Gaat er dan niet iets in de ontwikkeling van de auto gruwelijk mis? Het feit dat je nu niet kunt rijden begrijpt iedereen ergens wel.quote:Op zondag 9 oktober 2022 08:45 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Verschillende factoren. Er werd toen ook wel eens afgevlagd als het te gek werd. Punt is dat in je herinnering heel veel beelden van spectaculaire regenraces feitelijk gewoon situaties waren waarin de baan nog wel nat was maar het echt niet meer heel hard regende.
Het probleem met deze auto's is daarnaast dat ze veel meer spray veroorzaken. De regenbanden transporteren zoveel water de lucht in dat het zicht achter een F1 wagen ruk is. En de auto's zelf, vanwege grondeffect en beter aero, verplaatsen ook veel meer vocht dan vroeger.
Het probleem is niet het water op de baan, dat was vroeger nog wel eens. Nu is het probleem het water dat van de baan omhoog komt.
Geeft niks, staat toch niemand aan de startquote:Op zondag 9 oktober 2022 08:44 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
[..]
Dat je op je tribuneplekje aankomt en nog net de huldiging meepakt.
Die full wets maken het probleem nog groter. Los van dat de hele grid het kut banden vindt (wat natuurlijk schandalig is van Pirelli,), transporten die nog 3x zo veel water de lucht in.quote:Op zondag 9 oktober 2022 08:44 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Ze reden nochtans wel.
Met de dood in de ogen.
En die tijden bestaan niet meer. Laten we wel zijn: het zijn juist de coureurs van die generatie geweest die vochten voor veiliger omstandigheden. Daarom wil ik niet al te veel klagen en 'vroeger' erbij halen, want toen vond iedereen, inclusief de coureurs, het vaak compleet gekkenwerk.
Hooguit snap ik niet waarom ze niet allemaal op full wets stonden.
Haha hoe gaan ze dat vollullenquote:Op zondag 9 oktober 2022 08:43 schreef Zorro het volgende:
Wel leuk dat Ziggo straks een uur nabeschouwing heeft hiervan
Hoe halen ze normaal de auto's van de baan dan tijdens een race?quote:Op zondag 9 oktober 2022 08:46 schreef Tijn het volgende:
[..]
Die tractor mag daar gewoon niet zijn wanneer er nog auto's op de baan zijn, zo simpel is het.
Zou je denkenquote:
Correct.quote:
Met normaal zicht is het een ander verhaal.quote:Op zondag 9 oktober 2022 08:47 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Hoe halen ze normaal de auto's van de baan dan tijdens een race?
Je hebt wel een aantal extreem natte races gehad hoor. Even buiten de rode vlaggen in Maleisie, Nurburgring en Brazilie kan ik me GB 2002 en 2008 en China 2009 sowieso herinneren.quote:Op zondag 9 oktober 2022 08:45 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Verschillende factoren. Er werd toen ook wel eens afgevlagd als het te gek werd. Punt is dat in je herinnering heel veel beelden van spectaculaire regenraces feitelijk gewoon situaties waren waarin de baan nog wel nat was maar het echt niet meer heel hard regende.
Het probleem met deze auto's is daarnaast dat ze veel meer spray veroorzaken. De regenbanden transporteren zoveel water de lucht in dat het zicht achter een F1 wagen ruk is. En de auto's zelf, vanwege grondeffect en beter aero, verplaatsen ook veel meer vocht dan vroeger.
Het probleem is niet het water op de baan, dat was vroeger nog wel eens. Nu is het probleem het water dat van de baan omhoog komt.
ok amberquote:Op zondag 9 oktober 2022 08:46 schreef Tijn het volgende:
[..]
Die tractor mag daar gewoon niet zijn wanneer er nog auto's op de baan zijn, zo simpel is het.
De auto's zijn te groot en te snel geworden en de terugkeer naar grondeffect maakt het probleem nog iets groter.quote:Op zondag 9 oktober 2022 08:46 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
Gaat er dan niet iets in de ontwikkeling van de auto gruwelijk mis? Het feit dat je nu niet kunt rijden begrijpt iedereen ergens wel.
Vroeger reden ze tot de hele baan een zwembad was, nu is het niet eens zware regen. Je kan niet op inters rijden als het echt heftig is.quote:Op zondag 9 oktober 2022 08:45 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Precies, dit was niet geel of dubbel geel maar de safetycar op de baan.quote:Op zondag 9 oktober 2022 08:47 schreef ChevyCaprice het volgende:
Gasly boos: “Een tractor terwijl ik volgas reed”
RIJ DAN NIET VOLGAS
Klinkt als een scam.quote:Op zondag 9 oktober 2022 08:48 schreef daNpy het volgende:
Volgend jaar kan ik naast Spa ook de Suzuka experience aanbieden!
@:nattekat
Ik zit vol koffie, man. Alsof ik nog kan slapen.quote:Op zondag 9 oktober 2022 08:48 schreef DX11 het volgende:
Zeg alsjeblieft gewoon het gaat niet verder vandaag. Dan kunnen we tenminste naar bed.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |