Ja dat realiseer ik mij. Of een aftreden van Poetin en inderdaad een bulk mensen naar Den Haag. Of wat voor oplossing dan ook, zo lang het maar een goede balans heeft tussen passend straffen en een menswaardige toekomst.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 12:04 schreef ExTec het volgende:
[..]
Je realiseert je dat voor zelfs voor dat balanceren, vreemde troepen op het rode plein zullen moeten verschijnen? Die moesten ook verschijnen in berlijn voor we daar mee konden beginnen?
Of: een regering die bereid gaat zijn 100.000en FSB'ers en ander rattig volk over te dragen aan het Nieuwe Neurenberg?
Dat zie ik niet gebeuren. Daar is die imperialistische plaat voor hun harses te dik voor.
Het is geen luxe.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 12:20 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Je denkt dat het geen luxe is? Really?
Haha nice.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 13:10 schreef Slayage het volgende:
Wat een headline op de voorpagina van haaretz![]()
[ twitter ]
Als ik dit soort zaken steeds lees heb ik het idee dat ze weinig historisch besef hebben.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 13:07 schreef Slayage het volgende:
[..]
De naviteit en selectieve codering van zelensky in deze briefbinnenkort op Russische propaganda kanalen zullen ze er uitgebreid over hebben.
[ twitter ]
Dat kan niet, met alleen artillerie lukt het niet. Dus dan moeten ze hun TU-95's, TU-22M's en/of TU-160's inzetten. Maar die worden dan bij bosjes neergeschoten. .quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 12:59 schreef oheng het volgende:
[..]
Kherson gaat vroeg of laat inderdaad vernietigd worden door de onnauwkeurige russische artillerie.
Kadyrov riep toevallig ook al op tot het vernietigen van Oekrainsche steden.
Lekkerquote:Op dinsdag 25 oktober 2022 13:00 schreef polderturk het volgende:
HOPPAAAAAA!!!
Duw die stinkhonden het land uit.
[ twitter ]
Welke artillerie? Dat is allemaal kapot geschotenquote:Op dinsdag 25 oktober 2022 12:59 schreef oheng het volgende:
[..]
Kherson gaat vroeg of laat inderdaad vernietigd worden door de onnauwkeurige russische artillerie.
Kadyrov riep toevallig ook al op tot het vernietigen van Oekrainsche steden.
Misschien kun je beter niet denkenquote:Op dinsdag 25 oktober 2022 12:39 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Jij bent nooit ver op reis geweest denk ik.
Natuurlijk is eten en drinken waar je vrijwel geen moeite voor hoeft te doen niets anders dan pure luxe.
Laat staan dat ik daar onder de douche wil staan.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 13:04 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik wil in India niet eens naar de wc, laat staan dat ik er uit een kraan zou willen drinken.
Ik heb het artikel gelezen maar ze zeggen niet zoveel verkeerd. Ze hebben het niet over concessies doen waar extreem-rechts het wel over heeft. Wat ze voorstellen is alleen ontzettend naef en blijkt dat ze niet heel erg op de hoogte zijn van de situatie. Buitenlandse politiek is sowieso niet het sterkste punt van The Squad.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 12:57 schreef Slayage het volgende:
De horse shoe theory mbt extreem links als extreem rechts.
[ twitter ]
Dat wij douchen met drinkwater is dan weer een stuk meer luxe dan dat drinkwater uitgesproken luxe zou zijn.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 13:16 schreef HSG het volgende:
[..]
Laat staan dat ik daar onder de douche wil staan.
Niet alleen dat. Maar ik heb de indruk bij mensen die nog steeds propageren dat er onderhandeld moet worden met de Russen , dat ze helemaal niet luisteren wat de Russen zeggen dat ze de actualiteiten niet volgen, laat staan historisch besef, de Russen willen helemaal geen soevereine Oekrane, dus valt er niks te onderhandelen.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 13:12 schreef Aether het volgende:
[..]
Als ik dit soort zaken steeds lees heb ik het idee dat ze weinig historisch besef hebben.
Zelfs als er wat te onderhandelen viel zijn ze niet in de positie om ook maar iets te eisen.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 13:30 schreef Slayage het volgende:
[..]
Niet alleen dat. Maar ik heb de indruk bij mensen die nog steeds propageren dat er onderhandeld moet worden met de Russen , dat ze helemaal niet luisteren wat de Russen zeggen dat ze de actualiteiten niet volgen, laat staan historisch besef, de Russen willen helemaal geen soevereine Oekrane, dus valt er niks te onderhandelen.
Ik wil niet flauw zijn, maar hoeveel van die dingen zijn neergeschoten dan? Volgens mij geeneen. Enige wat neergeschoten (of uit zichzelf naar beneden geklettert) zijn de vele varianten aan Sukhois die de Russen boven vijandig gebied laat vliegen.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 13:13 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dat kan niet, met alleen artillerie lukt het niet. Dus dan moeten ze hun TU-95's, TU-22M's en/of TU-160's inzetten. Maar die worden dan bij bosjes neergeschoten. .
Wat grotere, traag vliegende vliegtuigen inzetten om een stad te bombarderen met domme bommen is niet slim als je geen air superiority hebt.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 13:40 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Ik wil niet flauw zijn, maar hoeveel van die dingen zijn neergeschoten dan? Volgens mij geeneen. Enige wat neergeschoten (of uit zichzelf naar beneden geklettert) zijn de vele varianten aan Sukhois die de Russen boven vijandig gebied laat vliegen.
Klopt. maar die bommenwerpers worden nu gebruikt om kruisraketten af te schieten vanaf posities ver buiten het Oekranse luchtruim.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 13:40 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Ik wil niet flauw zijn, maar hoeveel van die dingen zijn neergeschoten dan? Volgens mij geeneen. Enige wat neergeschoten (of uit zichzelf naar beneden geklettert) zijn de vele varianten aan Sukhois die de Russen boven vijandig gebied laat vliegen.
+Ka-52's. Die komen ook met bosjes naar benedenquote:Op dinsdag 25 oktober 2022 13:40 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Aldus 1 bron.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 12:32 schreef ExTec het volgende:
[..]
Achterhaald.
https://news.mit.edu/2022(...)-drinking-water-0428
Maar dat heb je zeker op feesboek gelezen?
Achteraf gezien had Nederland misschien beter n de gasvoorraden kunnen vullen dan toen. Hoewel het effect er was (de voorraden zijn gevuld) is het nog de vraag of dit alles niet onnodig duur is geweest...quote:
Gezien de tariefsverhoging die ik gisteren kreeg is Eneco hier nog niet helemaal van op de hoogte.quote:
Die bedrijven gaan gewoon allemaal onder het plafond zitten joh. *wie heeft dat zien aankomen*quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 13:56 schreef Monolith het volgende:
[..]
Gezien de tariefsverhoging die ik gisteren kreeg is Eneco hier nog niet helemaal van op de hoogte.
quote:
Haha die varen nog lekker mee op de doemcampagne van zogenaamde Poetinverstehers. De gasprijs is zo hoog!quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 13:56 schreef Monolith het volgende:
[..]
Gezien de tariefsverhoging die ik gisteren kreeg is Eneco hier nog niet helemaal van op de hoogte.
Ik denk niet dat er voldoende tijd zou zijn om dat nu nog te doen, zeker niet als het ook nog eens koud zou worden.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 13:51 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Achteraf gezien had Nederland misschien beter n de gasvoorraden kunnen vullen dan toen. Hoewel het effect er was (de voorraden zijn gevuld) is het nog de vraag of dit alles niet onnodig duur is geweest...
Die harken nog gewoon even lekker geld van de overheid binnen toch? Mijn oude tarieven zaten gemiddeld net iets boven dat prijsplafond voor stroom, de nieuwe zijn opeens 70% hoger.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 13:57 schreef Momo het volgende:
[..]
Die bedrijven gaan gewoon allemaal onder het plafond zitten joh. *wie heeft dat zien aankomen*
Zit vrij veel vertraging op de gasprijs op de markt en die van de consument. Volgens mij sluiten al die bedrijven maanden vooraf al contracten af over levering in maand X, en dat doen ze natuurlijk volgens op dat moment redelijk geachte prijzen. Dus zowel omhoog als omlaag duurt het even voordat je het in de prijs ziet.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 13:57 schreef Momo het volgende:
[..]
Die bedrijven gaan gewoon allemaal onder het plafond zitten joh. *wie heeft dat zien aankomen*
Het hangt er inderdaad vanaf of en wanneer er een offensief komt vanuit het Zaporizhia front. Als dat er komt, dan moeten de russen zich wel terugtrekken op de Krim.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 13:07 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nadeel daarvan is dat dat wel ff duurt. Is niet alsof je 1 onnauwkeurig artillerie geschut laat vuren, de stad dan weg is. Dat vereist weken aan 1 stuk schieten. En zoveel tijd hebben ze niet.
Solovyov moet met zijn familie in zijn Italiaanse villa opgesloten worden en dan met villa en al platgebrand worden.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 13:06 schreef Hathor het volgende:
[..]
De idioot onder de idioten deze man. Ik mag hopen dat die clown zich ooit voor een tribunaal mag verantwoorden.
Vandaag met Russen onderhandelen en een verdrag sluiten en morgen lappen de Russen dat verdrag al aan hun laars. Onderhandelen met dat volk heeft geen enkele zin.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 13:34 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Zelfs als er wat te onderhandelen viel zijn ze niet in de positie om ook maar iets te eisen.
Een ezel stoot zich niet 10 maanden lang aan dezelfde steenquote:
Ze gebruiken beelden van hun eigen reactors als bewijsquote:Op dinsdag 25 oktober 2022 14:20 schreef polderturk het volgende:
Fuck Russia.
Die poephonden willen ons bangmaken.
[ twitter ]
Van wat ik lees zorgt een dirty bomb maar voor een relatief klein onbewoonbaar gebied voor korte tijd. Het is dus meer handig als angstmiddel, of als false flag.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 14:29 schreef quirina het volgende:
Erg verontrustend !
Gaat NATO nu eindelijk wat doen? Een kernramp gaat ons namelijk dan ook treffen.
Schijnt ook al in juli opgesteld te zijn en men vraagt zich af waarom het juist nu net lekt zo vlak voor de midterms. Niet handig op zijn zachtst gezegd.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 13:21 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Ik heb het artikel gelezen maar ze zeggen niet zoveel verkeerd. Ze hebben het niet over concessies doen waar extreem-rechts het wel over heeft. Wat ze voorstellen is alleen ontzettend naef en blijkt dat ze niet heel erg op de hoogte zijn van de situatie. Buitenlandse politiek is sowieso niet het sterkste punt van The Squad.
NATO gaat niets doen want er gaat niets gebeuren.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 14:29 schreef quirina het volgende:
Erg verontrustend !
Gaat NATO nu eindelijk wat doen? Een kernramp gaat ons namelijk dan ook treffen.
Dat klinkt theoretisch leuk maar je kunt die voorraden niet in 1 week vullen daar is geen capaciteit voor.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 13:51 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Achteraf gezien had Nederland misschien beter n de gasvoorraden kunnen vullen dan toen. Hoewel het effect er was (de voorraden zijn gevuld) is het nog de vraag of dit alles niet onnodig duur is geweest...
Die gast heeft nog nooit de waarheid gesproken.quote:
Zelfs het Amerikaanse "bewijs" om de inval in Irak te rechtvaardigen was nog beter gedaan.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 14:27 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ze gebruiken beelden van hun eigen reactors als bewijs_! x 10000
[ twitter ]
Ik zou je adviseren om wat minder bezig te zijn met Oekraine-Rusland-oorlog.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 14:42 schreef polderturk het volgende:
We moeten ons niet bang laten maken door poep Poetin.
Want als hij nu zijn zin krijgt met zijn nucleaire chantage, dan zal hij doorgaan met het inpikken van land.
We moeten hem laten zien dat zijn nucleaire chantage niet werkt.
We moeten hem laten zien dat hij leugens aan het fabriceren is.
We moeten hem laten zien dat wij N vuist zijn en dat we zijn schedelpan gaan verbrijzelen als hij niet opflikkert uit Oekrane.
"WE ARE NOT AFRAID"quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 14:42 schreef polderturk het volgende:
We moeten ons niet bang laten maken door poep Poetin.
Want als hij nu zijn zin krijgt met zijn nucleaire chantage, dan zal hij doorgaan met het inpikken van land.
We moeten hem laten zien dat zijn nucleaire chantage niet werkt.
We moeten hem laten zien dat hij leugens aan het fabriceren is.
We moeten hem laten zien dat wij N vuist zijn en dat we zijn schedelpan gaan verbrijzelen als hij niet opflikkert uit Oekrane.
Inderdaad. Je kunt veel beter je hoofd in het zand steken. Of anders: je de andere kant opkijkt en je vingers in je oren doet terwijl je keihard LALALALAAAA roept merk je er ook niks van.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 14:46 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ik zou je adviseren om wat minder bezig te zijn met Oekraine-Rusland-oorlog.
Dat is een oude archieffoto uit 2016 van een paar zakken met brandmelders.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 14:20 schreef polderturk het volgende:
Fuck Russia.
Die poephonden willen ons bangmaken.
[ twitter ]
Nah. Ik heb teveel gedronken. Mijn excuses.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 14:46 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ik zou je adviseren om wat minder bezig te zijn met Oekraine-Rusland-oorlog.
Driekwart jaar is een beetje krap om een documentaire in elkaar te sleutelen, al helemaal van een oorlog die nog in volle gang is.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 14:47 schreef RipCity het volgende:
Waarom zijn er over ww2 hele docu’s met beelden eigenlijk maar enige wat we van deze oorlog zien zijn hier af en toe wat beelden van drone’s die bommetje droppen?
Je zou denken het is 2022 moeten toch dagelijks beelden van het front etc. Te zien zijn via de socials enzo? Of komt dat pas straks als het over is.
Ze zijn wanhopig.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 14:50 schreef oheng het volgende:
[..]
Dat is een oude archieffoto uit 2016 van een paar zakken met brandmelders.
[ [url=
https://preview.redd.it/g(...)auto=webp]afbeelding[/url] ]
Brandmelders zijn radioactief, dat is hoe ze werken. Die kun je niet gebruiken voor een dirty bomb.
Naja, in ineder geval hebben we het niet meer over "tactical nukes" of "het opblazen van de dam".
Gewoon het gore lef hebben om over Oekraiense provocaties te praten, hoe gebunkerd ben je dan?quote:
Lekker aan de Raki ouwe?quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 14:52 schreef polderturk het volgende:
[..]
Nah. Ik heb teveel gedronken. Mijn excuses.
Nee,het was een experiment om te zien wat de effecten van een atoombom waren.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 08:25 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Dat was uiteindelijk uit wanhoop omdat men wel klaar was met de oorlog. Het was al snel duidelijk dat de geallieerden zouden gaan winnen van Japan.. Probleem was alleen dat dat heel veel levens zou gaan kosten aan beide kanten.
Nice.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 14:52 schreef polderturk het volgende:
[..]
Nah. Ik heb teveel gedronken. Mijn excuses.
Ik merk eigenlijk het tegenovergestelde. Ik kan me eigenlijk geen oorlog voor de geest halen waarvan ik ooit zo enorm veel materiaal heb gezien.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 14:47 schreef RipCity het volgende:
Waarom zijn er over ww2 hele docu’s met beelden eigenlijk maar enige wat we van deze oorlog zien zijn hier af en toe wat beelden van drone’s die bommetje droppen?
Dat sowieso. Nou zijn leuke/mooie docu's n ding, maar lang niet alle bronnen zijn videomateriaalquote:Je zou denken het is 2022 moeten toch dagelijks beelden van het front etc. Te zien zijn via de socials enzo? Of komt dat pas straks als het over is.
Dit joetjoepkanaal heeft er al een paar:quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 14:52 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Driekwart jaar is een beetje krap om een documentaire in elkaar te sleutelen, al helemaal van een oorlog die nog in volle gang is.
14.53 is veel beter (voor een Turk).quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 15:02 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Nice.14.52 is een goede tijd daarvoor
![]()
Ik drink maar 1 dag per week he. Alleen de dinsdag.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 15:02 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
![]()
De aarde is plat, dus het is overal vijf uur.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 15:02 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
![]()
Netjes, netjes. Drink je dan wel de hele dag?quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 15:07 schreef polderturk het volgende:
[..]
Ik drink maar 1 dag per week he. Alleen de dinsdag.
Ja, opvallend. Of niet.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 15:20 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Da's al de 4e Ka-52 in wat, 2 dagen ofzo?
quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 12:56 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Die host heeft het ook nog steeds over de "Biolabs"
Filmpjes/foto’s van eigen posities delen is ook gevaarlijk in deze oorlog.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 14:47 schreef RipCity het volgende:
Je zou denken het is 2022 moeten toch dagelijks beelden van het front etc. Te zien zijn via de socials enzo? Of komt dat pas straks als het over is.
Omdat alle strijdende partijen camera mensen met de troepen mee stuurden om mooie propaganda beelden te schieten. Overigens zijn lang niet alle beelden authentieke gevechtsbeelden. Veel is ook in scene gezet door de strijdende partijen zelf. Vooral de Duitsers hadden daar een handje van met hun tanks en gemechaniseerde troepen. Van die mooie propaganda beelden komt ook de mythe dat de Duitsers een groot gemechaniseerd leger harden vol met tanks, vrachtwagens en andere voertuigen. Het overgrote deel van de Duitse krijgsmacht was afhankelijk van de eigen benenwagen en paarden.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 14:47 schreef RipCity het volgende:
De russen gebruiken hun luchtmacht in close air support in noodgevallen, bijvoorbeeld bij een doorbraak van Oekraine. Dus als de rusissche vliegtuigen met bosjes uit de lucht vallen, dan weet je dat de situatie ernstig is.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 15:20 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Da's al de 4e Ka-52 in wat, 2 dagen ofzo?
Discussie hebben we al gehad, domme trol. Ik ga niet googlen voor je.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 13:47 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Aldus 1 bron.
Of heb je daar een twitterbron of redditpost van?
Tikt lekker aan.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 16:01 schreef oheng het volgende:
[..]
De russen gebruiken hun luchtmacht in close air support in noodgevallen, bijvoorbeeld bij een doorbraak van Oekraine. Dus als de rusissche vliegtuigen met bosjes uit de lucht vallen, dan weet je dat de situatie ernstig is.
God. Lijkt World of Tanks wel.quote:
Er zijn heel veel spionnen die onder een andere nationaliteit over en nergens zitten.quote:
Dit ja. In het begin van de oorlog hadden we zelfs livestreams!quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 15:03 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik merk eigenlijk het tegenovergestelde. Ik kan me eigenlijk geen oorlog voor de geest halen waarvan ik ooit zo enorm veel materiaal heb gezien.
[..]
Dat sowieso. Nou zijn leuke/mooie docu's n ding, maar lang niet alle bronnen zijn videomateriaal
(Als je bijvoorbeeld de 2e wereldoorlog beschouwt, dan zie je dat daar nog steeds hele bibliotheken over volgeschreven zijn en worden.)
quote:
Rusland word letterlijk naar het verleden terug geschotenquote:
Er zitten geen chips in dus waarom niet?quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 17:11 schreef Straatcommando. het volgende:
In geloof het niet dat er een, en dan ook echt een, een 34 die kant op gaat. Leuke kroegpraat.. Dat wel
De nationale belangen van Israel zijn veel te groot helaas. Niet elk land is zoals Nederland ver buiten het bereik van vijanden.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 17:20 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)or-beschaafde-wereld
Rutte vraagt Isral om Iron Dome voor Oekrane: ’Voor beschaafde wereld’
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |