abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 11 oktober 2022 @ 20:56:14 #201
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_206290291
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 20:53 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Daarom moeten we Rusland bij een eventuele staakt het vuren, naast het teruggeven van al het veroverde land, ook verplichten tot het betalen van herstelbetalingen zodat de Oekraïne voldoende kan herstellen voor het onrecht wat ze wordt aangedaan.

Een jaartje of 10 lijkt me wel voldoende.
Wie moeten dat doen?
pi_206290322
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 19:59 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Ik zeg 'vaak', niet 'altijd'.
En misschien had ik een ;) moeten plaatsen.
Er is verder weinig op tegen om tegen oorlog te zijn.
Ik ben tegen alle oorlogen.
Maar niet tegen het verdedigen van jezelf.
En ik ben sowieso tegen onrecht.
Hier niet anders. Mijn betoog ging dan feitelijk ook over hoe wij in het Westen de geoplotiek hebben weggelachen, hoewel zelfs de geschiedenis van ons eigen land een voorbeeld is van hoe geopolitiek, en het meespelen met het geoplotieke ‘spel’, oorlogen voor lange tijd voorkomt.

En hoe Oekraïne en de VS, met de NAVO als werktuig, dat schijnbaar helemaal vergeten zijn. En als ze het niet vergeten zijn, dan kan het niet anders dat ze het expres hebben genegeerd. Met welk doel? Rusland gelooft dat zij het doel zijn, dat is het enige dat wel duidelijk is.
pi_206290329
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 20:56 schreef Repentless het volgende:

[..]
Wie moeten dat doen?
Oa de Oekraïne, maar wij als in de landen die Rusland sancties hebben opgelegd. Wij kunnen die natuurlijk gewoon een jaartje of tien volhouden, tenzij Rusland akkoord gaat met herstelbetalingen. Daarna kunnen we dan eens voorzichtig kijken of we de wurggreep op deze terroristische staat wat willen versoepelen.
pi_206290333
quote:
84s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 20:53 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Met het verschil dat iedereen, inclusief Oekraïense militairen verrast werd door het gebeuren op De Krim. Duurde ook een tijdje voor we precies wisten wat er gaande was en dat het om Russische annexatie ging.
Het leefde hier ook niet echt, geen blauw/geel vlaggetjes :'), kan me niet herinneren dat er zoveel commotie was.

Na een jaartje zand erover, best vrienden met de Put en gas lurken als een malle _O_
  dinsdag 11 oktober 2022 @ 20:58:41 #205
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_206290355
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 20:57 schreef RetepV het volgende:

[..]
Hier niet anders. Mijn betoog ging dan feitelijk ook over hoe wij in het Westen de geoplotiek hebben weggelachen, hoewel zelfs de geschiedenis van ons eigen land een voorbeeld is van hoe geopolitiek, en het meespelen met het geoplotieke ‘spel’, oorlogen voor lange tijd voorkomt.

En hoe Oekraïne en de VS, met de NAVO als werktuig, dat schijnbaar helemaal vergeten zijn. En als ze het niet vergeten zijn, dan kan het niet anders dat ze het expres hebben genegeerd. Met welk doel? Rusland gelooft dat zij het doel zijn, dat is het enige dat wel duidelijk is.
Je bent aan het Westplainen geslagen. Stop er maar mee.
  dinsdag 11 oktober 2022 @ 21:00:09 #207
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206290388
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 20:58 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
Het leefde hier ook niet echt, geen blauw/geel vlaggetjes :'), kan me niet herinneren dat er zoveel commotie was.

Na een jaartje zand erover, best vrienden met de Put en gas lurken als een malle _O_
Hier op FOK! leefde het wel hoor.
pi_206290400
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 20:55 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
Zeker, maar die zitten er nu niet.

Wil je dat innemen betekent hoogstwaarschijnlijk gigantisch veel doden/alles verwoest, het complete riedeltje.
Als ze zich willen doodvechten wel. Maar tegen die tijd ligt de bevoorrading stil omdat de brug dan echt in puin ligt, dus veel zullen ze niet kunnen doen.
  dinsdag 11 oktober 2022 @ 21:01:45 #209
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206290421
quote:
Is ie nou aan het rukken op de laatste foto? :')
pi_206290422
quote:
84s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 21:00 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Hier op FOK! leefde het wel hoor.
Minder dan het songfestival. ;)
pi_206290483
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 20:53 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Daarom moeten we Rusland bij een eventuele staakt het vuren, naast het teruggeven van al het veroverde land, ook verplichten tot het betalen van herstelbetalingen zodat de Oekraïne voldoende kan herstellen voor het onrecht wat ze wordt aangedaan.

Een jaartje of 10 lijkt me wel voldoende.
Moeten we wel weer eerst gas van Rusland gaan kopen, anders hebben ze geen geld. })
  dinsdag 11 oktober 2022 @ 21:06:39 #212
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_206290495
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 20:57 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Oa de Oekraïne, maar wij als in de landen die Rusland sancties hebben opgelegd. Wij kunnen die natuurlijk gewoon een jaartje of tien volhouden, tenzij Rusland akkoord gaat met herstelbetalingen. Daarna kunnen we dan eens voorzichtig kijken of we de wurggreep op deze terroristische staat wat willen versoepelen.
Het ging over de situatie wanneer het een pyrrusoverwinning voor Oekraïne zou worden. Hoe gaat een land in die staat herstelbetalingen afdwingen?

En je dropt zelf nota bene binnen dit topic de term "westsplaining", toen het ging over dat Oekraïne zelf vrij is om zijn keuzes te maken. Maar dan moeten "wij" opeens weer herstelbetalingen voor hen gaan afdwingen. Dan is het wel weer onze zaak en onze beslissing. Erg consistent is de redenering niet.
pi_206290496
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 21:05 schreef RetepV het volgende:

[..]
Moeten we wel weer eerst gas van Rusland gaan kopen, anders hebben ze geen geld. })
Ze gaan maar wat anders maken.
pi_206290507
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 21:05 schreef RetepV het volgende:

[..]
Zij nog genoeg (nu nog) bevroren tegoeden die ze in het Westen uit hebben staan.
pi_206290539
Trouwens, er is gas in de Donbas ontdekt, dus de Russen hebben we niet nodig. Oekraïne lijkt me daarnaast ook een betrouwbaardere partner.
pi_206290576
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 21:06 schreef Repentless het volgende:

[..]
Het ging over de situatie wanneer het een pyrrusoverwinning voor Oekraïne zou worden. Hoe gaat een land in die staat herstelbetalingen afdwingen?

En je dropt zelf nota bene binnen dit topic de term "westsplaining", toen het ging over dat Oekraïne zelf vrij is om zijn keuzes te maken. Maar dan moeten "wij" opeens weer herstelbetalingen voor hen gaan afdwingen. Dan is het wel weer onze zaak en onze beslissing. Erg consistent is de redenering niet.
Het is vrij simpel gozer; wat de Oekraïne wil, mag doen, mag laten en mag eisen moeten zij weten.
Wat “wij” sanctielanden doen, laten, eisen en willen mogen we ook zelf weten. Zelfs voor jouw manier van ondoorzichtig redeneren moet dit toch helder genoeg zijn.

En een theoretische Pyrrusoverwinning voor de Oekraïne is nu je nieuwe stokpaardje als concerntroll? Wat is er met je nuke-concern-troll-act gebeurd ?
  dinsdag 11 oktober 2022 @ 21:11:23 #217
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206290581
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 21:01 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
Minder dan het songfestival. ;)
8 topics per dag vind ik best veel hoor.
pi_206290640
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 21:09 schreef Ulx het volgende:
Trouwens, er is gas in de Donbas ontdekt, dus de Russen hebben we niet nodig. Oekraïne lijkt me daarnaast ook een betrouwbaardere partner.
Ben benieuwd of de corruptie na de oorlog opeens verdwenen is.
pi_206290652
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 21:14 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
Ben benieuwd of de corruptie na de oorlog opeens verdwenen is.
Bij de Russen?
pi_206290654
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 20:58 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Je bent aan het Westplainen geslagen. Stop er maar mee.
Een eventuele stop van de oorlog kan maar op twee manieren:

1) Rusland volledig vernietigd en er een puppet regering neerzetten die het land gaat democratiseren. Moeten we ons eerst door een aantal aanvalsgolven van oligarchen die de regering willen overnemen heen schieten. Misschien heeft Poetin er nu al zoveel vermoord dat het minder werk zal zijn dan ik denk.

2) Een op geopolitiek gebaseerde oplossing bedenken, waarbij de betwiste gebieden op zo’n manier verdeeld worden dat beide misschien ontevreden zijn, maar het geen zin meer heeft om elkaar aan te vallen.

Naja, nog eentje misschien:

3) Rusland geeft het op, bouwt een nieuw ijzeren gordijn en we krijgen een nieuwe koude oorlog compleet met wapenwedloop.
pi_206290663
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 21:11 schreef Scorpie het volgende:

[..]

En een theoretische Pyrrusoverwinning voor de Oekraïne is nu je nieuwe stokpaardje als concerntroll? Wat is er met je nuke-concern-troll-act gebeurd ?
Die plaat was inmiddels zó grijs gedraaid dat de naald uit de groef sprong.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_206290682
Alle presidenten van Rusland zaten bij de KGB of nu bij FSB.
Dan zou je die clubjes op moeten ruimen.
pi_206290683
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 21:15 schreef RetepV het volgende:

[..]
Een eventuele stop van de oorlog kan maar op twee manieren:

1) Rusland volledig vernietigd en er een puppet regering neerzetten die het land gaat democratiseren. Moeten we ons eerst door een aantal aanvalsgolven van oligarchen die de regering willen overnemen heen schieten. Misschien heeft Poetin er nu al zoveel vermoord dat het minder werk zal zijn dan ik denk.

2) Een op geopolitiek gebaseerde oplossing bedenken, waarbij de betwiste gebieden op zo’n manier verdeeld worden dat beide misschien ontevreden zijn, maar het geen zin meer heeft om elkaar aan te vallen.

Naja, nog eentje misschien:

3) Rusland geeft het op, bouwt een nieuw ijzeren gordijn en we krijgen een nieuwe koude oorlog compleet met wapenwedloop.
Optie 4; Rusland krijgt helemaal niks, kruipt terug achter de eigen landsgrenzen en wordt door de rest van de wereld door middel van sancties de eerstkomende 100 jaar klein gehouden.
  dinsdag 11 oktober 2022 @ 21:18:13 #224
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_206290698
Je vergeet de belangrijkste: de militairen hebben geen zin meer in het gevecht.

Als mensen niet vechten is er geen oorlog.
  dinsdag 11 oktober 2022 @ 21:18:17 #225
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_206290700
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 21:11 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Het is vrij simpel gozer; wat de Oekraïne wil, mag doen, mag laten en mag eisen moeten zij weten.
Wat “wij” sanctielanden doen, laten, eisen en willen mogen we ook zelf weten. Zelfs voor jouw manier van ondoorzichtig redeneren moet dit toch helder genoeg zijn.
Natuurlijk moeten zij dat weten, net als wij. Maar jij vindt het wel logisch dat wij herstelbetalingen voor een ander gaan eisen van een land waar we niet mee in oorlog zijn? Denk je dat je veel anders dan een middelvinger krijgt?

quote:
Als je iets voor het eerst noemt in al die tijd, dan is dat een stokpaardje? Overigens weet ik niet wat een "nuke-concern-troll-act" is, het is in ieder geval niet iets dat ik doe.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')