Dat is Zwitsers.quote:Op maandag 17 oktober 2022 20:26 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ze missen een cram systeem zoals sky guard. Ben eigenlijk verbaasd dat ze daar nog niet om gevraagd hebben.
Hoeveel van die dingen denk je dat oekraine er nodig heeft om hier geen last meer van te hebben?quote:Op maandag 17 oktober 2022 20:26 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ze missen een cram systeem zoals sky guard. Ben eigenlijk verbaasd dat ze daar nog niet om gevraagd hebben.
Rheinmetal had ook zoiets.quote:
100den maar ze stationeren bij de energie centrales zou al helpen.quote:Op maandag 17 oktober 2022 20:30 schreef ExTec het volgende:
[..]
Hoeveel van die dingen denk je dat oekraine er nodig heeft om hier geen last meer van te hebben?
Ja, daar heb ik het over. Oerlikon is een dochter van Rheinmetall.quote:Op maandag 17 oktober 2022 20:35 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Rheinmetal had ook zoiets.
Zo te lezen is dat nog in ontwikkeling en dus nog niet op de markt.quote:Op maandag 17 oktober 2022 20:26 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Er zijn er genoeg. Probleem is dat ze behoorlijk wat kosten, vaak build-to-order zijn en het is niet uitgesloten dat restanten van het projectiel alsnog op straat neerkomen omdat de killafstand vaak zo'n 500 meter is.quote:Op maandag 17 oktober 2022 20:37 schreef Nebelwerfer het volgende:
@:achja
Zijn er geen, eventueel ouderwetse, systemen die die krengen goedkoper naar beneden halen met kogels ofzo? Of denk ik te makkelijk nu?
Als je ze boven een grote stad als Kiev neerhaalt zullen de (al dan niet grote) brokstukken even goed op de stad zelf neerkomen en schade (en doden/gewonden) veroorzaken. Het beste lijkt me om de Iraanse productiefaciliteiten en vliegvelden van waaruit de Russen bevoorraad worden te vernietigen.quote:Op maandag 17 oktober 2022 20:37 schreef Nebelwerfer het volgende:
Zijn er geen, eventueel ouderwetse, systemen die die krengen goedkoper naar beneden halen met kogels ofzo? Of denk ik te makkelijk nu?
Niet echt, ook de NATO is nog zoekende naar een fatsoenlijk systeem.quote:Op maandag 17 oktober 2022 20:37 schreef Nebelwerfer het volgende:
Maar het kan wel een verschil maken volgens mij als die drone in de lucht ontploft inplaats van in een gebouw of wat dan ook.quote:Op maandag 17 oktober 2022 20:45 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Als je ze boven een grote stad als Kiev neerhaalt zullen de (al dan niet grote) brokstukken even goed op de stad zelf neerkomen en schade (en doden/gewonden) veroorzaken. Het beste lijkt me om de Iraanse productiefaciliteiten en vliegvelden van waaruit de Russen bevoorraad worden te vernietigen.
Maar dan moeten ze wel ontploffen. Schiet je alleen een vleugel weg ploft dat ding gewoon op de grond.quote:Op maandag 17 oktober 2022 20:53 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Maar het kan wel een verschil maken volgens mij als die drone in de lucht ontploft inplaats van in een gebouw of wat dan ook.
Gewoon een Goalkeeper van een schip halen en op een gebouw schroeven ja toch niet dan.quote:Op maandag 17 oktober 2022 20:52 schreef AchJa het volgende:
[..]
Niet echt, ook de NATO is nog zoekende naar een fatsoenlijk systeem.
NATO Agency holds exercise to improve counter-drone technology
Zijn eigen citaat laat zien dat het gaat om complementaire informatie op de radar data.quote:Op maandag 17 oktober 2022 20:28 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Ik denk/weet wel zeker dat ie gelijk heeft. Zolang een radar het target niet ziet, kan je nooit dat target op afstand uit de lucht knallen. Plus het feit dat het target inmiddels al doel gevonden heeft.
GPS van telefoons zijn veels te onnauwkeurig voor dit soort doeleinden.
Mag je vloer wel verstevigen. Of een diepe kuil graven. Met een Phalanx zou het misschien kunnen.quote:Op maandag 17 oktober 2022 20:55 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Gewoon een Goalkeeper van een schip halen en op een gebouw schroeven ja toch niet dan.
Ah dank.quote:Op maandag 17 oktober 2022 20:52 schreef AchJa het volgende:
[..]
Niet echt, ook de NATO is nog zoekende naar een fatsoenlijk systeem.
NATO Agency holds exercise to improve counter-drone technology
Exploderende munitie oder so.quote:Op maandag 17 oktober 2022 20:55 schreef Ulx het volgende:
[..]
Maar dan moeten ze wel ontploffen. Schiet je alleen een vleugel weg ploft dat ding gewoon op de grond.
Op zich valt er wel iets voor te zeggen natuurlijk.quote:Op maandag 17 oktober 2022 21:01 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Ah dank.
Men is misschien wel teveel uit aan het gaan van hypersonische toestanden en te weinig van goedkope vliegtuigjes met wat explosieven.
Peter Donkquote:Op maandag 17 oktober 2022 18:54 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Wij hebben hier sliedrecht24.nl die beheerd wordt door een lokale journalist die ook bij de NOS werkt. Maakt best veel fouten en als mensen hem erop wijzen gaat ie tekeer want hij is wel fucking een echte journalist...
Tbh hecht bijna al meer waarde aan nu.nl dan de NOS.
Voor een slagschip doet zo'n goedkope drone ook net niks, die is veel meer gericht op soft targetsquote:Op maandag 17 oktober 2022 21:01 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Ah dank.
Men is misschien wel teveel uit aan het gaan van hypersonische toestanden en te weinig van goedkope vliegtuigjes met wat explosieven.
quote:
Als je een beetje opgelet had:quote:Op maandag 17 oktober 2022 20:18 schreef ExTec het volgende:
Ow, aan beide plaatjes zie jij natuurlijk in welke fase ze zitten?
Het probleem is dat die drones een plafond van pak hem beet 4.000 meter hebben. Stel dat ze op 2.000 meter hoogte vliegen dan zie je ze echt niet met het blote oog en dat wil je juist als drone operator...quote:En is dit voorzichtig de doelpalen verschuiven?
Want ik heb het niet over fases gehad, en ik denk dat het oekraine aan haar reet zal roesten in welke fase ze zo'n ding afknallen.
Ze laten die drones echt niet over een afstand van 2500km op 100 meter alt vliegen... Pas vanaf het moment dat ze de terminal fase in gaan zul je ze met het blote oog gaan zien.quote:Op maandag 17 oktober 2022 20:07 schreef MaxMark het volgende:
Los ervan dat het best wel houtje-touwtje is: Als je weet dat dat ding op punt A het land binnenkomt en richting punt C gaat - dan kun je jezelf toch op punt B in het midden positioneren? Je hebt vast wel een paar minuten/half uur. Je ziet die dingen gewoon met het blote oog aankomen dan, mits daglicht.
Überhaupt. Raketten troep zat natuurlijk.quote:Op maandag 17 oktober 2022 21:09 schreef zalkc het volgende:
[..]
Voor een slagschip doet zo'n goedkope drone ook net niks, die is veel meer gericht op soft targets
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |