abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_206642789
We hebben het de afgelopen dagen gezien: Het escaleert volledig uit de hand in de Tweede Kamer. Er wordt gesproken over tribunalen, een bedreigd kamerlid hoort dat een andere parlementariėr het bedreigen van dit kamerlid toejuicht, en meer van dat. Dat kun je dan toeschuiven aan de kamerleden van de partij die stomtoevallig twee keer deze uitspraken deden: FvD, maar misschien is een andere invalshoek beter. Onder de huidige voorzitter lijkt de grens namelijk een stukje verder te liggen dan onder de vorige voorzitter, Arib. Overtredingen worden makkelijker begaan.

Is dit niet een slecht precedent? Is Bergkamp te slap, geflopt als kamervoorzitter? Moet het tij gekeerd worden? Of is deze verruiming juist goed, en moeten deze meningen die wellicht op persoonlijk vlak bedreigend zijn, gehoord worden?

Bespreek het hier!

(Niet mijn OP. En deel 3 alweer)
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_206642810
Wat een leeg verhaal zeg, echt geen enkele reflectie op eigen handelen.
pi_206642826
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 november 2022 20:23 schreef Heph844 het volgende:
Wat een leeg verhaal zeg, echt geen enkele reflectie op eigen handelen.
Ja. Valt mij ook op. Koud.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_206642834
Ze wil nu een Kameruitspraak om de rust terug te krijgen? Dus 76 zetels die haar steunen en dan moet de rest maar z’n bek houden of wat? Dan gaat ze van een koude kermis thuiskomen.
zie email 27 oktober
pi_206642856
twitter

Volgens mij klaagde het MT dat ze haar verantwoordelijkheid niet nam. Dan moet je vooral nog eens gaan natrappen ja :')
zie email 27 oktober
pi_206642869
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2022 20:26 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Volgens mij klaagde het MT dat ze haar verantwoordelijkheid niet nam. Dan moet je vooral nog eens gaan natrappen ja :')
En die verantwoordelijkheid neemt ze nog steeds niet. Ze legt het bij de kamer neer :')
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_206642900
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 november 2022 20:27 schreef capricia het volgende:

[..]
En die verantwoordelijkheid neemt ze nog steeds niet. Ze legt het bij de kamer neer :')
Ben benieuwd straks, 76 zetels steunen haar en dan gaat ze vrolijk verder of wat is het idee? :')
zie email 27 oktober
pi_206642909
De klacht is dat het te politiek is... moet je vooral een kameruitspraak vragen.

Het eerste debat over dit onderwerp was eigenlijk al een schande, nog een debat maakt het alleen maar erger.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  vrijdag 11 november 2022 @ 20:30:08 #9
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_206642930
Bergkamp snapt het niet of wil het niet snsppen :N
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  vrijdag 11 november 2022 @ 20:30:12 #10
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_206642931
twitter
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_206642947
quote:
Wilders snapt het dus ook niet...

(Of liever: wil het niet snappen)
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  vrijdag 11 november 2022 @ 20:31:05 #12
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_206642951
quote:
Zowaar eens eens met Wilders :D
  vrijdag 11 november 2022 @ 20:31:17 #13
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_206642958
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2022 20:30 schreef Hanca het volgende:

[..]
Wilders snapt het dus ook niet...
Of jij niet :P
pi_206642959
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2022 20:29 schreef Hanca het volgende:
De klacht is dat het te politiek is... moet je vooral een kameruitspraak vragen.

Het eerste debat over dit onderwerp was eigenlijk al een schande, nog een debat maakt het alleen maar erger.
Zou ze weer zelf gaan voorzitten?
zie email 27 oktober
pi_206642974
quote:
Aldus de man die Arib niet als voorzitter wilde vanwege haar afkomst
pi_206643031
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 november 2022 20:31 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Of jij niet :P
Absoluut wel. Er is een onderzoek nodig naar klachten door ambtenaren over de top, inclusief de kamervoorzitter. Daar hebben de kamerleden verder niets over te vinden, die horen zich daar helemaal niet mee te bemoeien. En al helemaal niet de schandalige oproep te doen dat klokkenluiders genegeerd moeten worden en mensen met klachten gewoon in de kou moeten blijven staan.
pi_206643045
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2022 20:29 schreef Hanca het volgende:

Volgens mij is haar redenatie: we wilden het buiten de politiek houden, dat is niet gelukt, dus laten we het nu ook maar volledig de politiek in trekken.
pi_206643052
Laatse post van vorig deel:

Zet de nestor er maar voorlopig neer. Als vervanger voor Bergkamp, want ik zie dit niet meer goedkomen.
Kees vd Staaij lijkt me de beste optie, voor nu. Als ie wil natuurlijk.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_206643083
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2022 20:33 schreef Hanca het volgende:

[..]
Absoluut wel. Er is een onderzoek nodig naar klachten door ambtenaren over de top, inclusief de kamervoorzitter. Daar hebben de kamerleden verder niets over te vinden, die horen zich daar helemaal niet mee te bemoeien. En al helemaal niet de schandalige oproep te doen dat klokkenluiders genegeerd moeten worden en mensen met klachten gewoon in de kou moeten blijven staan.
Zeer mee eens. Het is geen 'meeste stemmen gelden' als het om sociale veiligheid gaat.
There is a name for it:
We call them Poor"
  vrijdag 11 november 2022 @ 20:35:23 #20
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_206643093
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 november 2022 20:34 schreef capricia het volgende:

Zet de nestor er maar voorlopig neer. Als vervanger voor Bergkamp, want ik zie dit niet meer goedkomen.
Why? Waarom zou hij een goede voorzitter zijn of dat ambiėren?
pi_206643100
quote:

Van der Staaij moet een fractie leiden en een campagne voor de Provinciale Staten doen en is daarnaast ook nog eens de fractievoorzitter die de meeste debatten doet (na de eenpersoonsfracties, natuurlijk). Dat gaat hem echt niet worden.
pi_206643124
quote:

Staaij? Heeft die ooit voorgezeten dan? Bosma is veel beter dan.
pi_206643147
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 november 2022 20:35 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Why? Waarom zou hij een goede voorzitter zijn of dat ambiėren?
Rust herstellen.
Protocol opstellen.
Het is de nestor. Iemand waar men vertrouwen in heeft. En iemand die de omgangsvormen heel hoog in het vaandel heeft staan. Die snapt hoe het wel werk.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_206643157
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2022 20:36 schreef StephanL het volgende:

[..]
Staaij? Heeft die ooit voorgezeten dan? Bosma is veel beter dan.
Bosma zit in het presidium dat hier zo'n puinhoop van heeft gemaakt, zit in exact hetzelfde schuitje als Bergkamp.
  vrijdag 11 november 2022 @ 20:37:17 #25
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_206643165
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 november 2022 20:35 schreef capricia het volgende:

[..]
Zeer mee eens. Het is geen 'meeste stemmen gelden' als het om sociale veiligheid gaat.
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2022 20:33 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ligt er maar aan hoe je het bekijkt. Zoals het nu is aangepakt heeft het iedereen die erbij betrokken was + nog wat extra personen alleen maar (meer) schade toegebracht.
Ipv iets op te lossen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')