SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik doe het ff rustig aan.
Dat klopt helemaal, echter speelt bij mij ook de rol van modernisering mee; bolsjewieken maakten een Okrana 2.0 en perfectioneerden een systeem van totale repressie, mede door technologische ontwikkelingen.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 22:11 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Op Bloody Sunday werd er niet door bolsjewieken geschoten.
Het is daar al eeuwenlang een rotte bende, helaas.
Die zich na Stalins dood onverwachte ontpopte als een soort Gorbatsjov avant la lettre met een grondige hekel aan het Sovjetsysteem aldus Simon Sebag Montefiore. Dat geeft misschien wat hoop voor haviken in het Kremlin die straks eventueel Poetin op zullen gaan volgen: wie weet komt dat daar vaker voor.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 21:48 schreef saparmurat_niyazov het volgende: [..] Niet alleen een despoot maar ook een serieverkrachter en (vermoedelijk) seriemoordenaar.
Je krijgt bijna 70 jaar streng communisme er niet zo makkelijk uit. De meeste regeringsofficials daar zijn nog volledig opgegroeid in dat tijdperk, het is pas 31 jaar geleden geindigd. De Russen keken reikhalzend uit naar die westerse democratie, want dat was het paradijs op aarde. Na 8 jaar democratie onder Jeltsin stond het land er beroerder voor dan ooit en was het leven voor veel meer mensen nog kutter dan daarvoor. Dan is het ook weer niet heel vreemd dat mensen daar hun buik vol van hadden.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 21:55 schreef Harvest89 het volgende: [..] Nee dat was ook een grap. Zal komen door geschiedenis, opvoeding, macho cultuur, slecht onderwijs, of zo, take your pick. Russen willen een sterke leider die met de vuist op tafel slaat.
Oekrane was een land waar ik interesse had om goedkoop land te kopen. Wat een timing. Ik blijf lekker hier. Dan maar wildkamperen in de Hoge Venen, Eifel, of Vogezen.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 22:05 schreef Foshizzle79 het volgende:
[..]
Zou jij op zich best willen ruilen met een Oekraner dan? Ook afgezien van dit gedoe met Rusland nu? Zo tolerant zijn ze daar nu ook weer niet 🤔
Ja, en het is te beroerd voor woorden dat de gemiddelde huidige Rus nog steeds angstig en apathisch op onderdrukkende dictators (en hun kliek) reageert.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 22:13 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat klopt helemaal, echter speelt bij mij ook de rol van modernisering mee; bolsjewieken maakten een Okrana 2.0 en perfectioneerden een systeem van totale repressie, mede door technologische ontwikkelingen.
Glimlachen is in de Russische cultuur ook niet echt gebruikelijk.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 22:04 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Russen zijn wel gezelliger. Beetje vodka drinken en kozakkendansen. IS-ers kijken alsof ze altijd boos zijn.
https://mostbeautifulrussianbrides.comquote:Op dinsdag 11 oktober 2022 22:20 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Glimlachen is in de Russische cultuur ook niet echt gebruikelijk.
Rusland is aan het verliezen. Nu doordrukken voordat ze kunnen hergroeperen.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 22:21 schreef fjs het volgende:
Turkije ziet bereidheid Rusland voor staakt-het-vuren Oekrane
De Turkse regering stelt dat Rusland en Turkije het er over eens zijn dat er een staakt-het-vuren moet komen tussen de oorlogvoerende partijen, Rusland en Oekrane. Minister van Defensie Hulusi Akar zei dit na een gesprek met zijn Russische collega Sergej Sjojgoe.
Het is volgens Akar van het grootste belang mensenlevens te sparen en te streven naar vrede in de regio. Turkije probeert al sinds de inval door Rusland in Oekrane op 24 februari te bemiddelen tussen de twee landen waar het goede betrekkingen mee heeft. Er is al eens op Turks grondgebied overleg geweest op het niveau van ministers over een eventuele beindiging van de strijd.
Hoe voorspelbaar.
Lijkt me goed als dit lukt.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 22:21 schreef fjs het volgende:
De Turkse regering stelt dat Rusland en Turkije het er over eens zijn dat er een staakt-het-vuren moet komen tussen de oorlogvoerende partijen, Rusland en Oekrane. Minister van Defensie Hulusi Akar zei dit na een gesprek met zijn Russische collega Sergej Sjojgoe.
Het is volgens Akar van het grootste belang mensenlevens te sparen en te streven naar vrede in de regio. Turkije probeert al sinds de inval door Rusland in Oekrane op 24 februari te bemiddelen tussen de twee landen waar het goede betrekkingen mee heeft. Er is al eens op Turks grondgebied overleg geweest op het niveau van ministers over een eventuele beindiging van de strijd.
Hoe voorspelbaar.
Welnee. Pas over een staakt het vuren praten als de laatste Orc over de grens getyfd is, niet eerder.quote:
En dat komt niet omdat de westerse democratie slecht is maar omdat Jeltsin er een teringzooi van maakte en zichzelf en zijn familie verrijkte. Dankzij Jeltsin zijn de oligarchen zo rijk geworden en is het gewone Russische volk armer en armer gemaakt. Poetin heeft dit voortgezet.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 22:17 schreef Repentless het volgende:
[..]
Je krijgt bijna 70 jaar streng communisme er niet zo makkelijk uit. De meeste regeringsofficials daar zijn nog volledig opgegroeid in dat tijdperk, het is pas 31 jaar geleden geindigd. De Russen keken reikhalzend uit naar die westerse democratie, want dat was het paradijs op aarde. Na 8 jaar democratie onder Jeltsin stond het land er beroerder voor dan ooit en was het leven voor veel meer mensen nog kutter dan daarvoor. Dan is het ook weer niet heel vreemd dat mensen daar hun buik vol van hadden.
Democratie valt moeilijk binnen korte tijd te forceren, dat zien we steeds gebeuren in landen waar het 'gebracht' wordt.
Volgens mij praten ze al.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 22:27 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Welnee. Pas over een staakt het vuren praten als de laatste Orc over de grens getyfd is, niet eerder.
Klopt, dat is wat ik zeg.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 22:27 schreef Starhopper het volgende:
[..]
En dan komt niet omdat de westerse democratie slecht is maar omdat Jeltsin er een teringzooi van maakte en zichzelf en zijn familie verrijkte. Dankzij Jeltsin zijn de oligarchen zo rijk geworden en is het gewone Russische volk armer en armer gemaakt.
Binnen een paar dagen komt het "Zie je wel, Oekrane wil niet!", en dan moeten we dat hier weer weken zo niet maanden aan horen door al die droeftoeters hier.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 22:21 schreef fjs het volgende:
Hoe voorspelbaar.
Rusland: ja hoor, onder deze voorwaarden.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 22:21 schreef fjs het volgende:
Hoe voorspelbaar.
Dit is ook waarom de Russen zo blij zijn met Poetin. Hij heeft hen uit die kutsituatie gered.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 22:17 schreef Repentless het volgende:
[..]
Na 8 jaar democratie onder Jeltsin stond het land er beroerder voor dan ooit en was het leven voor veel meer mensen nog kutter dan daarvoor. Dan is het ook weer niet heel vreemd dat mensen daar hun buik vol van hadden.
Toch wel lullig dat ze het niet kunnen winnen van een stelletje nichtenquote:Op dinsdag 11 oktober 2022 22:30 schreef michaelmoore het volgende:
Ramzan soldiers are ready to fight the gayparades
[ twitter ]
Ik vink hem weer af op de kaart voor vanavond.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 22:38 schreef RetepV het volgende:
De slechtst mogelijke uitkomst voor de hele wereld zou zijn wanneer wij in deze oorlog zouden aantonen dat nucleaire wapens als diplomatiek middel niet (meer) werken. Want dan blijft alleen nog maar het gebruik ervan over.
LINGO!quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 22:39 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik vink hem weer af op de kaart voor vanavond.
In mijn meest filosofische buien, vraag ik mij af of dat werkelijk de slechtst mogelijke uitkomst is.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 22:38 schreef RetepV het volgende:
De slechtst mogelijke uitkomst voor de hele wereld zou zijn wanneer wij in deze oorlog zouden aantonen dat nucleaire wapens als diplomatiek middel niet (meer) werken. Want dan blijft alleen nog maar het gebruik ervan over.
Geldt voor het gros van de voormalige Oostbloklanden, heb ooit vernomen dat glimlachen naar vreemden, of mensen die je gewoon nauwelijks kent (vage kennissen en collega's e.d.) , in de Oost-Europese culturen not done is, want vinden ze een vorm van medelijden tonen, op een bijna neerbuigende manier. Maar is ook maar iets wat me ooit verteld is door Oost-Europese collega's, waar ik wat jaartjes terug mee werktequote:Op dinsdag 11 oktober 2022 22:20 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Glimlachen is in de Russische cultuur ook niet echt gebruikelijk.
Omdat die dingen build to order zijn.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 22:47 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Waarom duurt het trouwens zo lang voordat de andere iris t systemen geleverd worden?
Neuh, het is gewoon feiten benoemen zodat andere mensen niet zo makkelijk in je retoriek trappen.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 21:33 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ja, inderdaad. Net als nu. En dan?
[..]
"Je bent dit, je bent dat" etc. Droevige manier van discussiren, het voegt niks toe. Ik word er niet warm of koud van en het zorgt er ook niet voor dat ik je serieuzer neem. Misschien schep je er zelf voldoening uit en vind je het leuk, dat kan. Vooral doen dan.
Klopt inderdaad. Hoe graag mensen ook willen vasthouden aan het beeld dat Putin niets goeds voor zijn volk en land heeft gedaan en dat het voor iedereen alleen maar slechter is geworden, het is gewoon niet wat er in de praktijk is gebeurd. Natuurlijk heeft hij zichzelf en een kleine club vertrouwelingen exorbitant verrijkt, is zijn huidige koers geen gunstige en is er nog weinig democratie te bespeuren in het land.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 22:33 schreef RetepV het volgende:
[..]
Dit is ook waarom de Russen zo blij zijn met Poetin. Hij heeft hen uit die kutsituatie gered.
En het is waarom Poetin’s retoriek dat de nieuwe ellende door het Westen komt, die Rusland in alles blijft frustreren, ook zo goed aankomt.
En nu we hun economie kapot proberen te maken geven we Poetin alleen maar meer munitie om die gedachte te blijven voeden.
Het heeft vele parallellen met Duitsland en Japan, zo rond 1935. En dat is ook weer koren op Poetin’s molen.
Daarom is het ook belangrijk dat de VS en de EU zo’n sterke eenheid moeten lijken, anders zou er weer een echte grote oorlog kunnen ontstaan, en dit keer met nucleaire wapens. Die bestonden de laatste keer nog niet.
Biden en Von Der Leyen noemen ons al openlijk ‘de geallieerden’. Dat is toch zeker een teken dat ze beseffen hoe hoog ze het spel spelen. Maar de inzet is nu vele malen hoger, door het nucleaire wapenarsenaal.
En ik vraag me af wat dat arsenaal nog voor zin heeft, als het als inzet voor politieke spelletjes gebruikt wordt, in plaats van om een ongemakkelijke vrede te bewaren.
Ze gebruiken WEER brandbommenquote:
Zoals Poetin al zei: de oorlog is nog maar net begonnen.quote:
Ik zie nu idd dat het pas in januari 2022 gecertificeerd is. Zeer nieuw systeem dus wat dld zelf ook nog niet echt had.quote:
Diplomatiek middel?!? Serieus?quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 22:38 schreef RetepV het volgende:
Nou nou nou, u heeft NIETS van geopolitiek begrepen, mefrau.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 23:01 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Diplomatiek middel?!? Serieus?
Chantagemiddel/dreigmiddel..
"All is fair in love and war " luidt het gezegde tochquote:
Jij acht jezelf intelligenter dan je medediscussiepartners hier? Jij behoedt anderen ervoor om "zo makkelijk in mijn retoriek te trappen"? Zijn anderen volgens jou niet slim genoeg om dat in te zien en jij wel? Wat een goed beeld heb jij van je medemens.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 22:51 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Neuh, het is gewoon feiten benoemen zodat andere mensen niet zo makkelijk in je retoriek trappen.
Zal wel te maken hebben dat apen naar elkaar grimassen. Ik zie het als een sociaal gebaar.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 22:47 schreef Foshizzle79 het volgende:
[..]
Geldt voor het gros van de voormalige Oostbloklanden, heb ooit vernomen dat glimlachen naar vreemden, of mensen die je gewoon nauwelijks kent (vage kennissen en collega's e.d.) , in de Oost-Europese culturen not done is, want vinden ze een vorm van medelijden tonen, op een bijna neerbuigende manier. Maar is ook maar iets wat me ooit verteld is door Oost-Europese collega's, waar ik wat jaartjes terug mee werkte![]()
Ja, ja, ja, en ja.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 23:01 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Diplomatiek middel?!? Serieus?
Chantagemiddel/dreigmiddel..
Een mensenslotquote:
These numbers are insane.quote:
quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 23:37 schreef RetepV het volgende:
[..]
Sorry, ik ben een gen-X-er. Wat is een concerntroll? Ik heb het woord nu al 3 keer voorbij zien komen.
“Concern trolling involves someone opposing an idea or viewpoint, yet acting like they’re an advocate for the cause. A concern troll offers undermining criticisms under the guise of concern. Their goal is to sabotage the cause being discussed, and to inspire doubt among group members. This occurs in groups rallied around a particular issue, especially in political parties, and the goal of concern trolling is to cause dissent within a community.“quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 23:37 schreef RetepV het volgende:
[..]
Sorry, ik ben een gen-X-er. Wat is een concerntroll? Ik heb het woord nu al 3 keer voorbij zien komen.
Ik neem aan dat deze reacties op elkaar vanavond of anders morgen toch verwijderd zijn, maar goed: waarom ben je zo genteresseerd in wat ik hier post en ga posten? Je vindt het (zo lijkt het) toch allemaal kut, gezeik, getroll, whatever. Toch reageer je er vrijwel stelselmatig op met wat verwensingen. Je kunt het toch gewoon negeren als je een post met mijn username erboven ziet staan?quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 23:36 schreef Scorpie het volgende:
[..]
What’s next op je theoretische concern-lijstje waar je drie weken over wilt pijpzeiken?
Dus hoe denk ik dan, volgens deze theorie?quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 23:43 schreef Scorpie het volgende:
[..]
[..]
“Concern trolling involves someone opposing an idea or viewpoint, yet acting like they’re an advocate for the cause. A concern troll offers undermining criticisms under the guise of concern. Their goal is to sabotage the cause being discussed, and to inspire doubt among group members. This occurs in groups rallied around a particular issue, especially in political parties, and the goal of concern trolling is to cause dissent within a community.“
Kortom, in dit geval, iemand die claimt het beste voor te hebben met de Oekrane, maar stiekem gewoon wil dat we het land opgeven aan de Russen zodat de oorlog voorbij is. Diegene gaat dan ultra theoretische gevaarlijke en enge situaties bedenken zodat andere mensen daar heel bang van zouden kunnen worden.
Kinderspeelplaatsen bombarderen, duh!quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 23:42 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Iemand is bang dat een ATACMS op het verzwakte deel van de Kerchbrug neerkomt. Maar goed, wat willen de Russen dan doen?
Bij nader inzien geeft die Medvedev best goede adviezen.quote:
Niets? Ik zei het als grapje omdat ik iets niet wist dat schijnbaar algemeen op internet bekend was. Je weet wel, boomers en Gen-X-ers zijn nog van de tijd dat je alleen kon praten over een electrisch draadje. De tijd dat het makkelijker was om maar gewoon naar huis te gaan en je straf te nemen dan een telefoon te vinden om naar huis te bellen dat je te laat voor het eten komt.quote:
Jij bent natuurlijk niet de schrijver van deze tweet, maar hoezo heeft ze het over Trump en hoeveel de Saudi's genvesteerd hadden in/met Trump's familie? De "goede" band tussen Saudi-Arabi en de VS was ver vr Trump zijn tijd, en zal nog wel eventjes zo blijven, of Biden moet de banden willen verbreken, maar lijkt me redelijk stugquote:
In ieder geval bewijst deze oorlog dat WOII ook niet de oorlog was die alle oorlogen zou bendigen.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 23:51 schreef Pokkehandtas het volgende:
Ben ik niet zoals iedereen? Dit is een kutoorlog, die gewoon nooit had mogen gebeuren.
Misschien moeten we ons even terug herinneren dat dit niet normaal is. Voor mij niet iig.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 23:50 schreef RetepV het volgende:
[..]
Niets? Ik zei het als grapje omdat ik iets niet wist dat schijnbaar algemeen op internet bekend was. Je weet wel, boomers en Gen-X-ers zijn nog van de tijd dat je alleen kon praten over een electrisch draadje. De tijd dat het makkelijker was om maar gewoon naar huis te gaan en je straf te nemen dan een telefoon te vinden om naar huis te bellen dat je te laat voor het eten komt.
"Only the dead have seen the end of war"quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 23:52 schreef RetepV het volgende:
[..]
In ieder geval bewijst deze oorlog dat WOII ook niet de oorlog was die alle oorlogen zou bendigen.
Oorlog is helaas natuurlijk. Genoeg diersoorten die ten oorlog trekken. Wij zijn niet zo gek anders. Alleen maakt het feit dat we bewust kunnen kiezen voor oorlog het feitelijk erger.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 23:53 schreef Pokkehandtas het volgende:
[..]
Misschien moeten we ons even terug herinneren dat dit niet normaal is. Voor mij niet iig.
Dat zal nooit gebeuren, zodra er 2 mensen op aarde zijn. Nooit. Wat de wappies ook willen, want dat zijn de echte wappies, degenen die denken dat mensen veranderen of dat het klimaat te veranderen isquote:Op dinsdag 11 oktober 2022 23:52 schreef RetepV het volgende:
[..]
In ieder geval bewijst deze oorlog dat WOII ook niet de oorlog was die alle oorlogen zou bendigen.
Het gebukt gaan onder een koude oorlog en een wapenwedloop is voor ons wel normaal. Zijn we mee opgegroeid. Niet dat ik het nou zo leuk vond. Maar een tweede keer kan ik er ook wel mee leven. Nieuwere generaties, daar heb ik zo mijn twijfels over.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 23:53 schreef Pokkehandtas het volgende:
[..]
Misschien moeten we ons even terug herinneren dat dit niet normaal is. Voor mij niet iig.
Ik ook hoor.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 23:57 schreef RetepV het volgende:
[..]
Het gebukt gaan onder een koude oorlog en een wapenwedloop is voor ons wel normaal. Zijn we mee opgegroeid. Niet dat ik het nou zo leuk vond. Maar een tweede keer kan ik er ook wel mee leven. Nieuwere generaties, daar heb ik zo mijn twijfels over.
Ik heb de koude oorlog meegemaakt. Maar daar was je niet mee bezig. Dat domineerde geen enkel gesprek.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 00:00 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ouwe knarren denken altijd dat jongere mensen verwende mietjes zijn. Vreemd genoeg moeten de verwende mietjes altijd naar het front om de ouwe knarren te beschermen.
quote:Lavrov comments on talks with West 'not a legitimate offer', US says
Earlier today, Russia's foreign minister Sergei Lavrov said Moscow was open to talks but had yet to receive any serious proposal to negotiate.
Following the comments, US state department spokesperson Ned Price has said Washington does not see Mr Lavrov's comment as a "constructive and legitimate offer" to engage in dialogue.
Mr Price said during a regular press briefing that if Russia was serious about talks, a first step would be to stop its "brutal assault" on Ukraine.
"We do not see this as a constructive, legitimate offer to engage in the dialogue and diplomacy that is absolutely necessary to see an end to this brutal war of aggression," Mr Price said.
Deze oorlog is niet veel anders dan andere proxy oorlogen. De VS heeft Vietnam verloren doordat China de Vietcong bevoorraadde, ze heeft Irak gewonnen ondanks dat Rusland Irak bevoorraadde, de Soviet Unie heeft Afghanistan verloren doordat de VS Afghanistan bevoorraadde. Het enige verschil is dat deze proxy oorlog a) zich in Europa afspeelt, en b) Rusland op de grillen van een enkele dictator vaart alsof het weer WO2 is, terwijl China, de VS en Soviet Unie partijkaders hadden die nog enigszins gezond verstand mogelijk maakten. Bij een van die drie zou een leider die het complete staande leger verruineert al lang en breed afgezet zijn.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 23:52 schreef RetepV het volgende:
[..]
"Gebukt gaan onder een koude oorlog "??? Hadden we er hier in het Westen zo'n last van als jongeren dan? Of heb ik iets gemist? 🤔quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 23:57 schreef RetepV het volgende:
[..]
Het gebukt gaan onder een koude oorlog en een wapenwedloop is voor ons wel normaal. Zijn we mee opgegroeid. Niet dat ik het nou zo leuk vond. Maar een tweede keer kan ik er ook wel mee leven. Nieuwere generaties, daar heb ik zo mijn twijfels over.
Ik weet niet. Ik neem aan dat ze filmpjes zullen opnemen waarin ze hun verontwaardiging en afkeuring zullen uiten. Echt geen idee. De meesten hebben nog nooit een vuurwapen in handen gehad. Hebben niet het besef van de onherroepelijkheid van een eenmaal afgevuurde kogel. Toch roepen ze op tot nog meer oorlog, in plaats van praten over een diplomatieke oplossing. Ik hou er verder maar over op, want er verder over praten levert toch niks op.quote:
Putin is de oorlog begonnen. Hij mistte de diplomatiek boot.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 00:05 schreef RetepV het volgende:
[..]
Ik weet niet. Ik neem aan dat ze filmpjes zullen opnemen waarin ze hun verontwaardiging en afkeuring zullen uiten. Echt geen idee. De meesten hebben nog nooit een vuurwapen in handen gehad. Hebben niet het besef van de onherroepelijkheid van een eenmaal afgevuurde kogel. Toch roepen ze op tot nog meer oorlog, in plaats van praten over een diplomatieke oplossing. Ik hou er verder maar over op, want er verder over praten levert toch niks op.
Maakt eigenlijk niet uit wat de VS wil of wat de VS eerlijk acht. Dit is niet de oorlog van de VS.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 00:02 schreef Papierversnipperaar het volgende:
BBC live:
https://news.sky.com/stor(...)-escalation-12541713
[..]
Leg dat Putin maar uit.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 00:11 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Maakt eigenlijk niet uit wat de VS wil of wat de VS eerlijk acht. Dit is niet de oorlog van de VS.
Oh ja, die was ook goed! Nadat de Russen weg gingen, gingen de Amerikanen er zitten. En de Amerikanen verloren het niet van de Afghanen! Ze trokken zich alleen terug zoals beloofd. Blijkbaar was het de Taliban, aan wie ze het beloofd hadden. Verrassende ontknoping was dat, aangezien de VS het heel goed verborgen had gehouden dat ze zulke goede vriendjes met de Taliban waren.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 00:04 schreef speknek het volgende:
[..]
de Soviet Unie heeft Afghanistan verloren doordat de VS Afghanistan bevoorraadde.
Ja, dat verhaal heeft Trump mooi naar de kloten geholpen.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 00:14 schreef RetepV het volgende:
[..]
Oh ja, die was ook goed! Nadat de Russen weg gingen, gingen de Amerikanen er zitten. En de Amerikanen verloren het niet van de Afghanen! Ze trokken zich alleen terug zoals beloofd. Blijkbaar was het de Taliban, aan wie ze het beloofd hadden. Verrassende ontknoping was dat, aangezien de VS het heel goed verborgen had gehouden dat ze zulke goede vriendjes met de Taliban waren.
Dit is niet "onze" oorlog 😑 als je niet een Oekraner of Rus bent hoor je niet naar dat front te willen, of je moet de ontzettende behoefte hebben om daar als kanonnenvoer te fungeren , dan zou ik zeggen be my guestquote:Op woensdag 12 oktober 2022 00:07 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Je wil de oorlog toch beindigen?
Putin chanteert de EU met gas maar we zijn niet in oorlog? Ben je bekend met de term "economische oorlogsvoering"?quote:Op woensdag 12 oktober 2022 00:16 schreef Foshizzle79 het volgende:
[..]
Dit is niet "onze" oorlog 😑 als je niet een Oekraner of Rus bent hoor je niet naar dat front te willen, of je moet de ontzettende behoefte hebben om daar als kanonnenvoer te fungeren , dan zou ik zeggen be my guest
quote:Op woensdag 12 oktober 2022 00:16 schreef Foshizzle79 het volgende:
[..]
Dit is niet "onze" oorlog 😑 als je niet een Oekraner of Rus bent hoor je niet naar dat front te willen, of je moet de ontzettende behoefte hebben om daar als kanonnenvoer te fungeren , dan zou ik zeggen be my guest
quote:Een proxy-oorlog is een oorlog waarin twee machten slechts indirect met elkaar botsen door financile of materile steun te verlenen aan andere machten of militaire groepen, die direct ter plaatse vechten.
Je laat wel mensen achter heh, voor wat? Een opgehitste oorlog door Biden en een complete mongool zoals Putin. Dat is het echt niet waard johquote:Op woensdag 12 oktober 2022 00:15 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Het is nutteloos om bang te zijn. Gaan we dood, dan gaan we dood. Merk je niks van.
Het is zaak tot die tijd zo goed mogelijk te leven, en het kapot maken van Putins regime past daar wel in. Hij heeft wel genoeg schade aangericht.
Putin laat ook heel veel weduwen en wezen achter.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 00:20 schreef Pokkehandtas het volgende:
[..]
Je laat wel mensen achter heh, voor wat? Een opgehitste oorlog door Biden en een complete mongool zoals Putin. Dat is het echt niet waard joh
Dit dus.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 00:02 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik heb de koude oorlog meegemaakt. Maar daar was je niet mee bezig. Dat domineerde geen enkel gesprek.
Je hebt me te pakken, man. Ik heb een team van privdetectives jarenlang op je afgestuurd. Ik heb de geest van Alan Turing de Enigma-code van jouw naam laten ontrafelen.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 18:31 schreef RetepV het volgende:
[..]
Mijn naam is ook priv. Check mijn profiel maar, staat niks in.
Natuurlijk is het met mijn nickname een inkoppertje. Maar dat kon je alleen zeker weten als je mijn werkelijke naam weet. En die staat niet in mijn profiel en kon je dus niet zomaar weten.
Dus heb je blijkbaar meer dan gemiddelde moeite gedaan om het te zoeken. En aangezien ik niet weet hoe ver je daarin bent gegaan, maar wel weet dat jij je onophoudelijk persoonlijk vijandig tegen mij gedraagt, moet ik er dus van uit gaan dat je meer weet dan mijn voornaam.
En aangezien ik niet weet wat je precies weet, kan ik alleen maar van het ergste uitgaan, nietwaar?
Waarom doe je dit? Probeer je me angst aan te jagen? Om een discussie te kunnen winnen?
De EU legt sancties op aan Rusland, Putin "chanteert" op zijn beurt de EU, gevalletje actie=>reactie dus.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 00:17 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Putin chanteert de EU met gas maar we zijn niet in oorlog? Ben je bekend met de term "economische oorlogsvoering"?
Ja, maar totaal geen beelden van die B52's die wekenlang het front hadden platgebombardeerd.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 00:24 schreef ExTec het volgende:
[..]
Het was zondermeer de mooiste. Als je niet nadacht dacht je dat oorlog eigenlijk alleen maar met zandkleurige humvee's en abrams door een woestijn rondrijden was.
Af en toe weer een laserguided bomb op een gebouw.
Allemaal zeer "clean".
Itt nu, waar we uitgeholde hoofden zien.
Dus we zijn wel degelijk in oorlog met Rusland.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 00:27 schreef Foshizzle79 het volgende:
[..]
De EU legt sancties op aan Rusland, Putin "chanteert" op zijn beurt de EU, gevalletje actie=>reactie dus.
Shall we say this only once?quote:
Je haat richting Rusland gaat erg ver. Ongezond ver.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 00:37 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat boeit verder niet. De enige manier verder is de restanten van het Rode Leger Ukraine uit te bombarderen.
Ik haat zelden iets. Ik zie gewoon wat er gebeurd en ik ben het niet eens met Putins moordpartijen. Ik ben zelfs tegen sommige Amerikaanse moordpartijen.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 00:38 schreef Pokkehandtas het volgende:
[..]
Je haat richting Rusland gaat erg ver. Ongezond ver.
CNN was wel clean inderdaad. Vloeken werd ook weggepiept.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 00:24 schreef ExTec het volgende:
[..]
Het was zondermeer de mooiste. Als je niet nadacht dacht je dat oorlog eigenlijk alleen maar met zandkleurige humvee's en abrams door een woestijn rondrijden was.
Af en toe weer een laserguided bomb op een gebouw.
Allemaal zeer "clean".
Itt nu, waar we uitgeholde hoofden zien.
Waarom zou de VS die dialoog aangaan? Ze zijn toch geen partij?quote:Op woensdag 12 oktober 2022 00:02 schreef Papierversnipperaar het volgende:
BBC live:
https://news.sky.com/stor(...)-escalation-12541713
[..]
Je moet er niet per ongeluk vergeten bij te zeggen dat het de EU was die de eerste aanval deed in de economische oorlog. De EU was in deze de agressor.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 00:17 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Putin chanteert de EU met gas maar we zijn niet in oorlog? Ben je bekend met de term "economische oorlogsvoering"?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |