SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik doe het ff rustig aan.
Dat klopt helemaal, echter speelt bij mij ook de rol van modernisering mee; bolsjewieken maakten een Okrana 2.0 en perfectioneerden een systeem van totale repressie, mede door technologische ontwikkelingen.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 22:11 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Op Bloody Sunday werd er niet door bolsjewieken geschoten.
Het is daar al eeuwenlang een rotte bende, helaas.
Die zich na Stalins dood onverwachte ontpopte als een soort Gorbatsjov avant la lettre met een grondige hekel aan het Sovjetsysteem aldus Simon Sebag Montefiore. Dat geeft misschien wat hoop voor haviken in het Kremlin die straks eventueel Poetin op zullen gaan volgen: wie weet komt dat daar vaker voor.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 21:48 schreef saparmurat_niyazov het volgende: [..] Niet alleen een despoot maar ook een serieverkrachter en (vermoedelijk) seriemoordenaar.
Je krijgt bijna 70 jaar streng communisme er niet zo makkelijk uit. De meeste regeringsofficials daar zijn nog volledig opgegroeid in dat tijdperk, het is pas 31 jaar geleden geindigd. De Russen keken reikhalzend uit naar die westerse democratie, want dat was het paradijs op aarde. Na 8 jaar democratie onder Jeltsin stond het land er beroerder voor dan ooit en was het leven voor veel meer mensen nog kutter dan daarvoor. Dan is het ook weer niet heel vreemd dat mensen daar hun buik vol van hadden.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 21:55 schreef Harvest89 het volgende: [..] Nee dat was ook een grap. Zal komen door geschiedenis, opvoeding, macho cultuur, slecht onderwijs, of zo, take your pick. Russen willen een sterke leider die met de vuist op tafel slaat.
Oekrane was een land waar ik interesse had om goedkoop land te kopen. Wat een timing. Ik blijf lekker hier. Dan maar wildkamperen in de Hoge Venen, Eifel, of Vogezen.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 22:05 schreef Foshizzle79 het volgende:
[..]
Zou jij op zich best willen ruilen met een Oekraner dan? Ook afgezien van dit gedoe met Rusland nu? Zo tolerant zijn ze daar nu ook weer niet 🤔
Ja, en het is te beroerd voor woorden dat de gemiddelde huidige Rus nog steeds angstig en apathisch op onderdrukkende dictators (en hun kliek) reageert.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 22:13 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat klopt helemaal, echter speelt bij mij ook de rol van modernisering mee; bolsjewieken maakten een Okrana 2.0 en perfectioneerden een systeem van totale repressie, mede door technologische ontwikkelingen.
Glimlachen is in de Russische cultuur ook niet echt gebruikelijk.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 22:04 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Russen zijn wel gezelliger. Beetje vodka drinken en kozakkendansen. IS-ers kijken alsof ze altijd boos zijn.
https://mostbeautifulrussianbrides.comquote:Op dinsdag 11 oktober 2022 22:20 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Glimlachen is in de Russische cultuur ook niet echt gebruikelijk.
Rusland is aan het verliezen. Nu doordrukken voordat ze kunnen hergroeperen.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 22:21 schreef fjs het volgende:
Turkije ziet bereidheid Rusland voor staakt-het-vuren Oekrane
De Turkse regering stelt dat Rusland en Turkije het er over eens zijn dat er een staakt-het-vuren moet komen tussen de oorlogvoerende partijen, Rusland en Oekrane. Minister van Defensie Hulusi Akar zei dit na een gesprek met zijn Russische collega Sergej Sjojgoe.
Het is volgens Akar van het grootste belang mensenlevens te sparen en te streven naar vrede in de regio. Turkije probeert al sinds de inval door Rusland in Oekrane op 24 februari te bemiddelen tussen de twee landen waar het goede betrekkingen mee heeft. Er is al eens op Turks grondgebied overleg geweest op het niveau van ministers over een eventuele beindiging van de strijd.
Hoe voorspelbaar.
Lijkt me goed als dit lukt.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 22:21 schreef fjs het volgende:
De Turkse regering stelt dat Rusland en Turkije het er over eens zijn dat er een staakt-het-vuren moet komen tussen de oorlogvoerende partijen, Rusland en Oekrane. Minister van Defensie Hulusi Akar zei dit na een gesprek met zijn Russische collega Sergej Sjojgoe.
Het is volgens Akar van het grootste belang mensenlevens te sparen en te streven naar vrede in de regio. Turkije probeert al sinds de inval door Rusland in Oekrane op 24 februari te bemiddelen tussen de twee landen waar het goede betrekkingen mee heeft. Er is al eens op Turks grondgebied overleg geweest op het niveau van ministers over een eventuele beindiging van de strijd.
Hoe voorspelbaar.
Welnee. Pas over een staakt het vuren praten als de laatste Orc over de grens getyfd is, niet eerder.quote:
En dat komt niet omdat de westerse democratie slecht is maar omdat Jeltsin er een teringzooi van maakte en zichzelf en zijn familie verrijkte. Dankzij Jeltsin zijn de oligarchen zo rijk geworden en is het gewone Russische volk armer en armer gemaakt. Poetin heeft dit voortgezet.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 22:17 schreef Repentless het volgende:
[..]
Je krijgt bijna 70 jaar streng communisme er niet zo makkelijk uit. De meeste regeringsofficials daar zijn nog volledig opgegroeid in dat tijdperk, het is pas 31 jaar geleden geindigd. De Russen keken reikhalzend uit naar die westerse democratie, want dat was het paradijs op aarde. Na 8 jaar democratie onder Jeltsin stond het land er beroerder voor dan ooit en was het leven voor veel meer mensen nog kutter dan daarvoor. Dan is het ook weer niet heel vreemd dat mensen daar hun buik vol van hadden.
Democratie valt moeilijk binnen korte tijd te forceren, dat zien we steeds gebeuren in landen waar het 'gebracht' wordt.
Volgens mij praten ze al.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 22:27 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Welnee. Pas over een staakt het vuren praten als de laatste Orc over de grens getyfd is, niet eerder.
Klopt, dat is wat ik zeg.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 22:27 schreef Starhopper het volgende:
[..]
En dan komt niet omdat de westerse democratie slecht is maar omdat Jeltsin er een teringzooi van maakte en zichzelf en zijn familie verrijkte. Dankzij Jeltsin zijn de oligarchen zo rijk geworden en is het gewone Russische volk armer en armer gemaakt.
Binnen een paar dagen komt het "Zie je wel, Oekrane wil niet!", en dan moeten we dat hier weer weken zo niet maanden aan horen door al die droeftoeters hier.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 22:21 schreef fjs het volgende:
Hoe voorspelbaar.
Rusland: ja hoor, onder deze voorwaarden.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 22:21 schreef fjs het volgende:
Hoe voorspelbaar.
Dit is ook waarom de Russen zo blij zijn met Poetin. Hij heeft hen uit die kutsituatie gered.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 22:17 schreef Repentless het volgende:
[..]
Na 8 jaar democratie onder Jeltsin stond het land er beroerder voor dan ooit en was het leven voor veel meer mensen nog kutter dan daarvoor. Dan is het ook weer niet heel vreemd dat mensen daar hun buik vol van hadden.
Toch wel lullig dat ze het niet kunnen winnen van een stelletje nichtenquote:Op dinsdag 11 oktober 2022 22:30 schreef michaelmoore het volgende:
Ramzan soldiers are ready to fight the gayparades
[ twitter ]
Ik vink hem weer af op de kaart voor vanavond.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 22:38 schreef RetepV het volgende:
De slechtst mogelijke uitkomst voor de hele wereld zou zijn wanneer wij in deze oorlog zouden aantonen dat nucleaire wapens als diplomatiek middel niet (meer) werken. Want dan blijft alleen nog maar het gebruik ervan over.
LINGO!quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 22:39 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik vink hem weer af op de kaart voor vanavond.
In mijn meest filosofische buien, vraag ik mij af of dat werkelijk de slechtst mogelijke uitkomst is.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 22:38 schreef RetepV het volgende:
De slechtst mogelijke uitkomst voor de hele wereld zou zijn wanneer wij in deze oorlog zouden aantonen dat nucleaire wapens als diplomatiek middel niet (meer) werken. Want dan blijft alleen nog maar het gebruik ervan over.
Geldt voor het gros van de voormalige Oostbloklanden, heb ooit vernomen dat glimlachen naar vreemden, of mensen die je gewoon nauwelijks kent (vage kennissen en collega's e.d.) , in de Oost-Europese culturen not done is, want vinden ze een vorm van medelijden tonen, op een bijna neerbuigende manier. Maar is ook maar iets wat me ooit verteld is door Oost-Europese collega's, waar ik wat jaartjes terug mee werktequote:Op dinsdag 11 oktober 2022 22:20 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Glimlachen is in de Russische cultuur ook niet echt gebruikelijk.
Omdat die dingen build to order zijn.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 22:47 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Waarom duurt het trouwens zo lang voordat de andere iris t systemen geleverd worden?
Neuh, het is gewoon feiten benoemen zodat andere mensen niet zo makkelijk in je retoriek trappen.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 21:33 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ja, inderdaad. Net als nu. En dan?
[..]
"Je bent dit, je bent dat" etc. Droevige manier van discussiren, het voegt niks toe. Ik word er niet warm of koud van en het zorgt er ook niet voor dat ik je serieuzer neem. Misschien schep je er zelf voldoening uit en vind je het leuk, dat kan. Vooral doen dan.
Klopt inderdaad. Hoe graag mensen ook willen vasthouden aan het beeld dat Putin niets goeds voor zijn volk en land heeft gedaan en dat het voor iedereen alleen maar slechter is geworden, het is gewoon niet wat er in de praktijk is gebeurd. Natuurlijk heeft hij zichzelf en een kleine club vertrouwelingen exorbitant verrijkt, is zijn huidige koers geen gunstige en is er nog weinig democratie te bespeuren in het land.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 22:33 schreef RetepV het volgende:
[..]
Dit is ook waarom de Russen zo blij zijn met Poetin. Hij heeft hen uit die kutsituatie gered.
En het is waarom Poetin’s retoriek dat de nieuwe ellende door het Westen komt, die Rusland in alles blijft frustreren, ook zo goed aankomt.
En nu we hun economie kapot proberen te maken geven we Poetin alleen maar meer munitie om die gedachte te blijven voeden.
Het heeft vele parallellen met Duitsland en Japan, zo rond 1935. En dat is ook weer koren op Poetin’s molen.
Daarom is het ook belangrijk dat de VS en de EU zo’n sterke eenheid moeten lijken, anders zou er weer een echte grote oorlog kunnen ontstaan, en dit keer met nucleaire wapens. Die bestonden de laatste keer nog niet.
Biden en Von Der Leyen noemen ons al openlijk ‘de geallieerden’. Dat is toch zeker een teken dat ze beseffen hoe hoog ze het spel spelen. Maar de inzet is nu vele malen hoger, door het nucleaire wapenarsenaal.
En ik vraag me af wat dat arsenaal nog voor zin heeft, als het als inzet voor politieke spelletjes gebruikt wordt, in plaats van om een ongemakkelijke vrede te bewaren.
Ze gebruiken WEER brandbommenquote:
Zoals Poetin al zei: de oorlog is nog maar net begonnen.quote:
Ik zie nu idd dat het pas in januari 2022 gecertificeerd is. Zeer nieuw systeem dus wat dld zelf ook nog niet echt had.quote:
Diplomatiek middel?!? Serieus?quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 22:38 schreef RetepV het volgende:
Nou nou nou, u heeft NIETS van geopolitiek begrepen, mefrau.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 23:01 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Diplomatiek middel?!? Serieus?
Chantagemiddel/dreigmiddel..
"All is fair in love and war " luidt het gezegde tochquote:
Jij acht jezelf intelligenter dan je medediscussiepartners hier? Jij behoedt anderen ervoor om "zo makkelijk in mijn retoriek te trappen"? Zijn anderen volgens jou niet slim genoeg om dat in te zien en jij wel? Wat een goed beeld heb jij van je medemens.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 22:51 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Neuh, het is gewoon feiten benoemen zodat andere mensen niet zo makkelijk in je retoriek trappen.
Zal wel te maken hebben dat apen naar elkaar grimassen. Ik zie het als een sociaal gebaar.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 22:47 schreef Foshizzle79 het volgende:
[..]
Geldt voor het gros van de voormalige Oostbloklanden, heb ooit vernomen dat glimlachen naar vreemden, of mensen die je gewoon nauwelijks kent (vage kennissen en collega's e.d.) , in de Oost-Europese culturen not done is, want vinden ze een vorm van medelijden tonen, op een bijna neerbuigende manier. Maar is ook maar iets wat me ooit verteld is door Oost-Europese collega's, waar ik wat jaartjes terug mee werkte![]()
Ja, ja, ja, en ja.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 23:01 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Diplomatiek middel?!? Serieus?
Chantagemiddel/dreigmiddel..
Een mensenslotquote:
These numbers are insane.quote:
quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 23:37 schreef RetepV het volgende:
[..]
Sorry, ik ben een gen-X-er. Wat is een concerntroll? Ik heb het woord nu al 3 keer voorbij zien komen.
“Concern trolling involves someone opposing an idea or viewpoint, yet acting like they’re an advocate for the cause. A concern troll offers undermining criticisms under the guise of concern. Their goal is to sabotage the cause being discussed, and to inspire doubt among group members. This occurs in groups rallied around a particular issue, especially in political parties, and the goal of concern trolling is to cause dissent within a community.“quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 23:37 schreef RetepV het volgende:
[..]
Sorry, ik ben een gen-X-er. Wat is een concerntroll? Ik heb het woord nu al 3 keer voorbij zien komen.
Ik neem aan dat deze reacties op elkaar vanavond of anders morgen toch verwijderd zijn, maar goed: waarom ben je zo genteresseerd in wat ik hier post en ga posten? Je vindt het (zo lijkt het) toch allemaal kut, gezeik, getroll, whatever. Toch reageer je er vrijwel stelselmatig op met wat verwensingen. Je kunt het toch gewoon negeren als je een post met mijn username erboven ziet staan?quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 23:36 schreef Scorpie het volgende:
[..]
What’s next op je theoretische concern-lijstje waar je drie weken over wilt pijpzeiken?
Dus hoe denk ik dan, volgens deze theorie?quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 23:43 schreef Scorpie het volgende:
[..]
[..]
“Concern trolling involves someone opposing an idea or viewpoint, yet acting like they’re an advocate for the cause. A concern troll offers undermining criticisms under the guise of concern. Their goal is to sabotage the cause being discussed, and to inspire doubt among group members. This occurs in groups rallied around a particular issue, especially in political parties, and the goal of concern trolling is to cause dissent within a community.“
Kortom, in dit geval, iemand die claimt het beste voor te hebben met de Oekrane, maar stiekem gewoon wil dat we het land opgeven aan de Russen zodat de oorlog voorbij is. Diegene gaat dan ultra theoretische gevaarlijke en enge situaties bedenken zodat andere mensen daar heel bang van zouden kunnen worden.
Kinderspeelplaatsen bombarderen, duh!quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 23:42 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Iemand is bang dat een ATACMS op het verzwakte deel van de Kerchbrug neerkomt. Maar goed, wat willen de Russen dan doen?
Bij nader inzien geeft die Medvedev best goede adviezen.quote:
Niets? Ik zei het als grapje omdat ik iets niet wist dat schijnbaar algemeen op internet bekend was. Je weet wel, boomers en Gen-X-ers zijn nog van de tijd dat je alleen kon praten over een electrisch draadje. De tijd dat het makkelijker was om maar gewoon naar huis te gaan en je straf te nemen dan een telefoon te vinden om naar huis te bellen dat je te laat voor het eten komt.quote:
Jij bent natuurlijk niet de schrijver van deze tweet, maar hoezo heeft ze het over Trump en hoeveel de Saudi's genvesteerd hadden in/met Trump's familie? De "goede" band tussen Saudi-Arabi en de VS was ver vr Trump zijn tijd, en zal nog wel eventjes zo blijven, of Biden moet de banden willen verbreken, maar lijkt me redelijk stugquote:
In ieder geval bewijst deze oorlog dat WOII ook niet de oorlog was die alle oorlogen zou bendigen.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 23:51 schreef Pokkehandtas het volgende:
Ben ik niet zoals iedereen? Dit is een kutoorlog, die gewoon nooit had mogen gebeuren.
Misschien moeten we ons even terug herinneren dat dit niet normaal is. Voor mij niet iig.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 23:50 schreef RetepV het volgende:
[..]
Niets? Ik zei het als grapje omdat ik iets niet wist dat schijnbaar algemeen op internet bekend was. Je weet wel, boomers en Gen-X-ers zijn nog van de tijd dat je alleen kon praten over een electrisch draadje. De tijd dat het makkelijker was om maar gewoon naar huis te gaan en je straf te nemen dan een telefoon te vinden om naar huis te bellen dat je te laat voor het eten komt.
"Only the dead have seen the end of war"quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 23:52 schreef RetepV het volgende:
[..]
In ieder geval bewijst deze oorlog dat WOII ook niet de oorlog was die alle oorlogen zou bendigen.
Oorlog is helaas natuurlijk. Genoeg diersoorten die ten oorlog trekken. Wij zijn niet zo gek anders. Alleen maakt het feit dat we bewust kunnen kiezen voor oorlog het feitelijk erger.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 23:53 schreef Pokkehandtas het volgende:
[..]
Misschien moeten we ons even terug herinneren dat dit niet normaal is. Voor mij niet iig.
Dat zal nooit gebeuren, zodra er 2 mensen op aarde zijn. Nooit. Wat de wappies ook willen, want dat zijn de echte wappies, degenen die denken dat mensen veranderen of dat het klimaat te veranderen isquote:Op dinsdag 11 oktober 2022 23:52 schreef RetepV het volgende:
[..]
In ieder geval bewijst deze oorlog dat WOII ook niet de oorlog was die alle oorlogen zou bendigen.
Het gebukt gaan onder een koude oorlog en een wapenwedloop is voor ons wel normaal. Zijn we mee opgegroeid. Niet dat ik het nou zo leuk vond. Maar een tweede keer kan ik er ook wel mee leven. Nieuwere generaties, daar heb ik zo mijn twijfels over.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 23:53 schreef Pokkehandtas het volgende:
[..]
Misschien moeten we ons even terug herinneren dat dit niet normaal is. Voor mij niet iig.
Ik ook hoor.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 23:57 schreef RetepV het volgende:
[..]
Het gebukt gaan onder een koude oorlog en een wapenwedloop is voor ons wel normaal. Zijn we mee opgegroeid. Niet dat ik het nou zo leuk vond. Maar een tweede keer kan ik er ook wel mee leven. Nieuwere generaties, daar heb ik zo mijn twijfels over.
Ik heb de koude oorlog meegemaakt. Maar daar was je niet mee bezig. Dat domineerde geen enkel gesprek.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 00:00 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ouwe knarren denken altijd dat jongere mensen verwende mietjes zijn. Vreemd genoeg moeten de verwende mietjes altijd naar het front om de ouwe knarren te beschermen.
quote:Lavrov comments on talks with West 'not a legitimate offer', US says
Earlier today, Russia's foreign minister Sergei Lavrov said Moscow was open to talks but had yet to receive any serious proposal to negotiate.
Following the comments, US state department spokesperson Ned Price has said Washington does not see Mr Lavrov's comment as a "constructive and legitimate offer" to engage in dialogue.
Mr Price said during a regular press briefing that if Russia was serious about talks, a first step would be to stop its "brutal assault" on Ukraine.
"We do not see this as a constructive, legitimate offer to engage in the dialogue and diplomacy that is absolutely necessary to see an end to this brutal war of aggression," Mr Price said.
Deze oorlog is niet veel anders dan andere proxy oorlogen. De VS heeft Vietnam verloren doordat China de Vietcong bevoorraadde, ze heeft Irak gewonnen ondanks dat Rusland Irak bevoorraadde, de Soviet Unie heeft Afghanistan verloren doordat de VS Afghanistan bevoorraadde. Het enige verschil is dat deze proxy oorlog a) zich in Europa afspeelt, en b) Rusland op de grillen van een enkele dictator vaart alsof het weer WO2 is, terwijl China, de VS en Soviet Unie partijkaders hadden die nog enigszins gezond verstand mogelijk maakten. Bij een van die drie zou een leider die het complete staande leger verruineert al lang en breed afgezet zijn.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 23:52 schreef RetepV het volgende:
[..]
"Gebukt gaan onder een koude oorlog "??? Hadden we er hier in het Westen zo'n last van als jongeren dan? Of heb ik iets gemist? 🤔quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 23:57 schreef RetepV het volgende:
[..]
Het gebukt gaan onder een koude oorlog en een wapenwedloop is voor ons wel normaal. Zijn we mee opgegroeid. Niet dat ik het nou zo leuk vond. Maar een tweede keer kan ik er ook wel mee leven. Nieuwere generaties, daar heb ik zo mijn twijfels over.
Ik weet niet. Ik neem aan dat ze filmpjes zullen opnemen waarin ze hun verontwaardiging en afkeuring zullen uiten. Echt geen idee. De meesten hebben nog nooit een vuurwapen in handen gehad. Hebben niet het besef van de onherroepelijkheid van een eenmaal afgevuurde kogel. Toch roepen ze op tot nog meer oorlog, in plaats van praten over een diplomatieke oplossing. Ik hou er verder maar over op, want er verder over praten levert toch niks op.quote:
Putin is de oorlog begonnen. Hij mistte de diplomatiek boot.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 00:05 schreef RetepV het volgende:
[..]
Ik weet niet. Ik neem aan dat ze filmpjes zullen opnemen waarin ze hun verontwaardiging en afkeuring zullen uiten. Echt geen idee. De meesten hebben nog nooit een vuurwapen in handen gehad. Hebben niet het besef van de onherroepelijkheid van een eenmaal afgevuurde kogel. Toch roepen ze op tot nog meer oorlog, in plaats van praten over een diplomatieke oplossing. Ik hou er verder maar over op, want er verder over praten levert toch niks op.
Maakt eigenlijk niet uit wat de VS wil of wat de VS eerlijk acht. Dit is niet de oorlog van de VS.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 00:02 schreef Papierversnipperaar het volgende:
BBC live:
https://news.sky.com/stor(...)-escalation-12541713
[..]
Leg dat Putin maar uit.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 00:11 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Maakt eigenlijk niet uit wat de VS wil of wat de VS eerlijk acht. Dit is niet de oorlog van de VS.
Oh ja, die was ook goed! Nadat de Russen weg gingen, gingen de Amerikanen er zitten. En de Amerikanen verloren het niet van de Afghanen! Ze trokken zich alleen terug zoals beloofd. Blijkbaar was het de Taliban, aan wie ze het beloofd hadden. Verrassende ontknoping was dat, aangezien de VS het heel goed verborgen had gehouden dat ze zulke goede vriendjes met de Taliban waren.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 00:04 schreef speknek het volgende:
[..]
de Soviet Unie heeft Afghanistan verloren doordat de VS Afghanistan bevoorraadde.
Ja, dat verhaal heeft Trump mooi naar de kloten geholpen.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 00:14 schreef RetepV het volgende:
[..]
Oh ja, die was ook goed! Nadat de Russen weg gingen, gingen de Amerikanen er zitten. En de Amerikanen verloren het niet van de Afghanen! Ze trokken zich alleen terug zoals beloofd. Blijkbaar was het de Taliban, aan wie ze het beloofd hadden. Verrassende ontknoping was dat, aangezien de VS het heel goed verborgen had gehouden dat ze zulke goede vriendjes met de Taliban waren.
Dit is niet "onze" oorlog 😑 als je niet een Oekraner of Rus bent hoor je niet naar dat front te willen, of je moet de ontzettende behoefte hebben om daar als kanonnenvoer te fungeren , dan zou ik zeggen be my guestquote:Op woensdag 12 oktober 2022 00:07 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Je wil de oorlog toch beindigen?
Putin chanteert de EU met gas maar we zijn niet in oorlog? Ben je bekend met de term "economische oorlogsvoering"?quote:Op woensdag 12 oktober 2022 00:16 schreef Foshizzle79 het volgende:
[..]
Dit is niet "onze" oorlog 😑 als je niet een Oekraner of Rus bent hoor je niet naar dat front te willen, of je moet de ontzettende behoefte hebben om daar als kanonnenvoer te fungeren , dan zou ik zeggen be my guest
quote:Op woensdag 12 oktober 2022 00:16 schreef Foshizzle79 het volgende:
[..]
Dit is niet "onze" oorlog 😑 als je niet een Oekraner of Rus bent hoor je niet naar dat front te willen, of je moet de ontzettende behoefte hebben om daar als kanonnenvoer te fungeren , dan zou ik zeggen be my guest
quote:Een proxy-oorlog is een oorlog waarin twee machten slechts indirect met elkaar botsen door financile of materile steun te verlenen aan andere machten of militaire groepen, die direct ter plaatse vechten.
Je laat wel mensen achter heh, voor wat? Een opgehitste oorlog door Biden en een complete mongool zoals Putin. Dat is het echt niet waard johquote:Op woensdag 12 oktober 2022 00:15 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Het is nutteloos om bang te zijn. Gaan we dood, dan gaan we dood. Merk je niks van.
Het is zaak tot die tijd zo goed mogelijk te leven, en het kapot maken van Putins regime past daar wel in. Hij heeft wel genoeg schade aangericht.
Putin laat ook heel veel weduwen en wezen achter.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 00:20 schreef Pokkehandtas het volgende:
[..]
Je laat wel mensen achter heh, voor wat? Een opgehitste oorlog door Biden en een complete mongool zoals Putin. Dat is het echt niet waard joh
Dit dus.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 00:02 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik heb de koude oorlog meegemaakt. Maar daar was je niet mee bezig. Dat domineerde geen enkel gesprek.
Je hebt me te pakken, man. Ik heb een team van privdetectives jarenlang op je afgestuurd. Ik heb de geest van Alan Turing de Enigma-code van jouw naam laten ontrafelen.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 18:31 schreef RetepV het volgende:
[..]
Mijn naam is ook priv. Check mijn profiel maar, staat niks in.
Natuurlijk is het met mijn nickname een inkoppertje. Maar dat kon je alleen zeker weten als je mijn werkelijke naam weet. En die staat niet in mijn profiel en kon je dus niet zomaar weten.
Dus heb je blijkbaar meer dan gemiddelde moeite gedaan om het te zoeken. En aangezien ik niet weet hoe ver je daarin bent gegaan, maar wel weet dat jij je onophoudelijk persoonlijk vijandig tegen mij gedraagt, moet ik er dus van uit gaan dat je meer weet dan mijn voornaam.
En aangezien ik niet weet wat je precies weet, kan ik alleen maar van het ergste uitgaan, nietwaar?
Waarom doe je dit? Probeer je me angst aan te jagen? Om een discussie te kunnen winnen?
De EU legt sancties op aan Rusland, Putin "chanteert" op zijn beurt de EU, gevalletje actie=>reactie dus.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 00:17 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Putin chanteert de EU met gas maar we zijn niet in oorlog? Ben je bekend met de term "economische oorlogsvoering"?
Ja, maar totaal geen beelden van die B52's die wekenlang het front hadden platgebombardeerd.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 00:24 schreef ExTec het volgende:
[..]
Het was zondermeer de mooiste. Als je niet nadacht dacht je dat oorlog eigenlijk alleen maar met zandkleurige humvee's en abrams door een woestijn rondrijden was.
Af en toe weer een laserguided bomb op een gebouw.
Allemaal zeer "clean".
Itt nu, waar we uitgeholde hoofden zien.
Dus we zijn wel degelijk in oorlog met Rusland.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 00:27 schreef Foshizzle79 het volgende:
[..]
De EU legt sancties op aan Rusland, Putin "chanteert" op zijn beurt de EU, gevalletje actie=>reactie dus.
Shall we say this only once?quote:
Je haat richting Rusland gaat erg ver. Ongezond ver.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 00:37 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat boeit verder niet. De enige manier verder is de restanten van het Rode Leger Ukraine uit te bombarderen.
Ik haat zelden iets. Ik zie gewoon wat er gebeurd en ik ben het niet eens met Putins moordpartijen. Ik ben zelfs tegen sommige Amerikaanse moordpartijen.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 00:38 schreef Pokkehandtas het volgende:
[..]
Je haat richting Rusland gaat erg ver. Ongezond ver.
CNN was wel clean inderdaad. Vloeken werd ook weggepiept.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 00:24 schreef ExTec het volgende:
[..]
Het was zondermeer de mooiste. Als je niet nadacht dacht je dat oorlog eigenlijk alleen maar met zandkleurige humvee's en abrams door een woestijn rondrijden was.
Af en toe weer een laserguided bomb op een gebouw.
Allemaal zeer "clean".
Itt nu, waar we uitgeholde hoofden zien.
Waarom zou de VS die dialoog aangaan? Ze zijn toch geen partij?quote:Op woensdag 12 oktober 2022 00:02 schreef Papierversnipperaar het volgende:
BBC live:
https://news.sky.com/stor(...)-escalation-12541713
[..]
Je moet er niet per ongeluk vergeten bij te zeggen dat het de EU was die de eerste aanval deed in de economische oorlog. De EU was in deze de agressor.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 00:17 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Putin chanteert de EU met gas maar we zijn niet in oorlog? Ben je bekend met de term "economische oorlogsvoering"?
Verreweg de grootste sponsor van het feestje.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 00:44 schreef vosss het volgende:
[..]
Waarom zou de VS die dialoog aangaan? Ze zijn toch geen partij?
Rusland geeft meer wapens aan Oekrane.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 00:45 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Verreweg de grootste sponsor van het feestje.
Absoluut. Maar dit is geen proxy oorlog VS/NAVO tegen Rusland hoor. En wij zijn allemaal geen partij.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 00:45 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Dat kunnen we alleen nog het Rode Leger platbombarderen.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 00:44 schreef Pokkehandtas het volgende:
[..]
Dat gaat nooit gebeuren, man, echt niet. En wij kunnen het er niet mee eens zijn, niemand is dat. Roeien met de riemen die je hebt, het beste er van maken.
Nee hoor, oorlogshitsers genoeg in en rond het Kremlin, laten we hier de normale mensen het woord voeren aub.quote:
Eerst nog een casus belli forceren, anders voldoen we niet aan de conventies van geneve.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 00:51 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat kunnen we alleen nog het Rode Leger platbombarderen.
Nee dat was Putin. Hij viel Ukraine binnen.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 00:44 schreef RetepV het volgende:
[..]
Je moet er niet per ongeluk vergeten bij te zeggen dat het de EU was die de eerste aanval deed in de economische oorlog. De EU was in deze de agressor.
Ja zo ben je wel, maar de sancties en wapenleveranties van de EU waren volkomen terecht.quote:Of dat terecht of niet was, laat ik in het midden.
Nadat Putin de eerste gewapende stap nam.quote:Dat doet namelijk niets af aan het feit dat de EU de eerste agressieve stap in de economische oorlog nam.
Ik vind dit stuk van Bill Hicks daarover altijd erg treffend. Ja, het is 'slechts' een komiek, geen specialist, expert of analist. Dat weet ik. Desondanks kun je iemands kijk erop van destijds, doorweven van grappen, wel interessant vinden.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 00:44 schreef Beathoven het volgende:
[..]
CNN was wel clean inderdaad. Vloeken werd ook weggepiept.
Als je de golfoorlog in statistieken bekijkt dan is het meer een schoonveegactie dan een oorlog geweest. Enorme cijfers met verliezen aan aan Iraakse kant en nauwelijks iets aan de zijde van de VS + aanhang.
Net zoals ze Afghanistan financierden tegen de Sovjet Unie. Resultaat: Sovjet Unie kaputt!quote:Op woensdag 12 oktober 2022 00:45 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Gelukkig vonden ze daarna massa's vernietigingswapens om deze genocide te rechtvaardigen.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 00:54 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ik vind dit stuk van Bill Hicks daarover altijd erg treffend. Ja, het is 'slechts' een komiek, geen specialist, expert of analist. Dat weet ik. Desondanks kun je iemands kijk erop van destijds, doorweven van grappen, wel interessant vinden.
Vanaf 4:25. Iraq 150.000 casualties, USA... 79.
Ik probeer, na honderden klachten alhier, strikter bij de onderwerpen te blijven. Niet altijd even succesvol. Maar ik probeer het tenminste. Ga dat dus niet nu ineens tegen me gebruiken.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 00:54 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ja zo ben je wel, maar de sancties en wapenleveranties van de EU waren volkomen terecht.
Not For You?quote:Op woensdag 12 oktober 2022 00:46 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik vind dat geen leuk liedje
Kunnen we ook een gezamenlijk ander liedje zingen?
Bill Hicks heeft de Irakoorlog van 2003 niet meegemaakt; hij heeft heeft over de eerste Amerikaanse Irakoorlog die een reactie was op de inval van Irak in Koeweit.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 00:56 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Gelukkig vonden ze daarna massa's vernietigingswapens om deze genocide te rechtvaardigen.
Dat bedoelde ik dus met dat het gewoon actie=>reactie is. Alleen is het enige sociaal geaccepteerde narratief hierbij dus dat het Westen ten allen tijde the good guys zijn , en Putin/Rusland= Pure evil. Bush jr. zei ooit al "if you're not with us you're against us" . Lijkt hier ook het geval, als je ook maar een beetje kritiek hebt op de acties van de EU of van Oekrane, dan ben je duidelijk een Putin-vazal of een troll in dienst van het Kremlin ofzoquote:Op woensdag 12 oktober 2022 00:44 schreef RetepV het volgende:
[..]
Je moet er niet per ongeluk vergeten bij te zeggen dat het de EU was die de eerste aanval deed in de economische oorlog. De EU was in deze de agressor.
Of dat terecht of niet was, laat ik in het midden. Dat doet namelijk niets af aan het feit dat de EU de eerste agressieve stap in de economische oorlog nam.
Doe eens linkjes anders. Ik ben net goed en wel thuis van mijn werk, dus ik weet niet welke je bedoeltquote:Op woensdag 12 oktober 2022 00:58 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Not For You?
No where to run?
Welke vond je leuker?
Roep dat maar tegen Putin.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 00:53 schreef RetepV het volgende:
[..]
Eerst nog een casus belli forceren, anders voldoen we niet aan de conventies van geneve.
Het ging over de eerste Golfoorlog. Het aardige was dat ze Hussein toen doodleuk hebben laten zitten erna.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 00:56 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Gelukkig vonden ze daarna massa's vernietigingswapens om deze genocide te rechtvaardigen.
Wil je het initiatief aan Putin overlaten? Waarom?quote:Op woensdag 12 oktober 2022 01:00 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Roep dat maar tegen Putin.
Nee jij stelt dat een reactie op een agressieve daad een agressieve daad is. Waarmee je Putins misdaden probeert te negeren. Dat is een vuil truukje dat je vanaf nu ook niet meer mag gebruiken.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 00:58 schreef RetepV het volgende:
[..]
Ik probeer, na honderden klachten alhier, strikter bij de onderwerpen te blijven. Niet altijd even succesvol. Maar ik probeer het tenminste. Ga dat dus niet nu ineens tegen me gebruiken.
Het onderwerp was: wie was er begonnen. Niet: wie had er gelijk.
Jij begon met onderscheid te maken tussen de oorlog met gevechtshandelingen en de economische oorlog. Volg ik jouw verhaallijn, en wijs ik je er op dat het de EU was die de eerste slag uitdeelde in de economische oorlog, is het weer niet goed. Weet jij wel wat je wil?quote:Op woensdag 12 oktober 2022 01:02 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nee jij stelt dat een reactie op een agressieve daad een agressieve daad is.
Ah, fantastische bron wel voor die bewering.quote:
Je kan niet net doen alsof sancties zo maar uit de lucht komen vallen. Dat is een halve waarheid, boefje.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 01:06 schreef RetepV het volgende:
[..]
Jij begon met onderscheid te maken tussen de oorlog met gevechtshandelingen en de economische oorlog. Volg ik jouw verhaallijn, en wijs ik je er op dat het de EU was die de eerste slag uitdeelde in de economische oorlog, is het weer niet goed. Weet jij wel wat je wil?
Laat Biden nou eens met rustquote:Op woensdag 12 oktober 2022 00:20 schreef Pokkehandtas het volgende:
[..]
Je laat wel mensen achter heh, voor wat? Een opgehitste oorlog door Biden en een complete mongool zoals Putin. Dat is het echt niet waard joh
"US-launched wars do not lead to depopulation"quote:
Dat gaat dan wel over WO1, maar het grote sneuvelen blijft hetzelfde.quote:Suicide in the Trenches
I knew a simple soldier boy
Who grinned at life in empty joy,
Slept soundly through the lonesome dark,
And whistled early with the lark.
In winter trenches, cowed and glum,
With crumps and lice and lack of rum,
He put a bullet through his brain.
No one spoke of him again.
You smug-faced crowds with kindling eye
Who cheer when soldier lads march by,
Sneak home and pray you'll never know
The hell where youth and laughter go.
Siegfried Sassoon
quote:
Grafieken lezen is noch jouw noch Kim Dotcoms sterkste punt, is het niet? De x-as gaat per twee maanden, dus januari 2022 is inclusief februari 2022. Het 'toeval' wil dat Rusland de oorlog escaleerde op 24 februari, dus het is nogal logisch dat het aantal artilleriebeschietingen flink toenamquote:
Leugens, Rusland is al in maart 2021 de gaskraan beginnen dichtdraaien. Waarom wordt deze feitenvrije onzin toch voortdurend herhaald?quote:Op woensdag 12 oktober 2022 00:53 schreef vosss het volgende:
[..]
Is wel waar. De EU kwam met economische sancties en als reactie daarop draaide Rusland de gaskraan steeds verder dicht.
Onjuist, Rusland is in maart 2021 begonnen met het dichtdraaien van de gaskraan, met als gevolg een tekort in de winterperiode 2021/2022, en gasprijzen die door het plafond gingen.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 00:53 schreef vosss het volgende:
[..]
Is wel waar. De EU kwam met economische sancties en als reactie daarop draaide Rusland de gaskraan steeds verder dicht.
Dat we van het gas af moeten lijkt me logisch onze eigen bronnen zijn eindig en deze crisis laat weer heel mooi zien dat je jezelf niet te afhankelijk moet maken van het buitenland.quote:Maar hey, gelukkig hebben we overal D66-ers en de groenen zitten in de EU en moet nu ineens iedereen een warmtepomp, want het klimaat!!! Ow en er was ineens ook 60 miljard voor die kolderieke waanzin beschikbaar in Nederland. Maargoed, die hele we moeten van het gas af waanzin komt die mafklappers natuurlijk goed uit en dat is een andere discussie.
Feitelijk wel hoor, maar omdat mensen daar cognitief dissonant van worden willen ze het er niet over hebben. Is verder ook geen waarde oordeel ofzo.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 00:49 schreef vosss het volgende:
[..]
Absoluut. Maar dit is geen proxy oorlog VS/NAVO tegen Rusland hoor. En wij zijn allemaal geen partij.
Dat was ook algemeen bekend, mensen hebben gewoon een slecht geheugen. In september 2021 wijdde RTL Z er al een item aan:quote:Op woensdag 12 oktober 2022 07:12 schreef miss_sly het volgende:
[ afbeelding ]
Nog even ter verduidelijking: de gasprijzen stegen al naar grote hoogten voor 24 februari en de sancties tegen Rusland.
Eens dat het algemeen bekend was, maar vannacht werd wederom gepost dat het aan de sancties ligt. Ik dacht, ik gooi er nog eens wat feiten in. Kan nooit kwaad, toch?quote:Op woensdag 12 oktober 2022 07:14 schreef J.B. het volgende:
[..]
Dat was ook algemeen bekend, mensen hebben gewoon een slecht geheugen. In september 2021 wijdde RTL Z er al een item aan:
Heeft weinig zin; zie hier dagelijks beweringen voorbijkomen die 10 maanden terug al zijn uitgelegd/ontkracht en nog steeds als feit worden aangehaald.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 07:19 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Eens dat het algemeen bekend was, maar vannacht werd wederom gepost dat het aan de sancties ligt. Ik dacht, ik gooi er nog eens wat feiten in. Kan nooit kwaad, toch?
Een goeie reactie op Twitter:quote:
Of als iemand je vraagt wat je vindt van de moord die zojuist in je straat is gepleegd, dat je antwoordt dat er veel moorden elders worden gepleegd. Totaal intellectueel en moreel hol.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 07:22 schreef Wantie het volgende:
[..]
Een goeie reactie op Twitter:
Imagine if anti-war activists looked at this in 2003, but instead of criticizing the Iraq War, they deflected by pointing to the Soviet invasion of Afghanistan in 1979 and engaging in whataboutisms.
That is essentially what you're doing right now.
En dat verhaal over de stiekeme ontmoeting tussen Trump en Poetin. Dat bleek na heel wat ophef gewoon waar te zijn!quote:Op woensdag 12 oktober 2022 08:13 schreef slashdotter3 het volgende:
Gast die al eens betrapt is op een quote van Trump te verzinnen lijkt wederom iets te verzinnen
[ twitter ]
[ twitter ]
Als er iemand is, die ik een "verschrikkelijke winter" toewens, dan zijn het wel de landverraders en collaborateurs van de FvD.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 07:06 schreef J.B. het volgende:
[..]
D66 ja? Ik zie degelijke beweringen toch vooral komen van de andere kant van het politieke spectrum:
[ twitter ]
Dat de oorlog de inflatie nog verder aanzwengelt staat overigens buiten kijf.
Politieke leiders die elkaar ontmoeten. Dat doen ze normaal nooit !quote:Op woensdag 12 oktober 2022 08:22 schreef Starhopper het volgende:
[..]
En dat verhaal over de stiekeme ontmoeting tussen Trump en Poetin. Dat bleek na heel wat ophef gewoon waar te zijn!
Velen lijken er ook oprecht vanuit te gaan dat hij herkozen wordt. Zelf denk ik dat de kans dat hij de gevangenis in gaat groter is dan de kans dat hij herkozen wordt.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 08:45 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Politieke leiders die elkaar ontmoeten. Dat doen ze normaal nooit !
Trump is een debiel. Des te meer vreemd om spijkers op laag water te gaan zoeken.
Artikel 5!!!111!quote:Op woensdag 12 oktober 2022 08:25 schreef Perrin het volgende:
Al die internationale infra is wel onderhoudsgevoelig.
[ twitter ]
Je moet je wat minder laten opnaaien door volstrekt irrelevante mensen.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 08:32 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Als er iemand is, die ik een "verschrikkelijke winter" toewens, dan zijn het wel de landverraders en collaborateurs van de FvD.
Don't care. Amerika is een land van zekerheid. Je weet zeker dat er een debiel aan het roer komt. De ene nog debieler dan de ander.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 08:50 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Velen lijken er ook oprecht vanuit te gaan dat hij herkozen wordt. Zelf denk ik dat de kans dat hij de gevangenis in gaat groter is dan de kans dat hij herkozen wordt.
Karaktermoord proberen plegen op een man met succes. What else is new.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 09:03 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Nogal zorgwekkend. Ik weet niet of dit klopt, deze tweet kan een proactieve actie zijn om te voorkomen dat Musk zoiets zou flikken, maar toch.
Hoezo is dit een karaktermoord?quote:Op woensdag 12 oktober 2022 09:05 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Karaktermoord proberen plegen op een man met succes. What else is new.
Hoop dat Musk de middelvinger blijft geven.
quote:Op woensdag 12 oktober 2022 08:13 schreef slashdotter3 het volgende:
Gast die al eens betrapt is op een quote van Trump te verzinnen lijkt wederom iets te verzinnen
[ twitter ]
[ twitter ]
Dit is wel een snelle draai he?quote:Op woensdag 12 oktober 2022 08:38 schreef slashdotter3 het volgende:
Begin toch wel het gevoel te krijgen dat Musk compromised is. Misschien hebben ze geen chantage materiaal op hem zoals Trump (gerucht was toch Russische prosties die op hem aan het pissen waren?) maar gebruiken ze de dreiging van een kernoorlog als chantage. En speelt Rusland in op zijn zwakke plek, zijn hero/saviour complex: dit gaat eindigen in een kernoorlog maar jij Elon Musk kan helpen dit te stoppen! De rode lijnen van het Kremlin zijn Crimea en Donbas behouden. Zodra Ukraine over deze lijn gaat dan start ww3! Hier zijn wat talkingpoints om de publieke opinie te beinvloeden.
[ twitter ]
Het zijn verdachtmakingen. Hem proberen weg te zetten als 'pro-Rusland'.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 09:06 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Hoezo is dit een karaktermoord?
Dan moet hij maar geen pro-Rusland opmerkingen maken.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 09:06 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het zijn verdachtmakingen. Hem proberen weg te zetten als 'pro-Rusland'.
Dat deed en doet hij dan ook niet.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 09:08 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dan moet hij maar geen pro-Rusland opmerkingen maken.
Net als ik hier geen pro-Oekrane opmerkingen plaats.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 09:08 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dat deed en doet hij dan ook niet.
Dat is hij ook gewoonquote:Op woensdag 12 oktober 2022 09:06 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het zijn verdachtmakingen. Hem proberen weg te zetten als 'pro-Rusland'.
Uh... zeg ik dat?quote:Op woensdag 12 oktober 2022 09:09 schreef Ulx het volgende:
[..]
Net als ik hier geen pro-Oekrane opmerkingen plaats.
Oekrane de toegang tot Starlink willen ontzeggen op de Krim werkt wel degelijk in het voordeel van Rusland. Zo vreemd is het toch niet dat hij daar dan kritische opmerkingen over krijgt? Of heeft Elon Musk, in tegenstelling tot ons gewone stervelingen, soms het recht om nooit tegenspraak te krijgen?quote:Op woensdag 12 oktober 2022 09:08 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Uiteraard mag je kritiek geven op zijn berichten. Maar de wereld in slingeren dat hij eerst met Putin heeft gesproken voordat hij die berichten naar buiten deed zonder bewijs, is smerige verdachtmaking.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 09:11 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Oekrane de toegang tot Starlink willen ontzeggen op de Krim werkt wel degelijk in het voordeel van Rusland. Zo vreemd is het toch niet dat hij daar dan kritische opmerkingen over krijgt. Of heeft Elon Musk, in tegenstelling tot ons gewone stervelingen, soms het recht om nooit tegenspraak te krijgen?
Typisch dat free speech voorvechter Musk onmiddellijk censuur toepast voor maffiavriendjes uit het buitenland.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 09:03 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Nogal zorgwekkend. Ik weet niet of dit klopt, deze tweet kan een proactieve actie zijn om te voorkomen dat Musk zoiets zou flikken, maar toch.
Zit wel verschil tussen kritisch opmerken en roepen dat hij pro Rusland is.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 09:11 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Oekrane de toegang tot Starlink willen ontzeggen op de Krim werkt wel degelijk in het voordeel van Rusland. Zo vreemd is het toch niet dat hij daar dan kritische opmerkingen over krijgt? Of heeft Elon Musk, in tegenstelling tot ons gewone stervelingen, soms het recht om nooit tegenspraak te krijgen?
Ze proberen het ook niet eens echt te laten lijken...quote:
Laat zien dat deze propaganda enkel en alleen bedoeld is voor de Russen zelf. Dat wij buitenstaanders door hebben dat het allemaal nep is, is volstrekt irrelevant.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 09:20 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ze proberen het ook niet eens echt te laten lijken...
maar zijn "vier stappen naar vrede" zijn absurd. Wel eisen dat Oekrane schoon drinkwater levert, maar geen eis dat Rusland voor gas zorgt? (Of een andere vorm van reparatiekosten..) Het is erg eenzijdig en de eisen zijn pro-Russisch.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 09:17 schreef Wantie het volgende:
[..]
Zit wel verschil tussen kritisch opmerken en roepen dat hij pro Rusland is.
Ik begrijp zijn argumentatie wel dat hij bang is voor een escalatie als hij Starlink openstelt boven De Krim.
Misschien is het beter om dat soort overwegingen over te laten aan mensen die er daadwerkelijk verstand van hebben (Amerikaanse defensie en BuZa dus)?quote:Op woensdag 12 oktober 2022 09:17 schreef Wantie het volgende:
[..]
Zit wel verschil tussen kritisch opmerken en roepen dat hij pro Rusland is.
Ik begrijp zijn argumentatie wel dat hij bang is voor een escalatie als hij Starlink openstelt boven De Krim.
Dat is gewoon normaal inderdaad. Daarom is het ook vreemd dat Trump daar zo'n geheim van probeerde te maken.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 08:45 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Politieke leiders die elkaar ontmoeten. Dat doen ze normaal nooit !
Trump is een debiel. Des te meer vreemd om spijkers op laag water te gaan zoeken.
De VS betaalt gewoon voor starlink.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 09:11 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Oekrane de toegang tot Starlink willen ontzeggen op de Krim werkt wel degelijk in het voordeel van Rusland. Zo vreemd is het toch niet dat hij daar dan kritische opmerkingen over krijgt? Of heeft Elon Musk, in tegenstelling tot ons gewone stervelingen, soms het recht om nooit tegenspraak te krijgen?
Neuh, dat is niet vreemd. Trump is een beetje een maffie namelijk. Net als Biden. Maar die heeft in elk geval nog rationele mensen om zich heen.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 09:24 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dat is gewoon normaal inderdaad. Daarom is het ook vreemd dat Trump daar zo'n geheim van probeerde te maken.
Press TV, een Iraanse zenderquote:Op woensdag 12 oktober 2022 00:44 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[ twitter ]
Vandaar die eenzijdige berichtgeving.
Biden is gewoon oud, maar absoluut geen mafklapper.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 09:28 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Neuh, dat is niet vreemd. Trump is een beetje een maffie namelijk. Net als Biden. Maar die heeft in elk geval nog rationele mensen om zich heen.
That didn't age wellquote:Op woensdag 12 oktober 2022 09:26 schreef Slayage het volgende:
Solovyov in andere tijden klinkt veel prettiger dan het genocidale monster dat hij verworden is vandaag de dag.
[ twitter ]
Ik denk dat Musk wel degelijk de illusie heeft dat zijn persoonlijke voorkeuren meewegen.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 09:26 schreef ExTec het volgende:
[..]
De VS betaalt gewoon voor starlink.
Ik zou niet de illusie hebben dat qua dit musk gewoon persoonlijke voorkeuren kan laten prevaleren.
Je moet je misschien even verdiepen in Biden. Die man is knettergek. Net wat minder gek dan Trump. Dat wel.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 09:33 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Biden is gewoon oud, maar absoluut geen mafklapper.
Trump is een totaalidioot
Dat is wel vreemd. Dat is gewoon verdacht. Zeker als je daarover gaat zitten liegen.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 09:28 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Neuh, dat is niet vreemd. Trump is een beetje een maffie namelijk. Net als Biden. Maar die heeft in elk geval nog rationele mensen om zich heen.
"DoE JuH EiGuH oNdErZoEk!!"quote:Op woensdag 12 oktober 2022 09:34 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Je moet je misschien even verdiepen in Biden. Die man is knettergek. Net wat minder gek dan Trump. Dat wel.
Press TVquote:Op woensdag 12 oktober 2022 00:44 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[ twitter ]
Vandaar die eenzijdige berichtgeving.
Oh, hij mag daar best een mening over hebben alleen moeten anderen daar niet zo'n grote waarde aan hechten.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 09:23 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Misschien is het beter om dat soort overwegingen over te laten aan mensen die er daadwerkelijk verstand van hebben (Amerikaanse defensie en BuZa dus)?
Zijn rol in 1994 over wetten qua drugs, bijvoorbeeld. En de gevolgen voor mensen die eens een jointje rookte.quote:
Het was sowieso te zot voor woorden dat er blijkbaar niks beters te vinden was in de hele VS dan een idiote clown en een stokoude man.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 09:34 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Je moet je misschien even verdiepen in Biden. Die man is knettergek. Net wat minder gek dan Trump. Dat wel.
Die zullen wel binnenkort uit een raam vallen, om te voorkomen dat er een rechtszaak komt (en ze daarin dan veroordeeld zouden worden tot uit een raam gegooid worden)quote:Op woensdag 12 oktober 2022 09:38 schreef tesssssssss het volgende:
Rusland arresteert verdachten explosie Krimbrug
https://www.rtlnieuws.nl/(...)dogan-zelenski-biden
Wat was zijn rol dan? En wat waren de gevolgen? Heb je linkjes ofzo?quote:Op woensdag 12 oktober 2022 09:37 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Zijn rol in 1994 over wetten qua drugs, bijvoorbeeld. En de gevolgen voor mensen die eens een jointje rookte.
Maar verder echt een fijne man.
Denk jij nog steeds hetzelfde over dingen zoals je dat deed in 1994?quote:Op woensdag 12 oktober 2022 09:37 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Zijn rol in 1994 over wetten qua drugs, bijvoorbeeld. En de gevolgen voor mensen die eens een jointje rookte.
Hebben ze al een doosje van The Sims gevonden bij deze mensen?quote:Op woensdag 12 oktober 2022 09:38 schreef tesssssssss het volgende:
Rusland arresteert verdachten explosie Krimbrug
https://www.rtlnieuws.nl/(...)dogan-zelenski-biden
Ja, dan komen er wat suits langs, net zo makkelijk.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 09:33 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Ik denk dat Musk wel degelijk de illusie heeft dat zijn persoonlijke voorkeuren meewegen.
Het gaat hier niet om een huis, tuin en keuken filosoof. Zijn beleid heeft gevolgen gehad. Verschrikkelijke gevolgen. Dat kon hij toen ook al zien. Hij was toen niet net 18 he. Maar een volwassen man.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 09:42 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Denk jij nog steeds hetzelfde over dingen zoals je dat deed in 1994?
Wel een hoesje van God of War Special Military 😱Operationquote:Op woensdag 12 oktober 2022 09:42 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Hebben ze al een doosje van The Sims gevonden bij deze mensen?
En hij heeft net een Pardon afgekondigd, voor iedereen die voor marihuana gerelateerde dingen veroordeelt is.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 09:37 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Andere tijden, andere denkbeelden over drugs.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 09:45 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het gaat hier niet om een huis, tuin en keuken filosoof. Zijn beleid heeft gevolgen gehad. Verschrikkelijke gevolgen. Dat kon hij toen ook al zien. Hij was toen niet net 18 he. Maar een volwassen man.
Yup. Net als Trump dat ook wilde. Politiek-opportunisme. Zo werkt dat.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 09:45 schreef ExTec het volgende:
[..]
En hij heeft net een Pardon afgekondigd, voor iedereen die voor marihuana gerelateerde dingen veroordeelt is.
'andere tijden'..quote:Op woensdag 12 oktober 2022 09:47 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Andere tijden, andere denkbeelden over drugs.
Tegenwoordig is de VS Nederland ver voorbij gestreefd op dit vlak.
Nog zat landen waar je de doodstraf krijgt vandaag de dag voor een klein beetje wiet.
Maar Trump deed dat niet.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 09:48 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Yup. Net als Trump dat ook wilde. Politiek-opportunisme. Zo werkt dat.
quote:Op woensdag 12 oktober 2022 09:45 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Wel een hoesje van God of War Special Military 😱Operation
Nou ja, het is wel relevant als je weet dat Ukraine Biden zijn pet-projectje is/was. Voor een longread hier:quote:Op woensdag 12 oktober 2022 09:54 schreef xpompompomx het volgende:
Mg, klagen over Biden kan lekker in het topic in POL lijkt me.
Er is geen alternatief die in de buurt van SpaceX komtquote:Op woensdag 12 oktober 2022 09:15 schreef speknek het volgende:
[..]
Typisch dat free speech voorvechter Musk onmiddellijk censuur toepast voor maffiavriendjes uit het buitenland.
28 oktober staat de eerste confidential payload voor Falcon Heavy op het programma, maar de Amerikaanse overheid zou wel gek zijn nog zaken met SpaceX te doen zolang Musk de CEO is.
*richt SpaceY opquote:Op woensdag 12 oktober 2022 09:58 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Er is geen alternatief die in de buurt van SpaceX komt
Man man man wat amateuristisch weer.quote:
Precies, patroon is weer duidelijk:quote:Op woensdag 12 oktober 2022 09:48 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Yup. Net als Trump dat ook wilde. Politiek-opportunisme. Zo werkt dat.
Onnodig de Caps Lock gebruiken is nogal Trumpiaans.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 10:05 schreef ExTec het volgende:
[..]
Precies, patroon is weer duidelijk:
Biden heeft hand in de wmb onzinnige war on drugs, die beslist niet alleen door hem gevoerd werd - BIDEN IS KUT, WANT HIJ IS GEEN HUIS TUIN EN KEUKEN FILOSOOF, BLA BLA BLA!
Biden kondigt een pardon voor marihuana gerelateerde vergrijpen af - BIDEN IS KUT, OPPORTUNISME BLA BLA BLA!
Gaat je dus niet om de inhoud, gaat je om het Biden afzeiken.
Mis je de orange man nou erg, of niet?
Dat klopt, doe ik ook omdat ik weet dat de boodschap dan lekker resoneert bij jouquote:Op woensdag 12 oktober 2022 10:10 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Onnodig de Caps Lock gebruiken is nogal Trumpiaans.
Oeh, schatje toch. Wat ben je geagiteerd.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 10:16 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dat klopt, doe ik ook omdat ik weet dat de boodschap dan lekker resoneert bij jou
Wederom onzin. Echt waarom blijf je onzin uitkramen en met deze shit komen die al 100x weerlegt is?quote:Op woensdag 12 oktober 2022 00:44 schreef RetepV het volgende:
[..]
Of dat terecht of niet was, laat ik in het midden. Dat doet namelijk niets af aan het feit dat de EU de eerste agressieve stap in de economische oorlog nam.
Nee die moeten eerst op de tv verklaren dat ze in opdracht van de VS of Oekraine hebben gehandeld zodat de publieke opinie verder benvloedt wordt. (Daarna gaan ze het raam uit)quote:Op woensdag 12 oktober 2022 09:41 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Die zullen wel binnenkort uit een raam vallen, om te voorkomen dat er een rechtszaak komt (en ze daarin dan veroordeeld zouden worden tot uit een raam gegooid worden)
Komt op mij over als de beste president van alle die ik heb meegemaakt.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 09:54 schreef xpompompomx het volgende:
Mg, klagen over Biden kan lekker in het topic in POL lijkt me.
We hebben miljarden aan die knakkers gegeven zodat dit niet zou gebeuren. En vervolgens komen malloten hier dan langs die zeggen dat we ze vernederd hebben en ze meer hadden moeten helpen en dat Poetin daarom Oekrane wel MOEST binnenvallen.quote:For the last three decades, the United States has bent over backward to acknowledge Russia’s security concerns and allay its anxieties. The United States has done so at the expense of relations with more willing partners in Eastern Europe—Ukraine in particular. Instead of supporting the early stirrings of Ukrainian independence in 1991, for example, Washington sought to preserve the failing Soviet Union out of misplaced fear that it might collapse into civil war.
Daarvoor had Rusland een politieke oorlog gestart door allerlei rechtste populistenclubjes te steunen overal in Europa om verdeeldheid te zaaien en bovendien als eerste de misinformatie-trollen geperfectioneerd. Als we het dan toch hebben over wie er begonquote:Op woensdag 12 oktober 2022 01:06 schreef RetepV het volgende:
[..]
Jij begon met onderscheid te maken tussen de oorlog met gevechtshandelingen en de economische oorlog. Volg ik jouw verhaallijn, en wijs ik je er op dat het de EU was die de eerste slag uitdeelde in de economische oorlog, is het weer niet goed. Weet jij wel wat je wil?
Mensen die vergiftigd zijn met Russische propaganda.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 10:35 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)ted_in_front_of_the/
Pro-russian supporter is arrested in front of the russian embassy in Washington DC after spitting on a man and a police officer during an argument
===============================
offtopic: op de achtergrond hoor je een vrouw over de megafoon eindeloos 'stop your war in Ukraine' roepen. Dit is net zo nutteloos als meelopen in protestmars wanneer er weer eens iemand is doodgeschopt in NL, wat voor soort malloten doen mee aan zoiets?
Vervelende is dat je dan eigenlijk ook weer moet uitzoeken of dit niet fake is, zo onzinnig is hetquote:Op woensdag 12 oktober 2022 10:04 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Man man man wat amateuristisch weer.
Lachwekkend slecht.
Het boeit de Russissche autoriteiten totaal niet. Dat is altijd al geweest.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 10:04 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Man man man wat amateuristisch weer.
Lachwekkend slecht.
Dat is ook de bedoeling?quote:Op woensdag 12 oktober 2022 10:45 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Vervelende is dat je dan eigenlijk ook weer moet uitzoeken of dit niet fake is, zo onzinnig is het
Maar wij kunnen dan ook iets met die leugens. De VVD is al een tijdje aan de macht, maar hun leugens en fouten (en de reacties daarop) hebben wel invloed gehad op beleid en besluitvorming.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 10:48 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Het boeit de Russissche autoriteiten totaal niet. Dat is altijd al geweest.
Bijzonder is dat, wij westerlingen verschillen daarin zoveel. Wij wilen betrouwbare leugens horen, alleen daar weten ze dat de mensen die ze willen overtuigen het toch wel gelooft (of toch niet interesseert)
De Russen zijn niet dom hoor. Die hebben wel door dat dit allemaal propaganda is.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 09:22 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Laat zien dat deze propaganda enkel en alleen bedoeld is voor de Russen zelf. Dat wij buitenstaanders door hebben dat het allemaal nep is, is volstrekt irrelevant.
quote:Op woensdag 12 oktober 2022 10:55 schreef Slayage het volgende:
Galeev over Nederlanders in conspiracy s![]()
[ twitter ]
Het is die trailer die achter de vrachtwagen op de foto rijdtquote:
https://en.wikipedia.org/(...)_conspiracy_theoriesquote:Op woensdag 12 oktober 2022 10:55 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]
quote:Op woensdag 12 oktober 2022 10:57 schreef Starhopper het volgende:
[..]
De Russen zijn niet dom hoor. Die hebben wel door dat dit allemaal propaganda is.
Is toch logisch? Wij waren al een keer een supermacht, dus dat hebben we niet nodig. #staikboven #overbodig #superieur.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 10:55 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]
Ze blijven maar in hun kleine denkraam rondrennen. Dat Musk fans heeft betekend niets. Zijn fans houden van raketten of de S Plaid, en dat staat los van zijn politieke onzin. In Rusland is dat niet mogelijk, iedere held is per definitie onderdeel van het regime.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 11:06 schreef Slayage het volgende:
Sommige Russische propagandisten natuurlijk aan de haal met de uitlatingen van Musk
[ twitter ]
Natuurlijk wel. Zijn mening is dat Oekraine een deel van hun land moet overgeven aan de Russen om lieve vrede te bewaren, wetende dat Rusland dan door zal gaan met het patroon van landjepik. Vervolgens zegt hij dat Rusland e.e.a. moet beloven terwijl hij weet dat Rusland zich nog nooit aan afspraken heeft gehouden.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 09:08 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Razzia om maar aan soldaten te komen.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 11:14 schreef Slayage het volgende:
Desperate measures van de Russen.
[ twitter ]
Dit.quote:
Kan Duitsland al dat tuig dat regelmatig demonstraties staat te houden waar ze wapperen met Russische vlaggetjes, niet deporteren als kanonnenvoer? Hoeft putty ook geen razzia's te houden. WinWinquote:Op woensdag 12 oktober 2022 11:21 schreef quirina het volgende:
[..]
Razzia om maar aan soldaten te komen.
Fijn land he, Ruzland.
Zag laatst nog een foto van iemand met brandwonden van dergelijk spul. Dat gun je niemand.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 11:25 schreef slashdotter3 het volgende:
Vreselijk spul maar ziet er wel mooi uti
[ twitter ]
Precies een reden waarom wij in Nederland geen Russische vluchtelingen moeten gaan opvangen.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 11:26 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
Kan Duitsland al dat tuig dat regelmatig demonstraties staat te houden waar ze wapperen met Russische vlaggetjes, niet deporteren als kanonnenvoer? Hoeft putty ook geen razzia's te houden. WinWin
Vorige maand stonden er ook nog duizenden van die gekken in Keulen.
Nou, ik ken wel wat mensen die ik dat gun.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 11:26 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Zag laatst nog een foto van iemand met brandwonden van dergelijk spul. Dat gun je niemand.
Thermiet op het kremlin zou wel mooi zijn inderdaadquote:Op woensdag 12 oktober 2022 11:30 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Nou, ik ken wel wat mensen die ik dat gun.
Putin oa
Een wapen enkel met sadisme als nut.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 11:26 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Zag laatst nog een foto van iemand met brandwonden van dergelijk spul. Dat gun je niemand.
Niet super waarschijnlijk.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 11:30 schreef slashdotter3 het volgende:
Goede argumentatie waarom Crimea twijfelachtig is om zomaar Starlink dekking te geven, de gebieden die dit jaar zijn ingepikt dekking geven is een nobrainer maar Crimea (en Donbas) zijn wat lastiger. (ook wil ie natuurlijk China niet voor het hoofd stoten door schijt te hebben aan wat Rusland wil en ongevraagd Crimea Starlink dekking geven. Als ie het bij Rusland doet dan doet ie het wellicht ook in China).
https://www.reddit.com/r/(...)crimea_amid_nuclear/
It was activated in Ukraine for it. Right before Russia made a move they knocked out the KA-SAT network with a cyberattack killing tens of thousands of satellite modems in the area. Starlink happily swooped in with a smaller number of Starlink modems to offer their alternative service quicker.
Problem is Russia annexed Crimea awhile ago and Starlink doesn't want to violate international rules regarding providing satellite service without coordinating with the country that owns the area. Lots of countries have landing right requirements so if you want to offer stuff like satellite internet in their country you have to do so through a facility owned by that country or a company authorized by that country to do so. Russia is big on that, if you want to see why look up the System of Operational Search Measures. Russia has already been making threats to commercial communication providers that are also being used for warfare claiming they're valid targets. With this Starlink is saying that they'd rather not take the initiative in the contested Crimea and face possible the repercussions for doing so.
Ik zou willen vermelden:quote:Op woensdag 12 oktober 2022 11:33 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Een wapen enkel met sadisme als nut.
Ja, mooi verhaal. Daarom schieten ze met dat soort shit op steden, waar overweldigend burgers, en dus niet soldaten rondlopen.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 11:53 schreef RetepV het volgende:
[..]
Ik zou willen vermelden:
in een oorlog is een wapen dat verwond vele malen beter dan een wapen dat dood. Een gewonde schakelt twee of meer soldaten uit, namelijk de gewonde zelf en degene die hem probeert te redden. Een gewonde die in het schootsveld ligt is ook een grote stress voor zijn peloton omdat ze hem niet kunnen bereiken. Een gewonde kan gebruikt worden als lokmiddel.
Dat kun je sadisme noemen, maar het is eigenlijk gewoon onderdeel van strategie. Een soldaat betekent niets, dus betekent sadisme ook niets. Het gaat gewoon om het winnen van de slag.
Dit soort wapens worden gebruikt juist om burgers te treffen.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 11:53 schreef RetepV het volgende:
[..]
Ik zou willen vermelden:
in een oorlog is een wapen dat verwond vele malen beter dan een wapen dat dood. Een gewonde schakelt twee of meer soldaten uit, namelijk de gewonde zelf en degene die hem probeert te redden. Een gewonde die in het schootsveld ligt is ook een grote stress voor zijn peloton omdat ze hem niet kunnen bereiken. Een gewonde kan gebruikt worden als lokmiddel.
Dat kun je sadisme noemen, maar het is eigenlijk gewoon onderdeel van strategie. Een soldaat betekent niets, dus betekent sadisme ook niets. Het gaat gewoon om het winnen van de slag.
Die staven moeten gekoeld blijven. Anders meltdown.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 11:57 schreef theunderdog het volgende:
Hoe realistisch is eigenlijk een 'nuclaire ramp' met die kernreactior in Zaporizhzhia ? dat ding staat toch uit?
Article 1 of Protocol III of the Convention on Certain Conventional Weapons defines an incendiary weapon as "any weapon or munition which is primarily designed to set fire to objects or to cause burn injury to persons through the action of flame, heat, or combination thereof, produced by a chemical reaction of a substance delivered on the target". Article 2 of the same protocol prohibits the deliberate use of incendiary weapons against civilian targets (already forbidden by the Geneva Conventions), the use of air-delivered incendiary weapons against military targets in civilian areas, and the general use of other types of incendiary weapons against military targets located within "concentrations of civilians" without taking all possible means to minimise casualties.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 11:53 schreef RetepV het volgende:
[..]
Ik zou willen vermelden:
Fukushima. Dat de splijtstof array vanwege gebrek aan koeling door het reactorvat smelt.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 11:57 schreef theunderdog het volgende:
Hoe realistisch is eigenlijk een 'nuclaire ramp' met die kernreactior in Zaporizhzhia ? dat ding staat toch uit?
Ja. Maar dan is het toch nog steeds zwaar bunker busting munitie nodig om echt een ramp te kunnen veroorzaken?quote:Op woensdag 12 oktober 2022 11:59 schreef vosss het volgende:
[..]
Die staven moeten gekoeld blijven. Anders meltdown.
Ik schreef helemaal niet over de keuze voor gebruik tegen burgers of soldaten. Doe toch niet zo overstuur steeds, drink een thee ofzo.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 11:55 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, mooi verhaal. Daarom schieten ze met dat soort shit op steden, waar overweldigend burgers, en dus niet soldaten rondlopen.
Oohhh... als dat alles is.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 11:59 schreef ExTec het volgende:
[..]
Fukushima. Dat de splijtstof array vanwege gebrek aan koeling door het reactorvat smelt.
Geen ontploffing, geen eens externe vervuiling, maar een traject van 50 jaar om het op te ruimen.
Het zijn sowieso 6 reactoren.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 11:57 schreef theunderdog het volgende:
Ze zijn allemaal offline, maar restwarme is te hoog om zonder actieve koeling te kunnen.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 12:01 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het zijn sowieso 6 reactoren.
Of er 1 of meerdere uitgeschakeld zijn en of ze dan zonder externe stroom kunnen of hoe kwetsbaar ze zijn zou ik niet durven zeggen.
[ afbeelding ]
De reactoren zijn allemaal uitgeschakeld, maar dan nog moeten de splijtstofstaven gekoeld worden en daar is energie voor nodig.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 12:01 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Of er 1 of meerdere uitgeschakeld zijn en of ze dan zonder externe stroom kunnen of hoe kwetsbaar ze zijn zou ik niet durven zeggen.
[ afbeelding ]
Nouja die noodaggregaten voor de koeling draaien op diesel. Dus zo lang er diesel is en die aggregaten gewoon kunnen draaien is er niks aan de hand, maar het staat buiten kijf natuurlijk dat met bommen en raketten gooien in de buurt van zo een bedrijf best link is.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 12:01 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Incendiary. Om gebouwen in brand te zetten.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 11:55 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dit soort wapens worden gebruikt juist om burgers te treffen.
Het is hoe dan ook misdadig om zoiets in te zetten boven een stad of dorp.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 12:04 schreef RetepV het volgende:
[..]
Incendiary. Om gebouwen in brand te zetten.
Natuurlijk kan het de Russen geen reet schelen of er nog burgers in die gebouwen zitten of niet.
Maar als je 'burgers in brand steken' tot de hoofdtaak van die wapens wil verheffen, dan mag je dat hoor.
Meltdown. Is gevaarlijk en vies en maakt een reactor permanent onbruikbaar. Het is de grootste centrale van Europa, dus gaat het om best veel stroom die je nooit meer kan produceren.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 11:57 schreef theunderdog het volgende:
Mwah, de 'normale' militairen in zijn leger (zij die gewoon vechten maar niet martelen en dergelijken) gun ik best een einde, maar dat mag ook gewoon een rap einde zijn ipv gruwelijke wonden en allesquote:Op woensdag 12 oktober 2022 11:30 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Nou, ik ken wel wat mensen die ik dat gun.
Putin oa.
En eigenlijk ook zijn orc leger.
Daar zijn we het 100% over eens. Ik beschreef dan ook een feit dat vertelt hoe koud oorlogvoering wel niet is, en niet mijn mening daar over.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 12:05 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het is hoe dan ook misdadig om zoiets in te zetten boven een stad of dorp.
Volgens mij mag dat juist niet. Daar hebben ze de term oorlogsmisdaden voor uitgevonden.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 12:04 schreef RetepV het volgende:
[..]
Natuurlijk kan het de Russen geen reet schelen of er nog burgers in die gebouwen zitten of niet.
Maar als je 'burgers in brand steken' tot de hoofdtaak van die wapens wil verheffen, dan mag je dat hoor.
Fukushima was een aardige ramp, toch?quote:Op woensdag 12 oktober 2022 12:00 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ja. Maar dan is het toch nog steeds zwaar bunker busting munitie nodig om echt een ramp te kunnen veroorzaken?
Awwww... je gaat uit van het goede van de mens. Super cute.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 12:04 schreef RetepV het volgende:
[..]
Geen nucleaire detonatie, explosieve kernreactie, nee. Maar is is wel wat explodeert.quote:
Fukushima is vooral gebruikt om kernenergie taboe te maken. Achteraf is het allemaal juist nogal meegevallen, toch?quote:Op woensdag 12 oktober 2022 12:09 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Fukushima was een aardige ramp, toch?
Bij een meltdown word veel waterstof geproduceerd. (1 reactor lag al stil vanwege onderhoud.) Dat blies in Fukushima 2 reactorgebouwen op. 1 reactor (de reactor zelf dus!) ging stuk vanwege te hoog opgelopen druk.
Alle reactoren lagen stil vanwege de aardbeving.
Maar oorlogje voeren mag dus niet zo ijskoud. Er zitten allerlei regels aan die misschien wel de meest effectieve methoden aan banden legt. Dat Rusland zich niet aan die regels houd zorgt er voor dat het redelijk makkelijk te stellen is dat het een terreurstaat is. Het is systemisch, en het zijn geen incidenten.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 12:06 schreef RetepV het volgende:
[..]
Daar zijn we het 100% over eens. Ik beschreef dan ook een feit dat vertelt hoe koud oorlogvoering wel niet is, en niet mijn mening daar over.
Nee, het is helemaal niet meegevallen. Pas dit jaar kunnen er hier en daar bewoners terug. Er worden enorme hoeveelheden afval/koelwater opgeslagen, en de reactoren moeten nog worden gesloopt.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 12:11 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Fukushima is vooral gebruikt om kernenergie taboe te maken. Achteraf is het allemaal juist nogal meegevallen, toch?
Het heeft nauwelijks tot geen nadelen gehad voor mensen die buiten de betreffende plek woonde. De nadelige gevolgen van straling vallen ook mee.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 12:13 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nee, het is helemaal niet meegevallen. Pas dit jaar kunnen er hier en daar bewoners terug. Er worden enorme hoeveelheden afval/koelwater opgeslagen, en de reactoren moeten nog worden gesloopt.
Het mag niet. Maar het gebruik van witte fosfor is dan weer niet verboden, omdat het geen 'incendiary weapon' is, hoewel het gruwelijke brandwonden veroorzaakt. De VS heeft witte fosfor gebruikt in Irak, en de NATO geallieerden hebben ook witte fosfor gebruikt in Syri.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 12:07 schreef vosss het volgende:
[..]
Volgens mij mag dat juist niet. Daar hebben ze de term oorlogsmisdaden voor uitgevonden.
Neehoor.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 12:10 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Geen nucleaire detonatie, explosieve kernreactie, nee. Maar is is wel wat explodeert.
Een volledig uit de hand gelopen kernoorlog is ook niet schadelijk voor Aliens die niet in de buurt wonen. Dat is toch geen argument?quote:Op woensdag 12 oktober 2022 12:15 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het heeft nauwelijks tot geen nadelen gehad voor mensen die buiten de betreffende plek woonde.
quote:Op woensdag 12 oktober 2022 12:15 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het heeft nauwelijks tot geen nadelen gehad voor mensen die buiten de betreffende plek woonde. De nadelige gevolgen van straling vallen ook mee.
quote:Stevige stelling = stevige bron. Onderbouw je posts, svp. Hou het feitelijk,
Dat hoor ik iedere keer na een nucleaire ramp.quote:
We hebben het specifiek over: zorgen dat bij een meltdown geen koelleidingen geraakt worden, anders krijg je idd radioactief stoom, en zorgen voor een ferme bedding onder het reactorvat.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 12:19 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat hoor ik iedere keer na een nucleaire ramp.
Er is veel radioactief materiaal de zee in gespoeld. Vissen eten dat, mensen eten vissen. Het radioactieve spul is dus in onze voedselketen terecht gekomen en zal daar nooit meer uit verdwijnen, tenzij we geen vissen meer te eten.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 12:15 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het heeft nauwelijks tot geen nadelen gehad voor mensen die buiten de betreffende plek woonde. De nadelige gevolgen van straling vallen ook mee.
Je zou net zo kritisch kunnen zijn over Putin.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 12:21 schreef RetepV het volgende:
[..]
Er is veel radioactief materiaal de zee in gespoeld. Vissen eten dat, mensen eten vissen. Het radioactieve spul is dus in onze voedselketen terecht gekomen en zal daar nooit meer uit verdwijnen, tenzij we geen vissen meer te eten.
Als een mens radioactief materiaal inslikt of inademt, kan het materiaal opgenomen worden in het lichaam. Het zal daar nooit meer uit verdwijnen. Het zal dus het lichaam voor de rest van het leven van de persoon plaatselijk bestralen, wat vroeger of later met grote zekerheid zal leiden tot kanker.
Noem het maar 'geen nadelige gevolgen'.
Werkelijk. Waarom zou ik maar steeds weer hetzelfde voor de hand liggende ding herhalen? Dat doen zo velen al hier. Wat voeg ik nog toe als ik me bij het spreekkoor voeg? En wat dat betreft: wat voegt dat hele spreekkoor eigenlijk toe, behalve ruis en verwarring?quote:Op woensdag 12 oktober 2022 12:23 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Je zou net zo kritisch kunnen zijn over Putin.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |