abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_206642789
We hebben het de afgelopen dagen gezien: Het escaleert volledig uit de hand in de Tweede Kamer. Er wordt gesproken over tribunalen, een bedreigd kamerlid hoort dat een andere parlementariër het bedreigen van dit kamerlid toejuicht, en meer van dat. Dat kun je dan toeschuiven aan de kamerleden van de partij die stomtoevallig twee keer deze uitspraken deden: FvD, maar misschien is een andere invalshoek beter. Onder de huidige voorzitter lijkt de grens namelijk een stukje verder te liggen dan onder de vorige voorzitter, Arib. Overtredingen worden makkelijker begaan.

Is dit niet een slecht precedent? Is Bergkamp te slap, geflopt als kamervoorzitter? Moet het tij gekeerd worden? Of is deze verruiming juist goed, en moeten deze meningen die wellicht op persoonlijk vlak bedreigend zijn, gehoord worden?

Bespreek het hier!

(Niet mijn OP. En deel 3 alweer)
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_206642810
Wat een leeg verhaal zeg, echt geen enkele reflectie op eigen handelen.
pi_206642826
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 november 2022 20:23 schreef Heph844 het volgende:
Wat een leeg verhaal zeg, echt geen enkele reflectie op eigen handelen.
Ja. Valt mij ook op. Koud.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_206642834
Ze wil nu een Kameruitspraak om de rust terug te krijgen? Dus 76 zetels die haar steunen en dan moet de rest maar z’n bek houden of wat? Dan gaat ze van een koude kermis thuiskomen.
zie email 27 oktober
pi_206642856
twitter

Volgens mij klaagde het MT dat ze haar verantwoordelijkheid niet nam. Dan moet je vooral nog eens gaan natrappen ja :')
zie email 27 oktober
pi_206642869
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2022 20:26 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Volgens mij klaagde het MT dat ze haar verantwoordelijkheid niet nam. Dan moet je vooral nog eens gaan natrappen ja :')
En die verantwoordelijkheid neemt ze nog steeds niet. Ze legt het bij de kamer neer :')
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_206642900
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 november 2022 20:27 schreef capricia het volgende:

[..]
En die verantwoordelijkheid neemt ze nog steeds niet. Ze legt het bij de kamer neer :')
Ben benieuwd straks, 76 zetels steunen haar en dan gaat ze vrolijk verder of wat is het idee? :')
zie email 27 oktober
pi_206642909
De klacht is dat het te politiek is... moet je vooral een kameruitspraak vragen.

Het eerste debat over dit onderwerp was eigenlijk al een schande, nog een debat maakt het alleen maar erger.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  vrijdag 11 november 2022 @ 20:30:08 #9
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_206642930
Bergkamp snapt het niet of wil het niet snsppen :N
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  vrijdag 11 november 2022 @ 20:30:12 #10
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_206642931
twitter
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_206642947
quote:
Wilders snapt het dus ook niet...

(Of liever: wil het niet snappen)
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  vrijdag 11 november 2022 @ 20:31:05 #12
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_206642951
quote:
Zowaar eens eens met Wilders :D
  vrijdag 11 november 2022 @ 20:31:17 #13
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_206642958
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2022 20:30 schreef Hanca het volgende:

[..]
Wilders snapt het dus ook niet...
Of jij niet :P
pi_206642959
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2022 20:29 schreef Hanca het volgende:
De klacht is dat het te politiek is... moet je vooral een kameruitspraak vragen.

Het eerste debat over dit onderwerp was eigenlijk al een schande, nog een debat maakt het alleen maar erger.
Zou ze weer zelf gaan voorzitten?
zie email 27 oktober
pi_206642974
quote:
Aldus de man die Arib niet als voorzitter wilde vanwege haar afkomst
pi_206643031
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 november 2022 20:31 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Of jij niet :P
Absoluut wel. Er is een onderzoek nodig naar klachten door ambtenaren over de top, inclusief de kamervoorzitter. Daar hebben de kamerleden verder niets over te vinden, die horen zich daar helemaal niet mee te bemoeien. En al helemaal niet de schandalige oproep te doen dat klokkenluiders genegeerd moeten worden en mensen met klachten gewoon in de kou moeten blijven staan.
pi_206643045
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2022 20:29 schreef Hanca het volgende:

Volgens mij is haar redenatie: we wilden het buiten de politiek houden, dat is niet gelukt, dus laten we het nu ook maar volledig de politiek in trekken.
pi_206643052
Laatse post van vorig deel:

Zet de nestor er maar voorlopig neer. Als vervanger voor Bergkamp, want ik zie dit niet meer goedkomen.
Kees vd Staaij lijkt me de beste optie, voor nu. Als ie wil natuurlijk.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_206643083
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2022 20:33 schreef Hanca het volgende:

[..]
Absoluut wel. Er is een onderzoek nodig naar klachten door ambtenaren over de top, inclusief de kamervoorzitter. Daar hebben de kamerleden verder niets over te vinden, die horen zich daar helemaal niet mee te bemoeien. En al helemaal niet de schandalige oproep te doen dat klokkenluiders genegeerd moeten worden en mensen met klachten gewoon in de kou moeten blijven staan.
Zeer mee eens. Het is geen 'meeste stemmen gelden' als het om sociale veiligheid gaat.
There is a name for it:
We call them Poor"
  vrijdag 11 november 2022 @ 20:35:23 #20
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_206643093
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 november 2022 20:34 schreef capricia het volgende:

Zet de nestor er maar voorlopig neer. Als vervanger voor Bergkamp, want ik zie dit niet meer goedkomen.
Why? Waarom zou hij een goede voorzitter zijn of dat ambiëren?
pi_206643100
quote:

Van der Staaij moet een fractie leiden en een campagne voor de Provinciale Staten doen en is daarnaast ook nog eens de fractievoorzitter die de meeste debatten doet (na de eenpersoonsfracties, natuurlijk). Dat gaat hem echt niet worden.
pi_206643124
quote:

Staaij? Heeft die ooit voorgezeten dan? Bosma is veel beter dan.
pi_206643147
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 november 2022 20:35 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Why? Waarom zou hij een goede voorzitter zijn of dat ambiëren?
Rust herstellen.
Protocol opstellen.
Het is de nestor. Iemand waar men vertrouwen in heeft. En iemand die de omgangsvormen heel hoog in het vaandel heeft staan. Die snapt hoe het wel werk.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_206643157
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2022 20:36 schreef StephanL het volgende:

[..]
Staaij? Heeft die ooit voorgezeten dan? Bosma is veel beter dan.
Bosma zit in het presidium dat hier zo'n puinhoop van heeft gemaakt, zit in exact hetzelfde schuitje als Bergkamp.
  vrijdag 11 november 2022 @ 20:37:17 #25
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_206643165
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 november 2022 20:35 schreef capricia het volgende:

[..]
Zeer mee eens. Het is geen 'meeste stemmen gelden' als het om sociale veiligheid gaat.
quote:

[..]
Ligt er maar aan hoe je het bekijkt. Zoals het nu is aangepakt heeft het iedereen die erbij betrokken was + nog wat extra personen alleen maar (meer) schade toegebracht.
Ipv iets op te lossen.
pi_206643167
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2022 20:35 schreef Hanca het volgende:

[..]
Van der Staaij moet een fractie leiden en een campagne voor de Provinciale Staten doen en is daarnaast ook nog eens de fractievoorzitter die de meeste debatten doet (na de eenpersoonsfracties, natuurlijk). Dat gaat hem echt niet worden.
Ja. Ik weet.

Maar hij zou wmb wel de beste optie zijn.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_206643169
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2022 20:35 schreef Hanca het volgende:

[..]
Weet ik niet, als je een dringend beroep op hem doet? Het lijkt me wel iemand met verantwoordelijkheid.
zie email 27 oktober
pi_206643182
Andere optie is Raymond Knops, maar die heeft de bagage dat het weer een coalitiepolitkcus is.
zie email 27 oktober
  vrijdag 11 november 2022 @ 20:38:58 #29
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_206643203
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 november 2022 20:36 schreef capricia het volgende:

[..]
Rust herstellen.
Protocol opstellen.
Het is de nestor. Iemand waar men vertrouwen in heeft. En iemand die de omgangsvormen heel hoog in het vaandel heeft staan. Die snapt hoe het wel werk.
Ik zie serieus niet waarom Van der Staaij voorzitter maken een goed idee zou zijn. En ik denk hij zelf ook niet.
pi_206643206
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2022 20:37 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Weet ik niet, als je een dringend beroep op hem doet? Het lijkt me wel iemand met verantwoordelijkheid.
Maar dat heeft hij ook naar zijn eigen partij. Waarbinnen het trouwens ook rommelt, aangezien steeds meer leden vrouwen op de kieslijst willen. Ik denk niet dat hij zijn partij in de steek laat op zo'n belangrijk moment.
pi_206643207
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2022 20:37 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Her lijkt me echt oprecht de beste optie.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_206643215
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 november 2022 20:38 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Ik zie serieus niet waarom Van der Staaij voorzitter maken een goed idee zou zijn. En ik denk hij zelf ook niet.
Okay.
Was maar een ideetje. :+
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_206643241
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 november 2022 20:37 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
[..]
Ligt er maar aan hoe je het bekijkt. Zoals het nu is aangepakt heeft het iedereen die erbij betrokken was + nog wat extra personen alleen maar (meer) schade toegebracht.
Ipv iets op te lossen.
Er had gewoon vanaf het begin een normaal onderzoek moeten komen, zelfs het presidium had zich daar niet mee mogen bemoeien. De kamerleden hadden en hebben hier helemaal niks mee te maken, dit gaat over werknemersklachten en die moet een goede werkgever gewoon opvolgen.
pi_206643264
Tweede Kamer gaat vast iemand van buiten de kamer aanwijzen als opdrachtnemer voor het onderzoek. Of beter nog: een commissie *O*
pi_206643281
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 november 2022 20:41 schreef Heph844 het volgende:
Tweede Kamer gaat vast iemand van buiten de kamer aanwijzen als opdrachtnemer voor het onderzoek. Of beter nog: een commissie *O*
Commissie Remkes XX oid?
  vrijdag 11 november 2022 @ 20:43:40 #36
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_206643308
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2022 20:40 schreef Hanca het volgende:

