Al die tsaren en commissarissen hadden het land ook reteslecht bestuurd. Lijkt wel of het in de Russiche genen zit om er een puinzooi van te maken.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 21:39 schreef EttovanBelgie het volgende:
Rusland hoeft van mij helemaal niet 'vernietigd' te worden. Zou graag zien dat dat land eens vrij kan ademen zonder Tsaren, commissarissen en totale despoten.
Dat Poetin te vriend houden heeft inderdaad goed gewerkt.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 21:33 schreef RetepV het volgende:
We hebben het afgelopen half jaar bewezen dat we met die sancties ook onszelf schaden en destabiliseren. Ik zou dat niet als eerste oplossing kiezen. En als je strategieboeken leest, dan weet je ook dat de beste strategie om een vijand onschadelijk te maken, het te vriend maken van je vijand is. Sun Tzu wist het al in 500 voor Christus.
Dus een betere strategie dan eeuwig met sancties smijten en Rusland ver weg en vijandig te houden, is dan het te veroveren en het een vriend te maken.
Geloof ik niet in, dat genen-gereutel. Ik blijf erbij dat het gros van dat volk gewoon dood- en doodmoe is en apathisch.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 21:41 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Al die tsaren en commissarissen hadden het land ook reteslecht bestuurd. Lijkt wel of het in de Russiche genen zit om er een puinzooi van te maken.
Voor mij is Poetin een grote schoft, die geen zak met democratie te maken wil hebben en die zijn eigen volk de ondergang in helpt met zijn extreem nationalistische en quasi-religieuze geblaat over het herstellen van het 'heilige' Grote Rusland.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 20:57 schreef RetepV het volgende:
[..]
Hier niet anders. Mijn betoog ging dan feitelijk ook over hoe wij in het Westen de geoplotiek hebben weggelachen, hoewel zelfs de geschiedenis van ons eigen land een voorbeeld is van hoe geopolitiek, en het meespelen met het geoplotieke ‘spel’, oorlogen voor lange tijd voorkomt.
En hoe Oekrane en de VS, met de NAVO als werktuig, dat schijnbaar helemaal vergeten zijn. En als ze het niet vergeten zijn, dan kan het niet anders dat ze het expres hebben genegeerd. Met welk doel? Rusland gelooft dat zij het doel zijn, dat is het enige dat wel duidelijk is.
Heerlijk die naviteit. De gemiddelde Rus walgt van de vrijheden hier, ze kotsen erop.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 21:39 schreef EttovanBelgie het volgende:
Rusland hoeft van mij helemaal niet 'vernietigd' te worden. Zou graag zien dat dat land eens vrij kan ademen zonder Tsaren, commissarissen en totale despoten. Heb ook een behoorlijk vermoeden dat de standaard Rus duizend keer liever bij het Westen, de EU en de NAVO zou behoren dan tot het zoveelste autoritaire probeersel.
We willen Rusland helemaal niet vernietigen en de sancties raakt de Russen onderhand harder dan die hele oorlog.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 21:33 schreef RetepV het volgende:
[..]
We hebben het afgelopen half jaar bewezen dat we met die sancties ook onszelf schaden en destabiliseren. Ik zou dat niet als eerste oplossing kiezen. En als je strategieboeken leest, dan weet je ook dat de beste strategie om een vijand onschadelijk te maken, het te vriend maken van je vijand is. Sun Tzu wist het al in 500 voor Christus.
Dus een betere strategie dan eeuwig met sancties smijten en Rusland ver weg en vijandig te houden, is dan het te veroveren en het een vriend te maken.
Maar dan moeten we wel eerst beslissen of we het zo veel doden waard zullen vinden, want er zal een grote berg doden vallen.
Sancties zijn hooguit goed om de vijand te verzwakken. Maar het is altijd tijdelijk omdat ze andere wegen zullen vinden waardoor die sancties hun effect zullen verliezen.
Dus als we Rusland willen vernietigen, moeten we daar niet te lang meer mee wachten..
Niet alleen een despoot maar ook een serieverkrachter en (vermoedelijk) seriemoordenaar.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 21:33 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Die spoorde zelfs voor Russische begrippen niet.
Ik zeg nergens dat we ze ineens los moeten laten en alles moeten geven. Even los nog van het feit dat wij helemaal niet eens in de positie zijn om iets te geven. Dat is een nogal arrogante gedachte.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 21:39 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Die kans is een stuk groter wanneer je Poetin wat stukjes verschroeide aarde gunt en vervolgens de sancties intrekt.
Onzin, de verwachtingen zijn zojuist nog bijgesteld dat het wel meevalt (omdat wij niet de hele wereld zijn)quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 21:48 schreef Buitendam het volgende:
[..]
We willen Rusland helemaal niet vernietigen en de sancties raakt de Russen onderhand harder dan die hele oorlog.
Zucht. Wat een bullshit weer. Net alsof een twitter figuur ook maar iets weet over dit soort verplaatsingen.quote:
en de doorsnee Rus leeft nog net zo in abjecte armoede als voor Putin's oorlog.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 21:49 schreef kevinrsd het volgende:
[..]
Onzin, de verwachtingen zijn zojuist nog bijgesteld dat het wel meevalt (omdat wij niet de hele wereld zijn)
Ze zijn het al even gewend zullen we maar zeggenquote:Op dinsdag 11 oktober 2022 21:51 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
en de doorsnee Rus leeft nog net zo in abjecte armoede als voor Putin's oorlog.
Dat is mijn punt... Dat land - of liever het gros van het volk daar - heeft nooit op adem kunnen komen.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 21:52 schreef kevinrsd het volgende:
[..]
Ze zijn het al even gewend zullen we maar zeggen
Door wie zijn die verwachtingen bijgesteld? De sancties zijn volledig gericht op de Russische industrie die compleet lamgelegd is.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 21:49 schreef kevinrsd het volgende:
[..]
Onzin, de verwachtingen zijn zojuist nog bijgesteld dat het wel meevalt (omdat wij niet de hele wereld zijn)
Maar bij hen draait de kachel nog gewoon op 27 graden. Terwijl die bij mij inmiddels op 19,5 graden staat.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 21:51 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
en de doorsnee Rus leeft nog net zo in abjecte armoede als voor Putin's oorlog.
Nee klopt als je ziet hoe men buiten de steden leeft, tegenwoordig is men blij als men een gasaansluiting kan realiseren (lees het hoofd van gazprom van die regio omkopen)quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 21:53 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat is mijn punt... Dat land - of liever het gros van het volk daar - heeft nooit op adem kunnen komen.
Ja mensen vergeten dat hier wel eens dat we die weg al geprobeerd hebben en Rusland miljarden hebben geschonken na de val van de SU.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 21:42 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Dat Poetin te vriend houden heeft inderdaad goed gewerkt.
Poetin en San Marco.
[ afbeelding ]
Poetin en Macron.
[ afbeelding ]
Poetin en Willy.
[ afbeelding ]
Het IMFquote:Op dinsdag 11 oktober 2022 21:53 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Door wie zijn die verwachtingen bijgesteld? De sancties zijn volledig gericht op de Russische industrie die compleet lamgelegd is.
Zou je willen ruilen met een Rus?quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 21:53 schreef RetepV het volgende:
[..]
Maar bij hen draait de kachel nog gewoon op 27 graden. Terwijl die bij mij inmiddels op 19,5 graden staat.
Je krijgt alleen brandhout als een familielid naar het front gaat.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 21:53 schreef RetepV het volgende:
[..]
Maar bij hen draait de kachel nog gewoon op 27 graden. Terwijl die bij mij inmiddels op 19,5 graden staat.
Nee dat was ook een grap.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 21:43 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Geloof ik niet in, dat genen-gereutel. Ik blijf erbij dat het gros van dat volk gewoon dood- en doodmoe is en apathisch.
De rot is volop ingezet met de komst van de bolsjewisten.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 21:55 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Nee dat was ook een grap.
Zal komen door geschiedenis, opvoeding, macho cultuur, slecht onderwijs, of zo, take your pick. Russen willen een sterke leider die met de vuist op tafel slaat.
Dit is wel een mooi kanaal om te zien hoe mensen in Rusland leven en een fijne vent hoe hij probeert te helpenquote:Op dinsdag 11 oktober 2022 21:54 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Zou je willen ruilen met een Rus?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |