abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_206360755
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 09:48 schreef over_hedge het volgende:

[..]
:') hele steden worden kapot geschoten. Massa graven gevonden etc etc. Maar boehoe je leven is 20% duurder geworden. Wat een horror!!! Hopelijk wilt Putin snel stoppen zodat Nober weer normaal zijn leven kan leiden!
Laten we ons met alle oorlogen en conflicten gaan bemoeien.

20% duurder is inderdaad een probleem.
  dinsdag 18 oktober 2022 @ 09:59:44 #102
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_206360772
quote:
11s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 09:49 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Wauw!
Kwartje gevallen?

Jij betaald nog steeds de Russische oorlogsmachine aan de pomp. Grootste afzetmarkt voor Russische crude is de EU.
1 correctie: In deze 1.7 miljoen vaten per dag is ook de UK inbegrepen.
pi_206360792
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 09:45 schreef PluggieOD het volgende:

[..]
Grappig dat je plusjes krijgt. Iedereen heeft zich teruggetrokken uit Sakhalin-1 en -2.
Drie keer raden wie er een paar miljard in -2/Rusland gaat steken. Japan. Deal is getekend in augustus.

Ander grappig weetje, de EU importeerd 1.6 miljoen vaten Russische olie per dag.
Tot op de dag van vandaag is de EU de grootste markt voor Rusland.

Ergo: Geef het volk een forumpje, laat ze zwetsen, en in werkelijkheid betaald het de Russische oorlogsmachine.
Zou een leuk standpunt zijn als je echt rabiaat pro-sancties bent, dat je blijkbaar echt verwacht dat iedereen + moeder zich overal en altijd conformeert aan.

Maar dit 'volk' in ieder geval snapt dat dit niet realistisch is.

En vind het tevens winst dat oekraine geholpen wordt met haar energie voorziening.

Maar ik snap dat nuance niet handig is, als je slechts wil etaleren hoe slim jij bent, en hoe erg je wel niet boven het gepeupel staat.
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
  dinsdag 18 oktober 2022 @ 10:04:22 #104
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_206360825
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 10:00 schreef ExTec het volgende:

[..]
Zou een leuk standpunt zijn als je echt rabiaat pro-sancties bent, dat je blijkbaar echt verwacht dat iedereen + moeder zich overal en altijd conformeert aan.

Maar dit 'volk' in ieder geval snapt dat dit niet realistisch is.

En vind het tevens winst dat oekraine geholpen wordt met haar energie voorziening.

Maar ik snap dat nuance niet handig is, als je slechts wil etaleren hoe slim jij bent, en hoe erg je wel niet boven het gepeupel staat.
Ik post twee feiten. Het zou fijn zijn als je dat ook eens ging doen ipv steeds bij iedereen op de persoon te spelen.
  FOK!Fotograaf dinsdag 18 oktober 2022 @ 10:04:49 #105
364681 over_hedge
pi_206360830
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 09:57 schreef Nober het volgende:

[..]
Laten we ons met alle oorlogen en conflicten gaan bemoeien.

20% duurder is inderdaad een probleem.
Als je nu nog niet doorhebt dat rusland zijn gang laten gaan in de toekomst alleen maar grotere problemen zou opleveren dan weet ik het ook niet meer hoor.

Ja rusland pakt oekraine maar. Wat kan ons het schelen. Ver van mijn bed show. Estland? Maakt mij het uit. Kom er nooit. Bij welk land moeten we wel iets gaan doen? Polen? Duitsland?

Los van dat het gewoon gevaarlijk is voor heel de veiligheid van Europa/ de wereld. Is het ook nog eerst super egostisch.

en nee 20% is geen probleem. Het is vervelend. Maar je hebt het geluk dat je in Nederland woont. Dus die 20% nog aardig gecompenseerd wordt en je niet zomaar opeens dakloos bent zoals de miljoenen mensen nu in Oekrane. Hoe kut de politiek hier soms ook is. Blijft gewoon een top 10 land in de wereld *;
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_206360851
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 10:04 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Als je nu nog niet doorhebt dat rusland zijn gang laten gaan in de toekomst alleen maar grotere problemen zou opleveren dan weet ik het ook niet meer hoor.

Ja rusland pakt oekraine maar. Wat kan ons het schelen. Ver van mijn bed show. Estland? Maakt mij het uit. Kom er nooit. Bij welk land moeten we wel iets gaan doen? Polen? Duitsland?

Los van dat het gewoon gevaarlijk is voor heel de veiligheid van Europa/ de wereld. Is het ook nog eerst super egostisch.
De Russen denken ook van Finland bij de EU, boeiend... Letland er bij? Moeten ze doen. Georgi? Vooral doen. Oekrane? Prima joh.
  Moderator dinsdag 18 oktober 2022 @ 10:08:03 #107
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_206360863
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 09:59 schreef PluggieOD het volgende:

[..]
Kwartje gevallen?

Jij betaald nog steeds de Russische oorlogsmachine aan de pomp. Grootste afzetmarkt voor Russische crude is de EU.
1 correctie: In deze 1.7 miljoen vaten per dag is ook de UK inbegrepen.
Ik rij een electrische leasebak en we laden hier op met zonnepanelen want daar hebben we hier op het dak een kleine hectare aan liggen.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  FOK!Fotograaf dinsdag 18 oktober 2022 @ 10:08:20 #108
364681 over_hedge
pi_206360868
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 10:07 schreef Nober het volgende:

[..]
De Russen denken ook van Finland bij de EU, boeiend... Letland er bij? Moeten ze doen. Georgi? Vooral doen. Oekrane? Prima joh.
Gok dat je nato bedoeld? Finland wilde niet bij Nato. Tot dat Rusland deze oorlog begon. Dus ja dat hebben ze toch echt aan zichzelf te danken.

Maar bij nato willen of een invasie beginnen is wel wat anders of niet dan?
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  Moderator dinsdag 18 oktober 2022 @ 10:10:01 #109
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_206360882
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 10:07 schreef Nober het volgende:

[..]
Wacht, zorgen dat je als land lid kan wordt van de EU is hetzelfde als ingelijfd worden tijdens een genocidale oorlog? 8)7 _O-
pi_206360883
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 10:04 schreef PluggieOD het volgende:

[..]
Ik post twee feiten. Het zou fijn zijn als je dat ook eens ging doen ipv steeds bij iedereen op de persoon te spelen.
Feit: oekraine is niet minder geholpen met hulp op het gebied van haar elektriciteitsvoorzieningen, omdat europa en Japan nog steeds rus olie afnemen.

Feit: je presenteert blijkbaar dat wij nog olie afnemen als iets nieuws ofzo, maar dat is het niet, dat is genoegzaam bekend. Feb 2024 hoopt de EU daar vanaf te zijn.

Feit: mensen die hier amper verholen iedereen en alles voor dom uit maken

quote:
Ergo: Geef het volk een forumpje, laat ze zwetsen, en in werkelijkheid betaald het de Russische oorlogsmachine.
Zijn allicht niet in de beste positie om te gaan klagen als ze een koekje van eigen deeg krijgen.
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
pi_206360901
twitter
pi_206360940
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 10:11 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Als schoothondje van de VS moeten wij ook sancties uitvaardigen want wij bemoeien ons met conflicten wereldwijd tegenwoordig.
  Moderator dinsdag 18 oktober 2022 @ 10:18:27 #113
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_206360970
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 10:15 schreef Nober het volgende:

[..]
Als schoothondje van de VS moeten wij ook sancties uitvaardigen want wij bemoeien ons met conflicten wereldwijd tegenwoordig.
Toch lees ik in dit topic nogal vaak dat we het ons kwalijk moeten nemen dat we ons niet met de oorlog in
Jjemen bemoeien.
  dinsdag 18 oktober 2022 @ 10:19:31 #114
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_206360981
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 10:04 schreef over_hedge het volgende:

[..]

en nee 20% is geen probleem. Het is vervelend. Maar je hebt het geluk dat je in Nederland woont. Dus die 20% nog aardig gecompenseerd wordt en je niet zomaar opeens dakloos bent zoals de miljoenen mensen nu in Oekrane. Hoe kut de politiek hier soms ook is. Blijft gewoon een top 10 land in de wereld *;
Mensen die hun moreel kompas laten hangen naar hun portemonnee zijn geen knip voor de neus waard. Dat zijn de grootste jankerds in dit hele geopolitieke conflict wat mij betreft.
  FOK!Fotograaf dinsdag 18 oktober 2022 @ 10:19:56 #115
364681 over_hedge
pi_206360985
quote:

[..]
Maar bij wat voor conflict moeten we wel iets doen? Pas als er iets op de grens met Nederland is? of hoe zie je dit precies voor je?
pi_206360998
quote:

[..]
Iran heeft na noord-korea de strengste sancties, en ontwijken ze al jaren. Zelfs eigen raketprogramma dusja zal ze weinig boeien vermoed ik
pi_206361046
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 10:20 schreef kevinrsd het volgende:

[..]
Iran heeft na noord-korea de strengste sancties, en ontwijken ze al jaren. Zelfs eigen raketprogramma dusja zal ze weinig boeien vermoed ik
Als ze het ze niet zou boeien zouden ze toch ook geen moeite doen om hun betrokkenheid bij deze oorlog te ontkennen?
  dinsdag 18 oktober 2022 @ 10:33:27 #118
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_206361114
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 05:37 schreef Wantie het volgende:
Welk deel van 'om radar te omzeilen' begreep je niet?
Welke deel van gelaagde luchtverdediging begrijp je niet? Alsof er alleen maar radars staan die hoog en ver kijken. Dat "onder de radar doorvliegen" werkt alleen maar als je slechts 1 soort systeem hebt staan.
pi_206361141
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 10:33 schreef AchJa het volgende:

[..]
Welke deel van gelaagde luchtverdediging begrijp je niet? Alsof er alleen maar radars staan die hoog en ver kijken.
Die drones daar lijken idd laag te vliegen, om AA te ontwijken.

twitter
pi_206361151
quote:

[..]
Als ik moet kiezen tussen handel met Iran of handel met de VS kies ik voor dat laatste.
pi_206361171
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 10:20 schreef kevinrsd het volgende:

[..]
Misschien niet, maar die Chinese meukresellers zullen moeten kiezen tussen verkopen aan Iran of verkopen aan de VS of de EU.
pi_206361200
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 10:39 schreef Ulx het volgende:

[..]
Misschien niet, maar die Chinese meukresellers zullen moeten kiezen tussen verkopen aan Iran of verkopen aan de VS of de EU.
Chinese meukresellers, zijn uit ge-selled. Tenminste wel voor alles waar enigszins hoogwaardige chips in zitten. En bv consumenten GPS chips, vallen daar onder.
pi_206361205
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 10:19 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Mensen die hun moreel kompas laten hangen naar hun portemonnee zijn geen knip voor de neus waard. Dat zijn de grootste jankerds in dit hele geopolitieke conflict wat mij betreft.
Zijn ook de eerste die vluchten.
Zeg maar zelfde kaliber Syrische “vluchtelingen” die claimen dat het oh zo onveilig is maar gerust vrouw en kind achterlaten want die kunnen toch nareizen.. en dus zo op het vliegtuig stappen naar Nederland blijkbaar.
  dinsdag 18 oktober 2022 @ 10:44:09 #124
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_206361237
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 09:45 schreef PluggieOD het volgende:

[..]
Grappig dat je plusjes krijgt. Iedereen heeft zich teruggetrokken uit Sakhalin-1 en -2.
Drie keer raden wie er een paar miljard in -2/Rusland gaat steken. Japan. Deal is getekend in augustus.

Ander grappig weetje, de EU importeerd 1.6 miljoen vaten Russische olie per dag.
Tot op de dag van vandaag is de EU de grootste markt voor Rusland.

Lekker high and mighty voor iemand die zijn d's en t's niet uit elkaar kan houden.
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
pi_206361252
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 10:44 schreef SillyWalks het volgende:

[..]
Lekker high and mighty voor iemand die zijn d's en t's niet uit elkaar kan houden.
Persoonlijk focus ik mij minder op spelfouten, zelfs de grootste genin op aarde hebben editors die spelfouten eruit moeten halen voor een wetenschappelijk artikel gepubliceerd kan worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')