abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_206291592
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 22:11 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Op Bloody Sunday werd er niet door bolsjewieken geschoten.

Het is daar al eeuwenlang een rotte bende, helaas.
Dat klopt helemaal, echter speelt bij mij ook de rol van modernisering mee; bolsjewieken maakten een Okrana 2.0 en perfectioneerden een systeem van totale repressie, mede door technologische ontwikkelingen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_206291602
quote:
9s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 21:48 schreef saparmurat_niyazov het volgende: [..] Niet alleen een despoot maar ook een serieverkrachter en (vermoedelijk) seriemoordenaar.
Die zich na Stalins dood onverwachte ontpopte als een soort Gorbatsjov avant la lettre met een grondige hekel aan het Sovjetsysteem aldus Simon Sebag Montefiore. Dat geeft misschien wat hoop voor haviken in het Kremlin die straks eventueel Poetin op zullen gaan volgen: wie weet komt dat daar vaker voor.
anonieme razernist
  dinsdag 11 oktober 2022 @ 22:17:17 #4
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_206291641
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 21:55 schreef Harvest89 het volgende: [..] Nee dat was ook een grap. Zal komen door geschiedenis, opvoeding, macho cultuur, slecht onderwijs, of zo, take your pick. Russen willen een sterke leider die met de vuist op tafel slaat.
Je krijgt bijna 70 jaar streng communisme er niet zo makkelijk uit. De meeste regeringsofficials daar zijn nog volledig opgegroeid in dat tijdperk, het is pas 31 jaar geleden geindigd. De Russen keken reikhalzend uit naar die westerse democratie, want dat was het paradijs op aarde. Na 8 jaar democratie onder Jeltsin stond het land er beroerder voor dan ooit en was het leven voor veel meer mensen nog kutter dan daarvoor. Dan is het ook weer niet heel vreemd dat mensen daar hun buik vol van hadden.

Democratie valt moeilijk binnen korte tijd te forceren, dat zien we steeds gebeuren in landen waar het 'gebracht' wordt.
  dinsdag 11 oktober 2022 @ 22:20:15 #5
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_206291677
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 22:05 schreef Foshizzle79 het volgende:

[..]
Zou jij op zich best willen ruilen met een Oekraner dan? Ook afgezien van dit gedoe met Rusland nu? Zo tolerant zijn ze daar nu ook weer niet 🤔 :+
Oekrane was een land waar ik interesse had om goedkoop land te kopen. Wat een timing. Ik blijf lekker hier. Dan maar wildkamperen in de Hoge Venen, Eifel, of Vogezen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_206291686
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 22:13 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dat klopt helemaal, echter speelt bij mij ook de rol van modernisering mee; bolsjewieken maakten een Okrana 2.0 en perfectioneerden een systeem van totale repressie, mede door technologische ontwikkelingen.
Ja, en het is te beroerd voor woorden dat de gemiddelde huidige Rus nog steeds angstig en apathisch op onderdrukkende dictators (en hun kliek) reageert.
De hoop van 1991 is, door het knoeiwerk van Jeltsin en de nieuwe repressie door Poetin c.s., helemaal de bodem ingeslagen.
Ik doe het ff rustig aan.
pi_206291693
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 22:04 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Russen zijn wel gezelliger. Beetje vodka drinken en kozakkendansen. IS-ers kijken alsof ze altijd boos zijn.
Glimlachen is in de Russische cultuur ook niet echt gebruikelijk. ;)
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  dinsdag 11 oktober 2022 @ 22:21:02 #8
99379 fjs
Zo dat is ook weer gezegd.
pi_206291694
Turkije ziet bereidheid Rusland voor staakt-het-vuren Oekrane
De Turkse regering stelt dat Rusland en Turkije het er over eens zijn dat er een staakt-het-vuren moet komen tussen de oorlogvoerende partijen, Rusland en Oekrane. Minister van Defensie Hulusi Akar zei dit na een gesprek met zijn Russische collega Sergej Sjojgoe.
Het is volgens Akar van het grootste belang mensenlevens te sparen en te streven naar vrede in de regio. Turkije probeert al sinds de inval door Rusland in Oekrane op 24 februari te bemiddelen tussen de twee landen waar het goede betrekkingen mee heeft. Er is al eens op Turks grondgebied overleg geweest op het niveau van ministers over een eventuele beindiging van de strijd.

Hoe voorspelbaar.
pi_206291761
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 22:20 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
https://mostbeautifulrussianbrides.com
pi_206291770
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 22:21 schreef fjs het volgende:
De Turkse regering stelt dat Rusland en Turkije het er over eens zijn dat er een staakt-het-vuren moet komen tussen de oorlogvoerende partijen, Rusland en Oekrane. Minister van Defensie Hulusi Akar zei dit na een gesprek met zijn Russische collega Sergej Sjojgoe.
Het is volgens Akar van het grootste belang mensenlevens te sparen en te streven naar vrede in de regio. Turkije probeert al sinds de inval door Rusland in Oekrane op 24 februari te bemiddelen tussen de twee landen waar het goede betrekkingen mee heeft. Er is al eens op Turks grondgebied overleg geweest op het niveau van ministers over een eventuele beindiging van de strijd.

Hoe voorspelbaar.
Rusland is aan het verliezen. Nu doordrukken voordat ze kunnen hergroeperen.
  dinsdag 11 oktober 2022 @ 22:26:49 #11
131603 Afwazig
Serious business
pi_206291773
Oekrane gaat nooit akkoord met een staakt het vuren. En terecht.
pi_206291776
quote:

Hoe voorspelbaar.
Lijkt me goed als dit lukt.
Vakman pur sang
pi_206291785
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 22:27 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Lijkt me goed als dit lukt.
Welnee. Pas over een staakt het vuren praten als de laatste Orc over de grens getyfd is, niet eerder.
  dinsdag 11 oktober 2022 @ 22:27:59 #14
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206291787
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 22:17 schreef Repentless het volgende:

[..]
Je krijgt bijna 70 jaar streng communisme er niet zo makkelijk uit. De meeste regeringsofficials daar zijn nog volledig opgegroeid in dat tijdperk, het is pas 31 jaar geleden geindigd. De Russen keken reikhalzend uit naar die westerse democratie, want dat was het paradijs op aarde. Na 8 jaar democratie onder Jeltsin stond het land er beroerder voor dan ooit en was het leven voor veel meer mensen nog kutter dan daarvoor. Dan is het ook weer niet heel vreemd dat mensen daar hun buik vol van hadden.

Democratie valt moeilijk binnen korte tijd te forceren, dat zien we steeds gebeuren in landen waar het 'gebracht' wordt.
En dat komt niet omdat de westerse democratie slecht is maar omdat Jeltsin er een teringzooi van maakte en zichzelf en zijn familie verrijkte. Dankzij Jeltsin zijn de oligarchen zo rijk geworden en is het gewone Russische volk armer en armer gemaakt. Poetin heeft dit voortgezet.

De Russen hebben nooit een echte democratie meegemaakt.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_206291795
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 22:27 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Welnee. Pas over een staakt het vuren praten als de laatste Orc over de grens getyfd is, niet eerder.
Volgens mij praten ze al.
Maar denk niet dat het lukt en ze nog jaren verder vechten.

Maar zou goed zijn voor ons, de EU.
Vakman pur sang
  dinsdag 11 oktober 2022 @ 22:29:50 #16
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_206291805
quote:
84s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 22:27 schreef Starhopper het volgende:

[..]
En dan komt niet omdat de westerse democratie slecht is maar omdat Jeltsin er een teringzooi van maakte en zichzelf en zijn familie verrijkte. Dankzij Jeltsin zijn de oligarchen zo rijk geworden en is het gewone Russische volk armer en armer gemaakt.
Klopt, dat is wat ik zeg.
  dinsdag 11 oktober 2022 @ 22:30:44 #17
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2025/2026
pi_206291812
quote:

Hoe voorspelbaar.
Binnen een paar dagen komt het "Zie je wel, Oekrane wil niet!", en dan moeten we dat hier weer weken zo niet maanden aan horen door al die droeftoeters hier.
  dinsdag 11 oktober 2022 @ 22:30:45 #18
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_206291814
Ramzan soldiers are ready to fight the gayparades

twitter
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_206291826
quote:

Hoe voorspelbaar.
Rusland: ja hoor, onder deze voorwaarden.
Oekrane: ja hoor, onder deze (lees: totaal andere) voorwaarden.

Het valt me wel op dat er in dit bericht staat dat er sprake is van "oorlogvoerende partijen".
Ik meen dat het Kremlin nog steeds beweert dat het geen oorlog is, maar een speciale militaire operatie.

Foutje van de vertaler?
pi_206291842
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 22:17 schreef Repentless het volgende:

[..]
Na 8 jaar democratie onder Jeltsin stond het land er beroerder voor dan ooit en was het leven voor veel meer mensen nog kutter dan daarvoor. Dan is het ook weer niet heel vreemd dat mensen daar hun buik vol van hadden.
Dit is ook waarom de Russen zo blij zijn met Poetin. Hij heeft hen uit die kutsituatie gered.

En het is waarom Poetin’s retoriek dat de nieuwe ellende door het Westen komt, die Rusland in alles blijft frustreren, ook zo goed aankomt.

En nu we hun economie kapot proberen te maken geven we Poetin alleen maar meer munitie om die gedachte te blijven voeden.

Het heeft vele parallellen met Duitsland en Japan, zo rond 1935. En dat is ook weer koren op Poetin’s molen.

Daarom is het ook belangrijk dat de VS en de EU zo’n sterke eenheid moeten lijken, anders zou er weer een echte grote oorlog kunnen ontstaan, en dit keer met nucleaire wapens. Die bestonden de laatste keer nog niet.

Biden en Von Der Leyen noemen ons al openlijk ‘de geallieerden’. Dat is toch zeker een teken dat ze beseffen hoe hoog ze het spel spelen. Maar de inzet is nu vele malen hoger, door het nucleaire wapenarsenaal.

En ik vraag me af wat dat arsenaal nog voor zin heeft, als het als inzet voor politieke spelletjes gebruikt wordt, in plaats van om een ongemakkelijke vrede te bewaren.
  dinsdag 11 oktober 2022 @ 22:33:42 #21
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206291846
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 22:30 schreef michaelmoore het volgende:
Ramzan soldiers are ready to fight the gayparades

[ twitter ]
Toch wel lullig dat ze het niet kunnen winnen van een stelletje nichten :') :') _O- _O-
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_206291894
De slechtst mogelijke uitkomst voor de hele wereld zou zijn wanneer wij in deze oorlog zouden aantonen dat nucleaire wapens als diplomatiek middel niet (meer) werken. Want dan blijft alleen nog maar het gebruik ervan over.
pi_206291907
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 22:38 schreef RetepV het volgende:
De slechtst mogelijke uitkomst voor de hele wereld zou zijn wanneer wij in deze oorlog zouden aantonen dat nucleaire wapens als diplomatiek middel niet (meer) werken. Want dan blijft alleen nog maar het gebruik ervan over.
Ik vink hem weer af op de kaart voor vanavond.
pi_206291914
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 22:39 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Ik vink hem weer af op de kaart voor vanavond.
LINGO!
pi_206291985
twitter
pi_206291995
twitter

Poolse fans met een sfeeractie.
pi_206292003
quote:
In mijn meest filosofische buien, vraag ik mij af of dat werkelijk de slechtst mogelijke uitkomst is.

https://scientias.nl/35-j(...)rerend-natuurgebied/

(Grote) mensen, daar kan je beter soep van koken.
pi_206292016
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 22:20 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Geldt voor het gros van de voormalige Oostbloklanden, heb ooit vernomen dat glimlachen naar vreemden, of mensen die je gewoon nauwelijks kent (vage kennissen en collega's e.d.) , in de Oost-Europese culturen not done is, want vinden ze een vorm van medelijden tonen, op een bijna neerbuigende manier. Maar is ook maar iets wat me ooit verteld is door Oost-Europese collega's, waar ik wat jaartjes terug mee werkte :) 8-)
And those that were seen dancing were thought to be insane by those that could not hear the music.
pi_206292021
Waarom duurt het trouwens zo lang voordat de andere iris t systemen geleverd worden?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  Overall beste user 2022 dinsdag 11 oktober 2022 @ 22:48:20 #30
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_206292033
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 22:47 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Waarom duurt het trouwens zo lang voordat de andere iris t systemen geleverd worden?
Omdat die dingen build to order zijn.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_206292063
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 21:33 schreef Repentless het volgende:

[..]
Ja, inderdaad. Net als nu. En dan?
[..]
"Je bent dit, je bent dat" etc. Droevige manier van discussiren, het voegt niks toe. Ik word er niet warm of koud van en het zorgt er ook niet voor dat ik je serieuzer neem. Misschien schep je er zelf voldoening uit en vind je het leuk, dat kan. Vooral doen dan. :)
Neuh, het is gewoon feiten benoemen zodat andere mensen niet zo makkelijk in je retoriek trappen.
  dinsdag 11 oktober 2022 @ 22:51:48 #32
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_206292070
twitter
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  dinsdag 11 oktober 2022 @ 22:54:38 #33
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_206292106
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 22:33 schreef RetepV het volgende:

[..]
Dit is ook waarom de Russen zo blij zijn met Poetin. Hij heeft hen uit die kutsituatie gered.

En het is waarom Poetin’s retoriek dat de nieuwe ellende door het Westen komt, die Rusland in alles blijft frustreren, ook zo goed aankomt.

En nu we hun economie kapot proberen te maken geven we Poetin alleen maar meer munitie om die gedachte te blijven voeden.

Het heeft vele parallellen met Duitsland en Japan, zo rond 1935. En dat is ook weer koren op Poetin’s molen.

Daarom is het ook belangrijk dat de VS en de EU zo’n sterke eenheid moeten lijken, anders zou er weer een echte grote oorlog kunnen ontstaan, en dit keer met nucleaire wapens. Die bestonden de laatste keer nog niet.

Biden en Von Der Leyen noemen ons al openlijk ‘de geallieerden’. Dat is toch zeker een teken dat ze beseffen hoe hoog ze het spel spelen. Maar de inzet is nu vele malen hoger, door het nucleaire wapenarsenaal.

En ik vraag me af wat dat arsenaal nog voor zin heeft, als het als inzet voor politieke spelletjes gebruikt wordt, in plaats van om een ongemakkelijke vrede te bewaren.
Klopt inderdaad. Hoe graag mensen ook willen vasthouden aan het beeld dat Putin niets goeds voor zijn volk en land heeft gedaan en dat het voor iedereen alleen maar slechter is geworden, het is gewoon niet wat er in de praktijk is gebeurd. Natuurlijk heeft hij zichzelf en een kleine club vertrouwelingen exorbitant verrijkt, is zijn huidige koers geen gunstige en is er nog weinig democratie te bespeuren in het land.

Maar vanuit je aversie gewoon weigeren om ook maar enige vooruitgang aan hem toe te schrijven en onder het mom "maar het is een klootzak!" het als verkeerd te beschouwen wanneer je dat vanuit objectiviteit doet ("een klootzak kan niks goeds doen, alles dat hij doet is verkeerd!") is gewoon niet erg realistisch.

Ik heb al vaker het antwoord "Hitler deed ook goede dingen!" gezien op dergelijke overwegingen. Alsof je daarmee dus aangeeft dat je iemand steunt of iets dergelijks. Nee, het is slechts het geven van een verklaring waarom het destijds niet onlogisch was voor de Russen om vanuit hun situatie Putin te steunen.
  dinsdag 11 oktober 2022 @ 22:54:56 #34
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206292108
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 22:45 schreef polderturk het volgende:
[ twitter ]
Ze gebruiken WEER brandbommen :N
pi_206292109
quote:
Zoals Poetin al zei: de oorlog is nog maar net begonnen.

Laat die Turken maar geloven in 'staakt-het-vuren'.
Dit is 'mannentaal'.

Hoe die proleet er ook bij staat.
pi_206292131
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 22:48 schreef Ulx het volgende:

[..]
Omdat die dingen build to order zijn.
Ik zie nu idd dat het pas in januari 2022 gecertificeerd is. Zeer nieuw systeem dus wat dld zelf ook nog niet echt had.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
  dinsdag 11 oktober 2022 @ 23:01:16 #37
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_206292159
quote:
Diplomatiek middel?!? Serieus?
Chantagemiddel/dreigmiddel..
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_206292167
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 23:01 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Nou nou nou, u heeft NIETS van geopolitiek begrepen, mefrau.
pi_206292175
quote:
85s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 22:54 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Ze gebruiken WEER brandbommen :N
"All is fair in love and war " luidt het gezegde toch :+
And those that were seen dancing were thought to be insane by those that could not hear the music.
pi_206292193
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 11 oktober 2022 @ 23:05:24 #41
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_206292205
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 22:51 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Neuh, het is gewoon feiten benoemen zodat andere mensen niet zo makkelijk in je retoriek trappen.
Jij acht jezelf intelligenter dan je medediscussiepartners hier? Jij behoedt anderen ervoor om "zo makkelijk in mijn retoriek te trappen"? Zijn anderen volgens jou niet slim genoeg om dat in te zien en jij wel? Wat een goed beeld heb jij van je medemens.

Ik discussieer hier, geef mijn mening, reageer op mensen en mensen reageren op mij. Die zijn prima in staat om hun eigen mening te vormen, daar hebben ze jou niet voor nodig. Iedereen mag het met mij oneens zijn, het onzin vinden wat ik zeg, het verachtelijk vinden wat ik zeg of me een klootzak vinden. Allemaal prima. Maar wanneer je jezelf als hoeder van de waarheid gaat profileren en denkt dat het jouw taak is om andere users ergens voor te behoeden, overschat je jezelf echt schromelijk. Lachwekkend, zo'n zelfbeeld.
pi_206292225
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 22:47 schreef Foshizzle79 het volgende:

[..]
Geldt voor het gros van de voormalige Oostbloklanden, heb ooit vernomen dat glimlachen naar vreemden, of mensen die je gewoon nauwelijks kent (vage kennissen en collega's e.d.) , in de Oost-Europese culturen not done is, want vinden ze een vorm van medelijden tonen, op een bijna neerbuigende manier. Maar is ook maar iets wat me ooit verteld is door Oost-Europese collega's, waar ik wat jaartjes terug mee werkte :) 8-)
Zal wel te maken hebben dat apen naar elkaar grimassen. Ik zie het als een sociaal gebaar.
Nowadays you have to boil people before you can sleep with them. *General's Daughter
  dinsdag 11 oktober 2022 @ 23:12:51 #43
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_206292274
Dit topic heeft een avondklok nodig.
Huilen dan.
pi_206292334
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 23:01 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ja, ja, ja, en ja.

Wat denk je dat diplomatiek is? Zoiets als debatteren in een parlement? Diplomatiek is oorlogvoering zonder naar gevechtshandelingen te grijpen.
pi_206292339
Big OOF

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 11 oktober 2022 @ 23:25:06 #46
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_206292353
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 23:12 schreef Isdatzo het volgende:
Nee, een alcoholslot
pi_206292365
twitter
-Rabia Al-Basri
pi_206292372
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 23:25 schreef Momo het volgende:

[..]
Nee, een alcoholslot
Een mensenslot :P
Nowadays you have to boil people before you can sleep with them. *General's Daughter
  dinsdag 11 oktober 2022 @ 23:36:55 #49
8369 speknek
Another day another slay
pi_206292444
twitter

Wat is toch die fascinatie met narcistische miljardairs en Putin. Is het het idee dat Putin stiekem de echte rijkste man op aarde is, of is het pure kompromat?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_206292456
quote:
10s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 23:22 schreef Slayage het volgende:
Big OOF

[ twitter ]
These numbers are insane.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_206292461
Die icendiary bommen zijn net vuurwerk. Wat is het eigenlijk, pure fosfor dat ontbrand?
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  Overall beste user 2022 dinsdag 11 oktober 2022 @ 23:42:17 #52
3928 Ulx
pi_206292482
twitter

Iemand is bang dat een ATACMS op het verzwakte deel van de Kerchbrug neerkomt. Maar goed, wat willen de Russen dan doen?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_206292484
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 23:37 schreef RetepV het volgende:

[..]
Sorry, ik ben een gen-X-er. Wat is een concerntroll? Ik heb het woord nu al 3 keer voorbij zien komen.
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 23:37 schreef RetepV het volgende:

[..]
Sorry, ik ben een gen-X-er. Wat is een concerntroll? Ik heb het woord nu al 3 keer voorbij zien komen.
“Concern trolling involves someone opposing an idea or viewpoint, yet acting like they’re an advocate for the cause. A concern troll offers undermining criticisms under the guise of concern. Their goal is to sabotage the cause being discussed, and to inspire doubt among group members. This occurs in groups rallied around a particular issue, especially in political parties, and the goal of concern trolling is to cause dissent within a community.“

Kortom, in dit geval, iemand die claimt het beste voor te hebben met de Oekrane, maar stiekem gewoon wil dat we het land opgeven aan de Russen zodat de oorlog voorbij is. Diegene gaat dan ultra theoretische gevaarlijke en enge situaties bedenken zodat andere mensen daar heel bang van zouden kunnen worden.
  dinsdag 11 oktober 2022 @ 23:47:43 #54
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_206292539
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 23:36 schreef Scorpie het volgende:

[..]
What’s next op je theoretische concern-lijstje waar je drie weken over wilt pijpzeiken?
Ik neem aan dat deze reacties op elkaar vanavond of anders morgen toch verwijderd zijn, maar goed: waarom ben je zo genteresseerd in wat ik hier post en ga posten? Je vindt het (zo lijkt het) toch allemaal kut, gezeik, getroll, whatever. Toch reageer je er vrijwel stelselmatig op met wat verwensingen. Je kunt het toch gewoon negeren als je een post met mijn username erboven ziet staan?

Het is niet zo dat je door het scrollen langs mijn posts in dit topic automatisch een dodelijke ziekte aan je ogen oploopt en de enige remedie is om te lezen en te reageren, waardoor je dus geen keuze hebt.
pi_206292546
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 23:43 schreef Scorpie het volgende:

[..]
[..]
“Concern trolling involves someone opposing an idea or viewpoint, yet acting like they’re an advocate for the cause. A concern troll offers undermining criticisms under the guise of concern. Their goal is to sabotage the cause being discussed, and to inspire doubt among group members. This occurs in groups rallied around a particular issue, especially in political parties, and the goal of concern trolling is to cause dissent within a community.“

Kortom, in dit geval, iemand die claimt het beste voor te hebben met de Oekrane, maar stiekem gewoon wil dat we het land opgeven aan de Russen zodat de oorlog voorbij is. Diegene gaat dan ultra theoretische gevaarlijke en enge situaties bedenken zodat andere mensen daar heel bang van zouden kunnen worden.
Dus hoe denk ik dan, volgens deze theorie?
pi_206292547
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 23:42 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

Iemand is bang dat een ATACMS op het verzwakte deel van de Kerchbrug neerkomt. Maar goed, wat willen de Russen dan doen?
Kinderspeelplaatsen bombarderen, duh!
-Rabia Al-Basri
pi_206292548
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 23:42 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

[...]
Bij nader inzien geeft die Medvedev best goede adviezen.
Wat zou ik die hufter graag in de boeien zien.
pi_206292558
quote:
10s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 23:44 schreef Pokkehandtas het volgende:

[..]
Ok, ik ben van 1969 en nu?
Niets? Ik zei het als grapje omdat ik iets niet wist dat schijnbaar algemeen op internet bekend was. Je weet wel, boomers en Gen-X-ers zijn nog van de tijd dat je alleen kon praten over een electrisch draadje. De tijd dat het makkelijker was om maar gewoon naar huis te gaan en je straf te nemen dan een telefoon te vinden om naar huis te bellen dat je te laat voor het eten komt. :D
pi_206292567
Ben ik niet zoals iedereen? Dit is een kutoorlog, die gewoon nooit had mogen gebeuren.
pi_206292577
quote:
10s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 23:26 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]
Jij bent natuurlijk niet de schrijver van deze tweet, maar hoezo heeft ze het over Trump en hoeveel de Saudi's genvesteerd hadden in/met Trump's familie? De "goede" band tussen Saudi-Arabi en de VS was ver vr Trump zijn tijd, en zal nog wel eventjes zo blijven, of Biden moet de banden willen verbreken, maar lijkt me redelijk stug :+
pi_206292578
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 23:51 schreef Pokkehandtas het volgende:
Ben ik niet zoals iedereen? Dit is een kutoorlog, die gewoon nooit had mogen gebeuren.
In ieder geval bewijst deze oorlog dat WOII ook niet de oorlog was die alle oorlogen zou bendigen.
pi_206292584
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 23:50 schreef RetepV het volgende:

[..]
Niets? Ik zei het als grapje omdat ik iets niet wist dat schijnbaar algemeen op internet bekend was. Je weet wel, boomers en Gen-X-ers zijn nog van de tijd dat je alleen kon praten over een electrisch draadje. De tijd dat het makkelijker was om maar gewoon naar huis te gaan en je straf te nemen dan een telefoon te vinden om naar huis te bellen dat je te laat voor het eten komt. :D
Misschien moeten we ons even terug herinneren dat dit niet normaal is. Voor mij niet iig.
pi_206292588
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 23:52 schreef RetepV het volgende:

[..]
In ieder geval bewijst deze oorlog dat WOII ook niet de oorlog was die alle oorlogen zou bendigen.
"Only the dead have seen the end of war"
-Rabia Al-Basri
pi_206292611
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 23:53 schreef Pokkehandtas het volgende:

[..]
Misschien moeten we ons even terug herinneren dat dit niet normaal is. Voor mij niet iig.
Oorlog is helaas natuurlijk. Genoeg diersoorten die ten oorlog trekken. Wij zijn niet zo gek anders. Alleen maakt het feit dat we bewust kunnen kiezen voor oorlog het feitelijk erger.
-Rabia Al-Basri
pi_206292614
quote:

[..]
Dat zal nooit gebeuren, zodra er 2 mensen op aarde zijn. Nooit. Wat de wappies ook willen, want dat zijn de echte wappies, degenen die denken dat mensen veranderen of dat het klimaat te veranderen is :D
pi_206292617
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 23:53 schreef Pokkehandtas het volgende:

[..]
Het gebukt gaan onder een koude oorlog en een wapenwedloop is voor ons wel normaal. Zijn we mee opgegroeid. Niet dat ik het nou zo leuk vond. Maar een tweede keer kan ik er ook wel mee leven. Nieuwere generaties, daar heb ik zo mijn twijfels over.
pi_206292624
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 23:57 schreef RetepV het volgende:

[..]
Het gebukt gaan onder een koude oorlog en een wapenwedloop is voor ons wel normaal. Zijn we mee opgegroeid. Niet dat ik het nou zo leuk vond. Maar een tweede keer kan ik er ook wel mee leven. Nieuwere generaties, daar heb ik zo mijn twijfels over.
Ik ook hoor.
  woensdag 12 oktober 2022 @ 00:02:36 #68
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_206292656
quote:
7s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 00:00 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Ouwe knarren denken altijd dat jongere mensen verwende mietjes zijn. Vreemd genoeg moeten de verwende mietjes altijd naar het front om de ouwe knarren te beschermen.
Ik heb de koude oorlog meegemaakt. Maar daar was je niet mee bezig. Dat domineerde geen enkel gesprek.
  woensdag 12 oktober 2022 @ 00:02:38 #69
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_206292658
BBC live:
https://news.sky.com/stor(...)-escalation-12541713

quote:
Lavrov comments on talks with West 'not a legitimate offer', US says

Earlier today, Russia's foreign minister Sergei Lavrov said Moscow was open to talks but had yet to receive any serious proposal to negotiate.

Following the comments, US state department spokesperson Ned Price has said Washington does not see Mr Lavrov's comment as a "constructive and legitimate offer" to engage in dialogue.

Mr Price said during a regular press briefing that if Russia was serious about talks, a first step would be to stop its "brutal assault" on Ukraine.

"We do not see this as a constructive, legitimate offer to engage in the dialogue and diplomacy that is absolutely necessary to see an end to this brutal war of aggression," Mr Price said.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 12 oktober 2022 @ 00:04:27 #70
8369 speknek
Another day another slay
pi_206292668
quote:

[..]
Deze oorlog is niet veel anders dan andere proxy oorlogen. De VS heeft Vietnam verloren doordat China de Vietcong bevoorraadde, ze heeft Irak gewonnen ondanks dat Rusland Irak bevoorraadde, de Soviet Unie heeft Afghanistan verloren doordat de VS Afghanistan bevoorraadde. Het enige verschil is dat deze proxy oorlog a) zich in Europa afspeelt, en b) Rusland op de grillen van een enkele dictator vaart alsof het weer WO2 is, terwijl China, de VS en Soviet Unie partijkaders hadden die nog enigszins gezond verstand mogelijk maakten. Bij een van die drie zou een leider die het complete staande leger verruineert al lang en breed afgezet zijn.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_206292670
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 23:57 schreef RetepV het volgende:

[..]
"Gebukt gaan onder een koude oorlog "??? Hadden we er hier in het Westen zo'n last van als jongeren dan? Of heb ik iets gemist? 🤔 :+
pi_206292675
quote:
10s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 23:58 schreef ExTec het volgende:

[..]
En dan gaan ze stampvoeten ofzo?
Ik weet niet. Ik neem aan dat ze filmpjes zullen opnemen waarin ze hun verontwaardiging en afkeuring zullen uiten. Echt geen idee. De meesten hebben nog nooit een vuurwapen in handen gehad. Hebben niet het besef van de onherroepelijkheid van een eenmaal afgevuurde kogel. Toch roepen ze op tot nog meer oorlog, in plaats van praten over een diplomatieke oplossing. Ik hou er verder maar over op, want er verder over praten levert toch niks op.
  woensdag 12 oktober 2022 @ 00:10:52 #73
pi_206292723
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 00:05 schreef RetepV het volgende:

[..]
Ik weet niet. Ik neem aan dat ze filmpjes zullen opnemen waarin ze hun verontwaardiging en afkeuring zullen uiten. Echt geen idee. De meesten hebben nog nooit een vuurwapen in handen gehad. Hebben niet het besef van de onherroepelijkheid van een eenmaal afgevuurde kogel. Toch roepen ze op tot nog meer oorlog, in plaats van praten over een diplomatieke oplossing. Ik hou er verder maar over op, want er verder over praten levert toch niks op.
Putin is de oorlog begonnen. Hij mistte de diplomatiek boot.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_206292731
quote:
Maakt eigenlijk niet uit wat de VS wil of wat de VS eerlijk acht. Dit is niet de oorlog van de VS.
  woensdag 12 oktober 2022 @ 00:13:06 #75
pi_206292741
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 00:11 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Maakt eigenlijk niet uit wat de VS wil of wat de VS eerlijk acht. Dit is niet de oorlog van de VS.
Leg dat Putin maar uit. _O-
pi_206292748
quote:
1s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 00:04 schreef speknek het volgende:

[..]
de Soviet Unie heeft Afghanistan verloren doordat de VS Afghanistan bevoorraadde.
Oh ja, die was ook goed! Nadat de Russen weg gingen, gingen de Amerikanen er zitten. En de Amerikanen verloren het niet van de Afghanen! Ze trokken zich alleen terug zoals beloofd. Blijkbaar was het de Taliban, aan wie ze het beloofd hadden. Verrassende ontknoping was dat, aangezien de VS het heel goed verborgen had gehouden dat ze zulke goede vriendjes met de Taliban waren.
  woensdag 12 oktober 2022 @ 00:15:54 #77
pi_206292759
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 00:14 schreef RetepV het volgende:

[..]
Oh ja, die was ook goed! Nadat de Russen weg gingen, gingen de Amerikanen er zitten. En de Amerikanen verloren het niet van de Afghanen! Ze trokken zich alleen terug zoals beloofd. Blijkbaar was het de Taliban, aan wie ze het beloofd hadden. Verrassende ontknoping was dat, aangezien de VS het heel goed verborgen had gehouden dat ze zulke goede vriendjes met de Taliban waren.
Ja, dat verhaal heeft Trump mooi naar de kloten geholpen.
pi_206292766
quote:
7s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 00:07 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Je wil de oorlog toch beindigen?
Dit is niet "onze" oorlog 😑 als je niet een Oekraner of Rus bent hoor je niet naar dat front te willen, of je moet de ontzettende behoefte hebben om daar als kanonnenvoer te fungeren , dan zou ik zeggen be my guest 8-)
  woensdag 12 oktober 2022 @ 00:17:51 #79
pi_206292771
quote:
1s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 00:16 schreef Foshizzle79 het volgende:

[..]
Dit is niet "onze" oorlog 😑 als je niet een Oekraner of Rus bent hoor je niet naar dat front te willen, of je moet de ontzettende behoefte hebben om daar als kanonnenvoer te fungeren , dan zou ik zeggen be my guest 8-)
Putin chanteert de EU met gas maar we zijn niet in oorlog? Ben je bekend met de term "economische oorlogsvoering"?
  woensdag 12 oktober 2022 @ 00:19:42 #80
6484 ExTec
pi_206292779
quote:
1s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 00:16 schreef Foshizzle79 het volgende:

[..]
quote:
Een proxy-oorlog is een oorlog waarin twee machten slechts indirect met elkaar botsen door financile of materile steun te verlenen aan andere machten of militaire groepen, die direct ter plaatse vechten.
pi_206292783
quote:
7s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 00:15 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Het is nutteloos om bang te zijn. Gaan we dood, dan gaan we dood. Merk je niks van.

Het is zaak tot die tijd zo goed mogelijk te leven, en het kapot maken van Putins regime past daar wel in. Hij heeft wel genoeg schade aangericht.
Je laat wel mensen achter heh, voor wat? Een opgehitste oorlog door Biden en een complete mongool zoals Putin. Dat is het echt niet waard joh
  woensdag 12 oktober 2022 @ 00:21:04 #82
pi_206292791
quote:
2s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 00:20 schreef Pokkehandtas het volgende:

[..]
Je laat wel mensen achter heh, voor wat? Een opgehitste oorlog door Biden en een complete mongool zoals Putin. Dat is het echt niet waard joh
Putin laat ook heel veel weduwen en wezen achter.
pi_206292796
quote:
7s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 00:02 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ik heb de koude oorlog meegemaakt. Maar daar was je niet mee bezig. Dat domineerde geen enkel gesprek.
Dit dus.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  woensdag 12 oktober 2022 @ 00:24:54 #84
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_206292803
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 18:31 schreef RetepV het volgende:

[..]
Mijn naam is ook priv. Check mijn profiel maar, staat niks in.

Natuurlijk is het met mijn nickname een inkoppertje. Maar dat kon je alleen zeker weten als je mijn werkelijke naam weet. En die staat niet in mijn profiel en kon je dus niet zomaar weten.

Dus heb je blijkbaar meer dan gemiddelde moeite gedaan om het te zoeken. En aangezien ik niet weet hoe ver je daarin bent gegaan, maar wel weet dat jij je onophoudelijk persoonlijk vijandig tegen mij gedraagt, moet ik er dus van uit gaan dat je meer weet dan mijn voornaam.

En aangezien ik niet weet wat je precies weet, kan ik alleen maar van het ergste uitgaan, nietwaar?

Waarom doe je dit? Probeer je me angst aan te jagen? Om een discussie te kunnen winnen?
Je hebt me te pakken, man. Ik heb een team van privdetectives jarenlang op je afgestuurd. Ik heb de geest van Alan Turing de Enigma-code van jouw naam laten ontrafelen.

Lekker proberen een slachtofferrol aan te nemen, door een term als doxxing te gebruiken en te insinueren dat ik je stalk, puur om de mods te bewegen mijn posts te verwijderen.

Waarom ik niet serieus op je reageer, is omdat ik je niet serieus neem: de enorme sloot bagger die je met je ellenlange, nietszeggende epistels al maandenlang uitstort over de FP en het forum, waarin je slechts Kremlin-talking points papegaait. Alles wordt elke keer weerlegt, en dan begin je gewoon weer opnieuw. Daar ga ik dus niet meer serieus op in.
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
pi_206292809
twitter
pi_206292813
quote:
7s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 00:17 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Putin chanteert de EU met gas maar we zijn niet in oorlog? Ben je bekend met de term "economische oorlogsvoering"?
De EU legt sancties op aan Rusland, Putin "chanteert" op zijn beurt de EU, gevalletje actie=>reactie dus. :+
pi_206292819
twitter
  woensdag 12 oktober 2022 @ 00:28:47 #88
pi_206292822
quote:
7s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 00:24 schreef ExTec het volgende:

[..]
Het was zondermeer de mooiste. Als je niet nadacht dacht je dat oorlog eigenlijk alleen maar met zandkleurige humvee's en abrams door een woestijn rondrijden was.

Af en toe weer een laserguided bomb op een gebouw.

Allemaal zeer "clean".

Itt nu, waar we uitgeholde hoofden zien.
Ja, maar totaal geen beelden van die B52's die wekenlang het front hadden platgebombardeerd. ;(
  woensdag 12 oktober 2022 @ 00:29:38 #89
6484 ExTec
pi_206292827
quote:
Ik geloof meneer Musk niet.
  woensdag 12 oktober 2022 @ 00:30:57 #90
pi_206292835
quote:
1s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 00:27 schreef Foshizzle79 het volgende:

[..]
De EU legt sancties op aan Rusland, Putin "chanteert" op zijn beurt de EU, gevalletje actie=>reactie dus. :+
Dus we zijn wel degelijk in oorlog met Rusland. :Y
pi_206292837
quote:
twitter
pi_206292849
quote:
Shall we say this only once?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_206292871
quote:
7s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 00:37 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Dat boeit verder niet. De enige manier verder is de restanten van het Rode Leger Ukraine uit te bombarderen.
Je haat richting Rusland gaat erg ver. Ongezond ver.
pi_206292874
twitter
  woensdag 12 oktober 2022 @ 00:41:17 #95
pi_206292883
quote:
7s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 00:38 schreef Pokkehandtas het volgende:

[..]
Je haat richting Rusland gaat erg ver. Ongezond ver.
Ik haat zelden iets. Ik zie gewoon wat er gebeurd en ik ben het niet eens met Putins moordpartijen. Ik ben zelfs tegen sommige Amerikaanse moordpartijen.

Maar Putin kan zijn troepen terugtrekken en van Rusland een vredige democratie maken en dan zingen we met z'n alle kumbaja.
pi_206292890
quote:
_O-
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_206292893
quote:
7s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 00:24 schreef ExTec het volgende:

[..]
Het was zondermeer de mooiste. Als je niet nadacht dacht je dat oorlog eigenlijk alleen maar met zandkleurige humvee's en abrams door een woestijn rondrijden was.

Af en toe weer een laserguided bomb op een gebouw.

Allemaal zeer "clean".

Itt nu, waar we uitgeholde hoofden zien.
CNN was wel clean inderdaad. Vloeken werd ook weggepiept.

Als je de golfoorlog in statistieken bekijkt dan is het meer een schoonveegactie dan een oorlog geweest. Enorme cijfers met verliezen aan aan Iraakse kant en nauwelijks iets aan de zijde van de VS + aanhang.
pi_206292894
twitter

Vandaar die eenzijdige berichtgeving.
pi_206292897
quote:
Waarom zou de VS die dialoog aangaan? Ze zijn toch geen partij? _O-
vosss is de naam,
pi_206292898
quote:
7s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 00:17 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Je moet er niet per ongeluk vergeten bij te zeggen dat het de EU was die de eerste aanval deed in de economische oorlog. De EU was in deze de agressor.

Of dat terecht of niet was, laat ik in het midden. Dat doet namelijk niets af aan het feit dat de EU de eerste agressieve stap in de economische oorlog nam.
pi_206292903
quote:
7s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 00:44 schreef vosss het volgende:

[..]
Waarom zou de VS die dialoog aangaan? Ze zijn toch geen partij? _O-
Verreweg de grootste sponsor van het feestje.
  Overall beste user 2022 woensdag 12 oktober 2022 @ 00:48:08 #102
3928 Ulx
pi_206292910
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 00:45 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Rusland geeft meer wapens aan Oekrane.
pi_206292913
quote:

[..]
Absoluut. Maar dit is geen proxy oorlog VS/NAVO tegen Rusland hoor. En wij zijn allemaal geen partij.

Waarom dan reageren op die Rus op deze manier? De VS was en is naar eigen zeggen geen partij. Bemoei je er dan ook niet mee zou ik zeggen.
vosss is de naam,
  woensdag 12 oktober 2022 @ 00:51:44 #104
pi_206292918
quote:
12s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 00:44 schreef Pokkehandtas het volgende:

[..]
Dat gaat nooit gebeuren, man, echt niet. En wij kunnen het er niet mee eens zijn, niemand is dat. Roeien met de riemen die je hebt, het beste er van maken.
Dat kunnen we alleen nog het Rode Leger platbombarderen.
pi_206292919
quote:
1s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 00:50 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]
Goede trol
Nee hoor, oorlogshitsers genoeg in en rond het Kremlin, laten we hier de normale mensen het woord voeren aub.
pi_206292922
quote:
7s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 00:51 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Dat kunnen we alleen nog het Rode Leger platbombarderen.
Eerst nog een casus belli forceren, anders voldoen we niet aan de conventies van geneve.
  woensdag 12 oktober 2022 @ 00:54:08 #107
pi_206292923
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 00:44 schreef RetepV het volgende:

[..]
Je moet er niet per ongeluk vergeten bij te zeggen dat het de EU was die de eerste aanval deed in de economische oorlog. De EU was in deze de agressor.
Nee dat was Putin. Hij viel Ukraine binnen.
quote:
Of dat terecht of niet was, laat ik in het midden.
Ja zo ben je wel, maar de sancties en wapenleveranties van de EU waren volkomen terecht.
quote:
Dat doet namelijk niets af aan het feit dat de EU de eerste agressieve stap in de economische oorlog nam.
Nadat Putin de eerste gewapende stap nam.

Halve waarheden, meneertje!
  woensdag 12 oktober 2022 @ 00:54:36 #108
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_206292925
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 00:44 schreef Beathoven het volgende:

[..]
CNN was wel clean inderdaad. Vloeken werd ook weggepiept.

Als je de golfoorlog in statistieken bekijkt dan is het meer een schoonveegactie dan een oorlog geweest. Enorme cijfers met verliezen aan aan Iraakse kant en nauwelijks iets aan de zijde van de VS + aanhang.
Ik vind dit stuk van Bill Hicks daarover altijd erg treffend. Ja, het is 'slechts' een komiek, geen specialist, expert of analist. Dat weet ik. Desondanks kun je iemands kijk erop van destijds, doorweven van grappen, wel interessant vinden.

Vanaf 4:25. Iraq 150.000 casualties, USA... 79.
  woensdag 12 oktober 2022 @ 00:54:58 #109
pi_206292927
quote:

[..]
Net zoals ze Afghanistan financierden tegen de Sovjet Unie. Resultaat: Sovjet Unie kaputt!
pi_206292929
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 00:54 schreef Repentless het volgende:

[..]
Ik vind dit stuk van Bill Hicks daarover altijd erg treffend. Ja, het is 'slechts' een komiek, geen specialist, expert of analist. Dat weet ik. Desondanks kun je iemands kijk erop van destijds, doorweven van grappen, wel interessant vinden.

Vanaf 4:25. Iraq 150.000 casualties, USA... 79.
Gelukkig vonden ze daarna massa's vernietigingswapens om deze genocide te rechtvaardigen.
pi_206292935
quote:
7s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 00:54 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ja zo ben je wel, maar de sancties en wapenleveranties van de EU waren volkomen terecht.
Ik probeer, na honderden klachten alhier, strikter bij de onderwerpen te blijven. Niet altijd even succesvol. Maar ik probeer het tenminste. Ga dat dus niet nu ineens tegen me gebruiken.

Het onderwerp was: wie was er begonnen. Niet: wie had er gelijk.
  woensdag 12 oktober 2022 @ 00:58:09 #112
pi_206292936
quote:
17s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 00:46 schreef vosss het volgende:

[..]
Ik vind dat geen leuk liedje :@

Kunnen we ook een gezamenlijk ander liedje zingen? O+
Not For You?
No where to run?
Welke vond je leuker?
  woensdag 12 oktober 2022 @ 00:59:14 #113
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_206292943
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 00:56 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Gelukkig vonden ze daarna massa's vernietigingswapens om deze genocide te rechtvaardigen.
Bill Hicks heeft de Irakoorlog van 2003 niet meegemaakt; hij heeft heeft over de eerste Amerikaanse Irakoorlog die een reactie was op de inval van Irak in Koeweit.
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
pi_206292948
quote:

[..]

Of dat terecht of niet was, laat ik in het midden. Dat doet namelijk niets af aan het feit dat de EU de eerste agressieve stap in de economische oorlog nam.
Dat bedoelde ik dus met dat het gewoon actie=>reactie is. Alleen is het enige sociaal geaccepteerde narratief hierbij dus dat het Westen ten allen tijde the good guys zijn , en Putin/Rusland= Pure evil. Bush jr. zei ooit al "if you're not with us you're against us" . Lijkt hier ook het geval, als je ook maar een beetje kritiek hebt op de acties van de EU of van Oekrane, dan ben je duidelijk een Putin-vazal of een troll in dienst van het Kremlin ofzo :D 8)7
pi_206292950
quote:
7s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 00:58 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Not For You?
No where to run?
Welke vond je leuker?
Doe eens linkjes anders. Ik ben net goed en wel thuis van mijn werk, dus ik weet niet welke je bedoelt :@
vosss is de naam,
  woensdag 12 oktober 2022 @ 01:00:17 #116
pi_206292952
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 00:53 schreef RetepV het volgende:

[..]
Eerst nog een casus belli forceren, anders voldoen we niet aan de conventies van geneve.
Roep dat maar tegen Putin.
  woensdag 12 oktober 2022 @ 01:00:57 #117
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_206292954
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 00:56 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Het ging over de eerste Golfoorlog. Het aardige was dat ze Hussein toen doodleuk hebben laten zitten erna.
pi_206292959
quote:
7s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 01:00 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Roep dat maar tegen Putin.
Wil je het initiatief aan Putin overlaten? Waarom?
  woensdag 12 oktober 2022 @ 01:02:47 #119
pi_206292960
quote:
1s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 00:58 schreef RetepV het volgende:

[..]
Ik probeer, na honderden klachten alhier, strikter bij de onderwerpen te blijven. Niet altijd even succesvol. Maar ik probeer het tenminste. Ga dat dus niet nu ineens tegen me gebruiken.

Het onderwerp was: wie was er begonnen. Niet: wie had er gelijk.

Nee jij stelt dat een reactie op een agressieve daad een agressieve daad is. Waarmee je Putins misdaden probeert te negeren. Dat is een vuil truukje dat je vanaf nu ook niet meer mag gebruiken.

Ik hoef niet aan jouw regels te voldoen net zoals we niet Putins regels hoeven te volgen.
pi_206292962
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 00:59 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Die man is zwaar ongelukkig en bedroefd gestorven om dit moment.
  Overall beste user 2022 woensdag 12 oktober 2022 @ 01:05:21 #121
3928 Ulx
pi_206292970
twitter
pi_206292973
quote:
7s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 01:02 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Nee jij stelt dat een reactie op een agressieve daad een agressieve daad is.
Jij begon met onderscheid te maken tussen de oorlog met gevechtshandelingen en de economische oorlog. Volg ik jouw verhaallijn, en wijs ik je er op dat het de EU was die de eerste slag uitdeelde in de economische oorlog, is het weer niet goed. Weet jij wel wat je wil?
pi_206292974
twitter
pi_206292979
quote:
Ah, fantastische bron wel voor die bewering.

Maar wist jij dat er een akkoord was om de gevechten te stoppen, het akkoord van Minsk uit 2014? En weet jij wie dat akkoord gebroken heeft? Zoek het eens op.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 12-10-2022 01:08:36 ]
  woensdag 12 oktober 2022 @ 01:13:08 #125
pi_206292998
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 01:06 schreef RetepV het volgende:

[..]
Jij begon met onderscheid te maken tussen de oorlog met gevechtshandelingen en de economische oorlog. Volg ik jouw verhaallijn, en wijs ik je er op dat het de EU was die de eerste slag uitdeelde in de economische oorlog, is het weer niet goed. Weet jij wel wat je wil?
Je kan niet net doen alsof sancties zo maar uit de lucht komen vallen. Dat is een halve waarheid, boefje.
pi_206293021
Rusland begon al te minderen met gaslevering ver voor de oorlog
pi_206293028
quote:
Iedere rus in Oekrane is een legitiem doelwit.
  Overall beste user 2022 woensdag 12 oktober 2022 @ 01:30:51 #128
3928 Ulx
pi_206293053
Er schijnen nog steeds geen treinen over de Kerchbrug te gaan. Dat zal onderhand toch wel te merken zijn aan het front.
pi_206293063
twitter
  woensdag 12 oktober 2022 @ 01:49:14 #130
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_206293075
quote:
2s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 00:20 schreef Pokkehandtas het volgende:

[..]
Laat Biden nou eens met rust
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_206293108
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 01:39 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
"US-launched wars do not lead to depopulation"

Vluchtelingen tellen dus niet mee als het over depopulatie gaat? :+
  Overall beste user 2022 woensdag 12 oktober 2022 @ 02:11:51 #132
3928 Ulx
pi_206293120
Klinkt positief. Het goede nieuws is dat de bevoorrading nu helemaal moeilijk gemaakt is.

twitter
pi_206293145
Even herinneren aan waar dit topic eigenlijk over gaat. Voor alle lachebekjes en bijdehante posters. De types met de clownsneusjes en de coole brilletjes. Voor de nachtelijke slowchatters.
Oorlog.

quote:
Suicide in the Trenches

I knew a simple soldier boy
Who grinned at life in empty joy,
Slept soundly through the lonesome dark,
And whistled early with the lark.

In winter trenches, cowed and glum,
With crumps and lice and lack of rum,
He put a bullet through his brain.
No one spoke of him again.

You smug-faced crowds with kindling eye
Who cheer when soldier lads march by,
Sneak home and pray you'll never know
The hell where youth and laughter go.

Siegfried Sassoon
Dat gaat dan wel over WO1, maar het grote sneuvelen blijft hetzelfde.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_206293252
quote:
_O-

Grafiek laat zien dat Rusland in februari 2022 het bestoken van de regio heeft verhoogd net voor de invasie en dat is nu een valide reden om het land binnen te vallen !?

Bedankt kim.
pi_206293292
https://www.nu.nl/spannin(...)emlin-neemt-toe.html

Grappig dat al die experts toegeven niets te weten over het Kremlin maar toch kunnen vertellen hoe het eraan toe gaat
Vakman pur sang
pi_206293301
quote:
Grafieken lezen is noch jouw noch Kim Dotcoms sterkste punt, is het niet? De x-as gaat per twee maanden, dus januari 2022 is inclusief februari 2022. Het 'toeval' wil dat Rusland de oorlog escaleerde op 24 februari, dus het is nogal logisch dat het aantal artilleriebeschietingen flink toenam :')

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-10-2022 06:26:33 ]
pi_206293340
quote:
7s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 00:53 schreef vosss het volgende:

[..]
Is wel waar. De EU kwam met economische sancties en als reactie daarop draaide Rusland de gaskraan steeds verder dicht.

Leugens, Rusland is al in maart 2021 de gaskraan beginnen dichtdraaien. Waarom wordt deze feitenvrije onzin toch voortdurend herhaald?
pi_206293358
quote:
7s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 00:53 schreef vosss het volgende:

[..]
Is wel waar. De EU kwam met economische sancties en als reactie daarop draaide Rusland de gaskraan steeds verder dicht.
Onjuist, Rusland is in maart 2021 begonnen met het dichtdraaien van de gaskraan, met als gevolg een tekort in de winterperiode 2021/2022, en gasprijzen die door het plafond gingen.

quote:
Maar hey, gelukkig hebben we overal D66-ers en de groenen zitten in de EU en moet nu ineens iedereen een warmtepomp, want het klimaat!!! Ow en er was ineens ook 60 miljard voor die kolderieke waanzin beschikbaar in Nederland. Maargoed, die hele we moeten van het gas af waanzin komt die mafklappers natuurlijk goed uit en dat is een andere discussie.
Dat we van het gas af moeten lijkt me logisch onze eigen bronnen zijn eindig en deze crisis laat weer heel mooi zien dat je jezelf niet te afhankelijk moet maken van het buitenland.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_206293391
quote:
7s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 00:49 schreef vosss het volgende:

[..]
Absoluut. Maar dit is geen proxy oorlog VS/NAVO tegen Rusland hoor. En wij zijn allemaal geen partij.

Feitelijk wel hoor, maar omdat mensen daar cognitief dissonant van worden willen ze het er niet over hebben. Is verder ook geen waarde oordeel ofzo.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  Moderator woensdag 12 oktober 2022 @ 07:12:54 #140
5428 crew  miss_sly
pi_206293402

Nog even ter verduidelijking: de gasprijzen stegen al naar grote hoogten voor 24 februari en de sancties tegen Rusland.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_206293403
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 07:12 schreef miss_sly het volgende:
[ afbeelding ]

Nog even ter verduidelijking: de gasprijzen stegen al naar grote hoogten voor 24 februari en de sancties tegen Rusland.
Dat was ook algemeen bekend, mensen hebben gewoon een slecht geheugen. In september 2021 wijdde RTL Z er al een item aan:
  Moderator woensdag 12 oktober 2022 @ 07:19:05 #142
5428 crew  miss_sly
pi_206293419
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 07:14 schreef J.B. het volgende:

[..]
Dat was ook algemeen bekend, mensen hebben gewoon een slecht geheugen. In september 2021 wijdde RTL Z er al een item aan:
Eens dat het algemeen bekend was, maar vannacht werd wederom gepost dat het aan de sancties ligt. Ik dacht, ik gooi er nog eens wat feiten in. Kan nooit kwaad, toch?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_206293424
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 07:19 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Eens dat het algemeen bekend was, maar vannacht werd wederom gepost dat het aan de sancties ligt. Ik dacht, ik gooi er nog eens wat feiten in. Kan nooit kwaad, toch?
Heeft weinig zin; zie hier dagelijks beweringen voorbijkomen die 10 maanden terug al zijn uitgelegd/ontkracht en nog steeds als feit worden aangehaald.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_206293427
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 01:39 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Een goeie reactie op Twitter:

Imagine if anti-war activists looked at this in 2003, but instead of criticizing the Iraq War, they deflected by pointing to the Soviet invasion of Afghanistan in 1979 and engaging in whataboutisms.

That is essentially what you're doing right now.
  woensdag 12 oktober 2022 @ 07:23:49 #145
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_206293432
Overlevingskans: zo goed als 0.
twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  woensdag 12 oktober 2022 @ 07:25:29 #146
38496 Perrin
pi_206293435
quote:
1s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 07:22 schreef Wantie het volgende:

[..]
Een goeie reactie op Twitter:

Imagine if anti-war activists looked at this in 2003, but instead of criticizing the Iraq War, they deflected by pointing to the Soviet invasion of Afghanistan in 1979 and engaging in whataboutisms.

That is essentially what you're doing right now.

Of als iemand je vraagt wat je vindt van de moord die zojuist in je straat is gepleegd, dat je antwoordt dat er veel moorden elders worden gepleegd. Totaal intellectueel en moreel hol.
  woensdag 12 oktober 2022 @ 08:13:21 #147
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_206293548
Gast die al eens betrapt is op een quote van Trump te verzinnen lijkt wederom iets te verzinnen

twitter

twitter
  woensdag 12 oktober 2022 @ 08:22:23 #148
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206293587
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 08:13 schreef slashdotter3 het volgende:
Gast die al eens betrapt is op een quote van Trump te verzinnen lijkt wederom iets te verzinnen

[ twitter ]
[ twitter ]
En dat verhaal over de stiekeme ontmoeting tussen Trump en Poetin. Dat bleek na heel wat ophef gewoon waar te zijn!
  woensdag 12 oktober 2022 @ 08:25:10 #149
38496 Perrin
pi_206293598
Al die internationale infra is wel onderhoudsgevoelig.
twitter
pi_206293625
quote:
1s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 07:06 schreef J.B. het volgende:

[..]
D66 ja? Ik zie degelijke beweringen toch vooral komen van de andere kant van het politieke spectrum:

[ twitter ]

Dat de oorlog de inflatie nog verder aanzwengelt staat overigens buiten kijf.
Als er iemand is, die ik een "verschrikkelijke winter" toewens, dan zijn het wel de landverraders en collaborateurs van de FvD. :Y
  woensdag 12 oktober 2022 @ 08:38:59 #151
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_206293654
Begin toch wel het gevoel te krijgen dat Musk compromised is. Misschien hebben ze geen chantage materiaal op hem zoals Trump (gerucht was toch Russische prosties die op hem aan het pissen waren?) maar gebruiken ze de dreiging van een kernoorlog als chantage. En speelt Rusland in op zijn zwakke plek, zijn hero/saviour complex: dit gaat eindigen in een kernoorlog maar jij Elon Musk kan helpen dit te stoppen! De rode lijnen van het Kremlin zijn Crimea en Donbas behouden. Zodra Ukraine over deze lijn gaat dan start ww3! Hier zijn wat talkingpoints om de publieke opinie te beinvloeden.
twitter

[ Bericht 7% gewijzigd door slashdotter3 op 12-10-2022 08:58:04 ]
pi_206293685
quote:
84s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 08:22 schreef Starhopper het volgende:

[..]
En dat verhaal over de stiekeme ontmoeting tussen Trump en Poetin. Dat bleek na heel wat ophef gewoon waar te zijn!
Politieke leiders die elkaar ontmoeten. Dat doen ze normaal nooit !

Trump is een debiel. Des te meer vreemd om spijkers op laag water te gaan zoeken.
  woensdag 12 oktober 2022 @ 08:48:33 #153
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_206293703
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 23:12 schreef Isdatzo het volgende:
QED
Huilen dan.
pi_206293709
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 08:45 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Trump is een debiel. Des te meer vreemd om spijkers op laag water te gaan zoeken.
Velen lijken er ook oprecht vanuit te gaan dat hij herkozen wordt. Zelf denk ik dat de kans dat hij de gevangenis in gaat groter is dan de kans dat hij herkozen wordt.
pi_206293721
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 08:25 schreef Perrin het volgende:
Al die internationale infra is wel onderhoudsgevoelig.
[ twitter ]
Artikel 5!!!111!
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_206293732
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 08:32 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Als er iemand is, die ik een "verschrikkelijke winter" toewens, dan zijn het wel de landverraders en collaborateurs van de FvD. :Y
Je moet je wat minder laten opnaaien door volstrekt irrelevante mensen.
pi_206293739
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 08:50 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Velen lijken er ook oprecht vanuit te gaan dat hij herkozen wordt. Zelf denk ik dat de kans dat hij de gevangenis in gaat groter is dan de kans dat hij herkozen wordt.
Don't care. Amerika is een land van zekerheid. Je weet zeker dat er een debiel aan het roer komt. De ene nog debieler dan de ander.
  Overall beste user 2022 woensdag 12 oktober 2022 @ 09:03:05 #158
3928 Ulx
pi_206293784
twitter

Nogal zorgwekkend. Ik weet niet of dit klopt, deze tweet kan een proactieve actie zijn om te voorkomen dat Musk zoiets zou flikken, maar toch.
pi_206293804
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 09:03 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

Nogal zorgwekkend. Ik weet niet of dit klopt, deze tweet kan een proactieve actie zijn om te voorkomen dat Musk zoiets zou flikken, maar toch.
Karaktermoord proberen plegen op een man met succes. What else is new.

Hoop dat Musk de middelvinger blijft geven.
pi_206293811
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 09:05 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Karaktermoord proberen plegen op een man met succes. What else is new.

Hoop dat Musk de middelvinger blijft geven.
Hoezo is dit een karaktermoord?
pi_206293820
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 08:13 schreef slashdotter3 het volgende:

[ twitter ]
[ twitter ]
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 08:38 schreef slashdotter3 het volgende:
Begin toch wel het gevoel te krijgen dat Musk compromised is. Misschien hebben ze geen chantage materiaal op hem zoals Trump (gerucht was toch Russische prosties die op hem aan het pissen waren?) maar gebruiken ze de dreiging van een kernoorlog als chantage. En speelt Rusland in op zijn zwakke plek, zijn hero/saviour complex: dit gaat eindigen in een kernoorlog maar jij Elon Musk kan helpen dit te stoppen! De rode lijnen van het Kremlin zijn Crimea en Donbas behouden. Zodra Ukraine over deze lijn gaat dan start ww3! Hier zijn wat talkingpoints om de publieke opinie te beinvloeden.
[ twitter ]
Dit is wel een snelle draai he? :P Wie liegt er nou, Musk of Bremmer?
pi_206293821
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 09:06 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Hoezo is dit een karaktermoord?
Het zijn verdachtmakingen. Hem proberen weg te zetten als 'pro-Rusland'.
  Overall beste user 2022 woensdag 12 oktober 2022 @ 09:08:06 #163
3928 Ulx
pi_206293830
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 09:06 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Dan moet hij maar geen pro-Rusland opmerkingen maken.
pi_206293837
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 09:08 schreef Ulx het volgende:

[..]
Dan moet hij maar geen pro-Rusland opmerkingen maken.
Dat deed en doet hij dan ook niet.
  Overall beste user 2022 woensdag 12 oktober 2022 @ 09:09:58 #165
3928 Ulx
pi_206293845
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 09:08 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Net als ik hier geen pro-Oekrane opmerkingen plaats.
pi_206293850
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 09:06 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Dat is hij ook gewoon
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_206293852
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 09:09 schreef Ulx het volgende:

[..]
Net als ik hier geen pro-Oekrane opmerkingen plaats.
Uh... zeg ik dat?
pi_206293860
Het zal toch niet zo zijn dat Rusland weer eens foto's heeft gereleased die niet helemaal kloppen?
twitter
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_206293864
quote:
1s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 09:10 schreef Mortaxx het volgende:

[..]
Dat is hij ook gewoon
Gewoon
pi_206293865
quote:

[..]
Oekrane de toegang tot Starlink willen ontzeggen op de Krim werkt wel degelijk in het voordeel van Rusland. Zo vreemd is het toch niet dat hij daar dan kritische opmerkingen over krijgt? Of heeft Elon Musk, in tegenstelling tot ons gewone stervelingen, soms het recht om nooit tegenspraak te krijgen?
pi_206293876
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 09:11 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Oekrane de toegang tot Starlink willen ontzeggen op de Krim werkt wel degelijk in het voordeel van Rusland. Zo vreemd is het toch niet dat hij daar dan kritische opmerkingen over krijgt. Of heeft Elon Musk, in tegenstelling tot ons gewone stervelingen, soms het recht om nooit tegenspraak te krijgen?
Uiteraard mag je kritiek geven op zijn berichten. Maar de wereld in slingeren dat hij eerst met Putin heeft gesproken voordat hij die berichten naar buiten deed zonder bewijs, is smerige verdachtmaking.
  woensdag 12 oktober 2022 @ 09:15:08 #172
8369 speknek
Another day another slay
pi_206293890
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 09:03 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

Typisch dat free speech voorvechter Musk onmiddellijk censuur toepast voor maffiavriendjes uit het buitenland.

28 oktober staat de eerste confidential payload voor Falcon Heavy op het programma, maar de Amerikaanse overheid zou wel gek zijn nog zaken met SpaceX te doen zolang Musk de CEO is.
pi_206293895
twitter
_O- _O-
pi_206293908
quote:

[..]
Oekrane de toegang tot Starlink willen ontzeggen op de Krim werkt wel degelijk in het voordeel van Rusland. Zo vreemd is het toch niet dat hij daar dan kritische opmerkingen over krijgt? Of heeft Elon Musk, in tegenstelling tot ons gewone stervelingen, soms het recht om nooit tegenspraak te krijgen?
Zit wel verschil tussen kritisch opmerken en roepen dat hij pro Rusland is.
Ik begrijp zijn argumentatie wel dat hij bang is voor een escalatie als hij Starlink openstelt boven De Krim.
  PR/Manusje van alles woensdag 12 oktober 2022 @ 09:20:02 #175
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_206293928
Ze doen echt hun best niet he :D
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_206293931
quote:
10s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 09:15 schreef xpompompomx het volgende:
[ twitter ] _O- _O-
Ze proberen het ook niet eens echt te laten lijken...
:D
1947-2016
pi_206293942
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 09:20 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Ze proberen het ook niet eens echt te laten lijken...
Laat zien dat deze propaganda enkel en alleen bedoeld is voor de Russen zelf. Dat wij buitenstaanders door hebben dat het allemaal nep is, is volstrekt irrelevant.
pi_206293952
quote:
1s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 09:17 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ik begrijp zijn argumentatie wel dat hij bang is voor een escalatie als hij Starlink openstelt boven De Krim.
maar zijn "vier stappen naar vrede" zijn absurd. Wel eisen dat Oekrane schoon drinkwater levert, maar geen eis dat Rusland voor gas zorgt? (Of een andere vorm van reparatiekosten..) Het is erg eenzijdig en de eisen zijn pro-Russisch.
pi_206293956
quote:
1s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 09:17 schreef Wantie het volgende:

[..]
Misschien is het beter om dat soort overwegingen over te laten aan mensen die er daadwerkelijk verstand van hebben (Amerikaanse defensie en BuZa dus)?
  woensdag 12 oktober 2022 @ 09:24:56 #180
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206293964
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 08:45 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Dat is gewoon normaal inderdaad. Daarom is het ook vreemd dat Trump daar zo'n geheim van probeerde te maken.
  woensdag 12 oktober 2022 @ 09:26:41 #181
6484 ExTec
pi_206293977
quote:

[..]
De VS betaalt gewoon voor starlink.

Ik zou niet de illusie hebben dat qua dit musk gewoon persoonlijke voorkeuren kan laten prevaleren.
pi_206293978
Solovyov in andere tijden klinkt veel prettiger dan het genocidale monster dat hij verworden is vandaag de dag.

twitter
-Rabia Al-Basri
pi_206293989
quote:
84s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 09:24 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Dat is gewoon normaal inderdaad. Daarom is het ook vreemd dat Trump daar zo'n geheim van probeerde te maken.
Neuh, dat is niet vreemd. Trump is een beetje een maffie namelijk. Net als Biden. Maar die heeft in elk geval nog rationele mensen om zich heen.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 12 oktober 2022 @ 09:30:51 #184
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_206294004
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 00:44 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[ twitter ]
Press TV, een Iraanse zender
Eva Bartlett:
https://en.wikipedia.org/wiki/Eva_Bartlett

Eva Karene Bartlett is an American Canadian activist, commentator, and blogger who has propagated conspiracy theories in connection to the Syrian civil war,[1][2][3] most notably the disproven allegation that the White Helmets stage rescues and "recycle" children in its videos.[1][4][5][6]

Bartlett describes herself as an "independent writer and rights activist."[4] She writes commentary pieces for Russian state-controlled RT's website.[note 1][8][9] Critics contend that her advocacy amounts to participation in a disinformation campaign aimed at lessening the responsibility of the Assad regime for the acts of indiscriminate killing during the war, and to promote pro-Kremlin content in relation to the 2022 Russian invasion of Ukraine.[10] Her posts on social media have been tagged with the disclaimer that her writings "may be partially or wholly under the editorial control of the Russian government."[11]

Bartlett has been making videos and posts on social media from Ukraine during the Russian invasion, often collaborating with journalists from Russian state media.[12] She has been frequently criticised for spreading Kremlin propaganda and misinformation.[10]

En dan die derde, die het heeft over een puppet-regering in Kyiv...
Wyatt Reed, van The Grayzone:
https://en.wikipedia.org/wiki/The_Grayzone
The Grayzone is a far-left[12] news website and blog[16] founded and edited by American journalist Max Blumenthal.[13] The website, initially founded as The Grayzone Project,[17] was affiliated with AlterNet before becoming independent in early 2018.[1] The website's news content is generally considered to be fringe.[1][18][19][20] It is known for misleading reporting[21] and sympathetic coverage of authoritarian regimes,[1][14][22] in addition to its denial of human rights abuses against Uyghurs.[26] The Grayzone has published conspiracy theories about Venezuela, Xinjiang, Syria and other regions,[27][28] as well as pro-Russian propaganda during the Russian invasion of Ukraine.[25]

Het is niet een BBC verslaggever ofzo
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  woensdag 12 oktober 2022 @ 09:33:16 #185
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_206294008
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 09:28 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Neuh, dat is niet vreemd. Trump is een beetje een maffie namelijk. Net als Biden. Maar die heeft in elk geval nog rationele mensen om zich heen.
Biden is gewoon oud, maar absoluut geen mafklapper.
Trump is een totaalidioot 8)7
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_206294013
quote:
10s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 09:26 schreef Slayage het volgende:
Solovyov in andere tijden klinkt veel prettiger dan het genocidale monster dat hij verworden is vandaag de dag.

[ twitter ]
That didn't age well :X
vosss is de naam,
pi_206294016
quote:
12s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 09:26 schreef ExTec het volgende:

[..]
De VS betaalt gewoon voor starlink.

Ik zou niet de illusie hebben dat qua dit musk gewoon persoonlijke voorkeuren kan laten prevaleren.
Ik denk dat Musk wel degelijk de illusie heeft dat zijn persoonlijke voorkeuren meewegen.
pi_206294019
quote:
1s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 09:33 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Biden is gewoon oud, maar absoluut geen mafklapper.
Trump is een totaalidioot 8)7
Je moet je misschien even verdiepen in Biden. Die man is knettergek. Net wat minder gek dan Trump. Dat wel.
  woensdag 12 oktober 2022 @ 09:35:03 #189
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206294025
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 09:28 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Dat is wel vreemd. Dat is gewoon verdacht. Zeker als je daarover gaat zitten liegen.
  woensdag 12 oktober 2022 @ 09:35:43 #190
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206294030
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 09:34 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Je moet je misschien even verdiepen in Biden. Die man is knettergek. Net wat minder gek dan Trump. Dat wel.
"DoE JuH EiGuH oNdErZoEk!!"
pi_206294032
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 00:44 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[ twitter ]
Press TV _O-
pi_206294040
quote:
7s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 09:23 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Misschien is het beter om dat soort overwegingen over te laten aan mensen die er daadwerkelijk verstand van hebben (Amerikaanse defensie en BuZa dus)?
Oh, hij mag daar best een mening over hebben alleen moeten anderen daar niet zo'n grote waarde aan hechten.
pi_206294044
quote:
84s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 09:35 schreef Starhopper het volgende:

[..]
"DoE JuH EiGuH oNdErZoEk!!"
Zijn rol in 1994 over wetten qua drugs, bijvoorbeeld. En de gevolgen voor mensen die eens een jointje rookte.

Maar verder echt een fijne man.
  woensdag 12 oktober 2022 @ 09:38:19 #194
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_206294047
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 09:34 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Het was sowieso te zot voor woorden dat er blijkbaar niks beters te vinden was in de hele VS dan een idiote clown en een stokoude man.

Al is Biden iig wat Oekrane betreft mij 100% meegevallen.
A murky, forgotten land.
pi_206294048
Rusland arresteert verdachten explosie Krimbrug

https://www.rtlnieuws.nl/(...)dogan-zelenski-biden
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_206294067
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 09:38 schreef tesssssssss het volgende:

Die zullen wel binnenkort uit een raam vallen, om te voorkomen dat er een rechtszaak komt (en ze daarin dan veroordeeld zouden worden tot uit een raam gegooid worden)
  woensdag 12 oktober 2022 @ 09:41:50 #197
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206294068
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 09:37 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Zijn rol in 1994 over wetten qua drugs, bijvoorbeeld. En de gevolgen voor mensen die eens een jointje rookte.

Wat was zijn rol dan? En wat waren de gevolgen? Heb je linkjes ofzo?
pi_206294071
quote:

[..]

Denk jij nog steeds hetzelfde over dingen zoals je dat deed in 1994?
  woensdag 12 oktober 2022 @ 09:42:56 #199
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206294077
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 09:38 schreef tesssssssss het volgende:

Hebben ze al een doosje van The Sims gevonden bij deze mensen?
  woensdag 12 oktober 2022 @ 09:43:59 #200
6484 ExTec
pi_206294085
quote:
9s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 09:33 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Ik denk dat Musk wel degelijk de illusie heeft dat zijn persoonlijke voorkeuren meewegen.
Ja, dan komen er wat suits langs, net zo makkelijk.

En als de VS kwaad wil, hangen ze hem op via de Logan Act.
pi_206294095
quote:
5s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 09:42 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Denk jij nog steeds hetzelfde over dingen zoals je dat deed in 1994?
Het gaat hier niet om een huis, tuin en keuken filosoof. Zijn beleid heeft gevolgen gehad. Verschrikkelijke gevolgen. Dat kon hij toen ook al zien. Hij was toen niet net 18 he. Maar een volwassen man.
  woensdag 12 oktober 2022 @ 09:45:37 #202
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_206294102
quote:
84s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 09:42 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Hebben ze al een doosje van The Sims gevonden bij deze mensen?
Wel een hoesje van God of War Special Military 😱Operation
A murky, forgotten land.
  woensdag 12 oktober 2022 @ 09:45:45 #203
6484 ExTec
pi_206294103
quote:

[..]

En hij heeft net een Pardon afgekondigd, voor iedereen die voor marihuana gerelateerde dingen veroordeelt is.
  woensdag 12 oktober 2022 @ 09:47:25 #204
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_206294112
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 09:45 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Het gaat hier niet om een huis, tuin en keuken filosoof. Zijn beleid heeft gevolgen gehad. Verschrikkelijke gevolgen. Dat kon hij toen ook al zien. Hij was toen niet net 18 he. Maar een volwassen man.
Andere tijden, andere denkbeelden over drugs.
Tegenwoordig is de VS Nederland ver voorbij gestreefd op dit vlak.

Nog zat landen waar je de doodstraf krijgt vandaag de dag voor een klein beetje wiet.
A murky, forgotten land.
pi_206294113
quote:
7s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 09:45 schreef ExTec het volgende:

[..]
En hij heeft net een Pardon afgekondigd, voor iedereen die voor marihuana gerelateerde dingen veroordeelt is.
Yup. Net als Trump dat ook wilde. Politiek-opportunisme. Zo werkt dat.
pi_206294117
quote:
1s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 09:47 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Andere tijden, andere denkbeelden over drugs.
Tegenwoordig is de VS Nederland ver voorbij gestreefd op dit vlak.

Nog zat landen waar je de doodstraf krijgt vandaag de dag voor een klein beetje wiet.
'andere tijden'..

Welnee. De mensen die vastzaten voor het gebruik van een beetje drugs, vonden dat toen ook al belachelijk.
  Overall beste user 2022 woensdag 12 oktober 2022 @ 09:53:17 #207
3928 Ulx
pi_206294137
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 09:48 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Maar Trump deed dat niet.
pi_206294138
Mg, klagen over Biden kan lekker in het topic in POL lijkt me.
  woensdag 12 oktober 2022 @ 09:54:18 #209
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_206294139
Maar goed, weer terug naar onze verslaggever in Oekrane :7
A murky, forgotten land.
  woensdag 12 oktober 2022 @ 09:56:30 #210
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206294152
quote:
1s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 09:45 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Wel een hoesje van God of War Special Military 😱Operation

:+
pi_206294162
quote:
14s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 09:54 schreef xpompompomx het volgende:
Nou ja, het is wel relevant als je weet dat Ukraine Biden zijn pet-projectje is/was. Voor een longread hier:

https://www.nytimes.com/2(...)e-biden-ukraine.html
  woensdag 12 oktober 2022 @ 09:58:17 #212
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_206294168
quote:
1s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 09:15 schreef speknek het volgende:

[..]
Typisch dat free speech voorvechter Musk onmiddellijk censuur toepast voor maffiavriendjes uit het buitenland.

28 oktober staat de eerste confidential payload voor Falcon Heavy op het programma, maar de Amerikaanse overheid zou wel gek zijn nog zaken met SpaceX te doen zolang Musk de CEO is.
Er is geen alternatief die in de buurt van SpaceX komt
  woensdag 12 oktober 2022 @ 09:59:10 #213
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_206294179
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 09:58 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Er is geen alternatief die in de buurt van SpaceX komt
*richt SpaceY op
A murky, forgotten land.
  woensdag 12 oktober 2022 @ 10:02:34 #214
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  woensdag 12 oktober 2022 @ 10:04:22 #215
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_206294209
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 10:02 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Man man man wat amateuristisch weer.
Lachwekkend slecht.
A murky, forgotten land.
  woensdag 12 oktober 2022 @ 10:05:33 #216
6484 ExTec
pi_206294216
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 09:48 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Precies, patroon is weer duidelijk:

Biden heeft hand in de wmb onzinnige war on drugs, die beslist niet alleen door hem gevoerd werd - BIDEN IS KUT, WANT HIJ IS GEEN HUIS TUIN EN KEUKEN FILOSOOF, BLA BLA BLA!

Biden kondigt een pardon voor marihuana gerelateerde vergrijpen af - BIDEN IS KUT, OPPORTUNISME BLA BLA BLA!

Gaat je dus niet om de inhoud, gaat je om het Biden afzeiken.

Mis je de orange man nou erg, of niet? :)
  woensdag 12 oktober 2022 @ 10:06:20 #217
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_206294222
Hij mist denk ik vooral een green man :7
A murky, forgotten land.
pi_206294261
quote:
10s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 10:05 schreef ExTec het volgende:

[..]
Precies, patroon is weer duidelijk:

Biden heeft hand in de wmb onzinnige war on drugs, die beslist niet alleen door hem gevoerd werd - BIDEN IS KUT, WANT HIJ IS GEEN HUIS TUIN EN KEUKEN FILOSOOF, BLA BLA BLA!

Biden kondigt een pardon voor marihuana gerelateerde vergrijpen af - BIDEN IS KUT, OPPORTUNISME BLA BLA BLA!

Gaat je dus niet om de inhoud, gaat je om het Biden afzeiken.

Mis je de orange man nou erg, of niet? :)
Onnodig de Caps Lock gebruiken is nogal Trumpiaans.
  Forum Admin woensdag 12 oktober 2022 @ 10:15:58 #219
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_206294301
Oh het gaat weer over Biden/de VS.

Dit is echt intens vermoeiend.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  woensdag 12 oktober 2022 @ 10:16:19 #220
6484 ExTec
pi_206294306
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 10:10 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Onnodig de Caps Lock gebruiken is nogal Trumpiaans.
Dat klopt, doe ik ook omdat ik weet dat de boodschap dan lekker resoneert bij jou ;)
  woensdag 12 oktober 2022 @ 10:17:27 #221
6484 ExTec
pi_206294315
Maar laten we idd, weer, on-topic blijven.
pi_206294317
quote:
10s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 10:16 schreef ExTec het volgende:

[..]
Dat klopt, doe ik ook omdat ik weet dat de boodschap dan lekker resoneert bij jou ;)
Oeh, schatje toch. Wat ben je geagiteerd. :9~
pi_206294320
quote:

[..]

Wederom onzin. Echt waarom blijf je onzin uitkramen en met deze shit komen die al 100x weerlegt is?
  woensdag 12 oktober 2022 @ 10:19:19 #224
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  Moderator woensdag 12 oktober 2022 @ 10:21:08 #225
8781 crew  Frutsel
pi_206294344
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 09:41 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Die zullen wel binnenkort uit een raam vallen, om te voorkomen dat er een rechtszaak komt (en ze daarin dan veroordeeld zouden worden tot uit een raam gegooid worden)
Nee die moeten eerst op de tv verklaren dat ze in opdracht van de VS of Oekraine hebben gehandeld zodat de publieke opinie verder benvloedt wordt. (Daarna gaan ze het raam uit)
  woensdag 12 oktober 2022 @ 10:22:49 #226
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_206294364
quote:
14s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 09:54 schreef xpompompomx het volgende:
Komt op mij over als de beste president van alle die ik heb meegemaakt.

Complimenten mogen wel hier toch?
  woensdag 12 oktober 2022 @ 10:35:51 #227
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_206294516
https://www.reddit.com/r/(...)ted_in_front_of_the/
Pro-russian supporter is arrested in front of the russian embassy in Washington DC after spitting on a man and a police officer during an argument

===============================
offtopic: op de achtergrond hoor je een vrouw over de megafoon eindeloos 'stop your war in Ukraine' roepen. Dit is net zo nutteloos als meelopen in protestmars wanneer er weer eens iemand is doodgeschopt in NL, wat voor soort malloten doen mee aan zoiets?
pi_206294530
https://www.foreignaffair(...)toeing-around-russia

quote:
For the last three decades, the United States has bent over backward to acknowledge Russia’s security concerns and allay its anxieties. The United States has done so at the expense of relations with more willing partners in Eastern Europe—Ukraine in particular. Instead of supporting the early stirrings of Ukrainian independence in 1991, for example, Washington sought to preserve the failing Soviet Union out of misplaced fear that it might collapse into civil war.
We hebben miljarden aan die knakkers gegeven zodat dit niet zou gebeuren. En vervolgens komen malloten hier dan langs die zeggen dat we ze vernederd hebben en ze meer hadden moeten helpen en dat Poetin daarom Oekrane wel MOEST binnenvallen.

Het is werkelijk waar een gotspe.
pi_206294534
quote:
1s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 09:35 schreef Wantie het volgende:

[..]
Press TV _O-
Wantie 🤣
pi_206294601
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 01:06 schreef RetepV het volgende:

[..]
Daarvoor had Rusland een politieke oorlog gestart door allerlei rechtste populistenclubjes te steunen overal in Europa om verdeeldheid te zaaien en bovendien als eerste de misinformatie-trollen geperfectioneerd. Als we het dan toch hebben over wie er begon :')
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_206294608
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 10:35 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)ted_in_front_of_the/
Pro-russian supporter is arrested in front of the russian embassy in Washington DC after spitting on a man and a police officer during an argument

===============================
offtopic: op de achtergrond hoor je een vrouw over de megafoon eindeloos 'stop your war in Ukraine' roepen. Dit is net zo nutteloos als meelopen in protestmars wanneer er weer eens iemand is doodgeschopt in NL, wat voor soort malloten doen mee aan zoiets?
Mensen die vergiftigd zijn met Russische propaganda.
Die tref je ook hier op dit forum.
Vaak zijn het lieden die daar vatbaar voor zijn, en de Covid crisis heeft meer mensen vatbaar gemaakt.
pi_206294623
quote:
1s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 10:04 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Lachwekkend slecht.
Vervelende is dat je dan eigenlijk ook weer moet uitzoeken of dit niet fake is, zo onzinnig is het :{
pi_206294649
quote:
1s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 10:04 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Lachwekkend slecht.
Het boeit de Russissche autoriteiten totaal niet. Dat is altijd al geweest.

Bijzonder is dat, wij westerlingen verschillen daarin zoveel. Wij wilen betrouwbare leugens horen, alleen daar weten ze dat de mensen die ze willen overtuigen het toch wel gelooft (of toch niet interesseert)
  woensdag 12 oktober 2022 @ 10:49:10 #234
6484 ExTec
pi_206294654
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 10:45 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Vervelende is dat je dan eigenlijk ook weer moet uitzoeken of dit niet fake is, zo onzinnig is het :{
Dat is ook de bedoeling?

Firehose of falshood

Je ziet hier dagelijks hoe succesvol dat is. Al die trollen die bij elke tweet natuurlijk meteen roepen dat het allemaal niet waar is, maar waar ze hun eigen ideen dan op baseren, hoor je ze niet over.
  woensdag 12 oktober 2022 @ 10:50:01 #235
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_206294662
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 10:36 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
Wantie 🤣
Wantie heeft een oneindig veel hoger waarheidsgehalte dan Press TV.
Huilen dan.
  woensdag 12 oktober 2022 @ 10:51:21 #236
pi_206294679
quote:
1s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 10:48 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Het boeit de Russissche autoriteiten totaal niet. Dat is altijd al geweest.

Bijzonder is dat, wij westerlingen verschillen daarin zoveel. Wij wilen betrouwbare leugens horen, alleen daar weten ze dat de mensen die ze willen overtuigen het toch wel gelooft (of toch niet interesseert)
Maar wij kunnen dan ook iets met die leugens. De VVD is al een tijdje aan de macht, maar hun leugens en fouten (en de reacties daarop) hebben wel invloed gehad op beleid en besluitvorming.

Ik denk dat er in Rusland weinig te benvloeden valt, dus maakt het niet uit wat mensen denken en mensen maakt het niet uit hoe er gelogen word.
pi_206294715
Galeev over Nederlanders in conspiracy s :P

twitter
-Rabia Al-Basri
  woensdag 12 oktober 2022 @ 10:57:17 #238
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206294730
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 09:22 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Laat zien dat deze propaganda enkel en alleen bedoeld is voor de Russen zelf. Dat wij buitenstaanders door hebben dat het allemaal nep is, is volstrekt irrelevant.
De Russen zijn niet dom hoor. Die hebben wel door dat dit allemaal propaganda is.
  woensdag 12 oktober 2022 @ 10:57:56 #239
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206294737
quote:
10s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 10:55 schreef Slayage het volgende:

[ twitter ]
pi_206294742
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 10:02 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Het is die trailer die achter de vrachtwagen op de foto rijdt >:)
Snap dat dan toch!!!!

:wtf:
1947-2016
pi_206294754
quote:

[ twitter ]
https://en.wikipedia.org/(...)_conspiracy_theories
  woensdag 12 oktober 2022 @ 11:03:08 #242
6484 ExTec
pi_206294784
Ik vind eigenlijk dat we de knoop maar door moeten hakken.

putin moet nu echt weg, en rus moet opgedeeld in 200 landen. :)

Ik gooi het zo wel in de Bilderberg whatsapp groep.

Deze onzin heeft lang genoeg geduurd, nu.
pi_206294812
Sommige Russische propagandisten natuurlijk aan de haal met de uitlatingen van Musk

twitter
-Rabia Al-Basri
pi_206294833
quote:
84s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 10:57 schreef Starhopper het volgende:

[..]
De Russen zijn niet dom hoor. Die hebben wel door dat dit allemaal propaganda is.
_O-
  woensdag 12 oktober 2022 @ 11:08:56 #245
pi_206294839
quote:

[ twitter ]
Is toch logisch? Wij waren al een keer een supermacht, dus dat hebben we niet nodig. #staikboven #overbodig #superieur.
  woensdag 12 oktober 2022 @ 11:13:48 #246
pi_206294893
quote:
10s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 11:06 schreef Slayage het volgende:
Sommige Russische propagandisten natuurlijk aan de haal met de uitlatingen van Musk

[ twitter ]
Ze blijven maar in hun kleine denkraam rondrennen. Dat Musk fans heeft betekend niets. Zijn fans houden van raketten of de S Plaid, en dat staat los van zijn politieke onzin. In Rusland is dat niet mogelijk, iedere held is per definitie onderdeel van het regime.
pi_206294897
Desperate measures van de Russen.

twitter
-Rabia Al-Basri
pi_206294902
quote:

[..]
Natuurlijk wel. Zijn mening is dat Oekraine een deel van hun land moet overgeven aan de Russen om lieve vrede te bewaren, wetende dat Rusland dan door zal gaan met het patroon van landjepik. Vervolgens zegt hij dat Rusland e.e.a. moet beloven terwijl hij weet dat Rusland zich nog nooit aan afspraken heeft gehouden.

Dat noem ik pro-Rusland. En bijzonder opportunistisch en cynisch. Nu iets oplossen en wat er dan gebeurt zien we later wel. Dan komt ie met een volgende opportunistische oplossing die hem op dat moment goed uitkomt. Het Oekrainse volk kan creperen.
pi_206294947
quote:
10s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 11:14 schreef Slayage het volgende:
Desperate measures van de Russen.

[ twitter ]
Razzia om maar aan soldaten te komen.
Fijn land he, Ruzland.
pi_206294948
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 11:08 schreef theunderdog het volgende:

[..]
_O-
Dit.
1947-2016
  woensdag 12 oktober 2022 @ 11:25:09 #251
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_206294986
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 11:21 schreef quirina het volgende:

[..]
Razzia om maar aan soldaten te komen.
Fijn land he, Ruzland.
Kan Duitsland al dat tuig dat regelmatig demonstraties staat te houden waar ze wapperen met Russische vlaggetjes, niet deporteren als kanonnenvoer? Hoeft putty ook geen razzia's te houden. WinWin *O*

Vorige maand stonden er ook nog duizenden van die gekken in Keulen.
You know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?
pi_206294991
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 11:25 schreef slashdotter3 het volgende:
Vreselijk spul maar ziet er wel mooi uti
[ twitter ]
Zag laatst nog een foto van iemand met brandwonden van dergelijk spul. Dat gun je niemand.
pi_206295017
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 11:26 schreef Cheeseburgert het volgende:

[..]
Kan Duitsland al dat tuig dat regelmatig demonstraties staat te houden waar ze wapperen met Russische vlaggetjes, niet deporteren als kanonnenvoer? Hoeft putty ook geen razzia's te houden. WinWin *O*

Vorige maand stonden er ook nog duizenden van die gekken in Keulen.
Precies een reden waarom wij in Nederland geen Russische vluchtelingen moeten gaan opvangen.
Als ze wel komen voorspel ik een hoop narigheid.
Vuilnis houden ze maar in hun eigen smerige corrupte land of schoppen ze maar naar het front.
  woensdag 12 oktober 2022 @ 11:30:09 #255
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_206295023
Goede argumentatie waarom Crimea twijfelachtig is om zomaar Starlink dekking te geven, de gebieden die dit jaar zijn ingepikt dekking geven is een nobrainer maar Crimea (en Donbas) zijn wat lastiger. (ook wil ie natuurlijk China niet voor het hoofd stoten door schijt te hebben aan wat Rusland wil en ongevraagd Crimea Starlink dekking geven. Als ie het bij Rusland doet dan doet ie het wellicht ook in China).

https://www.reddit.com/r/(...)crimea_amid_nuclear/
It was activated in Ukraine for it. Right before Russia made a move they knocked out the KA-SAT network with a cyberattack killing tens of thousands of satellite modems in the area. Starlink happily swooped in with a smaller number of Starlink modems to offer their alternative service quicker.

Problem is Russia annexed Crimea awhile ago and Starlink doesn't want to violate international rules regarding providing satellite service without coordinating with the country that owns the area. Lots of countries have landing right requirements so if you want to offer stuff like satellite internet in their country you have to do so through a facility owned by that country or a company authorized by that country to do so. Russia is big on that, if you want to see why look up the System of Operational Search Measures. Russia has already been making threats to commercial communication providers that are also being used for warfare claiming they're valid targets. With this Starlink is saying that they'd rather not take the initiative in the contested Crimea and face possible the repercussions for doing so.
  woensdag 12 oktober 2022 @ 11:30:21 #256
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_206295025
quote:
15s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 11:26 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Zag laatst nog een foto van iemand met brandwonden van dergelijk spul. Dat gun je niemand.
Nou, ik ken wel wat mensen die ik dat gun.
Putin oa.
En eigenlijk ook zijn orc leger.

[ Bericht 3% gewijzigd door StateOfMind op 12-10-2022 11:37:22 ]
A murky, forgotten land.
  woensdag 12 oktober 2022 @ 11:32:30 #257
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206295045
quote:
1s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 11:30 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Putin oa
Thermiet op het kremlin zou wel mooi zijn inderdaad :)
pi_206295050
quote:
15s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 11:26 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Een wapen enkel met sadisme als nut.
  woensdag 12 oktober 2022 @ 11:41:42 #259
6484 ExTec
pi_206295133
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 11:30 schreef slashdotter3 het volgende:
Goede argumentatie waarom Crimea twijfelachtig is om zomaar Starlink dekking te geven, de gebieden die dit jaar zijn ingepikt dekking geven is een nobrainer maar Crimea (en Donbas) zijn wat lastiger. (ook wil ie natuurlijk China niet voor het hoofd stoten door schijt te hebben aan wat Rusland wil en ongevraagd Crimea Starlink dekking geven. Als ie het bij Rusland doet dan doet ie het wellicht ook in China).

https://www.reddit.com/r/(...)crimea_amid_nuclear/
It was activated in Ukraine for it. Right before Russia made a move they knocked out the KA-SAT network with a cyberattack killing tens of thousands of satellite modems in the area. Starlink happily swooped in with a smaller number of Starlink modems to offer their alternative service quicker.

Problem is Russia annexed Crimea awhile ago and Starlink doesn't want to violate international rules regarding providing satellite service without coordinating with the country that owns the area. Lots of countries have landing right requirements so if you want to offer stuff like satellite internet in their country you have to do so through a facility owned by that country or a company authorized by that country to do so. Russia is big on that, if you want to see why look up the System of Operational Search Measures. Russia has already been making threats to commercial communication providers that are also being used for warfare claiming they're valid targets. With this Starlink is saying that they'd rather not take the initiative in the contested Crimea and face possible the repercussions for doing so.
Niet super waarschijnlijk.

MBT elkaars satellieten uit de lucht blazen is er ook een soort MAD doctrine. Als jij het niet doet, doe ik het ook niet.

En het type raketten waar je dat mee kan doen zijn peperduur en rus heeft een zeer beperkt aantal. De VS heeft er meer.

Dus als rus het flikt, heeft rus een uur later niet 1 satelliet meer.

En ook rus zal die dingen willen bewaren voor zinniger spul, militaire of GPS satellieten, niet een van musk's speeltjes.
pi_206295248
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 11:33 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Een wapen enkel met sadisme als nut.
Ik zou willen vermelden:

in een oorlog is een wapen dat verwond vele malen beter dan een wapen dat dood. Een gewonde schakelt twee of meer soldaten uit, namelijk de gewonde zelf en degene die hem probeert te redden. Een gewonde die in het schootsveld ligt is ook een grote stress voor zijn peloton omdat ze hem niet kunnen bereiken. Een gewonde kan gebruikt worden als lokmiddel.

Dat kun je sadisme noemen, maar het is eigenlijk gewoon onderdeel van strategie. Een soldaat betekent niets, dus betekent sadisme ook niets. Het gaat gewoon om het winnen van de slag.
  woensdag 12 oktober 2022 @ 11:55:13 #261
6484 ExTec
pi_206295272
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 11:53 schreef RetepV het volgende:

[..]
Ik zou willen vermelden:

in een oorlog is een wapen dat verwond vele malen beter dan een wapen dat dood. Een gewonde schakelt twee of meer soldaten uit, namelijk de gewonde zelf en degene die hem probeert te redden. Een gewonde die in het schootsveld ligt is ook een grote stress voor zijn peloton omdat ze hem niet kunnen bereiken. Een gewonde kan gebruikt worden als lokmiddel.

Dat kun je sadisme noemen, maar het is eigenlijk gewoon onderdeel van strategie. Een soldaat betekent niets, dus betekent sadisme ook niets. Het gaat gewoon om het winnen van de slag.
Ja, mooi verhaal. Daarom schieten ze met dat soort shit op steden, waar overweldigend burgers, en dus niet soldaten rondlopen.

Hou maar weer op.
pi_206295280
quote:

[..]
Ik zou willen vermelden:

Dit soort wapens worden gebruikt juist om burgers te treffen.
pi_206295295
Hoe realistisch is eigenlijk een 'nuclaire ramp' met die kernreactior in Zaporizhzhia ? dat ding staat toch uit?
pi_206295307
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 11:57 schreef theunderdog het volgende:
Hoe realistisch is eigenlijk een 'nuclaire ramp' met die kernreactior in Zaporizhzhia ? dat ding staat toch uit?
Die staven moeten gekoeld blijven. Anders meltdown.
vosss is de naam,
pi_206295309
quote:

[..]
Ik zou willen vermelden:

Article 1 of Protocol III of the Convention on Certain Conventional Weapons defines an incendiary weapon as "any weapon or munition which is primarily designed to set fire to objects or to cause burn injury to persons through the action of flame, heat, or combination thereof, produced by a chemical reaction of a substance delivered on the target". Article 2 of the same protocol prohibits the deliberate use of incendiary weapons against civilian targets (already forbidden by the Geneva Conventions), the use of air-delivered incendiary weapons against military targets in civilian areas, and the general use of other types of incendiary weapons against military targets located within "concentrations of civilians" without taking all possible means to minimise casualties.
pi_206295313
Draait momenteel voor de 2de keer in 5 dagen op noodaggregaten.
vosss is de naam,
  woensdag 12 oktober 2022 @ 11:59:53 #267
6484 ExTec
pi_206295314
quote:
Fukushima. Dat de splijtstof array vanwege gebrek aan koeling door het reactorvat smelt.

Geen ontploffing, geen eens externe vervuiling, maar een traject van 50 jaar om het op te ruimen.
pi_206295317
quote:
3s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 11:59 schreef vosss het volgende:

[..]
Die staven moeten gekoeld blijven. Anders meltdown.
Ja. Maar dan is het toch nog steeds zwaar bunker busting munitie nodig om echt een ramp te kunnen veroorzaken?
pi_206295323
Dus daar is wel een rele kans/gevaar op nucleaire ellende. No doubt.
vosss is de naam,
pi_206295325
quote:
10s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 11:55 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ja, mooi verhaal. Daarom schieten ze met dat soort shit op steden, waar overweldigend burgers, en dus niet soldaten rondlopen.
Ik schreef helemaal niet over de keuze voor gebruik tegen burgers of soldaten. Doe toch niet zo overstuur steeds, drink een thee ofzo.
pi_206295326
quote:
7s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 11:59 schreef ExTec het volgende:

[..]
Fukushima. Dat de splijtstof array vanwege gebrek aan koeling door het reactorvat smelt.

Geen ontploffing, geen eens externe vervuiling, maar een traject van 50 jaar om het op te ruimen.
Oohhh... als dat alles is.
  woensdag 12 oktober 2022 @ 12:01:16 #272
6484 ExTec
pi_206295333
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 12:00 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Oohhh... als dat alles is.
Nog steeds liever niet.
pi_206295334
quote:
Het zijn sowieso 6 reactoren.
Of er 1 of meerdere uitgeschakeld zijn en of ze dan zonder externe stroom kunnen of hoe kwetsbaar ze zijn zou ik niet durven zeggen.

woensdag 12 oktober 2022 @ 12:02:54 #274
6484 ExTec
pi_206295344
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 12:01 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Of er 1 of meerdere uitgeschakeld zijn en of ze dan zonder externe stroom kunnen of hoe kwetsbaar ze zijn zou ik niet durven zeggen.

[ afbeelding ]
Ze zijn allemaal offline, maar restwarme is te hoog om zonder actieve koeling te kunnen.
pi_206295347
quote:
15s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 12:01 schreef ExTec het volgende:

[..]
Nog steeds liever niet.
Eens. Maar niet perse iets waar je je heel druk om moet maken.
pi_206295351
quote:

[..]

[ afbeelding ]
De reactoren zijn allemaal uitgeschakeld, maar dan nog moeten de splijtstofstaven gekoeld worden en daar is energie voor nodig.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-10-2022 12:03:32 ]
pi_206295353
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Nouja die noodaggregaten voor de koeling draaien op diesel. Dus zo lang er diesel is en die aggregaten gewoon kunnen draaien is er niks aan de hand, maar het staat buiten kijf natuurlijk dat met bommen en raketten gooien in de buurt van zo een bedrijf best link is. :X
vosss is de naam,
pi_206295357
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 11:55 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Dit soort wapens worden gebruikt juist om burgers te treffen.
Incendiary. Om gebouwen in brand te zetten.

Natuurlijk kan het de Russen geen reet schelen of er nog burgers in die gebouwen zitten of niet.

Maar als je 'burgers in brand steken' tot de hoofdtaak van die wapens wil verheffen, dan mag je dat hoor.
pi_206295376
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 12:04 schreef RetepV het volgende:

[..]

Natuurlijk kan het de Russen geen reet schelen of er nog burgers in die gebouwen zitten of niet.

Maar als je 'burgers in brand steken' tot de hoofdtaak van die wapens wil verheffen, dan mag je dat hoor.
Het is hoe dan ook misdadig om zoiets in te zetten boven een stad of dorp.
  woensdag 12 oktober 2022 @ 12:05:43 #280
pi_206295380
quote:
Meltdown. Is gevaarlijk en vies en maakt een reactor permanent onbruikbaar. Het is de grootste centrale van Europa, dus gaat het om best veel stroom die je nooit meer kan produceren.
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 12 oktober 2022 @ 12:06:11 #281
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympir:
pi_206295386
quote:
1s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 11:30 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Putin oa.
En eigenlijk ook zijn orc leger.
Mwah, de 'normale' militairen in zijn leger (zij die gewoon vechten maar niet martelen en dergelijken) gun ik best een einde, maar dat mag ook gewoon een rap einde zijn ipv gruwelijke wonden en alles :+
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympir in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_206295392
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 12:05 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Het is hoe dan ook misdadig om zoiets in te zetten boven een stad of dorp.
Daar zijn we het 100% over eens. Ik beschreef dan ook een feit dat vertelt hoe koud oorlogvoering wel niet is, en niet mijn mening daar over.
pi_206295399
quote:

[..]

Volgens mij mag dat juist niet. Daar hebben ze de term oorlogsmisdaden voor uitgevonden.

Er zijn spelregels mbt oorlogje spelen.

Een daarvan is burgers zo veel als mogelijk ontzien. Lijkt mij dus niet dat je burgers gewoon in de fik mag steken zonder dat daarmee de spelregels overtreden worden. Maargoed, wie ben ik en wat weet ik er nou van.
vosss is de naam,
  woensdag 12 oktober 2022 @ 12:09:50 #284
pi_206295428
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 12:00 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Ja. Maar dan is het toch nog steeds zwaar bunker busting munitie nodig om echt een ramp te kunnen veroorzaken?
Fukushima was een aardige ramp, toch?

Bij een meltdown word veel waterstof geproduceerd. (1 reactor lag al stil vanwege onderhoud.) Dat blies in Fukushima 2 reactorgebouwen op. 1 reactor (de reactor zelf dus!) ging stuk vanwege te hoog opgelopen druk.

Alle reactoren lagen stil vanwege de aardbeving.
  woensdag 12 oktober 2022 @ 12:10:01 #285
6484 ExTec
pi_206295430
Op dit punt is de anatomie van de Fukushima ramp goed bekent.

Key factor daar, was dat de vloedgolf die na de tsunami aan land kwam, in 1 keer alle aggregaten wegvaagde.

En het feit dat ze daarna met ladingen (zee)-water de boel hebben geprobeerd te koelen, maakt het daar de bende die het nu is. Insane hoeveelheden besmet water, oa.

En dat is in oekraine allemaal niet aan de orde. Die dingen staan effectief al op de laagste stand. Meltdown zal idd een enorme rotzooi geven, en je kan de relevante reactor afschrijven, maar meer ook niet.

https://en.wikipedia.org/(...)chi_nuclear_disaster
pi_206295439
quote:

[..]

Awwww... je gaat uit van het goede van de mens. Super cute.
  Overall beste user 2022 woensdag 12 oktober 2022 @ 12:10:48 #287
3928 Ulx
pi_206295442
twitter
  woensdag 12 oktober 2022 @ 12:10:52 #288
pi_206295445
quote:
7s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 11:59 schreef ExTec het volgende:
Geen ontploffing
Geen nucleaire detonatie, explosieve kernreactie, nee. Maar is is wel wat explodeert.
pi_206295452
quote:
7s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 12:09 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Fukushima was een aardige ramp, toch?

Bij een meltdown word veel waterstof geproduceerd. (1 reactor lag al stil vanwege onderhoud.) Dat blies in Fukushima 2 reactorgebouwen op. 1 reactor (de reactor zelf dus!) ging stuk vanwege te hoog opgelopen druk.

Alle reactoren lagen stil vanwege de aardbeving.
Fukushima is vooral gebruikt om kernenergie taboe te maken. Achteraf is het allemaal juist nogal meegevallen, toch?
pi_206295460
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 12:06 schreef RetepV het volgende:

[..]
Daar zijn we het 100% over eens. Ik beschreef dan ook een feit dat vertelt hoe koud oorlogvoering wel niet is, en niet mijn mening daar over.
Maar oorlogje voeren mag dus niet zo ijskoud. Er zitten allerlei regels aan die misschien wel de meest effectieve methoden aan banden legt. Dat Rusland zich niet aan die regels houd zorgt er voor dat het redelijk makkelijk te stellen is dat het een terreurstaat is. Het is systemisch, en het zijn geen incidenten.
  woensdag 12 oktober 2022 @ 12:13:35 #291
pi_206295478
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 12:11 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Fukushima is vooral gebruikt om kernenergie taboe te maken. Achteraf is het allemaal juist nogal meegevallen, toch?
Nee, het is helemaal niet meegevallen. Pas dit jaar kunnen er hier en daar bewoners terug. Er worden enorme hoeveelheden afval/koelwater opgeslagen, en de reactoren moeten nog worden gesloopt.
pi_206295502
quote:
7s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 12:13 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Nee, het is helemaal niet meegevallen. Pas dit jaar kunnen er hier en daar bewoners terug. Er worden enorme hoeveelheden afval/koelwater opgeslagen, en de reactoren moeten nog worden gesloopt.
Het heeft nauwelijks tot geen nadelen gehad voor mensen die buiten de betreffende plek woonde. De nadelige gevolgen van straling vallen ook mee.
pi_206295528
quote:
7s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 12:07 schreef vosss het volgende:

[..]
Volgens mij mag dat juist niet. Daar hebben ze de term oorlogsmisdaden voor uitgevonden.
Het mag niet. Maar het gebruik van witte fosfor is dan weer niet verboden, omdat het geen 'incendiary weapon' is, hoewel het gruwelijke brandwonden veroorzaakt. De VS heeft witte fosfor gebruikt in Irak, en de NATO geallieerden hebben ook witte fosfor gebruikt in Syri.

Maar het gaat hier blijkbaar om thermiet (basically aluminiumpoeder gemixt met ijzerroestpoeder), en dat is een 'incendiary weapon'. En die mogen niet gebruikt worden.
  woensdag 12 oktober 2022 @ 12:17:56 #294
6484 ExTec
pi_206295532
quote:
7s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 12:10 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Geen nucleaire detonatie, explosieve kernreactie, nee. Maar is is wel wat explodeert.
Neehoor.

Die ontploffing in fukushima was al een gevolg van improviseren. Proberen radioactieve stoom binnen's pands te houden, zodat de halfwaarde tijd gehaald werd van de lichte radioactieve stoffen, en het daarna gereleased kon worden, ware het niet dat het reageerde met metaal verwerkt in het pand.

Bij goed ontwerp zakt het gewoon door de bodem, en meestal is die bodem ook nog ontworpen om het op te kunnen vangen.

Maar uiteindelijk liever niet.

En voor de engineers van die centrale is het ondertussen groundhog day. rus blaast weer wat energie leidingen op, staat lachend te vertellen dat oekraine het gedaan heeft, al zijn ze niet eens in de buurt, en de engineers gaan het weer repareren, repeat.
  woensdag 12 oktober 2022 @ 12:18:02 #295
pi_206295533
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 12:15 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Het heeft nauwelijks tot geen nadelen gehad voor mensen die buiten de betreffende plek woonde.
Een volledig uit de hand gelopen kernoorlog is ook niet schadelijk voor Aliens die niet in de buurt wonen. Dat is toch geen argument?
  woensdag 12 oktober 2022 @ 12:18:03 #296
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_206295534
quote:

[..]
Het heeft nauwelijks tot geen nadelen gehad voor mensen die buiten de betreffende plek woonde. De nadelige gevolgen van straling vallen ook mee.
quote:
Stevige stelling = stevige bron. Onderbouw je posts, svp. Hou het feitelijk,
  woensdag 12 oktober 2022 @ 12:19:00 #297
pi_206295545
quote:
7s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 12:17 schreef ExTec het volgende:

Bij goed ontwerp
Dat hoor ik iedere keer na een nucleaire ramp. :D
  woensdag 12 oktober 2022 @ 12:21:00 #298
6484 ExTec
pi_206295568
quote:
7s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 12:19 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Dat hoor ik iedere keer na een nucleaire ramp. :D
We hebben het specifiek over: zorgen dat bij een meltdown geen koelleidingen geraakt worden, anders krijg je idd radioactief stoom, en zorgen voor een ferme bedding onder het reactorvat.

Zit wel goed, het is geen sovjet ontwerp, en oekrainers zijn niet dom ;)
pi_206295572
quote:

[..]
Er is veel radioactief materiaal de zee in gespoeld. Vissen eten dat, mensen eten vissen. Het radioactieve spul is dus in onze voedselketen terecht gekomen en zal daar nooit meer uit verdwijnen, tenzij we geen vissen meer te eten.

Als een mens radioactief materiaal inslikt of inademt, kan het materiaal opgenomen worden in het lichaam. Het zal daar nooit meer uit verdwijnen. Het zal dus het lichaam voor de rest van het leven van de persoon plaatselijk bestralen, wat vroeger of later met grote zekerheid zal leiden tot kanker.

Noem het maar 'geen nadelige gevolgen'.
  woensdag 12 oktober 2022 @ 12:23:04 #300
pi_206295584
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 12:21 schreef RetepV het volgende:

[..]
Er is veel radioactief materiaal de zee in gespoeld. Vissen eten dat, mensen eten vissen. Het radioactieve spul is dus in onze voedselketen terecht gekomen en zal daar nooit meer uit verdwijnen, tenzij we geen vissen meer te eten.

Als een mens radioactief materiaal inslikt of inademt, kan het materiaal opgenomen worden in het lichaam. Het zal daar nooit meer uit verdwijnen. Het zal dus het lichaam voor de rest van het leven van de persoon plaatselijk bestralen, wat vroeger of later met grote zekerheid zal leiden tot kanker.

Noem het maar 'geen nadelige gevolgen'.
Je zou net zo kritisch kunnen zijn over Putin.
pi_206295617
quote:
7s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 12:23 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Je zou net zo kritisch kunnen zijn over Putin.
Werkelijk. Waarom zou ik maar steeds weer hetzelfde voor de hand liggende ding herhalen? Dat doen zo velen al hier. Wat voeg ik nog toe als ik me bij het spreekkoor voeg? En wat dat betreft: wat voegt dat hele spreekkoor eigenlijk toe, behalve ruis en verwarring?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')