eens met Wilders :D
  vrijdag 11 november 2022 @ 20:31:17 #13
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_206642958
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2022 20:30 schreef Hanca het volgende:

[..]
Wilders snapt het dus ook niet...
Of jij niet :P
pi_206642959
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2022 20:29 schreef Hanca het volgende:
De klacht is dat het te politiek is... moet je vooral een kameruitspraak vragen.

Het eerste debat over dit onderwerp was eigenlijk al een schande, nog een debat maakt het alleen maar erger.
Zou ze weer zelf gaan voorzitten?
zie email 27 oktober
pi_206642974
quote:
Aldus de man die Arib niet als voorzitter wilde vanwege haar afkomst
pi_206643031
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 november 2022 20:31 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Of jij niet :P
Absoluut wel. Er is een onderzoek nodig naar klachten door ambtenaren over de top, inclusief de kamervoorzitter. Daar hebben de kamerleden verder niets over te vinden, die horen zich daar helemaal niet mee te bemoeien. En al helemaal niet de schandalige oproep te doen dat klokkenluiders genegeerd moeten worden en mensen met klachten gewoon in de kou moeten blijven staan.
pi_206643045
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2022 20:29 schreef Hanca het volgende:

Volgens mij is haar redenatie: we wilden het buiten de politiek houden, dat is niet gelukt, dus laten we het nu ook maar volledig de politiek in trekken.
pi_206643052
Laatse post van vorig deel:

Zet de nestor er maar voorlopig neer. Als vervanger voor Bergkamp, want ik zie dit niet meer goedkomen.
Kees vd Staaij lijkt me de beste optie, voor nu. Als ie wil natuurlijk.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_206643083
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2022 20:33 schreef Hanca het volgende:

[..]
Absoluut wel. Er is een onderzoek nodig naar klachten door ambtenaren over de top, inclusief de kamervoorzitter. Daar hebben de kamerleden verder niets over te vinden, die horen zich daar helemaal niet mee te bemoeien. En al helemaal niet de schandalige oproep te doen dat klokkenluiders genegeerd moeten worden en mensen met klachten gewoon in de kou moeten blijven staan.
Zeer mee eens. Het is geen 'meeste stemmen gelden' als het om sociale veiligheid gaat.
There is a name for it:
We call them Poor"
  vrijdag 11 november 2022 @ 20:35:23 #20
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_206643093
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 november 2022 20:34 schreef capricia het volgende:

Zet de nestor er maar voorlopig neer. Als vervanger voor Bergkamp, want ik zie dit niet meer goedkomen.
Why? Waarom zou hij een goede voorzitter zijn of dat ambiëren?
pi_206643100
quote:

Van der Staaij moet een fractie leiden en een campagne voor de Provinciale Staten doen en is daarnaast ook nog eens de fractievoorzitter die de meeste debatten doet (na de eenpersoonsfracties, natuurlijk). Dat gaat hem echt niet worden.
pi_206643124
quote:

Staaij? Heeft die ooit voorgezeten dan? Bosma is veel beter dan.
pi_206643147
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 november 2022 20:35 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Why? Waarom zou hij een goede voorzitter zijn of dat ambiëren?
Rust herstellen.
Protocol opstellen.
Het is de nestor. Iemand waar men vertrouwen in heeft. En iemand die de omgangsvormen heel hoog in het vaandel heeft staan. Die snapt hoe het wel werk.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_206643157
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2022 20:36 schreef StephanL het volgende:

[..]
Staaij? Heeft die ooit voorgezeten dan? Bosma is veel beter dan.
Bosma zit in het presidium dat hier zo'n puinhoop van heeft gemaakt, zit in exact hetzelfde schuitje als Bergkamp.
  vrijdag 11 november 2022 @ 20:37:17 #25
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_206643165
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 november 2022 20:35 schreef capricia het volgende:

[..]
Zeer mee eens. Het is geen 'meeste stemmen gelden' als het om sociale veiligheid gaat.
quote:

[..]
Ligt er maar aan hoe je het bekijkt. Zoals het nu is aangepakt heeft het iedereen die erbij betrokken was + nog wat extra personen alleen maar (meer) schade toegebracht.
Ipv iets op te lossen.
pi_206643167
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2022 20:35 schreef Hanca het volgende:

[..]
Van der Staaij moet een fractie leiden en een campagne voor de Provinciale Staten doen en is daarnaast ook nog eens de fractievoorzitter die de meeste debatten doet (na de eenpersoonsfracties, natuurlijk). Dat gaat hem echt niet worden.
Ja. Ik weet.

Maar hij zou wmb wel de beste optie zijn.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_206643169
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2022 20:35 schreef Hanca het volgende:

[..]
Weet ik niet, als je een dringend beroep op hem doet? Het lijkt me wel iemand met verantwoordelijkheid.
zie email 27 oktober
pi_206643182
Andere optie is Raymond Knops, maar die heeft de bagage dat het weer een coalitiepolitkcus is.
zie email 27 oktober
  vrijdag 11 november 2022 @ 20:38:58 #29
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_206643203
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 november 2022 20:36 schreef capricia het volgende:

[..]
Rust herstellen.
Protocol opstellen.
Het is de nestor. Iemand waar men vertrouwen in heeft. En iemand die de omgangsvormen heel hoog in het vaandel heeft staan. Die snapt hoe het wel werk.
Ik zie serieus niet waarom Van der Staaij voorzitter maken een goed idee zou zijn. En ik denk hij zelf ook niet.
pi_206643206
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2022 20:37 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Weet ik niet, als je een dringend beroep op hem doet? Het lijkt me wel iemand met verantwoordelijkheid.
Maar dat heeft hij ook naar zijn eigen partij. Waarbinnen het trouwens ook rommelt, aangezien steeds meer leden vrouwen op de kieslijst willen. Ik denk niet dat hij zijn partij in de steek laat op zo'n belangrijk moment.
pi_206643207
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2022 20:37 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Her lijkt me echt oprecht de beste optie.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_206643215
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 november 2022 20:38 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Ik zie serieus niet waarom Van der Staaij voorzitter maken een goed idee zou zijn. En ik denk hij zelf ook niet.
Okay.
Was maar een ideetje. :+
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_206643241
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 november 2022 20:37 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
[..]
Ligt er maar aan hoe je het bekijkt. Zoals het nu is aangepakt heeft het iedereen die erbij betrokken was + nog wat extra personen alleen maar (meer) schade toegebracht.
Ipv iets op te lossen.
Er had gewoon vanaf het begin een normaal onderzoek moeten komen, zelfs het presidium had zich daar niet mee mogen bemoeien. De kamerleden hadden en hebben hier helemaal niks mee te maken, dit gaat over werknemersklachten en die moet een goede werkgever gewoon opvolgen.
pi_206643264
Tweede Kamer gaat vast iemand van buiten de kamer aanwijzen als opdrachtnemer voor het onderzoek. Of beter nog: een commissie *O*
pi_206643281
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 november 2022 20:41 schreef Heph844 het volgende:
Tweede Kamer gaat vast iemand van buiten de kamer aanwijzen als opdrachtnemer voor het onderzoek. Of beter nog: een commissie *O*
Commissie Remkes XX oid?
  vrijdag 11 november 2022 @ 20:43:40 #36
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_206643308
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2022 20:40 schreef Hanca het volgende:

[..]
Er had gewoon vanaf het begin een normaal onderzoek moeten komen, zelfs het presidium had zich daar niet mee mogen bemoeien. De kamerleden hadden en hebben hier helemaal niks mee te maken, dit gaat over werknemersklachten en die moet een goede werkgever gewoon opvolgen.
Ja, daar wel mee eens.
Niet met hoe het nu gegaan is.
pi_206643317
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2022 20:42 schreef Hanca het volgende:

[..]
Commissie Remkes XX oid?
Ja, of Wijffels, of Mariëtte Hamer :+
pi_206643373
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 november 2022 20:43 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Ja, daar wel mee eens.
Niet met hoe het nu gegaan is.
Zoals het gegaan is, is het inderdaad helemaal fout. Maar dat maakt niet dat figuren als Wilders zich er nu tegenaan moeten bemoeien of dat er nu nog een keer de fout moet worden gemaakt om het weer politiek te maken. Laat de vertrouwenspersonen een bureau uitzoeken om eindelijk eens werk te maken van de klachten, voor iedereen met klachten vertrokken is en niemand ooit zal weten of en zo ja wat er mis is gegaan en er dus ook niemand wat van kan leren.
  vrijdag 11 november 2022 @ 20:47:13 #39
378682 JohnBercow
pi_206643381
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 november 2022 20:44 schreef Heph844 het volgende:

[..]
Ja, of Wijffels, of Mariëtte Hamer :+
HTW
Order! Ordeeeeeeeeer!
  vrijdag 11 november 2022 @ 20:48:32 #40
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_206643426
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2022 20:46 schreef Hanca het volgende:

[..]
Zoals het gegaan is, is het inderdaad helemaal fout. Maar dat maakt niet dat figuren als Wilders zich er nu tegenaan moeten bemoeien of dat er nu nog een keer de fout moet worden gemaakt om het weer politiek te maken. Laat de vertrouwenspersonen een bureau uitzoeken om eindelijk eens werk te maken van de klachten, voor iedereen met klachten vertrokken is en niemand ooit zal weten of en zo ja wat er mis is gegaan en er dus ook niemand wat van kan leren.
Nou ja, misschien liet ik me even meeslepen :@ Ik vind Bergkamp echt een heel beroerde voorzitter :X
pi_206643459
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 november 2022 20:48 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Nou ja, misschien liet ike even meeslepen :@ Ik vind Bergkamp echt een heel beroerde voorzitter :X
Volgens mij vindt iedereen dat inmiddels, misschien zij zelf ook wel... niet iedereen heeft het lef om te zeggen "ik kan dit niet, ik ben hier niet geschikt voor".
pi_206643730
quote:

Die beste man is daar veelste zacht voor, een eitje eerste klas.
pi_206643817
Verkeerde topic
  vrijdag 11 november 2022 @ 21:56:25 #44
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_206644932
Ik neem aan dat als dit mis gaat, Johan Remkes het voorzitterschap op zich neemt?
pi_206645062
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 november 2022 20:37 schreef capricia het volgende:

[..]
Ja. Ik weet.

Maar hij zou wmb wel de beste optie zijn.
Van Meenen als interim vind ik ook een goede optie. En hij gaat straks naar de eerste kamer.
pi_206645118
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 november 2022 21:56 schreef Rode_Wijn het volgende:
Ik neem aan dat als dit mis gaat, Johan Remkes het voorzitterschap op zich neemt?
Dat kan op zijn vroegst na een volgende verkiezing, met een grondwetswijziging.

https://www.denederlandse(...)0kandidaten%20kiezen.

We moeten helaas gewoon onder de leden van de kamer een voorzitter zoeken. En hoewel ik het er mee eens ben dat Van der Staaij, die door iedereen wordt gewaardeerd, misschien wel de beste kandidaat is, lijkt hij me geen optie. Te druk. We moeten kijken bij de wat grotere fracties, liefst geen coalitie of PvdA (ivm Arib), PVV is geen optie, liefst ook geen presidiumlid (een goede kandidaat als Van der Lee valt dan af)... dan kom je uit op Ellemeet of iets dergelijks. Er blijft in elk geval weinig over.
  vrijdag 11 november 2022 @ 22:15:53 #47
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_206645243
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 november 2022 21:56 schreef Rode_Wijn het volgende:
Kan niet, is geen Kamerlid
  vrijdag 11 november 2022 @ 22:17:56 #48
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_206645276
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2022 22:09 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat kan op zijn vroegst na een volgende verkiezing, met een grondwetswijziging.

https://www.denederlandse(...)0kandidaten%20kiezen.

We moeten helaas gewoon onder de leden van de kamer een voorzitter zoeken. En hoewel ik het er mee eens ben dat Van der Staaij, die door iedereen wordt gewaardeerd, misschien wel de beste kandidaat is, lijkt hij me geen optie. Te druk. We moeten kijken bij de wat grotere fracties, liefst geen coalitie of PvdA (ivm Arib), PVV is geen optie, liefst ook geen presidiumlid (een goede kandidaat als Van der Lee valt dan af)... dan kom je uit op Ellemeet of iets dergelijks. Er blijft in elk geval weinig over.
Grondwetswijziging vereist 2 verkiezingen
pi_206645295
twitter

Eens met deze analyse, het begint gênant te worden. En wat is hier nou nog het doel van? Deze voorzitter stutten? Of mis ik wat?
zie email 27 oktober
pi_206645297
In ieder geval een leuk debat deze week.

Lijkt me zeer sterk dat de coalitie Bergkamp enorm steunt, totaal geen winst te behalen voor ze in het bescheemen van Bergkamp (incl D66). Iedereen in Nederland ziet dat ze ongeschikt is.
pi_206645317
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 november 2022 22:17 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Nee, je kunt het nu en na de volgende verkiezingen door de beide kamers loodsen, dan ben je er. Het kan dus vrij snel gaan. In theorie, want ik heb niet het idee dat het nu echt op de agenda staat.
pi_206645325
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 november 2022 22:17 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Nee hoor. Als je in deze samenstelling de eerste lezing doet kan de volgende samenstelling de tweede doen. De EK hoeft niet tussentijds ontbonden te zijn.
zie email 27 oktober
pi_206645326
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2022 22:18 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Eens met deze analyse, het begint gênant te worden. En wat is hier nou nog het doel van? Deze voorzitter stutten? Of mis ik wat?
Her nog politieker maken is gewoon niet de juiste weg. Maar dat doet de huidige Kamervoorzitter dus wel.

Ik zou hier dus ook 0 vertrouwen in hebben.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_206645337
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 november 2022 22:20 schreef capricia het volgende:

[..]
Her nog politieker maken is gewoon niet de juiste weg. Maar dat doet de huidige Kamervoorzitter dus wel.
De persoon van deze voorzitter is inmiddels zo verknoopt geraakt met dit dossier dat het per definitie politiek is inmiddels.
zie email 27 oktober
pi_206645349
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2022 22:18 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Ik deel in elk geval ook volledig de mening van Bikker, maar het belangrijkste als je die mening toe bent gedaan is inderdaad dit gedoe verder buiten de kamer te houden.
pi_206645352
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2022 22:20 schreef trein2000 het volgende:

[..]
De persoon van deze voorzitter is inmiddels zo verknoopt geraakt met dit dossier dat het per definitie politiek is inmiddels.
De enige wijze oplossing lijkt me dan ook dat ze opzij stapt.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_206645384
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2022 22:21 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik deel in elk geval ook volledig de mening van Bikker, maar het belangrijkste als je die mening toe bent gedaan is inderdaad dit gedoe verder buiten de kamer te houden.
Mee eens. Als je dat vind (ik deel die mening niet onverkort, zoals bekend) dan is nu een kameruitspraak eisen het laatste wat je moet doen, dat is het politiek maken tot en met.
zie email 27 oktober
pi_206645385
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2022 22:20 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Maar dat is een persoon. Die moet gewoon weg en dan moet het onderzoek weer naar waar het hoort: de vertrouwenspersonen van het kamerpersoneel. Niet in het presidium en al helemaal niet in de Kamer.
pi_206645406
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2022 22:23 schreef Hanca het volgende:

[..]
Maar dat is een persoon. Die moet gewoon weg en dan moet het onderzoek weer naar waar het hoort: de vertrouwenspersonen van het kamerpersoneel. Niet in het presidium en al helemaal niet in de Kamer.
Vertrouwenspersonen zijn vertrouwenspersonen, die moet je er buiten laten. Als je straks een nieuwe griffier hebt is dat de aangewezen persoon, als werkgever… De complicatie die zich voordeed wat dat betreft is nu weg, geluk bij een ongeluk.
zie email 27 oktober
pi_206645432
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 november 2022 20:30 schreef Whiskers2009 het volgende:
Bergkamp snapt het niet of wil het niet snsppen :N
Ze zit hier met een missie. Als de partijdige voorzitter verdwijnt gaat het de verkeerde kant op met het kartel. Dus zij blijft, want dat heeft ze vast ergens beloofd in een achterkamertje.
pi_206645459
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2022 22:24 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Vertrouwenspersonen zijn vertrouwenspersonen, die moet je er buiten laten. Als je straks een nieuwe griffier hebt is dat de aangewezen persoon, als werkgever…
Als vertrouwenspersonen iets horen, mogen die dat volgens mij onderzoeken. Zeker als het klachten over de leiding zijn. Om het dan aan de leiding over te laten is wat vreemd. Jij zegt nu dat de griffier het moet doen, maar stel dat de volgende klachten over de griffier gaan? Of dat de oude griffier was blijven zitten en een deel van de klachten over die griffier gaan?

Vertrouwenspersonen zijn niet voor niets vertrouwenspersonen, ik zou zeggen dat zij een onderzoek kunnen laten uitvoeren.
pi_206645585
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2022 22:28 schreef Hanca het volgende:

[..]
Als vertrouwenspersonen iets horen, mogen die dat volgens mij onderzoeken. Zeker als het klachten over de leiding zijn. Om het dan aan de leiding over te laten is wat vreemd. Jij zegt nu dat de griffier het moet doen, maar stel dat de volgende klachten over de griffier gaan? Of dat de oude griffier was blijven zitten en een deel van de klachten over die griffier gaan?

Vertrouwenspersonen zijn niet voor niets vertrouwenspersonen, ik zou zeggen dat zij een onderzoek kunnen laten uitvoeren.
Een vertrouwenspersoon moet een melder begeleiden, dat staat al op gespannen voet met het doen van onderzoek. Dan verwacht je immers neutraliteit, en dat zijn vertrouwenspersonen niet. Het is ook niet gebruikelijk, als je even googled naar de taken van vertrouwenspersonen dan is dat vooral coachen adviseren en begeleiden (in de informele sfeer of richting een formele klachtenprocedure) en niet zelf onderzoeken.

Nu ben ik het met je eens dat de Kamerorganisatie wat a-typisch is. Dus misschien is een neutrale intermediair niet zo gek, maar dan zou ik eerder de taakomschrijving van dat college van onderzoek integriteit wat uitbreiden.

Overigens, ten aanzien van de griffier vervult het presidium dan weer wel de werkgeversrol…
zie email 27 oktober
  vrijdag 11 november 2022 @ 22:37:58 #63
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_206645605
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2022 22:26 schreef Sapstengel het volgende:

[..]
Ze zit hier met een missie. Als de partijdige voorzitter verdwijnt gaat het de verkeerde kant op met het kartel. Dus zij blijft, want dat heeft ze vast ergens beloofd in een achterkamertje.
Ik ben geen BNW-adept
pi_206645706
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2022 22:36 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Een vertrouwenspersoon moet een melder begeleiden, dat staat al op gespannen voet met het doen van onderzoek. Dan verwacht je immers neutraliteit, en dat zijn vertrouwenspersonen niet. Het is ook niet gebruikelijk, als je even googled naar de taken van vertrouwenspersonen dan is dat vooral coachen adviseren en begeleiden (in de informele sfeer of richting een formele klachtenprocedure) en niet zelf onderzoeken.

Nu ben ik het met je eens dat de Kamerorganisatie wat a-typisch is. Dus misschien is een neutrale intermediair niet zo gek, maar dan zou ik eerder de taakomschrijving van dat college van onderzoek integriteit wat uitbreiden.

Overigens, ten aanzien van de griffier vervult het presidium dan weer wel de werkgeversrol…
Misschien heb je wel gelijk, maar aangezien er vaak een nogal hechte band is tussen kamervoorzitter en griffier, vind ik het een slecht idee om zoiets bij griffie of de kamervoorzitter neer te leggen. Dan misschien de hoofd HR.
pi_206645974
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 november 2022 22:37 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Ik ben geen BNW-adept
Ik zie geen andere verklaring. Ieder ander persoon met integriteit en zelfreflectie zou al lang op zijn gestapt. Dus er moet wel iets achter zitten.
pi_206645997
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2022 23:03 schreef Sapstengel het volgende:

[..]
Ik zie geen andere verklaring. Ieder ander persoon met integriteit en zelfreflectie zou al lang op zijn gestapt. Dus er moet wel iets achter zitten.
Nee, niet iedereen stapt zomaar op. En dat Bergkamp partijdig is, is al helemaal nonsens. Ze is slecht, maar wel alle kanten op. En als ze al partijdig is, dan is het in het veel te weinig aanpakken van FvD en PVV, dus eerder tegen het kabinet.
pi_206645998
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2022 23:03 schreef Sapstengel het volgende:

[..]
Het is gewoon geen ster, onzekerheid aan alle kanten. En het klinkt gek, maar om zelf op te stappen heb je juist zelfverzekerdheid nodig.
zie email 27 oktober
pi_206646183
Bergkamp exit. Next!
Vakman pur sang
  zaterdag 12 november 2022 @ 06:10:10 #69
225540 Pugg
Friends forever
pi_206647122
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 november 2022 22:22 schreef capricia het volgende:

[..]
De enige wijze oplossing lijkt me dan ook dat ze opzij stapt.
Ze gaat niet , de kamer stuurt haar weg, let op mijn woorden . :Y
pi_206647333
Kunnen we nog van Bergkamp af of kan die gewoon blijven zitten? Dit is toch onbegrijpelijk. Iedereen om je heen stapt op en dan doen alsof jij daar zelf geen enkel aandeel in hebt. Laat dit de laatste keer zijn dat er op basis van partij ipv op basis van competenties is gestemd voor het kamervoorzitterschap.
pi_206647358
Het is toch vrij duidelijk dat Bosma geen voorzitter mag worden en dat de enige reden is dat ze aanblijft.

Het is niets meer dan netwerkcorruptie en spel.

Het kartel is als de dood dat Nederland ziet dat er competente PVVers zijn.
A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P
pi_206647604
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2022 08:12 schreef Dauthi het volgende:
Het is toch vrij duidelijk dat Bosma geen voorzitter mag worden en dat de enige reden is dat ze aanblijft.

Het is niets meer dan netwerkcorruptie en spel.

Het kartel is als de dood dat Nederland ziet dat er competente PVVers zijn.
Dit is onzin, Bosma wordt echt niet de opvolger. Al is het maar omdat hij als presidiumlid minstens net zo veel met dit gedoe te maken heeft als Bergkamp. Maar ook omdat het argument nog steeds telt, een PVV'er kan niet nationaal en internationaal ons parlement vertegenwoordigen en zeker een PVV'er met een uitgesproken mening als die van Bosma. Het parlement staat dan volkomen voor schut.

Kamervoorzitter zijn is meer dan debatten voorzitten (wat Bosma wel goed kan). Dat is maar een klein deel van de functie.
pi_206647611
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2022 08:06 schreef alpeko het volgende:
Kunnen we nog van Bergkamp af of kan die gewoon blijven zitten? Dit is toch onbegrijpelijk. Iedereen om je heen stapt op en dan doen alsof jij daar zelf geen enkel aandeel in hebt. Laat dit de laatste keer zijn dat er op basis van partij ipv op basis van competenties is gestemd voor het kamervoorzitterschap.
Als Bergkamp niet naar voren was geschoven, dan zat Arib er nog. Wat dat betreft mogen we blij zijn dat Bergkamp zo is gepusht.
pi_206647643
Wel fijn dat dit de aandacht afleid van o.a. t pensioendebat. Is ons pensioen al aan Zuidelijke landen gekoppeld? Ja zeker? :')
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_206647860
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2022 08:53 schreef Hanca het volgende:

[..]
Als Bergkamp niet naar voren was geschoven, dan zat Arib er nog. Wat dat betreft mogen we blij zijn dat Bergkamp zo is gepusht.
Dat is natuurlijk een zwak argument. Zolang we maar blijven herhalen dat alternatieven slechter zijn, zal er nooit iets veranderen. Bergkamp is een ramp en die gaan we dus niet een hand boven haar hoofd houden omdat Arib op andere vlakken disfunctioneerde. Of omdat een opvolger je niet aan staat puur vanwege de partij waar iemand lid van is. Zwaktebod. CU is mede verantwoordelijk voor de status quo waar dit land in verkeerd puur omdat het zogenaamd niet anders zou kunnen.
pi_206647892
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2022 09:33 schreef alpeko het volgende:

[..]
Dat is natuurlijk een zwak argument. Zolang we maar blijven herhalen dat alternatieven slechter zijn, zal er nooit iets veranderen. Bergkamp is een ramp en die gaan we dus niet een hand boven haar hoofd houden omdat Arib op andere vlakken disfunctioneerde. Of omdat een opvolger je niet aan staat puur vanwege de partij waar iemand lid van is. Zwaktebod. CU is mede verantwoordelijk voor de status quo waar dit land in verkeerd puur omdat het zogenaamd niet anders zou kunnen.
Natuurlijk moet Bergkamp weg, maar aan de andere kant mogen we toch wel blij zijn dat Arib al wel weg is? Als Arib er nog zat was het allemaal denk ik nog veel vervelender gelopen.

De rest van je post heeft volgens mij niks van mijn reactie te maken...
pi_206647952
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2022 08:51 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dit is onzin, Bosma wordt echt niet de opvolger. Al is het maar omdat hij als presidiumlid minstens net zo veel met dit gedoe te maken heeft als Bergkamp.

In tegenstelling tot Bergkamp heeft hij het gedrag van Arib bij Arib aangekaart.

quote:
Maar ook omdat het argument nog steeds telt, een PVV'er kan niet nationaal en internationaal ons parlement vertegenwoordigen en zeker een PVV'er met een uitgesproken mening als die van Bosma. Het parlement staat dan volkomen voor schut.

:') _O-
En dit soort paternalistische argumentatie is dus waarom de Nederlandse politiek allang moreel ethisch failliet is, en waarom er politici zijn die oproepen tot tribunalen.
Zo moreel superieur doen dat je niet meer door hebt dat het moreel faillissement is geworden.
A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P
pi_206647956
quote:

[..]
Anonieme klachten zijn niet gegrond voor een onderzoek. Dan kan iedere malloot wekelijks op een willekeurige afdeling een onderzoek afdwingen. ;)

Het is een schandaal dat we serieus hier al zo'n tijd mee bezig moeten zijn vanwege de incompetentie van Bergkamp.
pi_206647961
Ik zit eens naar de huidige leden te kijken, maar zal verdomde moeilijk zijn om een vervanger voor Bergkamp te vinden, het probleem is ook dat zoveel partijen recht op elkaar staan, dat je lastig iemand vind die en capabel is, en niet omstreden, mijn voorkeur zou toch uitgaan naar Martin Bosma.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_206647973
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2022 09:42 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Anonieme klachten zijn niet gegrond voor een onderzoek. Dan kan iedere malloot wekelijks op een willekeurige afdeling een onderzoek afdwingen. ;)

Het is een schandaal dat we serieus hier al zo'n tijd mee bezig moeten zijn vanwege de incompetentie van Bergkamp.
Ik snap niet waarom dit zo amateuristisch geregeld is, zelfs bij niet al te grote bedrijven is het meestal zo dat er een intern vertrouwenspersoon is, maar ook een externe als je dat fijner vind.
pi_206648052
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2022 09:44 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ik snap niet waarom dit zo amateuristisch geregeld is, zelfs bij niet al te grote bedrijven is het meestal zo dat er een intern vertrouwenspersoon is, maar ook een externe als je dat fijner vind.
Die externe is er ook al sinds 2019, daarom is het extra curieus hoe er intern serieus met een anonieme brief met klachten omgegaan wordt.

Van de website van de 2e kamer.

Er zijn vijf interne vertrouwenspersonen ongewenste omgangsvormen. Daarnaast is het sinds 2019 ook mogelijk om contact op te nemen met een externe vertrouwenspersoon.
pi_206648060
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2022 09:36 schreef Hanca het volgende:

[..]
Natuurlijk moet Bergkamp weg, maar aan de andere kant mogen we toch wel blij zijn dat Arib al wel weg is? Als Arib er nog zat was het allemaal denk ik nog veel vervelender gelopen.

De rest van je post heeft volgens mij niks van mijn reactie te maken...
Nou ja het feit dat Bergkamp er zit is een puur politieke keuze. Dat is de coalitie uiteraard wel aan te rekenen. Los van het feit dat met Arib je intern dezelfde problemen gehad maar niet het partijpolitieke sausje dat er nu overheen zit.

Geen idee of dat zo werkt maar Arib had iig een kamermeerderheid tegen haar kunnen hebben. Bergkamp heeft een kamermeerderheid die haar kan blijven steunen. En dat is wel degelijk het gevolg van achterkamertjes politiek. Bergkamp zit daar niet vanwege haar kwaliteiten maar omdat ze de D66 kandidaat was voor die functie en daarmee die voor de hele coalitie.

Waarom hebben medewerkers (anders dan Kamerleden) daar geen stem in? Het is iig weer een heerlijke klucht. Typerend voor hoe het daar in DH allemaal werkt.
pi_206648092
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2022 09:56 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Die externe is er ook al sinds 2019, daarom is het extra curieus hoe er intern serieus met een anonieme brief met klachten omgegaan wordt.

Van de website van de 2e kamer.

Er zijn vijf interne vertrouwenspersonen ongewenste omgangsvormen. Daarnaast is het sinds 2019 ook mogelijk om contact op te nemen met een externe vertrouwenspersoon.
'al sinds 2019' Maar die externe is er toch ook pas gekomen nadat er klachten over Arib waren gekomen (en daar weinig mee gedaan werd in eerste instantie door de interne organisatie)? Of is dat niet zo?
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_206648216
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2022 10:03 schreef Het_Bokje het volgende:

[..]
'al sinds 2019' Maar die externe is er toch ook pas gekomen nadat er klachten over Arib waren gekomen (en daar weinig mee gedaan werd in eerste instantie door de interne organisatie)? Of is dat niet zo?
Dat weet ik niet waarom de extreme erbij gekomen is. Jou theorie klinkt absurd, omdat dan juist na 2019 die externe wel de klachten over Arib zou hebben kunnen oppakken maar de anonieme briefschrijvers gewacht hebben totdat Bergkamp op haar plaats zat.
pi_206649516
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2022 09:42 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dat jij de vloer aan wil vegen met alle werknemersrechten is inmiddels wel duidelijk, maar er moet gewoon wel een goed onderzoek komen.
pi_206649673
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2022 12:40 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat jij de vloer aan wil vegen met alle werknemersrechten is inmiddels wel duidelijk, maar er moet gewoon wel een goed onderzoek komen.
Nou ja, ik ben het in zoverre met hem eens dat louter een anonieme melding waar niemand van weet van wie die komt grond zou moeten kunnen zijn voor een onderzoek. Er moet toch minstens bij een (vertrouwens)persoon bekend zijn van wie die melding komt en hoe het in elkaar zit.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_206649876
quote:

[..]
Beter op de plank laten liggen totdat je het kan gebruiken voor een politieke afrekening om zo je eigen poppetje op die positie te krijgen.

Als men daar die werknemersrechten daadwerkelijk serieus genomen had, was er jaren geleden al een onderzoek ingesteld. En niet pas toen dat voor de coalitie goed uit kwam.
"Pools are perfect for holding water"
pi_206650129
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2022 13:21 schreef probeer het volgende:

[..]
Beter op de plank laten liggen totdat je het kan gebruiken voor een politieke afrekening om zo je eigen poppetje op die positie te krijgen.

Als men daar die werknemersrechten daadwerkelijk serieus genomen had, was er jaren geleden al een onderzoek ingesteld. En niet pas toen dat voor de coalitie goed uit kwam.
Die brief is pas deze zomer verstuurd, dat weet je?
pi_206650159
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2022 14:06 schreef Hanca het volgende:

[..]
Die brief is pas deze zomer verstuurd, dat weet je?
De klachten zijn al een heel stuk ouder dan dat, dat weet je?
"Pools are perfect for holding water"
  zaterdag 12 november 2022 @ 15:04:42 #91
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_206650423
Was dit het nu allemaal waard, d66 en vvd?
pi_206650583
quote:
13s.gif Op zaterdag 12 november 2022 15:04 schreef BasEnAad het volgende:
Was dit het nu allemaal waard, d66 en vvd?
D66 en VVD? Volgens mij is dit opstappen een reactie op de kamer die het onderzoek waar ze eigenlijk 0% mee te maken hebben stil legt. En dat komt niet bepaald door D66 en VVD, dat komt door een stel grote schreeuwers uit de oppositie.
pi_206651054
Bergkamp doet het uitstekend. Topvoorzitter.
Jehovah=Power of God Lucifer=Light of God Satan=Love of God Jesus=Unity of God
pi_206651096
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2022 16:53 schreef laforest het volgende:
Bergkamp doet het uitstekend. Topvoorzitter.
Ik kan specsavers aanbevelen.

Nee zonder dollen, volgens mij is iedereen het er wel over eens dat ze er niets van kan. Zie die vergadering van de commissie voor de werkwijze, waarom zit ze überhaupt voor? Laat dat even aan een ander als je partij bent. Maar lees ook de brief van Simone Roos, die klaagt dat ze geen steun krijgt.

Wat vind jij er zo top aan precies?
zie email 27 oktober
pi_206651186
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2022 16:58 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ik kan specsavers aanbevelen.

Nee zonder dollen, volgens mij is iedereen het er wel over eens dat ze er niets van kan. Zie die vergadering van de commissie voor de werkwijze, waarom zit ze überhaupt voor? Laat dat even aan een ander als je partij bent. Maar lees ook de brief van Simone Roos, die klaagt dat ze geen steun krijgt.

Wat vind jij er zo top aan precies?
Ze laat wat meer toe i.p.v. ieder de mond te snoeren. Ze is democraat in hart en nieren en dat zie je terug in haar stijl. Hmm en ze is D66. ^O^
pi_206651206
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2022 17:14 schreef laforest het volgende:

[..]
Ze laat wat meer toe i.p.v. ieder de mond te snoeren.
Tot dat het kabinet weg loopt ja. Getuigt erg van gezag. (Nog los van het feit dat ze te veel toe laat, want angst)
quote:
Ze is democraat in hart en nieren en dat zie je terug in haar stijl.
Ik zie alleen maar onzekerheid.
quote:
Hmm en ze is D66. ^O^
Dat vind ik niet bepaald een kwalificatie :D
zie email 27 oktober
pi_206651219
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2022 17:17 schreef trein2000 het volgende:
Onzekerheid, maar ook angst. Iemand die totaal niet op haar plek zit maar dat ook weer niet toe kan geven. Ik vind het erg triest om te zien dat iemand op die manier denkt te kunnen functioneren.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_206651230
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2022 17:17 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Tot dat het kabinet weg loopt ja. Getuigt erg van gezag. (Nog los van het feit dat ze te veel toe laat, want angst)
[..]
[..]
Dat vind ik niet bepaald een kwalificatie :D
Ik zie geen angst of onzekerheid. Ik zie iemand die geen Stalin of Xi probeert te imiteren, maar een gezond debat toestaat en dit op een bijzonder neutrale manier.

Dat mag jij vinden, ik vind het een groot pluspunt. :D
pi_206651247
Bergkamp is een slechte voorzitter, maar nu er klachten op tafel liggen, moet dit onderzoek gewoon plaatsvinden. Bij dergelijke klachten in andere organisaties staan Kamerleden immers vooraan om te roepen dat deze onderzocht en aangepakt moeten worden.

Ik denk dat met name de oppositie hier de fout heeft gemaakt de hele zaak politiek te maken; het was immers de ideale stok om Bergkamp mee te slaan. Dit is ze door het Kamerpersoneel niet in dank afgenomen, gezien het opstappen van het volledige managementteam. Dit managementteam verwijt tegelijkertijd Bergkamp dat ambtenaren met naam en toenaam in de pers zijn genoemd en dat ze hen dus niet voldoende beschermd heeft. Waarbij ik dan de vraag stel hoe ze dit had kunnen voorkomen; als zij als Kamervoorzitter gaat proberen publicaties tegen te houden is de boot helemáál aan natuurlijk!
Dit is typisch zo’n situatie waarin de media alle vuile was opsporen en de zaak opstoken, om daarna te gaan klagen hoe schandalig de zaak ontspoord is :-)
Wat het presidium (of betrokken ambtenaren?) wel valt aan te rekenen is dat het onderzoek naar de krant gelekt is.

Wat betreft de suggestie om Van der Staaij voorzitter te maken: niet alleen zal hij dat zelf niet willen (de SGP houdt dan immers maar twee Kamerleden over die dan alle debatten moeten doen), maar daarnaast mogen (volgens NRC) partijen met minder dan zes zetels geen leden voor het presidium leveren. Dus ook geen voorzitter.
pi_206651257
Is er eigenlijk een voorbeeld waarbij zo’n beschuldiging wél goed gemanaged wordt?

Ik kan me eigenlijk alleen voorbeelden bedenken waar het gruwelijk is geëscaleerd nadat een onderzoek is ingesteld: Kadisja Arib, Gijs van Dijk, Nilüfer Gündogan.

Of aan de andere kant Dion Graus waar juist opzichtig niks wordt gedaan met een beschuldiging waardoor het door blijft etteren.
pi_206651275
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2022 17:20 schreef laforest het volgende:

[..]
Ik zie geen angst of onzekerheid. Ik zie iemand die geen Stalin of Xi probeert te imiteren, maar een gezond debat toestaat en dit op een bijzonder neutrale manier.

Dat mag jij vinden, ik vind het een groot pluspunt. :D
Neutraal, tot dat het kabinet wegloopt ja :')
zie email 27 oktober
pi_206651289
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 november 2022 17:25 schreef Heph844 het volgende:
Is er eigenlijk een voorbeeld waarbij zo’n beschuldiging wél goed gemanaged wordt?

Ik kan me eigenlijk alleen voorbeelden bedenken waar het gruwelijk is geëscaleerd nadat een onderzoek is ingesteld: Kadisja Arib, Gijs van Dijk, Nilüfer Gündogan.

Of aan de andere kant Dion Graus waar juist opzichtig niks wordt gedaan met een beschuldiging waardoor het door blijft etteren.
Nee. En dat komt door de bijzondere positie van Kamerleden. Die hebben geen werkgever, zijn aan niemand verantwoording schuldig en kunnen niet ontslagen worden.

Dat is heel goed en heel belangrijk, maar dit is wel de prijs daar van. En nee, dat kan niet anders.
zie email 27 oktober
pi_206651319
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2022 17:29 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Neutraal, tot dat het kabinet wegloopt ja :')
Leg uit? Beetje twijfelachtige statement.
pi_206651344
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2022 17:35 schreef laforest het volgende:

[..]
Leg uit? Beetje twijfelachtige statement.
Je hebt de APB niet gezien? Waar ze zelf tegen Baudet zegt “gaat u verder” (of iets van die strekking, ik heb de letterlijke woorden zo niet paraat) maar zodra het kabinet enkele tellen later wegloopt ineens de zwaarste sanctiemogelijkheid die ze heeft inzet?
Dat getuigt van een gebrek aan gezag, lef én roept de schijn van partijdigheid op.
zie email 27 oktober
pi_206651361
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2022 17:30 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Nee. En dat komt door de bijzondere positie van Kamerleden. Die hebben geen werkgever, zijn aan niemand verantwoording schuldig en kunnen niet ontslagen worden.

Dat is heel goed en heel belangrijk, maar dit is wel de prijs daar van. En nee, dat kan niet anders.
Maar dit geval had wel anders kunnen gaan. Want dit was niet tussen kamerleden, er had gewoon een normaal onderzoek onder de ambtenaren plaats kunnen vinden.
pi_206651362
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2022 17:38 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Je hebt de APB niet gezien? Waar ze zelf tegen Baudet zegt “gaat u verder” (of iets van die strekking, ik heb de letterlijke woorden zo niet paraat) maar zodra het kabinet enkele tellen later wegloopt ineens de zwaarste sanctiemogelijkheid die ze heeft inzet?
Dat getuigt van een gebrek aan gezag, lef én roept de schijn van partijdigheid op.
Dat zien wij dan anders. Baudet was daar het probleem, niet Bergsma. Onder die omstandigheden deed ze het juist bijzonder sterk.
pi_206651370
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2022 17:40 schreef laforest het volgende:

[..]
Dat zien wij dan anders. Baudet was daar het probleem, niet Bergsma. Onder die omstandigheden deed ze het juist bijzonder sterk.
Ga toch weg. Ze had direct moeten afhameren. Maar dat durft ze niet, ze gaat eerst weer steun zoeken. Als Kaag al in de Coulissen is roept ze nog “u rond af”. Vervolgens gaat ze praten en na overleg met het kabinet durft ze ineens wel.
Dat is juist uitermate zwak optreden.
zie email 27 oktober
pi_206651372
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2022 17:40 schreef laforest het volgende:

[..]
Bergkamp deed het zo zwak dat het kabinet haar werk moest overnemen door in te grijpen. Bergkamp is echt met afstand de slechtste voorzitter van debatten die ik ooit in de kamer heb gezien. En dan kijk ik niet alleen naar kamervoorzitters, maar ook naar alle commissievoorzitters.
pi_206651416
Al een datum voor de installatie van heer Bosma?

twitter
pi_206651437
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2022 17:42 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ga toch weg. Ze had direct moeten afhameren. Maar dat durft ze niet, ze gaat eerst weer steun zoeken. Als Kaag al in de Coulissen is roept ze nog “u rond af”. Vervolgens gaat ze praten en na overleg met het kabinet durft ze ineens wel.
Dat is juist uitermate zwak optreden.
:{

Ik zie dat toch anders.
pi_206651539
quote:
Wat zie jij dan? Ik zie dat ze ‘u gaat verder’ zegt en als het kabinet al aan het lopen is nog ‘u rondt af’ roept.
zie email 27 oktober
pi_206651577
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2022 17:48 schreef Nober het volgende:
Al een datum voor de installatie van heer Bosma?

[ twitter ]
Zijn er echt geen andere kandidaten? Als hij uit het presidium mag komen, dan 100x liever Van der Lee. Die ook heel goed is in het voorzitten van debatten. Enige jammere is dat we dan zijn inbreng missen, bij Bosma mis je natuurlijk helemaal niks aan wat er allemaal uit zijn mond komt als hij geen debat voor zit.
pi_206651602
quote:
Wat zie jij dan?
pi_206651627
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 november 2022 17:25 schreef Heph844 het volgende:

Ik weet er trouwens wel een: Sidney Smeets.
zie email 27 oktober
  zaterdag 12 november 2022 @ 19:23:11 #115
498131 Donaldson
Fight! Fight! Fight!
pi_206652468
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2022 18:07 schreef Hanca het volgende:

[..]
Zijn er echt geen andere kandidaten? Als hij uit het presidium mag komen, dan 100x liever Van der Lee. Die ook heel goed is in het voorzitten van debatten. Enige jammere is dat we dan zijn inbreng missen, bij Bosma mis je natuurlijk helemaal niks aan wat er allemaal uit zijn mond komt als hij geen debat voor zit.
Grappig dat je je eigen mening als feit presenteert.

Tegen dit soort bijdragen zijn. :')

twitter

Zeer stabiel genie.
pi_206652587
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2022 19:23 schreef Donaldson het volgende:

[..]
Grappig dat je je eigen mening als feit presenteert.

Tegen dit soort bijdragen zijn. :')

Dat is het hele idee van een mening op een forum plaatsen...

En ja, ik weet wat voor ellende er uit de mond van Bosma komt. Vaak misschien nog leuk gebracht en met een herkenbare stijl, maar inhoudelijk niks beters dan de bijdrages van Baudet.

En beginnen met de bijdrage waarin hij zegt dat hij Ollongren in de cel wil, zegt genoeg over jouw niveau. Dat had natuurlijk nooit uitgesproken mogen worden in de kamer.
pi_206652590
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2022 18:07 schreef Hanca het volgende:

[..]
Presidiumleden lijken me geen goed idee in deze fase, te nauw betrokken. Maar dan wordt de vijver wel klein ineens. Zeker als je ook de coalitie nog uitsluit, vanwege de schijn van handjeklap. PvdA lijkt ook lastig, dan hou je eigenlijk alleen maar GL, SP en PVV over als fracties van voldoende grootte. Die laatste valt uiteraard af.

En dan kom je toch bij namen als een Renske Leijten (te controversieel), Jasper van Dijk (zou kunnen) of een Corinne Ellemeet (had een dubieuze rol rondom Ozdil, kan onhandig zijn als je met een grote integriteitsaffaire moet dealen en is ook niet het meest ervaren kamerlid). Maar dat zijn geen kandidaten waar ik heel warm van wordt, de ideale kandidaat hebben we volgens mij niet.

Of je moet Omtzigt vragen, die zou dat volgens mij prima kunnen en als hij verder geen ambities meer heeft dan is het best een leuke eindfunctie elders.
zie email 27 oktober
pi_206652619
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2022 18:10 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Wat zie jij dan?
Ik zie een voorzitter die meteen vanaf het begin ingreep tegen Baudet, en vervolgens haar aanpak aanpaste naarmate de situatie zich ontwikkelde. Een sterk leider doet zoiets, dat zie ik.
pi_206652625
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2022 19:35 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Presidiumleden lijken me geen goed idee in deze fase, te nauw betrokken. Maar dan wordt de vijver wel klein ineens. Zeker als je ook de coalitie nog uitsluit, vanwege de schijn van handjeklap. PvdA lijkt ook lastig, dan hou je eigenlijk alleen maar GL, SP en PVV over als fracties van voldoende grootte. Die laatste valt uiteraard af.

En dan kom je toch bij namen als een Renske Leijten (te controversieel), Jasper van Dijk (zou kunnen) of een Corinne Ellemeet (had een dubieuze rol rondom Ozdil, kan onhandig zijn als je met een grote integriteitsaffaire moet dealen en is ook niet het meest ervaren kamerlid). Maar dat zijn geen kandidaten waar ik heel warm van wordt, de ideale kandidaat hebben we volgens mij niet.

Of je moet Omtzigt vragen, die zou dat volgens mij prima kunnen en als hij verder geen ambities meer heeft dan is het best een leuke eindfunctie elders.
Ja, ik noemde Ellemeet ook al. SP lijkt me eigenlijk een partij die deze functie niet eens wil hebben en zeker Van Dijk is denk ik iemand die liever vurig zijn eigen pleidooien houdt dan dat hij neutraal de orde moet bewaken.

Omtzigt zou ik prima vinden, maar dan is zelfs Van der Staaij nog waarschijnlijker.
pi_206652642
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2022 19:39 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ja, ik noemde Ellemeet ook al. SP lijkt me eigenlijk een partij die deze functie niet eens wil hebben en zeker Van Dijk is denk ik iemand die liever vurig zijn eigen pleidooien houdt dan dat hij neutraal de orde moet bewaken.
Maar de rest komt of uit een fractie die niet in aanmerking komt, of zit in het presidium of zit nog maar heel kort, als in 1,5 termijn Max. (enige senioriteit lijkt me voor deze functie wel heel wenselijk)
zie email 27 oktober
pi_206652773
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2022 19:40 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Maar de rest komt of uit een fractie die niet in aanmerking komt, of zit in het presidium of zit nog maar heel kort, als in 1,5 termijn Max. (enige senioriteit lijkt me voor deze functie wel heel wenselijk)
Klopt. Na Ellemeet en de SP leden kom je bij Van Raan en Wassenberg. Beide denk ik best geschikt, maar PvdD die de kamervoorzitter levert lijkt me wat ver gezocht.

Nog een reden om kamervoorzitters van buiten de kamer te halen. Dan ben je minder beperkt in je keuzes, dan kun je nu gewoon naar iemand als Van Ojik stappen. Maar dan moeten ze eerst de grondwet wijzigen.
pi_206653114
twitter

Als iedereen die steeds predikt dat die ambtenaren heilig zijn consequent is gaan Bergkamp cs nu ook de keien op. Eens zien.
zie email 27 oktober
pi_206653136
Maar nog even en we krijgen tussentijdse verkiezingen omdat het land onbestuurbaar geworden is omdat het parlement mekaar de tent uit vecht :')
zie email 27 oktober
pi_206653155
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2022 20:21 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Als iedereen die steeds predikt dat die ambtenaren heilig zijn consequent is gaan Bergkamp cs nu ook de keien op. Eens zien.
En ik denk dat voor Wilders nu plots de ambtenaren ook belangrijk zijn, waar hij tot nu toe het onderzoek stop wilde zetten...
pi_206653173
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2022 20:23 schreef Hanca het volgende:

[..]
En ik denk dat voor Wilders nu plots de ambtenaren ook belangrijk zijn, waar hij tot nu toe het onderzoek stop wilde zetten...
Geert :')
Maar goed, dit wordt inderdaad hetzelfde verhaal als Thierry en de lockdown.
zie email 27 oktober
pi_206653215
quote:
[ twitter ]
Verder spreken ze hier over de "hele politieke top". Dan moet het hele presidium weg, zou ik zeggen.

SP, Ellemeet, Van der Staaij of Omtzigt, we hebben 1 van jullie nodig... en wel heel snel, graag.
pi_206653312
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2022 20:26 schreef Hanca het volgende:

[..]
Verder spreken ze hier over de "hele politieke top". Dan moet het hele presidium weg, zou ik zeggen.
Dat lijkt mij ook de logische conclusie, vandaar de ‘cs’.
quote:
SP, Ellemeet, Van der Staaij of Omtzigt, we hebben 1 van jullie nodig... en wel heel snel, graag.
Of anders maar Raymond Knops, weliswaar coalitie maar geen VVD of D66 en voldoende onafhankelijk (zat vorige periode niet in de Kamer).
zie email 27 oktober
pi_206653456
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2022 20:29 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Dat lijkt mij ook de logische conclusie, vandaar de ‘cs’.
[..]
Of anders maar Raymond Knops, weliswaar coalitie maar geen VVD of D66 en voldoende onafhankelijk (zat vorige periode niet in de Kamer).
Iemand die net gedoe heeft gehad wat betreft zijn integriteit met die gronddeal. Ik waardeer Knops ook enorm, maar het lijkt me niet de meest verstandige keus.
pi_206653711
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2022 20:36 schreef Hanca het volgende:

[..]
Iemand die net gedoe heeft gehad wat betreft zijn integriteit met die gronddeal. Ik waardeer Knops ook enorm, maar het lijkt me niet de meest verstandige keus.
Ja, ook waar. Had ik niet zo snel op m’n netvlies.
zie email 27 oktober
  zaterdag 12 november 2022 @ 21:44:03 #130
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_206654848
Ik wil Lisa Westerveld als voorzitter, metalfan.
Dat vreselijke kunstwerk van de muur en een gigantische afbeelding van Eddie, de mascotte van Iron Maiden ophangen.
Als een van de Kamerleden te lang van stof is snoeihard Slayer door de speakers laten knallen.
Kamerleden begroeten elkaar middels de metalgroet.
Non possumus non loqui
pi_206654953
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2022 21:44 schreef Knip het volgende:
Dat vreselijke kunstwerk van de muur en een gigantische afbeelding van Eddie, de mascotte van Iron Maiden ophangen.
Als een van de Kamerleden te lang van stof is snoeihard Slayer door de speakers laten knallen.
Dan kun je ook Esther Ouwehand vragen...

https://www.vice.com/nl/a(...)ak-van-het-binnenhof
pi_206655044
twitter

Paul Bovend’eert stipt een aantal hele goede punten aan.
zie email 27 oktober
  zaterdag 12 november 2022 @ 21:57:57 #133
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_206655059
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2022 21:50 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dan kun je ook Esther Ouwehand vragen...

https://www.vice.com/nl/a(...)ak-van-het-binnenhof
Leuk, dat wist ik nog niet.
Non possumus non loqui
pi_206655508
Wat zal Anouchka van Miltenburg blij zijn trouwens, niet meer de slechtste Kamervoorzitter ooit.
zie email 27 oktober
pi_206656500
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2022 20:22 schreef trein2000 het volgende:
Maar nog even en we krijgen tussentijdse verkiezingen omdat het land onbestuurbaar geworden is omdat het parlement mekaar de tent uit vecht :')
Ja en dan zitten dezelfde gasten ernaar er weer.
Grootste probleem is nu D66
Vakman pur sang
pi_206656508
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2022 17:24 schreef JaxStrumleyII het volgende:
maar daarnaast mogen (volgens NRC) partijen met minder dan zes zetels geen leden voor het presidium leveren. Dus ook geen voorzitter.
Dat is onzin, de Voorzitter wordt uit de leden gekozen. Ieder kamerlid kan voorzitter worden, ook uit kleine fracties. Daar is geen belemmering voor.
zie email 27 oktober
pi_206656533
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 november 2022 23:31 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ja en dan zitten dezelfde gasten ernaar er weer.
De peilingen laten wel wat verschuivingen zien, niet perse ten gunst van bestuurbaarheid overigens.
quote:
Grootste probleem is nu D66
Ben ik het mee eens, die partij lijkt wel chronisch verongelijkt en zich moreel verheven te voelen boven de rest. En als er even wat anders gaat dan D66 wil beginnen ze als kleuters overal tegen aan te trappen en wild om zich heen te slaan. Maar, dat heeft natuurlijk een diepere grondoorzaak. Ze hebben zich gewoon in het pak laten naaien op 1 april 2021, Kaag heeft daar een historische fout gemaakt.
zie email 27 oktober
pi_206656619
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2022 23:35 schreef trein2000 het volgende:

[..]
De peilingen laten wel wat verschuivingen zien, niet perse ten gunst van bestuurbaarheid overigens.
[..]
Ben ik het mee eens, die partij lijkt wel chronisch verongelijkt en zich moreel verheven te voelen boven de rest. En als er even wat anders gaat dan D66 wil beginnen ze als kleuters overal tegen aan te trappen en wild om zich heen te slaan. Maar, dat heeft natuurlijk een diepere grondoorzaak. Ze hebben zich gewoon in het pak laten naaien op 1 april 2021, Kaag heeft daar een historische fout gemaakt.
Was pas tot vandaag dat ik een kamerbijdrage zag van Kaag dat ik erachter kwam wat een verschrikkelijk bekakt en onsympathiek mens dat eigenlijk is.

Wilders (notabene) vat het perfect samen vanaf minuut 6
Vakman pur sang
pi_206656696
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 november 2022 23:43 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Was pas tot vandaag dat ik een kamerbijdrage zag van Kaag dat ik erachter kwam wat een verschrikkelijk bekakt en onsympathiek mens dat eigenlijk is.

Wilders (notabene) vat het perfect samen vanaf minuut 6
Die persoonlijke haat jegens Kaag ter rechterzijde slaat dan weer helemaal nergens op.
zie email 27 oktober
pi_206656726
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2022 23:54 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Die persoonlijke haat jegens Kaag ter rechterzijde slaat dan weer helemaal nergens op.
Van wie bedoel je?
Vakman pur sang
pi_206656729
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 november 2022 23:57 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Van wie bedoel je?
Wie de schoen past…
zie email 27 oktober
pi_206656738
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2022 23:58 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Wie de schoen past…
Ik snap je niet.
Wat mij duidelijk werd is dat de onderlinge haat in de kamer nu zo groot is dat men niet normaal kan functioneren.
Wilders legt dit daar wel open op tafel. De haat tussen Rutte en Kaag is onhoudbaar.
Vakman pur sang
  zondag 13 november 2022 @ 01:31:07 #143
168739 Red_85
'echt wel'
pi_206657277
quote:
[ twitter ]
D66 en nakomen wat ze zeggen :')
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zondag 13 november 2022 @ 01:33:40 #144
168739 Red_85
'echt wel'
pi_206657284
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2022 21:44 schreef Knip het volgende:
Eindelijk politiek wat rockt.

\m/
1947-2016
pi_206657319
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2022 01:31 schreef Red_85 het volgende:

[..]
D66 en nakomen wat ze zeggen :')
Er zitten nu wat mensen lelijk met hun vinger tussen de deur. Niet in de laatste plaats Bergkamp zelf overigens, als zij daadwerkelijk staat voor die veilige werkomgeving en het personeel geeft aan dat haar persoon die in de weg staat dan kun je toch niet aanblijven?

Mijn glazen bol zegt overigens dat het hele presidium opstapt
zie email 27 oktober
pi_206657704
Ik denk ook Presidium weg en dan zullen de plaatsvervangende presidium leden wel doorschuiven. Daar zit met Bromet dan trouwens ook eventueel een kandidaat voorzitter in. Die is alleen onder andere woordvoerder stikstof bij GL, dan moeten ze daar wel een goede vervanger voor hebben. Ellemeet heeft wel meer relevante ervaring buiten de politiek, als bestuurder.
pi_206657884
quote:

[..]
Kun je de lezers hier een quote geven waar ik de vloer wil aanvegen met werknemersrechten?

Wat een belachelijke persoonlijke beschuldiging jegens mij alleen omdat ik iets tegen anonieme brieven heb. Net zoals de hoogleraar staatsrecht Paul Bovend'Eert dat ook ziet omdat hoor en wederhoor daarmee niet kan plaatsvinden.
  zondag 13 november 2022 @ 10:37:37 #148
498131 Donaldson
Fight! Fight! Fight!
pi_206658561
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 november 2022 19:35 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat is het hele idee van een mening op een forum plaatsen...

En ja, ik weet wat voor ellende er uit de mond van Bosma komt. Vaak misschien nog leuk gebracht en met een herkenbare stijl, maar inhoudelijk niks beters dan de bijdrages van Baudet.

En beginnen met de bijdrage waarin hij zegt dat hij Ollongren in de cel wil, zegt genoeg over jouw niveau. Dat had natuurlijk nooit uitgesproken mogen worden in de kamer.
Het gaat om de betweterige manier van posten. Dat heb je zelf blijkbaar niet door. Niet best.

Verder had Vak K wat mij betreft voltallig gearresteerd moeten worden toen ze wegliepen en de aanwezigheidsplicht schonden, met een massale politie-inval in de plenaire zaal daar aan voorafgaand. Rutte, Kaag en al die anderen tegen de vloer gedrukt en geboeid afgevoerd, topshow! Dat weglopen was, zoals Bosma zei, een frontale aanval op het parlement.

Nog meer Bosma:

[ Bericht 4% gewijzigd door Donaldson op 13-11-2022 10:42:51 ]
Zeer stabiel genie.
pi_206658966
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2022 10:37 schreef Donaldson het volgende:

[..]
Het gaat om de betweterige manier van posten. Dat heb je zelf blijkbaar niet door. Niet best.

Verder had Vak K wat mij betreft voltallig gearresteerd moeten worden toen ze wegliepen en de aanwezigheidsplicht schonden, met een massale politie-inval in de plenaire zaal daar aan voorafgaand. Rutte, Kaag en al die anderen tegen de vloer gedrukt en geboeid afgevoerd, topshow! Dat weglopen was, zoals Bosma zei, een frontale aanval op het parlement.

Nog meer Bosma:

Nu is het wel genoeg, fantasieverhalen kunnen vast in TTK besproken worden.
zie email 27 oktober
pi_206659730
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2022 10:37 schreef Donaldson het volgende:

[..]
Jij post net zo betweterig dat Bosma wel wat toe voegt, zo werkt dat op een forum. En bij een redelijke voorzitter zou Bosma denk ik minstens de helft van de keren worden afgekapt, hij voldoet bepaald niet aan de fatsoensnormen.
pi_206659934
quote:
1s.gif Op zondag 13 november 2022 08:10 schreef Hanca het volgende:
Ik denk ook Presidium weg en dan zullen de plaatsvervangende presidium leden wel doorschuiven. Daar zit met Bromet dan trouwens ook eventueel een kandidaat voorzitter in. Die is alleen onder andere woordvoerder stikstof bij GL, dan moeten ze daar wel een goede vervanger voor hebben. Ellemeet heeft wel meer relevante ervaring buiten de politiek, als bestuurder.
Bromet is een stoethaspel. Bosma zou een prima voorzitter zijn die het met humor en schwung doet, zoals hij het tot nu toe bij invalbeurten deed. Maar die is van een verkeerde partij en zal het nooit worden.
pi_206660159
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2022 12:57 schreef Dutchguy het volgende:

[..]
Bromet is een stoethaspel. Bosma zou een prima voorzitter zijn die het met humor en schwung doet, zoals hij het tot nu toe bij invalbeurten deed. Maar die is van een verkeerde partij en zal het nooit worden.
Als de enige taak van een kamervoorzitter het voorzitten van debatten was, had je gelijk met Bosma. Dan had Bosma trouwens ook de eerste keer Arib verslagen, zo bleek toen duidelijk rondom die verkiezing. Maar kamervoorzitter zijn is nou eenmaal meer dan debatten voor zitten en dan is Bosma verder gewoon ongeschikt.
pi_206660730
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2022 13:18 schreef Hanca het volgende:

[..]
Als de enige taak van een kamervoorzitter het voorzitten van debatten was, had je gelijk met Bosma. Dan had Bosma trouwens ook de eerste keer Arib verslagen, zo bleek toen duidelijk rondom die verkiezing. Maar kamervoorzitter zijn is nou eenmaal meer dan debatten voor zitten en dan is Bosma verder gewoon ongeschikt.
Waarom? Martin toont zich prima boven de partijen hoewel hij als persoon namens de PVV wel wat merkwaardig toont, echter als voorzitter heeft hij zich altijd een bekwaam voorzitter getoont, ik heb hem ook in die rol nooit kleur zien kiezen.
pi_206660824
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2022 14:15 schreef raptorix het volgende:

[..]
Waarom? Martin toont zich prima boven de partijen hoewel hij als persoon namens de PVV wel wat merkwaardig toont, echter als voorzitter heeft hij zich altijd een bekwaam voorzitter getoont, ik heb hem ook in die rol nooit kleur zien kiezen.
Nee, maar je bent ook de vertegenwoordiger van het parlement richting buitenlandse bezoekers, bijvoorbeeld. Een kamervoorzitter gaat zelfs heel soms zelf naar het buitenland om een bezoek af te leggen (al komt dat niet vaak meer voor). De kamervoorzitter vertegenwoordigt de kamer bij allerlei officiële gelegenheden.

Bosma gaat echt zijn mening verder niet voor zich houden en sowieso heeft hij al genoeg gezegd om daar niet geschikt voor te zijn. Bosma is een geschikte debatleider, geen geschikte ambassadeur.
pi_206660864
quote:
1s.gif Op zondag 13 november 2022 14:27 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee, maar je bent ook de vertegenwoordiger van het parlement richting buitenlandse bezoekers, bijvoorbeeld. Een kamervoorzitter gaat zelfs heel soms zelf naar het buitenland om een bezoek af te leggen (al komt dat niet vaak meer voor). De kamervoorzitter vertegenwoordigt de kamer bij allerlei officiële gelegenheden.

Bosma gaat echt zijn mening verder niet voor zich houden en sowieso heeft hij al genoeg gezegd om daar niet geschikt voor te zijn. Bosma is een geschikte debatleider, geen geschikte ambassadeur.
In deze moeilijke tijden kunnen daar misschien afspraken over gemaakt worden. Ik denk dat Martin daar best voor open zou staan, bijvoorbeeld door iemand van Partij van de Dieren. Maar ik weet niet of dat staatsrechtelijk kan. Ik denk dat we daar wel mooie indruk mee kunnen maken, want wij zijn 1 van weinige landen dat opkomt voor de dierenrechten.
pi_206660874
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2022 14:31 schreef raptorix het volgende:

[..]
In deze moeilijke tijden kunnen daar misschien afspraken over gemaakt worden. Ik denk dat Martin daar best voor open zou staan, bijvoorbeeld door iemand van Partij van de Dieren. Maar ik weet niet of dat staatsrechtelijk kan. Ik denk dat we daar wel mooie indruk mee kunnen maken, want wij zijn 1 van weinige landen dat opkomt voor de dierenrechten.
Sprak laatst een Belg die begreep daar niks van; partij voor de dieren.
Dieren mogen toch helemaal niet stemmen, zei ie.
Vakman pur sang
pi_206661009
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2022 14:31 schreef raptorix het volgende:

[..]
Dat gaat dus niet. Laat Bosma lekker debatten leiden zoals hij nu doet (al is dat over als het hele presidium op stapt, dan kan hij hooguit nog commissievoorzitter zijn). Maar zoek gewoon een volwaardige kamervoorzitter, die de hele rol kan vervullen en dus een goede ambassadeur is. Ellemeet van GL noemde ik al, Van Dijk van de SP werd genoemd. Prima kandidaten als ze zelf willen die de volledige rol over kunnen nemen.
pi_206661398
Volgens Trouw is Bergkamp nog steeds voornemens om aan te blijven. Kan iemand misschien even met de BAM bellen? Er moet een betonplaat gesloopt worden…
zie email 27 oktober
  zondag 13 november 2022 @ 17:01:52 #159
378682 JohnBercow
pi_206661962
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2022 15:58 schreef trein2000 het volgende:
Volgens Trouw is Bergkamp nog steeds voornemens om aan te blijven. Kan iemand misschien even met de BAM bellen? Er moet een betonplaat gesloopt worden…
Uiteindelijk moet er gewoon een fractievoorzitter van de coalitie opstaan en naar Paternotte bellen dat het nu klaar is. Maar dat is natuurlijk niet goed voor de coalitieverhoudingen. En als we nu al zien dat er zelfs ruzie is over wie waar en wanneer met de PH-GOV mag vliegen, dan kunnen ze dit er niet bij hebben.
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_206662059
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2022 17:01 schreef JohnBercow het volgende:

[..]
Uiteindelijk moet er gewoon een fractievoorzitter van de coalitie opstaan en naar Paternotte bellen dat het nu klaar is. Maar dat is natuurlijk niet goed voor de coalitieverhoudingen. En als we nu al zien dat er zelfs ruzie is over wie waar en wanneer met de PH-GOV mag vliegen, dan kunnen ze dit er niet bij hebben.
En al helemaal bij D66, die zich chronisch verongelijkt opstellen.
zie email 27 oktober
  zondag 13 november 2022 @ 17:57:24 #161
480574 Smegma.
Ettert lekker onder je toompje
pi_206662623
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2022 17:09 schreef trein2000 het volgende:

[..]
En al helemaal bij D66, die zich chronisch verongelijkt opstellen.
Ik deel je observatie, dusdanig dat het mij tijd lijkt voor een interruptie in de geest van: “Voorzitter, ik wil meneer Paternotte vragen te reflecteren op de positie en het functioneren van de huidige kamervoorzitter. Heeft D66 in zijn ogen bijgedragen aan het disfunctioneren van het gehele politieke apparaat, media-ophef en het dalen van het vertrouwen in de politiek onder burgers door mevrouw Bergkamp naar voren te schuiven als voorzitter terwijl ze niet toegerust is gebleken op de taak?”
  zondag 13 november 2022 @ 18:11:14 #162
480574 Smegma.
Ettert lekker onder je toompje
pi_206662784
Wat jammer dat Ockje Tellegen (VVD) is bezweken aan de werkdruk. Weliswaar coalitie, maar ze deed het voorzitterschap niet partijdig. De eerder genoemde jonkvrouw Ellemeet riekt iets teveel naar de herintrede van het ancien régime. Omtzigt behoud ik gezien zijn kritische houding graag voor de kamer, van der Staaij zit in een wel erg kleine fractie.

VVD heeft de (informele?) regel dat je na twee ambtstermijnen vertrekt uit de kamer, tenzij je van bijzondere kwaliteit bent. Daardoor heeft de fractie betrekkelijk weinig kamerleden met veel zitvlees. Dat neemt niet weg dat ik Roelien Kamminga ook wel goed en prettig voor vindt zitten, voor een vrouw heeft ze ook best een diepe stem wat onbewust gezag geeft. Rudmer Heerema, ook VVD, heeft weinig portefeuilles maar zal denk ik een soort fractienestor zijn omdat hij de enige in de fractie is die er 8 ambtsjaren op heeft zitten en in de gemeentepolitiek als voorzitter dienst gedaan.
pi_206662832
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2022 18:11 schreef Smegma. het volgende:
Wat jammer dat Ockje Tellegen (VVD) is bezweken aan de werkdruk. Weliswaar coalitie, maar ze deed het voorzitterschap niet partijdig. De eerder genoemde jonkvrouw Ellemeet riekt iets teveel naar de herintrede van het ancien régime. Omtzigt behoud ik gezien zijn kritische houding graag voor de kamer, van der Staaij zit in een wel erg kleine fractie.

VVD heeft de (informele?) regel dat je na twee ambtstermijnen vertrekt uit de kamer, tenzij je van bijzondere kwaliteit bent. Daardoor heeft de fractie betrekkelijk weinig kamerleden met veel zitvlees. Dat neemt niet weg dat ik Roelien Kamminga ook wel goed en prettig voor vindt zitten, voor een vrouw heeft ze ook best een diepe stem wat onbewust gezag geeft. Rudmer Heerema, ook VVD, heeft weinig portefeuilles maar zal denk ik een soort fractienestor zijn omdat hij de enige in de fractie is die er 8 ambtsjaren op heeft zitten en in de gemeentepolitiek als voorzitter dienst gedaan.
De VVD levert ook al de premier en de voorzitter EK, dat was de vorige keer het argument om Tellegen niet naar voren te schuiven. En dat argument is nog steeds aanwezig natuurlijk, pluk dan maar iemand uit de CDA-fractie.
zie email 27 oktober
  zondag 13 november 2022 @ 18:26:18 #164
378682 JohnBercow
pi_206662992
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2022 18:14 schreef trein2000 het volgende:

[..]
De VVD levert ook al de premier en de voorzitter EK, dat was de vorige keer het argument om Tellegen niet naar voren te schuiven. En dat argument is nog steeds aanwezig natuurlijk, pluk dan maar iemand uit de CDA-fractie.
Zou Agnes Mulder geschikt zijn?
Knops zijn relletje is nog te vers.
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_206663011
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2022 18:26 schreef JohnBercow het volgende:

[..]
Zou Agnes Mulder geschikt zijn?
Knops zijn relletje is nog te vers.
Is de enige die in aanmerking komt denk ik, de rest zit te kort. Maar of ze inhoudelijk ook geschikt is? Geen idee.
zie email 27 oktober
pi_206663288
Mulder is voorzitter van de commissie economische zaken en klimaat, wat mij betreft doet ze dat prima. Vanuit de coalitie denk ik inderdaad de meest logische optie.
pi_206669598
Hopelijk leest Bergkamp dit stuk goed: https://www.volkskrant.nl(...)ware-jaren~b39bf84a/
En anders lijkt me dit een prima voorstel om in dat kamerdebat in te brengen.

In het kort:
1. Er moet een ver van de politiek staande commissie komen waar personeelsleden en vertrouwenspersonen hun klachten neer kunnen leggen.
2. Stilleggen onderzoek Arib is geen optie nu de ambtelijke top en de OR vinden dat er wel een onderzoek moet worden gedaan.
3. Stel nu voor de zaak Arib een losse commissie aan onder leiding van een politicus die ver van de zaak af staat, genoemd worden Van der Staaij of ervaren Eerste Kamerleden.
  Moderator maandag 14 november 2022 @ 09:10:26 #168
236264 crew  capricia
pi_206669624
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2022 09:07 schreef Hanca het volgende:
Hopelijk leest Bergkamp dit stuk goed: https://www.volkskrant.nl(...)ware-jaren~b39bf84a/
En anders lijkt me dit een prima voorstel om in dat kamerdebat in te brengen.

In het kort:
1. Er moet een ver van de politiek staande commissie komen waar personeelsleden en vertrouwenspersonen hun klachten neer kunnen leggen.
2. Stilleggen onderzoek Arib is geen optie nu de ambtelijke top en de OR vinden dat er wel een onderzoek moet worden gedaan.
3. Stel nu voor de zaak Arib een losse commissie aan onder leiding van een politicus die ver van de zaak af staat, genoemd worden Van der Staaij of ervaren Eerste Kamerleden.
Weer die Van der Staaij hè.
Die man krijgt het druk. _O-

Grapje. Verders wel eens met dit voorstel. Begin het te gewoon eens te depoliticeren.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_206669637
Iedereen loopt te roepen om vd Staaij, Omtzigt etc, maar deze waren ook al Kamerlid tijdens Arib etc.
Ook zij hebben boter op hun hoofd. Jarenlang hun muil gehouden.

Iedereen gewoon ophoeren. Nieuwe verziekingen <-- deze tikfout laat ik expres staan :P
pi_206669656
quote:
1s.gif Op maandag 14 november 2022 09:10 schreef capricia het volgende:

[..]
Weer die Van der Staaij hè.
Die man krijgt het druk. _O-

Grapje. Verders wel eens met dit voorstel. Begin het te gewoon eens te depoliticeren.
Iedereen is bang dat als die man campagne kan voeren, dat SGP straks een meerderheid heeft in de Eerste Kamer. Daarom verzinnen ze steeds baantjes voor hem :o

Nee, het is gewoon mooi dat we zo'n ervaren en onafhankelijk kamerlid hebben. Hij hoeft niks te doen of te laten om stemmen te winnen, gezien zijn achterban. Hij is geen coalitie maar ook geen concurrent van de rest van de oppositie. En letterlijk iedereen, vriend en vijand, vindt hem betrouwbaar.
  maandag 14 november 2022 @ 10:00:57 #171
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_206670073
Geen kamerlid zo overschat als vdStaaij :') oh wat is ie toch onafhankelijk, totdat ie de kans krijgt om een domme populistische en onuitvoerbare motie te steunen die kwa titel meegaat in zijn levensbeschouwing, dan stemt ie gewoon voor. Gewoon net zo'n kortzichtig figuur als alle anderen in de kamer, met een guurrechtse blik op de wereld waar de rechten van mensen ophouden zodra zijn middeleeuwse visie begint - en dat is in het geval van vrouwen, homo's en minderheden 'toevallig' al heel snel. Ten onrechte wordt ook gedaan alsof hij/de SGP een mate van neutraliteit zouden hebben - dat is niet zo. De SGP gebruikt concepten als rechtstatelijk en eerlijkheid alleen als ze denken dat het hun gitzwarte wereldbeeld ten goede komt.
pi_206670114
quote:
Lijkt me wel leuk als morgen enkel Bergkamp aan de tafel zit met allemaal lege stoelen naast zich. Zou best kunnen gebeuren nu ook de OR heeft geroepen niet in te zien hoe er verder gegaan kan worden met Bergkamp.
pi_206670168
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2022 10:00 schreef EinarBoe het volgende:
Geen kamerlid zo overschat als vdStaaij :') oh wat is ie toch onafhankelijk, totdat ie de kans krijgt om een domme populistische en onuitvoerbare motie te steunen die kwa titel meegaat in zijn levensbeschouwing, dan stemt ie gewoon voor. Gewoon net zo'n kortzichtig figuur als alle anderen in de kamer, met een guurrechtse blik op de wereld waar de rechten van mensen ophouden zodra zijn middeleeuwse visie begint - en dat is in het geval van vrouwen, homo's en minderheden 'toevallig' al heel snel. Ten onrechte wordt ook gedaan alsof hij/de SGP een mate van neutraliteit zouden hebben - dat is niet zo. De SGP gebruikt concepten als rechtstatelijk en eerlijkheid alleen als ze denken dat het hun gitzwarte wereldbeeld ten goede komt.
Niemand stelt ook voor om Van der Staaij een almachtig president te maken, ofzo. Of zelfs maar voorzitter van een commissie over LHBTI-rechten. Het gaat nu niet om de inhoud van de moties die Van der Staaij steunt, ook ik kan daar heel vaak niet in mee gaan. Maar dat hij in de kamer wel een unieke rol heeft doordat hij wel eerlijk is, geen politieke spelletjes hoeft te spelen voor zijn achterban en een enorme ervaring heeft, kan je gewoon niet ontkennen. Ook mensen die diametraal staan tegenover zijn inhoudelijke politiek, weten wel dat Van der Staaij ze niet bedriegt.

In deze case gaat het om iemand vinden die politiek genoeg afstand heeft van de coalitie, het presidium en van Arib om een onderzoek te doen naar de hele gang van zaken: naar de klachten van de ambtenaren, naar hoe die klachten zoals het hu lijkt jarenlang zijn genegeerd, naar de rol van het huidige presidium. En voor zo'n rol is Van der Staaij gewoon het meest geschikt van alle kamerleden.
  maandag 14 november 2022 @ 10:13:46 #174
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_206670191
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2022 10:11 schreef Hanca het volgende:

[..]
Niemand stelt ook voor om Van der Staaij een almachtig president te maken, ofzo. Of zelfs maar voorzitter van een commissie over LHBTI-rechten. Het gaat nu niet om de inhoud van de moties die Van der Staaij steunt, ook ik kan daar heel vaak niet in mee gaan. Maar dat hij in de kamer wel een unieke rol heeft doordat hij wel eerlijk is, geen politieke spelletjes hoeft te spelen voor zijn achterban en een enorme ervaring heeft, kan je gewoon niet ontkennen.
Ik kan dat prima ontkennen want spelletjes speelt ie dus net als ieder ander.
pi_206670194
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2022 10:06 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Lijkt me wel leuk als morgen enkel Bergkamp aan de tafel zit met allemaal lege stoelen naast zich. Zou best kunnen gebeuren nu ook de OR heeft geroepen niet in te zien hoe er verder gegaan kan worden met Bergkamp.
Volgens mij mag het debat niet door gaan zonder griffie, omdat er dan niemand de verslagen maakt. Dus dan heeft Den Haag wel echt een probleem, dan kunnen ze zelfs niet meer een debat houden over waarom Bergkamp weg moet als ze dat zouden willen.
pi_206670289
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2022 10:14 schreef Hanca het volgende:

[..]
Volgens mij mag het debat niet door gaan zonder griffie, omdat er dan niemand de verslagen maakt. Dus dan heeft Den Haag wel echt een probleem, dan kunnen ze zelfs niet meer een debat houden over waarom Bergkamp weg moet als ze dat zouden willen.
Misschien dat ze dan die bord voor haar kop weghaalt.
pi_206670406
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2022 10:14 schreef Hanca het volgende:

[..]
De mensen van de dienst verslag en redactie zijn anderen dan de mensen van de griffie ;)
zie email 27 oktober
pi_206670853
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2022 10:38 schreef trein2000 het volgende:

[..]
De mensen van de dienst verslag en redactie zijn anderen dan de mensen van de griffie ;)
Ja, ik weet dat dat niet dezelfde mensen zijn, maar als het personeel weg blijft, zijn die mensen er ook niet. De griffier is de leidinggevende van die mensen. Het zou gek zijn als de leidinggevende weg blijft en die mensen er wel gewoon gaan zitten.
pi_206672758
Bergkamp zet onderzoek naar Arib door en hoopt dat ze alsnog meewerkt

quote:
Bergkamp en de overige bestuursleden benadrukken dat het onderzoek onafhankelijk is. Dat was volgens hen al het geval door een extern bureau in te schakelen, maar vorige week kwam er kritiek op het feit dat het onderzoek wordt aangestuurd door een hoge ambtenaar die zelf de klachten over Arib onderschreef.

Om "iedere schijn van belangenverstrengeling" te vermijden, heeft het presidium gekozen om ook "de praktische procesbegeleiding" op afstand te zetten.
Heeft er natuurlijk niets mee te maken dat de desbetreffende ambtenaar bij het groepje hoort dat ontslag heeft genomen, nee het presidium heeft gekozen. :+
pi_206672786
Wat een totaal gebrek aan realiteitsbesef heeft Bergkamp. Eerst iemand op basis van anonieme informatie zonder werderhoor een dolk in de rug steken en dan hier nu nog hopen op medewerking. 8)7

Bergkamp zet onderzoek naar Arib door en hoopt dat ze alsnog meewerkt

Bergkamp spreekt namens het presidium de hoop uit "dat mevrouw Arib alsnog medewerking zal verlenen aan het onderzoek."
pi_206672906
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2022 14:06 schreef Basp1 het volgende:
Wat een totaal gebrek aan realiteitsbesef heeft Bergkamp. Eerst iemand op basis van anonieme informatie zonder werderhoor een dolk in de rug steken en dan hier nu nog hopen op medewerking. 8)7
Je hebt nog steeds niet door dat de ambtelijke top en de OR de meldingen over misstanden zo erg vinden, dat ze het hele systeem vast willen laten lopen als er geen onderzoek komt?

Waarom doe jij steeds alsof die meldingen niks zijn. Alleen omdat Bergkamp van de verkeerde politieke kleur is?

De OR en de ambtelijke top hebben de meldingen gezien, die weten waar ze over praten.
pi_206673066
Ah de user die mij van het weggooien van werknemersrechten beticht maar hier nog geen bewijs van zijn beschuldiging jegens mij gepost heeft.

Anonieme meldingen zijn niets, hoe zou een hanca het vinden als wat onbekende mensen bij zijn werkgever wat brieven droppen over zijn gedrag waarna hij vervolgens maar op non actief gesteld wordt omdat deze brieven heel misschien wel een kleine waarheid bezitten maar verder staan met 95% onterechte beschuldigingen.
  Moderator maandag 14 november 2022 @ 14:50:52 #183
5428 crew  miss_sly
pi_206673280
quote:
1s.gif Op maandag 14 november 2022 14:17 schreef Hanca het volgende:

[..]
Je hebt nog steeds niet door dat de ambtelijke top en de OR de meldingen over misstanden zo erg vinden, dat ze het hele systeem vast willen laten lopen als er geen onderzoek komt?

Waarom doe jij steeds alsof die meldingen niks zijn. Alleen omdat Bergkamp van de verkeerde politieke kleur is?

De OR en de ambtelijke top hebben de meldingen gezien, die weten waar ze over praten.
Of die meldingen allemaal wel kloppen en over Arib gaan, is dus onduidelijkheid:

https://www.volkskrant.nl(...)chten-niet~b86537c4/

Overigens vind ik dit ook wel bijzonder:

quote:
Anonieme klachten
Pas toen bekend werd dat Arib voorzitter van de enquêtecommissie corona zou worden en er in juli opnieuw een anonieme brief binnenkwam, begon de zaak te schuiven. Daarin omschrijft de briefschrijver aanvaringen die anderen gehad zouden hebben met Arib.
Die anonieme klacht ging niet eens over een eigen probleem, maar een horen-zeggen aanvaringen die anderen gehad zouden hebben.

Dat is toch geen solide basis voor een onderzoek?
  maandag 14 november 2022 @ 15:13:35 #184
225540 Pugg
Friends forever
pi_206673553
quote:
7s.gif Op maandag 14 november 2022 14:50 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Of die meldingen allemaal wel kloppen en over Arib gaan, is dus onduidelijkheid:

[..]
Die anonieme klacht ging niet eens over een eigen probleem, maar een horen-zeggen aanvaringen die anderen gehad zouden hebben.

Nee, ik geloof steeds meer dat het een politieke afrekening is. Bergkamp krijgt de boomerang terug, kan ze met pensioen. :W
pi_206673600
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2022 15:13 schreef Pugg het volgende:

[..]
Nee, ik geloof steeds meer dat het een politieke afrekening is. Bergkamp krijgt de boomerang terug, kan ze met pensioen. :W
Dat zou wel mooi zijn. :D

D66=mooiweermensen
pi_206673666
quote:

[..]

[..]

Anonieme klachten zijn sowieso dubieus. Als je een klacht hebt dan dien je die met naam en toenaam is, dan weet de beschuldigde ook waar hij zich tegen moet verweren. Het is niet voor niets dat in Angelsaksische landen het een grondrecht is 'to face you accuser' in strafzaken... Daar kun je natuurlijk van afwijken. Maar dan moet je wel een verdomd goede reden hebben, en jaren oude hearsay klachten zijn dat natuurlijk niet.
zie email 27 oktober
pi_206673800
quote:

[..]

[..]

Jij wil zeggen dat zowel de OR als de ambtelijke top dit zonder basis doen? Lijkt me zeer sterk.

quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2022 15:13 schreef Pugg het volgende:

[..]
De OR van de ambtenaren die een politieke afrekening uitvoeren?

En die boemerang komt nu juist terug naar de 'het onderzoek moet stoppen'-roepers.
  Moderator maandag 14 november 2022 @ 15:34:36 #188
5428 crew  miss_sly
pi_206673860
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2022 15:30 schreef Hanca het volgende:

[..]
Jij wil zeggen dat zowel de OR als de ambtelijke top dit zonder basis doen? Lijkt me zeer sterk.
[..]
De OR van de ambtenaren die een politieke afrekening uitvoeren?

En die boemerang komt nu juist terug naar de 'het onderzoek moet stoppen'-roepers.
Ik vond de eerste berichten over anonieme klachten die hiertoe zouden leiden al niet heel correct. Tenzij de indiener(s) van deze klachten alleen anoniem blijven in de publicaties maar wel bekend zijn bij bijvoorbeeld de vertrouwenspersonen of de OR of waar dan ook, is het acceptabel. Anders is m.i. een anonieme klacht nooit voldoende grond voor een dergelijjk ingrijpend gebeuren. Het zou er toch uitzien als alleen een anonieme klacht al hiertoe kan leiden.

Maar blijkbaar is er op een aantal momenten en door een aantal mensen niet zorgvuldig gehandeld. Dat blijkt uit een heleboel zaken. Dus ja, het heeft er in mijn ogen wel alle schijn van dat de OR en de ambtelijke top dit zonder voldoende en zorgvuldige basis hebben gedaan.
pi_206673968
quote:
7s.gif Op maandag 14 november 2022 15:34 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik vond de eerste berichten over anonieme klachten die hiertoe zouden leiden al niet heel correct. Tenzij de indiener(s) van deze klachten alleen anoniem blijven in de publicaties maar wel bekend zijn bij bijvoorbeeld de vertrouwenspersonen of de OR of waar dan ook, is het acceptabel. Anders is m.i. een anonieme klacht nooit voldoende grond voor een dergelijjk ingrijpend gebeuren. Het zou er toch uitzien als alleen een anonieme klacht al hiertoe kan leiden.

Maar blijkbaar is er op een aantal momenten en door een aantal mensen niet zorgvuldig gehandeld. Dat blijkt uit een heleboel zaken. Dus ja, het heeft er in mijn ogen wel alle schijn van dat de OR en de ambtelijke top dit zonder voldoende en zorgvuldige basis hebben gedaan.
Ik vind dit nogal een vreemde conclusie op basis van wat we weten en wat er inmiddels allemaal bekend is over Arib. Dat ze bijvoorbeeld zelfs bij de PvdA al haar eigen medewerkers moest betalen, omdat niemand voor haar wilde werken.

Dit onderzoek moet gewoon door gaan en inderdaad zo veel mogelijk op afstand van de politiek, zoals nu ook eindelijk gaat gebeuren.
  Moderator maandag 14 november 2022 @ 15:46:57 #190
5428 crew  miss_sly
pi_206674005
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2022 15:43 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik vind dit nogal een vreemde conclusie op basis van wat we weten en wat er inmiddels allemaal bekend is over Arib. Dat ze bijvoorbeeld zelfs bij de PvdA al haar eigen medewerkers moest betalen, omdat niemand voor haar wilde werken.

Dit onderzoek moet gewoon door gaan en inderdaad zo veel mogelijk op afstand van de politiek, zoals nu ook eindelijk gaat gebeuren.
Dat er een onderzoek moet plaatsvinden is inmiddels onvermijdelijk, lijkt me. Juist ook omdat er in mijn ogen onzorgvuldig is gehandeld. Dat dit onderzoek ver van alles en iedereen die iets met de ambtellijke top, de kamerleden, het presidium en de vertrouwenspersonen te maken heeft gedaan moet worden, lijkt me ook zeer duidelijk.

En Bergkamp moet weg.
pi_206674049
quote:
7s.gif Op maandag 14 november 2022 15:46 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dat er een onderzoek moet plaatsvinden is inmiddels onvermijdelijk, lijkt me. Juist ook omdat er in mijn ogen onzorgvuldig is gehandeld. Dat dit onderzoek ver van alles en iedereen die iets met de ambtellijke top, de kamerleden, het presidium en de vertrouwenspersonen te maken heeft gedaan moet worden, lijkt me ook zeer duidelijk.

En Bergkamp moet weg.
Ja, Bergkamp en het complete presidium moeten weg.
pi_206676475
quote:
Hier zit Firouz ergens onder verstopt:

Zelfs met de grootste conventionele sloopmethodes en bommen krijg je dat nog niet weg joh.
1947-2016
  maandag 14 november 2022 @ 19:31:13 #193
378682 JohnBercow
pi_206676673
twitter

Het is wachten op het bericht dat Bergkamp opstapt, want dan is iedereen die kon opstappen opgestapt.
Order! Ordeeeeeeeeer!
  maandag 14 november 2022 @ 19:35:56 #194
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_206676776
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2022 19:31 schreef JohnBercow het volgende:
[ twitter ]

Het is wachten op het bericht dat Bergkamp opstapt, want dan is iedereen die kon opstappen opgestapt.
Bergkamp stapt niet op. Niet zelfstandig in elk geval; er zal dan toch iemand die een paar takken hoger in de boom zit met de vuist op tafel moeten slaan. Maar als Rutte of Kaag geen 'Bergkamp, functie elders' doet gebeurt er niets.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Moderator maandag 14 november 2022 @ 19:54:13 #195
236264 crew  capricia
pi_206677209
quote:
[ twitter ]

En de reactie van Weisglas onder die tweet:
quote:
Nu nog de chef kok en dan kunnen ze de tent sluiten. Wat een droefenis allemaal . Denkt nou niemand aan het aanzien van de politiek?
https://twitter.com/frans(...)idPTw58XDDVBwkg&s=19

Wat een treurnis daar.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_206677815
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2022 19:35 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Bergkamp stapt niet op. Niet zelfstandig in elk geval; er zal dan toch iemand die een paar takken hoger in de boom zit met de vuist op tafel moeten slaan. Maar als Rutte of Kaag geen 'Bergkamp, functie elders' doet gebeurt er niets.
Lijkt mij een klusje voor Jan Paternotte, misschien wel de grootste gek van allemaal daar. Die zal dat nooit doen, is namelijk een deuk in z'n ego.
zie email 27 oktober
pi_206677839
quote:
[ twitter ]

Terecht overigens. Als je dit zegt moet je weg, dan ga je de grens over. Je kunt dat doen, als absolute noodrem maar daarna ben je onhoudbaar.
Is hetzelfde als de griffier met haar kritiek, die kun je uiten. Maar dan moet je ook je ontslag indienen, het gaat niet samen.
zie email 27 oktober
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 14 november 2022 @ 21:21:11 #198
862 Arcee
Look closer
pi_206678849
Pull the fucking plug!
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  maandag 14 november 2022 @ 22:09:14 #199
378682 JohnBercow
pi_206679892
quote:
Heeft ze geen meerderheid of wat? En dan zul je zien dat straks om formalistische redenen de coalitie haar steunt ‘dit is nu niet aan de Kamer’. Laf gedoe. Bah.
quote:
Apart weer :')
zie email 27 oktober
  maandag 14 november 2022 @ 22:37:57 #201
346939 Janneke141
pi_206680198
Allemaal heel goed voor het vertrouwen, dit.
pi_206682321
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2022 22:37 schreef Janneke141 het volgende:
Geert, Caroline en Thierry zijn D66 dankbaar.
zie email 27 oktober
pi_206682360
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2022 22:37 schreef Janneke141 het volgende:
Welk vertrouwen bedoel je?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_206682371
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2022 19:35 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Nee, dat gaat inderdaad niet gebeuren.
Je ziet hier weer heel duidelijk het ten-koste-van-alles-principe van D66.
  dinsdag 15 november 2022 @ 10:14:35 #205
346939 Janneke141
pi_206682470
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2022 10:07 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Welk vertrouwen bedoel je?
Het vertrouwen dat de bevolking van een land in zijn instituties zou moeten hebben.
pi_206682553
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2022 10:14 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Het vertrouwen dat de bevolking van een land in zijn instituties zou moeten hebben.
Als het er niet is kan het ook niet minder worden.
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  dinsdag 15 november 2022 @ 10:23:59 #207
346939 Janneke141
pi_206682592
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2022 10:20 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Als het er niet is kan het ook niet minder worden.
Bij een behoorlijke groep mensen is dat vertrouwen 0, maar als geheel bij de samenleving niet.

Overigens denk ik dat de groep bij wie dat vertrouwen 0 is ook niet meer zo heel erg veel groter zal worden. De mensen aan de goede kant van de streep hebben namelijk weinig last van wat hier allemaal gebeurt. Het doorsnee kiezersarsenaal van laten we zeggen VVD, D66, GL en PvdA, CU en SGP hoeft zich vrij weinig zorgen te maken dus die geloven het allemaal wel.
pi_206682603
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2022 10:23 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Bij een behoorlijke groep mensen is dat vertrouwen 0, maar als geheel bij de samenleving niet.

Overigens denk ik dat de groep bij wie dat vertrouwen 0 is ook niet meer zo heel erg veel groter zal worden. De mensen aan de goede kant van de streep hebben namelijk weinig last van wat hier allemaal gebeurt. Het doorsnee kiezersarsenaal van laten we zeggen VVD, D66, GL en PvdA, CU en SGP hoeft zich vrij weinig zorgen te maken dus die geloven het allemaal wel.
Laatst hoorde ik op tv dat het nagenoeg niet lager kan.
  dinsdag 15 november 2022 @ 12:17:41 #209
225540 Pugg
Friends forever
pi_206683826
Ben zo benieuwd, straks vragenuurtje, kunnen we zien wie er naast Veerkamp zit.
Dan regeling....... vuurwerk *O*
  dinsdag 15 november 2022 @ 14:10:29 #210
225540 Pugg
Friends forever
pi_206684898
quote:
DEN HAAG - De voorzitter van de ondernemingsraad van de Tweede Kamer, Michel Meerts, heeft óók zijn taak neergelegd. Meerts zegde afgelopen weekend het vertrouwen op in het politieke bestuur van de Kamer, maar nu dat van geen wijken weet gooit hij zelf het bijltje erbij neer.

Meerts is de volgende ambtenaar in de Kamer die het voor gezien houdt vanwege de ontstane situatie rondom het onderzoek naar oud-voorzitter Khadija Arib. Afgelopen vrijdag legde de ambtelijke top van de Kamer het werk neer, vanwege de politieke onrust rond en bemoeienis met dat onderzoek. De opgestapte griffier Simone Roos vindt dat er sprake is van ’een politiek schaakspel’. Volgens haar is er ’niet of nauwelijks oog en aandacht voor de ambtenaren die recent en ook in het verleden aandacht hebben gevraagd voor sociaal onveilig gedrag’.
Bron ANP
  dinsdag 15 november 2022 @ 14:15:46 #211
346939 Janneke141
pi_206684986
Huh, die was toch al weg?
  dinsdag 15 november 2022 @ 14:53:17 #212
225540 Pugg
Friends forever
pi_206685472
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2022 14:15 schreef Janneke141 het volgende:
Haal het net van het internet, Mw Roos is er in ieder geval niet nu.
pi_206686666
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2022 14:15 schreef Janneke141 het volgende:
Nee, OR had enkel gezegd dit weekend niet door te willen met de voorzitter.
  Moderator dinsdag 15 november 2022 @ 17:03:11 #214
236264 crew  capricia
pi_206686735
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2022 14:10 schreef Pugg het volgende:

[..]
Bron ANP
Nu de kok nog en de koffie-dame. En dan is er niemand meer.
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 15 november 2022 @ 18:33:13 #215
346939 Janneke141
pi_206687743
quote:
Opluchting voor Bergkamp: meerderheid Kamer steunt onderzoek naar Arib

De positie van Kamervoorzitter Vera Bergkamp lijkt vooralsnog gered. Een meerderheid van de Tweede Kamer steunt het onderzoek naar haar voorganger Khadija Arib, blijkt uit een rondgang van RTL Nieuws.

Vrijdag ontstond onrust nadat de gehele ambtelijke top van de Tweede Kamer de taken neerlegde. Bergkamp liet daarop weten het onderzoek naar Arib te willen voortzetten en vroeg daarop steun van de Tweede Kamer.

Die is er nu, blijkt uit een rondgang. Alle coalitiepartijen steunen het onderzoek.
Een meerderheid, dus.
pi_206687768
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2022 18:33 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Een meerderheid, dus.
Zoals voorspeld. Wat treurig:')
zie email 27 oktober
pi_206687836
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2022 18:35 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Treurig dat er onderzoek wordt gedaan naar mogelijke misstanden op de werkvloer bij de ambtenaren?

Ik had het pas enorm treurig gevonden als de politici zichzelf zo veel belangrijker vonden dat de ambtenaren daardoor geen veilige werkplek kregen. Ik neem eigenlijk aan dat er 150 stemmen voor dit onderzoek zijn.
pi_206695439
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2022 18:35 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Waarom is dit treurig, behalve dat je persoonlijke vete tegen Vera Bergkamp geen weerklank vindt bij de volksvertegenwoordigers?
pi_206695520
Treurig dat het onderzoek op een persoon die er niet meer werkt gespitst is en niet op het blijkbaar disfunctioneren van de organisatie waardoor klachten blijkbaar jarenlang niet opgepakt zijn en zelfs de externe vertrouwenspersoon blijkbaar niet functionerende. ;)
pi_206696303
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2022 11:27 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Waarom is dit treurig, behalve dat je persoonlijke vete tegen Vera Bergkamp geen weerklank vindt bij de volksvertegenwoordigers?
Ja het is heel normaal dat de top van een bedrijf terugtreedt (vanwege o.a. Bergkamp zoals in de brief staat) en dat de OR het vertrouwen in je opzegt. :')

Er is echt geen enkel bedrijf waarin je in zo'n situatie nog door kan gaan als voorzitter.
pi_206696376
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2022 12:53 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Ja het is heel normaal dat de top van een bedrijf terugtreedt (vanwege o.a. Bergkamp zoals in de brief staat) en dat de OR het vertrouwen in je opzegt. :')

Er is echt geen enkel bedrijf waarin je in zo'n situatie nog door kan gaan als voorzitter.
De TK is geen bedrijf en de TK kiest zelf de voorzitter volgens mij, niet de OR. Die hetze tegen Bergkamp aangaande besluiten genomen door een heel presidium is sowieso van een kansloos Telegraaf-niveau.
  woensdag 16 november 2022 @ 13:07:11 #222
346939 Janneke141
pi_206696432
Laat ik voorop stellen dat het onderzoek naar Arib er gewoon moet komen, maar de positie van Bergkamp is uitermate zwak. Dat ze een stemming in het leven roept waarvan ze van tevoren de uitkomst kent om even aan te tonen dat ze toch echt de voorzitter is en blijft is toch wel van een verregaande kansloosheid. Dat er geen enkel oppositielid voor stemt, zelfs het geweten van de Tweede Kamer de SGP niet, is veelzeggend.

Als je het eind augustus had gevraagd, dan had waarschijnlijk 80% van de Kamer voor het onderzoek gestemd. Onder leiding van Bergkamp is het echter zo'n puinhoop en zo'n heksenjacht geworden dat de oppositie de hakken in het zand zet. Dat is er nu bereikt. Weer een knauw aan het vertrouwen in de politiek in het algemeen. Dat heeft ze nu bereikt, ik hoop dat ze er gelukkig mee is.
pi_206696953
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2022 13:02 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
De TK is geen bedrijf en de TK kiest zelf de voorzitter volgens mij, niet de OR. Die hetze tegen Bergkamp aangaande besluiten genomen door een heel presidium is sowieso van een kansloos Telegraaf-niveau.
Wat een onzin, voor de mensen die er werken is de TK wel degelijk gewoon een bedrijf en heb je je als TK ook gewoon te gedragen als goede werkgever, iets dat Bergkamp nalaat. Getuige de uitspraken van de top van het bedrijf en de OR.

We kunnen wel allemaal kunstgrepen doen, maar Bergkamp doet nu exact waar Arib van wordt beschuldigd.
pi_206696991
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2022 13:07 schreef Janneke141 het volgende:
Laat ik voorop stellen dat het onderzoek naar Arib er gewoon moet komen, maar de positie van Bergkamp is uitermate zwak. Dat ze een stemming in het leven roept waarvan ze van tevoren de uitkomst kent om even aan te tonen dat ze toch echt de voorzitter is en blijft is toch wel van een verregaande kansloosheid. Dat er geen enkel oppositielid voor stemt, zelfs het geweten van de Tweede Kamer de SGP niet, is veelzeggend.

Als je het eind augustus had gevraagd, dan had waarschijnlijk 80% van de Kamer voor het onderzoek gestemd. Onder leiding van Bergkamp is het echter zo'n puinhoop en zo'n heksenjacht geworden dat de oppositie de hakken in het zand zet. Dat is er nu bereikt. Weer een knauw aan het vertrouwen in de politiek in het algemeen. Dat heeft ze nu bereikt, ik hoop dat ze er gelukkig mee is.
SP, Omtzigt, Den Haan, Denk, PvdA, SGP, PvdD, JA21, BBB en GL waren ook tegen een kamerdebat. Volgens mij is dat de enige soort stemming die er is geweest, een stemming over het onderzoek is er niet geweest. Dus hoe kom jij er bij dat de voltallige oppositie inclusief de SGP tegen dit onderzoek is?

Of het onderzoek alleen over Arib gaat gingen ze vandaag over debateren, dat debat heb ik niet gezien.
pi_206697220
De steun voor het onderzoek is breder dan de coalitie: https://nos.nl/artikel/24(...)oezeggingen-bergkamp

https://www.ad.nl/politie(...)-naar-arib~a20ae964/
quote:
Bergkamp
Tijdens een debat over de hele kwestie bleek dat vrijwel alle partijen zich achter zowel het presidium als achter het onderzoek naar Arib schaarden. Alleen de PVV stelde dat Bergkamp zou moeten opstappen als voorzitter. ,,In elke andere organisatie had Bergkamp al vijf keer bij het UWV gestaan‘’, zei PVV-Kamerlid Gidi Markuszower. ,,Anonieme klachten mogen geen reden zijn een onderzoek in te stellen naar een Kamerlid.’’
Er is dus gewoon een bijna volledige steun van de hele kamer. Gelukkig maar, was zeer treurig geweest als het anders was.
  woensdag 16 november 2022 @ 15:06:21 #226
346939 Janneke141
pi_206697648
quote:
1s.gif Op woensdag 16 november 2022 14:21 schreef Hanca het volgende:
De steun voor het onderzoek is breder dan de coalitie: https://nos.nl/artikel/24(...)oezeggingen-bergkamp

https://www.ad.nl/politie(...)-naar-arib~a20ae964/
[..]
Er is dus gewoon een bijna volledige steun van de hele kamer. Gelukkig maar, was zeer treurig geweest als het anders was.
Hmm, maar dit is wel anders dan er gisteren te lezen was. Het verandert verder weinig aan mijn mening, maar fijn voor het vervolg van het proces dat de steun in elk geval breder is dan alleen de coalitie.
pi_206697761
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2022 15:06 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Hmm, maar dit is wel anders dan er gisteren te lezen was. Het verandert verder weinig aan mijn mening, maar fijn voor het vervolg van het proces dat de steun in elk geval breder is dan alleen de coalitie.
Gister hadden journalisten alleen aan coalitieleden gevraagd of er steun was, volgens mij. Andere fracties hadden zich daar nog helemaal niet over uitgesproken (wellicht ook om Bergkamp wat te laten bungelen?).
  zondag 20 november 2022 @ 02:04:02 #228
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_206742293
Onderzoek moet doorgaan, maar hoe de fuck kun je nog steeds Bergkamp daarin betrekken? Tuurlijk ze is kamervoorzitter, maar het is bekend dat die 2 elkaar niet mogen. Of naja bijna iedereen tegen Bergkamp, want zelfs PVV is voor Arib :') Alsof je paar jaar geleden Blatter of nu Infantino onderzoek laat doen in de corruptie binnen de FIFA.

Bananenrepubliek.
graag op anoniem
  zondag 20 november 2022 @ 02:06:46 #229
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_206742299
En als er niks bijzonders uit dat onderzoek komt wil ik wel zien wat er verder gaat gebeuren. Of naja we weten het allemaal al. Het wordt gewoon genegeerd, bergkamp blijft aan en het waait verder weg.
graag op anoniem
pi_206742432
quote:
6s.gif Op zondag 20 november 2022 02:04 schreef KingRoland het volgende:
Onderzoek moet doorgaan, maar hoe de fuck kun je nog steeds Bergkamp daarin betrekken? Tuurlijk ze is kamervoorzitter, maar het is bekend dat die 2 elkaar niet mogen. Of naja bijna iedereen tegen Bergkamp, want zelfs PVV is voor Arib :') Alsof je paar jaar geleden Blatter of nu Infantino onderzoek laat doen in de corruptie binnen de FIFA.

Bananenrepubliek.
Bergkamp is niet meer betrokken en als lid van het presidium onder Arib zelfs een onderdeel van het onderzoek.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')