abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_206361261
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 10:39 schreef Ulx het volgende:

[..]
Misschien niet, maar die Chinese meukresellers zullen moeten kiezen tussen verkopen aan Iran of verkopen aan de VS of de EU.
Het is speculatie van mijn kant, maar ik denk dat Iran vrij autonoom raketten en drones kan bouwen, gezien ze al decennia lang met sancties te maken hebven. Bovendien zijn China en India ook niet happig op leveren aan rusland, zoals te zien is in het economische nieuws.
  dinsdag 18 oktober 2022 @ 10:48:05 #127
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_206361273
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 10:46 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Persoonlijk focus ik mij minder op spelfouten, zelfs de grootste geniën op aarde hebben editors die spelfouten eruit moeten halen voor een wetenschappelijk artikel gepubliceerd kan worden.
Ik focus me er ook niet op, als iemand gewoon goede punten aandraagt en niet persoonlijk wordt.
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
pi_206361274
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 10:47 schreef oheng het volgende:

[..]
Het is speculatie van mijn kant, maar ik denk dat Iran vrij autonoom raketten en drones kan bouwen, gezien ze al decennia lang met sancties te maken hebven. Bovendien zijn China en India ook niet happig op leveren aan rusland, zoals te zien is in het economische nieuws.
De drones wel, maar de componenten niet.
  dinsdag 18 oktober 2022 @ 11:03:38 #129
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_206361544
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 09:27 schreef Nober het volgende:

[..]
Ik ben voor mijzelf het is niet onze oorlog. Ik wil gewoon normale prijzen voor voedsel, elektriciteit, gas, benzine enzovoorts.
Die gaan dankzij het neoliberalisme nooit meer terug komen, wen er maar aan.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_206361602
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 11:03 schreef AchJa het volgende:

[..]
Het laatste stuk(je) ja.
Dat lijkt me een aanname.

Denk dat rus 0 garantie heeft, dat als zo'n ding bv vanuit belarus vertrekt, de airspace niet al vanaf het moment dat het de grens over gaat contested is. En dan is meteen laag vliegen geen gek idee. We zien immers om dezelfde reden filmpjes van vliegtuigen die 1 meter boven de grond vliegen.
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
pi_206361634
Het verhaal van een rus diplomaat die eerder in dit conflict de handdoek in de ring gooide.

quote:
The sanctions suddenly cut off our access to these products and left our military weaker than the West understood. But although it was clear to my team how these losses undermined Russia’s strength, the foreign ministry’s propaganda helped keep the Kremlin from finding out. The consequences of this ignorance are now on full display in Ukraine: the sanctions are one reason Russia has had so much trouble with its invasion.
https://www.foreignaffair(...)nduct-boris-bondarev
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
  dinsdag 18 oktober 2022 @ 11:21:01 #133
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_206361658
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 11:19 schreef ExTec het volgende:
Het verhaal van een rus diplomaat die eerder in dit conflict de handdoek in de ring gooide.
[..]
https://www.foreignaffair(...)nduct-boris-bondarev
De sancties werken niet. :P
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_206361668
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 10:36 schreef ExTec het volgende:

[..]
Die drones daar lijken idd laag te vliegen, om AA te ontwijken.

[ twitter ]
Lijkt me wel op te lossen met microfoons en een stukje software om het motorgeluid van zo'n drone te herkennen en detecteren.
Heb je voldoende microfoons in een grid dan kan je zelfs de locatie en richting bepalen.

Of gewoon weer dit systeem ;)
pi_206361669
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 10:33 schreef AchJa het volgende:

[..]
Welke deel van gelaagde luchtverdediging begrijp je niet? Alsof er alleen maar radars staan die hoog en ver kijken. Dat "onder de radar doorvliegen" werkt alleen maar als je slechts 1 soort systeem hebt staan.
Tja, dat zul je Poetin moeten vertellen...
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_206361725
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 10:47 schreef oheng het volgende:

[..]
Iran maakt de chips en dergelijke niet zelf. Dat komt uit China.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_206361729
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 11:21 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Lijkt me wel op te lossen met microfoons en een stukje software om het motorgeluid van zo'n drone te herkennen en detecteren.
Heb je voldoende microfoons in een grid dan kan je zelfs de locatie bepalen.

[ afbeelding ]
Ben je daar als burger aan het grasmaaien krijg je een luchtafweerraket op je dak
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_206361745
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 11:24 schreef Bensel het volgende:

[..]
Ben je daar als burger aan het grasmaaien krijg je een luchtafweerraket op je dak
Grasmaaiers met 4-cilinder 4-takt motoren zou ik inderdaad even niet gebruiken :P
pi_206361751
quote:

[..]
Heb je voldoende microfoons in een grid dan kan je zelfs de locatie bepalen.

[ afbeelding ]
Dat soort systemen heb je idd.

NY gebruikt er 1 die schoten van vuurwapens hoort.

https://www.nytimes.com/2(...)a-to-the-police.html
pi_206361760
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 11:26 schreef ExTec het volgende:

[..]
Dat soort systemen heb je idd.

NY gebruikt er 1 die schoten van vuurwapens hoort.

https://www.nytimes.com/2(...)a-to-the-police.html
Oh ja, dat heb ik gelezen toen.

Oorlog zorgt vaak wel voor versnelde innovatie dus ben benieuwd waar Oekraïne mee komt.
  Moderator dinsdag 18 oktober 2022 @ 11:28:57 #141
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_206361781
quote:

[..]
Heb je voldoende microfoons in een grid dan kan je zelfs de locatie en richting bepalen.

[ afbeelding ]
Zoiets gebruiken ze hier in de stad, in een aantal wijken, om vuurwerkoverlast op te sporen en tegen te gaan.
https://munisense.nl/vuurwerk-detectie
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  dinsdag 18 oktober 2022 @ 11:30:22 #142
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_206361807
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 11:16 schreef ExTec het volgende:

[..]
Dat lijkt me een aanname.

Denk dat rus 0 garantie heeft, dat als zo'n ding bv vanuit belarus vertrekt, de airspace niet al vanaf het moment dat het de grens over gaat contested is. En dan is meteen laag vliegen geen gek idee. We zien immers om dezelfde reden filmpjes van vliegtuigen die 1 meter boven de grond vliegen.
Dus op het moment dat iemand die drone heeft gezien/gehoord gaan we er vanuit dat die dat hele stuk zo laag heeft gevlogen? En dat zou dan geen aanname zijn?
  dinsdag 18 oktober 2022 @ 11:31:49 #143
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_206361832
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 11:28 schreef xpompompomx het volgende:
Zoiets gebruiken ze hier in de stad, in een aantal wijken, om vuurwerkoverlast op te sporen en tegen te gaan.
2D Werkt dat, 3D niet aangezien je geen afstand en elevatie gegevens hebt.

Microflown heeft dat ook getest hier in Nederland.

https://magazines.defensi(...)vatie_sensor_09-2018
  dinsdag 18 oktober 2022 @ 11:36:17 #144
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_206361886
quote:

[..]

[ afbeelding ]
In WW2 waren we er al achter dat het amper bruikbaar was. Daarnaast, hoe ga je je systeem richten als je geen hoek- en afstandsgegevens hebt?
pi_206361918
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 11:30 schreef AchJa het volgende:

[..]
Dus op het moment dat iemand die drone heeft gezien/gehoord gaan we er vanuit dat die dat hele stuk zo laag heeft gevlogen? En dat zou dan geen aanname zijn?
Ja, maar wel eentje die ondersteund wordt.

Het feit, alleen, dat het mss volgens het boekje slim is om het anders te doen, heeft weinig waarde, rus doet volop dingen die niet volgens het boekje zijn.

Dat kom wederom over als westerse procedures projecteren op rus. Zou haast denken dat weinigen dat anno nu meer zouden doen.

En je gaat er niet op in, maar op het moment dat zo'n ding over de grens gaat, is die exposed aan manpads. Je hebt 0 garantie dat je comfortabel aan de bovenkant van je service ceiling kan vliegen tot je er bent.

Wederom; dan is het helemaal niet zo dom om heel laag te gaan. Want dan is de window om em af te schieten met je manpads vele malen kleiner.

En dat zien we vliegtuigen en helikopters dus ook doen.
pi_206361985
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 10:20 schreef kevinrsd het volgende:

[..]
Iran heeft na noord-korea de strengste sancties, en ontwijken ze al jaren. Zelfs eigen raketprogramma dusja zal ze weinig boeien vermoed ik
Aan de top zullen ze geen last hebben nee, de bevolking des te meer, de armoede is heel hoog daar.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_206361988
De maximale vlieghoogte lijkt me ook binnen bereik van de meeste luchtdoelkanonnen.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 18-10-2022 11:47:59 ]
pi_206361997
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 11:36 schreef AchJa het volgende:
Daarnaast, hoe ga je je systeem richten als je geen hoek- en afstandsgegevens hebt?
Hebben we het al over gehad. Het is voor oekraine wel degelijk handig om te weten waar ze vandaan komen.

NATO-like integratie waar er blijkbaar meteen coördinaten in het vuurgeleide systeem moeten verschijnen, is niet im frage.

.

[ Bericht 7% gewijzigd door Frutsel op 18-10-2022 12:48:48 ]
pi_206362004
twitter
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_206362062
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 09:27 schreef Nober het volgende:

[..]
Ik ben voor mijzelf het is niet onze oorlog. Ik wil gewoon normale prijzen voor voedsel, elektriciteit, gas, benzine enzovoorts.
Zo staan steeds meer mensen er in.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')