quote:Twee overleden personen gevonden in Kia, vermoedelijk vermiste Hebe en Sanne
De politie heeft twee lichamen gevonden in de Kia Picanto die eerder vanavond werd aangetroffen. Volgens de politie gaat het vermoedelijk om de 10-jarige Hebe Zwart en haar begeleider Sanne Bos (26). "Wij hebben alle reden om aan te nemen dat het gaat om Sanne en Hebe", zegt een politiewoordvoerder.
Eerder op de avond maakte de politie bekend dat een donkerkleurige Kia Picanto in het water was gevonden in de buurt van Den Bosch. De auto werd bij het knooppunt Empel gevonden op ongeveer 40 kilometer van Raamsdonksveer, de plek waar de twee vandaan vertrokken waren
Was geen aanval op iemand, ik weet inmiddels wel dat hier nog dagen over doorgaat.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 07:39 schreef patrickt37 het volgende:
[..]
Inderdaad een ongeval analyse. Maar dit doe ik omdat ik meer informatie heb dan jij.
Mee eens. Heb zelf een ongeluk gehad in zo'n bocht, maar ben "gered" door de vangrail. Ook niet aan te raden maar dat terzijde. Maar als ik het goed begrepen heb stond er net op dat stukje geen rail en ja, dan is het niet verwonderlijk dat je binnen een split second verdwijnt zonder dat iemand het door heeft.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 07:51 schreef maan_man het volgende:
Valt natuurlijk ook niet uit te sluiten dat iemand het ongeval heeft zien gebeuren. Ik denk dat op de autosnelweg zelden mensen die direct achter een ongeval rijden, stoppen. Rij je de toegestane snelheid van 100 kilometer per uur dan leg je 27,7 meter per seconden af. Realiseren dat je voorganger eraf schiet en remmen dan sta je zo 2,5 voetbalveld verderop stil op een halfbakken vluchtstrook. Teruglopen wat al gevaarlijk is en dan moet je ook nog in een bocht overstreken. Het is best logisch dat je denkt die auto's achter mij stoppen wel. Maar als jij netjes 2 seconden achter het ongevalsvoertuig rijdt en jouw achterligger rijdt netjes 2 seconden achter jou, dan zit er ruim 200 meter tussen die voertuigen voor en achter jou en is de vraag: heb je dan nog wel zicht op de ongeval in zo'n bocht?
Stel dat je het ongeval hebt gezien. Ga je dan na zo'n amber alert bellen: "Hey, met Henk. Ik heb die mensen aan hun lot overgelaten."
Er bestaat uiteraard ook de kans dat niemand het heeft gezien. Alhoewel de kans klein is in de spits, lijkt in zo'n bocht 3 á 4 seconden geen verkeer mij voldoende om een situatie te creëren waarbij niemand het ongeval heeft gezien.
de 'iemand anders doet t wel' gedachte zie je idd veel bij ongelukken en zinloos geweld.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 07:51 schreef maan_man het volgende:
Valt natuurlijk ook niet uit te sluiten dat iemand het ongeval heeft zien gebeuren. Ik denk dat op de autosnelweg zelden mensen die direct achter een ongeval rijden, stoppen. Rij je de toegestane snelheid van 100 kilometer per uur dan leg je 27,7 meter per seconden af. Realiseren dat je voorganger eraf schiet en remmen dan sta je zo 2,5 voetbalveld verderop stil op een halfbakken vluchtstrook. Teruglopen wat al gevaarlijk is en dan moet je ook nog in een bocht overstreken. Het is best logisch dat je denkt die auto's achter mij stoppen wel. Maar als jij netjes 2 seconden achter het ongevalsvoertuig rijdt en jouw achterligger rijdt netjes 2 seconden achter jou, dan zit er ruim 200 meter tussen die voertuigen voor en achter jou en is de vraag: heb je dan nog wel zicht op de ongeval in zo'n bocht?
Stel dat je het ongeval hebt gezien. Ga je dan na zo'n amber alert bellen: "Hey, met Henk. Ik heb die mensen aan hun lot overgelaten."
Er bestaat uiteraard ook de kans dat niemand het heeft gezien. Alhoewel de kans klein is in de spits, lijkt in zo'n bocht 3 á 4 seconden geen verkeer mij voldoende om een situatie te creëren waarbij niemand het ongeval heeft gezien.
quote:De politie kreeg de afgelopen dagen honderden tips over waar de vermiste 10-jarige en haar 26-jarige begeleidster zouden kunnen zijn, laat de woordvoerder weten. Ze kreeg ook tips over de plek waar de auto uiteindelijk gevonden is.
Op dinsdagavond zijn politieagenten op de bewuste plek bij knooppunt Empel op zoek geweest naar de auto. "Zij hebben geen enkel zicht gehad op de auto. De vindplek van de auto lag uiteindelijk ver van de bandensporen."
Op woensdag kreeg de politie nieuwe informatie binnen waarop ze opnieuw op deze locatie is gaan zoeken. Daarvoor is een politiehelikopter van de landelijke eenheid ingezet. "Met een politiehelikopter is er beter zicht op het terrein, zij gebruiken ook een camera en kunnen meer zien." Om wat voor nieuwe informatie het gaat, kan de woordvoerder niet zeggen.
Bij Omroep Brabant hebben zich meerdere mensen gemeld dat ze de vindplek al eerder tipten bij de politie.
Het onderzoek naar de toedracht van het ongeval gaat nog enkele dagen duren.
Ik denk dat het uiteindelijk toch weinig verschil meer had gemaakt gezien de foto's van de auto. Al met al is er gewoon bijzonder goed werk verricht door politie en andere instanties.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 08:07 schreef Maanvis het volgende:
https://www.omroepbrabant(...)-en-hebe-gevonden-is
@:viv ze kregen dus idd tips binnen over die locatie. En de politie heeft er dus ook al eerder gezocht op dinsdag, maar heeft toen niets gevonden.
[..]
Zeker om dat daar die bosjes staan. Met genoeg snelheid kan het ineens floep weg zijnquote:Op donderdag 20 oktober 2022 08:01 schreef MissBitchy het volgende:
[..]
Mee eens. Heb zelf een ongeluk gehad in zo'n bocht, maar ben "gered" door de vangrail. Ook niet aan te raden maar dat terzijde. Maar als ik het goed begrepen heb stond er net op dat stukje geen rail en ja, dan is het niet verwonderlijk dat je binnen een split second verdwijnt zonder dat iemand het door heeft.
idd, heb wat soortgelijke nieuwsberichten gelezen. vaak kunnen ze 't niet navertellen.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 08:12 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik denk dat het uiteindelijk toch weinig verschil meer had gemaakt gezien de foto's van de auto. Al met al is er gewoon bijzonder goed werk verricht door politie en andere instanties.
Ja en dan?quote:Op donderdag 20 oktober 2022 08:13 schreef jorienvdherik het volgende:
Hoe krijg je het voor elkaar om er in een flauwe bocht van af te schieten?
Zou als ouder heel erg de begeleidster dit verwijten
quote:Op donderdag 20 oktober 2022 08:13 schreef jorienvdherik het volgende:
Te kort door de bocht om die begeleidster nu zo aan te pakken. Kunnen allerlei redenen voor zijn en ongelukken gebeuren helaas gewoon, hoe triest deze situatie ook is.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 08:13 schreef jorienvdherik het volgende:
Wat is daar het praktisch nut van?quote:Op donderdag 20 oktober 2022 08:13 schreef jorienvdherik het volgende:
Advies snelheid in die bocht 90, misschien slechte weersomstandigheden, want herfst, ja dan kan het al snel mis gaan.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 08:13 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Zeker om dat daar die bosjes staan. Met genoeg snelheid kan het ineens floep weg zijn
Het is nauwelijks een bocht te noemen, op zijn best buigt het wat af.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 08:18 schreef MissBitchy het volgende:
[..]
Advies snelheid in die bocht 90, misschien slechte weersomstandigheden, want herfst, ja dan kan het al snel mis gaan.
Hoe krijg je het voor elkaar om dit in deze situatie je bek uit te krijgen? Echt joh..quote:Op donderdag 20 oktober 2022 08:13 schreef jorienvdherik het volgende:
Dat is het risico als je je kind met een ander laat meerijdenquote:Op donderdag 20 oktober 2022 08:13 schreef jorienvdherik het volgende:
Precies het criterium wat een bocht van een recht stuk onderscheid. Maar toch bedankt.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 08:19 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het is nauwelijks een bocht te noemen, op zijn best buigt het wat af.
Als je als ouder de bestuurder dit verwijt dan ben je geen kind waardig. Wat een totale kul reactie zeg.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 08:13 schreef jorienvdherik het volgende:
Technisch mankement aan de auto, hartstilstand, afgeleid door het kind. Genoeg redenen te bedenken.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 08:13 schreef jorienvdherik het volgende:
Verwijten schiet je sowieso weinig mee op. En bij de begeleidster in dit geval helemaal om voor de hand liggende redenenquote:Op donderdag 20 oktober 2022 08:17 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Wat is daar het praktisch nut van?
Niet alles hoeft eigen schuld te zijn, in jouw leefwereld misschien wel.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 08:13 schreef jorienvdherik het volgende:
Ik snap ook niet dat mensen nooit gewoon eerst even de officiele onderzoeksresultaten afwachten.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 08:17 schreef Nielsch het volgende:
Welk lid van het Fok! Detectiveteam heedt de juiste vindplaats gevonden?
Dat speculeren is een vorm van sensatiezoeken. Dat is mens eigen. Ik heb er ook niks mee maar jezelf daar zo aan storen is ook verloren energiequote:Op donderdag 20 oktober 2022 08:23 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik snap ook niet dat mensen nooit gewoon eerst even de officiele onderzoeksresultaten afwachten.
Wat is dat toch? Laat de mensen die daarvoor opgeleid zijn gewoon hun werk doen.
Neemt nog steeds niet weg dat er een meervoudig gehandicapt meisje op de achterbank zit. Even afgeleid, achterom kijken en dan kan het zelfs op een recht stuk nog mis gaan. Maar goed, ze zijn godzijdank gevonden, eeuwig speculeren hier over heeft ook geen zin, het is allemaal al erg genoeg.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 08:19 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het is nauwelijks een bocht te noemen, op zijn best buigt het wat af.
Waarom niet, op het moment dat je het ziet gebeuren ga je er niet vanuit dat ze 50 meter verderop ondersteboven in de sloot belanden. Je neemt dan aan dat de mensen achter je de auto ook wel zien. Voor je eigen veiligheid rijdt je dan door.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 07:51 schreef maan_man het volgende:
ze huren haar toch zelf in? ze is net geen beginnend bestuurder meer. maargoed, onwel worden kan ook nog altijd he, of iets met Hebe waardoor ze niet haar aandacht meer bij de weg had. daarnaast had ze haar locatie gedeeld met haar vriend, en volgens mij niet met de ouders, terwijl ze daar heen ging?quote:Op donderdag 20 oktober 2022 08:13 schreef jorienvdherik het volgende:
maar wel handig als we hiervan kunnen leren zodat dit soort ongelukken minder voorkomen. Weet je nog, 12 steden 13 ongelukken?quote:Op donderdag 20 oktober 2022 08:17 schreef Oriente het volgende:
[..]
Te kort door de bocht om die begeleidster nu zo aan te pakken. Kunnen allerlei redenen voor zijn en ongelukken gebeuren helaas gewoon, hoe triest deze situatie ook is.
Ik heb geen idee hoe lang ze haar rijbewijs heeft.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 08:28 schreef Maanvis het volgende:
[..]
ze huren haar toch zelf in? ze is net geen beginnend bestuurder meer. maargoed, onwel worden kan ook nog altijd he, of iets met Hebe waardoor ze niet haar aandacht meer bij de weg had. daarnaast had ze haar locatie gedeeld met haar vriend, en volgens mij niet met de ouders, terwijl ze daar heen ging?
Echt, en weer het halve topic reageren op een trollpost.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 08:28 schreef Maanvis het volgende:
[..]
ze huren haar toch zelf in? ze is net geen beginnend bestuurder meer. maargoed, onwel worden kan ook nog altijd he, of iets met Hebe waardoor ze niet haar aandacht meer bij de weg had. daarnaast had ze haar locatie gedeeld met haar vriend, en volgens mij niet met de ouders, terwijl ze daar heen ging?
Nam ze niet ook per ongeluk de verkeerde afslag? Helemaal rechts naar Utrecht ipv de afslag richting Tilburg?quote:Op donderdag 20 oktober 2022 08:21 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Technisch mankement aan de auto, hartstilstand, afgeleid door het kind. Genoeg redenen te bedenken.
100% speculatie. Niet doen.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 08:25 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Waarom niet, op het moment dat je het ziet gebeuren ga je er niet vanuit dat ze 50 meter verderop ondersteboven in de sloot belanden. Je neemt dan aan dat de mensen achter je de auto ook wel zien. Voor je eigen veiligheid rijdt je dan door.
Ik vind je een grotere lul als je dan vervolgens niet op de Amber Alerts reageert.
Nee dat dacht ik eerst ook omdat op het kaartje wel een meertje bij de andere afslag staat, maar dat is niet goed weergegeven op google maps, op sateliet modus, of openkaart data is het wel aangegeven.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 08:33 schreef Perrin het volgende:
[..]
Nam ze niet ook per ongeluk de verkeerde afslag?
Dit heeft heeeelemaal niks met speculatie te maken.quote:
komt door peter R de vries en andere onderzoeksjournalisten. We kicken op het mysterie ontrafelen wat dit soort dingen met zich meebrengt. Wed maar dat als hij nog geleefd had dat ie dan in allerlei praatprogramma's aan was geschoven om dubieuze opzet te bespreken..quote:Op donderdag 20 oktober 2022 08:23 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik snap ook niet dat mensen nooit gewoon eerst even de officiele onderzoeksresultaten afwachten.
Wat is dat toch? Laat de mensen die daarvoor opgeleid zijn gewoon hun werk doen.
Volgens mij hebben we aan 1 Robbert van den Broeke meer dan genoeg.
Ah check, dat andere meertje zie je idd slecht.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 08:34 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nee dat dacht ik eerst ook omdat op het kaartje wel een meertje bij de andere afslag staat, maar dat is niet goed weergegeven op google maps, op sateliet modus, of openkaart data is het wel aangegeven.
Wat een BS weer, hij liet zich helemaal niet uit over ongevallen.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 08:34 schreef Maanvis het volgende:
[..]
komt door peter R de vries en andere onderzoeksjournalisten. We kicken op het mysterie ontrafelen wat dit soort dingen met zich meebrengt. Wed maar dat als hij nog geleefd had dat ie dan in allerlei praatprogramma's aan was geschoven om dubieuze opzet te bespreken..
Is het niet. Het is een tegenwerping gericht op de stelling van een ander dat het raar zou zijn om pas achteraf de politie te tippen met de implicatie dat je onjuist gehandeld zou hebben door op het moment zelf niet iets te doen.quote:
Nee ze reed op de juiste baanquote:Op donderdag 20 oktober 2022 08:33 schreef Perrin het volgende:
[..]
Nam ze niet ook per ongeluk de verkeerde afslag? Helemaal rechts naar Utrecht ipv de afslag richting Tilburg?
Bullshit. Hoe vaak heeft Peter R. de Vries zich uitgelaten over verkeersongelukken? Alleen omdat het nu twee dagen duurde, een kind vermist was en er een Amber Alert was uitgegeven is het uitgebreid behandeld in de media. Er zijn vaker ongelukken geweest waarbij kinderen omkwamen en die worden echt niet zo uitgebreid en langdurig behandeld en al helemaal niet door misdaadverslaggevers.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 08:34 schreef Maanvis het volgende:
[..]
komt door peter R de vries en andere onderzoeksjournalisten. We kicken op het mysterie ontrafelen wat dit soort dingen met zich meebrengt. Wed maar dat als hij nog geleefd had dat ie dan in allerlei praatprogramma's aan was geschoven om dubieuze opzet te bespreken..
Wie weet heeft ze wel een hartaanval gehad achter het stuurquote:Op donderdag 20 oktober 2022 08:39 schreef hoechst het volgende:
Dus ze heeft gewoon ff niet opgelet en heeft de bocht gemist?
Dat lijkt nu de theorie. Alleen op Fok! moet er nog even wat meer gebeuren.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 08:39 schreef hoechst het volgende:
Ik vind het sowieso raar dat mensen dneken slimmer te zijn dan de opsporingsdiensten. Ik weet nog wel toen men op zoek was naar Ted Bundy, en er kwamen duizenden telefoontjes binnen van mensen die dachten dat zij iemand kende die wel eens Ted Bundy zou kunnen zijn,quote:Op donderdag 20 oktober 2022 07:21 schreef Viv het volgende:
[..]
Ah, wel goed om te horen, want er waren kennelijk mensen op social media boos omdat ze die bandensporen al ruim eerder doorgegeven hadden dan woensdagavond, toen ze door een agent gezien waren.
Neen. Bij 100 km/u is de remweg bij een auto gemiddeld ruim onder de 100 meter. Tel daarbij nog wel de reactietijd op, meestal een seconde, dan zit je totale stopafstand op hooguit 130 meter. Geen idee waar jij je wijsheid vandaan haalt, maar 250 stopafstand bij 100 km/u is echt onzin.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 07:51 schreef maan_man het volgende:
Ik denk dat op de autosnelweg zelden mensen die direct achter een ongeval rijden, stoppen. Rij je de toegestane snelheid van 100 kilometer per uur dan leg je 27,7 meter per seconden af. Realiseren dat je voorganger eraf schiet en remmen dan sta je zo 2,5 voetbalveld verderop stil op een halfbakken vluchtstrook.
Welke info heb jij die wij niet hebben? Kan zo 5 scenario's verzinnen waar de bestuurster niets kwalijk te nemen valt; klapband, onwelwording, afgesneden worden, dier op de weg, etc.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 08:13 schreef jorienvdherik het volgende:
Het onderzoek is nog gaande maar je verwacht dat die vraag hier al beantwoord kan worden?quote:Op donderdag 20 oktober 2022 08:39 schreef hoechst het volgende:
Ja en dan vol in de remmen in de bocht. Ik weet niet wat er slimmer is. 300-400 meter doorrijden en op een veilige plek bellen of je auto in een bocht parkeren.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 08:42 schreef Justinn het volgende:
[..]
Neen. Bij 100 km/u is de remweg bij een auto gemiddeld ruim onder de 100 meter. Tel daarbij nog wel de reactietijd op, meestal een seconde, dan zit je totale stopafstand op hooguit 130 meter. Geen idee waar jij je wijsheid vandaan haalt, maar 250 meter remweg is echt onzin.
Daarnaast; als je niet kan stoppen / helpen dan kan je ook 112 bellen vanuit de auto.
[..]
Welke info heb jij die wij niet hebben? Kan zo 5 scenario's verzinnen waar de bestuurster niets kwalijk te nemen valt; klapband, onwelwording, afgesneden worden, dier op de weg, etc.
Wat een topic dit.
... of ze is onwel geworden.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 08:39 schreef hoechst het volgende:
Kan ook onwel geworden zijn, geschrokken zijn van een verkeerssituatie, technisch falen van de auto. Lijkt me lastig te bepalen zonder verder bewijs.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 08:39 schreef hoechst het volgende:
Ik hoop iig wel dat de uitvaart van deze meiden rekening gehouden wordt met wat de famliie wil, en dat er niet bepaalde mensen ook nog hier optreden als 'woordvoerder van de familie en degene die ook de uitvaart regelt'. Sanne en Hebe hebben meer famlie/collega's en vrienden dan deze persoon.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 08:25 schreef MissBitchy het volgende:
[..]
Neemt nog steeds niet weg dat er een meervoudig gehandicapt meisje op de achterbank zit. Even afgeleid, achterom kijken en dan kan het zelfs op een recht stuk nog mis gaan. Maar goed, ze zijn godzijdank gevonden, eeuwig speculeren hier over heeft ook geen zin, het is allemaal al erg genoeg.
Terecht punt inderdaad. Je hoeft/gaat niet vol in de remmen als dat niet hoeft. Echter 250 meter verderop en/of na de bocht stoppen kan doorgaans prima om daarna 112 te bellen en waar nodig te helpen (aanwijzen waar de auto eraf vloog).quote:Op donderdag 20 oktober 2022 08:44 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Ja en dan vol in de remmen in de bocht. Ik weet niet wat er slimmer is. 300-400 meter doorrijden en op een veilige plek bellen of je auto in een bocht parkeren.
met 90 hm/h rijd je 25 meter per secondequote:Op donderdag 20 oktober 2022 08:27 schreef Jor_Dii het volgende:
Het is overigens zo'n 15-20 meter tot het water begint daar langs de afrit, zegt wat over de snelheid waarmee het gegaan is.
het was oorspronkelijk misschien een ontvoering, ze hielden met alle scenario's rekeningquote:Op donderdag 20 oktober 2022 08:35 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wat een BS weer, hij liet zich helemaal niet uit over ongevallen.
Precies en dat kan best verklaren waarom niemand het heeft zien gebeuren.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 08:48 schreef Maanvis het volgende:
[..]
met 90 hm/h rijd je 25 meter per seconde
Waarom? Nee, er was een goede band met Sanne en het is nog niet eens bekend wat er heeft plaatsgevonden. Meteen Sanne dingen gaan verwijten is natuurlijk primitief. Ongelukken gebeuren en wie weet werd Sanne ineens onwel. In zulke situaties gaan ouders vaak hunzelf dingen verwijten.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 08:13 schreef jorienvdherik het volgende:
Of misschien een klapband.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 08:39 schreef hoechst het volgende:
Mensen zijn niet slimmer dan opsporingsdiensten, maar willen een verklaring om noodsituaties in hun hoofd te verwerken. Een vorm van coping is simpelweg 'een schuldige' aanwijzen, want dat is in de belevingswereld van die users makkelijker te begrijpen. Dingen als 'domme pech' zijn meer confronterend (kan je zelf ook overkomen namelijk), dus wordt dat voor het gemak buiten beschouwing gelaten. Ergo; schuldvraag versimpelen naar zwart/wit vingertje wijzen voor eigen gemoedsrust.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 08:41 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ik vind het sowieso raar dat mensen dneken slimmer te zijn dan de opsporingsdiensten.
nouja, tis dan wel een samenloop van omstandigheden. net op het moment dat je een ongeluk krijgt is je telefoon leeg. wat ik me afvraag is wat de 'nieuwe informatie' was waardoor de polizei besloot om nog eens daar te kijken. Want die bandensporen waren toen al bekend. Misschien een getuige of dat ze toch die telefoon hebben kunnen pingen?quote:Op donderdag 20 oktober 2022 08:41 schreef alpeko het volgende:
Wrang dat ze zo lang op de verkeerde plek hebben gezocht ook al is het logisch als daar het laatste telefoonsignaal is gegeven en dat men ondanks eerder zoektocht op deze locatie de auto toch heeft gemist. Het zal vermoedelijk niks hebben uitgemaakt voor de 2 dames zelf gezien de foto's maar voor de nabestaanden moet het een hel geweest zijn die onzekerheid.
Én (vermoedelijk) telefoon leeg op een andere locatie, én (vermoedelijk) niemand die het heeft zien gebeuren... wat een noodlotBewijst wel het nut van autosystemen die zelf de nooddiensten inseinen, zelfs in ons drukke landje.
Mensen hebben dinsdag al melding gemaakt van bandensporen/iets verdachts daar. Er is dinsdag ook onderzoek gedaan, maar toen niets gevonden.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 08:54 schreef Maanvis het volgende:
[..]
nouja, tis dan wel een samenloop van omstandigheden. net op het moment dat je een ongeluk krijgt is je telefoon leeg. wat ik me afvraag is wat de 'nieuwe informatie' was waardoor de polizei besloot om nog eens daar te kijken. Want die bandensporen waren toen al bekend. Misschien een getuige of dat ze toch die telefoon hebben kunnen pingen?
De meeste telefoons doen het niet meer als ze in het water terechtkomen.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 08:54 schreef Maanvis het volgende:
[..]
nouja, tis dan wel een samenloop van omstandigheden. net op het moment dat je een ongeluk krijgt is je telefoon leeg. wat ik me afvraag is wat de 'nieuwe informatie' was waardoor de polizei besloot om nog eens daar te kijken. Want die bandensporen waren toen al bekend. Misschien een getuige of dat ze toch die telefoon hebben kunnen pingen?
dan kan je net zo goed amber alert en opsporing verzocht afschaffen, en alle burgerwachten verbieden. Ze vragen om tips, dan moet je niet gaan zeiken dat mensen ook ff meedenken.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 08:41 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ik vind het sowieso raar dat mensen dneken slimmer te zijn dan de opsporingsdiensten. Ik weet nog wel toen men op zoek was naar Ted Bundy, en er kwamen duizenden telefoontjes binnen van mensen die dachten dat zij iemand kende die wel eens Ted Bundy zou kunnen zijn,
Nu ook, er komen heel veel tips voorbij en er worden heel wat manuren besteed aan de zaak. Ga er maar aan staan. Natuurlijk, vanuit perspectief van één iemand die aangeeft dat ie wat gezien heeft lijkt het alsof ze hem niet serieus namen, maar in praktijk bellen mensen aan de lopende band met 'ik denk dat het daar moet zijn gebeurd' en allemaal verwachten ze dat er meerdere mensen die tip meteen gaan onderzoeken.
Het was al heel warm in de vroege ochtend met 17°C dankzij warme lucht uit het zuiden. Rond 9:00 code geel door regen en ook onweer kwam voorbij.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 03:03 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik heb het even op buienradar teruggekeken, mogelijk regende het wel, maar geen noodweer wat ik op de kaart kan zien. https://www.buienradar.nl(...)archief/202210171500
The strenght of our team is the team.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 08:17 schreef Nielsch het volgende:
Welk lid van het Fok! Detectiveteam heedt de juiste vindplaats gevonden?
Het hoeft geen opzet geweest te zijn, soms moet je onverwacht uitwijken en dan zit een ongeluk in een klein hoekje.quote:Op woensdag 19 oktober 2022 23:58 schreef Momo het volgende:
[..]
Iemand die hun auto van de weg heeft geduwd of ook betrokken was bij een ongeluk? Lijkt mij onwaarschijnlijk.
Wie zeikt dan over de tips én heeft zelf om die tips gevraagd? Bron?quote:Op donderdag 20 oktober 2022 08:58 schreef Maanvis het volgende:
[..]
dan kan je net zo goed amber alert en opsporing verzocht afschaffen, en alle burgerwachten verbieden. Ze vragen om tips, dan moet je niet gaan zeiken dat mensen ook ff meedenken.
Dus jij denkt dat het niet belangrijk is om te weten of Sanne zelf een foutje heeft gemaakt of (per ongeluk) van de weg is geduwd door een ander?quote:Op woensdag 19 oktober 2022 23:57 schreef Pokkehandtas het volgende:
[..]
Dat is verre van belangrijk, Sanne was gek op haar. Gewoon een ongeluk dus.
dit is een discussieforum, geen wachtforumquote:Op donderdag 20 oktober 2022 08:44 schreef Evenstar het volgende:
[..]
... of ze is onwel geworden.
... of van de baan geduwd.
... of gewoon botte pech gehad en door aquaplaning van de weg gegleden.
... of opeens een lekke band gekregen waardoor ze controle verloor.
... of inderdaad om wat voor reden dan ook even niet opgelet.
... of uit moeten wijken voor een dier.
Laten wij vooral wachten op wat de politie uiteindelijk te melden heeft en niet vooraan proberen te staan om een schuldige aan te wijzen.
Lees anders eens even. Het gaat er niet om dat mensen niet met tips kunnen komen, maar het gezeik achteraf dat hun tip niet helemaal is uitgeplozen. Het gaat dus niet om het meedenken, natuurlijk wordt dat gewaardeerd. Maar de boosheid tegen de diensten slaat nergens op. Nogmaals, lees even wat zorgvuldiger.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 08:58 schreef Maanvis het volgende:
[..]
dan kan je net zo goed amber alert en opsporing verzocht afschaffen, en alle burgerwachten verbieden. Ze vragen om tips, dan moet je niet gaan zeiken dat mensen ook ff meedenken.
Ik denk dat je geen dingen voor de nabestaanden moet gaan lopen invullen.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 09:00 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Dus jij denkt dat het niet belangrijk is om te weten of Sanne zelf een foutje heeft gemaakt of (per ongeluk) van de weg is geduwd door een ander?
Ik denk dat zowel de politie als nabestaanden er een iets andere mening op nahouden.
Duidelijkheid is fijn, maar je haalt ze er niet mee terug.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 09:00 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Dus jij denkt dat het niet belangrijk is om te weten of Sanne zelf een foutje heeft gemaakt of (per ongeluk) van de weg is geduwd door een ander?
Ik denk dat zowel de politie als nabestaanden er een iets andere mening op nahouden.
Mijn broertje is overleden aan wiegedood toen ie 3 maanden oud was. Ik was toen 6. Het heeft mijn leven veranderd. Mijn moeder en ik vroegen zich steeds af hoe het had kunnen gebeuren. Het was in 1987 toen het onderzoek pas net in een stroomversnelling kwam. Tuurlijk, je krijgt ze er niet mee terug. Maar het kan wel afsluiting geven.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 09:03 schreef MissBitchy het volgende:
[..]
Duidelijkheid is fijn, maar je haalt ze er niet mee terug.
Ja klopt, echter is een discussie voeren wat anders dan een schuldige proberen aan te wijzen, zonder dat je de feiten op een rijtje hebt.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 09:01 schreef Maanvis het volgende:
[..]
dit is een discussieforum, geen wachtforum
Ik vind dit geroddel over de intimi van de slachtoffers echt onsmakelijk. Iemand in zo'n onzekere situatie kan onredelijk zijn ja. Dat is bijzonder menselijk en niet iets om iemand in zo'n situatie op af te rekenen.quote:
Het spijt mij oprecht dat jij dat hebt meegemaakt, maar dan verwacht ik juist van jou dat je ook begrip zou moeten hebben dat een schuldige zoeken zonder dat je de feiten kent echt niemand helpt.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 09:07 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Mijn broertje is overleden aan wiegedood toen ie 3 maanden oud was. Ik was toen 6. Het heeft mijn leven veranderd. Mijn moeder en ik vroegen zich steeds af hoe het had kunnen gebeuren. Het was in 1987 toen het onderzoek pas net in een stroomversnelling kwam. Tuurlijk, je krijgt ze er niet mee terug. Maar het kan wel afsluiting geven.
Ik heb zelf mede hierdoor ook enorm de drang om een verklaring te zoeken voor dingen die er gebeuren, zodat ik het kan verwerken. Ik kan niets los laten.
Niet gek he als je daar de afrit neemt met 80-90km/u.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 09:19 schreef Poolbal het volgende:
Zo te zien is de auto met best wat snelheid in het water gereden.
och je moet eens weten hoeveel mensen er kapitaliseren op verdriet om aandacht naar zichzelf te trekken. er hoeft maar iets te gebeuren en de talkshows zitten alweer vol met zogeheten experrts en woordvoerders.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 09:09 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Ik vind dit geroddel over de intimi van de slachtoffers echt onsmakelijk. Iemand in zo'n onzekere situatie kan onredelijk zijn ja. Dat is bijzonder menselijk en niet iets om iemand in zo'n situatie op af te rekenen.
Laat staan dat het rechtvaardiging is om daarover te blijven roddelen, stoken en speculeren onder het schijnheilige mom van 'hoop' en 'bezorgdheid'.
En waarom zouden we 'jouw bron' moeten geloven?quote:Op donderdag 20 oktober 2022 09:17 schreef patrickt37 het volgende:
Vanuit mijn bron vernomen dat het wss geen eenzijdig ongeval was.
Hij was wel diegene die gisteren voor alle media al riep dat ze gevonden waren en daarna ook uitgelegd hoe hij het wist. Zeg niet dat dit dan ook waar moet zijn en ik weet ook niet hoe slim het is om dit te posten als er verder nog niks bekend is ....quote:Op donderdag 20 oktober 2022 09:21 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
En waarom zouden we 'jouw bron' moeten geloven?
Omdat ie gister ook met correcte info kwam. Inside info vanwege zijn werk.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 09:21 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
gisteren wist ie ook dat het om de auto van de 2 ging, en dat ze overleden warenquote:Op donderdag 20 oktober 2022 09:21 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Of misschien gebeurde er wel iets met Hebe op de achterbank waardoor ze achterom moest kijken en zo de macht over het stuur verloor. Het kan allemaal.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 09:23 schreef Momo het volgende:
Snap dat niet sommige mensen meteen Sanne voor de bus willen gooien vanwege dit ongeluk. Een ongeluk kan iedereen gebeuren. Misschien kwam het door een externe factor zoals pech of een andere weggebruiker en al zal ze zelf de bocht verkeerd hebben ingeschat, mensen maken fouten in het verkeer. Ja, jij ook wel eens. De afloop is nu wel heel luguber.
Tja, op z'n minst opmerkelijk inderdaad, maar zo kun je denk ik 100 punten aanwijzen waar het niet logisch is.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 09:24 schreef DX11 het volgende:
Nogmaals voor de ochtend mensen die het vannacht misschien gemist hebben:
[ afbeelding ]
https://i.imgur.com/xnFusV9.jpg
Geel is vangrail, rood is GEEN vangrail.
Waarom staat er in vredesnaam overal een vangrail behalve in het MIDDEN VAN DE BOCHT???
quote:Op donderdag 20 oktober 2022 09:26 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Zag net deze foto op twitter voorbij komen. Wel een mooie foto van hun 2 samen...
Het antwoord staat in het vorige topic.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 09:24 schreef DX11 het volgende:
[ afbeelding ]
Waarom staat er in vredesnaam overal een vangrail behalve in het MIDDEN VAN DE BOCHT???
Dat is gister al aan je uitgelegd, om de natuur te kunnen onderhouden. Wat natuurlijk belachelijk isquote:Op donderdag 20 oktober 2022 09:24 schreef DX11 het volgende:
[ afbeelding ]
Waarom post je dit meerdere keren? We weten nu wel dat daar geen vangrail zat en het waarom is al meerdere keren aan je uitgelegd.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 09:24 schreef DX11 het volgende:
[ afbeelding ]
Misschien al eens weg gehaald om vervangen te worden , omdat er al eens een vracht auto tegen aan gezeten heb .. je weet nooit ..quote:Op donderdag 20 oktober 2022 09:24 schreef DX11 het volgende:
[ afbeelding ]
Volgens mij wel.quote:Op woensdag 19 oktober 2022 23:58 schreef PS. het volgende:
[..]
Volgens mij onderzoeken ze dat dan niet eens, omdat er toch niemand meer vervolgd kan worden.
https://www.omroepbrabant(...)acht-duurt-nog-dagenquote:Onderzoek naar toedracht ongeluk duurt nog enkele dagen
Om te kunnen achterhalen wat er precies is gebeurd met de auto van de vermiste Hebe en Sanne, wordt er onderzoek gedaan naar de toedracht van het ongeluk. Dat onderzoek gaat volgens een woordvoerder van de politie nog wel enkele dagen duren.
Ik zie geen posts met informatie die ik niet op dat moment ook al op Twitter voorbij zag komen en wat op basis van hulpdiensten en FlightRadar al te herleiden was.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 09:22 schreef alpeko het volgende:
[..]
Omdat ie gister ook met correcte info kwam. Inside info vanwege zijn werk.
Het zal niet de enige plek zijn waar dat zo is, hoe moeten snoeiers e.d. anders op die plek komen?quote:Op donderdag 20 oktober 2022 09:27 schreef PS. het volgende:
[..]
Dat is gister al aan je uitgelegd, om de natuur te kunnen onderhouden. Wat natuurlijk belachelijk is
Dat hoef ik ook niet te doen, dat heeft de politie (zoals altijd) al gedaan.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 09:03 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Ik denk dat je geen dingen voor de nabestaanden moet gaan lopen invullen.
Ja bedoelde dat anders. De toedracht zal wel onderzocht wordenquote:Op donderdag 20 oktober 2022 09:28 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Volgens mij wel.
[..]
https://www.omroepbrabant(...)acht-duurt-nog-dagen
Zat er ruim 10 jaar geleden ook al niet, bewuste keuze geweest:quote:Op donderdag 20 oktober 2022 09:28 schreef RAVW het volgende:
[..]
Misschien al eens weg gehaald om vervangen te worden , omdat er al eens een vracht auto tegen aan gezeten heb .. je weet nooit ..
Maar hoe veel pech kan je hebben op een stukje van 30 meter waar net geen vangrail staat dan te verongelukken.
Voor de bocht een ingang maken.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 09:29 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Het zal niet de enige plek zijn waar dat zo is, hoe moeten snoeiers e.d. anders op die plek komen?
Dus dan maar beter niet weten of ze (per ongeluk) van de weg zijn geduwd door iemand? Om maar een optie te noemen. OK, dat lijkt mij een fijn gevoel als nabestaande.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 09:03 schreef MissBitchy het volgende:
[..]
Duidelijkheid is fijn, maar je haalt ze er niet mee terug.
Ik bedoelde dat niet anders, ik bedoel het precies zoals ik zeg. Dat er nu onderzoek gedaan wordt naar de toedracht.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 09:29 schreef PS. het volgende:
[..]
Ja bedoelde dat anders. De toedracht zal wel onderzocht worden
Daar staat heel duidelijk wat ik bedoel en wat ze nu onderzoeken.quote:Op woensdag 19 oktober 2022 23:55 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Belangrijk is nu dat uitgezocht wordt, voor zover mogelijk, hoe het heeft kunnen gebeuren. Was het een “fout” van Sanne of is er iemand anders bij betrokken geweest. Dat is de enige belangrijke vraag die nog rest.
Nee ik wel. Ging mij om het strafrechtelijke deelquote:Op donderdag 20 oktober 2022 09:31 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Ik bedoelde dat niet anders, ik bedoel het precies zoals ik zeg. Dat er nu onderzoek gedaan wordt naar de toedracht.
Ik heb het in zijn geheel niet over een strafrechtelijk deel gehad. Dat is enkel van belang als er een andere auto bij betrokken is.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 09:31 schreef PS. het volgende:
[..]
Nee ik wel. Ging mij om het strafrechtelijke deel
Nee IK wel.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 09:32 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Ik heb het in zijn geheel niet over een strafrechtelijk deel gehad. Dat is enkel van belang als er een andere auto bij betrokken is.
weet je zeker dat deze foto gedeeld mag worden?quote:Op donderdag 20 oktober 2022 09:26 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Zag net deze foto op twitter voorbij komen. Wel een mooie foto van hun 2 samen...
Lees je in aub. Er is wel iets mee gedaan, dinsdag al.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 09:32 schreef Predator40 het volgende:
ik hoorde dat er al 4 tips waren van sporen op dat punt naar aanleiding van de amber alert ?
niks mee gedaan, nederland op zijn best
Net als honderden andere meldingen in de omgeving.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 09:32 schreef Predator40 het volgende:
ik hoorde dat er al 4 tips waren van sporen op dat punt naar aanleiding van de amber alert ?
is dat de officiele verklaring van rijkswaterstaat of een algemeen iets?quote:Op donderdag 20 oktober 2022 09:27 schreef PS. het volgende:
[..]
Dat is gister al aan je uitgelegd, om de natuur te kunnen onderhouden. Wat natuurlijk belachelijk is
Is goed toetsenbord Sherlock.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 09:32 schreef Predator40 het volgende:
het was voor twitter. Twitter was toen alleen maar gerda speculatiequote:Op donderdag 20 oktober 2022 09:28 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Ik zie geen posts met informatie die ik niet op dat moment ook al op Twitter voorbij zag komen en wat op basis van hulpdiensten en FlightRadar al te herleiden was.
En als het inderdaad een bron is die informatie heeft die nog niet publiekelijk bekend is gemaakt is het nogal privacy schendend om daar telkens op vooruit te willen lopen. Ik hoop ook dat we dit op FOK! niet aanmoedigen.
En dan kan daar iemand dan ook weer te water raken. Er zijn heel veel wegens zonder vangrail.quote:
https://puc.overheid.nl/rijkswaterstaat/doc/PUC_112858_31/quote:Op donderdag 20 oktober 2022 09:34 schreef Maanvis het volgende:
[..]
is dat de officiele verklaring van rijkswaterstaat of een algemeen iets?
Die afrit naast die van het ongeluk bijvoorbeeld, geen enkele vangrail.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 09:35 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
En dan kan daar iemand dan ook weer te water raken. Er zijn heel veel wegens zonder vangrail.
Stop nu eens met vanuit je luie stoel te doen alsof de politie een schande is. Je moet eens weten wat men allemaal voor tips binnenkrijgt. Die kun je niet allemaal 100% onderzoeken in korte tijd.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 09:32 schreef Predator40 het volgende:
ah dan ben ik verkeerd op de hoogte, kan ook gebeuren he !!!quote:Op donderdag 20 oktober 2022 09:33 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Lees je in aub. Er is wel iets mee gedaan, dinsdag al.
Lees maar terug en in het vervolg eerst lezen en dan roeptoeteren kerel.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 09:38 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ah dan ben ik verkeerd op de hoogte, kan ook gebeuren he !!!
link ?
https://www.omroepbrabant(...)-en-hebe-gevonden-isquote:Op donderdag 20 oktober 2022 09:38 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ah dan ben ik verkeerd op de hoogte, kan ook gebeuren he !!!
link ?
quote:Op donderdag 20 oktober 2022 09:39 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Lees maar terug en in het vervolg eerst lezen en dan roeptoeteren kerel.
uitleg op omroep brabantquote:Op donderdag 20 oktober 2022 09:32 schreef Predator40 het volgende:
flikker jij toch een lekker eind op man .....ik kan ook gewoon verkeerd op de hoogte zijn gebracht.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 09:34 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Is goed toetsenbord Sherlock.
Het is weer echt NL, iedereen weet al sinds moment 1 beter hoe ze een zoektocht moeten organiseren. Dat deze mensen de hele dag lekker warm op hun zolderkamertje zitten moeten we maar even vergeten.
En wat heb jij precies bijgedragen?
Klik dit topic weg en ga wat anders doen.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 09:37 schreef Maanvis het volgende:
[..]
precies, het rouwen van de naasten. morgen weer een stille tocht oid. heel nederland in de polonaise omdat ze het allemaal zo jammer vinden.
fok is te verslavendquote:Op donderdag 20 oktober 2022 09:44 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Klik dit topic weg en ga wat anders doen.
quote:Op donderdag 20 oktober 2022 09:28 schreef Vis1980 het volgende:
Waarom post je dit meerdere keren? We weten nu wel dat daar geen vangrail zat en het waarom is al meerdere keren aan je uitgelegd.
--quote:Op donderdag 20 oktober 2022 09:24 schreef DX11 het volgende:
Ja, maar dit is een bocht met scherpe bocht borden.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 09:35 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
En dan kan daar iemand dan ook weer te water raken. Er zijn heel veel wegens zonder vangrail.
Ja maar vergeet niet, dat is onze gedachte.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 08:48 schreef Justinn het volgende:
[..]
Terecht punt inderdaad. Je hoeft/gaat niet vol in de remmen als dat niet hoeft. Echter 250 meter verderop en/of na de bocht stoppen kan doorgaans prima om daarna 112 te bellen en waar nodig te helpen (aanwijzen waar de auto eraf vloog).
ik kan beter met de luisterlijn bellen danquote:
Had wel gelijk.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 09:42 schreef superniger het volgende:
Beetje een arrogante houding van die Peter.
https://www.ad.nl/binnenl(...)ven-zitten~a4a86ddf/
Hoho hoe ongelooflijk ZIEDENDquote:Op donderdag 20 oktober 2022 09:42 schreef Predator40 het volgende:
[..]
flikker jij toch een lekker eind op man .....ik kan ook gewoon verkeerd op de hoogte zijn gebracht.
mag best gezegd worden maar niet zo.
Als die dat zo zeker eist had die snuiter zelf even moeten gaan kijken.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 09:42 schreef superniger het volgende:
Beetje een arrogante houding van die Peter.
https://www.ad.nl/binnenl(...)ven-zitten~a4a86ddf/
plus de polizei gaf toe dat ze de tip niet goed hadden opgepakt.quote:
Politie heeft nav zijn of andere meldingen op dinsdag dus al op dat punt gekeken. Vind ik vrij vlot gezien de honderden tips die men heeft binnen gekregen.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 09:50 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Als die dat zo zeker eist had die snuiter zelf even moeten gaan kijken.
Daarom is er daar geen vangrail.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 09:47 schreef DX11 het volgende:
Ja, maar dit is een bocht met scherpe bocht borden.
Mensen snappen soms niet dat ze een van velen zijn die een tip geven. Nogmaals, toen men in USA op zoek was naar een seriemoordenaar genaamd Ted, belden duizenden mensen op dat ze een Ted kende en dat die het misschien wel eens zou kunnen zijn. Zo ook de vrouw van Ted Bundy. Maar aan de kant van de politie wordt men overladen met tips, die je niet allemaal 100% kunt uitkammen.quote:
Netjes van de politie.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 09:51 schreef Maanvis het volgende:
[..]
plus de polizei gaf toe dat ze de tip niet goed hadden opgepakt.
mgoed, waar gehakt wordt vallen spatels.
Bij iedere verkeersslachtoffer wordt het zo gedaan ja.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 09:37 schreef Maanvis het volgende:
[..]
precies, het rouwen van de naasten. morgen weer een stille tocht oid. heel nederland in de polonaise omdat ze het allemaal zo jammer vinden.
Deze foto in het licht van de gebeurtenis. Ben niet snel stil maar nu wel.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 09:26 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Truequote:Op donderdag 20 oktober 2022 09:54 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Mensen snappen soms niet dat ze een van velen zijn die een tip geven. Nogmaals, toen men in USA op zoek was naar een seriemoordenaar genaamd Ted, belden duizenden mensen op dat ze een Ted kende en dat die het misschien wel eens zou kunnen zijn. Zo ook de vrouw van Ted Bundy. Maar aan de kant van de politie wordt men overladen met tips, die je niet allemaal 100% kunt uitkammen.
RTL Nieuwsquote:Eerder bij Empel gezocht
Wat opmerkelijk is: de politie zocht dinsdagavond ook al bij knooppunt Empel naar de toen nog vermiste Hebe en Sanne. Dat bevestigt een politiewoordvoerder na berichtgeving van Omroep Brabant. Toen werd hun auto dus niet gevonden.
'Relatief ver weg' van deze plek werd gisteren opnieuw gezocht en zag uiteindelijk een politiehelikopter de zwarte Kia Picanto waarin de twee zaten.
in de media lees je vaak 'de macht over het stuur verloren' maar idd tis nu wachten op de uitvaart en de mensen die bloemen komen brengenquote:Op donderdag 20 oktober 2022 10:00 schreef kilon het volgende:
Uiteindelijk komt er echt wel meer informatie naar buiten hoor. Maak je maar geen zorgen.
Niks schokkends en niks dat iemand in een slecht daglicht zou kunnen zetten. Maar of de oorzaak medisch danwel technisch is komt ongetwijfeld in de media terecht. En daarmee is dit hoofdstuk af.
Dan is hij niet geschikt voor zijn werk. En zonder erbij te vermelden op basis van welke constateringen er gesteld kan worden dat het 'waarschijnlijk' geen eenzijdig ongeval is voegt het helemaal niks toe aan dit topic en is het alleen maar voer voor nog meer feitenvrij gespeculeer.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 09:22 schreef alpeko het volgende:
[..]
Omdat ie gister ook met correcte info kwam. Inside info vanwege zijn werk.
Lag de auto onder water?quote:Op donderdag 20 oktober 2022 10:04 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
RTL Nieuws
Ik lees dit als: dinsdagavond heeft men de bandensporen ook gezien (nav tips) en is men de bosjes ingedoken maar heeft men de auto niet (snel genoeg) kunnen spotten?
Gisteravond werd gemeld 'deels' geloof ik, maar geen idee of dat ook waar is.quote:
Aan de foto's te zien op de kop in het water.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 10:12 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Gisteravond werd gemeld 'deels' geloof ik, maar geen idee of dat ook waar is.
De zelfgeknip-en-plakte plaatjes met foto's van Hebe en Sanne komen alweer volop voorbij op sociale media.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 10:10 schreef Maanvis het volgende:
[..]
in de media lees je vaak 'de macht over het stuur verloren' maar idd tis nu wachten op de uitvaart en de mensen die bloemen komen brengen
spatelsquote:Op donderdag 20 oktober 2022 09:51 schreef Maanvis het volgende:
[..]
plus de polizei gaf toe dat ze de tip niet goed hadden opgepakt.
mgoed, waar gehakt wordt vallen spatels.
quote:Op donderdag 20 oktober 2022 10:13 schreef streamjohan het volgende:
[..]
Aan de foto's te zien op de kop in het water.
Ik heb dan weer foto’s gezien dat de auto niet onder water zat. Auto zag er ook droog uit.
Daar kun je sowieso beter wegblijven. Zag ook al iets staan over dat Sanne in de zorg werkte dus wel gevaccineerd zou zijn geweest....quote:Op donderdag 20 oktober 2022 10:14 schreef SilverEyes het volgende:
[..]
De zelfgeknip-en-plakte plaatjes met foto's van Hebe en Sanne komen alweer volop voorbij op sociale media.
Ik vind het op z'n zachtst gezegd zeer onsmakelijk om zoiets te doen met foto's die niet van jou zijn en mensen die je niet kent. Hoog "how can i make this about me" gehalte.
Walgelijk.
Sowieso hoop ik dat het snel voorbij is met al die media-gekte, uiteindelijk is het gewoon een verkeersongeluk met fatale afloop, dat is zeer tragisch voor de betrokkenen maar geen zaak van nationale rouw of importantie meer.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 10:14 schreef SilverEyes het volgende:
[..]
De zelfgeknip-en-plakte plaatjes met foto's van Hebe en Sanne komen alweer volop voorbij op sociale media.
Ik vind het op z'n zachtst gezegd zeer onsmakelijk om zoiets te doen met foto's die niet van jou zijn en mensen die je niet kent. Hoog "how can i make this about me" gehalte.
Walgelijk.
Het maakt niet uit of je op de hoogte bent, de hele insinuatie is al te dom voor woorden. Net of de politie niet elke tip serieus neemt en zijn uiterste best doet in zo'n geval.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 09:42 schreef Predator40 het volgende:
[..]
flikker jij toch een lekker eind op man .....ik kan ook gewoon verkeerd op de hoogte zijn gebracht.
mag best gezegd worden maar niet zo.
Duizenden mensenquote:Op donderdag 20 oktober 2022 09:54 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Mensen snappen soms niet dat ze een van velen zijn die een tip geven. Nogmaals, toen men in USA op zoek was naar een seriemoordenaar genaamd Ted, belden duizenden mensen op dat ze een Ted kende en dat die het misschien wel eens zou kunnen zijn. Zo ook de vrouw van Ted Bundy. Maar aan de kant van de politie wordt men overladen met tips, die je niet allemaal 100% kunt uitkammen.
De video laat eigenlijk al redelijk zien wat er gebeurd is. Van de weg geraakt en minstens 1 maal over de kop gegaan (en op de kop in het water geëindigd). Als je de schade aan de voorruit ziet en ziet dat hij op zijn kop uit het water is getrokken dan kan je niet anders concluderen dan dat Sanne en Hebe 0 kans hebben gehad om dit te overleven, tenzij er binnen 10 minuten hulp ter plaatse was geweest.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 10:27 schreef Nia het volgende:
Alle vier banden zien er nog intact uit op de nu.nl video.
dat wou ik ook al zeggen maar ik hadff geen zin om nog meer speculaaas op het vuur te gooien.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 10:27 schreef Nia het volgende:
Alle vier banden zien er nog intact uit op de nu.nl video.
Niets, maar het is een fragiel wagentje die bij dit soort ongelukken weinig in te brengen heeft.quote:
Ja, miezer tot matige regen en zeker nat wegdek van de maandagochtend.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 10:38 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Regende het op de dag van het ongeval?
Wellicht omdat bij de aanleg het er een stuk meer open is, als je op google streetview van 2010 kijkt dan zie je dat het nog niet echt een water is, maar meer een plas, het water ligt pas een stukje verderop.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 10:20 schreef Oom_Agent het volgende:
Nog even over waarom er soms geen geleiderail langs de weg staat. Het stuk berm aldaar (zonder geleiderail) wordt gezien als een vergevingsgezinde berm met obstakelvrije zone, dat houdt in dat je je voertuig nog kunt corrigeren als je van de weg raakt. Nou lijkt het me daar op die plek wel erg pittig met die helling om het een vergevingsgezinde berm te noemen.
Een paar jaar geleden is na diverse dodelijke ongelukken bij een vergevingsgezinde berm het idee geopperd om ook geleiderail te plaatsen aan de rand van de obstakelvrije zone zodat voertuigen niet alsnog doorschieten in bijvoorbeeld een kanaal of bosschage.
zie rapport: https://www.verkeerskunde(...)NVC-2018-SWOV-RL.pdf
De vloek die men internet noemt. Internet brengt een hoop moois maar helaas ook dit soort dingen. Mensen denken niet of nauwelijks na of hebben schijt aan de gevolgen als ze een hersenspinsel online gooien.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 10:40 schreef GwaiLow het volgende:
Vond het ook zo bizar dat zeker 70% van de mensen op social media liet weten die beste vriend van Sanne te verdenken na het zien van zijn interview en schreeuw om hulp. Waar sloeg dat in godsnaam op?
Hoe ver lag de auto ten opzichte van de wielsporen in de berm? Je zou zeggen dat een zachte berm met begroeiing de snelheid van een auto wel afremt.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 10:39 schreef raptorix het volgende:
[..]
Wellicht omdat bij de aanleg het er een stuk meer open is, als je op google streetview van 2010 kijkt dan zie je dat het nog niet echt een water is, maar meer een plas, het water ligt pas een stukje verderop.
Niet als deze met 90 k/m of harder door de bocht gaat. Auto lag aan de kant van het waterquote:Op donderdag 20 oktober 2022 10:43 schreef Nia het volgende:
[..]
Hoe ver lag de auto ten opzichte van de wielsporen in de berm in? Je zou zeggen dat een zachte berm met begroeiing de snelheid van een auto wel afremt.
De afstand tussen de berm en het water was ongeveer 20 meter, daartussen zitten nog wat kleine bomen, hoe veel dat afremt is moeilijk te zeggen zonder kennis van de sporen, maar als zo een auto stuitert gaat het erg hard natuurlijk.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 10:43 schreef Nia het volgende:
[..]
Hoe ver lag de auto ten opzichte van de wielsporen in de berm? Je zou zeggen dat een zachte berm met begroeiing de snelheid van een auto wel afremt.
Werkt ook nog wat eerder een ongeluk in de hand. Ik nam gisteren nog een afslag in een flauwe bocht waarbij ik nog 2 vrachtauto's moest inhalen voor ik kon invoegen. Dat ging echt maar net goed, ik scheerde rakelings langs de voorste vrachtauto en moest vervolgens keihard remmen voor de andere invoegende auto's.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 10:39 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ja, miezer tot matige regen en zeker nat wegdek van de maandagochtend.
Vroeger bleef het dom geroddel beperkt tot familie, buren, de sportkantine. Nu kan elke hersenloze Harrie z'n herenscheten op fb plempen en nog meer hersenloze Harrie's vindenquote:Op donderdag 20 oktober 2022 10:42 schreef Questular het volgende:
[..]
De vloek die men internet noemt. Internet brengt een hoop moois maar helaas ook dit soort dingen. Mensen denken niet of nauwelijks na of hebben schijt aan de gevolgen als ze een hersenspinsel online gooien.
1. Vrouwen.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 10:46 schreef Pleun2011 het volgende:
Uiteindelijk is dit dus een verkeersongeval. Elke dag zijn er nare ongevallen, waarom krijgt dit dan zoveel aandacht? Ja, het is verschrikkelijk maar dat zijn veel andere ongevallen ook.
Sowieso al door het Amber Alert,daardoor wordt het bekend.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 10:46 schreef Pleun2011 het volgende:
Uiteindelijk is dit dus een verkeersongeval. Elke dag zijn er nare ongevallen, waarom krijgt dit dan zoveel aandacht? Ja, het is verschrikkelijk maar dat zijn veel andere ongevallen ook.
Doordat er een langdurige zoektocht is geweest naar de slachtoffers.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 10:46 schreef Pleun2011 het volgende:
waarom krijgt dit dan zoveel aandacht?
Het woordje uiteindelijk zegt je niet genoeg? Je vult het nota bene zelf al in...quote:Op donderdag 20 oktober 2022 10:46 schreef Pleun2011 het volgende:
En vrouwen, dat vinden mensen toch erger dan mannen.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 10:48 schreef SilverEyes het volgende:
[..]
Sowieso al door het Amber Alert,daardoor wordt het bekend.
En helaas is zo'n zoektocht voor veel mensen ook een vorm van amusement. Denk maar aan Anne Faber,Kris&Lisanne. Mysterie trekt aan.
Flikker toch op, er was net zoveel aandacht geweest als dit om een 10 jarig mannetje zou gaan met een mannelijke begeleider.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 10:49 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
En vrouwen, dat vinden mensen toch erger dan mannen.
Wat een hypocriet ben je ook, eerst stellen dat Sanne even niet opgelet heeft :quote:Op donderdag 20 oktober 2022 09:31 schreef hoechst het volgende:
Oke maar waarom vinden 16 miljoen mensen het zo belangrijk hoe het exact komt dat ze niet heeft gestuurd? Wat we toch nooit voor 100% te weten komen.
Het rouwen van haar naasten is toch veel belangrijker
En dan nu schijnheilig doen dat de oorzaak niet belangrijk is? Damn.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 08:39 schreef hoechst het volgende:
Het blijft Fok!quote:Op donderdag 20 oktober 2022 10:51 schreef TweedeKlum het volgende:
De walgelijkheid in dit topic stijgt weer tot grote hoogten.
Het is natuurlijk pas sinds gisterenavond bekend dat er een ongeval is gebeurd.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 10:46 schreef Pleun2011 het volgende:
Klopt. Alleen hele discussies over het hoe dit ongeval kon gebeuren etc lijken me verder niet zo relevant meer voor de massa.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 10:54 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Het is natuurlijk pas sinds gisterenavond bekend dat er een ongeval is gebeurd.
Hiervoor ging het om een plotselinge verdwijning van 2 personen.
Logisch dat daar veel aandacht voor is.
Blijf dan maar helemaal van Twitter, daar is het natuurlijk Mark nog steeds verdachte, en vaccins hebben ook een rol gespeeld.quote:
quote:Toen in december 2017 de 18-jarige Remon uit Leeuwarden vermist raakte bleef media-aandacht in eerste instantie uit. Dat was voor De Telegraaf reden de lezer kort antwoord te geven op de vraag waarom de ene vermissing wel en de andere geen aandacht krijgt. Een van de factoren die volgens de krant inderdaad meespeelt is het ‘type’ slachtoffer. ‘Hoe wrang ook, bij het publiek en de media doen een jong kind of jonge vrouw het nou eenmaal beter dan een man, laat staan van middelbare leeftijd’, schreef de krant.
quote:Op donderdag 20 oktober 2022 10:56 schreef PS. het volgende:
[..]
Blijf dan maar helemaal van Twitter, daar is het natuurlijk Mark nog steeds verdachte, en vaccins hebben ook een rol gespeeld.
Op Twitter kan elke dorpsgek zich melden, dat is helaas een nadeel van zo'n medium.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 10:58 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]<== ik na het lezen van deze treurigheid.
Het is wel gewoon zo. Anne Faber was daar ook een goed voorbeeld van.quote:
Kris en Lisanne.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 11:02 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het is wel gewoon zo. Anne Faber was daar ook een goed voorbeeld van.
Hier ging het natuurlijk om een kind dat dringend medicatie nodig was, dus dan zal men eerder alarm slaan, als een volwassene niet thuiskomst kan dat ook andere redenen hebben. Aantallen weet ik niet, maar van laatste jaar ken ik zeker 2 a 3 gevallen, o.a. die 2 meisjes waarbij er 1 omkwam, en paar maanden terug een motorrijder die uiteindelijk door zijn broer gevonden werd in de bossages. Daarnaast komt ook regelmatig voor dat er een auto gevonden met nog iemand erin die als vermist stond opgegeven.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 10:53 schreef Stepperoller het volgende:
Er zijn elke dag ongevallen waarbij mensen eerst dagenlang spoorloos verdwenen zijn voordat men het ongeval ontdekt? Ben wel benieuwd naar cijfers daarvan.
Dit kreeg ook veel aandacht bijvoorbeeld:https://www.rtlnieuws.nl/(...)uk-elektrische-fiets
Nee.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 11:02 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het is wel gewoon zo. Anne Faber was daar ook een goed voorbeeld van.
Jawel hoor, is gewoon aangetoond dat de media daar sneller en meer aandacht voor heeft.quote:
Trucker Bert krijgt ook geen Amber Alert.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 11:03 schreef PS. het volgende:
Nja het is natuurlijk wel zo als Trucker Bert (46) zoek raakt op hetzelfde punt, er heel veel minder aandacht voor zou zijn. Dat is een feit.
Dat is wel een vrij onzinnige vergelijkingquote:Op donderdag 20 oktober 2022 11:03 schreef PS. het volgende:
Nja het is natuurlijk wel zo als Trucker Bert (46) zoek raakt op hetzelfde punt, er heel veel minder aandacht voor zou zijn. Dat is een feit.
Waarschijnlijk wel inderdaad, maar dat is in deze zaak toch niet het geval? Denk niet dat er minder aandacht was geweest als dit om een 10-jarrige gehandicapte jongen was gegaan die vermist was.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 11:04 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Jawel hoor, is gewoon aangetoond dat de media daar sneller en meer aandacht voor heeft.
Dit dus, compleet idiote vergelijkingen maken een aantal hier.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 11:06 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Waarschijnlijk wel inderdaad, maar dat is in deze zaak toch niet het geval? Denk niet dat er minder aandacht was geweest als dit om een 10-jarrige gehandicapte jongen was gegaan die vermist was.
Mee eens, zeker bij kinderen (Amber Alert) maakt het niks uit. Maar bij volwassenen wel degelijk (helaas).quote:Op donderdag 20 oktober 2022 11:06 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Waarschijnlijk wel inderdaad, maar dat is in deze zaak toch niet het geval? Denk niet dat er minder aandacht was geweest als dit om een 10-jarrige gehandicapte jongen was gegaan die vermist was.
Het houdt de gemoederen wel bezig want he is blijkbaar een gevaarlijk punt.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 10:55 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Klopt. Alleen hele discussies over het hoe dit ongeval kon gebeuren etc lijken me verder niet zo relevant meer voor de massa.
Lijkt me logisch journalistiek werk hoor.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 11:10 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Het houdt de gemoederen wel bezig want he is blijkbaar een gevaarlijk punt.
https://www.omroepbrabant(...)-crash-sanne-en-hebe
dat, of omroep brabant wil ff wat olie erbij gooien op het vuur
Dat is toch een prima aanvulling op dit hele verhaal. Kortom: Logisch maar ongelukkig verkeersongeluk.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 11:10 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Het houdt de gemoederen wel bezig want he is blijkbaar een gevaarlijk punt.
https://www.omroepbrabant(...)-crash-sanne-en-hebe
dat, of omroep brabant wil ff wat olie erbij gooien op het vuur
quote:Burgemeester Roderick van de Mortel vraagt burgers die nabestaanden willen steunen om bloemen te leggen bij het Hebehuis. Het Hebehuis is een plek die door de ouders van Hebe is opgericht, zodat aan haar ingewikkelde zorgvraag kon worden voldaan. Het Hebehuis is gevestigd in gebouw De Groene Beuk in Vught. "Zo geeft u de familie alle rust en privacy in deze moeilijke tijd", aldus de burgemeester in zijn verklaring.
heb je een linkje waar ik zo kan kijken? Op omroepbrabant.nl zie ik het nog nietqquote:Op donderdag 20 oktober 2022 11:22 schreef Momo het volgende:
Persgesprek over tragische afloop zoektocht Sanne en Hebe live te zien
De politie geeft donderdagochtend om half twaalf een toelichting over de zoekactie en de tragische afloop daarvan. Omroep Brabant is erbij en gaat met de politie over de zaak in gesprek. Het gesprek is live te zien op Omroep Brabant web, app en tv.
Het gesprek wordt door Omroep Brabant live uitgezonden en is te zien op de website, app en tv.
https://www.omroepbrabant.nl/tvquote:Op donderdag 20 oktober 2022 11:28 schreef Maanvis het volgende:
[..]
heb je een linkje waar ik zo kan kijken? Op omroepbrabant.nl zie ik het nog nietq
Bij kinderen wordt er sneller een grootschalige actie ingezet. Bij volwassenen komt het veel vaker voor dat ze 'gewoon' ergens anders verblijven, als je begrijpt wat ik bedoel.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 10:53 schreef Stepperoller het volgende:
Er zijn elke dag ongevallen waarbij mensen eerst dagenlang spoorloos verdwenen zijn voordat men het ongeval ontdekt? Ben wel benieuwd naar cijfers daarvan.
Dit kreeg ook veel aandacht bijvoorbeeld:https://www.rtlnieuws.nl/(...)uk-elektrische-fiets
Omroep brabantquote:Op de plek waar de auto van Sanne en Hebe van de weg is geraakt, wordt verder onderzoek gedaan. Rijkswaterstaat heeft de linkerweghelft, in de bewuste bocht, afgezet. Ook de politie is aanwezig op de A59, ter hoogte van knooppunt Empel.
De weg is afgesloten voor het team forensisch onderzoek verkeer van de politie. Op een matrixbord met een rood kruis boven de snelweg is te zien dat het gedeelte van de weg is afgesloten. Wat de exacte reden is van het onderzoek is niet bekend.
Donderdag komt de politie met een persgesprek, dat wordt verwacht om half twaalf. Omroep Brabant zendt het gesprek live uit op web, app en tv.
En anoniem. Dat vooral.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 11:00 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Op Twitter kan elke dorpsgek zich melden, dat is helaas een nadeel van zo'n medium.
Dat bericht is van zojuist, weg dus opnieuw afgezet. Nu al zo'n 5 km file daar.quote:
Die lopen dan wel standaard uit, maargoe.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 11:33 schreef Momo het volgende:
Mmm... nog geen officieel persmoment dus
je lijkt twitter welquote:Op donderdag 20 oktober 2022 11:33 schreef Momo het volgende:
Mmm... nog geen officieel persmoment dus
Goh, ga je alles herhalen wat als 30x besproken is?quote:Op donderdag 20 oktober 2022 11:37 schreef Jor_Dii het volgende:
Uit die beelden kun je zien dat hier ongeveer de auto is gevonden:
https://www.google.nl/map(...)3D100!7i16384!8i8192
ja goedverquote:Op donderdag 20 oktober 2022 11:37 schreef PS. het volgende:
[..]
[..]
Nee, dit is de uitzending die al 20x herhaald is.
Doe eens effe rustig. De zoekactie van dinsdagavond heeft zich misschien dus wat meer westelijk geconcentreerd waardoor men daar de auto niet heeft gevonden.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 11:38 schreef PS. het volgende:
[..]
Goh, ga je alles herhalen wat als 30x besproken is?
quote:Op donderdag 20 oktober 2022 11:39 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Doe eens effe rustig. De zoekactie van dinsdagavond heeft zich misschien dus wat meer westelijk geconcentreerd waardoor men daar de auto niet heeft gevonden.
Ja maar nu krijg je dit soort reacties, en kun je weer opnieuw uit gaan leggen waarom dit is, en krijg je dezelfde discussie weer opnieuw voor de zoveelste keer.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 11:39 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Er staat daar dus aan de binnenkant van de bocht een vangrail maar aan de buitenkant niet. Degene die dat bedacht heeft snapt er geen pepernoot van.
Iemand zei dat het schijnbaar ook iets te maken had met bescherming van natuur en bepaalde wetten daaromtrent.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 11:39 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Er staat daar dus aan de binnenkant van de bocht een vangrail maar aan de buitenkant niet. Degene die dat bedacht heeft snapt er geen pepernoot van.
Drie seconden gekeken en weg geklikt. Zag alleen hoe er een behoorlijk wrak weggetakeld werd, geloof niet dat ik hier teveel over wil nadenken.quote:
Nja de kans is wel groter dat als het wrak zo is toegetakeld ze dan op slag dood waren. Dat lijkt me in dit geval alleen maar fijner voor de nabestaanden.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 11:41 schreef MissBitchy het volgende:
[..]
Drie seconden gekeken en weg geklikt. Zag alleen hoe er een behoorlijk wrak weggetakeld werd, geloof niet dat ik hier teveel over wil nadenken.
Mensen die weigeren terug te lezen en in herhaling vallen moet je gewoon negeren.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 11:40 schreef PS. het volgende:
[..]
[..]
Ja maar nu krijg je dit soort reacties, en kun je weer opnieuw uit gaan leggen waarom dit is, en krijg je dezelfde discussie weer opnieuw voor de zoveelste keer.
Of mensen hebben het wel gezien maar niet gemeld, dat kan ook altijd nog.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 11:43 schreef JeMoeder het volgende:
Wat ik vooral frappant en ook zeer ongelukkig vindt is dat op deze drukke verbindingsboog geen mens heeft gezien dat er een auto van de weg raakte. De kans daarop is heel klein, en daarom des te treuriger wanneer je je bedenkt dat deze twee meiden wellicht gered hadden kunnen worden wanneer een andere automobilist het ongeluk had zien gebeuren.
Een hoog cognitief vermogen gecombineerd met veel levenservaring. Hopende jouw vraag hiermee naar tevredenheid te hebben beantwoord.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 08:42 schreef Justinn het volgende:
Geen idee waar jij je wijsheid vandaan haalt
Dan ben je een enorme randdebiel en wellicht zelfs strafbaar, mocht dat het geval zijn.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 11:43 schreef Momo het volgende:
[..]
Of mensen hebben het wel gezien maar niet gemeld, dat kan ook altijd nog.
het was nieuws van gisteren. Ook kan ik geen aankondiging van een livestream of persco vindenquote:Op donderdag 20 oktober 2022 11:41 schreef MissBitchy het volgende:
[..]
Drie seconden gekeken en weg geklikt. Zag alleen hoe er een behoorlijk wrak weggetakeld werd, geloof niet dat ik hier teveel over wil nadenken.
Mee eens, al gaan topics bij dit soort nieuws erg snel en dan kan ik mij voorstellen dat je niet hele topics gaat teruglezen. Het komt alleen vervelend over als je uren lang het topic zit te volgen.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 11:43 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Mensen die weigeren terug te lezen en in herhaling vallen moet je gewoon negeren.
Ja het is zo interessant wat hier allemaal gepost wordt dat ik 11 delen terug ga lezen. Het slaat gewoon nergens op om aan de binnenkant van een bocht een vangrail neer te zetten maar aan de buitenkant niet. Dan snap je niet hoe G-krachten werken.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 11:43 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Mensen die weigeren terug te lezen en in herhaling vallen moet je gewoon negeren.
Lijkt me wel dat die dan dinsdagochtend meteen aan de bel hebben getrokken. Natuurlijk zijn er meldingen van bandensporen geweest, maar niet van mensen die het hebben zien gebeuren.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 11:43 schreef Momo het volgende:
[..]
Lekker kansloze reactie.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 08:13 schreef jorienvdherik het volgende:
gebruik dat scheermes van occam eensquote:Op donderdag 20 oktober 2022 11:43 schreef Momo het volgende:
[..]
Er zijn heel veel plekken zonder vangrail in Nederland. Er staan ook nog een hoop verkeersborden die max snelheid aangeven en dergelijke. Er zijn zelfs stukken waar geen licht is.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 11:46 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Ja het is zo interessant wat hier allemaal gepost wordt dat ik 11 delen terug ga lezen. Het slaat gewoon nergens op om aan de binnenkant van een bocht een vangrail neer te zetten maar aan de buitenkant niet. Dan snap je niet hoe G-krachten werken.
Of ze durfde dat niet meer vanwege schaamte omdat ze het niet eerder hadden doorgegeven aan de politie. Of er was een andere auto betrokken eventueel. Maar goed dat is misschien weer te veel speculatie. Ik zal niet helemaal uitsluiten al dat echt niemand iets gezien heeft.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 11:46 schreef PS. het volgende:
[..]
Lijkt me wel dat die dan dinsdagochtend meteen aan de bel hebben getrokken. Natuurlijk zijn er meldingen van bandensporen geweest, maar niet van mensen die het hebben zien gebeuren.
ik heb nu 3x oipnieuw ingeschakeld naar de uitzending van gisteren.....quote:
Kinderen en (jonge) vrouwen vallen in de collectieve beleving (en ook in de mijne) automatisch veel meer in de categorie "kwetsbaar". Dat zal een factor zijn.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 11:03 schreef PS. het volgende:
Sorry, maar dat vind ik vrij cringe, de originele foto is mooi, maar het is niet zo dat wij hier op FOK! liefdevolle herinneringen aan die 2 hebben.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 11:49 schreef RAVW het volgende:
Deze maar even op diverse profiles gezet .. ( even zelf de text er in gezet )
[ link | afbeelding ]
Blijf het toch nog ongelooflijk vinden , zo drukke weg en dan zo eenzaam aan je eind komen.
Ik vind het ongelofelijk dat mensen foto's nemen van de slachtoffers en daar creabea op gaan doen. Ook op twitter met een kaarsje hier en daar. Vaker zo kamperig als het zijn kan.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 11:49 schreef RAVW het volgende:
[ link | afbeelding ]
Blijf het toch nog ongelooflijk vinden , zo drukke weg en dan zo eenzaam aan je eind komen.
Ja dat weet ik. Maar als je dan toch in een bocht een vangrail neerzet dan heeft het weinig nut om hem aan de binnenkant neer te zetten. Iedere kleuter die ooit Mario Kart gespeeld heeft zou dat kunnen bedenken.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 11:48 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Er zijn heel veel plekken zonder vangrail in Nederland. Er staan ook nog een hoop verkeersborden die max snelheid aangeven en dergelijke. Er zijn zelfs stukken waar geen licht is.
Ouders wilde zelf geen specialisten qua vervoer...quote:Op donderdag 20 oktober 2022 08:13 schreef jorienvdherik het volgende:
misschien dit misschien dat....quote:Op donderdag 20 oktober 2022 11:49 schreef Momo het volgende:
[..]
Of ze durfde dat niet meer vanwege schaamte omdat ze het niet eerder hadden doorgegeven aan de politie. Of er was een andere auto betrokken eventueel. Maar goed dat is misschien weer te veel speculatie. Ik zal niet helemaal uitsluiten al dat echt niemand iets gezien heeft.
Hier ook al eerder door iemand 'uitgelegd': je kunt het ook zien gebeuren en denken, "mensen achter mij zullen vast te hulp schieten". Je kunt daar niet zo maar even stoppen voor je eigen veiligheid natuurlijk.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 11:49 schreef Momo het volgende:
[..]
Of ze durfde dat niet meer vanwege schaamte omdat ze het niet eerder hadden doorgegeven aan de politie. Of er was een andere auto betrokken eventueel. Maar goed dat is misschien weer te veel speculatie. Ik zal niet helemaal uitsluiten al dat echt niemand iets gezien heeft.
Die mensen die gehandicaptenvervoer rijden zijn echt geen specialisten hoor, sterker nog, ze vragen vaak wajongers of ouderen daarvoor.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 11:51 schreef Nober het volgende:
[..]
Ouders wilde zelf geen specialisten qua vervoer...
Natuurlijk niet, heb je nooit gezien wat en wie daar op rijdt?quote:Op donderdag 20 oktober 2022 11:51 schreef Nober het volgende:
[..]
Ouders wilde zelf geen specialisten qua vervoer...
Ik zie dat vaker gemeld worden maar het was vanaf dat tijdstip gewoon droog. Op z'n vroeg zo rond 15:40 daar gezien haar tijdstip van vertrek en het feit dat ze pas vanaf Waspik op de A59 reed.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 10:39 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ja, miezer tot matige regen en zeker nat wegdek van de maandagochtend.
Klopt mijn tante rijd ook gehandicapte / bejaarde rond , aangenomen om haar ervaring bij een andere vervoersbedrijfquote:Op donderdag 20 oktober 2022 11:52 schreef PS. het volgende:
[..]
Die mensen die gehandicaptenvervoer rijden zijn echt geen specialisten hoor, sterker nog, ze vragen vaak wajongers of ouderen daarvoor.
https://www.buienradar.nl(...)archief/202210171530quote:Op donderdag 20 oktober 2022 11:54 schreef alpeko het volgende:
[..]
Ik zie dat vaker gemeld worden maar het was vanaf dat tijdstip gewoon droog. Op z'n vroeg zo rond 15:40 daar gezien haar tijdstip van vertrek en het feit dat ze pas vanaf Waspik op de A59 reed.
Zelfs als je dan alleen in de auto zit lijkt mij wel heel gemakzuchtig ook om later helemaal niet te checken of iemand wel een melding heeft gemaakt.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 11:52 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Hier ook al eerder door iemand 'uitgelegd': je kunt het ook zien gebeuren en denken, "mensen achter mij zullen vast te hulp schieten". Je kunt daar niet zo maar even stoppen voor je eigen veiligheid natuurlijk.
dan roept ieemand hier dat de live is begonnen en shcakel je in voor de 4e keer om zodoende er achter te komen dat je je weer in het ootje hebt laten nemen.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 11:54 schreef PS. het volgende:
Ik kan de uitzending van Omroep Brabant inmiddels wel dromen, elke 5 minuten hetzelfde. Maar als ik het nu uit zet begint dat persmomentje waarschijnlijk.
Ze zetten zelf op hun live ticker dat er een pers moment zou zijn om half 12.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 11:54 schreef Maanvis het volgende:
ik begrijp de verwarring van omroep brabant. uitzending is denk ik vanochtend gemaakt... maar iig geen perco mono?
Tja, hoe vaak check jij achteraf nog of er daadwerkelijk actie ondernomen is bij een ongeluk? Het is menselijk..quote:Op donderdag 20 oktober 2022 11:55 schreef Momo het volgende:
[..]
Zelfs als je dan alleen in de auto zit lijkt mij wel heel gemakzuchtig ook om later helemaal niet te checken of iemand wel een melding heeft gemaakt.
Bij Mario Kart kan het dan weer een shortcut zijn. Laten we even afwachten wat er is voorgevallen, want met hoge snelheid op een vangrail rijden kan ook fataal zijn, maar dan waren ze sneller gevonden.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 11:51 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Ja dat weet ik. Maar als je dan toch in een bocht een vangrail neerzet dan heeft het weinig nut om hem aan de binnenkant neer te zetten. Iedere kleuter die ooit Mario Kart gespeeld heeft zou dat kunnen bedenken.
Heeft ook weinig met personeelstekort te maken, is al jaren zo omdat het vaak maar een paar uur werk is per dag. Even wegbrengen en ophalen. Niemand gaat dat werk doen die geschoold is, want je kan geen ander werk er naast doen, omdat je in de ochtend een paar uurtjes hebt, en in de middag.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 11:54 schreef RAVW het volgende:
[..]
Klopt mijn tante rijd ook gehandicapte / bejaarde rond , aangenomen om haar ervaring bij een andere vervoersbedrijf
Maar dat mens is ook zo vaak van het padje af en vaak thuis ivm geestelijke toestanden.
Maar goed , personeels te kort doen gekke dingen met werkgevers.
Droog dus. Of hooguit de laatste druppels als ze flink door heeft gereden. Zeker geen noodweer wat hier door enkelen werd beweerd. Prima zicht iig.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 11:55 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
https://www.buienradar.nl(...)archief/202210171530
wat is ene live tickerquote:Op donderdag 20 oktober 2022 11:56 schreef Momo het volgende:
[..]
Ze zetten zelf op hun live ticker dat er een pers moment zou zijn om half 12.
quote:Op donderdag 20 oktober 2022 11:56 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Bij Mario Kart kan het dan weer een shortcut zijn. Laten we even afwachten wat er is voorgevallen, want met hoge snelheid op een vangrail rijden kan ook fataal zijn, maar dan waren ze sneller gevonden.
Je rijdt toch niet haaks op een vangrail? Je auto schuurt er tegenaan en komt tot stilstand.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 11:56 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Bij Mario Kart kan het dan weer een shortcut zijn. Laten we even afwachten wat er is voorgevallen, want met hoge snelheid op een vangrail rijden kan ook fataal zijn, maar dan waren ze sneller gevonden.
Ik heb het nog nooit meegemaakt eigenlijk op een snelweg (heb ook geen auto). Wel een keer dat een oma op een lantaarnpaal botste met haar auto toen zat ik in een lijnbus, buschauffeur zette bus meteen bij de halte daarnaast en ging helpen.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 11:56 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Tja, hoe vaak check jij achteraf nog of er daadwerkelijk actie ondernomen is bij een ongeluk? Het is menselijk..
De hele zoektocht is al niet relevant voor de massa, behalve voor degene die iets zinnigs te melden heeft aan de politie.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 10:55 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Klopt. Alleen hele discussies over het hoe dit ongeval kon gebeuren etc lijken me verder niet zo relevant meer voor de massa.
Je zet hem stil op 15:30.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 11:58 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik zie regen hoor boven dat gebied.
Wat ongemakkelijk dit. Ken je ze persoonlijk?quote:Op donderdag 20 oktober 2022 11:49 schreef RAVW het volgende:
[ link | afbeelding ]
https://www.omroepbrabant(...)-ik-maar-gaan-kijkenquote:Het onderbuikgevoel over knooppunt Empel bleef hangen bij Peter. "Het was rustig op de weg en daardoor kon ik een stuk langzamer rijden." Het was kwart voor negen toen hij iets zag. "Halverwege de bocht zag ik bandensporen de berm in, het talud af. Ik heb alleen geen auto gezien."
Juist op dat moment werd hij ingehaald door een politieauto. Peter belde meteen de politie en seinde ook met zijn lichten naar de agenten die hem net inhaalden. "Ik was nog bang dat ik een dikke boete zou krijgen." Op de afrit bij Rosmalen vertelde hij de agenten wat hij gezien heeft.
Die zeggen hem toe te gaan kijken en dat doen ze ook in de bewuste bocht. Peter is zelf naar de McDonald's gereden omdat hij daar vlakbij goed uitzicht heeft over knooppunt Empel. "Ze zetten hun oranje zwaailichten aan en keken wel, maar zijn volgens mij niet uitgestapt. Ik zag geen zaklampen." Het zit hem niet lekker. "Ik denk al de hele tijd: was ik maar teruggereden. Alleen zelf daar gaan zoeken, is hartstikke gevaarlijk."
Ja, het tijdstip ongeveer van het ongeluk waarschijnlijk.quote:
Uiterst raar en ongepast dit, die foto en tekst.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 11:59 schreef Ama het volgende:
[..]
Wat ongemakkelijk dit. Ken je ze persoonlijk?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |