abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_206437674
twitter
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_206437803
quote:
2s.gif Op maandag 24 oktober 2022 20:57 schreef Aether het volgende:
[ twitter ]
Typisch dat nu de Oekraense militairen moeilijk te raken zijn, de burgers er dan maar aan moeten.

Niets geen verontwaardiging over deze nutteloze besteding van de drones en raketten.
pi_206438064
Volgens mij heeft dit topic aan 1 conflict wel genoeg stof
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
pi_206438100
quote:
1s.gif Op maandag 24 oktober 2022 21:28 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Volgens mij heeft dit topic aan 1 conflict wel genoeg stof
Yeah dat denk ik ook. Beter even een nieuw topic met een duidelijk verhaal.
  maandag 24 oktober 2022 @ 21:32:50 #7
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_206438114
  maandag 24 oktober 2022 @ 21:35:13 #8
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_206438136
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2022 21:31 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Yeah dat denk ik ook. Beter even een nieuw topic met een duidelijk verhaal.
Is er al. NWS / Oorlog tussen Armeni en Azerbeidzjan? #12

Dus @polderturk ga in godsnaam geen "bewijzen posten" in dit topic. Ga alsjeblieft terug naar dat andere om je eindeloze Hrriyet-Diyanet-Bozkurt-Twitterdraadjes uit te blaten.
pi_206438147
pi_206438258
twitter
pi_206438506
quote:
9s.gif Op maandag 24 oktober 2022 21:32 schreef ExTec het volgende:
[ afbeelding ]
Omdat we homo sapiens zijn
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_206438596
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2022 21:07 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Typisch dat nu de Oekraense militairen moeilijk te raken zijn, de burgers er dan maar aan moeten.

Niets geen verontwaardiging over deze nutteloze besteding van de drones en raketten.
Militair-strategisch gezien is dit ook absoluut zinloos en contra productief. Deze aanvallen zijn puur voor binnenlandse propaganda bedoeld, zo van: "kijk eens hoe sterk en machtig het rode leger is!!!111"

Maar goed, rusland zwalkt al vanaf het begin van de ene naar de andere strategie. Ze zijn absoluut doelloos.
pi_206438693
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2022 22:16 schreef oheng het volgende:

[..]
Militair-strategisch gezien is dit ook absoluut zinloos en contra productief. Deze aanvallen zijn puur voor binnenlandse propaganda bedoeld, zo van: "kijk eens hoe sterk en machtig het rode leger is!!!111"

Maar goed, rusland zwalkt al vanaf het begin van de ene naar de andere strategie. Ze zijn absoluut doelloos.
Misschien ook wel een beetje zelfovertuiging. Doelloos zeker !

Iemand die nog manieren kan verzinnen waarop ze winnen kunnen?
pi_206438705
quote:

[..]

Het enige wat sterk is is de Wagner group. Die krijgen goed betaald, zijn allemaal ervaren strijders en krijgen normaal te eten en goede wapens.
  maandag 24 oktober 2022 @ 22:29:14 #17
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_206438750
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2022 22:13 schreef Anton91 het volgende:
[ twitter ]
Desondanks heeft de minister van Veiligheid, Gantz, vandaag herhaald aan zijn Oekraense collega dat Isral vooralsnog geen militaire goederen gaat leveren.

De uitkomst van de komende verkiezingen in Isral gaan dus van invloed zijn van het verdere verloop hiervan aangezien de oppositieleider Netanyahu al heeft aangegeven dat hij wel openstaat hiervoor.

Daarnaast is belangrijk in hoeverre Iran zich blijft roeren want dat duwt ze ook steeds verder in die richting.

Winst voor Netanyahu zou dus goed voor Oekrane zijn (maar rampzalig voor hun eigen binnenlandse aangelegenheden).
pi_206438812
quote:
President Zelensky heeft opnieuw een klemmend beroep op Isral gedaan om de kant van Oekrane te kiezen en luchtafweersystemen te sturen. Hij beweert dat de Russische president Poetin Iran waarschijnlijk zal helpen met zijn atoomprogramma in ruil voor militaire hulp.

"Wordt het niet tijd dat jullie land kiest aan welke kant het staat?", vroeg Zelensky retorisch in een videogesprek met de Isralische krant Haaretz. Hij heeft Isral al vaker onder druk gezet in de hoop geavanceerd defensiematerieel te krijgen. Voor zover bekend is het de eerste keer dat Zelensky inspeelt op de Isralische vrees voor het Iraanse atoomprogramma, met het oog op de naderende parlementsverkiezingen in Isral. De Oekraense president onderbouwde zijn bewering niet met bewijs.
pi_206438823
quote:

[..]

Als Rusland zo doelloos is en toch verliest waarom zouden we ons in de voet schieten en alles boycotten zoals straks diesel?
Vakman pur sang
pi_206438842
quote:
1s.gif Op maandag 24 oktober 2022 22:29 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Desondanks heeft de minister van Veiligheid, Gantz, vandaag herhaald aan zijn Oekraense collega dat Isral vooralsnog geen militaire goederen gaat leveren.

De uitkomst van de komende verkiezingen in Isral gaan dus van invloed zijn van het verdere verloop hiervan aangezien de oppositieleider Netanyahu al heeft aangegeven dat hij wel openstaat hiervoor.

Daarnaast is belangrijk in hoeverre Iran zich blijft roeren want dat duwt ze ook steeds verder in die richting.

Winst voor Netanyahu zou dus goed voor Oekrane zijn (maar rampzalig voor hun eigen binnenlandse aangelegenheden).
Ik kan me niet voorstellen dat de Isralisch openlijk met wapens en al de oerkianers zullen backen. De relatie met de Russen is te belangrijk om te grabbel te gooien, voor een oorlog in de periferie van de Isralische belangen ivm Syri.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_206438868
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2022 22:24 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Misschien ook wel een beetje zelfovertuiging. Doelloos zeker !

Iemand die nog manieren kan verzinnen waarop ze winnen kunnen?
Doelloos is niet hetzelfde als dat het doel dat ze voor ogen hadden niet echt bereikt wordt. De beredenering om energievoorziening kapot te maken voor de winter (zijn ze iets te vroeg mee dan wel) en zo extra vluchtelingenstroom richting west europa te veroorzaken waardoor de steun misschien daalt en extra angst te zaaien/moraal te breken zijn best voor te stellen. Alleen is het voorlopig niet realistisch dat ze dat kunnen bewerkstelligen op deze manier.
pi_206438900
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2022 22:40 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
Doelloos is niet hetzelfde als dat het doel dat ze voor ogen hadden niet echt bereikt wordt. De beredenering om energievoorziening kapot te maken voor de winter (zijn ze iets te vroeg mee dan wel) en zo extra vluchtelingenstroom richting west europa te veroorzaken waardoor de steun misschien daalt en extra angst te zaaien/moraal te breken zijn best voor te stellen. Alleen is het voorlopig niet realistisch dat ze dat kunnen bewerkstelligen op deze manier.
Dat is waar.
Maar of het het doel dient die oorlog te winnen?

Naast het opwekken van irritatie, ook bij ons in het westen, verteld het ook dat ze verder eigenlijk gewoon weinig klaar kunnen spelen.
  maandag 24 oktober 2022 @ 22:43:32 #23
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_206438902
quote:
10s.gif Op maandag 24 oktober 2022 22:37 schreef Slayage het volgende:

[..]
Ik kan me niet voorstellen dat de Isralisch openlijk met wapens en al de oerkianers zullen backen. De relatie met de Russen is te belangrijk om te grabbel te gooien, voor een oorlog in de periferie van de Isralische belangen ivm Syri.
In Syri is het nu vergeven van de pro-Iraanse milities en installaties, wat ze ook wel zat zijn en waar wel wekelijks aanvallen op worden uitgevoerd (dat we berhaupt weten). Dus ja, daar zitten grote belangen die niet noodzakelijkerwijs meer gediend worden door de Russen/Assad. De Islamitische Staat hadden ze ook liever niet als buren. Denk dus ook niet dat de toenadering tot Turkije heel toevallig is in deze context.
pi_206438936
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2022 22:43 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Dat is waar.

Naast het opwekken van irritatie, ook bij ons in het westen, verteld het ook dat ze verder eigenlijk gewoon weinig klaar kunnen spelen.
Waarom dan nog boycotten wat de EU in recessie drijft?
Vakman pur sang
pi_206438979
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2022 22:43 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Dat is waar.

Ze zijn niet echt in de positie om 'voor de lol' wat raketjes te verbruiken, dus ze zullen er wel echt in geloven. Of het is ervoor dat men wat wraakgevoelens bevredigt na de krimbrug (ook al leek het al daarvoor gepland). Of gewoon sadistisch gedrag van een dictator die dan beter slaapt de komende nacht.
pi_206439001
quote:
10s.gif Op maandag 24 oktober 2022 22:37 schreef Slayage het volgende:
Idd. De Oekraense oorlog kan in theorie nog lang (jaar, of twee jaar) doorgaan en dan moeten de Isralirs zo lang dealen met een Poetin die ze tot absolute vijand hebben gemaakt en enorm veel leverage heeft over Syri en Assad. Beetje dom om zo vroeg al je kaarten op Oekrane in te zetten.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_206439124
quote:
1s.gif Op maandag 24 oktober 2022 22:35 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Als Rusland zo doelloos is en toch verliest waarom zouden we ons in de voet schieten en alles boycotten zoals straks diesel?
Hoe eerder rusland beslissend verslagen is, hoe eerder deze oorlog voorbij is.

En met een beetje mazzel valt rusland dan verder uiteen. Dan kunnen regio's zoals Tartarstan ook eindelijk onafhankelijk worden.

Tijd voor de val van de USSR 2.0

Het is de prijs die we moeten betalen voor het sluizen van honderden miljarden naar een dictatuur.
pi_206439174
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2022 23:08 schreef oheng het volgende:

[..]
Hoe eerder rusland beslissend verslagen is, hoe eerder deze oorlog voorbij is.

En met een beetje mazzel valt rusland dan verder uiteen. Dan kunnen regio's zoals Tartarstan ook eindelijk onafhankelijk worden.

Tijd voor de val van de USSR 2.0

Het is de prijs die we moeten betalen voor het sluizen van honderden miljarden naar een dictatuur.
Waarom een hoge prijs betalen voor een leger wat 0,0 voorstelt?
Vakman pur sang
pi_206439237
quote:
1s.gif Op maandag 24 oktober 2022 23:17 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Waarom een hoge prijs betalen voor een leger wat 0,0 voorstelt?
Waarom overdrijf jij?
pi_206439253
Edit: laat ook maar. Over een aantal jaar kijkt men hier terug en vraagt zich af hoe het kan dat Fok als platform diende voor Russische propaganda. Sterkte aan alle normale users en mods.

[ Bericht 83% gewijzigd door 0ne_of_the_few op 24-10-2022 23:34:37 ]
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
pi_206439279
twitter
-Rabia Al-Basri
pi_206439298
quote:
2s.gif Op maandag 24 oktober 2022 20:57 schreef Aether het volgende:
[ twitter ]
Arabisch woord Shahed? Als ze nog drones uit Iran willen krijgen zou ik de Iranirs vooral niet als Arabieren gaan betitelen :P
  maandag 24 oktober 2022 @ 23:46:13 #33
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_206439379
Hieruit blijkt wel dat bloeddorstige Putin ook nog eens knettergek is.
https://www.telegraaf.nl/(...)offeren-voor-de-zege
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
pi_206439414
quote:
10s.gif Op maandag 24 oktober 2022 23:34 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]
twitter

Was al gezegd maar dus meer aanwijzing dat het al eerder gepland was.
pi_206439421
quote:
7s.gif Op maandag 24 oktober 2022 23:46 schreef Scjvb het volgende:
Wat weet die vent nou?
Vakman pur sang
pi_206439425
quote:
1s.gif Op maandag 24 oktober 2022 23:41 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Misschien ben ik ouderwets met mijn normen en waarden, maar ik vind oorlogsmisdaden nogal een afknapper
Het niet opvolgen van militaire orders vind de mensheid over het algemeen ook wel een puike reden voor de doodstraf.
  maandag 24 oktober 2022 @ 23:58:26 #37
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_206439445
quote:
1s.gif Op maandag 24 oktober 2022 23:29 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Edit: laat ook maar. Over een aantal jaar kijkt men hier terug en vraagt zich af hoe het kan dat Fok als platform diende voor Russische propaganda. Sterkte aan alle normale users en mods.
Wie is "men" in deze en wat gebeurt er nadat zij zich dat volgens jou afvragen?
pi_206439484
quote:
7s.gif Op maandag 24 oktober 2022 23:46 schreef Scjvb het volgende:
Rusland zal wel kernwapens moeten gaan gebruiken wil men zich kunnen verdedigen, anders komt Rusland als land in gevaar. Men dwingt Rusland ertoe helaas.
  dinsdag 25 oktober 2022 @ 00:06:59 #39
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206439499
Het verzet in Belarus is weer bezig _O_

twitter
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  dinsdag 25 oktober 2022 @ 00:09:08 #40
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206439517
quote:
10s.gif Op maandag 24 oktober 2022 23:34 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]
Zet deze smerige ratten maar op de lijst voor Den Haag
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_206439538
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 00:04 schreef Remco2021 het volgende:

[..]
Rusland zal wel kernwapens moeten gaan gebruiken wil men zich kunnen verdedigen, anders komt Rusland als land in gevaar. Men dwingt Rusland ertoe helaas.
:') x zoveel
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_206439578
quote:

[..]
https://www.nrc.nl/nieuws(...)-propaganda-a4145601

Mensen die er meer van weten dan jij denken er anders over. Sowieso komt Rusland als land niet in gevaar, dat is echt onzin, slaat nergens op.
Rusland hoeft de landsgrenzen niet te verdedigen, Rusland moet zich netjes achter die grenzen terugtrekken en de ontvoerde Oekraners terug sturen naar de overkant van diezelfde grenzen.
pi_206439634
quote:

[..]
pi_206439839
twitter

Gaan de Russen voor of na het weekend een vuile bom incident in scne zetten?
zie email 27 oktober
pi_206439840
quote:

[..]
:')
Als Rusland zich terugtrekt naar eigen land is het morgen eind oorlog. Niemand dwingt de Russen er toe om door te vechten.
zie email 27 oktober
pi_206439890
quote:
4de keer dat ze die boy kapot trappen.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_206439893
quote:

[..]
Dus stel je voor dat jij uit de kroeg komt, vervolgens sla ik je uit het niets op je bek, nu blijk jij een bijzonder goede boxer te zijn en geeft me een paar flinke klappen terug, vervolgens ren ik snel naar huis, dreig met een pistool en zeg dat je moet stoppen omdat het niet eerlijk is, klinkt logisch?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_206439926
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 03:00 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Gaan de Russen voor of na het weekend een vuile bom incident in scne zetten?
Waarom zou Rusland dit doen?

Ik zie hier eigenlijk alleen Ukraine sterker uitkomen als dit zou gebeuren. Betekend niet dat Rusland het niet gaat doen, ze hebben vaker stomme dingen gedaan.
pi_206439958
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 05:16 schreef raptorix het volgende:

[..]
Dus stel je voor dat jij uit de kroeg komt, vervolgens sla ik je uit het niets op je bek, nu blijk jij een bijzonder goede boxer te zijn en geeft me een paar flinke klappen terug, vervolgens ren ik snel naar huis, dreig met een pistool en zeg dat je moet stoppen omdat het niet eerlijk is, klinkt logisch?
Logisch of niet isin dit verband niet relevant. moet je wel of niet terug slaan omdat hij een pistool heeft thuis, terwijl een grote groep kennisen direct voor je klaar staan met net zoveel pistolen, om jou te wreken. Moet je je dan wel of niet verdedigen.
pi_206439962
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 06:48 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Logisch of niet isin dit verband niet relevant. moet je wel of niet terug slaan omdat hij een pistool heeft thuis, terwijl een grote groep kennisen direct voor je klaar staan met net zoveel pistolen, om jou te wreken. Moet je je dan wel of niet verdedigen.
Je moet altijd de kaarten tegen de borst houden, maar dat is nu niet relevant, het gaat erom alsof Rusland voor geen andere keuze wordt gezet, het is heel simpel, gewoon terug naar je hok.
pi_206439965
quote:

[..]
Niemand dwingt Rusland daartoe.
Ik begrijp niet hoe je daarbij komt.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_206439976
twitter

oO<
pi_206439985
quote:

[..]
Wat zal je baboesjka trots op je zijn.
pi_206440031
quote:

[..]
Begrijp wel wat je bedoelt.
De Rus heeft overgeven of terugtrekken niet in het woordenboek staan. Door de ogen van de Rus is dit nog de enige optie, wanneer het echt zover komt dat terugtrekken of gooien nog de enige optie is.
Iets wat de navo ook wel doorheeft en heeft voorbereid, (hopen we dan maar).
Vakman pur sang
pi_206440045
quote:

[..]

Wat een dom gelul. Niemand heeft Rusland gedwongen om een aanvalsoorlog te starten.
  dinsdag 25 oktober 2022 @ 07:42:37 #56
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_206440056
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 06:48 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Die kennissen verdedigen bar weinig. Die staan achter je en geven je tips waar je moet slaan met de honkbalknuppels en boksbeugels die ze naar je toe gooien. Dat pistool durven ze niet te geven omdat je daarmee de moeder van je aanvaller neer zou kunnen schieten die achter hem staat te schreeuwen.

Tof man, die metaforen O+ .
  dinsdag 25 oktober 2022 @ 07:50:08 #57
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_206440076
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 07:29 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Begrijp wel wat je bedoelt.
De Rus heeft overgeven of terugtrekken niet in het woordenboek staan. Door de ogen van de Rus is dit nog de enige optie, wanneer het echt zover komt dat terugtrekken of gooien nog de enige optie is.
Iets wat de navo ook wel doorheeft en heeft voorbereid, (hopen we dan maar).
Ah vandaar al die beelden van Russen die zich overgeven en die rijen aan de grenzen en volgeboekte vluchten om onder de mobilisatie uit te komen. Helder.
pi_206440084
Sergei Shoigu gaf het van de week al min of meer aan.
Wel dat het dan van Oekrane komt h , die vuile bom met nucleair materiaal. ( liegen kunnen ze goed die Russen)
pi_206440094
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 05:16 schreef raptorix het volgende:

[..]
Gebeurt ook wel eens in het echt, je schiet dan de betere bokser dood, en gaat daarna 18+ jaar de cel in.
Want zo werkt dat met criminelen.
  dinsdag 25 oktober 2022 @ 07:56:32 #60
8369 speknek
Another day another slay
pi_206440104
twitter
twitter
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_206440107
Tot vandaag heeft Rusland nog nooit atoombommen gebruikt, Amerika wel.
pi_206440110
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 07:57 schreef quirina het volgende:
De atoombommen die Amerika heeft gebruikt kun je niet vergelijken met de huidige.
pi_206440118
Ja maar Amerika heeft ze gebruikt, Rusland nooit.
pi_206440123
quote:
De dag is nog jong :+
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_206440143
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 07:56 schreef speknek het volgende:
[ twitter ][ twitter ]
:{w Dit is het land dat elk jaar Amerikaanse afbeeldingen gebuikt.
twitter
pi_206440150
quote:
12s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 08:01 schreef vosss het volgende:

[..]
De dag is nog jong :+
Ze hebben wel een zooi tactische liggen, vl meer dan het Westen.

https://www.nytimes.com/2(...)nuclear-weapons.html
pi_206440161
quote:
En Amerika, zowel als Japan in die zin, is zo geschrokken van de resultaten dat ze het sindsdien nooit meer willens en wetens willen gebruiken en het puur zien als afschrikking.

Rusland, een land waar een mensenleven gewoon niets waard is, wil ze dolgraag inzetten al is het maar om angst aan te jagen.

Appels en peren dus.
  dinsdag 25 oktober 2022 @ 08:20:42 #68
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_206440191
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 08:10 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
En Amerika, zowel als Japan in die zin, is zo geschrokken van de resultaten dat ze het sindsdien nooit meer willens en wetens willen gebruiken en het puur zien als afschrikking.

Rusland, een land waar een mensenleven gewoon niets waard is, wil ze dolgraag inzetten al is het maar om angst aan te jagen.

Appels en peren dus.
Joh men was zich er volledig van bewust wat die dingen zouden aanrichten in Japan. Alles omwille een snelle capitulatie.

Nu zie je maar weer eens het verschil tussen Amerikaanse 'peace bombs' en ieder andere bom.

Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_206440204
quote:

[..]
Wat een zeldzaam dom gelul. Dat die minderwaardige klootzak in Rusland nog begrip krijgt voor zijn walgelijke genocide..wat is het toch triest weer.
pi_206440209
Een defensie man op BNR zei vanochtend dat er helemaal geen sprake is van een nucleaire aanval, van beide partijen en met name de Russen.
Maar dat dit puur wordt gedaan om het woord rond te blijven laten gaan, pure dreiging zonder acties.
Vakman pur sang
pi_206440212
quote:
Dat was uiteindelijk uit wanhoop omdat men wel klaar was met de oorlog. Het was al snel duidelijk dat de geallieerden zouden gaan winnen van Japan.. Probleem was alleen dat dat heel veel levens zou gaan kosten aan beide kanten.

[quote]1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 08:24 schreef Lospedrosa het volgende:
Een defensie man op BNR zei vanochtend dat er helemaal geen sprake is van een nucleaire aanval, van beide partijen en met name de Russen.
Maar dat dit puur wordt gedaan om het woord rond te blijven laten gaan, pure dreiging zonder acties.
[/quote]

Omdat Rusland weet dat het droppen van zo'n bom een enorme backfire gaat geven. Zowel op politiek als militair gebied.
The name is Putler, Vladimir Putler
pi_206440215
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 08:24 schreef Lospedrosa het volgende:
No shit, sherlock.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_206440216
quote:
9s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 08:26 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
No shit, sherlock.
Belangrijk om te benadrukken.
Iedereen die het hier over heeft gebruikt dus Russische propoganda
Vakman pur sang
pi_206440222
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 08:27 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Belangrijk om te benadrukken.
Iedereen die het hier over heeft gebruikt dus Russische propoganda
Precies. Aantal x dat ik het er over heb gehad: ongeveer 0?
  dinsdag 25 oktober 2022 @ 08:36:18 #75
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_206440267
quote:
:o

En had die "defensie man" nog meer wereldschokkende inzichten?
Huilen dan.
pi_206440269
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 08:20 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Joh men was zich er volledig van bewust wat die dingen zouden aanrichten in Japan. Alles omwille een snelle capitulatie.

Nu zie je maar weer eens het verschil tussen Amerikaanse 'peace bombs' en ieder andere bom.

Okay man.

Feit blijft, eentje zou de eerste nou eenmaal zijn.
Daarna nooit meer gebruikt, ook niet in Korea of Vietnam waar ze, vergelijkbaar als Oekrane in die zin dat het een lokale strijd was maar met grote vele aantallen doden naar verhouding, ze ook hadden kunnen gebruiken onder hetzelfde excuus wat Rusland probeer aan te dragen.

Als in “bevrijden” van X.
  dinsdag 25 oktober 2022 @ 08:42:42 #78
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_206440302
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 08:37 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Okay man.

Feit blijft, eentje zou de eerste nou eenmaal zijn.
Daarna nooit meer gebruikt, ook niet in Korea of Vietnam waar ze, vergelijkbaar als Oekrane in die zin dat het een lokale strijd was maar met grote vele aantallen doden naar verhouding, ze ook hadden kunnen gebruiken onder hetzelfde excuus wat Rusland probeer aan te dragen.

Als in “bevrijden” van X.
We kunnen nu heel erg offtopic praten over hoe Amerika geen trek had in conventionele oorlog met Japan.

Feit blijft natuurlijk overeind dat ze als eerste atoombommen hebben gebruikt.

Fijn dat je daar dankbaar voor bent.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_206440306
Yo tengo, t tienes, l/Ella tiene
pi_206440312
Orcs doen een tukje bovenop hun tankje:
pi_206440316
quote:
1s.gif Op maandag 24 oktober 2022 22:47 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Waarom dan nog boycotten wat de EU in recessie drijft?
Wij Europeaantjes moeten niet zo zeuren, we hebben jarenlang van goedkoop Russisch bloedgas kunnen profiteren. Er is bovendien maar weinig aan de hand wanneer steuntrekkers zich nog steeds ieder jaar de nieuwste iphone xl kunnen permitteren.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  dinsdag 25 oktober 2022 @ 08:46:31 #82
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_206440321
quote:
17s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 08:44 schreef xpompompomx het volgende:
[ afbeelding ]
Het is een (stok) oude bmp3. Maar ze lijken echt te pitten toch?
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  dinsdag 25 oktober 2022 @ 08:48:24 #83
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206440332
quote:
17s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 08:44 schreef xpompompomx het volgende:
[ afbeelding ]
:Z :Z
pi_206440334
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 08:46 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Het is een (stok) oude bmp3. Maar ze lijken echt te pitten toch?
Zeeeker zeeeker. Wel iets langer dan de doorsnee powernap, maar goed.
  dinsdag 25 oktober 2022 @ 08:51:09 #85
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206440346
Zijn er nog FOK!ers die zich gaan aanmelden :D

twitter
pi_206440351
quote:
Wie zei dat ook alweer over de militaire oefening en invasie van oekraine?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_206440360
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 08:42 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
We kunnen nu heel erg offtopic praten over hoe Amerika geen trek had in conventionele oorlog met Japan.

Feit blijft natuurlijk overeind dat ze als eerste atoombommen hebben gebruikt.

Fijn dat je daar dankbaar voor bent.
Klopt, in die zin dat we nu met zijn allen in de normale wereld weten dat zelfs dreigen er mee compleet zinloos is tenzij je aan collectieve zelfmoord wil doen.

Rusland mag en kan gewoon weg uit het soevereine land Oekrane, maar daar zijn ze niet genteresseerd in want “Oekrane heeft geen bestaansrecht” volgens Poetin en co.

Discussie klaar.
pi_206440395

quote:
Russia's Economy will die by winter as a result of mobilization according to Vladislav Inozemtsev, a Prominent Russian Economist. The in depth report claims that Russia is undertaking a Mass Conscription which has led to People Fleeing from their Homes & Jobs and that will cause the Russian Economy to collapse.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  dinsdag 25 oktober 2022 @ 09:07:08 #89
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_206440413
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 08:54 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Klopt, in die zin dat we nu met zijn allen in de normale wereld weten dat zelfs dreigen er mee compleet zinloos is tenzij je aan collectieve zelfmoord wil doen.

Rusland mag en kan gewoon weg uit het soevereine land Oekrane, maar daar zijn ze niet genteresseerd in want “Oekrane heeft geen bestaansrecht” volgens Poetin en co.

Discussie klaar.
De discussie is inderdaad klaar. Kaltgestellt door dooddoeners zonder enige relatie met jouw oorspronkelijke argumenten.
  dinsdag 25 oktober 2022 @ 09:17:37 #90
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206440451
Russische tv-zender begonnen met uitzendingen vanuit nieuwe studio in Amsterdam

Lijkt mij nogal kansloos dit :') Waarom niet gewoon via youtube? Dat is makkelijker te bereiken voor mensen in Rusland.
pi_206440569
quote:
84s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 09:17 schreef Starhopper het volgende:

Lijkt mij nogal kansloos dit :') Waarom niet gewoon via youtube? Dat is makkelijker te bereiken voor mensen in Rusland.
Misschien omdat ze opgepakt worden voor wat ze maken en niet om welk platform ze het uitzenden, ps denk je echt dat dit niet naar YT gaat?
pi_206440576
quote:
84s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 09:17 schreef Starhopper het volgende:

...

quote:
Sinds TV Rain weer begon met nieuws maken - nu zo'n vier maanden terug - wordt de zender in Rusland door miljoenen mensen via Youtube bekeken.
  dinsdag 25 oktober 2022 @ 09:44:10 #93
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206440658
quote:
4s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 09:34 schreef Lyrewyn het volgende:

[..]
...
[..]

Ooh ik dacht dat ze gewoon illegaal tvtje aan het spelen waren :')

Dit is prima ja ^O^
  dinsdag 25 oktober 2022 @ 09:47:24 #94
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  dinsdag 25 oktober 2022 @ 09:48:55 #95
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_206440699
Dood?
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_206440718
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 09:48 schreef StateOfMind het volgende:
Dood?
Gewond en alweer gefixed voor verdere propaganda verspreiding volgens de bron.
pi_206440724
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 09:48 schreef StateOfMind het volgende:
Dood?
Nee gewond, zie artikel.
  dinsdag 25 oktober 2022 @ 09:52:05 #98
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_206440732
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 09:50 schreef dudewhereismycar het volgende:

[..]
Nee gewond, zie artikel.
-O-
Jammer
A murky, forgotten land.
pi_206440749
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 09:47 schreef slashdotter3 het volgende:
Petal mine[ twitter ]
Ik heb toch wel ernstige bedenkingen bij dit verhaal. Hij mist alleen een paar tenen. Is dit soms een mijn die via Aliexpress is besteld? Volgens mij heeft die verrekte zak hooi per ongeluk in zijn eigen voet geschoten.
  dinsdag 25 oktober 2022 @ 09:55:18 #100
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206440771
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 09:47 schreef slashdotter3 het volgende:
Petal mine[ twitter ]
Zondag al. En toevallig vlak na deze tweet :P

twitter
pi_206440857
Het zou gaan om een petal mine (zoal Slashdotter3 al zei), specifiek de russische PFM-1, die ze ook gebruikt hebben in Afghanistan.
  dinsdag 25 oktober 2022 @ 10:27:13 #102
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_206441116
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 10:27 schreef AchJa het volgende:
[ twitter ]
Zou me niks verbazen.
Wie die raketten nou toch programmeren is ook al bekend:
twitter
  dinsdag 25 oktober 2022 @ 10:44:14 #104
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_206441196
quote:
84s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 09:44 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Ooh ik dacht dat ze gewoon illegaal tvtje aan het spelen waren :')

Dit is prima ja ^O^
Nederland heeft hier mooie geschiedenis in, o.a. met Radio Station B92, toen deze in Belgrado verboden werd. XS4All heeft dat toen via streaming overgepakt.
pi_206441199
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 03:00 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Als Rusland zich terugtrekt naar eigen land is het morgen eind oorlog. Niemand dwingt de Russen er toe om door te vechten.
Geloof je het zelf? Het beste dat er in dat geval kan gebeuren is dat er misschien 10 jaar vrede is en het daarna gewoon weer zal oplaaien. Het is natuurlijk niet alsof Rusland zomaar voor de lol Oekrane is binnengevallen.

Het beste dat er zou kunnen gebeuren is wanneer de Russen zouden terugtrekken, Oekrane bij de EU komt, en de EU alle diplomatie uit handen van de Oekraense politici weg trekt. Maar dat kan de EU niet doen volgens haar eigen regels.

Overigens ben ik zelf ook nog niet zo overtuigd van de diplomatieke kundigheid van de EU.
pi_206441226
Gasprijzen blijven dalen.
Als je nu de thermostaat op 25 zet, ga je geld verdienen.
twitter
pi_206441239
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 10:48 schreef polderturk het volgende:
[ twitter ]
Dat is toch logisch, we hebben de gasvoorraden gevuld, kan je zeggen dat na de winter de prijzen weer gaan stijgen.
  dinsdag 25 oktober 2022 @ 10:51:34 #109
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_206441249
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 10:46 schreef RetepV het volgende:

[..]
Geloof je het zelf? Het beste dat er in dat geval kan gebeuren is dat er misschien 10 jaar vrede is en het daarna gewoon weer zal oplaaien.
En precies daarom moet je ze nu economisch, militair en politiek zo'n ongenadig hard pak rammel geven dat die Russen er de komende 100 jaar niet aan durven te denken om nog een keer zoiets te ondernemen.

quote:
Het is natuurlijk niet alsof Rusland zomaar voor de lol Oekrane is binnengevallen.
Schurken gonna schurk.
Huilen dan.
pi_206441257
Wanneer begint het in Oekrane eigenlijk echt koud te worden? :7
pi_206441269
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 10:51 schreef Aurelius het volgende:
Als de nukes opraken.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_206441270
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 10:48 schreef polderturk het volgende:
[ twitter ]
Zo goedkoop is aardgas nog niet, het zit nog rond de 95 Euro per MWh ofwel 5x hoger dan 1,5 jaar terug.

Maar er was inderdaad een "next hour" dipje dat negatief was.
Wel logisch aangezien de gasopslagen gevuld zijn.

Als het goed koud wordt of in april de opslagen weer opnieuw gevuld moeten worden dan weten we pas echt hoe het er voor staat ;)
pi_206441289
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 10:51 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
En precies daarom moet je ze nu economisch, militair en politiek zo'n ongenadig hard pak rammel geven dat die Russen er de komende 100 jaar niet aan durven te denken om nog een keer zoiets te ondernemen.
Helaas hebben de Russen een ontzettende hoeveelheid olie en gas in de grond zitten, naast nog een ontzettende berg andere grondstoffen. En is het Russische volk verder ook nog een best resourceful volk. Dus ik denk dat dit een wensdroom is die nooit zal uitkomen.
  dinsdag 25 oktober 2022 @ 10:59:53 #114
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_206441348
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 10:54 schreef RetepV het volgende:

[..]
Helaas hebben de Russen een ontzettende hoeveelheid olie en gas in de grond zitten, naast nog een ontzettende berg andere grondstoffen. En is het Russische volk verder ook nog een best resourceful volk. Dus ik denk dat dit een wensdroom is die nooit zal uitkomen.
Ik weet niet of je de actualiteit een beetje volgt, maar we zijn hard op weg.
Huilen dan.
  dinsdag 25 oktober 2022 @ 11:00:26 #115
6484 ExTec
pi_206441356
quote:
En is het Russische volk verder ook nog een best resourceful volk.
Ja, ze zijn zo 'resourceful' dat ze geen eens airbags kunnen maken, of ABS, of gordelspanners.

Maar de romantische clichs are still going strong, zie ik.
  dinsdag 25 oktober 2022 @ 11:02:02 #116
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_206441384
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 11:00 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ja, ze zijn zo 'resourceful' dat ze geen eens airbags kunnen maken, of ABS, of gordelspanners.

Maar de romantische clichs are still going strong, zie ik.
De Russische soldaten keken hun ogen uit tijdens het plunderen van de Oekraense dorpen: wasmachines, koelkasten, water uit de kraan, verwarming. Zoiets hadden ze nog nooit gezien!
Huilen dan.
pi_206441409
quote:

[..]
Geloof je het zelf? Het beste dat er in dat geval kan gebeuren is dat er misschien 10 jaar vrede is en het daarna gewoon weer zal oplaaien. Het is natuurlijk niet alsof Rusland zomaar voor de lol Oekrane is binnengevallen.
Rusland krijgt geen 3e kans meer voorlopig ongeacht de staat van hun eigen leger. Oekrane zal een onneembare vesting worden dankzij hun eigen leger en hulp van de NAVO(-landen). Rusland dat zich nu volledig terugtrekt is einde oorlog. Dat er spanningen tussen beide landen zal zijn is evident maar een invasie zit er niet meer in voor de Russen nadat deze oorlog voorbij is.

2014 was d kans voor Poetin. 2022 zo goed als te laat. Na 2022 totaal kansloos.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  dinsdag 25 oktober 2022 @ 11:07:41 #118
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_206441460
Sowieso kwam de houdbaarheidsdatum van Poetin al in zicht. Waarom denk je dat hij deze oorlog begonnen is? Alleen spijtig genoeg voor hem heeft dit avontuurtje zijn houdbaarheidsdatum nog wat naar voren geschoven. Over 10 jaar zit die pannenkoek er echt niet meer hoor.
Huilen dan.
  dinsdag 25 oktober 2022 @ 11:09:47 #119
6484 ExTec
pi_206441487
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 11:07 schreef Isdatzo het volgende:
Sowieso kwam de houdbaarheidsdatum van Poetin al in zicht. Waarom denk je dat hij deze oorlog begonnen is? Alleen spijtig genoeg voor hem heeft dit avontuurtje zijn houdbaarheidsdatum nog wat naar voren geschoven. Over 10 jaar zit die pannenkoek er echt niet meer hoor.
De opbouw naar de chaos duurt altijd langer dan je denkt. Is die chaos er eenmaal, dan ontvouwd deze zich veel sneller dan je denkt.

Ik zou geen euro cent geven op dit punt, voor putin z'n leven. Kan zomaar over zijn.
  dinsdag 25 oktober 2022 @ 11:17:34 #120
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_206441597
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 07:59 schreef quirina het volgende:
Ja maar Amerika heeft ze gebruikt, Rusland nooit.
Oja, dat is waar. Nou, vooruit. Dan mag Rusland ook, twee keer. En dan China, Japan, Frankrijk, het VK, Noord Korea en Israel ook.

Let jij op dat iedereen zich hier netjes aan houdt? Anders even naar de juf. Het moet wel eerlijk natuurlijk, hier op het schoolplein.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_206441609
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 11:09 schreef ExTec het volgende:
De opbouw naar de chaos duurt altijd langer dan je denkt. Is die chaos er eenmaal, dan ontvouwd deze zich veel sneller dan je denkt.

Ik zou geen euro cent geven op dit punt, voor putin z'n leven. Kan zomaar over zijn.
Niet voordat heel Rusland in puin ligt en in verval raakt a-la de val van de Sovjet Unie. Dat, of de steun verzwakt vanuit Amerika uiteindelijk en ondanks veel zware offers hebben de Russen een groot verlies weten te voorkomen en vertellen de Amerikanen Zelenski dat die gewoon moet onderhandelen en geen keus heeft. Wie betaalt bepaalt uiteindelijk.
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_206441611
quote:
Ze hebben honderden gebruikt.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_206441613
quote:
Na Poetin hijsen de Russen gewoon weer de volgende oorlogszuchtige dictator op de troon om hun koloniale dromen van een Russisch derde rijk na te jagen, dus zijn dood gaat het verschil niet maken. De dramatische Russische demografie in combinatie met de westerse sancties echter wel.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_206441618
quote:

[..]
rusland heeft deze oorlog op alle manieren al lang verloren, politiek, economisch, militair, sociaal. Hun export naar Europa verdwijnt, voorgoed. Exporteren kan alleen nog naar China en India met gigantische kortingen (wat rusland een soort kolonie maakt). Hun NAVO-light is volledig mislukt omdat niemand elkaar helpt, ze zitten vast in een oorlog die ze aan het verliezen zijn. Hun mannen gaan ten onder aan zelfmoord, alcoholisme, en een oorlog. De brain drain loopt nu in de miljoenen, en die zal verergeren naarmate het slechter zal gaan met de oorlog en de economie. De instabiliteit in de Caucasus en Centraal Azie neemt toe. Al hun "geallieerden" hebben f zware economische problemen, f sociale onrust, f ernstige grensconflicten.

De oorlog die we nu zien is het beste wat rusland kan doen. En dat ze veel grondstoffen in de grond hebben zitten is juist 1 van de oorzaken van hun problemen, niet de oplossing. Zie de geschiedenis van Venezuela maar.

Ik denk dat jij degene bent die aan wensdenken doet, gebaseerd op gevoelens van superioriteit die thuishoren in de jaren 60.

rusland is met recht "de oude zieke man van Europa".
pi_206441646
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 11:18 schreef DDDDDaaf het volgende:
Na Poetin hijsen de Russen gewoon weer de volgende oorlogszuchtige dictator op de troon om hun koloniale dromen van een Russisch derde rijk na te jagen, dus zijn dood gaat het verschil niet maken. De dramatische Russische demografie in combinatie met de westerse sancties echter wel.
Daarom moet het Russische leger en al hun militaire mogelijkheden echt zo maximaal mogelijk worden uitgeput dat er niets wezenlijks overblijft. De sancties etc doen de rest wel. Een toekomstige Poetin in kwadraat kan dan nog minder tot niets militair.
  dinsdag 25 oktober 2022 @ 11:22:27 #126
6484 ExTec
pi_206441649
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 11:18 schreef Aloulu het volgende:

[..]
Niet voordat heel Rusland in puin ligt en in verval raakt a-la de val van de Sovjet Unie.
Hopen dat wat russen wat slimmer zijn dan dat laten gebeuren. Maar ze zijn hard op weg hoor.

quote:
Dat, of de steun verzwakt vanuit Amerika uiteindelijk en ondanks veel zware offers hebben de Russen een groot verlies weten te voorkomen en vertellen de Amerikanen Zelenski dat die gewoon moet onderhandelen en geen keus heeft. Wie betaalt bepaalt uiteindelijk.
Zie ik voorlopig niet gebeuren.
pi_206441660
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 10:51 schreef Aurelius het volgende:
Is het al denk ik.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_206441669
quote:
10s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 11:02 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
De Russische soldaten keken hun ogen uit tijdens het plunderen van de Oekraense dorpen: wasmachines, koelkasten, water uit de kraan, verwarming. Zoiets hadden ze nog nooit gezien!
Ze hebben in Rusland toch wel leidingwater, of niet?
pi_206441693
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 11:22 schreef Aloulu het volgende:

[..]
Daarom moet het Russische leger en al hun militaire mogelijkheden echt zo maximaal mogelijk worden uitgeput dat er niets wezenlijks overblijft. De sancties etc doen de rest wel. Een toekomstige Poetin in kwadraat kan dan nog minder tot niets militair.
Exact mijn gedachten. Daarom is het ook zo schadelijk dat Duitse politici nu alweer janken dat "Europa" (lees: de Duitse industrie) na de oorlog weer goedkoop Russisch gas moet gaan afnemen. De Duitsers moeten eens gaan beseffen dat hun op "goedkope grondstoffen + goedkope energie = peperdure luxe producten voor China" gebaseerde verdienmodel voorgoed verleden tijd is.
  dinsdag 25 oktober 2022 @ 11:28:10 #130
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_206441711
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 11:26 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Exact mijn gedachten. Daarom is het ook zo schadelijk dat Duitse politici nu alweer janken dat "Europa" (lees: de Duitse industrie) na de oorlog weer goedkoop Russisch gas moet gaan afnemen. De Duitsers moeten eens gaan beseffen dat hun op "goedkope grondstoffen + goedkope energie = peperdure luxe producten voor China" gebaseerde verdienmodel voorgoed verleden tijd is.
De Duitsers haben es noch nicht gelernt, aangezien ze ook voornemens zijn een deel van de haven van Hamburg te verpatsen aan de Chinezen. Het strategisch denken daar is niet heel sterk ontwikkeld. Ze zouden destijds zonder Hitler die oorlog ook wel verloren hebben, zeg maar..

dinsdag 25 oktober 2022 @ 11:28:41 #131
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_206441720
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 11:23 schreef Hathor het volgende:

[..]
In de steden en relatief welvarende dorpjes, ja. En ook daar niet iedereen.

Op het platteland, waar het grootste deel van het kanonnenvoer vandaan wordt geplukt, moet je naar de put.
Huilen dan.
  dinsdag 25 oktober 2022 @ 11:29:36 #132
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206441730
quote:

[..]
In de grote steden wel ja.
pi_206441742
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 11:26 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Dat mag ze op Europees niveau ook wel eens heel duidelijk gemaakt worden, dat neo-mercantalistische gedrag van ze gaat ten koste van de Europese veiligheid. De Duitsers moeten naar een nieuw economisch model, het feest kon alleen blijven duren zolang a) goedkope grondstoffen uit Rusland bleven komen, b) er naar hartelust naar China gexporteerd kon worden en c) de VS de veiligheid garandeerde. Nu een van die drie hoekstenen omver gekegeld is is het einde oefening, de wanhopige pogingen van Scholz om China te appeasen ten spijt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-10-2022 11:31:18 ]
  dinsdag 25 oktober 2022 @ 11:31:04 #134
6484 ExTec
pi_206441750
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 11:18 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Die absurd grote defensie industrie is ook over. Daar rus zelf zegt: ik neem een tank van je af en ik betaal zoveel roebel ervoor, moeten fondsen voor R&D komen uit externe verkopen. En zo populair is hun spul niet meer. Bv Frankrijk staat te trappelen om de status van hofleverancier voor India over te nemen.

Dus die volgende dictator, kan over ~30 jaar proberen zijn 'rijk' te vergroten met tanks anno 1960 ofzo.
  dinsdag 25 oktober 2022 @ 11:38:40 #135
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206441829
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 11:28 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
In de steden en relatief welvarende dorpjes, ja. En ook daar niet iedereen.

Op het platteland, waar het grootste deel van het kanonnenvoer vandaan wordt geplukt, moet je naar de put.
Of als je in een iets welvarender dorp woont heb je een centrale waterkraan die is aangesloten op een waterleiding :') Tis echt een armoedig klote land.
  dinsdag 25 oktober 2022 @ 11:42:50 #136
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_206441876
quote:
84s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 11:38 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Of als je in een iets welvarender dorp woont heb je een centrale waterkraan die is aangesloten op een waterleiding :') Tis echt een armoedig klote land.
Een kwart van de bevolking, of zoiets, heeft ook geen afvoer. En in plaats van wat aan basisvoorzieningen te doen vindt de boevenbende in het Kremlin het belangrijker om buurlanden met de grond gelijk te maken.
Huilen dan.
pi_206441877
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 11:31 schreef ExTec het volgende:

[..]
Die absurd grote defensie industrie is ook over. Daar rus zelf zegt: ik neem een tank van je af en ik betaal zoveel roebel ervoor, moeten fondsen voor R&D komen uit externe verkopen. En zo populair is hun spul niet meer. Bv Frankrijk staat te trappelen om de status van hofleverancier voor India over te nemen.

Dus die volgende dictator, kan over ~30 jaar proberen zijn 'rijk' te vergroten met tanks anno 1960 ofzo.
rusland zal moeten kiezen: f hun eigen leger weer opbouwen, f exporteren en nog wat geld verdienen.
Wie wil nou zo'n onbetrouwbare leverancier hebben.Afgezien nog van het feit dat deze oorlog bepaald geen promotie was voor hun wapens.

En je stipt inderdaad iets heel belangrijks aan: russische R&D werd gefinancierd door de wapenexport.

Joe Blogs heeft net een mooie video gemaakt over de russische economie, en ook hij stipt iets belangrijks aan: mobilisatie zorgt voor onderduikers in rusland zelf.

pi_206441886
quote:
Te zien aan het infuus waarmee hij continu mee moet lopen en andere gezondheidsproblemen overleeft Poetin sowieso de komende 10 jaar niet. Zelfs niet als hij nu naar een kuuroord zou verkassen om het rustig aan te doen.

Misschien dat het hem daarom allemaal niks meer kan schelen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  dinsdag 25 oktober 2022 @ 11:45:21 #139
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_206441900
Het zou toch vervelend zijn O-) als er geheel per ongeluk iemand wat polonium in zijn infuus doet O-)
A murky, forgotten land.
  dinsdag 25 oktober 2022 @ 11:46:46 #140
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_206441920
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 11:22 schreef Aloulu het volgende:

[..]
Als Poetin van het toneel verdwijnt houdt rusland zichzelf wel bezig voor een jaar of 10 met allerlei chaos rondom macht. Als we ze dan de Versaille knuppel geven zoals jij die voorstelt gaat en de periode korter zijn en de terugslag van de Russen des te heftiger worden. Dat hebben we eerder al meegemaakt en moeten we van leren.

Dus geen Versaillefoutjes graag. Bedankt alvast.
pi_206441941
twitter
pi_206441957
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 11:30 schreef J.B. het volgende:

[..]
Dat mag ze op Europees niveau ook wel eens heel duidelijk gemaakt worden, dat neo-mercantalistische gedrag van ze gaat ten koste van de Europese veiligheid. De Duitsers moeten naar een nieuw economisch model, het feest kon alleen blijven duren zolang a) goedkope grondstoffen uit Rusland bleven komen, b) er naar hartelust naar China gexporteerd kon worden en c) de VS de veiligheid garandeerde. Nu een van die drie hoekstenen omver gekegeld is is het einde oefening, de wanhopige pogingen van Scholz om China te appeasen ten spijt.
De "Wandel durch Handel" gedachte mag inmiddels echt bij het grof vuil inderdaad.
pi_206441968
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 11:46 schreef Rode_Wijn het volgende:

[..]
Als Poetin van het toneel verdwijnt houdt rusland zichzelf wel bezig voor een jaar of 10 met allerlei chaos rondom macht. Als we ze dan de Versaille knuppel geven zoals jij die voorstelt gaat en de periode korter zijn en de terugslag van de Russen des te heftiger worden. Dat hebben we eerder al meegemaakt en moeten we van leren.

Dus geen Versaillefoutjes graag. Bedankt alvast.
Daar is 'ie weer; de Versailles mythe.
pi_206441978
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 11:28 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
De Duitsers haben es noch nicht gelernt, aangezien ze ook voornemens zijn een deel van de haven van Hamburg te verpatsen aan de Chinezen. Het strategisch denken daar is niet heel sterk ontwikkeld. Ze zouden destijds zonder Hitler die oorlog ook wel verloren hebben, zeg maar..
God wat zijn we toch goed iedereen te veroordelen en op de vingers te tikken.
Vakman pur sang
pi_206441979
quote:

[..]
quote:

[..]
- 25% van de russische huizen heeft geen riolering.
- 11 miljoen russen hebben geen waterleiding, en de rest heeft last van soms extreme verontreiniging

Maar waarom daar iets aan doen als je ook een ander land kunt annexeren?
  dinsdag 25 oktober 2022 @ 11:53:23 #146
6484 ExTec
pi_206442001
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 11:46 schreef Rode_Wijn het volgende:

[..]

Dua geen Versaillefoutjes graag. Bedankt alsvast.
Dat is best duaal.

Ja, je punt is duidelijk; we weten waar het toe geleid heeft.

Maar het is ondenkbaar dat het westen gaat helpen rusland opnieuw op te bouwen tenzij dat land door het stof gaat. En niet zo'n beetje ook.

Anders werk je alleen maar in de hand dat de achterlijke lijfeigenen het weer 'vergeten' en lekker doorgaan met zichzelf sprookjes te vertellen over de grootsheid van 'ruski mir'.

Dat volk zal verantwoordelijkheid moeten nemen. En dat is niet vanzelfsprekend, als alleen putin het veld ruimt.
  dinsdag 25 oktober 2022 @ 11:54:16 #147
500074 Rode_Wijn
pi_206442011
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 11:51 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Daar is 'ie weer; de Versailles mythe.
Stevige stelling is stevige bron

Waar is jouw bron?
  dinsdag 25 oktober 2022 @ 11:57:08 #148
500074 Rode_Wijn
pi_206442046
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 11:53 schreef ExTec het volgende:

[..]
Dat is best duaal.

Ja, je punt is duidelijk; we weten waar het toe geleid heeft.

Maar het is ondenkbaar dat het westen gaat helpen rusland opnieuw op te bouwen tenzij dat land door het stof gaat. En niet zo'n beetje ook.

Anders werk je alleen maar in de hand dat de achterlijke lijfeigenen het weer 'vergeten' en lekker doorgaan met zichzelf sprookjes te vertellen over de grootsheid van 'ruski mir'.

Dat volk zal verantwoordelijkheid moeten nemen. En dat is niet vanzelfsprekend, als alleen putin het veld ruimt.
Het is een kwestie van balanceren. Na WO2 is dat ook vrij aardig gelukt.

Ja, wel straffen. Nee niet respectloos de grond intrappen. Dat is wat we volgens mij geleerd hebben.

Er zal sowieso een toekomst zijn met Rusland of wellicht een opvolger en die toekomst wordt alleen duurzaam constructief en vredig als ergens een streep wordt getrokken en een menswaardig bestaan overblijft voor de gewone Rus
  dinsdag 25 oktober 2022 @ 12:00:41 #149
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206442090
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 11:51 schreef oheng het volgende:

[..]
[..]
- 25% van de russische huizen heeft geen riolering.
- 11 miljoen russen hebben geen waterleiding, en de rest heeft last van soms extreme verontreiniging

Maar waarom daar iets aan doen als je ook een ander land kunt annexeren?
Nee. Daar staat niet dat 11 miljoen Russen geen waterleiding hebben. 11 miljoen Russen hebben geen toegang tot schoon drinkwater. Mensen die toegang hebben tot schoon drinkwater hebben niet perse een waterleiding. Een waterput midden in het dorp is ook toegang tot schoon drinkwater.
pi_206442119
Wat is 'schoon drinkwater'? Je kunt op vakantie bijvoorbeeld zelden het water drinken uit de kraan. Daarvoor hoef je niet bepaald ver of naar arme landen af te reizen. :D
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
  dinsdag 25 oktober 2022 @ 12:04:58 #151
6484 ExTec
pi_206442136
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 11:57 schreef Rode_Wijn het volgende:

[..]
Het is een kwestie van balanceren. Na WO2 is dat ook vrij aardig gelukt.

Ja, wel straffen. Nee niet respectloos de grond intrappen. Dat is wat we volgens mij geleerd hebben.

Er zal sowieso een toekomst zijn met Rusland of wellicht een opvolger en die toekomst wordt alleen duurzaam constructief en vredig als ergens een streep wordt getrokken en een menswaardig bestaan overblijft voor de gewone Rus
Je realiseert je dat voor zelfs voor dat balanceren, vreemde troepen op het rode plein zullen moeten verschijnen? Die moesten ook verschijnen in berlijn voor we daar mee konden beginnen?

Of: een regering die bereid gaat zijn 100.000en FSB'ers en ander rattig volk over te dragen aan het Nieuwe Neurenberg?

Dat zie ik niet gebeuren. Daar is die imperialistische plaat voor hun harses te dik voor.
pi_206442141
quote:
10s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 12:03 schreef Mr.Sandman het volgende:
Wat is 'schoon drinkwater'? Je kunt op vakantie bijvoorbeeld zelden het water drinken uit de kraan. Daarvoor hoef je niet bepaald ver of naar arme landen af te reizen. :D
Dit. Ga maar eens in India uit de kraam drinken.

Succes met overleven.
pi_206442177
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
pi_206442185
Pure luxe, dus.
[..]
  dinsdag 25 oktober 2022 @ 12:11:16 #155
6484 ExTec
pi_206442224
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 12:07 schreef Mr.Sandman het volgende:
Pure luxe, dus.
Nou, nee.

Tenzij je wekelijks water in de supermarkt moeten kopen voor koken, theezetten etc normaal vind. Maar goed, zelfs in NL heb je van dat soort jokers die pakken water kopen, dus wie ben ik.
pi_206442273
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 12:11 schreef ExTec het volgende:

[..]
Nou, nee.

Tenzij je wekelijks water in de supermarkt moeten kopen voor koken, theezetten etc normaal vind. Maar goed, zelfs in NL heb je van dat soort jokers die pakken water kopen, dus wie ben ik.
'Nou, nee'? :D

Het gaat niet om voorkeur of smaak, het gaat om of het leidingwater veilig genoeg is om te drinken.

Logisch en prima om te haten op de Russen maar dit wordt feitenloos gebral.
[..]
  dinsdag 25 oktober 2022 @ 12:14:27 #157
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_206442276
quote:
Wel knap dat je iets post en jezelf dan ook nog meteen tegenspreekt.
pi_206442283
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 12:05 schreef HSG het volgende:

[..]

Succes met overleven.
Hoi. :)
pi_206442286
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 12:14 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]
Wel knap dat je iets post en jezelf dan ook nog meteen tegenspreekt.
Nou, vertel dan maar.
[..]
  dinsdag 25 oktober 2022 @ 12:16:15 #160
6484 ExTec
pi_206442299
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 12:14 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

Het gaat niet om voorkeur of smaak, het gaat om of het leidingwater veilig genoeg is om te drinken.

Nee, het gaat erom dat jij wel ff verklaart dat dat "luxe" is.

Maar geld wat ik niet hoef uit te geven aan water in een winkel, is geld wat ik aan andere dingen uit kan geven.
  dinsdag 25 oktober 2022 @ 12:16:23 #161
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_206442302
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 12:14 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

Je snapt dat je met water uit de kraan meer kan dan direct opdrinken?

Douchen. Afwassen. Theetje zetten. Je toilet doorspoelen (moet je wel een afvoer hebben, een 'luxe' die een kwart van de Russen niet kent). Dat het water naar westerse standaarden niet schoon genoeg is om te drinken betekent niet dat een waterleiding nutteloos is.
Huilen dan.
pi_206442324
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 12:16 schreef ExTec het volgende:

[..]
Nee, het gaat erom dat jij wel ff verklaart dat dat "luxe" is.

Maar geld wat ik niet hoef uit te geven aan water in een winkel, is geld wat ik aan andere dingen uit kan geven.
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 12:16 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Je snapt dat je met water uit de kraan meer kan dan direct opdrinken?

Douchen. Afwassen. Theetje zetten. Je toilet doorspoelen (moet je wel een afvoer hebben, een 'luxe' die een kwart van de Russen niet kent).
Mijn opmerking begon, zoals je kunt zien, met deze post. Letterlijk over de vraag wat 'schoon drinkwater' is.

quote:
10s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 12:03 schreef Mr.Sandman het volgende:
Next!
[..]
  dinsdag 25 oktober 2022 @ 12:19:34 #163
6484 ExTec
pi_206442339
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 12:18 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]
[..]
Mijn opmerking begon, zoals je kunt zien, met deze post. Letterlijk over de vraag wat 'schoon drinkwater' is.
[..]
Next!
En ik reageerde op je stelling dat drinkbaar kraanwater "luxe" is, Next!
pi_206442351
quote:
10s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 12:19 schreef ExTec het volgende:

[..]
En ik reageerde op je stelling dat drinkbaar kraanwater "luxe" is, Next!
Je denkt dat het geen luxe is? Really? :D
[..]
  dinsdag 25 oktober 2022 @ 12:21:49 #165
6484 ExTec
pi_206442361
quote:
10s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 12:20 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]
Voor mij niet.

Ik spiegel mezelf niet aan allerhande paupervolk wat met hun ballen in de stront zit. Jij blijkbaar wel :)
pi_206442366
quote:

[..]
Het is een verworvenheid. En het is maar net waar je je prioriteiten legt.
  dinsdag 25 oktober 2022 @ 12:23:13 #167
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_206442374
quote:

[..]
Natuurlijk is het geen luxe dat ze in Afrika geen kraanwater hebben maakt het geen luxe he chef.
  Moderator dinsdag 25 oktober 2022 @ 12:23:29 #168
5428 crew  miss_sly
pi_206442377
quote:

[..]
Het feit dat het niet all over the world voor eenieder voorhanden is, betekent nog niet dat het ds luxe is.

Er is ook niet voor iedereen iedere dag voldoende eten om te overleven voorhanden, maar dat maakt eten nog geen luxe.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 25 oktober 2022 @ 12:26:15 #169
6484 ExTec
pi_206442403
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 12:23 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Het feit dat het niet all over the world voor eenieder voorhanden is, betekent nog niet dat het ds luxe is.

Er is ook niet voor iedereen iedere dag voldoende eten om te overleven voorhanden, maar dat maakt eten nog geen luxe.
Waterzuivering is in feite helemaal niet zo'n complex proces. Regio Den Haag heeft drinkbaar water wat gezuiverd wordt door de duinen.

Maar als je kruisraketten van een paar miljoen per stuk boeiender vind dan drinkbaar water, tja, dan kun je wat er uit de kraan komt inderdaad niet drinken.
  dinsdag 25 oktober 2022 @ 12:28:51 #170
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_206442433
Over een jaar of 10 zul je zien dat ons waterverbruik behoorlijk luxe was.
pi_206442451
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 12:28 schreef inslagenreuring het volgende:
Hoog waterverbruik =/= schoon drinkwater
  dinsdag 25 oktober 2022 @ 12:32:25 #172
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_206442461
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 12:26 schreef ExTec het volgende:

[..]
Waterzuivering is in feite helemaal niet zo'n complex proces. Regio Den Haag heeft drinkbaar water wat gezuiverd wordt door de duinen.

Maar als je kruisraketten van een paar miljoen per stuk boeiender vind dan drinkbaar water, tja, dan kun je wat er uit de kraan komt inderdaad niet drinken.
Voordat je je druk kan maken of het water dat eruit komt drinkbaar is moet je wel eerst een kraan, en een leiding die ergens heen gaat, hebben. Ook dat is een 'luxe' die veel Russen onbekend is.
Huilen dan.
  dinsdag 25 oktober 2022 @ 12:32:29 #173
6484 ExTec
pi_206442462
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 12:28 schreef inslagenreuring het volgende:
Achterhaald.

https://news.mit.edu/2022(...)-drinking-water-0428

Maar dat heb je zeker op feesboek gelezen?
pi_206442475
twitter
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 25 oktober 2022 @ 12:34:49 #175
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_206442479
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 11:51 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
God wat zijn we toch goed iedereen te veroordelen en op de vingers te tikken.
Vertel, wat is er zo verstandig aan het verkopen van vitale infrastructuur aan de Chinezen? En ga dan ook vooral in op hun trackrecord..

pi_206442481
Waarom zitten mensen continu die trol te voeren?
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 25 oktober 2022 @ 12:35:36 #177
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_206442488
quote:
10s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 12:33 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]
Ik voorzie weer wat werk voor de locale glaszetter.

Ik heb overigens net mijn glas op tafel gezet :7
A murky, forgotten land.
pi_206442511
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 12:23 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Jij bent nooit ver op reis geweest denk ik. ;)

Natuurlijk is eten en drinken waar je vrijwel geen moeite voor hoeft te doen niets anders dan pure luxe.
[..]
pi_206442517
twitter
  dinsdag 25 oktober 2022 @ 12:43:10 #180
6484 ExTec
pi_206442539
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 12:39 schreef Mr.Sandman het volgende:
Natuurlijk is eten en drinken waar je vrijwel geen moeite voor hoeft te doen niets anders dan pure luxe.
Ik weet niet hoe het bij jou werkt hoor, maar ik moet wel moeite doen voor eten en drinken. Want die mensen achter de kassa willen dat ik afreken in Euro's. En om aan die euro's te komen moet ik mijn dagen slijten in vergaderingen.

Dat mensen elders meer moeite moeten doen, betekent niet dat ik geen moeite hoef te doen.
pi_206442552
twitter
  dinsdag 25 oktober 2022 @ 12:45:43 #182
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_206442559
quote:

[..]

Eten en drinken zijn letterlijk eerste levensbehoeften.
Zonder eten en drinken ga je simpelweg dood.
Derhalve is het geen luxe.

Of je daar nou veel, weinig of geen moeite voor hoeft te doen, doet niks af aan het feit dat het primaire levensbehoeften zijn.
A murky, forgotten land.
pi_206442579
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 08:10 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Appels en peren dus.
Bovendien zetten de Amerikanen dat ding in om een oorlog tegen hen te beindigen, niet om een aanvalsoorlog die ze niet konden winnen.
zie email 27 oktober
pi_206442590
Voortaan moeten de Russische pow maar een hiv test laten doen

twitter
-Rabia Al-Basri
  Forum Admin dinsdag 25 oktober 2022 @ 12:50:47 #185
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_206442597
Kap eens met die onzinnige discussie aub
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_206442634
quote:

[..]

Het beste dat er zou kunnen gebeuren is wanneer de Russen zouden terugtrekken, Oekrane bij de EU komt, en de EU alle diplomatie uit handen van de Oekraense politici weg trekt. Maar dat kan de EU niet doen volgens haar eigen regels.

Overigens ben ik zelf ook nog niet zo overtuigd van de diplomatieke kundigheid van de EU.
Ja hoor. Dat geloof ik, want als dat zou gebeuren wordt Oekrane onmiddellijk opgenomen in de westerse veiligheidsstructuren. EU, NAVO en dan is het gewoon klaar voor de Russen. Je ziet nu al hoe krampachtig ze bij de NAVO uit de buurt blijven.

Overigens, de impliciete suggestie dat UA dit zelf uitgelokt heeft of iets dergelijks werp ik verre van mij. Net als de suggestie dat UA een minderwaardig land is wat z’n eigen buitenlandse betrekkingen niet zou mogen/kunnen regelen. Ik vind dat kremlinpraat.
zie email 27 oktober
pi_206442635
_O-

twitter
-Rabia Al-Basri
pi_206442652
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 11:49 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
De "Wandel durch Handel" gedachte mag inmiddels echt bij het grof vuil inderdaad.
Angela does not agree.
zie email 27 oktober
pi_206442662
quote:
10s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 12:33 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]
Die host heeft het ook nog steeds over de "Biolabs" _O-
pi_206442671
De horse shoe theory mbt extreem links als extreem rechts.

twitter
-Rabia Al-Basri
pi_206442678
quote:

[..]

Wtf is dit allemaal voor uit de duim gezogen BS?
pi_206442688
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 12:44 schreef Aether het volgende:
[ twitter ]
Kherson gaat vroeg of laat inderdaad vernietigd worden door de onnauwkeurige russische artillerie.

Kadyrov riep toevallig ook al op tot het vernietigen van Oekrainsche steden.
pi_206442692
HOPPAAAAAA!!!

Duw die stinkhonden het land uit.

twitter
pi_206442701
quote:

[..]
Is het al denk ik.
14 C overdag 7 C in de nacht ongeveer.
  dinsdag 25 oktober 2022 @ 13:02:05 #195
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_206442703
quote:
10s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 12:57 schreef Slayage het volgende:

[ twitter ]
Als ze zelf nou eens gingen praten met Putin.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_206442721
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 12:05 schreef HSG het volgende:

[..]

Succes met overleven.
Ik wil in India niet eens naar de wc, laat staan dat ik er uit een kraan zou willen drinken. :')
pi_206442733
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 12:44 schreef Aether het volgende:
[ twitter ]
De idioot onder de idioten deze man. Ik mag hopen dat die clown zich ooit voor een tribunaal mag verantwoorden.
pi_206442735
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 13:02 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Als ze zelf nou eens gingen praten met Putin.
De naviteit en selectieve codering van zelensky in deze brief :{ binnenkort op Russische propaganda kanalen zullen ze er uitgebreid over hebben.

twitter
-Rabia Al-Basri
  Overall beste user 2022 dinsdag 25 oktober 2022 @ 13:07:09 #199
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_206442736
Wat een bende bij de Russen. Daar moet je dan een oorlog mee winnen.

twitter
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  dinsdag 25 oktober 2022 @ 13:07:29 #200
6484 ExTec
pi_206442739
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 12:59 schreef oheng het volgende:

[..]
Kherson gaat vroeg of laat inderdaad vernietigd worden door de onnauwkeurige russische artillerie.

Nadeel daarvan is dat dat wel ff duurt. Is niet alsof je 1 onnauwkeurig artillerie geschut laat vuren, de stad dan weg is. Dat vereist weken aan 1 stuk schieten. En zoveel tijd hebben ze niet.
  dinsdag 25 oktober 2022 @ 13:08:32 #201
500074 Rode_Wijn
pi_206442743
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 12:04 schreef ExTec het volgende:

[..]
Je realiseert je dat voor zelfs voor dat balanceren, vreemde troepen op het rode plein zullen moeten verschijnen? Die moesten ook verschijnen in berlijn voor we daar mee konden beginnen?

Of: een regering die bereid gaat zijn 100.000en FSB'ers en ander rattig volk over te dragen aan het Nieuwe Neurenberg?

Dat zie ik niet gebeuren. Daar is die imperialistische plaat voor hun harses te dik voor.
Ja dat realiseer ik mij. Of een aftreden van Poetin en inderdaad een bulk mensen naar Den Haag. Of wat voor oplossing dan ook, zo lang het maar een goede balans heeft tussen passend straffen en een menswaardige toekomst.
  dinsdag 25 oktober 2022 @ 13:09:15 #202
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_206442751
quote:

[..]
Het is geen luxe.
pi_206442761
Wat een headline op de voorpagina van haaretz :7

twitter
-Rabia Al-Basri
pi_206442768
quote:
10s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 13:10 schreef Slayage het volgende:
Wat een headline op de voorpagina van haaretz :7

[ twitter ]
Haha nice. :D
pi_206442781
quote:
10s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 13:07 schreef Slayage het volgende:

[..]
De naviteit en selectieve codering van zelensky in deze brief :{ binnenkort op Russische propaganda kanalen zullen ze er uitgebreid over hebben.

[ twitter ]
Als ik dit soort zaken steeds lees heb ik het idee dat ze weinig historisch besef hebben.
  Overall beste user 2022 dinsdag 25 oktober 2022 @ 13:13:45 #206
3928 Ulx
pi_206442789
quote:

[..]

Dat kan niet, met alleen artillerie lukt het niet. Dus dan moeten ze hun TU-95's, TU-22M's en/of TU-160's inzetten. Maar die worden dan bij bosjes neergeschoten. .

[ Bericht 0% gewijzigd door Ulx op 25-10-2022 13:20:03 ]
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  dinsdag 25 oktober 2022 @ 13:15:37 #207
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206442802
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 13:00 schreef polderturk het volgende:
HOPPAAAAAA!!!

Duw die stinkhonden het land uit.

[ twitter ]
Lekker _O_ _O_
  dinsdag 25 oktober 2022 @ 13:16:15 #208
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206442807
quote:

[..]

Welke artillerie? Dat is allemaal kapot geschoten _O-
  Moderator dinsdag 25 oktober 2022 @ 13:16:20 #209
5428 crew  miss_sly
pi_206442808
quote:

[..]

Misschien kun je beter niet denken ;)

Eten en drinken zijn eerste levensbehoeften, of je er nu veel of weinig moeite voor moet doen. Zonder ga je dood.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_206442810
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 13:04 schreef Hathor het volgende:

[..]
Ik wil in India niet eens naar de wc, laat staan dat ik er uit een kraan zou willen drinken. :')
Laat staan dat ik daar onder de douche wil staan.
pi_206442846
quote:
10s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 12:57 schreef Slayage het volgende:

[ twitter ]
Ik heb het artikel gelezen maar ze zeggen niet zoveel verkeerd. Ze hebben het niet over concessies doen waar extreem-rechts het wel over heeft. Wat ze voorstellen is alleen ontzettend naef en blijkt dat ze niet heel erg op de hoogte zijn van de situatie. Buitenlandse politiek is sowieso niet het sterkste punt van The Squad.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  dinsdag 25 oktober 2022 @ 13:22:04 #212
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_206442849
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 13:16 schreef HSG het volgende:

[..]
Laat staan dat ik daar onder de douche wil staan.
Dat wij douchen met drinkwater is dan weer een stuk meer luxe dan dat drinkwater uitgesproken luxe zou zijn.
  dinsdag 25 oktober 2022 @ 13:25:47 #213
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_206442900
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 13:12 schreef Aether het volgende:

[..]
Als ik dit soort zaken steeds lees heb ik het idee dat ze weinig historisch besef hebben.
Niet alleen dat. Maar ik heb de indruk bij mensen die nog steeds propageren dat er onderhandeld moet worden met de Russen , dat ze helemaal niet luisteren wat de Russen zeggen dat ze de actualiteiten niet volgen, laat staan historisch besef, de Russen willen helemaal geen soevereine Oekrane, dus valt er niks te onderhandelen.
-Rabia Al-Basri
  Forum Admin dinsdag 25 oktober 2022 @ 13:34:50 #215
pi_206442924
quote:
10s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 13:30 schreef Slayage het volgende:

[..]
Niet alleen dat. Maar ik heb de indruk bij mensen die nog steeds propageren dat er onderhandeld moet worden met de Russen , dat ze helemaal niet luisteren wat de Russen zeggen dat ze de actualiteiten niet volgen, laat staan historisch besef, de Russen willen helemaal geen soevereine Oekrane, dus valt er niks te onderhandelen.
Zelfs als er wat te onderhandelen viel zijn ze niet in de positie om ook maar iets te eisen.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  dinsdag 25 oktober 2022 @ 13:40:58 #216
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_206442954
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 13:13 schreef Ulx het volgende:

[..]
Dat kan niet, met alleen artillerie lukt het niet. Dus dan moeten ze hun TU-95's, TU-22M's en/of TU-160's inzetten. Maar die worden dan bij bosjes neergeschoten. .
Ik wil niet flauw zijn, maar hoeveel van die dingen zijn neergeschoten dan? Volgens mij geeneen. Enige wat neergeschoten (of uit zichzelf naar beneden geklettert) zijn de vele varianten aan Sukhois die de Russen boven vijandig gebied laat vliegen.
pi_206442955
Verstandige oproep

twitter
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 25 oktober 2022 @ 13:44:32 #218
6484 ExTec
pi_206442974
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 13:40 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Ik wil niet flauw zijn, maar hoeveel van die dingen zijn neergeschoten dan? Volgens mij geeneen. Enige wat neergeschoten (of uit zichzelf naar beneden geklettert) zijn de vele varianten aan Sukhois die de Russen boven vijandig gebied laat vliegen.
Wat grotere, traag vliegende vliegtuigen inzetten om een stad te bombarderen met domme bommen is niet slim als je geen air superiority hebt.
pi_206442976
quote:

[..]
Klopt. maar die bommenwerpers worden nu gebruikt om kruisraketten af te schieten vanaf posities ver buiten het Oekranse luchtruim.
Waar Ulx op doelt is dat je deze bommenwerpers vol zou kunnen proppen met ouderwetse bommen en er WO2-stylo steden mee plat moet gooien. Maar als je dat zou doen, dan kan je er niet meer veilig mee in het Russische luchtruim mee rond blijven vliegen en moet je het onveilige Oekrane in met je bommenwerper.
pi_206442988
quote:

[..]
+Ka-52's. Die komen ook met bosjes naar beneden ;)
  dinsdag 25 oktober 2022 @ 13:47:30 #221
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206442996
_O-

twitter
  dinsdag 25 oktober 2022 @ 13:47:56 #222
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_206443001
quote:
10s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 12:32 schreef ExTec het volgende:

[..]
Achterhaald.

https://news.mit.edu/2022(...)-drinking-water-0428

Maar dat heb je zeker op feesboek gelezen?
Aldus 1 bron.

Of heb je daar een twitterbron of redditpost van?
  dinsdag 25 oktober 2022 @ 13:48:43 #223
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_206443007
twitter
  dinsdag 25 oktober 2022 @ 13:51:45 #224
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_206443024
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 13:48 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Achteraf gezien had Nederland misschien beter n de gasvoorraden kunnen vullen dan toen. Hoewel het effect er was (de voorraden zijn gevuld) is het nog de vraag of dit alles niet onnodig duur is geweest...
pi_206443055
quote:
[ twitter ]
Gezien de tariefsverhoging die ik gisteren kreeg is Eneco hier nog niet helemaal van op de hoogte. :P
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  dinsdag 25 oktober 2022 @ 13:57:25 #226
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_206443061
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 13:56 schreef Monolith het volgende:

[..]
Gezien de tariefsverhoging die ik gisteren kreeg is Eneco hier nog niet helemaal van op de hoogte. :P
Die bedrijven gaan gewoon allemaal onder het plafond zitten joh. *wie heeft dat zien aankomen*
pi_206443063
quote:
84s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 13:47 schreef Starhopper het volgende:
_O-

[ twitter ]
_O_ _O_ _O_

Dat team achter het account :7
-Rabia Al-Basri
pi_206443100
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 13:56 schreef Monolith het volgende:

[..]
Haha die varen nog lekker mee op de doemcampagne van zogenaamde Poetinverstehers. De gasprijs is zo hoog!
pi_206443109
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 13:51 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Achteraf gezien had Nederland misschien beter n de gasvoorraden kunnen vullen dan toen. Hoewel het effect er was (de voorraden zijn gevuld) is het nog de vraag of dit alles niet onnodig duur is geweest...
Ik denk niet dat er voldoende tijd zou zijn om dat nu nog te doen, zeker niet als het ook nog eens koud zou worden.
pi_206443114
quote:
[ twitter ]
^O^
pi_206443148
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 13:57 schreef Momo het volgende:

[..]
Die bedrijven gaan gewoon allemaal onder het plafond zitten joh. *wie heeft dat zien aankomen*
Die harken nog gewoon even lekker geld van de overheid binnen toch? Mijn oude tarieven zaten gemiddeld net iets boven dat prijsplafond voor stroom, de nieuwe zijn opeens 70% hoger.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  dinsdag 25 oktober 2022 @ 14:10:38 #232
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_206443157
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 13:57 schreef Momo het volgende:

[..]
Zit vrij veel vertraging op de gasprijs op de markt en die van de consument. Volgens mij sluiten al die bedrijven maanden vooraf al contracten af over levering in maand X, en dat doen ze natuurlijk volgens op dat moment redelijk geachte prijzen. Dus zowel omhoog als omlaag duurt het even voordat je het in de prijs ziet.
pi_206443165
FAKE-FUCKING-NEWS.

twitter
pi_206443169
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 13:07 schreef ExTec het volgende:

[..]
Nadeel daarvan is dat dat wel ff duurt. Is niet alsof je 1 onnauwkeurig artillerie geschut laat vuren, de stad dan weg is. Dat vereist weken aan 1 stuk schieten. En zoveel tijd hebben ze niet.
Het hangt er inderdaad vanaf of en wanneer er een offensief komt vanuit het Zaporizhia front. Als dat er komt, dan moeten de russen zich wel terugtrekken op de Krim.

Maar, als er een statische situatie komt waarbij de Dnipr rivier de frontlinie is, dan zal in de loop van weken ieder gebouw in Kherson beschadigd raken.
pi_206443179
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 13:06 schreef Hathor het volgende:

[..]
De idioot onder de idioten deze man. Ik mag hopen dat die clown zich ooit voor een tribunaal mag verantwoorden.
Solovyov moet met zijn familie in zijn Italiaanse villa opgesloten worden en dan met villa en al platgebrand worden.

[ Bericht 0% gewijzigd door DDDDDaaf op 25-10-2022 14:21:58 ]
pi_206443205
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 13:34 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Zelfs als er wat te onderhandelen viel zijn ze niet in de positie om ook maar iets te eisen.
Vandaag met Russen onderhandelen en een verdrag sluiten en morgen lappen de Russen dat verdrag al aan hun laars. Onderhandelen met dat volk heeft geen enkele zin.
pi_206443207
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 14:11 schreef polderturk het volgende:
FAKE-FUCKING-NEWS.

[ twitter ]
Een ezel stoot zich niet 10 maanden lang aan dezelfde steen :{w
pi_206443233
Fuck Russia.
Die poephonden willen ons bangmaken.

twitter
  dinsdag 25 oktober 2022 @ 14:27:59 #240
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_206443291
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 14:20 schreef polderturk het volgende:
Fuck Russia.

[ twitter ]
Ze gebruiken beelden van hun eigen reactors als bewijs :')_! x 10000

twitter
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_206443300
Erg verontrustend !
Gaat NATO nu eindelijk wat doen? Een kernramp gaat ons namelijk dan ook treffen.
  dinsdag 25 oktober 2022 @ 14:31:04 #242
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_206443311
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 14:29 schreef quirina het volgende:
Erg verontrustend !
Gaat NATO nu eindelijk wat doen? Een kernramp gaat ons namelijk dan ook treffen.
Van wat ik lees zorgt een dirty bomb maar voor een relatief klein onbewoonbaar gebied voor korte tijd. Het is dus meer handig als angstmiddel, of als false flag.
pi_206443322
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 13:21 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Ik heb het artikel gelezen maar ze zeggen niet zoveel verkeerd. Ze hebben het niet over concessies doen waar extreem-rechts het wel over heeft. Wat ze voorstellen is alleen ontzettend naef en blijkt dat ze niet heel erg op de hoogte zijn van de situatie. Buitenlandse politiek is sowieso niet het sterkste punt van The Squad.
Schijnt ook al in juli opgesteld te zijn en men vraagt zich af waarom het juist nu net lekt zo vlak voor de midterms. Niet handig op zijn zachtst gezegd.
beter een knipoog dan een blauw oog
  dinsdag 25 oktober 2022 @ 14:32:19 #244
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_206443324
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 14:29 schreef quirina het volgende:
Erg verontrustend !
NATO gaat niets doen want er gaat niets gebeuren.
pi_206443331
twitter
pi_206443350
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 13:51 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Dat klinkt theoretisch leuk maar je kunt die voorraden niet in 1 week vullen daar is geen capaciteit voor.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_206443359
quote:
FAKE-FUCKING-NEWS.

[ twitter ]
Die gast heeft nog nooit de waarheid gesproken.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_206443412
quote:
2s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 14:27 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Ze gebruiken beelden van hun eigen reactors als bewijs :')_! x 10000

[ twitter ]
Zelfs het Amerikaanse "bewijs" om de inval in Irak te rechtvaardigen was nog beter gedaan. _O-
pi_206443413
We moeten ons niet bang laten maken door poep Poetin.

Want als hij nu zijn zin krijgt met zijn nucleaire chantage, dan zal hij doorgaan met het inpikken van land.

We moeten hem laten zien dat zijn nucleaire chantage niet werkt.

We moeten hem laten zien dat hij leugens aan het fabriceren is.

We moeten hem laten zien dat wij N vuist zijn en dat we zijn schedelpan gaan verbrijzelen als hij niet opflikkert uit Oekrane.
  dinsdag 25 oktober 2022 @ 14:46:55 #250
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_206443436
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 14:42 schreef polderturk het volgende:

Want als hij nu zijn zin krijgt met zijn nucleaire chantage, dan zal hij doorgaan met het inpikken van land.

We moeten hem laten zien dat wij N vuist zijn en dat we zijn schedelpan gaan verbrijzelen als hij niet opflikkert uit Oekrane.
Ik zou je adviseren om wat minder bezig te zijn met Oekraine-Rusland-oorlog.
pi_206443439
Waarom zijn er over ww2 hele docu’s met beelden eigenlijk maar enige wat we van deze oorlog zien zijn hier af en toe wat beelden van drone’s die bommetje droppen?

Je zou denken het is 2022 moeten toch dagelijks beelden van het front etc. Te zien zijn via de socials enzo? Of komt dat pas straks als het over is.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_206443441
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 14:42 schreef polderturk het volgende:

"WE ARE NOT AFRAID"

Overall beste user 2022 dinsdag 25 oktober 2022 @ 14:49:34 #253
3928 Ulx
pi_206443463
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 14:46 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Inderdaad. Je kunt veel beter je hoofd in het zand steken. Of anders: je de andere kant opkijkt en je vingers in je oren doet terwijl je keihard LALALALAAAA roept merk je er ook niks van.
pi_206443476
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 14:20 schreef polderturk het volgende:
Fuck Russia.

[ twitter ]
Dat is een oude archieffoto uit 2016 van een paar zakken met brandmelders.
https://preview.redd.it/gnudx6364xv91.jpg?width=3024&format=pjpg&auto=webp[/img]

Brandmelders zijn radioactief, dat is hoe ze werken. Die kun je niet gebruiken voor een dirty bomb.

Naja, in ineder geval hebben we het niet meer over "tactical nukes" of "het opblazen van de dam".
pi_206443492
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 14:46 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Nah. Ik heb teveel gedronken. Mijn excuses.
pi_206443494
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 14:47 schreef RipCity het volgende:
Waarom zijn er over ww2 hele docu’s met beelden eigenlijk maar enige wat we van deze oorlog zien zijn hier af en toe wat beelden van drone’s die bommetje droppen?

Je zou denken het is 2022 moeten toch dagelijks beelden van het front etc. Te zien zijn via de socials enzo? Of komt dat pas straks als het over is.
Driekwart jaar is een beetje krap om een documentaire in elkaar te sleutelen, al helemaal van een oorlog die nog in volle gang is.
pi_206443515
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 14:50 schreef oheng het volgende:

[..]
Dat is een oude archieffoto uit 2016 van een paar zakken met brandmelders.
[ [url=
https://preview.redd.it/g(...)auto=webp]afbeelding[/url] ]

Brandmelders zijn radioactief, dat is hoe ze werken. Die kun je niet gebruiken voor een dirty bomb.

Naja, in ineder geval hebben we het niet meer over "tactical nukes" of "het opblazen van de dam".
Ze zijn wanhopig.
pi_206443523
quote:
FAKE-FUCKING-NEWS.

[ twitter ]
Gewoon het gore lef hebben om over Oekraiense provocaties te praten, hoe gebunkerd ben je dan? _O-
pi_206443532
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 14:52 schreef polderturk het volgende:

[..]
Lekker aan de Raki ouwe?
pi_206443600
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 08:25 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Dat was uiteindelijk uit wanhoop omdat men wel klaar was met de oorlog. Het was al snel duidelijk dat de geallieerden zouden gaan winnen van Japan.. Probleem was alleen dat dat heel veel levens zou gaan kosten aan beide kanten.
Nee,het was een experiment om te zien wat de effecten van een atoombom waren.
Vandaar ook dat de Tweede bom in Nagasaki een plutoniumbom was
pi_206443609
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 14:52 schreef polderturk het volgende:

[..]
Nice. :D 14.52 is een goede tijd daarvoor :7 :+
pi_206443621
quote:
Ik merk eigenlijk het tegenovergestelde. Ik kan me eigenlijk geen oorlog voor de geest halen waarvan ik ooit zo enorm veel materiaal heb gezien.

quote:
Dat sowieso. Nou zijn leuke/mooie docu's n ding, maar lang niet alle bronnen zijn videomateriaal
(Als je bijvoorbeeld de 2e wereldoorlog beschouwt, dan zie je dat daar nog steeds hele bibliotheken over volgeschreven zijn en worden.)
pi_206443633
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 14:52 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Driekwart jaar is een beetje krap om een documentaire in elkaar te sleutelen, al helemaal van een oorlog die nog in volle gang is.
Dit joetjoepkanaal heeft er al een paar:
https://www.youtube.com/c/KingsandGenerals
pi_206443634
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 15:02 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
14.53 is veel beter (voor een Turk).

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-10-2022 15:05:38 ]
pi_206443643
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 14:55 schreef Hathor het volgende:

[..]
Lekker aan de Raki ouwe?
Nee.
Gulpener en Leffe Bruin.
pi_206443654
quote:

[..]
Ik drink maar 1 dag per week he. Alleen de dinsdag.
  Overall beste user 2022 dinsdag 25 oktober 2022 @ 15:07:41 #267
3928 Ulx
pi_206443662
quote:

[..]
De aarde is plat, dus het is overal vijf uur.
pi_206443755
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 15:07 schreef polderturk het volgende:

[..]
Ik drink maar 1 dag per week he. Alleen de dinsdag.
Netjes, netjes. Drink je dan wel de hele dag?
  Overall beste user 2022 dinsdag 25 oktober 2022 @ 15:19:29 #269
3928 Ulx
pi_206443800
twitter

Update uit Bakhmut.
pi_206443816
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 15:19 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

Update uit Bakhmut.
Da's al de 4e Ka-52 in wat, 2 dagen ofzo?
  Overall beste user 2022 dinsdag 25 oktober 2022 @ 15:21:40 #271
3928 Ulx
pi_206443832
quote:
10s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 15:20 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Ja, opvallend. Of niet.
pi_206443909
quote:
2s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 12:56 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Die host heeft het ook nog steeds over de "Biolabs" _O-
twitter

Er zijn wel schokkende beelden opgedoken op het internet...
  dinsdag 25 oktober 2022 @ 15:31:34 #273
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_206443920
quote:

Filmpjes/foto’s van eigen posities delen is ook gevaarlijk in deze oorlog.

Waren het de huurlingen van Wagner die een paar raketten op hun dakkie kregen nadat ze hun hoofdkwartier hadden gedeeld op de socials?

Verder kreeg Jan met de pet tijdens ww2 natuurlijk weinig meer mee van de oorlog dan wat in de kranten stond.
pi_206443923
quote:

Omdat alle strijdende partijen camera mensen met de troepen mee stuurden om mooie propaganda beelden te schieten. Overigens zijn lang niet alle beelden authentieke gevechtsbeelden. Veel is ook in scene gezet door de strijdende partijen zelf. Vooral de Duitsers hadden daar een handje van met hun tanks en gemechaniseerde troepen. Van die mooie propaganda beelden komt ook de mythe dat de Duitsers een groot gemechaniseerd leger harden vol met tanks, vrachtwagens en andere voertuigen. Het overgrote deel van de Duitse krijgsmacht was afhankelijk van de eigen benenwagen en paarden.
pi_206443926
Het gaat weer de goede kant op.

twitter
pi_206444008
Donderdag en vrijdag wordt het 20+ graden in Nederland.

Hahahahaa.

Het weer helpt ons Rusland te verslaan.
pi_206444175
quote:
10s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 15:20 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
De russen gebruiken hun luchtmacht in close air support in noodgevallen, bijvoorbeeld bij een doorbraak van Oekraine. Dus als de rusissche vliegtuigen met bosjes uit de lucht vallen, dan weet je dat de situatie ernstig is.
pi_206444202
twitter

Voor wie genteresseerd is.
pi_206444215
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 16:04 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Voor wie genteresseerd is.
Thanks
Vanavond om 20:00 uur dus.
pi_206444303
twitter
  dinsdag 25 oktober 2022 @ 16:13:36 #281
6484 ExTec
pi_206444304
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 13:47 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Aldus 1 bron.

Of heb je daar een twitterbron of redditpost van?
Discussie hebben we al gehad, domme trol. Ik ga niet googlen voor je.
  dinsdag 25 oktober 2022 @ 16:26:01 #282
6484 ExTec
pi_206444413
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 16:01 schreef oheng het volgende:

[..]
De russen gebruiken hun luchtmacht in close air support in noodgevallen, bijvoorbeeld bij een doorbraak van Oekraine. Dus als de rusissche vliegtuigen met bosjes uit de lucht vallen, dan weet je dat de situatie ernstig is.
Tikt lekker aan.

twitter
  dinsdag 25 oktober 2022 @ 16:37:39 #283
6484 ExTec
pi_206444499
Hierna dan maar te paard?

twitter
  Overall beste user 2022 dinsdag 25 oktober 2022 @ 16:40:49 #284
3928 Ulx
pi_206444530
quote:
10s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 16:37 schreef ExTec het volgende:

[ twitter ]
Zouden ze niet eerst de T-55's gaan opmaken?
  Moderator dinsdag 25 oktober 2022 @ 16:40:51 #285
236264 crew  capricia
pi_206444531
quote:

[ twitter ]
God. Lijkt World of Tanks wel. _O-
Wat is dat, Tier V of zo?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_206444537
quote:

[ twitter ]
Hadden ze deze nog maar.

dinsdag 25 oktober 2022 @ 16:46:10 #287
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_206444578
Moest opeens terugdenken aan het begin van de oorlog, over hoe wappies aankwamen met 'bewijs' dat het allemaal nep was (de invasie) en rutte & co in een soort decor van kapotte gebouwen zouden lopen.

Hoor je daar nog iets over?
  dinsdag 25 oktober 2022 @ 16:56:45 #288
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206444678
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 14:33 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Er zijn heel veel spionnen die onder een andere nationaliteit over en nergens zitten.
  dinsdag 25 oktober 2022 @ 16:58:10 #289
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206444690
quote:
2s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 15:03 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Ik merk eigenlijk het tegenovergestelde. Ik kan me eigenlijk geen oorlog voor de geest halen waarvan ik ooit zo enorm veel materiaal heb gezien.
[..]

Dat sowieso. Nou zijn leuke/mooie docu's n ding, maar lang niet alle bronnen zijn videomateriaal
(Als je bijvoorbeeld de 2e wereldoorlog beschouwt, dan zie je dat daar nog steeds hele bibliotheken over volgeschreven zijn en worden.)
Dit ja. In het begin van de oorlog hadden we zelfs livestreams!
  dinsdag 25 oktober 2022 @ 17:03:06 #290
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206444744
quote:

[ twitter ]
:|W
pi_206444746
  dinsdag 25 oktober 2022 @ 17:07:15 #292
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_206444796
quote:

[ twitter ]
Man man man _O- :')
A murky, forgotten land.
  Forum Admin dinsdag 25 oktober 2022 @ 17:11:03 #293
pi_206444820
In geloof het niet dat er een, en dan ook echt een, een 34 die kant op gaat. Leuke kroegpraat.. Dat wel
  dinsdag 25 oktober 2022 @ 17:12:04 #294
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_206444824
quote:

[ twitter ]
Zonde van het Russische cultureel erfgoed. Wel eerst zien dan geloven.
Huilen dan.
  dinsdag 25 oktober 2022 @ 17:13:57 #295
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_206444836
quote:

[ twitter ]
Rusland word letterlijk naar het verleden terug geschoten *O*
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  dinsdag 25 oktober 2022 @ 17:20:01 #296
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  dinsdag 25 oktober 2022 @ 17:24:55 #297
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206444921
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 17:11 schreef Straatcommando. het volgende:
In geloof het niet dat er een, en dan ook echt een, een 34 die kant op gaat. Leuke kroegpraat.. Dat wel
Er zitten geen chips in dus waarom niet? :D
  dinsdag 25 oktober 2022 @ 17:25:10 #298
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206444922
Aan het begin van de oorlog zijn door Oekraine T34's gebruikt. Maar dat waren tanks die van hun sokkel waren getrokken om dienst te doen als wegblokkade :T
pi_206444924
quote:
83s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 17:20 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)or-beschaafde-wereld
Rutte vraagt Isral om Iron Dome voor Oekrane: ’Voor beschaafde wereld’
De nationale belangen van Israel zijn veel te groot helaas. Niet elk land is zoals Nederland ver buiten het bereik van vijanden.
  dinsdag 25 oktober 2022 @ 17:26:14 #300
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206444933
We kunnen zelf toch ook gewoon een iron dome bestellen en doneren? Waarom moet Israel dat doen?
  dinsdag 25 oktober 2022 @ 17:26:18 #301
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206444934
LAPO
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')