SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hij gaat zo'n 100 km/u, vliegt laag om radar te omzeilen.quote:Op maandag 17 oktober 2022 21:17 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
berhaupt. Raketten troep zat natuurlijk.
Maar denk dat zo’n drone niet veel meer kost dan de raket die hem neer haalt.
Hoe rap en hoog gaat zo’n drone eigenlijk? (Ja ik ben lui)
Neerhalen met de vleugeltip van een spitfire ala de v1’s in ww2 een optie?
Ze vliegen niet per definitie laag.quote:Op maandag 17 oktober 2022 21:50 schreef Wantie het volgende:
Hij gaat zo'n 100 km/u, vliegt laag om radar te omzeilen.
Ze zijn niet moeilijk om meer te halen, maar verspreid over het land en grote aantallen tegelijkertijd maken dat lastig.
Uit het vorige topic:quote:Op maandag 17 oktober 2022 21:50 schreef Wantie het volgende:
[..]
Hij gaat zo'n 100 km/u, vliegt laag om radar te omzeilen.
Ze zijn niet moeilijk om meer te halen, maar verspreid over het land en grote aantallen tegelijkertijd maken dat lastig.
Cheeseburgert in NWS / Oorlog in Oekrane #558 Order 227 Lukaschenka ;)quote:Specifications of Shahed 136 / Geran-2
Length - 3.5 m;
Wingspan - 2.5 m;
Weight - 200 kg;
Engine - Mado MD550 or 3W;
Power -- 50 hp. (37 kW);
Flight range -- 1,000 km;
Maximum flight range -- up to 2,500 km;
Cruising speed - 185 km/h;
Flight height - 60-4,000 m;
Main armament -- high-explosive fragmentation, weighing 40-50 kg
En gij geleuf da?quote:Op maandag 17 oktober 2022 22:29 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Een van de verantwoordelijkeden voor de mobilisatiecampagne, Roman Malyk, werd vorige week onder verdachte omstandigheden dood gevonden in de stad Partizansk in het oosten van Rusland. Hij zou zichzelf hebben opgehangen aan een hek bij zijn huis, maar nabestaanden trekken deze lezing volgens Russische media in twijfel.
Van nrc. Dit compleet gemist. Maar de zondebokken plegen alweer zelfmoord.
Ja!quote:Op maandag 17 oktober 2022 22:19 schreef quirina het volgende:
Ze proberen echt Oekraners uit te roeien.
Daar moet een HIMARS in, daar moet een HIMARS in...quote:Op maandag 17 oktober 2022 22:38 schreef Starhopper het volgende:
De Duitsers hebben Yuliya in haar blote kont in de krant gezet![]()
[ twitter ]
@de_boswachterquote:Op maandag 17 oktober 2022 22:38 schreef Starhopper het volgende:
[ twitter ]
Boeiend.quote:Op maandag 17 oktober 2022 22:56 schreef polderturk het volgende:
We staan internationaal niet voor schut.
Iedereen moet voor Oekrane zijn? Begint op voetballers en een bepaalde aanvoerdersband te lijken.quote:
Theirry: "It's weird that I am the only one who says these things."quote:Op maandag 17 oktober 2022 22:56 schreef polderturk het volgende:
Ze weten heus wel dat deze man niet de gemiddelde Nederlander representeert.
[ twitter ]
quote:Op maandag 17 oktober 2022 23:13 schreef Nober het volgende:
[..]
Boeiend.
[..]
Iedereen moet voor Oekrane zijn? Begint op voetballers en een bepaalde aanvoerdersband te lijken.
Ja eigenlijk wel in deze oorlog. Als je voor Putin juicht ben je af. Net als dat je fout was als je voor ISIS of Hitler was.quote:Op maandag 17 oktober 2022 23:13 schreef Nober het volgende:
[..]
Boeiend.
[..]
Iedereen moet voor Oekrane zijn?
Niks mis mee.quote:Op maandag 17 oktober 2022 23:26 schreef Zwoerd het volgende:
Ja eigenlijk wel in deze oorlog. Als je voor Putin juicht ben je af. Net als dat je fout was als je voor ISIS of Hitler was.
Dat een random hansworst dit roept, ok.quote:Op maandag 17 oktober 2022 22:56 schreef polderturk het volgende:
Ze weten heus wel dat deze man niet de gemiddelde Nederlander representeert.
[ twitter ]
We moeten allemaal juichen voor ons westerse stuk Rusland, wat we in een jaar of 30 diplomatiek hebben geannexeerd.quote:Op maandag 17 oktober 2022 23:26 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Ja eigenlijk wel in deze oorlog. Als je voor Putin juicht ben je af. Net als dat je fout was als je voor ISIS of Hitler was.
@Calandquote:Op maandag 17 oktober 2022 22:38 schreef Starhopper het volgende:
[ twitter ]
Ik ben vooral benieuwd wanneer je internetbundel op isquote:Op maandag 17 oktober 2022 23:33 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
We moeten allemaal juichen voor ons westerse stuk Rusland, wat we in een jaar of 30 diplomatiek hebben geannexeerd.
Benieuwd wanneer ons regenboogleger bij Moskou staat.
Zou hatefucken.quote:Op maandag 17 oktober 2022 22:38 schreef Starhopper het volgende:
[ twitter ]
Ik juich pas als ik met een drankje in mijn hand ergens op het strand sta in de Krim.quote:Op maandag 17 oktober 2022 23:33 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
We moeten allemaal juichen voor ons westerse stuk Rusland, wat we in een jaar of 30 diplomatiek hebben geannexeerd.
Met roebels betalen in Zandvoort zou mss niet zo gek zijnquote:Op maandag 17 oktober 2022 23:54 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik juich pas als ik met een drankje in mijn hand ergens op het strand sta in de Krim.
Die ik dan afreken in Euro's.
Daar zou ik niet op wachtenquote:Op maandag 17 oktober 2022 23:47 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Ik ben vooral benieuwd wanneer je internetbundel op is
Dat kan. Op texel heb je een camping die de Krim heet. Kun je ook betalen met Euro's.quote:Op maandag 17 oktober 2022 23:54 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik juich pas als ik met een drankje in mijn hand ergens op het strand sta in de Krim.
Niemand die je stopt om het te accepteren in je eigen bedrijf. Omwisselen kan misschien even duren, maar je moet er iets voor over hebben.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 00:11 schreef kibo het volgende:
[..]
Met roebels betalen in Zandvoort zou mss niet zo gek zijn
Of is hij er zelf misschien n? Het zou kunnen.quote:Op maandag 17 oktober 2022 23:31 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Dat een random hansworst dit roept, ok.
Maar ik ben toch benieuwd hoe Thierry hierbij komt. Hij kent de achterkamers beter dan de normale man.
Heeft hij Rutte en de Jonge zonder masker gezien?
quote:Op maandag 17 oktober 2022 23:31 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Maar ik ben toch benieuwd hoe Thierry hierbij komt. Hij kent de achterkamers beter dan de normale man.
Gemobiliseerdequote:
Niet heel veel mis mee.quote:Op maandag 17 oktober 2022 22:38 schreef Starhopper het volgende:
[ twitter ]
Dat is motief voor genocide en volkerenmoord.quote:Op maandag 17 oktober 2022 22:39 schreef la_perle_rouge het volgende:
Ja
[..]
Ja!
Ik heb de moeite genomen hier naar te luisteren https://snyder.substack.c(...)m_medium=web#details en volgens Snyder gaat het echt om genocide. De Oekraners krijgen van Poetin en consorten de keus Rus te worden of te sterven. Hij vertelt dat Poetin geobsedeerd is door een baptismefabel, waarmee verklaard zou worden dat Oekrane en Rusland altijd n waren, en de fout van de scheiding rechtgezet moet worden, wat niet kan als Oekraners hun eigen taal, cultuur en geschiedenis behouden.
Het is angstaanjagend.
Ik heb ook hiernaar geluisterd [ twitter ] ik denk dat de video nu wel on line staat. Af en toe langdradig omdat Snyder zich op omweggetjes begeeft, maar hij weet wel waar hij het over heeft.
Poetin wil de Oekraners van de aardbodem vagen, de overlevenden moeten vergeten dat ze ooit iets anders dan Rus waren. Er zijn nog tientallen andere redenen voor Poetins oorlog, maar diepe haat voor alles wat Oekraens is, is er een van.
En Thierry Baudet moeten ze in een ouderwetse vochtige kerker gooien, liever nog in een oubliette. Volgens mij is die ook knetter geworden.
Dat kan nu al.quote:Op maandag 17 oktober 2022 23:54 schreef capricia het volgende:
[..]
Laat me raden.quote:Op maandag 17 oktober 2022 22:39 schreef la_perle_rouge het volgende:
En Thierry Baudet moeten ze in een ouderwetse vochtige kerker gooien, liever nog in een oubliette. Volgens mij is die ook knetter geworden.
Nouja je kan niet ontkennen dat zijn reptillian uitspraken wel een beetje...raar zijn.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 01:57 schreef riazop het volgende:
[..]
Laat me raden.
Zeker een geelblauw vlaggetje boven je bed?
#ziedendquote:Op dinsdag 18 oktober 2022 01:57 schreef riazop het volgende:
[..]
Laat me raden.
Zeker een geelblauw vlaggetje boven je bed?
Poetin als onze redder omschrijven is nou niet bepaald in ons landsbelang.quote:Op maandag 17 oktober 2022 23:13 schreef Nober het volgende:
[..]
Boeiend.
[..]
Iedereen moet voor Oekrane zijn? Begint op voetballers en een bepaalde aanvoerdersband te lijken.
Nee hoor, je mag ook best voor verkrachtingen, genocide, massagraven vol burgers, deportaties en martelingen zijn als dat je ding is. In de 2de WO hadden we ook Nederlandse aanhangers van Adolf Hitler, vernietingskampen en massagraven vol joden en enige tijd later zagen we bewonderaars van moordlustige gekken als Stalin en Pol Pot. Historisch gezien is dit gewoon herkenbaar. Maar dan mogen anderen dat soort gedrag nog steeds wel afkeuren en knettergek noemen.quote:Op maandag 17 oktober 2022 23:13 schreef Nober het volgende:
[..]
Boeiend.
[..]
Er zijn massagraven gevonden met meer dan 400 mensen er in en jij hebt het beperkte denkvermogen om dit te vragenquote:Op maandag 17 oktober 2022 23:13 schreef Nober het volgende:
[..]
Nee hoor, als je lekker de NSB-er uit wil hangen is dat jouw goed recht. Hang gerust een Russische vlag op bij je huis, maar ga niet klagen als dat slecht valt in de buurt.quote:Op maandag 17 oktober 2022 23:13 schreef Nober het volgende:
Je doet de gemiddelde hansworst nu echt tekort als je die onder iemand plaatst die inmiddels permanent lijdt aan waanbeelden en waanideen.quote:Op maandag 17 oktober 2022 23:31 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Leuk dat je het noemt maar ons regenboogleger zou de Russen totaal vernederen.quote:Op maandag 17 oktober 2022 23:33 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Dat wordt dan inderdaad camping De Krim voor je.quote:Op maandag 17 oktober 2022 23:54 schreef capricia het volgende:
[..]
Nazisme gaat wat ver, maar in zekere zin kun je wel zeggen dat een groot deel van de met name Oostelijke provincies behoorlijk veel Fascistische sympathien hebben.quote:
Wel raar dat ze daar dan toch niet heel enthousiast lijken over de Russische annexatie.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 08:11 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nazisme gaat wat ver, maar in zekere zin kun je wel zeggen dat een groot deel van de met name Oostelijke provincies behoorlijk veel Fascistische sympathien hebben.
Het is meestal geen zwart wit verhaal, daarnaast wordt niemand echt vrolijk als je huis plat ligt.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 08:13 schreef Monolith het volgende:
[..]
Wel raar dat ze daar dan toch niet heel enthousiast lijken over de Russische annexatie.
quote:
Ik ben oud genoeg om me nog te kunnen herrinneren dat deze oorlog gestart werd vanwege NAVO, demilitarisering, en drugsgebruik door Zelensky etc.quote:
Als je de geschiedenis een beetje kent van Oekrane dan is het ook iets beter te begrijpen waarom sommige mensen nazistische trekjes vertonen.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 08:15 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het is meestal geen zwart wit verhaal, daarnaast wordt niemand echt vrolijk als je huis plat ligt.
Die krijgt promotie naar Piloot, mits ie het nog doet natuurlijk..quote:
Nou ja, wij hadden natuurlijk ook een substantile hoeveelheid NSBers, wat wel moet worden gezegd is dat het Facisme en Nationalisme voor de Tweede wereldoorlog niet perse als iets heel kwalijks werd gezien, net zoals dat er voor tweede wereld oorlog bijna overal een behoorlijk anti-semitische toon was, ook onder mainstream politici.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 08:31 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Als je de geschiedenis een beetje kent van Oekrane dan is het ook iets beter te begrijpen waarom sommige mensen nazistische trekjes vertonen.
De Duitsers waren een soort van bevrijders aan het begin van WOII.
Maar heb niet het idee dat het zoveel erger dan in bijv. Nederland. Hier lopen ook genoeg gekken rond, hell ze zitten zelfs in de tweede kamer.
Jup vaak genoeg van wat oudere mensen dat het ook wel een beetje: "eigen schuld" was van de Joden..quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 08:35 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nou ja, wij hadden natuurlijk ook een substantile hoeveelheid NSBers, wat wel moet worden gezegd is dat het Facisme en Nationalisme voor de Tweede wereldoorlog niet perse als iets heel kwalijks werd gezien, net zoals dat er voor tweede wereld oorlog bijna overal een behoorlijk anti-semitische toon was, ook onder mainstream politici.
Vergeet het christelijk geloof niet. Dat weten "mensen van onze leeftijd" (generalisatie) niet. De joden hebben Christus verraden, "sja, dan krijg je dat" was een gemeengoede gedachte.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 08:43 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Jup vaak genoeg van wat oudere mensen dat het ook wel een beetje: "eigen schuld" was van de Joden..
De enige SGPer in de Tweede Kamer destijds - antisemiet Kersten - vond ook dat de nazi's een straf van God waren voor de joden en de Nederlanders. Verzet tegen de Duitsers keurde hij af en bij deportaties zweeg hij.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 09:01 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Vergeet het christelijk geloof niet. Dat weten "mensen van onze leeftijd" (generalisatie) niet. De joden hebben Christus verraden, "sja, dan krijg je dat" was een gemeengoede gedachte.
Ik ben voor mijzelf het is niet onze oorlog. Ik wil gewoon normale prijzen voor voedsel, elektriciteit, gas, benzine enzovoorts.quote:Op maandag 17 oktober 2022 23:26 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
En wat heeft de oorlog te maken met jouw gasprijs? De marktprijs voor gas ligt alweer dik onder het niveau van voor de oorlog. Dat je nu veel moet betalen komt toch echt omdat jouw energiemaatschappij recordwinsten wil behalen.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 09:27 schreef Nober het volgende:
[..]
Ik ben voor mijzelf het is niet onze oorlog. Ik wil gewoon normale prijzen voor voedsel, elektriciteit, gas, benzine enzovoorts.
Wat een ontzettende egoist ben je dan als je dit denkt en ook nog eens durft op te schrijven zonder schaamtequote:Op dinsdag 18 oktober 2022 09:27 schreef Nober het volgende:
[..]
Ik ben voor mijzelf het is niet onze oorlog. Ik wil gewoon normale prijzen voor voedsel, elektriciteit, gas, benzine enzovoorts.
Denken dat de prijzen hier normaal blijven als Nederland zich afzijdig houdtquote:Op dinsdag 18 oktober 2022 09:27 schreef Nober het volgende:
[..]
Dan moet Poetin stoppen met zijn oorlog.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 09:27 schreef Nober het volgende:
Ik wil gewoon normale prijzen voor voedsel, elektriciteit, gas, benzine enzovoorts.
Tjah, hadden we maar het communistisch gedachtengoed moeten omarmenquote:Op dinsdag 18 oktober 2022 09:29 schreef Nielsch het volgende:
[..]
En wat heeft de oorlog te maken met jouw gasprijs? De marktprijs voor gas ligt alweer dik onder het niveau van voor de oorlog. Dat je nu veel moet betalen komt toch echt omdat jouw energiemaatschappij recordwinsten wil behalen.
Mooie positie maar daar schiet je niets mee op.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 09:27 schreef Nober het volgende:
[..]
Grappig dat je plusjes krijgt. Iedereen heeft zich teruggetrokken uit Sakhalin-1 en -2.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 09:05 schreef Aether het volgende:
Japan will help Ukraine restore energy infrastructure
https://www.ukrinform.net(...)-infrastructure.html
quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 09:27 schreef Nober het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 09:27 schreef Nober het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 09:45 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Grappig dat je plusjes krijgt. Iedereen heeft zich teruggetrokken uit Sakhalin-1 en -2.
Drie keer raden wie er een paar miljard in -2/Rusland gaat steken. Japan. Deal is getekend in augustus.
Ander grappig weetje, de EU importeerd 1.6 miljoen vaten Russische olie per dag.
Tot op de dag van vandaag is de EU de grootste markt voor Rusland.
Ergo: Geef het volk een forumpje, laat ze zwetsen, en in werkelijkheid betaald het de Russische oorlogsmachine.
Ik ben ook voor mijzelf en niet voor gehandicapten, zieken en andere zwakkelingen. Ik wil gewoon normale prijzen voor voedsel, elektriciteit, gas, benzine enzovoorts.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 09:27 schreef Nober het volgende:
[..]
Even je post verbeterdquote:Op dinsdag 18 oktober 2022 09:50 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Ik ben ook voor mijzelf en niet voor gehandicapten, zieken en andere zwakkelingen. Ik wil gewoon normale prijzen voor voedsel, elektriciteit, gas, benzine enzovoorts.
Laten we ons met alle oorlogen en conflicten gaan bemoeien.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 09:48 schreef over_hedge het volgende:
[..]hele steden worden kapot geschoten. Massa graven gevonden etc etc. Maar boehoe je leven is 20% duurder geworden. Wat een horror!!! Hopelijk wilt Putin snel stoppen zodat Nober weer normaal zijn leven kan leiden!
Kwartje gevallen?quote:
Zou een leuk standpunt zijn als je echt rabiaat pro-sancties bent, dat je blijkbaar echt verwacht dat iedereen + moeder zich overal en altijd conformeert aan.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 09:45 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Grappig dat je plusjes krijgt. Iedereen heeft zich teruggetrokken uit Sakhalin-1 en -2.
Drie keer raden wie er een paar miljard in -2/Rusland gaat steken. Japan. Deal is getekend in augustus.
Ander grappig weetje, de EU importeerd 1.6 miljoen vaten Russische olie per dag.
Ergo: Geef het volk een forumpje, laat ze zwetsen, en in werkelijkheid betaald het de Russische oorlogsmachine.
Ik post twee feiten. Het zou fijn zijn als je dat ook eens ging doen ipv steeds bij iedereen op de persoon te spelen.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 10:00 schreef ExTec het volgende:
[..]
Zou een leuk standpunt zijn als je echt rabiaat pro-sancties bent, dat je blijkbaar echt verwacht dat iedereen + moeder zich overal en altijd conformeert aan.
Maar dit 'volk' in ieder geval snapt dat dit niet realistisch is.
En vind het tevens winst dat oekraine geholpen wordt met haar energie voorziening.
Maar ik snap dat nuance niet handig is, als je slechts wil etaleren hoe slim jij bent, en hoe erg je wel niet boven het gepeupel staat.
Als je nu nog niet doorhebt dat rusland zijn gang laten gaan in de toekomst alleen maar grotere problemen zou opleveren dan weet ik het ook niet meer hoor.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 09:57 schreef Nober het volgende:
[..]
Laten we ons met alle oorlogen en conflicten gaan bemoeien.
20% duurder is inderdaad een probleem.
De Russen denken ook van Finland bij de EU, boeiend... Letland er bij? Moeten ze doen. Georgi? Vooral doen. Oekrane? Prima joh.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 10:04 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Als je nu nog niet doorhebt dat rusland zijn gang laten gaan in de toekomst alleen maar grotere problemen zou opleveren dan weet ik het ook niet meer hoor.
Ja rusland pakt oekraine maar. Wat kan ons het schelen. Ver van mijn bed show. Estland? Maakt mij het uit. Kom er nooit. Bij welk land moeten we wel iets gaan doen? Polen? Duitsland?
Los van dat het gewoon gevaarlijk is voor heel de veiligheid van Europa/ de wereld. Is het ook nog eerst super egostisch.
Ik rij een electrische leasebak en we laden hier op met zonnepanelen want daar hebben we hier op het dak een kleine hectare aan liggen.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 09:59 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Kwartje gevallen?
Jij betaald nog steeds de Russische oorlogsmachine aan de pomp. Grootste afzetmarkt voor Russische crude is de EU.
1 correctie: In deze 1.7 miljoen vaten per dag is ook de UK inbegrepen.
Gok dat je nato bedoeld? Finland wilde niet bij Nato. Tot dat Rusland deze oorlog begon. Dus ja dat hebben ze toch echt aan zichzelf te danken.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 10:07 schreef Nober het volgende:
[..]
De Russen denken ook van Finland bij de EU, boeiend... Letland er bij? Moeten ze doen. Georgi? Vooral doen. Oekrane? Prima joh.
Wacht, zorgen dat je als land lid kan wordt van de EU is hetzelfde als ingelijfd worden tijdens een genocidale oorlog?quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 10:07 schreef Nober het volgende:
[..]
De Russen denken ook van Finland bij de EU, boeiend... Letland er bij? Moeten ze doen. Georgi? Vooral doen. Oekrane? Prima joh.
Feit: oekraine is niet minder geholpen met hulp op het gebied van haar elektriciteitsvoorzieningen, omdat europa en Japan nog steeds rus olie afnemen.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 10:04 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Ik post twee feiten. Het zou fijn zijn als je dat ook eens ging doen ipv steeds bij iedereen op de persoon te spelen.
Zijn allicht niet in de beste positie om te gaan klagen als ze een koekje van eigen deeg krijgen.quote:Ergo: Geef het volk een forumpje, laat ze zwetsen, en in werkelijkheid betaald het de Russische oorlogsmachine.
Als schoothondje van de VS moeten wij ook sancties uitvaardigen want wij bemoeien ons met conflicten wereldwijd tegenwoordig.quote:
Toch lees ik in dit topic nogal vaak dat we het ons kwalijk moeten nemen dat we ons niet met de oorlog inquote:Op dinsdag 18 oktober 2022 10:15 schreef Nober het volgende:
[..]
Als schoothondje van de VS moeten wij ook sancties uitvaardigen want wij bemoeien ons met conflicten wereldwijd tegenwoordig.
Mensen die hun moreel kompas laten hangen naar hun portemonnee zijn geen knip voor de neus waard. Dat zijn de grootste jankerds in dit hele geopolitieke conflict wat mij betreft.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 10:04 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Als je nu nog niet doorhebt dat rusland zijn gang laten gaan in de toekomst alleen maar grotere problemen zou opleveren dan weet ik het ook niet meer hoor.
Ja rusland pakt oekraine maar. Wat kan ons het schelen. Ver van mijn bed show. Estland? Maakt mij het uit. Kom er nooit. Bij welk land moeten we wel iets gaan doen? Polen? Duitsland?
Los van dat het gewoon gevaarlijk is voor heel de veiligheid van Europa/ de wereld. Is het ook nog eerst super egostisch.
en nee 20% is geen probleem. Het is vervelend. Maar je hebt het geluk dat je in Nederland woont. Dus die 20% nog aardig gecompenseerd wordt en je niet zomaar opeens dakloos bent zoals de miljoenen mensen nu in Oekrane. Hoe kut de politiek hier soms ook is. Blijft gewoon een top 10 land in de wereld![]()
Maar bij wat voor conflict moeten we wel iets doen? Pas als er iets op de grens met Nederland is? of hoe zie je dit precies voor je?quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 10:15 schreef Nober het volgende:
[..]
Als schoothondje van de VS moeten wij ook sancties uitvaardigen want wij bemoeien ons met conflicten wereldwijd tegenwoordig.
Iran heeft na noord-korea de strengste sancties, en ontwijken ze al jaren. Zelfs eigen raketprogramma dusja zal ze weinig boeien vermoed ikquote:Op dinsdag 18 oktober 2022 10:15 schreef Nober het volgende:
[..]
Als ze het ze niet zou boeien zouden ze toch ook geen moeite doen om hun betrokkenheid bij deze oorlog te ontkennen?quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 10:20 schreef kevinrsd het volgende:
[..]
Iran heeft na noord-korea de strengste sancties, en ontwijken ze al jaren. Zelfs eigen raketprogramma dusja zal ze weinig boeien vermoed ik
Welke deel van gelaagde luchtverdediging begrijp je niet? Alsof er alleen maar radars staan die hoog en ver kijken. Dat "onder de radar doorvliegen" werkt alleen maar als je slechts 1 soort systeem hebt staan.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 05:37 schreef Wantie het volgende:
Welk deel van 'om radar te omzeilen' begreep je niet?
Die drones daar lijken idd laag te vliegen, om AA te ontwijken.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 10:33 schreef AchJa het volgende:
[..]
Welke deel van gelaagde luchtverdediging begrijp je niet? Alsof er alleen maar radars staan die hoog en ver kijken.
Als ik moet kiezen tussen handel met Iran of handel met de VS kies ik voor dat laatste.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 10:15 schreef Nober het volgende:
[..]
Misschien niet, maar die Chinese meukresellers zullen moeten kiezen tussen verkopen aan Iran of verkopen aan de VS of de EU.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 10:20 schreef kevinrsd het volgende:
[..]
Iran heeft na noord-korea de strengste sancties, en ontwijken ze al jaren. Zelfs eigen raketprogramma dusja zal ze weinig boeien vermoed ik
Chinese meukresellers, zijn uit ge-selled. Tenminste wel voor alles waar enigszins hoogwaardige chips in zitten. En bv consumenten GPS chips, vallen daar onder.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 10:39 schreef Ulx het volgende:
[..]
Misschien niet, maar die Chinese meukresellers zullen moeten kiezen tussen verkopen aan Iran of verkopen aan de VS of de EU.
Zijn ook de eerste die vluchten.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 10:19 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Mensen die hun moreel kompas laten hangen naar hun portemonnee zijn geen knip voor de neus waard. Dat zijn de grootste jankerds in dit hele geopolitieke conflict wat mij betreft.
Lekker high and mighty voor iemand die zijn d's en t's niet uit elkaar kan houden.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 09:45 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Persoonlijk focus ik mij minder op spelfouten, zelfs de grootste genin op aarde hebben editors die spelfouten eruit moeten halen voor een wetenschappelijk artikel gepubliceerd kan worden.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 10:44 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
Lekker high and mighty voor iemand die zijn d's en t's niet uit elkaar kan houden.
Het is speculatie van mijn kant, maar ik denk dat Iran vrij autonoom raketten en drones kan bouwen, gezien ze al decennia lang met sancties te maken hebven. Bovendien zijn China en India ook niet happig op leveren aan rusland, zoals te zien is in het economische nieuws.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 10:39 schreef Ulx het volgende:
[..]
Misschien niet, maar die Chinese meukresellers zullen moeten kiezen tussen verkopen aan Iran of verkopen aan de VS of de EU.
Ik focus me er ook niet op, als iemand gewoon goede punten aandraagt en niet persoonlijk wordt.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 10:46 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Persoonlijk focus ik mij minder op spelfouten, zelfs de grootste genin op aarde hebben editors die spelfouten eruit moeten halen voor een wetenschappelijk artikel gepubliceerd kan worden.
De drones wel, maar de componenten niet.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 10:47 schreef oheng het volgende:
[..]
Het is speculatie van mijn kant, maar ik denk dat Iran vrij autonoom raketten en drones kan bouwen, gezien ze al decennia lang met sancties te maken hebven. Bovendien zijn China en India ook niet happig op leveren aan rusland, zoals te zien is in het economische nieuws.
Het laatste stuk(je) ja.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 10:36 schreef ExTec het volgende:
Die drones daar lijken idd laag te vliegen, om AA te ontwijken.
Die gaan dankzij het neoliberalisme nooit meer terug komen, wen er maar aan.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 09:27 schreef Nober het volgende:
[..]
Dat lijkt me een aanname.quote:
https://www.foreignaffair(...)nduct-boris-bondarevquote:The sanctions suddenly cut off our access to these products and left our military weaker than the West understood. But although it was clear to my team how these losses undermined Russia’s strength, the foreign ministry’s propaganda helped keep the Kremlin from finding out. The consequences of this ignorance are now on full display in Ukraine: the sanctions are one reason Russia has had so much trouble with its invasion.
De sancties werken niet.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 11:19 schreef ExTec het volgende:
Het verhaal van een rus diplomaat die eerder in dit conflict de handdoek in de ring gooide.
[..]
https://www.foreignaffair(...)nduct-boris-bondarev
Lijkt me wel op te lossen met microfoons en een stukje software om het motorgeluid van zo'n drone te herkennen en detecteren.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 10:36 schreef ExTec het volgende:
[..]
Die drones daar lijken idd laag te vliegen, om AA te ontwijken.
[ twitter ]
Tja, dat zul je Poetin moeten vertellen...quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 10:33 schreef AchJa het volgende:
[..]
Welke deel van gelaagde luchtverdediging begrijp je niet? Alsof er alleen maar radars staan die hoog en ver kijken. Dat "onder de radar doorvliegen" werkt alleen maar als je slechts 1 soort systeem hebt staan.
Iran maakt de chips en dergelijke niet zelf. Dat komt uit China.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 10:47 schreef oheng het volgende:
[..]
Het is speculatie van mijn kant, maar ik denk dat Iran vrij autonoom raketten en drones kan bouwen, gezien ze al decennia lang met sancties te maken hebven. Bovendien zijn China en India ook niet happig op leveren aan rusland, zoals te zien is in het economische nieuws.
Ben je daar als burger aan het grasmaaien krijg je een luchtafweerraket op je dakquote:Op dinsdag 18 oktober 2022 11:21 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Lijkt me wel op te lossen met microfoons en een stukje software om het motorgeluid van zo'n drone te herkennen en detecteren.
Heb je voldoende microfoons in een grid dan kan je zelfs de locatie bepalen.
Of gewoon weer dit systeem
[ afbeelding ]
Grasmaaiers met 4-cilinder 4-takt motoren zou ik inderdaad even niet gebruikenquote:Op dinsdag 18 oktober 2022 11:24 schreef Bensel het volgende:
[..]
Ben je daar als burger aan het grasmaaien krijg je een luchtafweerraket op je dak
Dat soort systemen heb je idd.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 11:21 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Lijkt me wel op te lossen met microfoons en een stukje software om het motorgeluid van zo'n drone te herkennen en detecteren.
Heb je voldoende microfoons in een grid dan kan je zelfs de locatie bepalen.
[ afbeelding ]
Oh ja, dat heb ik gelezen toen.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 11:26 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dat soort systemen heb je idd.
NY gebruikt er 1 die schoten van vuurwapens hoort.
https://www.nytimes.com/2(...)a-to-the-police.html
Zoiets gebruiken ze hier in de stad, in een aantal wijken, om vuurwerkoverlast op te sporen en tegen te gaan.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 11:21 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Heb je voldoende microfoons in een grid dan kan je zelfs de locatie en richting bepalen.
[ afbeelding ]
Dus op het moment dat iemand die drone heeft gezien/gehoord gaan we er vanuit dat die dat hele stuk zo laag heeft gevlogen? En dat zou dan geen aanname zijn?quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 11:16 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dat lijkt me een aanname.
Denk dat rus 0 garantie heeft, dat als zo'n ding bv vanuit belarus vertrekt, de airspace niet al vanaf het moment dat het de grens over gaat contested is. En dan is meteen laag vliegen geen gek idee. We zien immers om dezelfde reden filmpjes van vliegtuigen die 1 meter boven de grond vliegen.
2D Werkt dat, 3D niet aangezien je geen afstand en elevatie gegevens hebt.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 11:28 schreef xpompompomx het volgende:
Zoiets gebruiken ze hier in de stad, in een aantal wijken, om vuurwerkoverlast op te sporen en tegen te gaan.
In WW2 waren we er al achter dat het amper bruikbaar was. Daarnaast, hoe ga je je systeem richten als je geen hoek- en afstandsgegevens hebt?quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 11:21 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Heb je voldoende microfoons in een grid dan kan je zelfs de locatie en richting bepalen.
[ afbeelding ]
Ja, maar wel eentje die ondersteund wordt.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 11:30 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dus op het moment dat iemand die drone heeft gezien/gehoord gaan we er vanuit dat die dat hele stuk zo laag heeft gevlogen? En dat zou dan geen aanname zijn?
Aan de top zullen ze geen last hebben nee, de bevolking des te meer, de armoede is heel hoog daar.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 10:20 schreef kevinrsd het volgende:
[..]
Hebben we het al over gehad. Het is voor oekraine wel degelijk handig om te weten waar ze vandaan komen.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 11:36 schreef AchJa het volgende:
Daarnaast, hoe ga je je systeem richten als je geen hoek- en afstandsgegevens hebt?
Zo staan steeds meer mensen er in.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 09:27 schreef Nober het volgende:
[..]
Vertel.quote:
Je hebt vast wel een poll die dat aantoont ofzo.quote:Stevige stelling = stevige bron. Onderbouw je posts, svp.
Waarom moet de minister van Financin familieleden sturen naar Oekrane?quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 11:57 schreef riazop het volgende:
Daarnaast.benieuwd wanneer Kaag cs hun zonen gaan sturen ipv Nederlands belastinggeld om de Krim (waar geen Oekrainer woont) te "redden" voor Oekraine.
Wat verder geen reet boeit natuurlijk, want Nederland doet er vrijwel niet toe.quote:
Als Pim nog had geleefd was het nooit zover gekomen!11!!! Ook nu komen de kogels weer van links!11!!quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 11:57 schreef riazop het volgende:
Daarnaast.benieuwd wanneer Kaag cs hun zonen gaan sturen ipv Nederlands belastinggeld om de Krim (waar geen Oekrainer woont) te "redden" voor Oekraine.
Zodra Poetin zorgt dat art.5 in werking treedt. Dus als de mafkees te ver gaat.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 11:57 schreef riazop het volgende:
Natuurlijk wel. Wij hebben het Amerikaans Millitair Industrieel Complex gebouwd.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 12:09 schreef Monolith het volgende:
[..]
Wat verder geen reet boeit natuurlijk, want Nederland doet er vrijwel niet toe.
Alle beetjes helpen.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 12:07 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Waarom moet de minister van Financin familieleden sturen naar Oekrane?
Volgens mij mogen mensen zelf bepalen of ze willen vechten in Oekrane en gaan ouders daar niet over. Dus wat is de relevantie van je vraag dan nog?quote:
Op De Krim wonen uiteraard Oekraeners.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 11:57 schreef riazop het volgende:
Precies!quote:
Goh... hoe zou dat toch komen dat er zoveel Russen op de Krim wonen? Heeft vast niks te maken met wat de Russen allemaal flikken... Wegpeesten/Afvoeren van lokale bevolking en vervangen door Russen had er helemaal niks mee te maken..quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 11:57 schreef riazop het volgende:
Hoe dan?quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 11:39 schreef ExTec het volgende:
Ja, maar wel eentje die ondersteund wordt.
Juist niet he. Als je laag vliegt heb je des te meer kans om door een MANPADS uit de lucht gehaald te worden aangezien dat nou net de systemen zijn die op zicht (visueel dus) werken en we waren er al achter dat we de drones al heel rap niet meer visueel hebben. Daarnaast is het max plafond van bv een Stinger ongeveer 2.500 meter dus een Shahed-136 kan daar makkelijk boven gaan zitten met zijn plafond van 4.000 meter ook al is dat feitelijk niet eens nodig aangezien je ze op pak hem beet 1.000 meter hoogte al niet meer kunt zien en dan reken ik aardig ruim.quote:En je gaat er niet op in, maar op het moment dat zo'n ding over de grens gaat, is die exposed aan manpads. Je hebt 0 garantie dat je comfortabel aan de bovenkant van je service ceiling kan vliegen tot je er bent.
Wederom; dan is het helemaal niet zo dom om heel laag te gaan. Want dan is de window om em af te schieten met je manpads vele malen kleiner.
Je vergeet alleen dat die systemen een RCS (Radar Cross Section) van meerdere vierkante meters hebben dit itt een drone waar je in vierkante centimeters moet denken, een drone is gezien het materiaal waarvan ze gemaakt zijn en het formaat enorm lastig op te pikken voor radars die gemaakt zijn voor de grotere afstand. Daarnaast, er worden hier ook filmpjes gepost van Cruise Missiles die uit de lucht geschoten worden en die zijn gemaakt om verdomd laag te vliegen dus waarom zou dat met een drone niet lukken?quote:En dat zien we vliegtuigen en helikopters dus ook doen.
En wat gaat men doen dan? Of schiet men in Oekraine gewoon blind het hiernamaals in in de hoop dat ze een drone raken ofzo? Als je iets niet ziet kun je er niet op schieten he in het geval van bewegende ludln.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 11:48 schreef ExTec het volgende:
Hebben we het al over gehad. Het is voor oekraine wel degelijk handig om te weten waar ze vandaan komen.
NATO-like integratie waar er blijkbaar meteen cordinaten in het vuurgeleide systeem moeten verschijnen, is niet im frage.
Oh, nu ben ik aan het trollen terwijl ik uitleg hoe het werkt? TR gedaan.quote:In trollen handboeken is dit het trucje: demand only complete solutions.
En in de Elzas wonen Duitsers!quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 12:18 schreef Wantie het volgende:
[..]
Op De Krim wonen uiteraard Oekraeners.
Er hebben nooit meer dan 10 % Oekrainers gewoond op de Krim. Nu zijn het er misschien nog 2 %.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 12:24 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Goh... hoe zou dat toch komen dat er zoveel Russen op de Krim wonen? Heeft vast niks te maken met wat de Russen allemaal flikken... Wegpeesten/Afvoeren van lokale bevolking en vervangen door Russen had er helemaal niks mee te maken..
Oekrane is geen NAVO, krijgen alleen hulp van NAVO landen.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 12:42 schreef riazop het volgende:
[..]
Er hebben nooit meer dan 10 % Oekrainers gewoond op de Krim. Nu zijn het er misschien nog 2 %.
Naar het schijnt gaat de NAVO die "bevrijden". Ooit.
De NAVO? Heb je hier een bron voor?quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 12:42 schreef riazop het volgende:
[..]
Er hebben nooit meer dan 10 % Oekrainers gewoond op de Krim. Nu zijn het er misschien nog 2 %.
Waarom geven we het zuiden van Zwitserland niet aan Itali en het westen aan Frankrijk?quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 12:24 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Goh... hoe zou dat toch komen dat er zoveel Russen op de Krim wonen? Heeft vast niks te maken met wat de Russen allemaal flikken... Wegpeesten/Afvoeren van lokale bevolking en vervangen door Russen had er helemaal niks mee te maken..
Je praat (weer) poepquote:Op dinsdag 18 oktober 2022 12:42 schreef riazop het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vliegtuigen zullen wat rapper zijn dan die drones.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 11:16 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dat lijkt me een aanname.
Denk dat rus 0 garantie heeft, dat als zo'n ding bv vanuit belarus vertrekt, de airspace niet al vanaf het moment dat het de grens over gaat contested is. En dan is meteen laag vliegen geen gek idee. We zien immers om dezelfde reden filmpjes van vliegtuigen die 1 meter boven de grond vliegen.
Ik zie filmpjes, en buitenlanders die aldaar vechten bevestigen het.quote:
Dat wordt ge-offset door het feit dat jij em veel korter ziet.quote:Juist niet he. Als je laag vliegt heb je des te meer kans om door een MANPADS uit de lucht gehaald te worden aangezien dat nou net de systemen zijn die op zicht (visueel dus) werken
Dat vloeide voort uit een aantal veronderstellingen die jij op elkaar stapelt. Want eerst konden we ze berhaupt niet zien, dat kon jij op een papiertje geven, en daarna moesten de doelpalen maar snel naar "ja, maar je kan ze (blijkbaar?) alleen maar zien als ze vlak bij doel zijn!".quote:en we waren er al achter dat we de drones al heel rap niet meer visueel hebben.
Eh, ja, dat was precies mijn punt, toen ik reageerde op je: "Die app? Waardeloos. Not invented here"quote:Daarnaast, er worden hier ook filmpjes gepost van Cruise Missiles die uit de lucht geschoten worden en die zijn gemaakt om verdomd laag te vliegen dus waarom zou dat met een drone niet lukken?
Ik zie filmpjes waar politieagenten met hun AK's er 1 uit de lucht schieten?quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 12:34 schreef AchJa het volgende:
[..]
En wat gaat men doen dan? Of schiet men in Oekraine gewoon blind het hiernamaals in in de hoop dat ze een drone raken ofzo? Als je iets niet ziet kun je er niet op schieten he in het geval van bewegende ludln.
Dat zeg ik nietquote:Oh, nu ben ik aan het trollen terwijl ik uitleg hoe het werkt? TR gedaan.
Er zullen vast een paar wonen, net zoals je Russen kunt treffen op de Krim.quote:
https://en.wikipedia.org/(...)cities_and_languagesquote:Op dinsdag 18 oktober 2022 12:42 schreef riazop het volgende:
[..]
De enige bevestiging is dat ze hem zien en dat zegt dus niks over in welke fase de drone zich bevindt. Voor hetzelfde heeft die al 1000km afgelegd en is hij bezig met de duikvlucht richting het target he.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 12:55 schreef ExTec het volgende:
Ik zie filmpjes, en buitenlanders die aldaar vechten bevestigen het.
Je verliest alleen uit het oog dat je een drone die op 2km hoogte vliegt per definitie niet ziet. Daar gaat het om. Een drone kan makkelijk visueel en technisch boven het MANPADS plafond gaan vliegen.quote:Dat wordt ge-offset door het feit dat jij em veel korter ziet.
Dat is basis wiskunde h. Ruimtelijk inzicht.
Of moet ik echt uit gaan leggen dat een vliegtuig 2 KM hoog in de lucht langer zichtbaar is voor een persoon op de grond dan een vliegtuig dat op 10 meter overkomt?
MANPADS zijn juist gemaakt voor de laag en zeer laag vliegende (ogenbliks) doelen. Dat ze missen heeft meer met de ongetraindheid van de bedienaars te maken, afvuren binnen het inwendig dood volume van het MANPAD systeem bijvoorbeeld...quote:En ook daarvan heb ik meerdere filmpjes van gezien, rus vliegtuig vliegt laag over, oekraine drukt z'n manpads af, en mist want hij heeft niet lang genoeg ding in z'n vizier gehad. Dan kan je wel komen met specs, die allicht kloppen, maar de specs van het 'wapen' 'mens' zijn voor dat soort situaties niet afdoende.
S300's en de BUKs zullen de drones van dit type niet of pas te laat zien. De PANTSIR is daar beter geschikt voor idd maar die heeft Ukraine niet... De grootste dreiging is en blijft de MANPADS want daar grossieren ze wel in.quote:In die video die J.B. heeft gepost wordt deze materie ook aangestipt. Te hoog en je exposed jezelf aan BUK's, S-300's, pantsirs, etc en zeer laag expose je jezelf aan manpads. Zowel rus als oekraine schatten de het risico van manpads lager in.
Vandaar dat alles dus heel laag vliegt.
Even terug lezen waar ik op reageerde he? Betrokkene had het over het land binnen vliegen tot target en dan ergens daar tussenin zou je hem moeten zien... En vervolgens kom jij met foto's van drones in de terminal fase... Dus wie verplaatst de doelpalen nou?quote:Dat vloeide voort uit een aantal veronderstellingen die jij op elkaar stapelt. Want eerst konden we ze berhaupt niet zien, dat kon jij op een papiertje geven, en daarna moesten de doelpalen maar snel naar "ja, maar je kan ze (blijkbaar?) alleen maar zien als ze vlak bij doel zijn!".
Die app voegt op luverd gebied dus niks toe dat is mijn punt. Kun je het niet mee eens zijn maar dit is simpelweg zo.quote:Eh, ja, dat was precies mijn punt, toen ik reageerde op je: "Die app? Waardeloos. Not invented here"
Ze zien hem en dat is nou net waar het om gaat he... Als ze hem niet zien kunnen ze ook niet schieten.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 13:02 schreef ExTec het volgende:
Ik zie filmpjes waar politieagenten met hun AK's er 1 uit de lucht schieten?
Mooi.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 13:07 schreef Wantie het volgende:
[..]
Maar in Alsace wonen gewoon Franse staatsburgers.
Altijd een kleine minderheid dus.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 13:09 schreef Qarrad het volgende:
[..]
https://en.wikipedia.org/(...)cities_and_languages
1,3 tot 25,8% door de jaren heen vanaf 1785.
"Nooit" is "altijd al" geworden.quote:
je weet dat in 1991 een meerderheid van de bewoners op de Krim voor onafhankelijkheid van Rusland heeft gestemd?quote:
Het is inderdaad een beetje alsof het VK opeens Amerikaanse staten gaat annexeren omdat de meeste mensen in zo'n staats van Britse komaf zijn. Maar goed, waarom mensen nog met dit soort users 'discussiren' is mij een raadsel.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 13:25 schreef Hugo862 het volgende:
[..]
je weet dat in 1991 een meerderheid van de bewoners op de Krim voor onafhankelijkheid van Rusland heeft gestemd?
zelfbeschikkingsrecht telt niet zeker? Alleen in Kosovo?quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 13:23 schreef YStec het volgende:
[..]
"Nooit" is "altijd al" geworden.
Ach ja.
Niet dat het verder een fuck uitmaakt, want souvereiniteit en territoriale integriteit, eh.
Wat is er zelfbeschikking aan een buitenlandse annexatie?quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 13:27 schreef riazop het volgende:
[..]
zelfbeschikkingsrecht telt niet zeker? Alleen in Kosovo?
Ze stemden toch voor onafhankelijkheid?quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 13:27 schreef riazop het volgende:
[..]
zelfbeschikkingsrecht telt niet zeker? Alleen in Kosovo?
Maar blijkbaar zien ze ze, anders schieten ze nietquote:Op dinsdag 18 oktober 2022 13:13 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ze zien hem en dat is nou net waar het om gaat he... Als ze hem niet zien kunnen ze ook niet schieten.
Ik haal die invulling er niet uit.quote:Daarnaast ging het vwb die app een combinatie met radars en laat die agenten dat nou eens net niet hebben...
Jij maakt hier doodleuk van: het wordt gecombineerd met de radar informatie 'ter plaatse erbij te leveren' ofzo, maar dat staat er niet.quote:How the app works
If you see an air target, for example, a cruise missile or a suicide drone, you need to open "ePPO" on your smartphone, select the type of air target, point your smartphone in the direction of the target and press the big red button.
Air defense specialists will see a mark on the map, it will complement the radar information and the threat will be shot down.
Ik reageerde waar ik op reageerde. Dat betekent niet perse dat ik het ook eens was met een achterliggende post ofzoquote:Jij bent degene die allerlei what ifs verzint die totaal niks met het initiele bericht te maken hebben.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |