2quote:Op zondag 9 oktober 2022 08:25 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Het waren 3 GEWELDIGE ronden.
De TV wil vanmiddag graag wat anders uitzenden.quote:Op zondag 9 oktober 2022 08:25 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Wie heeft in godsnaam die drie uur maximaal evenement bedacht ook. Wat een onzin. Het is steeds 5 uur lokale tijd. Tijd zat erna nog.
En minstens dimlichtquote:Op zondag 9 oktober 2022 08:25 schreef pmponer het volgende:
ze kunnen ook gewoon wat meer afstand van elkaar houden "halveer de snelheid verdubbel de afstand"
Heeft blijkbaar een rendier genaamd Rosa.quote:
Zal vast wel iets over in het contract staan. Minder/niet betalen als er geen race is.quote:
Volgens mij hebben ze in Japan geen lichtinstallatie voor een race in het donker.quote:Op zondag 9 oktober 2022 08:25 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Wie heeft in godsnaam die drie uur maximaal evenement bedacht ook. Wat een onzin. Het is steeds 5 uur lokale tijd. Tijd zat erna nog.
En mistlicht achterkant.quote:
paper champ!!!quote:Op zondag 9 oktober 2022 08:26 schreef Maver24 het volgende:
Max heeft hier zowiezo voordeel van al zou die uitvallen. Geen volledige punten meer van de concurrentie en het zullen er nog minder worden
Toen hadden ze betere regenbanden en hadden de wagens zelf nog geen grondeffect.quote:Op zondag 9 oktober 2022 08:23 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Vroeger reden ze minder hard, gaven de auto's minder spray en werd er ook echt wel eens afgevlagd.
Blazen ook.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten ontleend worden
Uitspraken uit het verleden geven geen garantie voor de toekomst
17:30 zonsondergang lokaal.quote:Op zondag 9 oktober 2022 08:25 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Want om 5 uur wordt het donker?quote:Op zondag 9 oktober 2022 08:26 schreef PirE het volgende:
[..]
Volgens mij hebben ze in Japan geen lichtinstallatie voor een race in het donker.
Het is ook niet erg warm.quote:
quote:Op zondag 9 oktober 2022 08:27 schreef HiDiHo het volgende:
Iemand goed in rekenen hier?
Ik heb ff een formule nodig=gemiddelde in excelSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
Aah, wtf, houdt de zomertijd even aan zeg..quote:Op zondag 9 oktober 2022 08:27 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
17:30 zonsondergang lokaal.
O nee? De Red Bull is net zo dominant als de Mercedes enkele jaren terug. Vanaf de eerste paar races wist ik al dat Max met twee vingers in de neus kampioen zou worden.quote:Op zondag 9 oktober 2022 08:24 schreef Whiskers2009 het volgende: [..] Dot is niet 1 vd saaiste seizoenen ooit..
De echte echte hebben om 06:40 de wekker gezet, hun vrouw omgedraaid en nog ff vlug een veeg gegeven en nog net op tijd voor de start bij de tv gezeten.quote:
van de regen in de drupquote:Op zondag 9 oktober 2022 08:28 schreef DaMart het volgende:
Ik kwam even bijlezen of Max al kampioen is, maar die kampioensrace valt dus een beetje in het water.
Ik denk dat dat compleet aan gort wordt geredenquote:Op zondag 9 oktober 2022 08:28 schreef Nieuwschierig het volgende:
Maar even serieus: ZOAB?
In Nederland zijn de snelwegen altijd droog.
Iets met inrubberenquote:Op zondag 9 oktober 2022 08:28 schreef Nieuwschierig het volgende:
Ja precies, dus dan zenden ze maar helemaal geen F1 uit. Man man man.quote:Op zondag 9 oktober 2022 08:25 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De TV wil vanmiddag graag wat anders uitzenden.
Het moet gewoon weer terug naar 4 uur.quote:Op zondag 9 oktober 2022 08:25 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De TV wil vanmiddag graag wat anders uitzenden.
Iets na 5 uur maar dichter bij de evenaar is de overgang van licht naar donker sneller dan hier bij ons. Het is niet lang schemerig.quote:Op zondag 9 oktober 2022 08:27 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Want om 5 uur wordt het donker?
Slijt veel te snel, bovendien is ZOAB in eerste instantie voor geluiddemping.quote:Op zondag 9 oktober 2022 08:28 schreef Nieuwschierig het volgende:
De FIA. Daarvoor was het vier uur nav Canada 2011.quote:Op zondag 9 oktober 2022 08:25 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
bekend misverstand. ZOAB is bedoeld om geluidsoverlast tegen te gaan. niet zozeer tegen regen.quote:Op zondag 9 oktober 2022 08:28 schreef Nieuwschierig het volgende:
Geprobeerd ook op Spa en Monza. Het is veel te stroef om op te racen en het slijt bij die krachten veel te hard. Ook al bij veel lichtere klassen dan F1.quote:Op zondag 9 oktober 2022 08:30 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
bekend misverstand. ZOAB is bedoeld om geluidsoverlast tegen te gaan. niet zozeer tegen regen.
het is niet geschikt voor een racecircuit, met name vanwege de slechte condities bij remmen.
Lawaai is er toch wel genoeg tijdens een race dus dat lijkt me geen probleemquote:Op zondag 9 oktober 2022 08:30 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
bekend misverstand. ZOAB is bedoeld om geluidsoverlast tegen te gaan. niet zozeer tegen regen.
het is niet geschikt voor een racecircuit, met name vanwege de slechte condities bij remmen.
Zijn meer coureurs die de wagen hebben gezien op de baan. De FIA heeft wat te verklaren, buiten het hele Gasly verhaalquote:
Nee.quote:Op zondag 9 oktober 2022 08:28 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
O nee? De Red Bull is net zo dominant als de Mercedes enkele jaren terug. Vanaf de eerste paar races wist ik al dat Max met twee vingers in de neus kampioen zou worden.
Zoek maar terug, er waren er toen nog veel verblind door de uitvalbeurten die dachten dat ik gek geworden was. Maar met een beetje verstand van zaken was het duidelijk.
trekker was sowieso al op de baan toen RIC voorbij kwamquote:Op zondag 9 oktober 2022 08:31 schreef Toby56 het volgende:
Sky, samengevat: Gasly reed te hard, gegeven de beroerde omstandigheden en de dubbele gele vlaggen (dit is vooral de mening van enkele oud-coureurs), en op het moment zelf zelfs rood. Plus: de tractor had aan de zijkant moeten blijven totdat Gasly was gepasseerd. Zeker in moderne tijden moet zoiets te regelen zijn.
Beter lezen, na een uurtje racen liggen er een hoop steentjes los.quote:Op zondag 9 oktober 2022 08:31 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Lawaai is er toch wel genoeg tijdens een race dus dat lijkt me geen probleem
They're all DEAD! That's.... FANTASTIC!quote:Op zondag 9 oktober 2022 08:32 schreef heywoodu het volgende:
Murray Walker die zware crashes amazing en fantastic noemt
Jij maakt jezelf niet populair onder de Britse fans nuquote:Op zondag 9 oktober 2022 08:32 schreef heywoodu het volgende:
Ik vond hem geweldigquote:Op zondag 9 oktober 2022 08:32 schreef heywoodu het volgende:
“LALALALALALALA hij reed te hard LALALALALALALA”quote:Op zondag 9 oktober 2022 08:31 schreef franklop het volgende:
[..]
Zijn meer coureurs die de wagen hebben gezien op de baan. De FIA heeft wat te verklaren, buiten het hele Gasly verhaal
Britse fans kunnen mijn bips zoenen.quote:Op zondag 9 oktober 2022 08:32 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Jij maakt jezelf niet populair onder de Britse fans nu
quote:Op zondag 9 oktober 2022 08:33 schreef Maanvis het volgende:
Krijg ik nu mijn geld terug voor viaplay
Ach. Gebeurde toch weinigquote:Op zondag 9 oktober 2022 08:32 schreef Toby56 het volgende:
[..]
They're all DEAD! That's.... FANTASTIC!
[Sorry.]
Nee, maar wellicht is het feit dat het afbrokkelt na 4 ronden F1 geweld wel wat lastig.quote:Op zondag 9 oktober 2022 08:31 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Jep. Wat dat betreft fijn dat hij vorige race niet beter presteerde, zou heel kut zijn op deze manier zonder race kampioen te worden.quote:Op zondag 9 oktober 2022 08:33 schreef WheeledWarrior het volgende:
Verstappen lacht in zijn vuistje nu denk ik. Over 2 weken lekker naar de titel cruisen.
Ach.quote:Op zondag 9 oktober 2022 08:32 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Jij maakt jezelf niet populair onder de Britse fans nu
Met wat fantasie kan je een middelvinger zien in die piek om 9:15.quote:
ZOAB heeft minder contactoppervlak met de banden. Dus minder grip.quote:Op zondag 9 oktober 2022 08:31 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Vouchter voor gratis film.quote:Op zondag 9 oktober 2022 08:33 schreef Maanvis het volgende:
17.30 Gunners tegen de Reds.quote:Op zondag 9 oktober 2022 08:33 schreef Maanvis het volgende:
Ultranat.quote:Op zondag 9 oktober 2022 08:33 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wat een hoosbuien joh.
Niet normaal
Wolkbreuk
Drijfnat
quote:Op zondag 9 oktober 2022 08:32 schreef Nizno het volgende:
[..]
trekker was sowieso al op de baan toen RIC Max voorbij kwam
Die had hem waarschijnlijk liever gewoon hier gepakt.quote:Op zondag 9 oktober 2022 08:33 schreef WheeledWarrior het volgende:
Verstappen lacht in zijn vuistje nu denk ik. Over 2 weken lekker naar de titel cruisen.
Dat doe ik, waar zoab voor bedoeld is doet er niet toe.quote:Op zondag 9 oktober 2022 08:32 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Beter lezen, na een uurtje racen liggen er een hoop steentjes los.
Ik ook, hoor.quote:
Ik denk het niet, die wil gewoon racenquote:Op zondag 9 oktober 2022 08:33 schreef WheeledWarrior het volgende:
Bij ViaPlay vinden Giedo en Christijan het 'fantastisch' dat de coureurs geen zicht hebben. 'Prachtig'quote:Op zondag 9 oktober 2022 08:32 schreef heywoodu het volgende:
Ze hebben toch een halo nu? Kan niks meer gebeuren.quote:Op zondag 9 oktober 2022 08:34 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Norris moet geen F1 coureur willen zijn dan. Jezus man. Wat een doetje.
Hmm. Doet me denken aan een soortgelijk incident.quote:Op zondag 9 oktober 2022 08:35 schreef R-woud93 het volgende:
Trots zijn dat je iemand van de baan af ramt
doet me denken aan juichen terwijl er iemand naar het zkh isquote:Op zondag 9 oktober 2022 08:35 schreef R-woud93 het volgende:
Ja, zie Silverstone vorig jaar. Dat lag er toen wel heel dik bovenopquote:Op zondag 9 oktober 2022 08:35 schreef R-woud93 het volgende:
Wat houdt je tegen?quote:Op zondag 9 oktober 2022 08:30 schreef Neef_Wuppie het volgende:
We hadden rond deze tijd aan het bier gekund, erg jammer.
Deed ik met karten, maar was in de veronderstelling dat dat mocht omdat ik dacht dat het net zo was als met botswagentjes, stond er vent met een zwarte vlag, en dacht dat die was vanwege stilstaande deelnemers, kreeg gelijk een verbod om daar ooit nog te komenquote:Op zondag 9 oktober 2022 08:35 schreef R-woud93 het volgende:
Gewoon een halve moordaanslagquote:Op zondag 9 oktober 2022 08:35 schreef R-woud93 het volgende:
Ook niet.quote:Op zondag 9 oktober 2022 08:37 schreef Cuendillar het volgende:
Worden het weer halve punten, zoals bij Spa vorig jaar?
Geen punten.quote:Op zondag 9 oktober 2022 08:37 schreef Cuendillar het volgende:
Ja. Dikke kans ook geen punten.quote:Op zondag 9 oktober 2022 08:37 schreef Cuendillar het volgende:
Nee. Want er moet minstens 2 ronden geracet zijn .quote:Op zondag 9 oktober 2022 08:37 schreef Cuendillar het volgende:
quote:Op zondag 9 oktober 2022 08:37 schreef raptorix het volgende:
[..]
Deed ik met karten, maar was in de veronderstelling dat dat mocht omdat ik dacht dat het net zo was als met botswagentjes, stond er vent met een zwarte vlag, en dacht dat die was vanwege stilstaande deelnemers, kreeg gelijk een verbod om daar ooit nog te komen
Inderdaad ja.quote:Op zondag 9 oktober 2022 08:37 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Gewoon een halve moordaanslag
Wat een tyfusidioot
Als er 2 ronden geracet worden dan worden het 6 punten voor P1. De regels zijn gewijzigd.quote:Op zondag 9 oktober 2022 08:37 schreef Cuendillar het volgende:
quote:Op zondag 9 oktober 2022 08:38 schreef streamjohan het volgende:
Hoor deze smalltalk van Tom graag. Hiervoor ben ik opgestaan om 6.45
In plaats van een beetje regen nu iets meer dan een beetje regen.quote:
Vele beetjes regenquote:Op zondag 9 oktober 2022 08:39 schreef Nattekat het volgende:
[..]
In plaats van een beetje regen nu iets meer dan een beetje regen.
het is opgehouden met zachtjes regenenquote:Op zondag 9 oktober 2022 08:39 schreef Nattekat het volgende:
[..]
In plaats van een beetje regen nu iets meer dan een beetje regen.
pirelli banden wets zijn rukquote:Op zondag 9 oktober 2022 08:39 schreef f1goldmemberf1 het volgende:
Ik kijk sinds 1996 f1. Misschien laat mijn geheugen me in de steek, maar vroeger werd er toch gewoon geraced in de regen?
Al gepost.quote:
Zo ongelofelijk overdreven eigenlijk deze reacties.quote:
5 seconden penalty voor de FIAquote:
Matige start. Prima eerste bochtquote:
Het regent nog steeds zachtjes, het is echt niets bijzonders. Ze rijden gewoon niet meer zodra de baan nat is.quote:Op zondag 9 oktober 2022 08:39 schreef Nizno het volgende:
[..]
het is opgehouden met zachtjes regenen
Ik kijk sinds 1974 F1. In de tijd van de vorige ground effect auto's was het ook een probleemquote:Op zondag 9 oktober 2022 08:39 schreef f1goldmemberf1 het volgende:
Ik kijk sinds 1996 f1. Misschien laat mijn geheugen me in de steek, maar vroeger werd er toch gewoon geraced in de regen?
quote:Op zondag 9 oktober 2022 08:41 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Kunnen we niet even Christijan Albers zijn actie terughalen met de benzineslang.
Nu we toch bezig zijn.
toen klaagden ze niet over porpoisingquote:Op zondag 9 oktober 2022 08:41 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Ik kijk sinds 1974 F1. In de tijd van de vorige ground effect auto's was het ook een probleem
Okquote:Op zondag 9 oktober 2022 08:42 schreef spectrumanalyser het volgende:
Op Kos stond een bord langs de kartbaan "Don't crash the karts. 50 euros fine if you crash the karts".
Uiteraard was er iemand in onze groep die deed alsof ie dat niet begreep en beukte tegen mijn kart. We werden gestopt en er werd ons gevraagd om 50 euro te betalen. De man bij de baan zei "You crashed the karts, you pay 50 euros now"
Leren van Spa zou inhouden dat ze nu gewoon hadden kunnen rijden. Vroegah werden races alleen stilgelegd als de hele baan in een zwembad veranderd was.quote:Op zondag 9 oktober 2022 08:41 schreef Toby56 het volgende:
Best een goeie reactie van Alpine-baas Otmar Szafnauer op Sky..
Hij baalt er een beetje van dat er niets is geleerd van Spa vorig jaar.
Met de weervoorspellingen erbij, had er een uur eerder gestart moeten worden.
Hij zegt het niet direct, maar zijn blik verraadt genoeg.
Zijn team wil nog steeds graag racen. Achter de safety car beginnen, iedereen full wets, en dan gewoon kijken hoe het gaat.
Norris is gewoon een pussy.quote:Op zondag 9 oktober 2022 08:40 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Zo ongelofelijk overdreven eigenlijk deze reacties.
This is so not rightquote:Op zondag 9 oktober 2022 08:42 schreef spectrumanalyser het volgende:
Op Kos stond een bord langs de kartbaan "Don't crash the karts. 50 euros fine if you crash the karts".
Uiteraard was er iemand in onze groep die deed alsof ie dat niet begreep en beukte tegen mijn kart. We werden gestopt en er werd ons gevraagd om 50 euro te betalen. De man bij de baan zei "You crashed the karts, you pay 50 euros now"
Hoe zou jij het vol lullen?quote:Op zondag 9 oktober 2022 08:42 schreef streamjohan het volgende:
Wie geeft een neuk om de fratsen en herinneringen van deze flapdrollen?
Het is dat ik niet meer in slaap kan vallen als ik wakker ben......
wets zijn rukker dan inters om met regen te rijdenquote:Op zondag 9 oktober 2022 08:43 schreef mikieu het volgende:
Het feit dat ze op inters reden zegt toch ook wel dat het helemaal niet zo nat is… nieuwe regels zorgen toch voor minder spray???
Witte voetjes halen. FIA gaat toch niet racen, weet hij zelf ook wel.quote:
Dan gaan ze maar over golf en padel praten.quote:Op zondag 9 oktober 2022 08:43 schreef Zorro het volgende:
Wel leuk dat Ziggo straks een uur nabeschouwing heeft hiervan
Dat je op je tribuneplekje aankomt en nog net de huldiging meepakt.quote:Op zondag 9 oktober 2022 08:41 schreef Toby56 het volgende:
Met de weervoorspellingen erbij, had er een uur eerder gestart moeten worden.
Sommige circuits hebben ze die.quote:Op zondag 9 oktober 2022 08:43 schreef nixxx het volgende:
Ze moeten een truck met straalmotor fixen om even al het water van het circuit te blazen. Weet dat er een tank bestaat met twee MIG straalmotoren erop om brandende oliebronnen uit te blazen.
Ze reden nochtans wel.quote:Op zondag 9 oktober 2022 08:41 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Ik kijk sinds 1974 F1. In de tijd van de vorige ground effect auto's was het ook een probleem
Heeft de Blokker geen grote partytent?quote:Op zondag 9 oktober 2022 08:43 schreef nixxx het volgende:
Ze moeten een truck met straalmotor fixen om even al het water van het circuit te blazen. Weet dat er een tank bestaat met twee MIG straalmotoren erop om brandende oliebronnen uit te blazen.
Nou, eigenlijk helemaal niet inderdaad.quote:Op zondag 9 oktober 2022 08:40 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Zo ongelofelijk overdreven eigenlijk deze reacties.
Verschillende factoren. Er werd toen ook wel eens afgevlagd als het te gek werd. Punt is dat in je herinnering heel veel beelden van spectaculaire regenraces feitelijk gewoon situaties waren waarin de baan nog wel nat was maar het echt niet meer heel hard regende.quote:Op zondag 9 oktober 2022 08:39 schreef f1goldmemberf1 het volgende:
Ja, dat is dus het probleemquote:Op zondag 9 oktober 2022 08:44 schreef Nizno het volgende:
[..]
wets zijn rukker dan inters om met regen te rijden
quote:Op zondag 9 oktober 2022 08:44 schreef Nizno het volgende:
[..]
wets zijn rukker dan inters om met regen te rijden
Als ze niet een enorme veiligheidsblunder hadden gemaakt was ik het volledig met hem eens geweest ja.quote:
Die tractor mag daar gewoon niet zijn wanneer er nog auto's op de baan zijn, zo simpel is het.quote:Op zondag 9 oktober 2022 08:45 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Nou, eigenlijk helemaal niet inderdaad.
Gaat er dan niet iets in de ontwikkeling van de auto gruwelijk mis? Het feit dat je nu niet kunt rijden begrijpt iedereen ergens wel.quote:Op zondag 9 oktober 2022 08:45 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Verschillende factoren. Er werd toen ook wel eens afgevlagd als het te gek werd. Punt is dat in je herinnering heel veel beelden van spectaculaire regenraces feitelijk gewoon situaties waren waarin de baan nog wel nat was maar het echt niet meer heel hard regende.
Het probleem met deze auto's is daarnaast dat ze veel meer spray veroorzaken. De regenbanden transporteren zoveel water de lucht in dat het zicht achter een F1 wagen ruk is. En de auto's zelf, vanwege grondeffect en beter aero, verplaatsen ook veel meer vocht dan vroeger.
Het probleem is niet het water op de baan, dat was vroeger nog wel eens. Nu is het probleem het water dat van de baan omhoog komt.
Geeft niks, staat toch niemand aan de startquote:Op zondag 9 oktober 2022 08:44 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
[..]
Dat je op je tribuneplekje aankomt en nog net de huldiging meepakt.
Die full wets maken het probleem nog groter. Los van dat de hele grid het kut banden vindt (wat natuurlijk schandalig is van Pirelli,), transporten die nog 3x zo veel water de lucht in.quote:Op zondag 9 oktober 2022 08:44 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Ze reden nochtans wel.
Met de dood in de ogen.
En die tijden bestaan niet meer. Laten we wel zijn: het zijn juist de coureurs van die generatie geweest die vochten voor veiliger omstandigheden. Daarom wil ik niet al te veel klagen en 'vroeger' erbij halen, want toen vond iedereen, inclusief de coureurs, het vaak compleet gekkenwerk.
Hooguit snap ik niet waarom ze niet allemaal op full wets stonden.
Haha hoe gaan ze dat vollullenquote:Op zondag 9 oktober 2022 08:43 schreef Zorro het volgende:
Wel leuk dat Ziggo straks een uur nabeschouwing heeft hiervan
Hoe halen ze normaal de auto's van de baan dan tijdens een race?quote:Op zondag 9 oktober 2022 08:46 schreef Tijn het volgende:
[..]
Die tractor mag daar gewoon niet zijn wanneer er nog auto's op de baan zijn, zo simpel is het.
Zou je denkenquote:
Correct.quote:
Met normaal zicht is het een ander verhaal.quote:Op zondag 9 oktober 2022 08:47 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Hoe halen ze normaal de auto's van de baan dan tijdens een race?
Je hebt wel een aantal extreem natte races gehad hoor. Even buiten de rode vlaggen in Maleisie, Nurburgring en Brazilie kan ik me GB 2002 en 2008 en China 2009 sowieso herinneren.quote:Op zondag 9 oktober 2022 08:45 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Verschillende factoren. Er werd toen ook wel eens afgevlagd als het te gek werd. Punt is dat in je herinnering heel veel beelden van spectaculaire regenraces feitelijk gewoon situaties waren waarin de baan nog wel nat was maar het echt niet meer heel hard regende.
Het probleem met deze auto's is daarnaast dat ze veel meer spray veroorzaken. De regenbanden transporteren zoveel water de lucht in dat het zicht achter een F1 wagen ruk is. En de auto's zelf, vanwege grondeffect en beter aero, verplaatsen ook veel meer vocht dan vroeger.
Het probleem is niet het water op de baan, dat was vroeger nog wel eens. Nu is het probleem het water dat van de baan omhoog komt.
ok amberquote:Op zondag 9 oktober 2022 08:46 schreef Tijn het volgende:
[..]
Die tractor mag daar gewoon niet zijn wanneer er nog auto's op de baan zijn, zo simpel is het.
De auto's zijn te groot en te snel geworden en de terugkeer naar grondeffect maakt het probleem nog iets groter.quote:Op zondag 9 oktober 2022 08:46 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
Gaat er dan niet iets in de ontwikkeling van de auto gruwelijk mis? Het feit dat je nu niet kunt rijden begrijpt iedereen ergens wel.
Vroeger reden ze tot de hele baan een zwembad was, nu is het niet eens zware regen. Je kan niet op inters rijden als het echt heftig is.quote:Op zondag 9 oktober 2022 08:45 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Precies, dit was niet geel of dubbel geel maar de safetycar op de baan.quote:Op zondag 9 oktober 2022 08:47 schreef ChevyCaprice het volgende:
Gasly boos: “Een tractor terwijl ik volgas reed”
RIJ DAN NIET VOLGAS
Klinkt als een scam.quote:Op zondag 9 oktober 2022 08:48 schreef daNpy het volgende:
Volgend jaar kan ik naast Spa ook de Suzuka experience aanbieden!
@:nattekat
Ik zit vol koffie, man. Alsof ik nog kan slapen.quote:Op zondag 9 oktober 2022 08:48 schreef DX11 het volgende:
Zeg alsjeblieft gewoon het gaat niet verder vandaag. Dan kunnen we tenminste naar bed.
Nou ja, aan zijn smoel was zeker te zien dat er geraced had kunnen worden.quote:Op zondag 9 oktober 2022 08:42 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Leren van Spa zou inhouden dat ze nu gewoon hadden kunnen rijden. Vroegah werden races alleen stilgelegd als de hele baan in een zwembad veranderd was.
Jep dit gun je ze nietquote:
Ga maar weer weg.quote:Op zondag 9 oktober 2022 08:49 schreef Paul het volgende:
Ik ben er, niets gemist dus!!!!!!!!!!!!!! en jullie zo vroeg opstaan enzo
snap je hem
De start was anders best mooi.quote:Op zondag 9 oktober 2022 08:49 schreef Paul het volgende:
Ik ben er, niets gemist dus!!!!!!!!!!!!!! en jullie zo vroeg opstaan enzo
snap je hem
Je hebt een te romantisch beeld van vroeger, maar dat wisten we al langer.quote:Op zondag 9 oktober 2022 08:48 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Vroeger reden ze tot de hele baan een zwembad was, nu is het niet eens zware regen. Je kan niet op inters rijden als het echt heftig is.
Gewoon een paar Harriers boven de baan.quote:Op zondag 9 oktober 2022 08:43 schreef nixxx het volgende:
Vorig jaar was er geen grondeffect. Toen was het ook al een probleem. En in de tijd van het grondeffect reden ze gewoon in de regen.quote:Op zondag 9 oktober 2022 08:41 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
De rode vlag was er net 1 secondequote:Op zondag 9 oktober 2022 08:47 schreef ChevyCaprice het volgende:
Gasly boos: “Een tractor terwijl ik volgas reed”
RIJ DAN NIET VOLGAS
Het probleem is het gebrek aan zicht. Dat probleem wordt met full wets alleen maar groter.quote:Op zondag 9 oktober 2022 08:49 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Nou ja, aan zijn smoel was zeker te zien dat er geraced had kunnen worden.
Desnoods met een naar voren plaatsen van het tijdstip van de start, en door de teams te verplichten op full wets te starten.
Misschien de volgende keer.
Het is zonder twijfel gevaarlijker in de regen (open deurtje), maar... een enkele regenrace maakt een raceseizoen wel afwisselend. En je kunt vaak goed zien wie de beste/slimste coureur is.
Teams pleiten voor veiligheid, iedereen is nu vooral boos vanwege die tractor op de baan (begrijpelijk!), maar ze willen in dergelijke omstandigheden blijkbaar wel op intermediates rijden, en niet op full wets.
Het kan mij niet schelen als het 4 seconden per ronde langzamer gaat met full wets. Ik wil gewoon een race zien.
Toch hoor ik net iemand op Sky (ik moet eerlijk bekennen dat ik niet meer weet wie) zeggen dat het wel veel veiliger is.quote:Op zondag 9 oktober 2022 08:46 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Die full wets maken het probleem nog groter. Los van dat de hele grid het kut banden vindt (wat natuurlijk schandalig is van Pirelli,), transporten die nog 3x zo veel water de lucht in.
Elk bedrijf zou dit soort mensen in dienst moeten hebben.quote:Op zondag 9 oktober 2022 08:50 schreef heywoodu het volgende:
Badeendjes!
Die zijn er ook echt altijd bij, dus bij elk team is er iemand die verantwoordelijk is voor het meenemen van een stel badeendjes en andere ludieke regenzaken, een voetbal enzo.
Ik herinner me races met regen. Nu wordt het direct afgevlagd als het regent. Dat is alles wat je hoeft te weten.quote:Op zondag 9 oktober 2022 08:49 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Je hebt een te romantisch beeld van vroeger, maar dat wisten we al langer.
Vroeger waren er überhaupt veel minder races in een seizoen.quote:Op zondag 9 oktober 2022 08:51 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik herinner me races met regen. Nu wordt het direct afgevlagd als het regent. Dat is alles wat je hoeft te weten.
Helemaal niet.quote:Op zondag 9 oktober 2022 08:51 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nu wordt het direct afgevlagd als het regent.
Wel fijn je kunt nu mooi de FOK!stok verplaatsenquote:Op zondag 9 oktober 2022 08:51 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik herinner me races met regen. Nu wordt het direct afgevlagd als het regent. Dat is alles wat je hoeft te weten.
Piemelquote:Op zondag 9 oktober 2022 08:52 schreef TweedeKlum het volgende:
Woordle 477 6/6
🟨🟨⬛🟨⬛
⬛🟨🟨🟨⬛
⬛⬛🟨🟩🟨
🟩⬛⬛🟨🟨
🟨⬛⬛⬛⬛
🟩🟩🟩🟩🟩
Woordle6 273 3/6
🟩🟨🟨⬛⬛⬛
🟩⬛🟩🟩🟩🟩
🟩🟩🟩🟩🟩🟩
Ik herinner me ook races met regen, maar ik herinner me geen races met zo weinig zicht als vandaag.quote:Op zondag 9 oktober 2022 08:51 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Uh, oké.quote:Op zondag 9 oktober 2022 08:52 schreef TweedeKlum het volgende:
Woordle 477 6/6
🟨🟨⬛🟨⬛
⬛🟨🟨🟨⬛
⬛⬛🟨🟩🟨
🟩⬛⬛🟨🟨
🟨⬛⬛⬛⬛
🟩🟩🟩🟩🟩
Woordle6 273 3/6
🟩🟨🟨⬛⬛⬛
🟩⬛🟩🟩🟩🟩
🟩🟩🟩🟩🟩🟩
Een gedeeltelijk recovery vehicle was wel acceptabel geweest?quote:
Kul. Die tractor stond er al toen Verstappen voorbij reed. Toen was er nog geen rood.quote:Op zondag 9 oktober 2022 08:52 schreef ChevyCaprice het volgende:
[ twitter ]Beiden fout uiteindelijk.
Fout.quote:
Tja, wat moet je anders.quote:
Ja die SC probeert dat nu al voor de derde keer, maar de rest sluit steeds niet aanquote:
Verstappen reed al achter de safety car. Gok ik.quote:Op zondag 9 oktober 2022 08:53 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Kul. Die tractor stond er al toen Verstappen voorbij reed. Toen was er nog geen rood.
Maar max reed toen al achter de SC.quote:Op zondag 9 oktober 2022 08:53 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Kul. Die tractor stond er al toen Verstappen voorbij reed. Toen was er nog geen rood.
ik dacht dat ze met de medical car aan het rijden waren ipv de safety carquote:Op zondag 9 oktober 2022 08:55 schreef Zorro het volgende:
[..]
Ja die SC probeert dat nu al voor de derde keer, maar de rest sluit steeds niet aan
quote:Op zondag 9 oktober 2022 08:55 schreef Zorro het volgende:
[..]
Ja die SC probeert dat nu al voor de derde keer, maar de rest sluit steeds niet aan
Hij rijdt te hard. Maar dat heeft natuurlijk nul verband met het feit dat die kraan daar überhaupt niet hoort te zijn. Ik wist al dat er bij de FIA simpele figuren werken, maar dit is wel een nieuw dieptepunt.quote:Op zondag 9 oktober 2022 08:53 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Nee, doet de FIA om ze te Yennen.quote:
Te afhankelijk van televisiecontracten en tijdslots waarin uitgezonden kan worden, dat is altijd het grote issue geweest. Is niet dat ze het even afmaken mogen voor lege tribunes.quote:Op zondag 9 oktober 2022 08:55 schreef heywoodu het volgende:
Dat het niet morgen gehouden kan worden, dat het überhaupt geen optie is, is ook echt te debiel voor woorden. Geen race is beter dan een race een dag later, wat een mentaliteit.
F1 is een aanfluiting van een klasse.
Daarom sluit er niemand aan natuurlijk, dat schept verwarring.quote:Op zondag 9 oktober 2022 08:55 schreef Maanvis het volgende:
[..]
ik dacht dat ze met de medical car aan het rijden waren ipv de safety car
Denk je echt dat toen Schumi in leidende positie achterop Coulthard reed hij beter zicht had dan vandaag?quote:Op zondag 9 oktober 2022 08:52 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ik herinner me ook races met regen, maar ik herinner me geen races met zo weinig zicht als vandaag.
En als die wel zijn verreden dan was dat toen ook totale waanzin.
Nee, dat is dus precies wat ik zeg: aanfluiting van een klasse met dit totale gebrek aan flexibiliteit, waarin geen race beter is dan een race op de volgende dag.quote:Op zondag 9 oktober 2022 08:56 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Te afhankelijk van televisiecontracten en tijdslots waarin uitgezonden kan worden, dat is altijd het grote issue geweest. Is niet dat ze het even afmaken mogen voor lege tribunes.
Jouw denkfout is dat je denkt dat ze het belang van de racefans als uitgangspunt nemen. Dat is niet zo.quote:Op zondag 9 oktober 2022 08:55 schreef heywoodu het volgende:
Dat het niet morgen gehouden kan worden, dat het überhaupt geen optie is, is ook echt te debiel voor woorden. Geen race is beter dan een race een dag later, wat een mentaliteit.
F1 is een aanfluiting van een klasse.
Sinds Spa 2021 staat George bekend als een geduchte regenrijder!quote:Op zondag 9 oktober 2022 08:56 schreef fietsie het volgende:
Heeft Russell al gewonnen met een ronde voorsprong en de snelste ronde?
Tijd voor betere coureurs.... blijkbaar zijn dit niet de beste coureurs ter wereld, want pfoe, regen.....quote:
Heb je zijn onboard gezien? Vrijwel geen zicht en een traktor op de racelijn. Mag gewoon niet. Punt.quote:Op zondag 9 oktober 2022 08:55 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Verstappen reed al achter de safety car. Gok ik.
Murray Walker classic.quote:Op zondag 9 oktober 2022 08:52 schreef Zorro het volgende:
Gewoon de helicopter vlak boven de baan laten vliegen, die waait het wel droog.
In de tunnel is dat wel een uitdaging, maar daar is het toch droog.
Oh nee hoor. Maar hoe is géén race commercieel beter dan wél een race (zij het op een dag later)? Die rechten voor TV zijn toch al betaald, veel wordt via streams uitgezonden dus in veel landen hoeven er helemaal geen uitgebreide TV-planningen omgegooid te worden, etc.quote:Op zondag 9 oktober 2022 08:57 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Jouw denkfout is dat je denkt dat ze het belang van de racefans als uitgangspunt nemen. Dat is niet zo.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |