SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.zeer vocale Trump hater - VEM2012
quote:UKRAINE-KRIEG - Russischer Militrexperte: „Wir alle wissen, dass es Drohnen aus dem Iran sind“.
„Sowohl Russland als auch der Iran dementieren, dass die Kamikaze-Drohnen aus iranischer Produktion seien“, berichtet Christoph Wanner aus Moskau. Dass es neben den offiziellen Meldungen auch andere Sichtweisen auf dieses Thema gibt, verriet nun ein russischer Militrexperte, der sich im Staatsfernsehen verplapperte: „Wir alle wissen, dass es Drohnen aus dem Iran sind“ sagt er zu den Moderatoren der Sendung als er glaubte, dass er noch nicht auf Sendung sei.
„Das kann bse Folgen fr ihn haben haben“
Geen zorgen vriend, ik was ze al voor.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 10:00 schreef ExTec het volgende:
[..]
Moet jij niet naar het buffet rennen voor de Israli's en russen het plunderen?
Ook veel Oekraense verliezen. Waarom wil Poetin kost wat kost Bakhmut hebben?quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 09:53 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Frontale aanvallen, golf na golf. Wat is kanonnenvlees in het Russisch?
Vreselijk bruut dit.
Bron: https://edition.cnn.com/2(...)ggle-intl/index.htmlquote:Bakhmut lies at a fork that points toward two other strategic towns in the Donetsk region: Konstantinivka to the southwest, and Kramatorsk and Sloviansk to the northwest. All three are key to Putin's total control of the region.
Wie dat weet mag het zeggen. Werkelijk. Het begon als een tang beweging, maar de noord kant van de tang kan niet meer, daar oekraine Izyum e.o. heeft bevrijd.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 10:02 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Ook veel Oekraense verliezen. Waarom wil Poetin kost wat kost Bakhmut hebben?
quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 09:56 schreef Lospedrosa het volgende:
[ twitter ]
Is dat Musk tweet ding serieus?
Zo te zien zijn ze in de VS op zoek naar nieuwe war-heroes. Historisch gezien zijn bijna alle succesvolle presidenten oorlogshelden. Dus als we nog lang genoeg leven, zullen we misschien Conor Kennedy nog eens als president van de VS gaan zien.quote:
Volgens mij is hij geen geboren amerikaan. En dat moet je zijn wil je president kunnen worden.quote:
Trump een onafhankelijk denker? Maat m'n koffie wat doe jequote:Op vrijdag 21 oktober 2022 10:08 schreef RetepV het volgende:
[..]
Zo te zien zijn ze in de VS op zoek naar nieuwe war-heroes. Historisch gezien zijn bijna alle succesvolle presidenten oorlogshelden. Dus als we nog lang genoeg leven, zullen we misschien Conor Kennedy nog eens als president van de VS gaan zien.
Elon Musk zie ik niet zo gauw meer president worden. Na Donald Trump wil voorlopig niemand meer een onafhankelijke denker als president.
“The last questions are much more difficult,” he said. “Like a memory question. It’s, uh, like you’ll go, ‘Person, woman, man, camera, TV.’ So they say, ‘Could you repeat that?’ So I said, ‘Yeah.’ So it’s ‘person, woman, man, camera, TV.’ ‘Okay, that’s very good.’”quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 10:13 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Trump een onafhankelijk denker? Maat m'n koffie wat doe je.
Pretty good troll tbhquote:Op vrijdag 21 oktober 2022 10:08 schreef RetepV het volgende:
[..]
Zo te zien zijn ze in de VS op zoek naar nieuwe war-heroes. Historisch gezien zijn bijna alle succesvolle presidenten oorlogshelden. Dus als we nog lang genoeg leven, zullen we misschien Conor Kennedy nog eens als president van de VS gaan zien.
Elon Musk zie ik niet zo gauw meer president worden. Na Donald Trump wil voorlopig niemand meer een onafhankelijke denker als president.
quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 10:14 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
“The last questions are much more difficult,” he said. “Like a memory question. It’s, uh, like you’ll go, ‘Person, woman, man, camera, TV.’ So they say, ‘Could you repeat that?’ So I said, ‘Yeah.’ So it’s ‘person, woman, man, camera, TV.’ ‘Okay, that’s very good.’”
Trump is ontegenzeggelijk een alternatieve denker. Niet zo zeer onafhankelijk.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 10:13 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
En ook niet echt een denker.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 10:24 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Trump is ontegenzeggelijk een alternatieve denker. Niet zo zeer onafhankelijk.
Misschien niet binnen bepaalde normen. Maar hij is een mens en mensen denken eenmaal. Dus we kunnen academisch gezien gewoon vaststellen dat Trump een alternatieve denker is. Dat is niet erg. Wat eruit voortkomt spreekt allemaal voor zichquote:
Maaah, ik bedoelde in de zin van dat Trump naar niemand luistert behalve diegene die hem bij zijn ballen heeft.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 10:13 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Een chantabele leeghoofd dus. Zeg dat dan.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 10:27 schreef RetepV het volgende:
[..]
Maaah, ik bedoelde in de zin van dat Trump naar niemand luistert behalve diegene die hem bij zijn ballen heeft.![]()
![]()
Trump waait met alle winden mee. Als er iemand afhankelijk is voor het bepalen van zijn standpunten, is het Trump wel - alleen is die afhankelijkheid erg veranderlijk.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 10:08 schreef RetepV het volgende:
[..]Na Donald Trump wil voorlopig niemand meer een onafhankelijke denker als president.
Alles beter dan opa Biden.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 10:39 schreef Lyrewyn het volgende:
[..]
Trump waait met alle winden mee. Als er iemand afhankelijk is voor het bepalen van zijn standpunten, is het Trump wel - alleen is die afhankelijkheid erg veranderlijk.
quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 10:08 schreef RetepV het volgende:
[..]
Dit klinkt wel echt heel anders dan wat je eerst zei (probeerde te zeggen).quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 10:27 schreef RetepV het volgende:
[..]
Maaah, ik bedoelde in de zin van dat Trump naar niemand luistert behalve diegene die hem bij zijn ballen heeft.![]()
![]()
Jawel, maar snap dat nou, voor bepaald simpel volk telt alleen de perceptie van een sterke man zijn. En dat je dan voor de rest net je naam kan schrijven, dat boeit dan weer niet.quote:
Wat was het ook alweer?quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 10:55 schreef ExTec het volgende:
[..]
Jawel, maar snap dat nou, voor bepaald simpel volk telt alleen de perceptie van een sterke man zijn. En dat je dan voor de rest net je naam kan schrijven, dat boeit dan weer niet.
Maar hoewel de amerikaanse politiek heel bepalend kan zijn voor de oorlog in Oekrane, dwalen we af.quote:Trump is a poor man's idea of a rich man, a dumb man's idea of a smart man, and a weak man's idea of a strong man.
Dat.quote:
Mijn post was ongeveer 50/50 waarheid/sarcasme.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 10:50 schreef YStec het volgende:
[..]
Dit klinkt wel echt heel anders dan wat je eerst zei (probeerde te zeggen)..
Zit hem natuurlijk veel meer in hoe goed je capabele mensen om je heen kunt verzamelen. En daar kon orange man natuurlijk niks van.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 10:59 schreef StateOfMind het volgende:
Maar iig vwb Oekrane doet ie het heel goed
Biden is eigenlijk best een degelijke president gebleken. Natuurlijk, hij heeft niet heel veel speelruimte vanwege de samenstelling van het congres, maar er is toch best wat significante wetgeving gerealiseerd.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 10:59 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Dat.
Ik was geen fan van de man (en van Orange Man al helemaal niet), en vond het van de zotten dat er in de hele VS blijkbaar geen betere kandidaten te vinden waren dan een clown en een stokoude kan.
Klopt. Het enige waar hij nu regelmatig op aangevallen wordt zijn z'n publieke optredens en die zijn van tijd tot tijd ook wel erg lachwekkend.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 11:13 schreef Monolith het volgende:
[..]
Biden is eigenlijk best een degelijke president gebleken. Natuurlijk, hij heeft niet heel veel speelruimte vanwege de samenstelling van het congres, maar er is toch best wat significante wetgeving gerealiseerd.
Klopt, je ziet ook veel mensen waar het op politiek aankomt vooral een obsessie hebben met imago. Ik kijk liever naar concrete zaken.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 11:17 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Klopt. Het enige waar hij nu regelmatig op aangevallen wordt zijn z'n publieke optredens en die zijn van tijd tot tijd ook wel erg lachwekkend.
Maar ik heb dat nog altijd liever dan een zgn stoere brulmakaak die er achter de schermen een potje van maakt.
Stel je eens voor dat politici dat zelf ook liever zouden doen.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 11:21 schreef Monolith het volgende:
[..]
Klopt, je ziet ook veel mensen waar het op politiek aankomt vooral een obsessie hebben met imago. Ik kijk liever naar concrete zaken.
Zoals bijna elke Amerikaanse president heeft ie zijn oorlog. En het kost hem (nog) geen body bags.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 10:59 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Nee, die heeft hij niet.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 11:39 schreef riazop het volgende:
[..]
Zoals bijna elke Amerikaanse president heeft ie zijn oorlog.
Omdat hij niet zijn oorlog heeft.quote:En het kost hem (nog) geen body bags.
Voor de “sterke mannen” fappers is het natuurlijk wel lastig dat de presidenten die kundig met het land en oorlogen omgaan nou niet bepaald altijd mannetjesputters zijn. Roosevelt in zijn rolstoel, murmelende Biden, depressieve Lincoln, best lastig wanneer jouw held een vette clown met een gouden lepel in zijn bek isquote:Op vrijdag 21 oktober 2022 11:52 schreef Monolith het volgende:
Kunnen we het trolletje verder negeren en het hier gewoon over de oorlog in Oekrane heben? Bij voorbaat dank.
Het is wat he, met die oorlog in Oekranequote:Op vrijdag 21 oktober 2022 11:52 schreef Monolith het volgende:
Kunnen we het trolletje verder negeren en het hier gewoon over de oorlog in Oekrane heben? Bij voorbaat dank.
Vergeet de luier nietquote:Op vrijdag 21 oktober 2022 12:09 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Voor de “sterke mannen” fappers is het natuurlijk wel lastig dat de presidenten die kundig met het land en oorlogen omgaan nou niet bepaald altijd mannetjesputters zijn. Roosevelt in zijn rolstoel, murmelende Biden, depressieve Lincoln, best lastig wanneer jouw held een vette clown met een gouden lepel in zijn bek is
Er valt te beargumenteren dat die dat heeft.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 11:48 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee, die heeft hij niet.
[..]
Omdat hij niet zijn oorlog heeft.
Poetin heeft zijn oorlog, die verslikt zich hierin en heeft de pech dat Biden de slachtoffers van deze oorlog steunt.
Maar het blijft Poetin zijn oorlog.
Nou ja daar moet ik je wel gelijk in geven eigenlijk.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 11:17 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Klopt. Het enige waar hij nu regelmatig op aangevallen wordt zijn z'n publieke optredens en die zijn van tijd tot tijd ook wel erg lachwekkend.
Maar ik heb dat nog altijd liever dan een zgn stoere brulmakaak die er achter de schermen een potje van maakt.
Vertel.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 12:20 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nou ja daar moet ik je wel gelijk in geven eigenlijk.
Maar Biden is dan intern weer bezig met allerlei psychopaten neer te zetten op bepaalde plekken.
Dat kun je inderdaad niet overtreffen.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 12:22 schreef ExTec het volgende:
[..]
Vertel.
Erger dan de non-valeurs die orange man uit z'n hoge hoed trok kan niet, maar ik laat me verassen.
What Is Twitter & How Does It Work?quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 12:32 schreef Mr.Sandman het volgende:
Hoe werkt dat Twitter nou? Iemand post een bericht zonder verdere context, bron of onderbouwing en that's it? Daarna is het nieuws enzo?
Verdomme, wat treurig.
Daar zat ZOKA over te huilen gisteren meen ik.quote:
Kan niet zeggen dat ik die mensen volg. Ben wel benieuwd.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 12:34 schreef Slayage het volgende:
[..]
Daar zat ZOKA over te huilen gisteren meen ik.
Stevige stelling = stevige bron.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 12:20 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nou ja daar moet ik je wel gelijk in geven eigenlijk.
Maar Biden is dan intern weer bezig met allerlei psychopaten neer te zetten op bepaalde plekken.
Mooi voor Armeni. Wel een beetje een gekke tweet. Bedoelen ze dat er door de bank is gemeten dat de GDP in Armeni is gestegen?quote:
Dit lijkt me vragen naar de bekende wegquote:Op vrijdag 21 oktober 2022 13:53 schreef Isdatzo het volgende:
Wat vinden we trouwens van de Russische escalatie door allerlei civiele infrastructuur ver van het front aan te vallen met als doel de Oekraense bevolking te terroriseren?
Misschien moet ik deze vraag voor vanavond laat bewaren.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 13:55 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dit lijkt me vragen naar de bekende weg
Zowel bij de mensen die Poetin haten als degene die Poetin adoreren (had Oekrane maar land moeten afgeven).quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 13:55 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dit lijkt me vragen naar de bekende weg
Zag daar wel een interessant Twitterdraadje over vanochtend:quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 13:53 schreef Isdatzo het volgende:
Wat vinden we trouwens van de Russische escalatie door allerlei civiele infrastructuur ver van het front aan te vallen met als doel de Oekraense bevolking te terroriseren?
Standaard modus operandi van het Russische leger.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 13:53 schreef Isdatzo het volgende:
Kun je beter in het BNW topic vragen als je graag een bijzonder antwoord wil.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 13:53 schreef Isdatzo het volgende:
Televisie uitvinding van het westenquote:
Hij heeft waarschijnlijk nog op school geleerd dat bijna alles is uitgevonden in de SUquote:Op vrijdag 21 oktober 2022 15:31 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Televisie uitvinding van het westen
Internet uitvinding van het westen
Eerste live uitzending uitvinding van het westen
Clown.
Mixen die gasten hallucanids in hun vodka of zo?quote:
USSR was wel koning in hun uitvinders wegpesten kennelijk:quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 15:35 schreef xpompompomx het volgende:
Tetris en goede raketmotoren kwamen uit Rusland/USSR.
Vergeet wapens die het Russische leger voor schut zetten niet.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 15:31 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Clown.
quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 15:38 schreef Simmertje het volgende:
[..]
USSR was wel koning in hun uitvinders wegpesten kennelijk:
quote:Pazjitnov verhuisde in 1991 naar de Verenigde Staten en werkte tot 2005 bij Microsoft.
Zat die Skabeeva er toevallig niet bij?quote:
Bluethooth. Uitvinding van Nederland.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 15:31 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Clown.
Al die Russische filmpjes hebben een of andere gozer met een kladblokje, neemt die de bestellingen op?quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 13:43 schreef J.B. het volgende:
Oekrane is er wederom in geslaagd de pontonbrug over de Dnipro bij Cherson te slopen:
[ twitter ]
Ook duidelijk zichtbaar is dat de Antonovski-brug een grote gatenkaas is.
Gezellig WC-gebouw wel. Welke camping is dat?quote:
https://www.timesofisrael(...)ne-by-way-of-poland/quote:“An Israeli defense contractor is supplying anti-drone systems to Ukraine’s military by way of Poland, The Times of Israel’s Hebrew sister site Zman Yisrael reported Monday.
A source in the firm told Zman that the equipment was being sold to Poland to circumvent Israel’s refusal to sell advanced arms to Ukraine.
The company reported to the Defense Ministry that the sale was to Poland and appeared to be claiming not to be aware that Warsaw was acting as intermediary to transfer the weapons to Kyiv, which has been using the Israeli systems to fight against Russia’s invasion of Ukraine.
Defense industry sources clarified that anti-drone systems — which can intercept and disrupt unmanned aerial vehicles — are classified as “advanced defensive technology” and therefore are not approved for sale to Ukraine. However, the Israeli government has appeared uninterested in torpedoing the deal.”
Zou mooi zijn dat rotwijf.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 15:44 schreef Hathor het volgende:
[..]
Zat die Skabeeva er toevallig niet bij?
Soort bosjesmannen die voor het eerst in aanmerking komen met technologie.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 16:02 schreef Hyperdude het volgende:
WTF! Ze stoppen de kogels.![]()
[ twitter ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 7% gewijzigd door Hyperdude op 21-10-2022 16:28:10 ]How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
Het Russische leger gebruikt liever meat shields.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 16:02 schreef Hyperdude het volgende:
[ twitter ]
quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 16:22 schreef Hyperdude het volgende:
[ twitter ]
Eerste staan al op Soesterberg:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Dat werkt toch een stuk beter dan die Russische airsoft platesquote:Op vrijdag 21 oktober 2022 16:02 schreef Hyperdude het volgende:
[ twitter ]
In Kroati zijn ze wel bekend met terroriserende buurlanden.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 16:36 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)_ukrainian_soldiers/
Croatia to Train thousands of Ukrainian Soldiers
Een Oekraner had 5 kogelschoten overleefdquote:Op vrijdag 21 oktober 2022 16:02 schreef Hyperdude het volgende:
[ twitter ]
Is dat niet een beetje het idee?quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 16:02 schreef Hyperdude het volgende:
[ twitter ]
Serviers zijn groot van van de Russische cultuur.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 16:40 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
In Kroati zijn ze wel bekend met terroriserende buurlanden.
All right, but apart from the sanitation, the medicine, education, wine, public order, irrigation, roads, a fresh water system, and public health, what have the Romans ever done for us?quote:
China is een genocidale dictatuur. Daar moet je niet al te innig mee willen zijn.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 17:31 schreef Lospedrosa het volgende:
https://www.ad.nl/politie(...)supermarkt~a1c53749/
De EU wordt langzaam wakker. Scholz niet, die vastberaden no effe gaat zakendoen.
tja dat is weer eens wat anders dan dat airsoft spul wat ze aan de eigen troepen uitdelen.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 16:02 schreef Hyperdude het volgende:
[ twitter ]
kans is vrij groot dat dit gewoon in scene is gezet.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 17:45 schreef Slayage het volgende:
Kadyrov verdient een nominatie voor untermensch van het jaar
[ twitter ]
En je punt is?quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 17:56 schreef Korenfok het volgende:
[..]
kans is vrij groot dat dit gewoon in scene is gezet.
- waarom zouden ze die gevangenen anoniem houden, als je toch alle mensen rechten negeert.
- en waarom zouden ze die naar tchenie brengen?
Wat was de argumentatie van Wilders om tegen te stemmen?quote:
Scholz, Schroder, Schulz ....... het Nazi virus sluimert nog steeds onderhuids in de SPDquote:Op vrijdag 21 oktober 2022 17:31 schreef Lospedrosa het volgende:
https://www.ad.nl/politie(...)supermarkt~a1c53749/
De EU wordt langzaam wakker. Scholz niet, die vastberaden no effe gaat zakendoen.
Joh.... Onze kevlar platen stoppen ook .50 patronen, je overleeft het alleen niet vanwege de kinetische energie maar vooruit.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 16:02 schreef Hyperdude het volgende:
[ twitter ]
quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 18:40 schreef AchJa het volgende:
[..]
Joh.... Onze kevlar platen stoppen ook .50 patronen, je overleeft het alleen niet vanwege de kinetische energie maar vooruit.
Nauwelijksquote:
Sjoerd Sjoerdsma.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 18:17 schreef Slayage het volgende:
[..]
Wat was de argumentatie van Wilders om tegen te stemmen?
?quote:
Hij kan zijn broodheren niet in de steek laten natuurlijk.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 18:17 schreef Slayage het volgende:
[..]
Wat was de argumentatie van Wilders om tegen te stemmen?
Wel goed nieuws trouwens.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 18:48 schreef Slayage het volgende:
Vraag me af of het door de Iraanse overheid wordt gecommuniceerd naar de Iranirs dat er troepen aldaar zijn.
[ twitter ]
Wat heeft deze d66 er met de pvv te maken? Sorry ben niet zo goed up to date met de Nederlandse politiek.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 18:47 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Hij kan zijn broodheren niet in de steek laten natuurlijk.
Zal het inderdaad zijn, Israel is hier op tegen.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 18:47 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Hij kan zijn broodheren niet in de steek laten natuurlijk.
Vraag me eerder af hoe die "Oekraiense official" weet dat ze een stel Iranirs om zeep geholpen hebben...quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 18:48 schreef Slayage het volgende:
Vraag me af of het door de Iraanse overheid wordt gecommuniceerd naar de Iranirs dat er troepen aldaar zijn.
Ik vraag me altijd af hoe ze aan die exacte aantallen dode tegenstanders komenquote:Op vrijdag 21 oktober 2022 18:48 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]
quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 18:48 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]
quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 19:07 schreef speknek het volgende:
[ twitter ]
Russisch leger: geen kleren, geen eten, geen wapens
Oekraiens leger: even saunatje pakken en dan weer terug de sneeuw in.
Russen zullen wel flashbacks krijgen naar de oorlog met Finland zo.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 19:07 schreef speknek het volgende:
[ twitter ]
Russisch leger: geen kleren, geen eten, geen wapens
Oekraiens leger: even saunatje pakken en dan weer terug de sneeuw in.
Dat dacht ik ook al, die plaat kan niet al die energie vernietigen.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 18:40 schreef AchJa het volgende:
[..]
Joh.... Onze kevlar platen stoppen ook .50 patronen, je overleeft het alleen niet vanwege de kinetische energie maar vooruit.
Niet alleen de Duitsers hebben zitten slapen, we mogen ook naar ons zelf kijken.quote:De basis voor de huidige energiecrisis is decennia geleden gelegd. Den Haag zag met eigen ogen dat Poetin niet te vertrouwen is met zijn gas, maar besloot meer zaken met hem te doen.
quote:Dan komt gezaghebbend Nederland direct met die gevolgen in aanraking. In de ambtswoning van de Amsterdamse burgemeester Job Cohen ervaart de top van het bedrijfsleven op 1 november 2005 wat afhankelijkheid van Poetin betekent. Ministers, topambtenaren en kroonprins Willem-Alexander kijken toe.
„Ik herinner me vooral de fantastische dossierkennis van Poetin”, zegt Cohen nu. Na afloop spreekt werkgeversvoorzitter Bernard Wientjes lovende woorden over de hoge Russische gast. „Een land met een president als Poetin kan alleen maar als een betrouwbare handelspartner worden beschouwd”, zegt hij.
Binnenskamers, vertellen vier aanwezigen me, gaat het minder hoffelijk toe. Poetin is op staatsbezoek en heeft een ontmoeting met twintig Nederlandse zakenmensen. Er zijn al langer spanningen tussen het Kremlin en Shell over financile tegenvallers in het Siberische energieproject Sachalin 2. Poetin ageert tegen de gestegen projectkosten, waardoor de winst lager uitvalt en de Russische staat minder winstbelasting ontvangt. En in de ambtswoning blijkt dat Poetin voor het oog van gezaghebbend Nederland aanstuurt op een confrontatie met Shell.
Vooraf hebben aanwezigen, onder wie Shell-bestuursvoorzitter Jeroen van der Veer, een vraag voor de plenaire sessie ingeleverd, zodat Poetin zich kan voorbereiden. De Shell-topman benadrukt in de sessie dat landen contracten moeten naleven voor een goed investeringsklimaat – een kennelijke verwijzing naar het conflict over Sachalin 2.
Het conflict tussen Rusland en Shell over Sachalin 2 loopt op in 2005-2006. Ceo Jeroen van der Veer moet naar het Kremlin komen in 2006.
Foto EPA/Alexander Nemenov/POOL
Tot Van der Veers verbazing reageert Poetin in een bijtend betoog van zo’n tien minuten. Aanwezigen zien dat de president zijn uithaal heeft voorbereid: zijn punten staan op papier. Een schoffering.
„Jeroen dacht dat hij kon onderhandelen met Poetin, gezien Shells positie in Sachalin”, zegt Brinkhorst, die de plenaire sessie voorzit. „Dit was achteraf niet verstandig.’’
Nog tijdens de plenaire sessie stuurt Van der Veer Brinkhorst een briefje: kan de minister regelen dat hij en Poetin dit na afloop onder elkaar uitpraten? Brinkhorst organiseert dat de president en de bestuursvoorzitter samenkomen op de werkkamer van Cohen, de minister is er eerst bij, de twee praten daarna in het Duits onder vier ogen, en na afloop is duidelijk dat het conflict niet uit de wereld is.
Binnen Shell is de vrees dat Poetin Sachalin 2 wil nationaliseren; de president zegt al langer publiekelijk dat Gazprom een meerderheidsaandeel in alle gas- en olieprojecten op eigen grondgebied moet hebben.
In onderhandelingen die het jaar daarop volgen, blijkt dat ook: Shell verkoopt zijn meerderheidsaandeel in Sachalin 2 voor 7,7 miljard dollar aan Gazprom, schrijft journalist Stephen Lee Myers van The New York Times in zijn biografie van Poetin, The New Tsar (2016). Overigens zijn ze bij Shell zeker niet ontevreden over de financile afwikkeling zelf, die gunstig zal uitpakken.
Evengoed gaat de controverse de geschiedenis in als bewijs dat voor Poetin, de autocraat, bij gashandel dezelfde wetten gelden als bij de uitoefening van politieke macht. En dat hij geen aarzelingen kent zijn macht ten nadele van een ander land of bedrijf uit te spelen: de EU liberaliseert, Poetin nationaliseert.
Dat klinkt wel eng, ja.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 20:14 schreef TLC het volgende:
https://nos.nl/artikel/24(...)n-wordt-doorgebroken
Blijkbaar hebben de Russen de explosieven al klaargezet![]()
Die dam gaat er dus wel aan.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 20:35 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dat klinkt wel eng, ja.
" De afgelopen dagen zijn er signalen dat Rusland militairen en officieren verplaatst van de westoever naar oostelijkere posities, evenals tienduizenden burgers. Het Kremlin weigert commentaar over eventuele terugtrekking."
Wat was er dan ook al weer? De Krim valt droog? 1 van de redenen van deze invasie was toch om er voor te zorgen dat de Krim weer van water voorzien kan worden?quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 20:58 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Die dam gaat er dus wel aan.
“ i remain a master strategist”
Gewoon alles naar de klote.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 21:00 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Wat was er dan ook al weer? De Krim valt droog? 1 van de redenen van deze invasie was toch om er voor te zorgen dat de Krim weer van water voorzien kan worden?
Die Russische tactieken blijven ondoorgrondelijk.
Echt, waar is die gast mee bezig? Laat hij zich met auto's en raketten bezighouden.quote:
quote:Thus far, as I have written in these pages, there seems to be a consensus that the central cause of Russian failures is attributable to a lack of professionalism, resulting from their untrained troops, lack of noncommissioned officers, and incompetent officers. If this is correct, then the U.S. military is in great shape. Move along, nothing to see here. These assessments are not only premature, but they are also exceedingly dangerous. There is a reason the U.S. military loses its first battles. It is not because it planned to do so. It is because it was prepared to fight the war it wanted, not the one that the enemy visited upon it.
That first battle may be protracted and the only one of a war if the United States cannot maintain adequate forces in the fight. Politically, one can only imagine what the NATO reaction would be to losing anywhere near what the Russians or Ukrainians have in just in a few short months of a war that still shows no signs of lessening its intensity. It is a battle the militaries modeled after Frederick the Great could not win until they woke up to the necessity of becoming Napoleonic.
Consequently, we have to look critically at the lessons from Ukraine as a catalyst to make the necessary changes to enable us to prevail against countries who are preparing to defeat us in the next first battle, banking on our inability to continue beyond that initial failure. The inability to keep units in the fight after significant attrition and to replace large numbers of casualties rapidly are in my view the Achilles' heels of the all-volunteer professional U.S. military.
Vroeger duurden oorlogen nog wel eens 100 of 80 jaar (68 minus het 12 jarige bestand)... Dat waren nog eens tijden.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 21:26 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Overigens een mooi artikel over het feit dat mensen deze oorlog al lang vinden duren. Het is lang voor wat we gewend zijn maar voor echt oorlogen nog steeds kort.
In Korea zijn ze technisch gezien toch ook nog altijd bezig?quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 21:36 schreef AchJa het volgende:
[..]
Vroeger duurden oorlogen nog wel eens 100 of 80 jaar (68 minus het 12 jarige bestand)... Dat waren nog eens tijden.
Moet wel opgemerkt worden dat dat niet continue was. Vaak was het knokseizoen maar iets van5 maanden voordat er weer geoogst en gezaaid moest worden.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 21:36 schreef AchJa het volgende:
[..]
Vroeger duurden oorlogen nog wel eens 100 of 80 jaar (68 minus het 12 jarige bestand)... Dat waren nog eens tijden.
Dat gaat helaas niet alleen op voor dit conflict. "op Twitter is ophef ontstaan over.."quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 12:32 schreef Mr.Sandman het volgende:
Hoe werkt dat Twitter nou? Iemand post een bericht zonder verdere context, bron of onderbouwing en that's it? Daarna is het nieuws enzo?
Verdomme, wat treurig.
Je kunt de arm van poetin er wel in zien. Waarom stemt de PVV trouwens tegen?quote:
Intel van de Israeli's?quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 18:48 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]
Dom geneuzel want dat weet niemand. Kan met 3 maanden ook klaar zijn of over 3 jaar.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 22:08 schreef christmastsunami het volgende:
Nou vandaag was op TV dat de oorlog volgend jaar juni voorbij is en dan hebben heeft de Ukraine alles terug gepakt.
Ik vind het best, mooie gedachte voor het weekend.
Moet nu echt na jaren van Pandemie en andere shit nu ook iedereen met elkaar gaan knokken?quote:
Is volgend jaar niet overquote:Op vrijdag 21 oktober 2022 22:12 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dom geneuzel want dat weet niemand. Kan met 3 maanden ook klaar zijn of over 3 jaar.
Artikel is aanbevelenswaardig. Ik hoop dat de Amerikanen leering trekken uit de oorlog, immers veiligheid in Europa staat op het spel.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 21:26 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Echt, waar is die gast mee bezig? Laat hij zich met auto's en raketten bezighouden.
Overigens een mooi artikel over het feit dat mensen deze oorlog al lang vinden duren. Het is lang voor wat we gewend zijn maar voor echt oorlogen nog steeds kort. Overigens lijkt Rusland nu te falen maar ook Westerse legers zijn hier niet echt meer voor gemaakt de infra voor dienstplichtigen is bijna overal opgerold.
https://warontherocks.com(...)of-short-sharp-wars/
[..]
Die vraag stelde ik ook eerder maar niemand die het kennelijk weet. Bij Baudet hoeven we die vraag niet te stellen.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 22:06 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Waarom stemt de PVV trouwens tegen?
Zal wel iets met de EU te maken hebben oid. Tegen EU, tegen samenwerking, tegen toetreding Oekrane en dan uit zich dat in het tegenstemmen bij zo'n motie misschien.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 22:06 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Je kunt de arm van poetin er wel in zien. Waarom stemt de PVV trouwens tegen?
Omdat Henk en Ingrid de gasrekening niet meer kunnen betalen? Verder dan dat komt Greet meestal niet.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 22:06 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
"Als wij Kherson niet mogen hebben mah niemand Kherson hebben,.lekker puhquote:Op vrijdag 21 oktober 2022 21:20 schreef Nielsch het volgende:
Een dam doorbreken en zo weer eens in een klap duizenden levens verwoesten. Wat zijn de Russen toch ook een ongelooflijk laffe kuthonden.
Contrarianismquote:Op vrijdag 21 oktober 2022 22:33 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Zal wel iets met de EU te maken hebben oid. Tegen EU, tegen samenwerking, tegen toetreding Oekrane en dan uit zich dat in het tegenstemmen bij zo'n motie misschien.
Wilders zit al jaren in de hoek Orban. Verraders van het Westen, alleen hij doet het wat minder doorzichtig dan Baudet.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 22:33 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Zal wel iets met de EU te maken hebben oid. Tegen EU, tegen samenwerking, tegen toetreding Oekrane en dan uit zich dat in het tegenstemmen bij zo'n motie misschien.
Dat staat toch helemaal los van een oorlogsmisdadentribunaal?quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 22:33 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Haha, moet fijn voor je zijn dat ze niet bij tijd en wijlen je praktisch nut in twijfel trekken..quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 21:36 schreef AchJa het volgende:
[..]
Is het toch een reptillian.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 23:43 schreef polderturk het volgende:
Wat is er aan "de hand"?
[ twitter ]
Nee. Infuus. Hij is onder behandeling.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 23:49 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Is het toch een reptillian.
Oh, als Baudet dat zegt...quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 23:49 schreef polderturk het volgende:
[..]
Nee. Infuus. Hij is onder behandeling.
En Putin vecht juist tegen de reptilians volgens Baudet.
https://www.raamoprusland(...)e-van-uiterst-rechtsquote:Op vrijdag 21 oktober 2022 22:31 schreef Slayage het volgende:
[..]
Die vraag stelde ik ook eerder maar niemand die het kennelijk weet. Bij Baudet hoeven we die vraag niet te stellen.
Die was toch al gebruikt?quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 23:53 schreef Aether het volgende:
Ah, daar is het terroristenexcuus.
[ twitter ]
Rule #1quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 23:43 schreef polderturk het volgende:
Wat is er aan "de hand"?
[ twitter ]
Ik wacht nog steeds op de beelden dat de Russen een M142 en een Phz2000 aan het ontleden zjjn in Siberiquote:Op vrijdag 21 oktober 2022 23:58 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Die was toch al gebruikt?
In maart ofzo? Toen werd ook om.de haverklap geroepen dat Oekrane, westerse wapens verkocht aan terroristen.
Raad eens wie er een hoge onderscheiding van Poetin heeft ontvangen na MH17 die hij nooit heeft geweigerd of heeft teruggegeven?quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 22:06 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
De Russen zitten nu in de Hail Mary Pass modus. Die smijten gewoon alles wat ze maar kunnen bedenken in de strijd in de hoop dat er iets is dat aanslaat voordat dat potemkinleger van ze definitief in elkaar stort.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 23:58 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Die was toch al gebruikt?
In maart ofzo? Toen werd ook om.de haverklap geroepen dat Oekrane, westerse wapens verkocht aan terroristen.
Toch wel mooi om te zien, treurig dat wij als Europa dit zelf niet kunnen maar goed om ze te hebben.quote:
Lukt ze niet.quote:Op zaterdag 22 oktober 2022 01:07 schreef slashdotter3 het volgende:
4000 Russen staan klaar om het regime ten val te brengen
[ twitter ]
Die pool hoeft ook alleen maar te suggereren dat meneer de Rus maar eens zijn conscriptie plicht moet gaan voldoen.quote:Op zaterdag 22 oktober 2022 02:59 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Haha die Pool is 1,5 keer zo lang en 2 keer zo breed als die Rus. En dan toch stoer doen.
https://www.politico.com/(...)cconnell-on-ukraine/quote:What's happening: Senate Minority Leader Mitch McConnell appeared to break from his House counterpart on Friday, calling on the Biden administration to expedite military aid to Ukraine and vowing that Senate Republicans will work to ensure “timely delivery of needed weapons.”
McConnell’s remarks come after House Minority Leader Kevin McCarthy suggested a GOP-controlled House might slow or halt aid to the besieged U.S. ally, citing domestic challenges like the economy and the U.S.-Mexico border.
In a statement Friday, McConnell touted the tens of billions of dollars already approved by Congress this year and pledged that a Republican majority in the Senate would “focus its oversight on ensuring timely delivery of needed weapons and greater allied assistance to Ukraine.”
“The Biden Administration and our allies need to do more to supply the tools Ukraine needs to thwart Russian aggression. It is obvious this must include additional air defenses, long-range fires, and humanitarian and economic support to help this war-torn country endure the coming winter.”
Ik zie een Nederlander niet zo uit zijn plaat gaan als een Belg een T-Shirt draagt met 'Mark Rutte is een sukkel '.quote:
goedquote:Op zaterdag 22 oktober 2022 03:17 schreef Nielsch het volgende:
Republikeinse leider in de Senaat wil nu juist meer steun voor Oekrane. Staat nu dus haaks op wat de Republikeinse leider in het Huis zegt.
[..]
https://www.politico.com/(...)cconnell-on-ukraine/
Ik ben echt wel van het wegvagen van de Russen daar.quote:Op zaterdag 22 oktober 2022 08:18 schreef la_perle_rouge het volgende:
[ twitter ]22 martelkamers gevonden! Twee-en-twintig. Wie dat leest en nog steeds niet begrijpt waarom Oekrane niet met een witte vlag gaat zwaaien moet zich echt laten nakijken.[ twitter ]
Waarom is die kerel gevlucht naar Turkije als Poetin zo geweldig is?quote:
Snyder is wel een betrouwbare bron. Hij heeft een reputatie te verliezen.quote:Op zaterdag 22 oktober 2022 08:42 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik ben echt wel van het wegvagen van de Russen daar.
Maar daar geloof ik allemaal niks van hoor.
Ook zo’n plaatje erbij van wat oude groepenkasten.
Het is uiteraard nuttig de Russen als beesten weg te zetten voor de support.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 25% gewijzigd door la_perle_rouge op 22-10-2022 08:54:22 ]
Добро пожаловать в русский мир.quote:Op zaterdag 22 oktober 2022 08:18 schreef la_perle_rouge het volgende:
[ twitter ]22 martelkamers gevonden! Twee-en-twintig. Wie dat leest en nog steeds niet begrijpt waarom Oekrane niet met een witte vlag gaat zwaaien moet zich echt laten nakijken.[ twitter ]
quote:Op zaterdag 22 oktober 2022 08:48 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Snyder is wel een betrouwbare bron. Hij heeft een reputatie te verliezen.
https://snyder.substack.com/
https://nl.wikipedia.org/wiki/Timothy_Snyder
https://www.timothysnyder.org/
Als het uit een andere bron kwam, had ik je gelijk gegeven, (en het waarschijnlijk niet gepost).Een inhoudelijke reactie zul je nu niet meer krijgen, want twijfel zaaien aan de Russische misdaden is het doel, de harde waarheid wordt maar al te graag terzijde geschoven.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pffff wat zijn jullie conspirancy lui toch vervelend. Overal wat achter zoeken.quote:Op zaterdag 22 oktober 2022 09:18 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Een inhoudelijke reactie zul je nu niet meer krijgen, want twijfel zaaien aan de Russische misdaden is het doel, de harde waarheid wordt maar al te graag terzijde geschoven.
Kerel, er worden op alle plekken waar de Russen uitgeschopt wordem massagraven, verkrachte vrouwen en gemartelde mensen gevonden. En dan bij elke keer komen figuren als jij even om het hoekje "vragen stellen" of "toch wat twijfelen". Hou gewoon op.quote:Op zaterdag 22 oktober 2022 09:27 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
pffff wat zijn jullie conspirancy lui toch vervelend. Overal wat achter zoeken.
Het bewijs is hierboven al weer geleverdquote:Op zaterdag 22 oktober 2022 09:18 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Een inhoudelijke reactie zul je nu niet meer krijgen, want twijfel zaaien aan de Russische misdaden is het doel, de harde waarheid wordt maar al te graag terzijde geschoven.
Wat een amateur.quote:
Ja maar die zijn er “geplaatst” net zoals de lijken in Bucha ook “geplaatst” waren om de Russen zwart te maken.quote:Op zaterdag 22 oktober 2022 09:53 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Kerel, er worden op alle plekken waar de Russen uitgeschopt wordem massagraven, verkrachte vrouwen en gemartelde mensen gevonden. En dan bij elke keer komen figuren als jij even om het hoekje "vragen stellen" of "toch wat twijfelen". Hou gewoon op.
Zegt degene die zich als concerntroll gedraagt.quote:Op zaterdag 22 oktober 2022 09:27 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
pffff wat zijn jullie conspirancy lui toch vervelend. Overal wat achter zoeken.
Fascinerend om te zien hoe de republiekeinen tot op de dag van vandaag omgaan met "the big lie" legacy van Trump.quote:Op zaterdag 22 oktober 2022 03:17 schreef Nielsch het volgende:
Republikeinse leider in de Senaat wil nu juist meer steun voor Oekrane. Staat nu dus haaks op wat de Republikeinse leider in het Huis zegt.
[..]
https://www.politico.com/(...)cconnell-on-ukraine/
quote:Op zaterdag 22 oktober 2022 08:48 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Snyder is wel een betrouwbare bron. Hij heeft een reputatie te verliezen.
https://snyder.substack.com/
https://nl.wikipedia.org/wiki/Timothy_Snyder
https://www.timothysnyder.org/
Als het uit een andere bron kwam, had ik je gelijk gegeven, (en het waarschijnlijk niet gepost).Tim Snyder is wel een autoriteit ja.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar toch haalt hij alleen een artikel aan met als enige bron “volgens sommige getuigen en slachtoffers”
Het kan best zo zijn maar de schijn is op deze manier zo tegen.
Een slechte bron om zomaar te delen vind ik.Vakman pur sang
Ik stel een crowdfunding voor waarbij we jou invliegen naar het front en deze martelkamers zodat aan jouw twijfel een einde gemaakt kan worden.quote:Op zaterdag 22 oktober 2022 10:07 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Tim Snyder is wel een autoriteit ja.
Maar toch haalt hij alleen een artikel aan met als enige bron “volgens sommige getuigen en slachtoffers”
Een slechte bron om zomaar te delen vind ik.
Dan komt ie terug met "het waren er 17, geen 22. En whatabout guantanamo bay?"quote:Op zaterdag 22 oktober 2022 10:08 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik stel een crowdfunding voor waarbij we jou invliegen naar het front en deze martelkamers zodat aan jouw twijfel een einde gemaakt kan worden.
Ik leg alvast 250 euro in.
Ben het eigenlijk wel eens met Lospedrosa in dit geval. Iets meer bron mag wel. Maar in de tussentijd kan je natuurlijk best beginnen met het uitzoeken van een geschikte muur.quote:Op zaterdag 22 oktober 2022 10:08 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik stel een crowdfunding voor waarbij we jou invliegen naar het front en deze martelkamers zodat aan jouw twijfel een einde gemaakt kan worden.
Ik leg alvast 250 euro in.
Eigenlijk is dat geen spierballentaal, dat is een realiteit waar deze soldaten mee omgaan omdat het risico gewoon groot aanwezig is nu.quote:
Lot luchtlandingstroepen lijkt misschien een beetje op dat van de A-10. Kwetsbaar tegen een stevige tegenstander.quote:
Elders gelezen:quote:While the Army’s doctrine updates and changes to force structure have been years in the making, there’s been a sudden jump in interest, said Maj. Matt Clawson, who directs the Air Cavalry Leaders Course at Fort Rucker. The senior major, who has completed three company-level commands and received the Distinguished Flying Cross for a 2009 engagement in Afghanistan, spoke with Army Times in his office earlier this month.
quote:"Air Cav was pretty much an interesting solution looking for a problem. Even in Vietnam no one really knew what to do with us. Our most effective role, IMHO, was that of scouts. I can't remember our infantry platoon doing much more than securing downed aircraft or policing up gear from it's previous owners after it was no longer, uh, needed."
"Air Cav pretty much ended with Vietnam. My cousin got shot down seven times, which summarizes the problem. Armored Cavalry Squadrons typically have Air Troops with Attack and Recon assets.
The closest to Vietnam Air Cav is probably the 101st Airborne, now called “Air Assault” as they are [usually] helicopter borne. The 1st Cavalry Division was reorganized last year and looks much different.
There are all kinds of helicopter-borne attacks, the one that killed Bin Ladin being an example. Don’t think helicopter-borne infantry have played any significant role in the Ukraine war, by either side."
quote:
De 101quote:
Ja maar, er waren ook Japanse kampen in de VS!!1quote:Op zaterdag 22 oktober 2022 10:17 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Dan komt ie terug met "het waren er 17, geen 22. En whatabout guantanamo bay?"![]()
Vergeet MH17 niet. Compleet vliegtuigwrak plus lijken geplant!quote:Op zaterdag 22 oktober 2022 10:01 schreef quirina het volgende:
[..]
Ja maar die zijn er “geplaatst” net zoals de lijken in Bucha ook “geplaatst” waren om de Russen zwart te maken.
Er is telkens ‘maar een bron’, maar tezamen zijn er inmiddels talloze getuigenissen doe deze zaken naar voren brengen.quote:Op zaterdag 22 oktober 2022 10:26 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Ben het eigenlijk wel eens met Lospedrosa in dit geval. Iets meer bron mag wel. Maar in de tussentijd kan je natuurlijk best beginnen met het uitzoeken van een geschikte muur.
Nee, mits doordacht ingezet is het een prima asset. Overigens dekt "luchtlandingstroepen" de lading niet helemaal, dat is nl. nog een term uit WW2 om para's/ inzet per zweefvliegtuig aan te duiden, dit zijn de moderne termen voor de verschillende inzetvormen:quote:Op zaterdag 22 oktober 2022 10:50 schreef Hyperdude het volgende:
Lot luchtlandingstroepen lijkt misschien een beetje op dat van de A-10. Kwetsbaar tegen een stevige tegenstander.
Achterhaald/obsoleet?
11 Lumblquote:Air assault: offensieve operatie om bijvoorbeeld een bruggenhoofd te vormen (diep) in vijandelijk gebied. Er wordt gebruikt gemaakt van een combinatie van vuurkracht, snelheid en het verrassingseffect. Gevechts- en transporthelikopters en infanterie zijn continu nauw bij een operatie betrokken.
Air attack: de zwaarbewapende Apache-gevechtshelikopters hebben de hoofdrol. Luchtmobiele militairen ondersteunen vanaf de grond door bijvoorbeeld doelen aan te wijzen.
Air drop (para): transportvliegtuigen of -helikopters zetten luchtmobiele militairen en/of materieel af in een inzetgebied.
Air landing (TALO): transportvliegtuigen landden in een inzetgebied en zetten personeel en materieel af.
Air mobile: helikopters landen direct in een inzetgebied en zetten personeel af.
Valt me nu pas op dat er een tijd in de rechterbovenhoek staat met UTC+ 4.5 Afghanistan is een redelijke uitzondering door een "halve" tijdzone te hebben, van inderdaad UTC + 4.5.quote:
Hehe iemand die het snapt.quote:Op zaterdag 22 oktober 2022 10:26 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Ben het eigenlijk wel eens met Lospedrosa in dit geval. Iets meer bron mag wel. Maar in de tussentijd kan je natuurlijk best beginnen met het uitzoeken van een geschikte muur.
Is ook al een enorm oud filmpje...quote:Op zaterdag 22 oktober 2022 11:19 schreef zalkc het volgende:
[..]
Valt me nu pas op dat er een tijd in de rechterbovenhoek staat met UTC+ 4.5 Afghanistan is een redelijke uitzondering door een "halve" tijdzone te hebben, van inderdaad UTC + 4.5.
Zo te zien zelfs gemaakt met de Discus die destijds in Uruzgan stond.quote:FAKE: While it sure looks like a guy having sex with a donkey, the video, as per its date stamp, was actually shot on 7 June 2011, long before the US military was embroiled in the ISIS campaign
Echt komt ie weer met een kut website vol met russische propagandaquote:Op zaterdag 22 oktober 2022 11:40 schreef Lospedrosa het volgende:
Kijk hier wat meer gedegen onderzoek naar een vermeende martelkamer.
De gouden tanden (wat rvs bleek) waren gestolen van een lokale tandarts.
Martelingen komen wel degelijk voor. Basterds.
https://www.stopfake.org/(...)rea-torture-chamber/
Stop fake!quote:Op zaterdag 22 oktober 2022 11:43 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Echt komt ie weer met een kut website vol met russische propaganda
Oekraiense propaganda bestaat niet?quote:Op zaterdag 22 oktober 2022 11:43 schreef Korenfok het volgende:
Dat maakt het wat duidelijker voor mij.quote:Op zaterdag 22 oktober 2022 11:19 schreef AchJa het volgende:
Air assault: offensieve operatie om bijvoorbeeld een bruggenhoofd te vormen (diep) in vijandelijk gebied. Er wordt gebruikt gemaakt van een combinatie van vuurkracht, snelheid en het verrassingseffect. Gevechts- en transporthelikopters en infanterie zijn continu nauw bij een operatie betrokken.
Air attack: de zwaarbewapende Apache-gevechtshelikopters hebben de hoofdrol. Luchtmobiele militairen ondersteunen vanaf de grond door bijvoorbeeld doelen aan te wijzen.
Air drop (para): transportvliegtuigen of -helikopters zetten luchtmobiele militairen en/of materieel af in een inzetgebied.
Air landing (TALO): transportvliegtuigen landden in een inzetgebied en zetten personeel en materieel af.
Air mobile: helikopters landen direct in een inzetgebied en zetten personeel af.
Zegt hij dat?quote:Op zaterdag 22 oktober 2022 11:44 schreef AchJa het volgende:
[..]
Oekraiense propaganda bestaat niet?
quote:Op zaterdag 22 oktober 2022 11:43 schreef Korenfok het volgende:
[..]
quote:StopFake is a Ukrainian nonprofit media organization founded in March 2014 by Ukrainian professors and students to refute Russian propaganda and fake news.[2][3][4] Although it began as a Russian and English language fact-checking organization, StopFake has grown to produce a TV show broadcast on 30 local channels, a weekly radio show, and a strong social media following.[5]
Al met al kunnen wij geen conclusies trekken.quote:Op zaterdag 22 oktober 2022 11:40 schreef Lospedrosa het volgende:
Kijk hier wat meer gedegen onderzoek naar een vermeende martelkamer.
De gouden tanden (wat rvs bleek) waren gestolen van een lokale tandarts.
Martelingen komen wel degelijk voor. Basterds.
https://www.stopfake.org/(...)rea-torture-chamber/
Die gast zouden op de krim staan binnen 5 dagen als ze de grens overgaan.quote:Op zaterdag 22 oktober 2022 10:50 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Lot luchtlandingstroepen lijkt misschien een beetje op dat van de A-10. Kwetsbaar tegen een stevige tegenstander.
Achterhaald/obsoleet?
https://www.armytimes.com(...)-waitlists-and-more/
[..]
Elders gelezen:
[..]
Mischien een interessantere vraag om te stellen zou zijn "Wat heeft Rusland de wereld van waarde gebracht"quote:
Roulette?quote:Op zaterdag 22 oktober 2022 12:28 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Mischien een interessantere vraag om te stellen zou zijn "Wat heeft Rusland de wereld van waarde gebracht"
Hooguit Russische roulette dan. Wat simpelweg een gecompliceerde manier is om zelfmoord te plegen.quote:
Misschien had hij eerst eens moeten onderzoeken waar StopFake vandaan komt voordat er gejammerd wordt.quote:
Bruh.quote:Op zaterdag 22 oktober 2022 12:36 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Hooguit Russische roulette dan. Wat simpelweg een gecompliceerde manier is om zelfmoord te plegen.
don't mess with Polandquote:Op zaterdag 22 oktober 2022 02:59 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Haha die Pool is 1,5 keer zo lang en 2 keer zo breed als die Rus. En dan toch stoer doen.
Dashcamfilmpjesquote:Op zaterdag 22 oktober 2022 12:28 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Mischien een interessantere vraag om te stellen zou zijn "Wat heeft Rusland de wereld van waarde gebracht"
Maar even h, met welke reden zou je alle berichten over de Russische praktijken in Oekrane hier gaan nuanceren? Als inwoner van west Europa wordt je leven er in geen enkel opzicht beter op als Rusland deze strijd wint. Je kunt met je westerse achtergrond in mijn optiek niet voor Rusland zijn. Jouw hele waardensysteem, welvaart, vrijheid en mogelijkheden heb je te danken aan ‘het systeem’ wat nu (opnieuw) strijd tegen een systeem dat sterk anders is als het onze. Dus om telkens te je vingertje op te steken en proberen recht te praten wat krom is, lijkt op ofwel een narcistische drang om aandacht te krijgen of een kinderlijk naef beeld van hoe geopolitieke verhoudingen uiteindelijk je leven bepalen.quote:
Rechts inhalen zijn ze ook goed in.quote:
Je opmerkingen slaan weer kant noch wal en omdat anderen je complete onzin lezen en voor zoete koek slikken, hierbij met tegenzin een reactie.quote:Op zaterdag 22 oktober 2022 10:07 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 22 oktober 2022 12:28 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Tolstoj, Dostojevski, wodka, borsjt, goeie worsten, Lada, Yuri Gagarin, schaakkampioenen, Nobelprijswinnaars, oppositieleden, journalisten die hun werk nog doen, activisten.quote:Op zaterdag 22 oktober 2022 12:28 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, maar gas en tanken zijn zo duur.quote:Op zaterdag 22 oktober 2022 13:17 schreef Multatilu het volgende:
Als inwoner van west Europa wordt je leven er in geen enkel opzicht beter op als Rusland deze strijd wint.
Dashcamfilmpjes van autos die door rood rijden in de sneeuwquote:
De laatste 40 jaar waren niet bepaald hun hoogtepunt.quote:Op zaterdag 22 oktober 2022 13:22 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Tolstoj, Dostojevski, wodka, borsjt, goeie worsten, Lada, Yuri Gagarin, schaakkampioenen, Nobelprijswinnaars, oppositieleden, journalisten die hun werk nog doen, activisten.
nou wat melkkoeien betreft hoeven ze niets meer te lerenquote:Op zaterdag 22 oktober 2022 12:28 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Als je naar mensen als Niemoller luistert dan verneem je dat het "eckte Conservatieve" denken tegenwoordig uit Rusland komt. Dat zijn dus serieus mensen die in Nederland een systeem zouden willen zien als in Rusland.quote:Op zaterdag 22 oktober 2022 13:17 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Maar even h, met welke reden zou je alle berichten over de Russische praktijken in Oekrane hier gaan nuanceren? Als inwoner van west Europa wordt je leven er in geen enkel opzicht beter op als Rusland deze strijd wint. Je kunt met je westerse achtergrond in mijn optiek niet voor Rusland zijn. Jouw hele waardensysteem, welvaart, vrijheid en mogelijkheden heb je te danken aan ‘het systeem’ wat nu (opnieuw) strijd tegen een systeem dat sterk anders is als het onze. Dus om telkens te je vingertje op te steken en proberen recht te praten wat krom is, lijkt op ofwel een narcistische drang om aandacht te krijgen of een kinderlijk naef beeld van hoe geopolitieke verhoudingen uiteindelijk je leven bepalen.
Schaalvergroting is geen Russische vinding. Dus nee, dat is geen bijdrage.quote:Op zaterdag 22 oktober 2022 13:47 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nou wat melkkoeien betreft hoeven ze niets meer te leren
bedrijven met 100.000 koeien en 500.000 hectare land
en eigen melk en pudding fabriek en eigen machine en tractor fabriek
Een van de reacties eronder wijst naar een filmpje waarop helemaal niets te zien zou zijn aan die hand dus ik zou nog even geen conclusies hieruit trekken.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 23:43 schreef polderturk het volgende:
Wat is er aan "de hand"?
[ twitter ]
Op dat filmpje is het ook te zienquote:Op zaterdag 22 oktober 2022 14:33 schreef Elpis het volgende:
[..]
Een van de reacties eronder wijst naar een filmpje waarop helemaal niets te zien zou zijn aan die hand dus ik zou nog even geen conclusies hieruit trekken.
https://t.me/KremlinRussian/4033
Maar op welke ondoorgrondelijke manier stellen ze zich dan voor dat hun leven er dan beter uit zou komen te zien? Hebben ze weleens gekeken hoe het leven van een gemiddeldequote:Op zaterdag 22 oktober 2022 14:16 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Als je naar mensen als Niemoller luistert dan verneem je dat het "eckte Conservatieve" denken tegenwoordig uit Rusland komt. Dat zijn dus serieus mensen die in Nederland een systeem zouden willen zien als in Rusland.
Tetris.quote:Op zaterdag 22 oktober 2022 12:28 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Mensen als Niemoller denken dan dat zij de macht zullen krijgen, het zal ze een zorg zijn wat dat betekent voor een ieder die anders denkt of zich uitspreekt (mogelijk zien ze de methodes van Poetin als wenselijk) laat staan wat de gevolgen zijn voor de gewone man.quote:Op zaterdag 22 oktober 2022 15:20 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Maar op welke ondoorgrondelijke manier stellen ze zich dan voor dat hun leven er dan beter uit zou komen te zien? Hebben ze weleens gekeken hoe het leven van een gemiddelde
Rus (daarmee bedoel ik niet de mensen uit Moskou en Sint Petersburg of mensen uit de kringen van oligarchen) eruit ziet? Willen ze daar werkelijk mee ruilen?
Hij heeft ook The Tetris Company opgezet met Henk.quote:Op zaterdag 22 oktober 2022 15:23 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Mjah, maar de uitvinder van Tetris is naar de VS gevlucht en voor Microsoft gaan werken.
Kvass:quote:Op zaterdag 22 oktober 2022 12:28 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De oorsprong van kvass is onbekend, maar de eerste keer dat het in een geschrift vermeld werd was bij een gelegenheid in Kyiv. Dat Russisch noemen is dus wat kort door de bocht, mogelijkerwijs is het dus zelfs Oekraens. Waarom ze het in Oekrane, Rusland en de rest van oost-Europa zo lekker vinden is mij na meerdere keren proberen overigens een volstrekt raadsel.quote:Op zaterdag 22 oktober 2022 15:46 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Kvass:
CUL / Mijn eigen citroenkvass brouwen
Licht zoet, licht alcoholisch, soms een fruitsmaak, altijd een flinke biersmaak en enorm verfrissend.quote:Op zaterdag 22 oktober 2022 16:05 schreef J.B. het volgende:
[..]
De oorsprong van kvass is onbekend, maar de eerste keer dat het in een geschrift vermeld werd was bij een gelegenheid in Kyiv. Dat Russisch noemen is dus wat kort door de bocht, mogelijkerwijs is het dus zelfs Oekraens. Waarom ze het in Oekrane, Rusland en de rest van oost-Europa zo lekker vinden is mij na meerdere keren proberen overigens een volstrekt raadsel.
ik denk dat er veel wodka door moet, dan komt de citroensmaak goed naar voren met heet weerquote:Op zaterdag 22 oktober 2022 16:05 schreef J.B. het volgende:
[..]
De oorsprong van kvass is onbekend, maar de eerste keer dat het in een geschrift vermeld werd was bij een gelegenheid in Kyiv. Dat Russisch noemen is dus wat kort door de bocht, mogelijkerwijs is het dus zelfs Oekraens. Waarom ze het in Oekrane, Rusland en de rest van oost-Europa zo lekker vinden is mij na meerdere keren proberen overigens een volstrekt raadsel.
Wijzen op fake news =/= nuanceren.quote:Op zaterdag 22 oktober 2022 13:17 schreef Multatilu het volgende:
Maar even h, met welke reden zou je alle berichten over de Russische praktijken in Oekrane hier gaan nuanceren?
Het gaat niet om deze ene post van hemquote:
Dan moet je reageren op de andere posts van hem.quote:Op zaterdag 22 oktober 2022 16:38 schreef Multatilu het volgende:
Het gaat niet om deze ene post van hem
Doe niet zo manquote:Op zaterdag 22 oktober 2022 16:40 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dan moet je reageren op de andere posts van hem.
Fake news blijft fake news ongeacht van welke kant het komt. Dat hij daar nu op wijst is zijn goed recht. Dan kan de hele vereniging hier wel weer in een stuip schieten "omdat @Lospedrosa" maar hij heeft in dit geval gewoon een punt.quote:
Ook Petraeus is gewoon met FLO, ergo dit heeft net zoveel waarde als de uitspraken van bv. een de Kruif of Wijninga.quote:
Probeer het nog eens? Probeer nog eens de strekking van mijn post te begrijpen en dan te reagerenquote:Op zaterdag 22 oktober 2022 16:43 schreef AchJa het volgende:
[..]
Fake news blijft fake news ongeacht van welke kant het komt. Dat hij daar nu op wijst is zijn goed recht. Dan kan de hele vereniging hier wel weer in een stuip schieten "omdat @:Lospedrosa" maar hij heeft in dit geval gewoon een punt.
Ik snap jouw strekking prima maar in dit geval wordt er niks genuanceerd, reageer gewoon op feitelijke onwaarheden van hem.quote:Op zaterdag 22 oktober 2022 16:49 schreef Multatilu het volgende:
Probeer het nog eens? Probeer nog eens de strekking van mijn post te begrijpen en dan te reageren
Fake news is fake news als je het ontkrachten. Niet als je met een oneliner de bron ter discussie stelt terwijl de bron van redelijk betrouwbare aard is. Ik meen dat de informatie van Zoka ook niet las fakenews is betiteld, ook al staat ie aan de Russische zijde.quote:Op zaterdag 22 oktober 2022 16:51 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik snap jouw strekking prima maar in dit geval wordt er niks genuanceerd, reageer gewoon op feitelijke onwaarheden van hem.
Volgens mij heb jij het nu over iets anders.quote:Op zaterdag 22 oktober 2022 16:54 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Fake news is fake news als je het ontkrachten. Niet als je met een oneliner de bron ter discussie stelt terwijl de bron van redelijk betrouwbare aard is. Ik meen dat de informatie van Zoka ook niet las fakenews is betiteld, ook al staat ie aan de Russische zijde.
Geef eens wat meer context. Want met deze oneliner kan ik geen ruk.quote:Op zaterdag 22 oktober 2022 16:56 schreef AchJa het volgende:
[..]
Volgens mij heb jij het nu over iets anders.
En ik kan geen ruk met jouw opmerkingen.quote:Op zaterdag 22 oktober 2022 16:57 schreef bleiblei het volgende:
Geef eens wat meer context. Want met deze oneliner kan ik geen ruk.
Dat doen al die nazi-leiders. Orban zal er ook wel wat voor hebben gekregen.quote:Op zaterdag 22 oktober 2022 17:00 schreef Slayage het volgende:
Zou me niks verbazen dat Erdoğan zijn huidige positie zal uitmelken tot komend zomer wanneer er verkiezingen
[ twitter ]
Dat verbaasd dan mij weer weinig. Eens simpel altijd simpel. Blijkt maar weer, die luchtafweer is niet zo heel moeilijk te bedienen ... mits je een beetje iq bezit.quote:Op zaterdag 22 oktober 2022 16:58 schreef AchJa het volgende:
[..]
En ik kan geen ruk met jouw opmerkingen.
Dat verbaast mij dan weer weinig...quote:
Zie hierboven.quote:Eens simpel altijd simpel.
Luchtafweer... Weren we lucht af ofzo?quote:Blijkt maar weer, die luchtafweer is niet zo heel moeilijk te bedienen ... mits je een beetje iq bezit.
Echt, kunnen we gewoon kappen met het strooien van bepaalde termen met een zware lading voor zaken die absoluut niet te vergelijken zijn?quote:Op zaterdag 22 oktober 2022 17:04 schreef Confetti het volgende:
[..]
Dat doen al die nazi-leiders. Orban zal er ook wel wat voor hebben gekregen.
In het door Snyder aangehaalde artikel staan diverse links, naar verschillende bronnen:quote:Op zaterdag 22 oktober 2022 10:07 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Misschien staat die wel op de mailinglist, waar die elke dag top secret spul in z'n mailbox krijgt, net als rob, weet jij veel.quote:Op zaterdag 22 oktober 2022 16:45 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ook Petraeus is gewoon met FLO, ergo dit heeft net zoveel waarde als de uitspraken van bv. een de Kruif of Wijninga.
Heeft Thierry hem al gepost? Of is vrijheid van meningsuiting in dit geval weer niet de bedoeling?quote:Op zaterdag 22 oktober 2022 15:25 schreef Slayage het volgende:
Kneuzen. EN saint javelin rip off EN geven ze toe dat het Iraanse drones zijn EN niet rekening houden met Iraanse religieuze sentimenten EN de tweet verwijderen.
Niks gevoelige materiaal...
[ twitter ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |