Neutraal, tot dat het kabinet wegloopt jaquote:Op zaterdag 12 november 2022 17:20 schreef laforest het volgende:
[..]
Ik zie geen angst of onzekerheid. Ik zie iemand die geen Stalin of Xi probeert te imiteren, maar een gezond debat toestaat en dit op een bijzonder neutrale manier.
Dat mag jij vinden, ik vind het een groot pluspunt.
Nee. En dat komt door de bijzondere positie van Kamerleden. Die hebben geen werkgever, zijn aan niemand verantwoording schuldig en kunnen niet ontslagen worden.quote:Op zaterdag 12 november 2022 17:25 schreef Heph844 het volgende:
Is er eigenlijk een voorbeeld waarbij zo’n beschuldiging wél goed gemanaged wordt?
Ik kan me eigenlijk alleen voorbeelden bedenken waar het gruwelijk is geëscaleerd nadat een onderzoek is ingesteld: Kadisja Arib, Gijs van Dijk, Nilüfer Gündogan.
Of aan de andere kant Dion Graus waar juist opzichtig niks wordt gedaan met een beschuldiging waardoor het door blijft etteren.
Leg uit? Beetje twijfelachtige statement.quote:Op zaterdag 12 november 2022 17:29 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Neutraal, tot dat het kabinet wegloopt ja
Je hebt de APB niet gezien? Waar ze zelf tegen Baudet zegt “gaat u verder” (of iets van die strekking, ik heb de letterlijke woorden zo niet paraat) maar zodra het kabinet enkele tellen later wegloopt ineens de zwaarste sanctiemogelijkheid die ze heeft inzet?quote:Op zaterdag 12 november 2022 17:35 schreef laforest het volgende:
[..]
Leg uit? Beetje twijfelachtige statement.
Maar dit geval had wel anders kunnen gaan. Want dit was niet tussen kamerleden, er had gewoon een normaal onderzoek onder de ambtenaren plaats kunnen vinden.quote:Op zaterdag 12 november 2022 17:30 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nee. En dat komt door de bijzondere positie van Kamerleden. Die hebben geen werkgever, zijn aan niemand verantwoording schuldig en kunnen niet ontslagen worden.
Dat is heel goed en heel belangrijk, maar dit is wel de prijs daar van. En nee, dat kan niet anders.
Dat zien wij dan anders. Baudet was daar het probleem, niet Bergsma. Onder die omstandigheden deed ze het juist bijzonder sterk.quote:Op zaterdag 12 november 2022 17:38 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Je hebt de APB niet gezien? Waar ze zelf tegen Baudet zegt “gaat u verder” (of iets van die strekking, ik heb de letterlijke woorden zo niet paraat) maar zodra het kabinet enkele tellen later wegloopt ineens de zwaarste sanctiemogelijkheid die ze heeft inzet?
Dat getuigt van een gebrek aan gezag, lef én roept de schijn van partijdigheid op.
Ga toch weg. Ze had direct moeten afhameren. Maar dat durft ze niet, ze gaat eerst weer steun zoeken. Als Kaag al in de Coulissen is roept ze nog “u rond af”. Vervolgens gaat ze praten en na overleg met het kabinet durft ze ineens wel.quote:Op zaterdag 12 november 2022 17:40 schreef laforest het volgende:
[..]
Dat zien wij dan anders. Baudet was daar het probleem, niet Bergsma. Onder die omstandigheden deed ze het juist bijzonder sterk.
Bergkamp deed het zo zwak dat het kabinet haar werk moest overnemen door in te grijpen. Bergkamp is echt met afstand de slechtste voorzitter van debatten die ik ooit in de kamer heb gezien. En dan kijk ik niet alleen naar kamervoorzitters, maar ook naar alle commissievoorzitters.quote:Op zaterdag 12 november 2022 17:40 schreef laforest het volgende:
[..]
Dat zien wij dan anders. Baudet was daar het probleem, niet Bergsma. Onder die omstandigheden deed ze het juist bijzonder sterk.
quote:Op zaterdag 12 november 2022 17:42 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ga toch weg. Ze had direct moeten afhameren. Maar dat durft ze niet, ze gaat eerst weer steun zoeken. Als Kaag al in de Coulissen is roept ze nog “u rond af”. Vervolgens gaat ze praten en na overleg met het kabinet durft ze ineens wel.
Dat is juist uitermate zwak optreden.
Wat zie jij dan? Ik zie dat ze ‘u gaat verder’ zegt en als het kabinet al aan het lopen is nog ‘u rondt af’ roept.quote:
Zijn er echt geen andere kandidaten? Als hij uit het presidium mag komen, dan 100x liever Van der Lee. Die ook heel goed is in het voorzitten van debatten. Enige jammere is dat we dan zijn inbreng missen, bij Bosma mis je natuurlijk helemaal niks aan wat er allemaal uit zijn mond komt als hij geen debat voor zit.quote:Op zaterdag 12 november 2022 17:48 schreef Nober het volgende:
Al een datum voor de installatie van heer Bosma?
[ twitter ]
Wat zie jij dan?quote:
Ik weet er trouwens wel een: Sidney Smeets.quote:Op zaterdag 12 november 2022 17:25 schreef Heph844 het volgende:
Is er eigenlijk een voorbeeld waarbij zo’n beschuldiging wél goed gemanaged wordt?
Ik kan me eigenlijk alleen voorbeelden bedenken waar het gruwelijk is geëscaleerd nadat een onderzoek is ingesteld: Kadisja Arib, Gijs van Dijk, Nilüfer Gündogan.
Of aan de andere kant Dion Graus waar juist opzichtig niks wordt gedaan met een beschuldiging waardoor het door blijft etteren.
Grappig dat je je eigen mening als feit presenteert.quote:Op zaterdag 12 november 2022 18:07 schreef Hanca het volgende:
[..]
Zijn er echt geen andere kandidaten? Als hij uit het presidium mag komen, dan 100x liever Van der Lee. Die ook heel goed is in het voorzitten van debatten. Enige jammere is dat we dan zijn inbreng missen, bij Bosma mis je natuurlijk helemaal niks aan wat er allemaal uit zijn mond komt als hij geen debat voor zit.
Dat is het hele idee van een mening op een forum plaatsen...quote:Op zaterdag 12 november 2022 19:23 schreef Donaldson het volgende:
[..]
Grappig dat je je eigen mening als feit presenteert.
Tegen dit soort bijdragen zijn.![]()
Presidiumleden lijken me geen goed idee in deze fase, te nauw betrokken. Maar dan wordt de vijver wel klein ineens. Zeker als je ook de coalitie nog uitsluit, vanwege de schijn van handjeklap. PvdA lijkt ook lastig, dan hou je eigenlijk alleen maar GL, SP en PVV over als fracties van voldoende grootte. Die laatste valt uiteraard af.quote:Op zaterdag 12 november 2022 18:07 schreef Hanca het volgende:
[..]
Zijn er echt geen andere kandidaten? Als hij uit het presidium mag komen, dan 100x liever Van der Lee. Die ook heel goed is in het voorzitten van debatten. Enige jammere is dat we dan zijn inbreng missen, bij Bosma mis je natuurlijk helemaal niks aan wat er allemaal uit zijn mond komt als hij geen debat voor zit.
Ik zie een voorzitter die meteen vanaf het begin ingreep tegen Baudet, en vervolgens haar aanpak aanpaste naarmate de situatie zich ontwikkelde. Een sterk leider doet zoiets, dat zie ik.quote:
Ja, ik noemde Ellemeet ook al. SP lijkt me eigenlijk een partij die deze functie niet eens wil hebben en zeker Van Dijk is denk ik iemand die liever vurig zijn eigen pleidooien houdt dan dat hij neutraal de orde moet bewaken.quote:Op zaterdag 12 november 2022 19:35 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Presidiumleden lijken me geen goed idee in deze fase, te nauw betrokken. Maar dan wordt de vijver wel klein ineens. Zeker als je ook de coalitie nog uitsluit, vanwege de schijn van handjeklap. PvdA lijkt ook lastig, dan hou je eigenlijk alleen maar GL, SP en PVV over als fracties van voldoende grootte. Die laatste valt uiteraard af.
En dan kom je toch bij namen als een Renske Leijten (te controversieel), Jasper van Dijk (zou kunnen) of een Corinne Ellemeet (had een dubieuze rol rondom Ozdil, kan onhandig zijn als je met een grote integriteitsaffaire moet dealen en is ook niet het meest ervaren kamerlid). Maar dat zijn geen kandidaten waar ik heel warm van wordt, de ideale kandidaat hebben we volgens mij niet.
Of je moet Omtzigt vragen, die zou dat volgens mij prima kunnen en als hij verder geen ambities meer heeft dan is het best een leuke eindfunctie elders.
Maar de rest komt of uit een fractie die niet in aanmerking komt, of zit in het presidium of zit nog maar heel kort, als in 1,5 termijn Max. (enige senioriteit lijkt me voor deze functie wel heel wenselijk)quote:Op zaterdag 12 november 2022 19:39 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, ik noemde Ellemeet ook al. SP lijkt me eigenlijk een partij die deze functie niet eens wil hebben en zeker Van Dijk is denk ik iemand die liever vurig zijn eigen pleidooien houdt dan dat hij neutraal de orde moet bewaken.
Klopt. Na Ellemeet en de SP leden kom je bij Van Raan en Wassenberg. Beide denk ik best geschikt, maar PvdD die de kamervoorzitter levert lijkt me wat ver gezocht.quote:Op zaterdag 12 november 2022 19:40 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar de rest komt of uit een fractie die niet in aanmerking komt, of zit in het presidium of zit nog maar heel kort, als in 1,5 termijn Max. (enige senioriteit lijkt me voor deze functie wel heel wenselijk)
En ik denk dat voor Wilders nu plots de ambtenaren ook belangrijk zijn, waar hij tot nu toe het onderzoek stop wilde zetten...quote:Op zaterdag 12 november 2022 20:21 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Als iedereen die steeds predikt dat die ambtenaren heilig zijn consequent is gaan Bergkamp cs nu ook de keien op. Eens zien.
Geertquote:Op zaterdag 12 november 2022 20:23 schreef Hanca het volgende:
[..]
En ik denk dat voor Wilders nu plots de ambtenaren ook belangrijk zijn, waar hij tot nu toe het onderzoek stop wilde zetten...
Verder spreken ze hier over de "hele politieke top". Dan moet het hele presidium weg, zou ik zeggen.quote:Op zaterdag 12 november 2022 20:21 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Als iedereen die steeds predikt dat die ambtenaren heilig zijn consequent is gaan Bergkamp cs nu ook de keien op. Eens zien.
Dat lijkt mij ook de logische conclusie, vandaar de ‘cs’.quote:Op zaterdag 12 november 2022 20:26 schreef Hanca het volgende:
[..]
Verder spreken ze hier over de "hele politieke top". Dan moet het hele presidium weg, zou ik zeggen.
Of anders maar Raymond Knops, weliswaar coalitie maar geen VVD of D66 en voldoende onafhankelijk (zat vorige periode niet in de Kamer).quote:SP, Ellemeet, Van der Staaij of Omtzigt, we hebben 1 van jullie nodig... en wel heel snel, graag.
Iemand die net gedoe heeft gehad wat betreft zijn integriteit met die gronddeal. Ik waardeer Knops ook enorm, maar het lijkt me niet de meest verstandige keus.quote:Op zaterdag 12 november 2022 20:29 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat lijkt mij ook de logische conclusie, vandaar de ‘cs’.
[..]
Of anders maar Raymond Knops, weliswaar coalitie maar geen VVD of D66 en voldoende onafhankelijk (zat vorige periode niet in de Kamer).
Ja, ook waar. Had ik niet zo snel op m’n netvlies.quote:Op zaterdag 12 november 2022 20:36 schreef Hanca het volgende:
[..]
Iemand die net gedoe heeft gehad wat betreft zijn integriteit met die gronddeal. Ik waardeer Knops ook enorm, maar het lijkt me niet de meest verstandige keus.
Dan kun je ook Esther Ouwehand vragen...quote:Op zaterdag 12 november 2022 21:44 schreef Knip het volgende:
Ik wil Lisa Westerveld als voorzitter, metalfan.
Dat vreselijke kunstwerk van de muur en een gigantische afbeelding van Eddie, de mascotte van Iron Maiden ophangen.
Als een van de Kamerleden te lang van stof is snoeihard Slayer door de speakers laten knallen.
Kamerleden begroeten elkaar middels de metalgroet.
Leuk, dat wist ik nog niet.quote:Op zaterdag 12 november 2022 21:50 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dan kun je ook Esther Ouwehand vragen...
https://www.vice.com/nl/a(...)ak-van-het-binnenhof
Ja en dan zitten dezelfde gasten ernaar er weer.quote:Op zaterdag 12 november 2022 20:22 schreef trein2000 het volgende:
Maar nog even en we krijgen tussentijdse verkiezingen omdat het land onbestuurbaar geworden is omdat het parlement mekaar de tent uit vecht
Dat is onzin, de Voorzitter wordt uit de leden gekozen. Ieder kamerlid kan voorzitter worden, ook uit kleine fracties. Daar is geen belemmering voor.quote:Op zaterdag 12 november 2022 17:24 schreef JaxStrumleyII het volgende:
maar daarnaast mogen (volgens NRC) partijen met minder dan zes zetels geen leden voor het presidium leveren. Dus ook geen voorzitter.
De peilingen laten wel wat verschuivingen zien, niet perse ten gunst van bestuurbaarheid overigens.quote:Op zaterdag 12 november 2022 23:31 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ja en dan zitten dezelfde gasten ernaar er weer.
Ben ik het mee eens, die partij lijkt wel chronisch verongelijkt en zich moreel verheven te voelen boven de rest. En als er even wat anders gaat dan D66 wil beginnen ze als kleuters overal tegen aan te trappen en wild om zich heen te slaan. Maar, dat heeft natuurlijk een diepere grondoorzaak. Ze hebben zich gewoon in het pak laten naaien op 1 april 2021, Kaag heeft daar een historische fout gemaakt.quote:Grootste probleem is nu D66
Was pas tot vandaag dat ik een kamerbijdrage zag van Kaag dat ik erachter kwam wat een verschrikkelijk bekakt en onsympathiek mens dat eigenlijk is.quote:Op zaterdag 12 november 2022 23:35 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De peilingen laten wel wat verschuivingen zien, niet perse ten gunst van bestuurbaarheid overigens.
[..]
Ben ik het mee eens, die partij lijkt wel chronisch verongelijkt en zich moreel verheven te voelen boven de rest. En als er even wat anders gaat dan D66 wil beginnen ze als kleuters overal tegen aan te trappen en wild om zich heen te slaan. Maar, dat heeft natuurlijk een diepere grondoorzaak. Ze hebben zich gewoon in het pak laten naaien op 1 april 2021, Kaag heeft daar een historische fout gemaakt.
Die persoonlijke haat jegens Kaag ter rechterzijde slaat dan weer helemaal nergens op.quote:Op zaterdag 12 november 2022 23:43 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Was pas tot vandaag dat ik een kamerbijdrage zag van Kaag dat ik erachter kwam wat een verschrikkelijk bekakt en onsympathiek mens dat eigenlijk is.
Wilders (notabene) vat het perfect samen vanaf minuut 6
Van wie bedoel je?quote:Op zaterdag 12 november 2022 23:54 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Die persoonlijke haat jegens Kaag ter rechterzijde slaat dan weer helemaal nergens op.
Ik snap je niet.quote:
D66 en nakomen wat ze zeggenquote:Op zaterdag 12 november 2022 20:21 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Eindelijk politiek wat rockt.quote:Op zaterdag 12 november 2022 21:44 schreef Knip het volgende:
Ik wil Lisa Westerveld als voorzitter, metalfan.
Dat vreselijke kunstwerk van de muur en een gigantische afbeelding van Eddie, de mascotte van Iron Maiden ophangen.
Als een van de Kamerleden te lang van stof is snoeihard Slayer door de speakers laten knallen.
Kamerleden begroeten elkaar middels de metalgroet.
Er zitten nu wat mensen lelijk met hun vinger tussen de deur. Niet in de laatste plaats Bergkamp zelf overigens, als zij daadwerkelijk staat voor die veilige werkomgeving en het personeel geeft aan dat haar persoon die in de weg staat dan kun je toch niet aanblijven?quote:
Kun je de lezers hier een quote geven waar ik de vloer wil aanvegen met werknemersrechten?quote:Op zaterdag 12 november 2022 12:40 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat jij de vloer aan wil vegen met alle werknemersrechten is inmiddels wel duidelijk, maar er moet gewoon wel een goed onderzoek komen.
Het gaat om de betweterige manier van posten. Dat heb je zelf blijkbaar niet door. Niet best.quote:Op zaterdag 12 november 2022 19:35 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat is het hele idee van een mening op een forum plaatsen...
En ja, ik weet wat voor ellende er uit de mond van Bosma komt. Vaak misschien nog leuk gebracht en met een herkenbare stijl, maar inhoudelijk niks beters dan de bijdrages van Baudet.
En beginnen met de bijdrage waarin hij zegt dat hij Ollongren in de cel wil, zegt genoeg over jouw niveau. Dat had natuurlijk nooit uitgesproken mogen worden in de kamer.
Nu is het wel genoeg, fantasieverhalen kunnen vast in TTK besproken worden.quote:Op zondag 13 november 2022 10:37 schreef Donaldson het volgende:
[..]
Het gaat om de betweterige manier van posten. Dat heb je zelf blijkbaar niet door. Niet best.
Verder had Vak K wat mij betreft voltallig gearresteerd moeten worden toen ze wegliepen en de aanwezigheidsplicht schonden, met een massale politie-inval in de plenaire zaal daar aan voorafgaand. Rutte, Kaag en al die anderen tegen de vloer gedrukt en geboeid afgevoerd, topshow! Dat weglopen was, zoals Bosma zei, een frontale aanval op het parlement.
Nog meer Bosma:
Jij post net zo betweterig dat Bosma wel wat toe voegt, zo werkt dat op een forum. En bij een redelijke voorzitter zou Bosma denk ik minstens de helft van de keren worden afgekapt, hij voldoet bepaald niet aan de fatsoensnormen.quote:Op zondag 13 november 2022 10:37 schreef Donaldson het volgende:
[..]
Het gaat om de betweterige manier van posten. Dat heb je zelf blijkbaar niet door. Niet best.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |