Gaat er dan niet iets in de ontwikkeling van de auto gruwelijk mis? Het feit dat je nu niet kunt rijden begrijpt iedereen ergens wel.quote:Op zondag 9 oktober 2022 08:45 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Verschillende factoren. Er werd toen ook wel eens afgevlagd als het te gek werd. Punt is dat in je herinnering heel veel beelden van spectaculaire regenraces feitelijk gewoon situaties waren waarin de baan nog wel nat was maar het echt niet meer heel hard regende.
Het probleem met deze auto's is daarnaast dat ze veel meer spray veroorzaken. De regenbanden transporteren zoveel water de lucht in dat het zicht achter een F1 wagen ruk is. En de auto's zelf, vanwege grondeffect en beter aero, verplaatsen ook veel meer vocht dan vroeger.
Het probleem is niet het water op de baan, dat was vroeger nog wel eens. Nu is het probleem het water dat van de baan omhoog komt.
Geeft niks, staat toch niemand aan de startquote:Op zondag 9 oktober 2022 08:44 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
[..]
Dat je op je tribuneplekje aankomt en nog net de huldiging meepakt.
Die full wets maken het probleem nog groter. Los van dat de hele grid het kut banden vindt (wat natuurlijk schandalig is van Pirelli,), transporten die nog 3x zo veel water de lucht in.quote:Op zondag 9 oktober 2022 08:44 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Ze reden nochtans wel.
Met de dood in de ogen.
En die tijden bestaan niet meer. Laten we wel zijn: het zijn juist de coureurs van die generatie geweest die vochten voor veiliger omstandigheden. Daarom wil ik niet al te veel klagen en 'vroeger' erbij halen, want toen vond iedereen, inclusief de coureurs, het vaak compleet gekkenwerk.
Hooguit snap ik niet waarom ze niet allemaal op full wets stonden.
Haha hoe gaan ze dat vollullenquote:Op zondag 9 oktober 2022 08:43 schreef Zorro het volgende:
Wel leuk dat Ziggo straks een uur nabeschouwing heeft hiervan
Hoe halen ze normaal de auto's van de baan dan tijdens een race?quote:Op zondag 9 oktober 2022 08:46 schreef Tijn het volgende:
[..]
Die tractor mag daar gewoon niet zijn wanneer er nog auto's op de baan zijn, zo simpel is het.
Zou je denkenquote:
Correct.quote:
Met normaal zicht is het een ander verhaal.quote:Op zondag 9 oktober 2022 08:47 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Hoe halen ze normaal de auto's van de baan dan tijdens een race?
Je hebt wel een aantal extreem natte races gehad hoor. Even buiten de rode vlaggen in Maleisie, Nurburgring en Brazilie kan ik me GB 2002 en 2008 en China 2009 sowieso herinneren.quote:Op zondag 9 oktober 2022 08:45 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Verschillende factoren. Er werd toen ook wel eens afgevlagd als het te gek werd. Punt is dat in je herinnering heel veel beelden van spectaculaire regenraces feitelijk gewoon situaties waren waarin de baan nog wel nat was maar het echt niet meer heel hard regende.
Het probleem met deze auto's is daarnaast dat ze veel meer spray veroorzaken. De regenbanden transporteren zoveel water de lucht in dat het zicht achter een F1 wagen ruk is. En de auto's zelf, vanwege grondeffect en beter aero, verplaatsen ook veel meer vocht dan vroeger.
Het probleem is niet het water op de baan, dat was vroeger nog wel eens. Nu is het probleem het water dat van de baan omhoog komt.
ok amberquote:Op zondag 9 oktober 2022 08:46 schreef Tijn het volgende:
[..]
Die tractor mag daar gewoon niet zijn wanneer er nog auto's op de baan zijn, zo simpel is het.
De auto's zijn te groot en te snel geworden en de terugkeer naar grondeffect maakt het probleem nog iets groter.quote:Op zondag 9 oktober 2022 08:46 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
Gaat er dan niet iets in de ontwikkeling van de auto gruwelijk mis? Het feit dat je nu niet kunt rijden begrijpt iedereen ergens wel.
Vroeger reden ze tot de hele baan een zwembad was, nu is het niet eens zware regen. Je kan niet op inters rijden als het echt heftig is.quote:Op zondag 9 oktober 2022 08:45 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Precies, dit was niet geel of dubbel geel maar de safetycar op de baan.quote:Op zondag 9 oktober 2022 08:47 schreef ChevyCaprice het volgende:
Gasly boos: “Een tractor terwijl ik volgas reed”
RIJ DAN NIET VOLGAS
Klinkt als een scam.quote:Op zondag 9 oktober 2022 08:48 schreef daNpy het volgende:
Volgend jaar kan ik naast Spa ook de Suzuka experience aanbieden!
@:nattekat
Ik zit vol koffie, man. Alsof ik nog kan slapen.quote:Op zondag 9 oktober 2022 08:48 schreef DX11 het volgende:
Zeg alsjeblieft gewoon het gaat niet verder vandaag. Dan kunnen we tenminste naar bed.
Nou ja, aan zijn smoel was zeker te zien dat er geraced had kunnen worden.quote:Op zondag 9 oktober 2022 08:42 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Leren van Spa zou inhouden dat ze nu gewoon hadden kunnen rijden. Vroegah werden races alleen stilgelegd als de hele baan in een zwembad veranderd was.
Jep dit gun je ze nietquote:
Ga maar weer weg.quote:Op zondag 9 oktober 2022 08:49 schreef Paul het volgende:
Ik ben er, niets gemist dus!!!!!!!!!!!!!! en jullie zo vroeg opstaan enzo
snap je hem
De start was anders best mooi.quote:Op zondag 9 oktober 2022 08:49 schreef Paul het volgende:
Ik ben er, niets gemist dus!!!!!!!!!!!!!! en jullie zo vroeg opstaan enzo
snap je hem
Je hebt een te romantisch beeld van vroeger, maar dat wisten we al langer.quote:Op zondag 9 oktober 2022 08:48 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Vroeger reden ze tot de hele baan een zwembad was, nu is het niet eens zware regen. Je kan niet op inters rijden als het echt heftig is.
Gewoon een paar Harriers boven de baan.quote:Op zondag 9 oktober 2022 08:43 schreef nixxx het volgende:
Ze moeten een truck met straalmotor fixen om even al het water van het circuit te blazen. Weet dat er een tank bestaat met twee MIG straalmotoren erop om brandende oliebronnen uit te blazen.
Vorig jaar was er geen grondeffect. Toen was het ook al een probleem. En in de tijd van het grondeffect reden ze gewoon in de regen.quote:Op zondag 9 oktober 2022 08:41 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Ik kijk sinds 1974 F1. In de tijd van de vorige ground effect auto's was het ook een probleem
De rode vlag was er net 1 secondequote:Op zondag 9 oktober 2022 08:47 schreef ChevyCaprice het volgende:
Gasly boos: “Een tractor terwijl ik volgas reed”
RIJ DAN NIET VOLGAS
Het probleem is het gebrek aan zicht. Dat probleem wordt met full wets alleen maar groter.quote:Op zondag 9 oktober 2022 08:49 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Nou ja, aan zijn smoel was zeker te zien dat er geraced had kunnen worden.
Desnoods met een naar voren plaatsen van het tijdstip van de start, en door de teams te verplichten op full wets te starten.
Misschien de volgende keer.
Het is zonder twijfel gevaarlijker in de regen (open deurtje), maar... een enkele regenrace maakt een raceseizoen wel afwisselend. En je kunt vaak goed zien wie de beste/slimste coureur is.
Teams pleiten voor veiligheid, iedereen is nu vooral boos vanwege die tractor op de baan (begrijpelijk!), maar ze willen in dergelijke omstandigheden blijkbaar wel op intermediates rijden, en niet op full wets.
Het kan mij niet schelen als het 4 seconden per ronde langzamer gaat met full wets. Ik wil gewoon een race zien.
Toch hoor ik net iemand op Sky (ik moet eerlijk bekennen dat ik niet meer weet wie) zeggen dat het wel veel veiliger is.quote:Op zondag 9 oktober 2022 08:46 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Die full wets maken het probleem nog groter. Los van dat de hele grid het kut banden vindt (wat natuurlijk schandalig is van Pirelli,), transporten die nog 3x zo veel water de lucht in.
Elk bedrijf zou dit soort mensen in dienst moeten hebben.quote:Op zondag 9 oktober 2022 08:50 schreef heywoodu het volgende:
Badeendjes!
Die zijn er ook echt altijd bij, dus bij elk team is er iemand die verantwoordelijk is voor het meenemen van een stel badeendjes en andere ludieke regenzaken, een voetbal enzo.
Ik herinner me races met regen. Nu wordt het direct afgevlagd als het regent. Dat is alles wat je hoeft te weten.quote:Op zondag 9 oktober 2022 08:49 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Je hebt een te romantisch beeld van vroeger, maar dat wisten we al langer.
Vroeger waren er überhaupt veel minder races in een seizoen.quote:Op zondag 9 oktober 2022 08:51 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik herinner me races met regen. Nu wordt het direct afgevlagd als het regent. Dat is alles wat je hoeft te weten.
Helemaal niet.quote:Op zondag 9 oktober 2022 08:51 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nu wordt het direct afgevlagd als het regent.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |