Het is speculatie van mijn kant, maar ik denk dat Iran vrij autonoom raketten en drones kan bouwen, gezien ze al decennia lang met sancties te maken hebven. Bovendien zijn China en India ook niet happig op leveren aan rusland, zoals te zien is in het economische nieuws.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 10:39 schreef Ulx het volgende:
[..]
Misschien niet, maar die Chinese meukresellers zullen moeten kiezen tussen verkopen aan Iran of verkopen aan de VS of de EU.
Ik focus me er ook niet op, als iemand gewoon goede punten aandraagt en niet persoonlijk wordt.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 10:46 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Persoonlijk focus ik mij minder op spelfouten, zelfs de grootste geniën op aarde hebben editors die spelfouten eruit moeten halen voor een wetenschappelijk artikel gepubliceerd kan worden.
De drones wel, maar de componenten niet.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 10:47 schreef oheng het volgende:
[..]
Het is speculatie van mijn kant, maar ik denk dat Iran vrij autonoom raketten en drones kan bouwen, gezien ze al decennia lang met sancties te maken hebven. Bovendien zijn China en India ook niet happig op leveren aan rusland, zoals te zien is in het economische nieuws.
Het laatste stuk(je) ja.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 10:36 schreef ExTec het volgende:
Die drones daar lijken idd laag te vliegen, om AA te ontwijken.
Die gaan dankzij het neoliberalisme nooit meer terug komen, wen er maar aan.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 09:27 schreef Nober het volgende:
[..]
Ik ben voor mijzelf het is niet onze oorlog. Ik wil gewoon normale prijzen voor voedsel, elektriciteit, gas, benzine enzovoorts.
Dat lijkt me een aanname.quote:
https://www.foreignaffair(...)nduct-boris-bondarevquote:The sanctions suddenly cut off our access to these products and left our military weaker than the West understood. But although it was clear to my team how these losses undermined Russia’s strength, the foreign ministry’s propaganda helped keep the Kremlin from finding out. The consequences of this ignorance are now on full display in Ukraine: the sanctions are one reason Russia has had so much trouble with its invasion.
De sancties werken niet.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 11:19 schreef ExTec het volgende:
Het verhaal van een rus diplomaat die eerder in dit conflict de handdoek in de ring gooide.
[..]
https://www.foreignaffair(...)nduct-boris-bondarev
Lijkt me wel op te lossen met microfoons en een stukje software om het motorgeluid van zo'n drone te herkennen en detecteren.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 10:36 schreef ExTec het volgende:
[..]
Die drones daar lijken idd laag te vliegen, om AA te ontwijken.
[ twitter ]
Tja, dat zul je Poetin moeten vertellen...quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 10:33 schreef AchJa het volgende:
[..]
Welke deel van gelaagde luchtverdediging begrijp je niet? Alsof er alleen maar radars staan die hoog en ver kijken. Dat "onder de radar doorvliegen" werkt alleen maar als je slechts 1 soort systeem hebt staan.
Iran maakt de chips en dergelijke niet zelf. Dat komt uit China.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 10:47 schreef oheng het volgende:
[..]
Het is speculatie van mijn kant, maar ik denk dat Iran vrij autonoom raketten en drones kan bouwen, gezien ze al decennia lang met sancties te maken hebven. Bovendien zijn China en India ook niet happig op leveren aan rusland, zoals te zien is in het economische nieuws.
Ben je daar als burger aan het grasmaaien krijg je een luchtafweerraket op je dakquote:Op dinsdag 18 oktober 2022 11:21 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Lijkt me wel op te lossen met microfoons en een stukje software om het motorgeluid van zo'n drone te herkennen en detecteren.
Heb je voldoende microfoons in een grid dan kan je zelfs de locatie bepalen.
Of gewoon weer dit systeem
[ afbeelding ]
Grasmaaiers met 4-cilinder 4-takt motoren zou ik inderdaad even niet gebruikenquote:Op dinsdag 18 oktober 2022 11:24 schreef Bensel het volgende:
[..]
Ben je daar als burger aan het grasmaaien krijg je een luchtafweerraket op je dak
Dat soort systemen heb je idd.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 11:21 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Lijkt me wel op te lossen met microfoons en een stukje software om het motorgeluid van zo'n drone te herkennen en detecteren.
Heb je voldoende microfoons in een grid dan kan je zelfs de locatie bepalen.
[ afbeelding ]
Oh ja, dat heb ik gelezen toen.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 11:26 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dat soort systemen heb je idd.
NY gebruikt er 1 die schoten van vuurwapens hoort.
https://www.nytimes.com/2(...)a-to-the-police.html
Zoiets gebruiken ze hier in de stad, in een aantal wijken, om vuurwerkoverlast op te sporen en tegen te gaan.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 11:21 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Heb je voldoende microfoons in een grid dan kan je zelfs de locatie en richting bepalen.
[ afbeelding ]
Dus op het moment dat iemand die drone heeft gezien/gehoord gaan we er vanuit dat die dat hele stuk zo laag heeft gevlogen? En dat zou dan geen aanname zijn?quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 11:16 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dat lijkt me een aanname.
Denk dat rus 0 garantie heeft, dat als zo'n ding bv vanuit belarus vertrekt, de airspace niet al vanaf het moment dat het de grens over gaat contested is. En dan is meteen laag vliegen geen gek idee. We zien immers om dezelfde reden filmpjes van vliegtuigen die 1 meter boven de grond vliegen.
2D Werkt dat, 3D niet aangezien je geen afstand en elevatie gegevens hebt.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 11:28 schreef xpompompomx het volgende:
Zoiets gebruiken ze hier in de stad, in een aantal wijken, om vuurwerkoverlast op te sporen en tegen te gaan.
In WW2 waren we er al achter dat het amper bruikbaar was. Daarnaast, hoe ga je je systeem richten als je geen hoek- en afstandsgegevens hebt?quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 11:21 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Heb je voldoende microfoons in een grid dan kan je zelfs de locatie en richting bepalen.
[ afbeelding ]
Ja, maar wel eentje die ondersteund wordt.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 11:30 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dus op het moment dat iemand die drone heeft gezien/gehoord gaan we er vanuit dat die dat hele stuk zo laag heeft gevlogen? En dat zou dan geen aanname zijn?
Aan de top zullen ze geen last hebben nee, de bevolking des te meer, de armoede is heel hoog daar.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 10:20 schreef kevinrsd het volgende:
[..]
Iran heeft na noord-korea de strengste sancties, en ontwijken ze al jaren. Zelfs eigen raketprogramma dusja zal ze weinig boeien vermoed ik
Hebben we het al over gehad. Het is voor oekraine wel degelijk handig om te weten waar ze vandaan komen.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 11:36 schreef AchJa het volgende:
Daarnaast, hoe ga je je systeem richten als je geen hoek- en afstandsgegevens hebt?
Zo staan steeds meer mensen er in.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 09:27 schreef Nober het volgende:
[..]
Ik ben voor mijzelf het is niet onze oorlog. Ik wil gewoon normale prijzen voor voedsel, elektriciteit, gas, benzine enzovoorts.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |