abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 14 november 2022 @ 22:37:57 #201
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_206680198
Allemaal heel goed voor het vertrouwen, dit.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_206682321
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2022 22:37 schreef Janneke141 het volgende:
Geert, Caroline en Thierry zijn D66 dankbaar.
zie email 27 oktober
pi_206682360
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2022 22:37 schreef Janneke141 het volgende:
Welk vertrouwen bedoel je?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_206682371
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2022 19:35 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Bergkamp stapt niet op. Niet zelfstandig in elk geval; er zal dan toch iemand die een paar takken hoger in de boom zit met de vuist op tafel moeten slaan. Maar als Rutte of Kaag geen 'Bergkamp, functie elders' doet gebeurt er niets.
Nee, dat gaat inderdaad niet gebeuren.
Je ziet hier weer heel duidelijk het ten-koste-van-alles-principe van D66.
  dinsdag 15 november 2022 @ 10:14:35 #205
346939 Janneke141
pi_206682470
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2022 10:07 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Welk vertrouwen bedoel je?
Het vertrouwen dat de bevolking van een land in zijn instituties zou moeten hebben.
pi_206682553
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2022 10:14 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Het vertrouwen dat de bevolking van een land in zijn instituties zou moeten hebben.
Als het er niet is kan het ook niet minder worden.
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  dinsdag 15 november 2022 @ 10:23:59 #207
346939 Janneke141
pi_206682592
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2022 10:20 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Als het er niet is kan het ook niet minder worden.
Bij een behoorlijke groep mensen is dat vertrouwen 0, maar als geheel bij de samenleving niet.

Overigens denk ik dat de groep bij wie dat vertrouwen 0 is ook niet meer zo heel erg veel groter zal worden. De mensen aan de goede kant van de streep hebben namelijk weinig last van wat hier allemaal gebeurt. Het doorsnee kiezersarsenaal van laten we zeggen VVD, D66, GL en PvdA, CU en SGP hoeft zich vrij weinig zorgen te maken dus die geloven het allemaal wel.
pi_206682603
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2022 10:23 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Bij een behoorlijke groep mensen is dat vertrouwen 0, maar als geheel bij de samenleving niet.

Overigens denk ik dat de groep bij wie dat vertrouwen 0 is ook niet meer zo heel erg veel groter zal worden. De mensen aan de goede kant van de streep hebben namelijk weinig last van wat hier allemaal gebeurt. Het doorsnee kiezersarsenaal van laten we zeggen VVD, D66, GL en PvdA, CU en SGP hoeft zich vrij weinig zorgen te maken dus die geloven het allemaal wel.
Laatst hoorde ik op tv dat het nagenoeg niet lager kan.
  dinsdag 15 november 2022 @ 12:17:41 #209
225540 Pugg
Friends forever
pi_206683826
Ben zo benieuwd, straks vragenuurtje, kunnen we zien wie er naast Veerkamp zit.
Dan regeling....... vuurwerk *O*
  dinsdag 15 november 2022 @ 14:10:29 #210
225540 Pugg
Friends forever
pi_206684898
quote:
DEN HAAG - De voorzitter van de ondernemingsraad van de Tweede Kamer, Michel Meerts, heeft óók zijn taak neergelegd. Meerts zegde afgelopen weekend het vertrouwen op in het politieke bestuur van de Kamer, maar nu dat van geen wijken weet gooit hij zelf het bijltje erbij neer.

Meerts is de volgende ambtenaar in de Kamer die het voor gezien houdt vanwege de ontstane situatie rondom het onderzoek naar oud-voorzitter Khadija Arib. Afgelopen vrijdag legde de ambtelijke top van de Kamer het werk neer, vanwege de politieke onrust rond en bemoeienis met dat onderzoek. De opgestapte griffier Simone Roos vindt dat er sprake is van ’een politiek schaakspel’. Volgens haar is er ’niet of nauwelijks oog en aandacht voor de ambtenaren die recent en ook in het verleden aandacht hebben gevraagd voor sociaal onveilig gedrag’.
Bron ANP
  dinsdag 15 november 2022 @ 14:15:46 #211
346939 Janneke141
pi_206684986
Huh, die was toch al weg?
  dinsdag 15 november 2022 @ 14:53:17 #212
225540 Pugg
Friends forever
pi_206685472
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2022 14:15 schreef Janneke141 het volgende:
Haal het net van het internet, Mw Roos is er in ieder geval niet nu.
pi_206686666
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2022 14:15 schreef Janneke141 het volgende:
Nee, OR had enkel gezegd dit weekend niet door te willen met de voorzitter.
  Moderator dinsdag 15 november 2022 @ 17:03:11 #214
236264 crew  capricia
pi_206686735
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2022 14:10 schreef Pugg het volgende:

[..]
Bron ANP
Nu de kok nog en de koffie-dame. En dan is er niemand meer.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 15 november 2022 @ 18:33:13 #215
346939 Janneke141
pi_206687743
quote:
Opluchting voor Bergkamp: meerderheid Kamer steunt onderzoek naar Arib

De positie van Kamervoorzitter Vera Bergkamp lijkt vooralsnog gered. Een meerderheid van de Tweede Kamer steunt het onderzoek naar haar voorganger Khadija Arib, blijkt uit een rondgang van RTL Nieuws.

Vrijdag ontstond onrust nadat de gehele ambtelijke top van de Tweede Kamer de taken neerlegde. Bergkamp liet daarop weten het onderzoek naar Arib te willen voortzetten en vroeg daarop steun van de Tweede Kamer.

Die is er nu, blijkt uit een rondgang. Alle coalitiepartijen steunen het onderzoek.
Een meerderheid, dus.
pi_206687768
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2022 18:33 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Een meerderheid, dus.
Zoals voorspeld. Wat treurig:')
zie email 27 oktober
pi_206687836
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2022 18:35 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Treurig dat er onderzoek wordt gedaan naar mogelijke misstanden op de werkvloer bij de ambtenaren?

Ik had het pas enorm treurig gevonden als de politici zichzelf zo veel belangrijker vonden dat de ambtenaren daardoor geen veilige werkplek kregen. Ik neem eigenlijk aan dat er 150 stemmen voor dit onderzoek zijn.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_206695439
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2022 18:35 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Waarom is dit treurig, behalve dat je persoonlijke vete tegen Vera Bergkamp geen weerklank vindt bij de volksvertegenwoordigers?
pi_206695520
Treurig dat het onderzoek op een persoon die er niet meer werkt gespitst is en niet op het blijkbaar disfunctioneren van de organisatie waardoor klachten blijkbaar jarenlang niet opgepakt zijn en zelfs de externe vertrouwenspersoon blijkbaar niet functionerende. ;)
pi_206696303
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2022 11:27 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Waarom is dit treurig, behalve dat je persoonlijke vete tegen Vera Bergkamp geen weerklank vindt bij de volksvertegenwoordigers?
Ja het is heel normaal dat de top van een bedrijf terugtreedt (vanwege o.a. Bergkamp zoals in de brief staat) en dat de OR het vertrouwen in je opzegt. :')

Er is echt geen enkel bedrijf waarin je in zo'n situatie nog door kan gaan als voorzitter.
pi_206696376
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2022 12:53 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Ja het is heel normaal dat de top van een bedrijf terugtreedt (vanwege o.a. Bergkamp zoals in de brief staat) en dat de OR het vertrouwen in je opzegt. :')

Er is echt geen enkel bedrijf waarin je in zo'n situatie nog door kan gaan als voorzitter.
De TK is geen bedrijf en de TK kiest zelf de voorzitter volgens mij, niet de OR. Die hetze tegen Bergkamp aangaande besluiten genomen door een heel presidium is sowieso van een kansloos Telegraaf-niveau.
  woensdag 16 november 2022 @ 13:07:11 #222
346939 Janneke141
pi_206696432
Laat ik voorop stellen dat het onderzoek naar Arib er gewoon moet komen, maar de positie van Bergkamp is uitermate zwak. Dat ze een stemming in het leven roept waarvan ze van tevoren de uitkomst kent om even aan te tonen dat ze toch echt de voorzitter is en blijft is toch wel van een verregaande kansloosheid. Dat er geen enkel oppositielid voor stemt, zelfs het geweten van de Tweede Kamer de SGP niet, is veelzeggend.

Als je het eind augustus had gevraagd, dan had waarschijnlijk 80% van de Kamer voor het onderzoek gestemd. Onder leiding van Bergkamp is het echter zo'n puinhoop en zo'n heksenjacht geworden dat de oppositie de hakken in het zand zet. Dat is er nu bereikt. Weer een knauw aan het vertrouwen in de politiek in het algemeen. Dat heeft ze nu bereikt, ik hoop dat ze er gelukkig mee is.
pi_206696953
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2022 13:02 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
De TK is geen bedrijf en de TK kiest zelf de voorzitter volgens mij, niet de OR. Die hetze tegen Bergkamp aangaande besluiten genomen door een heel presidium is sowieso van een kansloos Telegraaf-niveau.
Wat een onzin, voor de mensen die er werken is de TK wel degelijk gewoon een bedrijf en heb je je als TK ook gewoon te gedragen als goede werkgever, iets dat Bergkamp nalaat. Getuige de uitspraken van de top van het bedrijf en de OR.

We kunnen wel allemaal kunstgrepen doen, maar Bergkamp doet nu exact waar Arib van wordt beschuldigd.
pi_206696991
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2022 13:07 schreef Janneke141 het volgende:
Laat ik voorop stellen dat het onderzoek naar Arib er gewoon moet komen, maar de positie van Bergkamp is uitermate zwak. Dat ze een stemming in het leven roept waarvan ze van tevoren de uitkomst kent om even aan te tonen dat ze toch echt de voorzitter is en blijft is toch wel van een verregaande kansloosheid. Dat er geen enkel oppositielid voor stemt, zelfs het geweten van de Tweede Kamer de SGP niet, is veelzeggend.

Als je het eind augustus had gevraagd, dan had waarschijnlijk 80% van de Kamer voor het onderzoek gestemd. Onder leiding van Bergkamp is het echter zo'n puinhoop en zo'n heksenjacht geworden dat de oppositie de hakken in het zand zet. Dat is er nu bereikt. Weer een knauw aan het vertrouwen in de politiek in het algemeen. Dat heeft ze nu bereikt, ik hoop dat ze er gelukkig mee is.
SP, Omtzigt, Den Haan, Denk, PvdA, SGP, PvdD, JA21, BBB en GL waren ook tegen een kamerdebat. Volgens mij is dat de enige soort stemming die er is geweest, een stemming over het onderzoek is er niet geweest. Dus hoe kom jij er bij dat de voltallige oppositie inclusief de SGP tegen dit onderzoek is?

Of het onderzoek alleen over Arib gaat gingen ze vandaag over debateren, dat debat heb ik niet gezien.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_206697220
De steun voor het onderzoek is breder dan de coalitie: https://nos.nl/artikel/24(...)oezeggingen-bergkamp

https://www.ad.nl/politie(...)-naar-arib~a20ae964/
quote:
Bergkamp
Tijdens een debat over de hele kwestie bleek dat vrijwel alle partijen zich achter zowel het presidium als achter het onderzoek naar Arib schaarden. Alleen de PVV stelde dat Bergkamp zou moeten opstappen als voorzitter. ,,In elke andere organisatie had Bergkamp al vijf keer bij het UWV gestaan‘’, zei PVV-Kamerlid Gidi Markuszower. ,,Anonieme klachten mogen geen reden zijn een onderzoek in te stellen naar een Kamerlid.’’
Er is dus gewoon een bijna volledige steun van de hele kamer. Gelukkig maar, was zeer treurig geweest als het anders was.
  woensdag 16 november 2022 @ 15:06:21 #226
346939 Janneke141
pi_206697648
quote:
1s.gif Op woensdag 16 november 2022 14:21 schreef Hanca het volgende:
De steun voor het onderzoek is breder dan de coalitie: https://nos.nl/artikel/24(...)oezeggingen-bergkamp

https://www.ad.nl/politie(...)-naar-arib~a20ae964/
[..]
Er is dus gewoon een bijna volledige steun van de hele kamer. Gelukkig maar, was zeer treurig geweest als het anders was.
Hmm, maar dit is wel anders dan er gisteren te lezen was. Het verandert verder weinig aan mijn mening, maar fijn voor het vervolg van het proces dat de steun in elk geval breder is dan alleen de coalitie.
pi_206697761
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2022 15:06 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Hmm, maar dit is wel anders dan er gisteren te lezen was. Het verandert verder weinig aan mijn mening, maar fijn voor het vervolg van het proces dat de steun in elk geval breder is dan alleen de coalitie.
Gister hadden journalisten alleen aan coalitieleden gevraagd of er steun was, volgens mij. Andere fracties hadden zich daar nog helemaal niet over uitgesproken (wellicht ook om Bergkamp wat te laten bungelen?).
  zondag 20 november 2022 @ 02:04:02 #228
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_206742293
Onderzoek moet doorgaan, maar hoe de fuck kun je nog steeds Bergkamp daarin betrekken? Tuurlijk ze is kamervoorzitter, maar het is bekend dat die 2 elkaar niet mogen. Of naja bijna iedereen tegen Bergkamp, want zelfs PVV is voor Arib :') Alsof je paar jaar geleden Blatter of nu Infantino onderzoek laat doen in de corruptie binnen de FIFA.

Bananenrepubliek.
graag op anoniem
  zondag 20 november 2022 @ 02:06:46 #229
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_206742299
En als er niks bijzonders uit dat onderzoek komt wil ik wel zien wat er verder gaat gebeuren. Of naja we weten het allemaal al. Het wordt gewoon genegeerd, bergkamp blijft aan en het waait verder weg.
graag op anoniem
pi_206742432
quote:
6s.gif Op zondag 20 november 2022 02:04 schreef KingRoland het volgende:
Onderzoek moet doorgaan, maar hoe de fuck kun je nog steeds Bergkamp daarin betrekken? Tuurlijk ze is kamervoorzitter, maar het is bekend dat die 2 elkaar niet mogen. Of naja bijna iedereen tegen Bergkamp, want zelfs PVV is voor Arib :') Alsof je paar jaar geleden Blatter of nu Infantino onderzoek laat doen in de corruptie binnen de FIFA.

Bananenrepubliek.
Bergkamp is niet meer betrokken en als lid van het presidium onder Arib zelfs een onderdeel van het onderzoek.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')