[..]
Er had gewoon vanaf het begin een normaal onderzoek moeten komen, zelfs het presidium had zich daar niet mee mogen bemoeien. De kamerleden hadden en hebben hier helemaal niks mee te maken, dit gaat over werknemersklachten en die moet een goede werkgever gewoon opvolgen.
Ja, daar wel mee eens.
Niet met hoe het nu gegaan is.
pi_206643317
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2022 20:42 schreef Hanca het volgende:

[..]
Commissie Remkes XX oid?
Ja, of Wijffels, of Mariëtte Hamer :+
pi_206643373
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 november 2022 20:43 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Ja, daar wel mee eens.
Niet met hoe het nu gegaan is.
Zoals het gegaan is, is het inderdaad helemaal fout. Maar dat maakt niet dat figuren als Wilders zich er nu tegenaan moeten bemoeien of dat er nu nog een keer de fout moet worden gemaakt om het weer politiek te maken. Laat de vertrouwenspersonen een bureau uitzoeken om eindelijk eens werk te maken van de klachten, voor iedereen met klachten vertrokken is en niemand ooit zal weten of en zo ja wat er mis is gegaan en er dus ook niemand wat van kan leren.
  vrijdag 11 november 2022 @ 20:47:13 #39
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_206643381
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 november 2022 20:44 schreef Heph844 het volgende:

[..]
Ja, of Wijffels, of Mariëtte Hamer :+
HTW
Order! Ordeeeeeeeeer!
  vrijdag 11 november 2022 @ 20:48:32 #40
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_206643426
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2022 20:46 schreef Hanca het volgende:

[..]
Zoals het gegaan is, is het inderdaad helemaal fout. Maar dat maakt niet dat figuren als Wilders zich er nu tegenaan moeten bemoeien of dat er nu nog een keer de fout moet worden gemaakt om het weer politiek te maken. Laat de vertrouwenspersonen een bureau uitzoeken om eindelijk eens werk te maken van de klachten, voor iedereen met klachten vertrokken is en niemand ooit zal weten of en zo ja wat er mis is gegaan en er dus ook niemand wat van kan leren.
Nou ja, misschien liet ik me even meeslepen :@ Ik vind Bergkamp echt een heel beroerde voorzitter :X
pi_206643459
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 november 2022 20:48 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Nou ja, misschien liet ike even meeslepen :@ Ik vind Bergkamp echt een heel beroerde voorzitter :X
Volgens mij vindt iedereen dat inmiddels, misschien zij zelf ook wel... niet iedereen heeft het lef om te zeggen "ik kan dit niet, ik ben hier niet geschikt voor".
pi_206643730
quote:

Die beste man is daar veelste zacht voor, een eitje eerste klas.
pi_206643817
Verkeerde topic
  vrijdag 11 november 2022 @ 21:56:25 #44
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_206644932
Ik neem aan dat als dit mis gaat, Johan Remkes het voorzitterschap op zich neemt?
pi_206645062
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 november 2022 20:37 schreef capricia het volgende:

[..]
Ja. Ik weet.

Maar hij zou wmb wel de beste optie zijn.
Van Meenen als interim vind ik ook een goede optie. En hij gaat straks naar de eerste kamer.
pi_206645118
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 november 2022 21:56 schreef Rode_Wijn het volgende:
Ik neem aan dat als dit mis gaat, Johan Remkes het voorzitterschap op zich neemt?
Dat kan op zijn vroegst na een volgende verkiezing, met een grondwetswijziging.

https://www.denederlandse(...)0kandidaten%20kiezen.

We moeten helaas gewoon onder de leden van de kamer een voorzitter zoeken. En hoewel ik het er mee eens ben dat Van der Staaij, die door iedereen wordt gewaardeerd, misschien wel de beste kandidaat is, lijkt hij me geen optie. Te druk. We moeten kijken bij de wat grotere fracties, liefst geen coalitie of PvdA (ivm Arib), PVV is geen optie, liefst ook geen presidiumlid (een goede kandidaat als Van der Lee valt dan af)... dan kom je uit op Ellemeet of iets dergelijks. Er blijft in elk geval weinig over.
  vrijdag 11 november 2022 @ 22:15:53 #47
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_206645243
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 november 2022 21:56 schreef Rode_Wijn het volgende:
Kan niet, is geen Kamerlid
  vrijdag 11 november 2022 @ 22:17:56 #48
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_206645276
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2022 22:09 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat kan op zijn vroegst na een volgende verkiezing, met een grondwetswijziging.

https://www.denederlandse(...)0kandidaten%20kiezen.

We moeten helaas gewoon onder de leden van de kamer een voorzitter zoeken. En hoewel ik het er mee eens ben dat Van der Staaij, die door iedereen wordt gewaardeerd, misschien wel de beste kandidaat is, lijkt hij me geen optie. Te druk. We moeten kijken bij de wat grotere fracties, liefst geen coalitie of PvdA (ivm Arib), PVV is geen optie, liefst ook geen presidiumlid (een goede kandidaat als Van der Lee valt dan af)... dan kom je uit op Ellemeet of iets dergelijks. Er blijft in elk geval weinig over.
Grondwetswijziging vereist 2 verkiezingen
pi_206645295
twitter

Eens met deze analyse, het begint gênant te worden. En wat is hier nou nog het doel van? Deze voorzitter stutten? Of mis ik wat?
zie email 27 oktober
pi_206645297
In ieder geval een leuk debat deze week.

Lijkt me zeer sterk dat de coalitie Bergkamp enorm steunt, totaal geen winst te behalen voor ze in het bescheemen van Bergkamp (incl D66). Iedereen in Nederland ziet dat ze ongeschikt is.
pi_206645317
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 november 2022 22:17 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Nee, je kunt het nu en na de volgende verkiezingen door de beide kamers loodsen, dan ben je er. Het kan dus vrij snel gaan. In theorie, want ik heb niet het idee dat het nu echt op de agenda staat.
pi_206645325
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 november 2022 22:17 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Nee hoor. Als je in deze samenstelling de eerste lezing doet kan de volgende samenstelling de tweede doen. De EK hoeft niet tussentijds ontbonden te zijn.
zie email 27 oktober
pi_206645326
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2022 22:18 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Eens met deze analyse, het begint gênant te worden. En wat is hier nou nog het doel van? Deze voorzitter stutten? Of mis ik wat?
Her nog politieker maken is gewoon niet de juiste weg. Maar dat doet de huidige Kamervoorzitter dus wel.

Ik zou hier dus ook 0 vertrouwen in hebben.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_206645337
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 november 2022 22:20 schreef capricia het volgende:

[..]
Her nog politieker maken is gewoon niet de juiste weg. Maar dat doet de huidige Kamervoorzitter dus wel.
De persoon van deze voorzitter is inmiddels zo verknoopt geraakt met dit dossier dat het per definitie politiek is inmiddels.
zie email 27 oktober
pi_206645349
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2022 22:18 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Ik deel in elk geval ook volledig de mening van Bikker, maar het belangrijkste als je die mening toe bent gedaan is inderdaad dit gedoe verder buiten de kamer te houden.
pi_206645352
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2022 22:20 schreef trein2000 het volgende:

[..]
De persoon van deze voorzitter is inmiddels zo verknoopt geraakt met dit dossier dat het per definitie politiek is inmiddels.
De enige wijze oplossing lijkt me dan ook dat ze opzij stapt.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_206645384
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2022 22:21 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik deel in elk geval ook volledig de mening van Bikker, maar het belangrijkste als je die mening toe bent gedaan is inderdaad dit gedoe verder buiten de kamer te houden.
Mee eens. Als je dat vind (ik deel die mening niet onverkort, zoals bekend) dan is nu een kameruitspraak eisen het laatste wat je moet doen, dat is het politiek maken tot en met.
zie email 27 oktober
pi_206645385
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2022 22:20 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Maar dat is een persoon. Die moet gewoon weg en dan moet het onderzoek weer naar waar het hoort: de vertrouwenspersonen van het kamerpersoneel. Niet in het presidium en al helemaal niet in de Kamer.
pi_206645406
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2022 22:23 schreef Hanca het volgende:

[..]
Maar dat is een persoon. Die moet gewoon weg en dan moet het onderzoek weer naar waar het hoort: de vertrouwenspersonen van het kamerpersoneel. Niet in het presidium en al helemaal niet in de Kamer.
Vertrouwenspersonen zijn vertrouwenspersonen, die moet je er buiten laten. Als je straks een nieuwe griffier hebt is dat de aangewezen persoon, als werkgever… De complicatie die zich voordeed wat dat betreft is nu weg, geluk bij een ongeluk.
zie email 27 oktober
pi_206645432
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 november 2022 20:30 schreef Whiskers2009 het volgende:
Bergkamp snapt het niet of wil het niet snsppen :N
Ze zit hier met een missie. Als de partijdige voorzitter verdwijnt gaat het de verkeerde kant op met het kartel. Dus zij blijft, want dat heeft ze vast ergens beloofd in een achterkamertje.
pi_206645459
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2022 22:24 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Vertrouwenspersonen zijn vertrouwenspersonen, die moet je er buiten laten. Als je straks een nieuwe griffier hebt is dat de aangewezen persoon, als werkgever…
Als vertrouwenspersonen iets horen, mogen die dat volgens mij onderzoeken. Zeker als het klachten over de leiding zijn. Om het dan aan de leiding over te laten is wat vreemd. Jij zegt nu dat de griffier het moet doen, maar stel dat de volgende klachten over de griffier gaan? Of dat de oude griffier was blijven zitten en een deel van de klachten over die griffier gaan?

Vertrouwenspersonen zijn niet voor niets vertrouwenspersonen, ik zou zeggen dat zij een onderzoek kunnen laten uitvoeren.
pi_206645585
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2022 22:28 schreef Hanca het volgende:

[..]
Als vertrouwenspersonen iets horen, mogen die dat volgens mij onderzoeken. Zeker als het klachten over de leiding zijn. Om het dan aan de leiding over te laten is wat vreemd. Jij zegt nu dat de griffier het moet doen, maar stel dat de volgende klachten over de griffier gaan? Of dat de oude griffier was blijven zitten en een deel van de klachten over die griffier gaan?

Vertrouwenspersonen zijn niet voor niets vertrouwenspersonen, ik zou zeggen dat zij een onderzoek kunnen laten uitvoeren.
Een vertrouwenspersoon moet een melder begeleiden, dat staat al op gespannen voet met het doen van onderzoek. Dan verwacht je immers neutraliteit, en dat zijn vertrouwenspersonen niet. Het is ook niet gebruikelijk, als je even googled naar de taken van vertrouwenspersonen dan is dat vooral coachen adviseren en begeleiden (in de informele sfeer of richting een formele klachtenprocedure) en niet zelf onderzoeken.

Nu ben ik het met je eens dat de Kamerorganisatie wat a-typisch is. Dus misschien is een neutrale intermediair niet zo gek, maar dan zou ik eerder de taakomschrijving van dat college van onderzoek integriteit wat uitbreiden.

Overigens, ten aanzien van de griffier vervult het presidium dan weer wel de werkgeversrol…
zie email 27 oktober
  vrijdag 11 november 2022 @ 22:37:58 #63
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_206645605
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2022 22:26 schreef Sapstengel het volgende:

[..]
Ze zit hier met een missie. Als de partijdige voorzitter verdwijnt gaat het de verkeerde kant op met het kartel. Dus zij blijft, want dat heeft ze vast ergens beloofd in een achterkamertje.
Ik ben geen BNW-adept
pi_206645706
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2022 22:36 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Een vertrouwenspersoon moet een melder begeleiden, dat staat al op gespannen voet met het doen van onderzoek. Dan verwacht je immers neutraliteit, en dat zijn vertrouwenspersonen niet. Het is ook niet gebruikelijk, als je even googled naar de taken van vertrouwenspersonen dan is dat vooral coachen adviseren en begeleiden (in de informele sfeer of richting een formele klachtenprocedure) en niet zelf onderzoeken.

Nu ben ik het met je eens dat de Kamerorganisatie wat a-typisch is. Dus misschien is een neutrale intermediair niet zo gek, maar dan zou ik eerder de taakomschrijving van dat college van onderzoek integriteit wat uitbreiden.

Overigens, ten aanzien van de griffier vervult het presidium dan weer wel de werkgeversrol…
Misschien heb je wel gelijk, maar aangezien er vaak een nogal hechte band is tussen kamervoorzitter en griffier, vind ik het een slecht idee om zoiets bij griffie of de kamervoorzitter neer te leggen. Dan misschien de hoofd HR.
pi_206645974
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 november 2022 22:37 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Ik ben geen BNW-adept
Ik zie geen andere verklaring. Ieder ander persoon met integriteit en zelfreflectie zou al lang op zijn gestapt. Dus er moet wel iets achter zitten.
pi_206645997
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2022 23:03 schreef Sapstengel het volgende:

[..]
Ik zie geen andere verklaring. Ieder ander persoon met integriteit en zelfreflectie zou al lang op zijn gestapt. Dus er moet wel iets achter zitten.
Nee, niet iedereen stapt zomaar op. En dat Bergkamp partijdig is, is al helemaal nonsens. Ze is slecht, maar wel alle kanten op. En als ze al partijdig is, dan is het in het veel te weinig aanpakken van FvD en PVV, dus eerder tegen het kabinet.
pi_206645998
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2022 23:03 schreef Sapstengel het volgende:

[..]
Het is gewoon geen ster, onzekerheid aan alle kanten. En het klinkt gek, maar om zelf op te stappen heb je juist zelfverzekerdheid nodig.
zie email 27 oktober
pi_206646183
Bergkamp exit. Next!
Vakman pur sang
  zaterdag 12 november 2022 @ 06:10:10 #69
225540 Pugg
Friends forever
pi_206647122
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 november 2022 22:22 schreef capricia het volgende:

[..]
De enige wijze oplossing lijkt me dan ook dat ze opzij stapt.
Ze gaat niet , de kamer stuurt haar weg, let op mijn woorden . :Y
pi_206647333
Kunnen we nog van Bergkamp af of kan die gewoon blijven zitten? Dit is toch onbegrijpelijk. Iedereen om je heen stapt op en dan doen alsof jij daar zelf geen enkel aandeel in hebt. Laat dit de laatste keer zijn dat er op basis van partij ipv op basis van competenties is gestemd voor het kamervoorzitterschap.
pi_206647358
Het is toch vrij duidelijk dat Bosma geen voorzitter mag worden en dat de enige reden is dat ze aanblijft.

Het is niets meer dan netwerkcorruptie en spel.

Het kartel is als de dood dat Nederland ziet dat er competente PVVers zijn.
A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P
pi_206647604
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2022 08:12 schreef Dauthi het volgende:
Het is toch vrij duidelijk dat Bosma geen voorzitter mag worden en dat de enige reden is dat ze aanblijft.

Het is niets meer dan netwerkcorruptie en spel.

Het kartel is als de dood dat Nederland ziet dat er competente PVVers zijn.
Dit is onzin, Bosma wordt echt niet de opvolger. Al is het maar omdat hij als presidiumlid minstens net zo veel met dit gedoe te maken heeft als Bergkamp. Maar ook omdat het argument nog steeds telt, een PVV'er kan niet nationaal en internationaal ons parlement vertegenwoordigen en zeker een PVV'er met een uitgesproken mening als die van Bosma. Het parlement staat dan volkomen voor schut.

Kamervoorzitter zijn is meer dan debatten voorzitten (wat Bosma wel goed kan). Dat is maar een klein deel van de functie.
pi_206647611
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2022 08:06 schreef alpeko het volgende:
Kunnen we nog van Bergkamp af of kan die gewoon blijven zitten? Dit is toch onbegrijpelijk. Iedereen om je heen stapt op en dan doen alsof jij daar zelf geen enkel aandeel in hebt. Laat dit de laatste keer zijn dat er op basis van partij ipv op basis van competenties is gestemd voor het kamervoorzitterschap.
Als Bergkamp niet naar voren was geschoven, dan zat Arib er nog. Wat dat betreft mogen we blij zijn dat Bergkamp zo is gepusht.
pi_206647643
Wel fijn dat dit de aandacht afleid van o.a. t pensioendebat. Is ons pensioen al aan Zuidelijke landen gekoppeld? Ja zeker? :')
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_206647860
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2022 08:53 schreef Hanca het volgende:

[..]
Als Bergkamp niet naar voren was geschoven, dan zat Arib er nog. Wat dat betreft mogen we blij zijn dat Bergkamp zo is gepusht.
Dat is natuurlijk een zwak argument. Zolang we maar blijven herhalen dat alternatieven slechter zijn, zal er nooit iets veranderen. Bergkamp is een ramp en die gaan we dus niet een hand boven haar hoofd houden omdat Arib op andere vlakken disfunctioneerde. Of omdat een opvolger je niet aan staat puur vanwege de partij waar iemand lid van is. Zwaktebod. CU is mede verantwoordelijk voor de status quo waar dit land in verkeerd puur omdat het zogenaamd niet anders zou kunnen.
pi_206647892
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2022 09:33 schreef alpeko het volgende:

[..]
Dat is natuurlijk een zwak argument. Zolang we maar blijven herhalen dat alternatieven slechter zijn, zal er nooit iets veranderen. Bergkamp is een ramp en die gaan we dus niet een hand boven haar hoofd houden omdat Arib op andere vlakken disfunctioneerde. Of omdat een opvolger je niet aan staat puur vanwege de partij waar iemand lid van is. Zwaktebod. CU is mede verantwoordelijk voor de status quo waar dit land in verkeerd puur omdat het zogenaamd niet anders zou kunnen.
Natuurlijk moet Bergkamp weg, maar aan de andere kant mogen we toch wel blij zijn dat Arib al wel weg is? Als Arib er nog zat was het allemaal denk ik nog veel vervelender gelopen.

De rest van je post heeft volgens mij niks van mijn reactie te maken...
pi_206647952
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2022 08:51 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dit is onzin, Bosma wordt echt niet de opvolger. Al is het maar omdat hij als presidiumlid minstens net zo veel met dit gedoe te maken heeft als Bergkamp.

In tegenstelling tot Bergkamp heeft hij het gedrag van Arib bij Arib aangekaart.

quote:
Maar ook omdat het argument nog steeds telt, een PVV'er kan niet nationaal en internationaal ons parlement vertegenwoordigen en zeker een PVV'er met een uitgesproken mening als die van Bosma. Het parlement staat dan volkomen voor schut.

:') _O-
En dit soort paternalistische argumentatie is dus waarom de Nederlandse politiek allang moreel ethisch failliet is, en waarom er politici zijn die oproepen tot tribunalen.
Zo moreel superieur doen dat je niet meer door hebt dat het moreel faillissement is geworden.
A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P
pi_206647956
quote:

[..]
Anonieme klachten zijn niet gegrond voor een onderzoek. Dan kan iedere malloot wekelijks op een willekeurige afdeling een onderzoek afdwingen. ;)

Het is een schandaal dat we serieus hier al zo'n tijd mee bezig moeten zijn vanwege de incompetentie van Bergkamp.
pi_206647961
Ik zit eens naar de huidige leden te kijken, maar zal verdomde moeilijk zijn om een vervanger voor Bergkamp te vinden, het probleem is ook dat zoveel partijen recht op elkaar staan, dat je lastig iemand vind die en capabel is, en niet omstreden, mijn voorkeur zou toch uitgaan naar Martin Bosma.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_206647973
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2022 09:42 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Anonieme klachten zijn niet gegrond voor een onderzoek. Dan kan iedere malloot wekelijks op een willekeurige afdeling een onderzoek afdwingen. ;)

Het is een schandaal dat we serieus hier al zo'n tijd mee bezig moeten zijn vanwege de incompetentie van Bergkamp.
Ik snap niet waarom dit zo amateuristisch geregeld is, zelfs bij niet al te grote bedrijven is het meestal zo dat er een intern vertrouwenspersoon is, maar ook een externe als je dat fijner vind.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_206648052
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2022 09:44 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ik snap niet waarom dit zo amateuristisch geregeld is, zelfs bij niet al te grote bedrijven is het meestal zo dat er een intern vertrouwenspersoon is, maar ook een externe als je dat fijner vind.
Die externe is er ook al sinds 2019, daarom is het extra curieus hoe er intern serieus met een anonieme brief met klachten omgegaan wordt.

Van de website van de 2e kamer.

Er zijn vijf interne vertrouwenspersonen ongewenste omgangsvormen. Daarnaast is het sinds 2019 ook mogelijk om contact op te nemen met een externe vertrouwenspersoon.
pi_206648060
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2022 09:36 schreef Hanca het volgende:

[..]
Natuurlijk moet Bergkamp weg, maar aan de andere kant mogen we toch wel blij zijn dat Arib al wel weg is? Als Arib er nog zat was het allemaal denk ik nog veel vervelender gelopen.

De rest van je post heeft volgens mij niks van mijn reactie te maken...
Nou ja het feit dat Bergkamp er zit is een puur politieke keuze. Dat is de coalitie uiteraard wel aan te rekenen. Los van het feit dat met Arib je intern dezelfde problemen gehad maar niet het partijpolitieke sausje dat er nu overheen zit.

Geen idee of dat zo werkt maar Arib had iig een kamermeerderheid tegen haar kunnen hebben. Bergkamp heeft een kamermeerderheid die haar kan blijven steunen. En dat is wel degelijk het gevolg van achterkamertjes politiek. Bergkamp zit daar niet vanwege haar kwaliteiten maar omdat ze de D66 kandidaat was voor die functie en daarmee die voor de hele coalitie.

Waarom hebben medewerkers (anders dan Kamerleden) daar geen stem in? Het is iig weer een heerlijke klucht. Typerend voor hoe het daar in DH allemaal werkt.
pi_206648092
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2022 09:56 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Die externe is er ook al sinds 2019, daarom is het extra curieus hoe er intern serieus met een anonieme brief met klachten omgegaan wordt.

Van de website van de 2e kamer.

Er zijn vijf interne vertrouwenspersonen ongewenste omgangsvormen. Daarnaast is het sinds 2019 ook mogelijk om contact op te nemen met een externe vertrouwenspersoon.
'al sinds 2019' Maar die externe is er toch ook pas gekomen nadat er klachten over Arib waren gekomen (en daar weinig mee gedaan werd in eerste instantie door de interne organisatie)? Of is dat niet zo?
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_206648216
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2022 10:03 schreef Het_Bokje het volgende:

[..]
'al sinds 2019' Maar die externe is er toch ook pas gekomen nadat er klachten over Arib waren gekomen (en daar weinig mee gedaan werd in eerste instantie door de interne organisatie)? Of is dat niet zo?
Dat weet ik niet waarom de extreme erbij gekomen is. Jou theorie klinkt absurd, omdat dan juist na 2019 die externe wel de klachten over Arib zou hebben kunnen oppakken maar de anonieme briefschrijvers gewacht hebben totdat Bergkamp op haar plaats zat.
pi_206649516
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2022 09:42 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dat jij de vloer aan wil vegen met alle werknemersrechten is inmiddels wel duidelijk, maar er moet gewoon wel een goed onderzoek komen.
pi_206649673
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2022 12:40 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat jij de vloer aan wil vegen met alle werknemersrechten is inmiddels wel duidelijk, maar er moet gewoon wel een goed onderzoek komen.
Nou ja, ik ben het in zoverre met hem eens dat louter een anonieme melding waar niemand van weet van wie die komt grond zou moeten kunnen zijn voor een onderzoek. Er moet toch minstens bij een (vertrouwens)persoon bekend zijn van wie die melding komt en hoe het in elkaar zit.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_206649876
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2022 12:40 schreef Hanca het volgende:

[..]
Beter op de plank laten liggen totdat je het kan gebruiken voor een politieke afrekening om zo je eigen poppetje op die positie te krijgen.

Als men daar die werknemersrechten daadwerkelijk serieus genomen had, was er jaren geleden al een onderzoek ingesteld. En niet pas toen dat voor de coalitie goed uit kwam.
"Pools are perfect for holding water"
pi_206650129
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2022 13:21 schreef probeer het volgende:

[..]
Beter op de plank laten liggen totdat je het kan gebruiken voor een politieke afrekening om zo je eigen poppetje op die positie te krijgen.

Als men daar die werknemersrechten daadwerkelijk serieus genomen had, was er jaren geleden al een onderzoek ingesteld. En niet pas toen dat voor de coalitie goed uit kwam.
Die brief is pas deze zomer verstuurd, dat weet je?
pi_206650159
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2022 14:06 schreef Hanca het volgende:

[..]
Die brief is pas deze zomer verstuurd, dat weet je?
De klachten zijn al een heel stuk ouder dan dat, dat weet je?
"Pools are perfect for holding water"
  zaterdag 12 november 2022 @ 15:04:42 #91
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_206650423
Was dit het nu allemaal waard, d66 en vvd?
pi_206650583
quote:
13s.gif Op zaterdag 12 november 2022 15:04 schreef BasEnAad het volgende:
Was dit het nu allemaal waard, d66 en vvd?
D66 en VVD? Volgens mij is dit opstappen een reactie op de kamer die het onderzoek waar ze eigenlijk 0% mee te maken hebben stil legt. En dat komt niet bepaald door D66 en VVD, dat komt door een stel grote schreeuwers uit de oppositie.
pi_206651054
Bergkamp doet het uitstekend. Topvoorzitter.
Jehovah=Power of God Lucifer=Light of God Satan=Love of God Jesus=Unity of God
pi_206651096
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2022 16:53 schreef laforest het volgende:
Bergkamp doet het uitstekend. Topvoorzitter.
Ik kan specsavers aanbevelen.

Nee zonder dollen, volgens mij is iedereen het er wel over eens dat ze er niets van kan. Zie die vergadering van de commissie voor de werkwijze, waarom zit ze überhaupt voor? Laat dat even aan een ander als je partij bent. Maar lees ook de brief van Simone Roos, die klaagt dat ze geen steun krijgt.

Wat vind jij er zo top aan precies?
zie email 27 oktober
pi_206651186
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2022 16:58 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ik kan specsavers aanbevelen.

Nee zonder dollen, volgens mij is iedereen het er wel over eens dat ze er niets van kan. Zie die vergadering van de commissie voor de werkwijze, waarom zit ze überhaupt voor? Laat dat even aan een ander als je partij bent. Maar lees ook de brief van Simone Roos, die klaagt dat ze geen steun krijgt.

Wat vind jij er zo top aan precies?
Ze laat wat meer toe i.p.v. ieder de mond te snoeren. Ze is democraat in hart en nieren en dat zie je terug in haar stijl. Hmm en ze is D66. ^O^
pi_206651206
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2022 17:14 schreef laforest het volgende:

[..]
Ze laat wat meer toe i.p.v. ieder de mond te snoeren.
Tot dat het kabinet weg loopt ja. Getuigt erg van gezag. (Nog los van het feit dat ze te veel toe laat, want angst)
quote:
Ze is democraat in hart en nieren en dat zie je terug in haar stijl.
Ik zie alleen maar onzekerheid.
quote:
Hmm en ze is D66. ^O^
Dat vind ik niet bepaald een kwalificatie :D
zie email 27 oktober
pi_206651219
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2022 17:17 schreef trein2000 het volgende:
Onzekerheid, maar ook angst. Iemand die totaal niet op haar plek zit maar dat ook weer niet toe kan geven. Ik vind het erg triest om te zien dat iemand op die manier denkt te kunnen functioneren.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_206651230
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2022 17:17 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Tot dat het kabinet weg loopt ja. Getuigt erg van gezag. (Nog los van het feit dat ze te veel toe laat, want angst)
[..]
[..]
Dat vind ik niet bepaald een kwalificatie :D
Ik zie geen angst of onzekerheid. Ik zie iemand die geen Stalin of Xi probeert te imiteren, maar een gezond debat toestaat en dit op een bijzonder neutrale manier.

Dat mag jij vinden, ik vind het een groot pluspunt. :D
pi_206651247
Bergkamp is een slechte voorzitter, maar nu er klachten op tafel liggen, moet dit onderzoek gewoon plaatsvinden. Bij dergelijke klachten in andere organisaties staan Kamerleden immers vooraan om te roepen dat deze onderzocht en aangepakt moeten worden.

Ik denk dat met name de oppositie hier de fout heeft gemaakt de hele zaak politiek te maken; het was immers de ideale stok om Bergkamp mee te slaan. Dit is ze door het Kamerpersoneel niet in dank afgenomen, gezien het opstappen van het volledige managementteam. Dit managementteam verwijt tegelijkertijd Bergkamp dat ambtenaren met naam en toenaam in de pers zijn genoemd en dat ze hen dus niet voldoende beschermd heeft. Waarbij ik dan de vraag stel hoe ze dit had kunnen voorkomen; als zij als Kamervoorzitter gaat proberen publicaties tegen te houden is de boot helemáál aan natuurlijk!
Dit is typisch zo’n situatie waarin de media alle vuile was opsporen en de zaak opstoken, om daarna te gaan klagen hoe schandalig de zaak ontspoord is :-)
Wat het presidium (of betrokken ambtenaren?) wel valt aan te rekenen is dat het onderzoek naar de krant gelekt is.

Wat betreft de suggestie om Van der Staaij voorzitter te maken: niet alleen zal hij dat zelf niet willen (de SGP houdt dan immers maar twee Kamerleden over die dan alle debatten moeten doen), maar daarnaast mogen (volgens NRC) partijen met minder dan zes zetels geen leden voor het presidium leveren. Dus ook geen voorzitter.
pi_206651257
Is er eigenlijk een voorbeeld waarbij zo’n beschuldiging wél goed gemanaged wordt?

Ik kan me eigenlijk alleen voorbeelden bedenken waar het gruwelijk is geëscaleerd nadat een onderzoek is ingesteld: Kadisja Arib, Gijs van Dijk, Nilüfer Gündogan.

Of aan de andere kant Dion Graus waar juist opzichtig niks wordt gedaan met een beschuldiging waardoor het door blijft etteren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')