Misschien dat ze dan die bord voor haar kop weghaalt.quote:Op maandag 14 november 2022 10:14 schreef Hanca het volgende:
[..]
Volgens mij mag het debat niet door gaan zonder griffie, omdat er dan niemand de verslagen maakt. Dus dan heeft Den Haag wel echt een probleem, dan kunnen ze zelfs niet meer een debat houden over waarom Bergkamp weg moet als ze dat zouden willen.
De mensen van de dienst verslag en redactie zijn anderen dan de mensen van de griffiequote:Op maandag 14 november 2022 10:14 schreef Hanca het volgende:
[..]
Volgens mij mag het debat niet door gaan zonder griffie, omdat er dan niemand de verslagen maakt. Dus dan heeft Den Haag wel echt een probleem, dan kunnen ze zelfs niet meer een debat houden over waarom Bergkamp weg moet als ze dat zouden willen.
Ja, ik weet dat dat niet dezelfde mensen zijn, maar als het personeel weg blijft, zijn die mensen er ook niet. De griffier is de leidinggevende van die mensen. Het zou gek zijn als de leidinggevende weg blijft en die mensen er wel gewoon gaan zitten.quote:Op maandag 14 november 2022 10:38 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De mensen van de dienst verslag en redactie zijn anderen dan de mensen van de griffie
Heeft er natuurlijk niets mee te maken dat de desbetreffende ambtenaar bij het groepje hoort dat ontslag heeft genomen, nee het presidium heeft gekozen.quote:Bergkamp en de overige bestuursleden benadrukken dat het onderzoek onafhankelijk is. Dat was volgens hen al het geval door een extern bureau in te schakelen, maar vorige week kwam er kritiek op het feit dat het onderzoek wordt aangestuurd door een hoge ambtenaar die zelf de klachten over Arib onderschreef.
Om "iedere schijn van belangenverstrengeling" te vermijden, heeft het presidium gekozen om ook "de praktische procesbegeleiding" op afstand te zetten.
Je hebt nog steeds niet door dat de ambtelijke top en de OR de meldingen over misstanden zo erg vinden, dat ze het hele systeem vast willen laten lopen als er geen onderzoek komt?quote:Op maandag 14 november 2022 14:06 schreef Basp1 het volgende:
Wat een totaal gebrek aan realiteitsbesef heeft Bergkamp. Eerst iemand op basis van anonieme informatie zonder werderhoor een dolk in de rug steken en dan hier nu nog hopen op medewerking.![]()
Of die meldingen allemaal wel kloppen en over Arib gaan, is dus onduidelijkheid:quote:Op maandag 14 november 2022 14:17 schreef Hanca het volgende:
[..]
Je hebt nog steeds niet door dat de ambtelijke top en de OR de meldingen over misstanden zo erg vinden, dat ze het hele systeem vast willen laten lopen als er geen onderzoek komt?
Waarom doe jij steeds alsof die meldingen niks zijn. Alleen omdat Bergkamp van de verkeerde politieke kleur is?
De OR en de ambtelijke top hebben de meldingen gezien, die weten waar ze over praten.
Die anonieme klacht ging niet eens over een eigen probleem, maar een horen-zeggen aanvaringen die anderen gehad zouden hebben.quote:Anonieme klachten
Pas toen bekend werd dat Arib voorzitter van de enquêtecommissie corona zou worden en er in juli opnieuw een anonieme brief binnenkwam, begon de zaak te schuiven. Daarin omschrijft de briefschrijver aanvaringen die anderen gehad zouden hebben met Arib.
Nee, ik geloof steeds meer dat het een politieke afrekening is. Bergkamp krijgt de boomerang terug, kan ze met pensioen.quote:Op maandag 14 november 2022 14:50 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Of die meldingen allemaal wel kloppen en over Arib gaan, is dus onduidelijkheid:
https://www.volkskrant.nl(...)chten-niet~b86537c4/
Overigens vind ik dit ook wel bijzonder:
[..]
Die anonieme klacht ging niet eens over een eigen probleem, maar een horen-zeggen aanvaringen die anderen gehad zouden hebben.
Dat is toch geen solide basis voor een onderzoek?
Dat zou wel mooi zijn.quote:Op maandag 14 november 2022 15:13 schreef Pugg het volgende:
[..]
Nee, ik geloof steeds meer dat het een politieke afrekening is. Bergkamp krijgt de boomerang terug, kan ze met pensioen.
Anonieme klachten zijn sowieso dubieus. Als je een klacht hebt dan dien je die met naam en toenaam is, dan weet de beschuldigde ook waar hij zich tegen moet verweren. Het is niet voor niets dat in Angelsaksische landen het een grondrecht is 'to face you accuser' in strafzaken... Daar kun je natuurlijk van afwijken. Maar dan moet je wel een verdomd goede reden hebben, en jaren oude hearsay klachten zijn dat natuurlijk niet.quote:Op maandag 14 november 2022 14:50 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Of die meldingen allemaal wel kloppen en over Arib gaan, is dus onduidelijkheid:
[..]
Die anonieme klacht ging niet eens over een eigen probleem, maar een horen-zeggen aanvaringen die anderen gehad zouden hebben.
Jij wil zeggen dat zowel de OR als de ambtelijke top dit zonder basis doen? Lijkt me zeer sterk.quote:Op maandag 14 november 2022 14:50 schreef miss_sly het volgende:
[..]
[..]
De OR van de ambtenaren die een politieke afrekening uitvoeren?quote:Op maandag 14 november 2022 15:13 schreef Pugg het volgende:
[..]
Nee, ik geloof steeds meer dat het een politieke afrekening is. Bergkamp krijgt de boomerang terug, kan ze met pensioen.
Ik vond de eerste berichten over anonieme klachten die hiertoe zouden leiden al niet heel correct. Tenzij de indiener(s) van deze klachten alleen anoniem blijven in de publicaties maar wel bekend zijn bij bijvoorbeeld de vertrouwenspersonen of de OR of waar dan ook, is het acceptabel. Anders is m.i. een anonieme klacht nooit voldoende grond voor een dergelijjk ingrijpend gebeuren. Het zou er toch uitzien als alleen een anonieme klacht al hiertoe kan leiden.quote:Op maandag 14 november 2022 15:30 schreef Hanca het volgende:
[..]
Jij wil zeggen dat zowel de OR als de ambtelijke top dit zonder basis doen? Lijkt me zeer sterk.
[..]
De OR van de ambtenaren die een politieke afrekening uitvoeren?
En die boemerang komt nu juist terug naar de 'het onderzoek moet stoppen'-roepers.
Ik vind dit nogal een vreemde conclusie op basis van wat we weten en wat er inmiddels allemaal bekend is over Arib. Dat ze bijvoorbeeld zelfs bij de PvdA al haar eigen medewerkers moest betalen, omdat niemand voor haar wilde werken.quote:Op maandag 14 november 2022 15:34 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vond de eerste berichten over anonieme klachten die hiertoe zouden leiden al niet heel correct. Tenzij de indiener(s) van deze klachten alleen anoniem blijven in de publicaties maar wel bekend zijn bij bijvoorbeeld de vertrouwenspersonen of de OR of waar dan ook, is het acceptabel. Anders is m.i. een anonieme klacht nooit voldoende grond voor een dergelijjk ingrijpend gebeuren. Het zou er toch uitzien als alleen een anonieme klacht al hiertoe kan leiden.
Maar blijkbaar is er op een aantal momenten en door een aantal mensen niet zorgvuldig gehandeld. Dat blijkt uit een heleboel zaken. Dus ja, het heeft er in mijn ogen wel alle schijn van dat de OR en de ambtelijke top dit zonder voldoende en zorgvuldige basis hebben gedaan.
Dat er een onderzoek moet plaatsvinden is inmiddels onvermijdelijk, lijkt me. Juist ook omdat er in mijn ogen onzorgvuldig is gehandeld. Dat dit onderzoek ver van alles en iedereen die iets met de ambtellijke top, de kamerleden, het presidium en de vertrouwenspersonen te maken heeft gedaan moet worden, lijkt me ook zeer duidelijk.quote:Op maandag 14 november 2022 15:43 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik vind dit nogal een vreemde conclusie op basis van wat we weten en wat er inmiddels allemaal bekend is over Arib. Dat ze bijvoorbeeld zelfs bij de PvdA al haar eigen medewerkers moest betalen, omdat niemand voor haar wilde werken.
Dit onderzoek moet gewoon door gaan en inderdaad zo veel mogelijk op afstand van de politiek, zoals nu ook eindelijk gaat gebeuren.
Ja, Bergkamp en het complete presidium moeten weg.quote:Op maandag 14 november 2022 15:46 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat er een onderzoek moet plaatsvinden is inmiddels onvermijdelijk, lijkt me. Juist ook omdat er in mijn ogen onzorgvuldig is gehandeld. Dat dit onderzoek ver van alles en iedereen die iets met de ambtellijke top, de kamerleden, het presidium en de vertrouwenspersonen te maken heeft gedaan moet worden, lijkt me ook zeer duidelijk.
En Bergkamp moet weg.
Hier zit Firouz ergens onder verstopt:quote:Op zondag 13 november 2022 15:58 schreef trein2000 het volgende:
Volgens Trouw is Bergkamp nog steeds voornemens om aan te blijven. Kan iemand misschien even met de BAM bellen? Er moet een betonplaat gesloopt worden…
Bergkamp stapt niet op. Niet zelfstandig in elk geval; er zal dan toch iemand die een paar takken hoger in de boom zit met de vuist op tafel moeten slaan. Maar als Rutte of Kaag geen 'Bergkamp, functie elders' doet gebeurt er niets.quote:Op maandag 14 november 2022 19:31 schreef JohnBercow het volgende:
[ twitter ]
Het is wachten op het bericht dat Bergkamp opstapt, want dan is iedereen die kon opstappen opgestapt.
En de reactie van Weisglas onder die tweet:quote:Op maandag 14 november 2022 19:31 schreef JohnBercow het volgende:
[ twitter ]
Het is wachten op het bericht dat Bergkamp opstapt, want dan is iedereen die kon opstappen opgestapt.
https://twitter.com/frans(...)idPTw58XDDVBwkg&s=19quote:Nu nog de chef kok en dan kunnen ze de tent sluiten. Wat een droefenis allemaal . Denkt nou niemand aan het aanzien van de politiek?
Lijkt mij een klusje voor Jan Paternotte, misschien wel de grootste gek van allemaal daar. Die zal dat nooit doen, is namelijk een deuk in z'n ego.quote:Op maandag 14 november 2022 19:35 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Bergkamp stapt niet op. Niet zelfstandig in elk geval; er zal dan toch iemand die een paar takken hoger in de boom zit met de vuist op tafel moeten slaan. Maar als Rutte of Kaag geen 'Bergkamp, functie elders' doet gebeurt er niets.
Terecht overigens. Als je dit zegt moet je weg, dan ga je de grens over. Je kunt dat doen, als absolute noodrem maar daarna ben je onhoudbaar.quote:Op maandag 14 november 2022 19:31 schreef JohnBercow het volgende:
[ twitter ]
Heeft ze geen meerderheid of wat? En dan zul je zien dat straks om formalistische redenen de coalitie haar steunt ‘dit is nu niet aan de Kamer’. Laf gedoe. Bah.quote:Op maandag 14 november 2022 22:09 schreef JohnBercow het volgende:
Bergkamp vraagt toch geen Kameruitspraak over onderzoek Arib
Draai'66 voorzitter
Apart weerquote:Ondernemingsraad Kamer heeft toch vertrouwen in Kamervoorzitter Bergkamp
Ook hier een Draai'66 voorzitter
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |