SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
n en uit, ik vind jou stoer. Niet altijd eens, maar zo gaat dat.quote:Op zaterdag 8 oktober 2022 23:56 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik modereer hier niet h
Maakt niet uit. On we go!
Ja ik word er wel een beetje moe van dat er een slotje komt op zo'n belangrijk topic?quote:
Ja zo gaat dat. Ik vind het ook fijn hier. Likewisequote:Op zaterdag 8 oktober 2022 23:58 schreef Pokkehandtas het volgende:
[..]
n en uit, ik vind jou stoer. Niet altijd eens, maar zo gaat dat.
Waar over?quote:Op zondag 9 oktober 2022 00:00 schreef Stoorzendert het volgende:
Niets naar jou @:Capricia maar geef mensen een waarschuwing ofzo?
Ja ben ik nu gek of zat er ff een slotje op dit topic? Zoals al vaker deze weekquote:
De hoeveelste is dit?quote:Op zondag 9 oktober 2022 00:00 schreef cosmosis het volgende:
Een goede face voor de kermis boksbal.
[ twitter ]
Mods posten er gewoon doorheen. Wissen randomquote:Op zondag 9 oktober 2022 00:02 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ja ben ik nu gek of zat er ff een slotje op dit topic? Zoals al vaker deze week
Dat zal het zijnquote:Op zondag 9 oktober 2022 00:04 schreef Pokkehandtas het volgende:
[..]
Mods posten er gewoon doorheen. Wissen random
Ich bin nur ein armer Wandergesellquote:Op zondag 9 oktober 2022 00:02 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ja ben ik nu gek of zat er ff een slotje op dit topic? Zoals al vaker deze week
Nee joh, tuurlijk niet, gekkie, ben wel erger gewendquote:Op zondag 9 oktober 2022 00:05 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Dat zal het zijnIk heb overigens geen probleem met jou hoor. We hebben misschien een andere mening. That's it!
No hard feelings
Helegaar niet! Je ben hier een blauwe!quote:Op zondag 9 oktober 2022 00:05 schreef capricia het volgende:
[..]
Ich bin nur ein armer Wandergesell
Ik modereer hier niet, h. Ben slechts user.
Zo ziet de onderklasse van Rusland er dus uit. Weten we dat ook weer.quote:Op zaterdag 8 oktober 2022 22:45 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Radeloos, redeloos, reddeloos.
Aan het aantal blikjes op de uniformen ligt het in elk geval allemaal niet..quote:Op zondag 9 oktober 2022 00:00 schreef cosmosis het volgende:
Een goede face voor de kermis boksbal.
[ twitter ]
Is dat nu qua tactiek Amerikaans of Russisch, dat ik niet verantwoordelijk ben voor het gevechts battalion in NWS?quote:Op zondag 9 oktober 2022 00:06 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Helegaar niet! Je ben hier een blauwe!
Je bent blauw dus sta je achter het Fok-beleid en aangezien ik hier nog steeds ben zal het een beetje in het midden zitten. Je bent normaal. En daar zal je het mee moeten doen.quote:Op zondag 9 oktober 2022 00:10 schreef capricia het volgende:
[..]
Is dat nu qua tactiek Amerikaans of Russisch, dat ik niet verantwoordelijk ben voor het gevechts battalion in NWS?
Dat is meer Amerikaans, dus je mag blijvenquote:Op zondag 9 oktober 2022 00:10 schreef capricia het volgende:
[..]
Is dat nu qua tactiek Amerikaans of Russisch, dat ik niet verantwoordelijk ben voor het gevechts battalion in NWS?
Putin is aardig stil zo na na zijn verjaardag... Oekrane heeft hem nog zo'n groot cadeau gegevenquote:Op zondag 9 oktober 2022 00:13 schreef capricia het volgende:
Is er al een commentaar van Solovyev en co? Op de gebeurtenissen van vandaag.
Ik vind het ook bijzonder. Maar goed, ze is bijna 80 en fijn dat ze social media heeft weten te vinden.quote:
Mooi is de Krim wel, dat zag ik pas na een item over Oekrane en de Krim van die Belg. Euh hoe heet ie?quote:
Het lijkt me dat we daar straks in Euro's kunnen betalen. Nog even geduld mijn beste Lospedrosa.quote:Op zondag 9 oktober 2022 00:22 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Mooi is de Krim wel, dat zag ik pas na een item over Oekrane en de Krim van die Belg. Euh hoe heet ie?
Denk eerder Dollars. Die Amerikanen hebben alles tot in de puntjes uitgeplozenquote:Op zondag 9 oktober 2022 00:25 schreef capricia het volgende:
[..]
Het lijkt me dat we daar straks in Euro's kunnen betalen. Nog even geduld mijn beste Lospedrosa.
Ik kon 10 jaar geleden al met dollars betalen in Oekraine dus zo bijzonder zou dat niet zijn, dat had overigens niets met de Amerikanen te maken maar alles met de lokale munt.quote:Op zondag 9 oktober 2022 00:26 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Denk eerder Dollars. Die Amerikanen hebben alles tot in de puntjes uitgeplozen
Volgens de Russische propaganda is het tot aan Vladivostok n groot Euraziatisch continent.quote:Op zondag 9 oktober 2022 00:26 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Mij ervaring in Oost-Europa is dat je overal met Euro's kan betalen. Maar over het algemeen is het beter om met de lokale munteenheid te betalen want anders ben je 99 van de 100 keer duurdere uit.quote:Op zondag 9 oktober 2022 00:28 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik kon 10 jaar geleden al met dollars betalen in Oekraine dus zo bijzonder zou dat niet zijn, dat had overigens niets met de Amerikanen te maken maar alles met de lokale munt.
Die kwam van de Russische kant. Vaag toch?quote:Op zondag 9 oktober 2022 00:33 schreef Stoorzendert het volgende:
Ik neig er toch naar dat de Krimbrug een zelfmoordaanslag is geweest.... Ik sta daar niet helemaal achter. Of was het een raket? Het lijkt er echt op dat die truck ontploft toch?
Indertijd was de Hrivna niet buiten de Oekraine te kopen of te verkopen waardoor de koers nogal...eh...onbetrouwbaar was, als je in dollars betaalde (en liefst op een rekening buiten Oekraine) dan vermeed je de lokale munt problematiek.quote:Op zondag 9 oktober 2022 00:34 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Mij ervaring in Oost-Europa is dat je overal met Euro's kan betalen. Maar over het algemeen is het beter om met de lokale munteenheid te betalen want anders ben je 99 van de 100 keer duurdere uit.
Of gewoon euro’s wisselen voor een betere koers bij die oude zielige man met pak geld naast de pinautomaat.quote:Op zondag 9 oktober 2022 00:34 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Mij ervaring in Oost-Europa is dat je overal met Euro's kan betalen. Maar over het algemeen is het beter om met de lokale munteenheid te betalen want anders ben je 99 van de 100 keer duurdere uit.
Deze mevrouw is zo te horen nogal in de war. Dus, ze vind het hypocriet dat de goegemeente het goed vindt dat Oekraine zich verdedigt en dan iets over Palestina ofzo en tegelijk ook tegen elke oorlog, terwijl ze niet ziet dat op je rug met je benen wijd liggen terwijl je niet verkracht wil worden niet de meest ideale strategie is.quote:Op zondag 9 oktober 2022 00:34 schreef Lospedrosa het volgende:
[ twitter ]
Mevrouw is het niet eens met een beetje weerstand.
Het is onwaarschijnlijk dat 'ie achter het front is afgeschoten. Dat is meer dan 350km. Het is ook onwaarschijnlijk dat het van zee is afsgeschoten. De rest is ook onwaarschijnlijk... Was het een raket, of een truck (zelfmoordaanslag) die ontplofte? De beelden zijn vrij vaag, maar de explosie was wel direct bij die vrachtwagen toch?quote:Op zondag 9 oktober 2022 00:34 schreef capricia het volgende:
[..]
Die kwam van de Russische kant. Vaag toch?
Als je eigenaar wilt zijn van oude Wit-Russische Roebels moet je dat vooral doen. Praag staat er bekent om.quote:Op zondag 9 oktober 2022 00:35 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Of gewoon euro’s wisselen voor een betere koers bij die oude zielige man met pak geld naast de pinautomaat.
quote:Op zondag 9 oktober 2022 00:38 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Als je eigenaar wilt zijn van oude Wit-Russische Roebels moet je dat vooral doen. Praag staat er bekent om.
Als dit soort acties uit Russische geledingen zelf komen zou dat eigenlijk het beste nieuws zijn. Dat betekent dat er alleen maar meer druk op Vlad komt te staan en een interne strijd en escalatie of al gaande is of wordt bespoedigdquote:Op zondag 9 oktober 2022 00:34 schreef capricia het volgende:
[..]
Die kwam van de Russische kant. Vaag toch?
Weet niet of het nu nog steeds het geval is maar aan het begin van de oorlog kond je ook nergens Hrivna wisselen omdat de munt compleet was ingestort. Was toen in het nieuws dat het alleen in Berlijn kon. Maar ik bedoel Tsjechi, Polen, Hongarije enzovoort.quote:Op zondag 9 oktober 2022 00:35 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Indertijd was de Hrivna niet buiten de Oekraine te kopen of te verkopen waardoor de koers nogal...eh...onbetrouwbaar was, als je in dollars betaalde (en liefst op een rekening buiten Oekraine) dan vermeed je de lokale munt problematiek.
Eerste indruk die ik van dat filmpje kreeg was dat explosie vr de truck gebeurde (als we het over de zelfde truck hebben). De truck zelf was nog zichtbaar terwijl de lichtflits al vormde.quote:Op zondag 9 oktober 2022 00:33 schreef Stoorzendert het volgende:
Ik neig er toch naar dat de Krimbrug een zelfmoordaanslag is geweest.... Ik sta daar niet helemaal achter. Of was het een raket? Het lijkt er echt op dat die truck ontploft toch?
Eeeeuhm Duitsland wil te graag wat goedmaken omdat ze de domme geitewollensokken financier zijn van deze oorlog, die hebben slechts kogels voor 2 dagen oorlog las ik ergens.quote:Op zondag 9 oktober 2022 00:49 schreef capricia het volgende:
Duitsland is echt wel een major supplier. Fijn!
Huh?quote:Op zondag 9 oktober 2022 00:51 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Eeeeuhm Duitsland wil te graag wat goedmaken omdat ze de domme geitewollensokken financier zijn van deze oorlog, die hebben slechts kogels voor 2 dagen oorlog las ik ergens.
Ja dat bedoel ik maar Duitsland heeft simpelweg geen munitie om zichzelf te verdedigen, laat staan om weg te geven.quote:Op zondag 9 oktober 2022 00:52 schreef capricia het volgende:
[..]
Huh?
Ze zijn na de VS en de UK de grootste leveranciers voor Oekrane.
En de grootste afnemers van Rusland al decennia.quote:Op zondag 9 oktober 2022 00:52 schreef capricia het volgende:
[..]
Huh?
Dat is heel jammer ja. Idem voor Nederland. Defensie jaren lang uitgekleed.quote:Op zondag 9 oktober 2022 00:53 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ja dat bedoel ik maar Duitsland heeft simpelweg geen munitie om zichzelf te verdedigen, laat staan om weg te geven.
Dan is dat maar net in augustus was het Polen nog.quote:Op zondag 9 oktober 2022 00:52 schreef capricia het volgende:
[..]
Huh?
Nu die gaspijpen opgeblazen zijn heeft die Scholz inderdaad 0 reden om naar de pijpen van Poetin te dansen inderdaad. Deze hele oorlog laat echter wel zien hoe de wereldpolitiek in elkaar steekt, waarbij een grote tweestrijd tussen geldgraaien (Scholz/Orban/Bolsonaro) en de macht, humantitaire doeleinden geloof ik niet in (de rest vd wereld) zich ontwikkelt!quote:Op zondag 9 oktober 2022 00:49 schreef capricia het volgende:
Duitsland is echt wel een major supplier. Fijn!
De grootste wapenleveranties voor Oekrane komen natuurlijk van Rusland. Met al dat achtergelaten materiaal.quote:Op zondag 9 oktober 2022 00:53 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
En de grootste afnemers van Rusland al decennia.
Dat is echt onzin.quote:Op zondag 9 oktober 2022 00:55 schreef cosmosis het volgende:
[..]
Nu die gaspijpen opgeblazen zijn heeft die Scholz inderdaad 0 reden om naar de pijpen van Poetin te dansen inderdaad. Deze hele oorlog laat echter wel zien hoe de wereldpolitiek in elkaar steekt, waarbij een grote tweestrijd tussen geldgraaien (Scholz/Orban/Bolsonaro) en de macht, humantitaire doeleinden geloof ik niet in (de rest vd wereld) zich ontwikkelt!
Nou eigenlijk maakt mij dat niet uit. Belangrijk is dat er veel goed materieel geleverd wordt. Of het nu Pools of Duits is.quote:Op zondag 9 oktober 2022 00:55 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Dan is dat maar net in augustus was het Polen nog.
DL zelf voldoet inderdaad aan zn verplichtingen, wel nadat er enorme druk op Scholz is gelegdquote:Op zondag 9 oktober 2022 00:58 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat is echt onzin.
DL levert na de VS en de UK gewoon het meeste. Los van Nordstream. Daarvoor ook al.
https://www.oryxspioenkop(...)tary-aid-to.html?m=1
Ja het is heel onduidelijk. De explosie lijkt wel van de truck te komen. Maar de vonken die je ziet lijken ergens anders vandaan te komen. En het is die truck (althans zo lijkt het) die ze eerder inspecteerde. Jammer dat er geen geluid bij is. Want dan kun je daar misschien een raket op horen ofzo.quote:Op zondag 9 oktober 2022 00:50 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Eerste indruk die ik van dat filmpje kreeg was dat explosie vr de truck gebeurde (als we het over de zelfde truck hebben). De truck zelf was nog zichtbaar terwijl de lichtflits al vormde.
Mocht het wel de truck zijn geweest, hoe groot is de kans dat het een hilarisch ongeluk was van een Russisch ammunitie transport dat precies op het goede moment besloot voortijdig kaboom te gaan?Het was wel echt een gigantische knal.
Ze kwamen pas laat op gang. In dit rapport (maar is maar tot augustus 3) stonden ze op de 4de plek.quote:Op zondag 9 oktober 2022 01:01 schreef capricia het volgende:
[..]
Nou eigenlijk maakt mij dat niet uit. Belangrijk is dat er veel goed materieel geleverd wordt. Of het nu Pools of Duits is.
Ik vind alleen het idee dat DL een beetje pacifistisch niets doet, echt onzin. En daar ageer ik tegen. Met bronnen.![]()
Ze leveren echt veel. Alleen vertellen ze dat niet altijd.
Ik heb nog steeds een beetje een vaag gevoel bij Duitsland. Leveren ze nu wel goed spul of niet? het is altijd zo terughoudend bij die Scholz...quote:Op zondag 9 oktober 2022 01:06 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Ze kwamen pas laat op gang. In dit rapport (maar is maar tot augustus 3) stonden ze op de 4de plek.
https://www.ifw-kiel.de/t(...)?cookieLevel=not-set
Maar in het begin deden ze wel moeilijk. Ik weet nog dat ze in het begin ook moeilijk deden over de Panzerfaust die Nederland wou leveren omdat Duitsland de goedkeuring moest geven. Polen heeft een berg Krap artillerie gegeven wat een beetje hetzelfde is als die Duitse mobiele artillerie maar dan ontwikkeld door de Polen.
Hoezo, hebben wij hier weinig last van gehad, toen met Tsjernobylquote:Op zondag 9 oktober 2022 01:08 schreef cosmosis het volgende:
Het bombarderen van de Zaporizhzhia Nuclear Power Plant blijft wel een rode draad in deze oorlog, hopelijk eindigt het Poetin regime niet in een vergelijkbaar Chernobyl drama....
[ twitter ]
Chernobyl was ook niet zo erg als voorgespiegeld. Desalnietemin, niet best om een kerncentrale te bombarderen, maar denk niet dat we daar hier zoveel last van hebben. Dus gewoon tegen Putin zeggen "boeien?"quote:Op zondag 9 oktober 2022 01:08 schreef cosmosis het volgende:
Het bombarderen van de Zaporizhzhia Nuclear Power Plant blijft wel een rode draad in deze oorlog, hopelijk eindigt het Poetin regime niet in een vergelijkbaar Chernobyl drama....
[ twitter ]
Duitsland heeft helemaal geen verplichtingen hier ...quote:Op zondag 9 oktober 2022 01:01 schreef cosmosis het volgende:
[..]
DL zelf voldoet inderdaad aan zn verplichtingen, wel nadat er enorme druk op Scholz is gelegd
Nee wij niet, net als wij momenteel weinig last hebben van dit hele gedoe (als je niet aan de onderkant van de maatschappij zit en moeite hebt met een paar 100 euro extra lastenquote:Op zondag 9 oktober 2022 01:10 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Hoezo, hebben wij hier weinig last van gehad, toen met Tsjernobyl
Maar wel meteen in maart(!) het Duitse defensie budget vergroot met 100 miljard.quote:Op zondag 9 oktober 2022 01:06 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Ze kwamen pas laat op gang. In dit rapport (maar is maar tot augustus 3) stonden ze op de 4de plek.
https://www.ifw-kiel.de/t(...)?cookieLevel=not-set
Maar in het begin deden ze wel moeilijk. Ik weet nog dat ze in het begin ook moeilijk deden over de Panzerfaust die Nederland wou leveren omdat Duitsland de goedkeuring moest geven. Polen heeft een berg Krap artillerie gegeven wat een beetje hetzelfde is als die Duitse mobiele artillerie maar dan ontwikkeld door de Polen.
GMTAquote:Op zondag 9 oktober 2022 01:10 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Hoezo, hebben wij hier weinig last van gehad, toen met Tsjernobyl
Geen idee of iets goed of slecht is. Daar zijn andere die meer verstand van hebben dan ik. Maar veel leveren wel oude spullen. Dat hoeft niet slecht te werken maar soms is het voor een land een mooi moment om er van af te komen (geen onderhoud enzovoort meer voor nodig) en Oekrane kan het goed gebruiken. Dus voor beide een win win situatie. Sommige oude Oostblok landen hebben bijvoorbeeld hun oude sovjet tanks gegeven aan Oekrane en zelf nieuwe tanks besteld/gekocht/gekregen.quote:Op zondag 9 oktober 2022 01:10 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ik heb nog steeds een beetje een vaag gevoel bij Duitsland. Leveren ze nu wel goed spul of niet? het is altijd zo terughoudend bij die Scholz...
Welke verplichtingen precies?quote:Op zondag 9 oktober 2022 01:01 schreef cosmosis het volgende:
[..]
DL zelf voldoet inderdaad aan zn verplichtingen, wel nadat er enorme druk op Scholz is gelegd
Wat is dit nu voor een onzin. Dat weet Putin natuurlijk ook. Dat is zoals een nuke gooien. Hij doet het wel of niet. Een Kerncentrale kapotmaken lijkt me nog onwaarschijnlijker dan een Nuke gooienquote:Op zondag 9 oktober 2022 01:14 schreef cosmosis het volgende:
[..]
Nee wij niet, net als wij momenteel weinig last hebben van dit hele gedoe (als je niet aan de onderkant van de maatschappij zit en moeite hebt met een paar 100 euro extra lasten) Toch is het erg treurig als je je verdiept in de geschiedenis van Chernobyl, en gun je het niemand die in een straal van 100 km leeft.
De verplichtingen als grootste economische macht in Europa om het voortouw te nemen tegen deze oorlog. Het is vrij belangrijk voor het voortbestaan van de EU. Het is de eerste echte test in het bestaan van de EU. Rusland gokt erop dat deze test niet wordt doorstaan.quote:
Nja, dat was niet helemaal wat ik bedoelde. De Duitsers hebben natuurlijk 'Rheinmetall'. Daar komt 'state of the art' materiaal vandaan. Maak je maar geen zorgen; de Duitsers kunnen nog steeds de beste wapens maken. Ze sturen het ook, maar het gaat me er meer om dat Scholz er maar niet voor uit komtquote:Op zondag 9 oktober 2022 01:16 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Geen idee of iets goed of slecht is. Daar zijn andere die meer verstand van hebben dan ik. Maar veel leveren wel oude spullen. Dat hoeft niet slecht te werken maar soms is het voor een land een mooi moment om er van af te komen (geen onderhoud enzovoort meer voor nodig) en Oekrane kan het goed gebruiken. Dus voor beide een win win situatie. Sommige oude Oostblok landen hebben bijvoorbeeld hun oude sovjet tanks gegeven aan Oekrane en zelf nieuwe tanks besteld/gekocht/gekregen.
Ik ben blij dat ze wakker geworden zijn. Liever dat ze Oekrane steunen dan dat Rheinmetall weer een nieuw opleidingscentrum maakt in Rusland onder een vage constructie.quote:Op zondag 9 oktober 2022 01:14 schreef capricia het volgende:
[..]
Maar wel meteen in maart(!) het Duitse defensie budget vergroot met 100 miljard.
En nu de derde leverancier zijn.
En alle cordinatie vanuit Ramstein.
Ik neem overigens aan dat alle leveranties in overleg gaan met de VS.
Het is ook gewoon niet slim om het materieel wat je levert in een Excel sheet te zetten voor het publiek.quote:Op zondag 9 oktober 2022 01:21 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Nja, dat was niet helemaal wat ik bedoelde. De Duitsers hebben natuurlijk 'Rheinmetall'. Daar komt 'state of the art' materiaal vandaan. Maak je maar geen zorgen; de Duitsers kunnen nog steeds de beste wapens maken. Ze sturen het ook, maar het gaat me er meer om dat Scholz er maar niet voor uit komt
Het is makkelijker onder de noemer van een false flag zonder de NAVO op zn dak te krijgen...Acties als de Crimea brug opblazen of een Nucleaire powerplant van binnenuit vernietigen gebeurt stapsgewijs dan met atoombommen gooien. Prima politieke drukmiddelenquote:Op zondag 9 oktober 2022 01:17 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Wat is dit nu voor een onzin. Dat weet Putin natuurlijk ook. Dat is zoals een nuke gooien. Hij doet het wel of niet. Een Kerncentrale kapotmaken lijkt me nog onwaarschijnlijker dan een Nuke gooien
Ik weet dat Rheinmetall en Marder top spul hebben. Maar volgens mij is tot nu toe alleen wat echt modern spul is wat geleverd is zijn de Himars, Javalin en Nlaws en drones. Kan wat gemist hebben.quote:Op zondag 9 oktober 2022 01:21 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Nja, dat was niet helemaal wat ik bedoelde. De Duitsers hebben natuurlijk 'Rheinmetall'. Daar komt 'state of the art' materiaal vandaan. Maak je maar geen zorgen; de Duitsers kunnen nog steeds de beste wapens maken. Ze sturen het ook, maar het gaat me er meer om dat Scholz er maar niet voor uit komt
Noblesse oblige?quote:Op zondag 9 oktober 2022 01:21 schreef cosmosis het volgende:
[..]
De verplichtingen als grootste economische macht in Europa om het voortouw te nemen tegen deze oorlog. Het is vrij belangrijk voor het voortbestaan van de EU. Het is de eerste echte test in het bestaan van de EU. Rusland gokt erop dat deze test niet wordt doorstaan.
De volledige specs niet natuurlijk. Maar je moet er toch een beetje mee pochenquote:Op zondag 9 oktober 2022 01:23 schreef capricia het volgende:
[..]
Het is ook gewoon niet slim om het materieel wat je levert in een Excel sheet te zetten voor het publiek.
Oekrane wil ook graag moderne westerse tanks.quote:Op zondag 9 oktober 2022 01:26 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Ik weet dat Rheinmetall en Marder top spul hebben. Maar volgens mij is tot nu toe alleen wat echt modern spul is wat geleverd is zijn de Himars, Javalin en Nlaws en drones. Kan wat gemist hebben.
Blijft grappig hoe sommige mensen altijd weer alles aan de VS verwijten...quote:Op zondag 9 oktober 2022 00:26 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Geeft wat denkwerk voor Putin toch? Als Rheinmetall of wat dan ook het echte spul gaat leveren?quote:Op zondag 9 oktober 2022 01:26 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Ik weet dat Rheinmetall en Marder top spul hebben. Maar volgens mij is tot nu toe alleen wat echt modern spul is wat geleverd is zijn de Himars, Javalin en Nlaws en drones. Kan wat gemist hebben.
Ik verwijt de VS helemaal niets. Ik ben juist blij dat we een land als de VS aan onze kant hebben. Wij (Europa) misbruiken de VS zelfs in mijn meningquote:Op zondag 9 oktober 2022 01:33 schreef Wantie het volgende:
[..]
Blijft grappig hoe sommige mensen altijd weer alles aan de VS verwijten...
Zelensky bedankt de landen die flink leveren maandelijks. En NL zat daar bijvoorbeeld regelmatig bij.quote:Op zondag 9 oktober 2022 01:31 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
De volledige specs niet natuurlijk. Maar je moet er toch een beetje mee pochen
Prima toch?quote:Op zondag 9 oktober 2022 01:35 schreef capricia het volgende:
[..]
Zelensky bedankt de landen die flink leveren maandelijks. En NL zat daar bijvoorbeeld regelmatig bij.
Lijkt mij genoeg info.
Ja. Fijn.quote:
Nee, maar dat zeg ik ook niet. Dat zijn geruchten die rondgaan. Volgens mij is Duitsland een van de grootste leveranciers. Die Scholz is alleen een rare gast...quote:Op zondag 9 oktober 2022 01:37 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Fijn.
Dat gezeur echter dat Duitsland niets zou leveren is ook echt onzin.
Zeker geen verplichting, en voor de escalatie in Ukraine was ik totaal ombekend met het gegeven dat Duitsland sinds de 2e wereldoorlog een zeer gelimiteerde achter de rug gebonden militaire krijgsmacht hanteert. Op basis daarvan snap ik de terughoudendheid zeker wel. De naiviteit van Duitsland, maar eigenlijk heel de EU om extreme afhankelijkheid te creeeren door voor gratis geld te gaan (waar maak ik mij eigenlijk illusies om, we verhuizen gewoon naar India/China qua afhankelijkheid, om de reden is goedkoop!)quote:Op zondag 9 oktober 2022 01:30 schreef capricia het volgende:
[..]
Noblesse oblige?
Ja. Eens.
Al is het natuurlijk geen verplichting zwart op wit. En wat achter de hand houden voor de defensie van de EU/Duitsland zelf, snap ik ook.
Overigens had ik in het begin ook de hoop dat Rusland wel met diplomatie tot reden gebracht kon worden. Maar helaas..
quote:Op zondag 9 oktober 2022 01:38 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Nee, maar dat zeg ik ook niet. Dat zijn geruchten die rond gaan. Volgens mij is Duitsland een van de grootste leveranciers. Die Scholz is alleen een rare gast...
Ik had ergens gelezen dat de VS niet negatief in staat om tanks te leveren maar er zitten nogal wat haken en ogen aan. Het grootste probleem is onderhoud en reserve onderdelen. Als je tanks niet goed onderhoud staan ze net zo als de Russische tanks vrij snel stil. Oekrane heeft ervaring met de oude Sovjet tanks omdat ze die zelf hebben. Maar voor de Amerikaanse tanks hebben ze wel training nodig. Dat zal ook gelden voor de Leopard tanks die Duisland dan zou kunnen leveren. Dus je moet Oekraners trainen om die tanks te onderhouden, te bedienen maar ook zorgen voor de logistiek voor reserveonderdelen.quote:Op zondag 9 oktober 2022 01:32 schreef capricia het volgende:
[..]
Oekrane wil ook graag moderne westerse tanks.
Komen die er (zijn de Oekraeners in training) of zeggen de VS en DL beiden Nee?
Thanks.quote:Op zondag 9 oktober 2022 01:39 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Ik had ergens gelezen dat de VS niet negatief in staat om tanks te leveren maar er zitten nogal wat haken en ogen aan. Het grootste probleem is onderhoud en reserve onderdelen. Als je tanks niet goed onderhoud staan ze net zo als de Russische tanks vrij snel stil. Oekrane heeft ervaring met de oude Sovjet tanks omdat ze die zelf hebben. Maar voor de Amerikaanse tanks hebben ze wel training nodig. Dat zal ook gelden voor de Leopard tanks die Duisland dan zou kunnen leveren. Dus je moet Oekraners trainen om die tanks te onderhouden, te bedienen maar ook zorgen voor de logistiek voor reserveonderdelen.
Ik weet dat een tijdje terug er nog verbazing was in dit topic dat eigenlijk van de panzer howitzer 2000 maar 50% actief is aan het front. De rest was in onderhoud enzovoort. Dat heeft vooral daar mee te maken. @AchJa had ook wel is wat dingen over geschreven dat militair materiaal erg snel slijt omdat het gewoon erg intensief wordt gebruikt.quote:
Ja er zit nogal een verschil tussen een tank met een Dieselmotor en een met een turbinemotorquote:Op zondag 9 oktober 2022 01:39 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Ik had ergens gelezen dat de VS niet negatief in staat om tanks te leveren maar er zitten nogal wat haken en ogen aan. Het grootste probleem is onderhoud en reserve onderdelen. Als je tanks niet goed onderhoud staan ze net zo als de Russische tanks vrij snel stil. Oekrane heeft ervaring met de oude Sovjet tanks omdat ze die zelf hebben. Maar voor de Amerikaanse tanks hebben ze wel training nodig. Dat zal ook gelden voor de Leopard tanks die Duisland dan zou kunnen leveren. Dus je moet Oekraners trainen om die tanks te onderhouden, te bedienen maar ook zorgen voor de logistiek voor reserveonderdelen.
De VS heeft het nu voor het zeggen. Gaat niet gebeuren denk ik. Tenzij enorme goede voorwaarden voor de VSquote:
Eens, en dat heeft Putin ook wel door. Hij noemt het niet voor niets een 'oorlog' met het westen en / of de NAVOquote:Op zondag 9 oktober 2022 01:50 schreef capricia het volgende:
Ik zie eerder VS-rusland gesprekken. Want daar gaat deze oorlog in essentie wel heen.
Hoe eerder ze praten, hoe beter wat mij betreft.quote:Op zondag 9 oktober 2022 01:52 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Eens, en dat heeft Putin ook wel door. Hij noemt het niet voor niets een 'oorlog' met het westen en / of de NAVO
Ik heb weinig verstand van moderne tanks. Ik heb altijd veel interesse gehad in WO2 dus ik weet waarom de t-34 een top tank was, de Tiger tank een over ontwikkeld prut tank was en de Sherman een wegwerp tank was.quote:Op zondag 9 oktober 2022 01:48 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ja er zit nogal een verschil tussen een tank met een Dieselmotor en een met een turbinemotor![]()
*uiteindelijk niet zo heel handig van de Amerikanen om juist deze tank in te zetten in een woestijn, want een turbine heeft nogal veel lucht nodig(ergo heeeeel veel zand in de turbine...)
Er zal niet meer gepraat worden. Hoe eerder Putin aan een touwtje hangt of zichtzelf door zijn kop schiet hoe beterquote:Op zondag 9 oktober 2022 01:54 schreef capricia het volgende:
[..]
Hoe eerder ze praten, hoe beter wat mij betreft.
Ik heb ook geen idee, volgens mij zijn tanks sowieso overbodig op het slagveld i.v.m. drones enz. maar Oekrane en Rusland gebruiken ze wel.quote:Op zondag 9 oktober 2022 02:00 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Ik heb weinig verstand van moderne tanks. Ik heb altijd veel interesse gehad in WO2 dus ik weet waarom de t-34 een top tank was, de Tiger tank een over ontwikkeld prut tank was en de Sherman een wegwerp tank was.
Ik mis een land in dat lijstje.quote:
Dat lijkt me wat vergezocht allemaal hoor ..quote:Op zondag 9 oktober 2022 01:21 schreef cosmosis het volgende:
[..]
De verplichtingen als grootste economische macht in Europa om het voortouw te nemen tegen deze oorlog. Het is vrij belangrijk voor het voortbestaan van de EU. Het is de eerste echte test in het bestaan van de EU. Rusland gokt erop dat deze test niet wordt doorstaan.
Omdat Oekrane niks te zeggen heeft uiteindelijk. In de essentie bepalen gewoon de big players, ook al lijkt dat niet zo.quote:Op zondag 9 oktober 2022 01:48 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Hoezo wil ie Oekrane er niet bij hebben? Dat is toch raar?
Zolang die drones geen 120mm kanonnen meedragen is de tank nog niet overbodigquote:Op zondag 9 oktober 2022 02:05 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ik heb ook geen idee, volgens mij zijn tanks sowieso overbodig op het slagveld i.v.m. drones enz. maar Oekrane en Rusland gebruiken ze wel.
Maar als ik zoiets als een Duitse tanks als hieronder zie of een Abrams M1 tank zoals te Amerikanen hebben dat is dat heel wat geavanceerder dan waar Rusland mee voor de dag komt. Ze hebben wel zoiets; De T14 Armata, maar daar bestaan er maar een stuk op 14 van...
Over de Armata had ik gelezen dat ze er 8 hebben en maar 3 die werken. Maar van de T-90M hebben we ook nog weinig van gezien. Ik denk dat ze niet zoveel moderne tanks hebben (of die werken). Ook omdat ze nu al de t-62 naar het front sturen.quote:Op zondag 9 oktober 2022 02:05 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ik heb ook geen idee, volgens mij zijn tanks sowieso overbodig op het slagveld i.v.m. drones enz. maar Oekrane en Rusland gebruiken ze wel.
Maar als ik zoiets als een Duitse tanks als hieronder zie of een Abrams M1 tank zoals te Amerikanen hebben dat is dat heel wat geavanceerder dat waar Rusland mee voor de dag komen. Ze hebben wel zoiets; De T14 Armata, maar daar bestaan er maar een stuk op 14 van...
Rusland is geen grote speler. Poetin is een opgefokte pompbediende met misschien wat oude nukes.quote:Op zondag 9 oktober 2022 02:09 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Omdat Oekrane niks te zeggen heeft uiteindelijk. In de essentie bepalen gewoon de big players, ook al lijkt dat niet zo.
'Grotere' speler dan Oekrane. Anders hadden ze ipv Rusland Oekrane wel uitgenodigd voor het ronde tafel gesprek.quote:Op zondag 9 oktober 2022 02:28 schreef Ulx het volgende:
[..]
Rusland is geen grote speler. Poetin is een opgefokte pompbediende met misschien wat oude nukes.
Oneens. Als VS de steun terugtrekt wordt het wel veel moeilijker, dus de VS heeft een grote vinger in de pap.quote:Op zondag 9 oktober 2022 02:09 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Omdat Oekrane niks te zeggen heeft uiteindelijk. In de essentie bepalen gewoon de big players, ook al lijkt dat niet zo.
Ja die T 90quote:Op zondag 9 oktober 2022 02:10 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Over de Armata had ik gelezen dat ze er 8 hebben en maar 3 die werken. Maar van de T-90M hebben we ook nog weinig van gezien. Ik denk dat ze niet zoveel moderne tanks hebben (of die werken). Ook omdat ze nu al de t-62 naar het front sturen.
De VS bepaalt alles daar. De troepenbewegingen, het materiaal wat ze krijgen of in mogen zetten, etc. Het is een klassieke proxy oorlogquote:Op zondag 9 oktober 2022 02:40 schreef Perrin het volgende:
[..]
Oneens. Als VS de steun terugtrekt wordt het wel veel moeilijker, dus de VS heeft een grote vinger in de pap.
Maar niks te zeggen over eigen toekomst is natuurlijk en gelukkig onzin.
Heb je enig bewijs voor deze duimzuigerij? Of is dit weer het gebruikelijke nachtelijke onderbuikgereutel?quote:Op zondag 9 oktober 2022 02:44 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
De VS bepaalt alles daar. De troepenbewegingen, het materiaal wat ze krijgen of in mogen zetten, etc. Het is een klassieke proxy oorlog
Nee staat eigenlijk overal. Oekrane krijgt intel en instructies vanuit de VS. Denk je nu echt dat ze dit op eigen houtje kunnen?quote:Op zondag 9 oktober 2022 02:45 schreef Perrin het volgende:
[..]
Heb je enig bewijs voor deze duimzuigerij? Of is dit weer het gebruikelijke nachtelijke onderbuikgereutel?
Dus in het veld komen Oekraners Russen tegen, dan contacteren ze het lokale bevel, die vraagt de divisiecommandant, die stapt naar de generale staf, die vraagt de politiek, die schakelt de ambassade in DC in, de anbassadeur stapt naar het WH, daarvandaan gaat het naar het Pentagon en daar wordt een advies genomen dat dan weer terug gaat in die keten?quote:Op zondag 9 oktober 2022 02:44 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
De VS bepaalt alles daar. De troepenbewegingen, het materiaal wat ze krijgen of in mogen zetten, etc. Het is een klassieke proxy oorlog
Ik word zo moe van dat soort simpele gastjes die niet kunnen voorstellen dat Oekraners wel zelf kunnen nadenken, meningen en voorkeuren hebben.quote:Op zondag 9 oktober 2022 02:49 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dus in het veld komen Oekraners Russen tegen, dan contacteren ze het lokale bevel, die vraagt de divisiecommandant, die stapt naar de generale staf, die vraagt de politiek, die schakelt de ambassade in DC in, de anbassadeur stapt naar het WH, daarvandaan gaat het naar het Pentagon en daar wordt een advies genomen dat dan weer terug gaat in die keten?
Intel krijgen ze zeker, dat is geen geheim. Maar het Russische leger stelt gewoon niks voor, dat is de voornaamste oorzaak dat die er niks van bakken. Ze zijn simpelweg inferieur. Materieel is waardeloos. Logistiek is het een zooitje. Ze hebben geen strategisch doel. Manschappen zijn slecht getraind en ga maar door. Pure armoe.quote:Op zondag 9 oktober 2022 02:47 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Nee staat eigenlijk overal. Oekrane krijgt intel en instructies vanuit de VS. Denk je nu echt dat ze dit op eigen houtje kunnen?
Nee, maar het is wel naef om te denken dat de VS de boel niet aanstuurt daar. De VS geeft Intel en zegt waar ze moeten zijn en met welke wapens. Het zou stom zijn als ze dat niet zouden doen.quote:Op zondag 9 oktober 2022 02:49 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dus in het veld komen Oekraners Russen tegen, dan contacteren ze het lokale bevel, die vraagt de divisiecommandant, die stapt naar de generale staf, die vraagt de politiek, die schakelt de ambassade in DC in, de anbassadeur stapt naar het WH, daarvandaan gaat het naar het Pentagon en daar wordt een advies genomen dat dan weer terug gaat in die keten?
Nou ja, dat bedoel ik. Zonder die steun wordt het heel lastig.quote:Op zondag 9 oktober 2022 02:40 schreef Perrin het volgende:
[..]
Oneens. Als VS de steun terugtrekt wordt het wel veel moeilijker, dus de VS heeft een grote vinger in de pap.
Maar niks te zeggen over eigen toekomst is natuurlijk en gelukkig onzin.
Er stond deze week ook zo'n lulverhaal in het Parool. Er zullen er steeds meer komen de komende tijd. Poetin loopt tenslotte gevaar alles kwijt te raken.quote:Op zondag 9 oktober 2022 03:17 schreef grrrrg het volgende:
https://www.newsweek.com/(...)pinion-1749740?amp=1
quote:Op zondag 9 oktober 2022 02:39 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
'Grotere' speler dan Oekrane. Anders hadden ze ipv Rusland Oekrane wel uitgenodigd voor het ronde tafel gesprek.
Opvallend, hij zegt dat heel Rusland in feite in oorlog is en dat iedereen bereid moet zijn om te worden gemobiliseerd.quote:
Dus Rusland betaalt niet meer voor de transitie van gas door Oekrane, waardoor diens overheidsfinancin verder onder druk komen te staan. De EU heeft 9 miljard aan steun tot eind dit jaar toegezegd, maar er is slechts 1 miljard uitgekeerd.quote:Op zondag 9 oktober 2022 04:22 schreef Za het volgende:
[ twitter ]
Berliner Zeitung:
De EU zou een mechanisme moeten opzetten waardoor geld automatisch maandelijks naar de Oekraense begroting kan stromen. Naast de kosten van de oorlog heeft Oekrane aanzienlijke liquiditeit nodig omdat het alle door de VS geleverde wapens moet betalen. De Lend and Lease Act 2022 vormt de basis van de samenwerking tussen Washington en Kiev. Het komt overeen met een soortgelijke overeenkomst die de VS in 1941 met Groot-Brittanni en de Sovjet-Unie sloten.
Oorlogsuitrusting, uitrusting en brandstof worden dan ook alleen uitgeleend of geleased door de Amerikaanse regering aan de partner en zouden na de oorlog moeten worden teruggegeven. Omdat oorlogsmaterieel meestal beschadigd of vernietigd wordt, hebben de wapens vaak pas schrootwaarde aan het einde van de oorlog. De Amerikaanse overheid heeft er dan ook belang bij dat Oekrane haar leasecontracten op tijd kan nakomen.
https://www.berliner-zeit(...)ngend-geld-li.271538
Wat onzin is, het voortbestaan van de EU hangt niet af van de steun aan Oekrane.quote:Op zondag 9 oktober 2022 01:21 schreef cosmosis het volgende:
[..]
Poetin eist dat de FSB de brug gaat beschermen, en volgens Rusland is het treinverkeer hervat.quote:Op zondag 9 oktober 2022 05:01 schreef Sunri5e het volgende:
Putin al gereageerd? Rijden de treinen alweer?
Dat laatste kan snel gecheckt worden toch?quote:Op zondag 9 oktober 2022 05:12 schreef Wantie het volgende:
[..]
Poetin eist dat de FSB de brug gaat beschermen, en volgens Rusland is het treinverkeer hervat.
oekraine heeft nu de beste gevechtseenheid ter wereld, alle tanks hebben internet aan boord, zet weten altijd waar ze zijn en de commandleiding weet waar iedere tank is en wie er aan boord isquote:Op zondag 9 oktober 2022 05:14 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
https://www.newsweek.com/(...)-just-insane-1750069
Wel een goed en mooi verhaal van een Amerikaanse soldaat die al een tijd woont in Polen met een Poolse vrouw en besloot om te gaan vechten in Oekrane van meet af aan.
Hoe en wat er zich ontwikkelde, hoe ook Oekrane eerst een hoop problemen had maar er van leerde waar Rusland is blijven hangen in zeer ouderwetse tijden, zij zich vooral lijken te richten op burgers en tijdens de strijd zelf de meeste Russische soldaten niet eens wapens hebben.
Absoluut krankzinnig op een hoop punten, Rusland gaat dit dan ook gewoon verliezen.
quote:De onderzoekscommissie meldde dat ten minste drie mensen zijn omgekomen als gevolg van een noodgeval op de Krimbrug . Vermoedelijk zijn dit passagiers van een auto die naast de opgeblazen vrachtwagen stond.
https://www.telegraaf.nl/(...)nval-loopt-verder-opquote:Het is nog steeds onduidelijk wie achter het opblazen van een deel van de brug zit.
Oekrane heeft de aanslag niet opgeist en zegt dat Rusland er zelf achter zit.
De ontploffing is het resultaat van een interne machtsstrijd in Moskou, stelde Kiev eerder.
De Russische president Vladimir Poetin heeft een betere beveiliging van de belangrijke Krimbrug bevolen.
Ook de leidingen en installaties die de Krim van aardgas en stroom voorzien, moeten beter worden bewaakt.
De Russische veiligheidsdienst FSB wordt verantwoordelijk voor de versterkte veiligheidsmaatregelen.
Bedankt.quote:Op zondag 9 oktober 2022 00:00 schreef Zipportal het volgende:
Mooie OP heb je gemaakt. @:neef_wuppie
Dit dus. Beetje land verschuiven enzo, dealtjes sluiten.quote:Op zondag 9 oktober 2022 02:09 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
dat doet hij omdat hij anders een oorlogsverklaring zou afgeven. op moment hij zegt ik ben in oorlog met Polen, Nederland en Frankrijk wat zal dat voor consequenties hebben?quote:Op zondag 9 oktober 2022 01:52 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Eens, en dat heeft Putin ook wel door. Hij noemt het niet voor niets een 'oorlog' met het westen en / of de NAVO
Ik ga er sowieso van uit dat dat gewoon de gebruikelijke desinformatie is.quote:Op zondag 9 oktober 2022 05:30 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Dat laatste kan snel gecheckt worden toch?
Erdogan vroeg erom toch? Of gaat het al gebeuren?quote:Op zondag 9 oktober 2022 02:39 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
'Grotere' speler dan Oekrane. Anders hadden ze ipv Rusland Oekrane wel uitgenodigd voor het ronde tafel gesprek.
Hoe krijg je dit uit je toetsenbord geklopt.quote:Op zondag 9 oktober 2022 01:12 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Chernobyl was ook niet zo erg als voorgespiegeld. Desalnietemin, niet best om een kerncentrale te bombarderen, maar denk niet dat we daar hier zoveel last van hebben. Dus gewoon tegen Putin zeggen "boeien?"
Dat maakt de toch al op en top gemotiveerde Russen ongetwijfeld ng gemotiveerderquote:
Ja. En Oekraense kinderen zijn militaire doelwitten. Heel logisch!quote:
Podcast #191 is ook goed: https://independentamericans.us/quote:Op zondag 9 oktober 2022 05:14 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
https://www.newsweek.com/(...)-just-insane-1750069
Wel een goed en mooi verhaal van een Amerikaanse soldaat die al een tijd woont in Polen met een Poolse vrouw en besloot om te gaan vechten in Oekrane van meet af aan.
Hoe en wat er zich ontwikkelde, hoe ook Oekrane eerst een hoop problemen had maar er van leerde waar Rusland is blijven hangen in zeer ouderwetse tijden, zij zich vooral lijken te richten op burgers en tijdens de strijd zelf de meeste Russische soldaten niet eens wapens hebben.
Absoluut krankzinnig op een hoop punten, Rusland gaat dit dan ook gewoon verliezen.
Je bent geraakt, je voertuig doet niets meer en staat in de fik maar toch blijf je stug achter je machinegeweer zittenquote:
Waarom al die luiken op die BTR open… dat lijkt me toch niet handig als er overal drones rondvliegen die granaten droppen.quote:
Dat zou wel een mooie truuk zijn geweest, een legitiem transport waar een Oekraeners een springlading in heeft gezet.quote:Op zondag 9 oktober 2022 08:30 schreef grrrrg het volgende:
Het schijnt dus een truck met kunstmest te zijn geweest die ontplofte:
[ afbeelding ]
Echt heel veel begrip hebben degenen die willen onderhandelen ook niet van onderhandelen.quote:Op zondag 9 oktober 2022 03:17 schreef grrrrg het volgende:
Helaas heeft hij wel een punt.quote:Op zondag 9 oktober 2022 08:14 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Hoe krijg je dit uit je toetsenbord geklopt.
Een greep uit de rest van zijn oeuvre:quote:Op zondag 9 oktober 2022 03:17 schreef grrrrg het volgende:
quote:Ron the Magnificent
DeSantis forced a national conversation on the unsustainable, egregious situation at America's southern border.
quote:The Biden Regime Collapses the 'Public'-'Private' Distinction
Big Tech gave Biden the election, and Big Tech now does Biden's dirty work for him.
quote:American Stasi
The Biden Regime has demonstrated its willingness, and indeed its eagerness, to take America to hitherto unprecedented depths of depravity.
quote:
The MAGA is strong in this onequote:Democrats' Selective Outrage Over 'Insurrections'
For Democrats, what constitutes an actual "insurrection" is merely in the eye of the beholder.
De Russen (Sovjet unie) waren als eerste bemand in de ruimte. De kernreactoren komen uit eigen ontwerp en uit eigen fabriek.quote:Op zondag 9 oktober 2022 09:25 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Helaas heeft hij wel een punt.
Het ligt er aan hoe de wind staat, niet altijd maar veelal komt de wind in de regio uit het (min of meer dan) westen.
Waardoor enige fallout met name Rusland zelf zou bereiken.
Maar goed ik wilde bijna typen dat weten die Russen ook wel, maar gezien het hoge amateurisme gehalte en bijna cartoon achtige wijze waarop ze tekeer gaan in Oekrane en elders, snappen ze daar waarschijnlijk helemaal niets van.
Dan hadden ze beter dat 'grootste reuzenrad van Europa' dat Poetin met veel bombarie opende in Moskou en dat 3 uur later al kapot wasquote:
Poetin belachelijk maken is altijd goed natuurlijk.quote:Op zondag 9 oktober 2022 09:40 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dan hadden ze beter dat 'grootste reuzenrad van Europa' dat Poetin met veel bombarie opende in Moskou en dat 3 uur later al kapot wasachterwege kunnen laten.
Ik heb daar ooit onderzoek naar gedaan. In 1994 is er in de VS een aanslag geweest met kunstmest. Sindsdien is westerse kunstmest brandvertragend behandeld. Dat spul fikt nog niet al hou je er een vlammenwerper bij.quote:Op zondag 9 oktober 2022 09:15 schreef nixxx het volgende:
[..]
Dat zou wel een mooie truuk zijn geweest, een legitiem transport waar een Oekraeners een springlading in heeft gezet.
Veel commercile kunstmest is volgens mij wel behandeld om het moeilijk te maken om te laten exploderen, maar niet onmogelijk.
Je grote broer zou, als jij flink ruzie hebt met je buurjongen ook zeggen, bemoei maar niet mee, blijf jij maar thuis Schop zijn zusje nog maar een keerquote:Op zondag 9 oktober 2022 07:43 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Erdogan vroeg erom toch? Of gaat het al gebeuren?
Oekrane niet uitnodigen zou niet slim zijn.
Neequote:Op zondag 9 oktober 2022 06:13 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
oekraine heeft nu de beste gevechtseenheid ter wereld, alle tanks hebben internet aan boord, zet weten altijd waar ze zijn en de commandleiding weet waar iedere tank is en wie er aan boord is
Iedere tank krijgt de nieuwste posities door, en de Russen die werken nog met landkaarten
Dat merkte in toen ze die ingepikte T90 tank gebruiksklaar maakten en er allerlei zaken aangepast moesten worden ondermeer Internet
Deze oorlog wordt in de USA aangestuurd met SpaceX spysatellieten
Het gaat om detonatie, als je een voldoende sterke schokgolf initieert met een lading hoog explosief dan kun je de massa kunstmest detoneren.quote:Op zondag 9 oktober 2022 09:48 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ik heb daar ooit onderzoek naar gedaan. In 1994 is er in de VS een aanslag geweest met kunstmest. Sindsdien is westerse kunstmest brandvertragend behandeld. Dat spul fikt nog niet al hou je er een vlammenwerper bij.
Ja vergane glorie, iets wat je grote leider Poetin weer probeert te herstellen.quote:Op zondag 9 oktober 2022 09:38 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
De Russen (Sovjet unie) waren als eerste bemand in de ruimte. De kernreactoren komen uit eigen ontwerp en uit eigen fabriek.
Ik vermoed dat ze wel een ietsie pietsie weten wat ze doen op dat vlak.
Oekrane heeft laten weten niet met Rusland te praten zolang Putin aan de macht is.quote:Op zondag 9 oktober 2022 01:48 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Hoezo wil ie Oekrane er niet bij hebben? Dat is toch raar?
Dat is je reinste flauwekul.quote:Op zondag 9 oktober 2022 09:52 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Ja vergane glorie, iets wat je grote leider Poetin weer probeert te herstellen.
Maar die kennis en kunde is er niet meer, omdat ook destijds hele generaties zijn uitgemoord door het regime in feite.
Dld ziet dit als verdediging van het eigen grondgebiedquote:Op zondag 9 oktober 2022 00:53 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ja dat bedoel ik maar Duitsland heeft simpelweg geen munitie om zichzelf te verdedigen, laat staan om weg te geven.
Dat bedoel ik niet, Duitsland heeft geen kogeltjes meer, in geval van oorlog is het na twee dagen op.quote:Op zondag 9 oktober 2022 09:56 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Dld ziet dit als verdediging van het eigen grondgebied
Dld ziet dit als verdediging van het eigen grondgebiedquote:Op zondag 9 oktober 2022 00:53 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Oekrane mag niet aanschuivenquote:
Je impliceert hiermee dat ze zichzelf niet kunnen verdedigen toch? Mocht dat nodig zijnquote:Op zondag 9 oktober 2022 09:58 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Dat bedoel ik niet, Duitsland heeft geen kogeltjes meer, in geval van oorlog is het na twee dagen op.
Gelukkig voor de Duitsers moeten de Russen eerst nog door Polen om bij ze te komen dus dat geeft ze wel wat tijd om zich voor te bereiden.quote:Op zondag 9 oktober 2022 09:58 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Dat bedoel ik niet, Duitsland heeft geen kogeltjes meer, in geval van oorlog is het na twee dagen op.
Misschien kunnen ze hard bijten?quote:Op zondag 9 oktober 2022 09:59 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Je impliceert hiermee dat ze zichzelf niet kunnen verdedigen toch?
Wil niet aanschuiven, das toch anders.quote:Op zondag 9 oktober 2022 09:58 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Dld ziet dit als verdediging van het eigen grondgebied
[..]
Oekrane mag niet aanschuiven
Het enige wat dit dient zijn de belangen van Turkije.
Met de trendbreuk van de duitsers om niet langer een militaire dwerg te zijn maar een leidende militaire rol in Europa te ambieren is het binnenhalen van kogels slechts een praktisch ding. Voor 23u besteld, morgen in huisquote:Op zondag 9 oktober 2022 09:59 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Gelukkig voor de Duitsers moeten de Russen eerst nog door Polen om bij ze te komen dus dat geeft ze wel wat tijd om zich voor te bereiden.
Ben je nu serieus het grote propagandaproject van Poetin aan het verdedigen en denk je dat dat enorme reuzenrad een betere investering is dan winterjassen en scherfvesten voor je soldaten?quote:Op zondag 9 oktober 2022 09:43 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Poetin belachelijk maken is altijd goed natuurlijk.
Maar dat is echt een slechte reden.
Ten eerste is dat wiel gebouwd door Europese contractors (waaronder nederland)
En ten tweede komen storingen regelmatig voor na opening waarbij het staal gaat werken en alle beveiligingen nog nagesteld moeten worden.
De Londen Eye stond de eerste maanden meer stil dan in bedrijf. Of was je dat alweer vergeten?
Tankwagens met benzine moeten wel af en aan rijden daar, met die voertuigen die allemaal 2 op 1 rijdenquote:Op zondag 9 oktober 2022 01:48 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ja er zit nogal een verschil tussen een tank met een Dieselmotor en een met een turbinemotor![]()
*uiteindelijk niet zo heel handig van de Amerikanen om juist deze tank in te zetten in een woestijn, want een turbine heeft nogal veel lucht nodig(ergo heeeeel veel zand in de turbine...)
Natuurlijk.quote:Op zondag 9 oktober 2022 10:05 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ben je nu serieus het grote propagandaproject van Poetin aan het verdedigen en denk je dat dat enorme reuzenrad een betere investering is dan winterjassen en scherfvesten voor je soldaten?
Zonder Oekrane is er geen legitiem overleg mogelijk. Dus inderdaad anders dan noet 'mogen' maar het resultaat blijft hetzelfde. En de aanleiding overigens ook: de belangen van Turkije.quote:Op zondag 9 oktober 2022 10:00 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Wil niet aanschuiven, das toch anders.
quote:Op zondag 9 oktober 2022 09:59 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Misschien kunnen ze hard bijten?
quote:Op zondag 9 oktober 2022 10:05 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Met de trendbreuk van de duitsers om niet langer een militaire dwerg te zijn maar een leidende militaire rol in Europa te ambieren is het binnenhalen van kogels slechts een praktisch ding. Voor 23u besteld, morgen in huis
https://www.ft.com/content/3b94f86a-9b4b-4e62-9de9-f8487e5c820e
Bovendien ziet de Duitser dus de oorlog in Oekrane als eerste verdedigingslinie van Europa en daarmee Duitsland. Wat je zegt: voor de Russen aan de Duitse grens staan, wat uberhaupt zeer onwaarschijnlijk is, staat daar al een heel ander Duits leger dan we sinds wo2 hebben gezien.
Poetin en zijn oligarchen hebben zoveel geld maar weigeren ook maar een cent te spenderen aan het kannonenvoer dat ze naar het front sturen. Dieptriest.quote:
Nee, ik ben blij dat Rusland zo enorm faalt en liever jachten koopt voor de elite en een enorm reuzenrad ipv de meest basic zaken voor hun soldaten. Dat is tevens enorm vermakelijk.quote:Op zondag 9 oktober 2022 10:07 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Natuurlijk.
Jij wou liever een sterk Russisch leger dan?
Laat maar, je denkvermogen is lager zodat we elkaar niet begrijpen.
Je hebt recht op 45 min pauze per werkdag. Dat ze dan niet gewoon schaften tussen 12:00 en 13:00. Beide partijen dan h?quote:Op zondag 9 oktober 2022 10:12 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)g_coffee_while_in_a/
Ukrainian soldier drinking coffee while in a gunfight somewhere between Lyman and Bakhmut
De mensen die daar iets van snapten of aan meegewerkt hebben zijn nu dood of seniel. Slaat nergens op om te denken dat verstand van techniek in de genen van de Rus zit.quote:Op zondag 9 oktober 2022 09:38 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
De Russen (Sovjet unie) waren als eerste bemand in de ruimte. De kernreactoren komen uit eigen ontwerp en uit eigen fabriek.
Ik zou het amateurisme van de Russen niet meer onderschatten, eerlijk gezegd.quote:Op zondag 9 oktober 2022 09:38 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dood, seniel, allang met pensioen of geemigreerd naar het buitenland toen de USSR in 1991 uiteenviel.quote:Op zondag 9 oktober 2022 10:16 schreef Multatilu het volgende:
[..]
De mensen die daar iets van snapten of aan meegewerkt hebben zijn nu dood of seniel. Slaat nergens op om te denken dat verstand van techniek in de genen van de Rus zit.
Het is inderdaad zeker militair van een sneu niveau.quote:Op zondag 9 oktober 2022 10:18 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Ik zou het amateurisme van de Russen niet meer onderschatten, eerlijk gezegd.
Het amateurisme zit ‘m niet zozeer in het gebrek aan kennis, maar aan de verkeerde prikkels: doofpotcultuur, corruptie, nepotisme. Daardoor ontstond in 1986 de Tsjernobylramp. En aangezien er niks wezenlijks is veranderd, kan zoiets zich zomaar herhalen.quote:Op zondag 9 oktober 2022 10:23 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Het is inderdaad zeker militair van een sneu niveau.
Ik denk dat er qua kern energie nog steeds voldoende kennis zit.
Daar heb ik me in verdiept en zou niet weten hoe anders als die bestelde kernreactoren afgeleverd en gebouwd kunnen worden.
Al die Russische soldaten die doodleuk schuttersputjes gingen graven in Tsjernobyl.quote:Op zondag 9 oktober 2022 10:34 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Het amateurisme zit ‘m niet zozeer in het gebrek aan kennis, maar aan de verkeerde prikkels: doofpotcultuur, corruptie, nepotisme. Daardoor ontstond in 1986 de Tsjernobylramp. En aangezien er niks wezenlijks is veranderd, kan zoiets zich zomaar herhalen.
Dat is niet gewijzigd, toch bestellen veel landen Russische reactoren. ROSATOM heeft het grootste buitenlandse portfolio van al zijn concurrenten.quote:Op zondag 9 oktober 2022 10:34 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Het amateurisme zit ‘m niet zozeer in het gebrek aan kennis, maar aan de verkeerde prikkels: doofpotcultuur, corruptie, nepotisme. Daardoor ontstond in 1986 de Tsjernobylramp. En aangezien er niks wezenlijks is veranderd, kan zoiets zich zomaar herhalen.
Maar nu is toch een compleet andere situatie?quote:Op zondag 9 oktober 2022 10:34 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Zelfmoord door twee kogels in het achterhoofd in 3…2…1..0!quote:
En dan vooral wat betreft eigen soldaten en materieelquote:Op zondag 9 oktober 2022 10:43 schreef Hatseflats22 het volgende:
hun befaamde kapot-maak industrie.
Geraniumov is toch een persoonlijke vriend van Putin?quote:Op zondag 9 oktober 2022 10:45 schreef nixxx het volgende:
[..]
Zelfmoord door twee kogels in het achterhoofd in 3…2…1..0!
Nou ja, Los claimt dat de Russen wel weten wat ze doen. Ik weet niet precies of hij doelt op de Oekranse kerncentrales of op een eventuele aanval met een kernwapen. Maar een erg beheerste, intelligente, weloverwogen indruk maken ze niet. Het is weer de oud-Russische combo van veel mannen in de strijd werpen en vernietigen wat op je pad komt.quote:Op zondag 9 oktober 2022 10:40 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Maar nu is toch een compleet andere situatie?
Dat werkt bijna niet meer in deze tijd, die burgers die ze nu in alle haast een camouflagepak aantrekken hebben meer op met de Oekraense bevolking dan met de criminele multimiljardairs in het Kremlin, dat was vroeger al maar nu liggen de accenten wat anders voornamelijk door wereldwijde nieuwsgaring.quote:Op zondag 9 oktober 2022 11:09 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Nou ja, Los claimt dat de Russen wel weten wat ze doen. Ik weet niet precies of hij doelt op de Oekranse kerncentrales of op een eventuele aanval met een kernwapen. Maar een erg beheerste, intelligente, weloverwogen indruk maken ze niet. Het is weer de oud-Russische combo van veel mannen in de strijd werpen en vernietigen wat op je pad komt.
Lastig als ze een gesprek willen houden aan een ronde tafel, Putin is meer van de hele lange tafelsquote:
Exact wat ik dacht bij het lezen van die tweetquote:Op zondag 9 oktober 2022 11:23 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Lastig als ze een gesprek willen houden aan een ronde tafel, Putin is meer van de hele lange tafels
Heb je daar ook een bron voor? van die 2 dagen bedoel ik.quote:Op zondag 9 oktober 2022 09:58 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Las ik gisteren ergens, op een andere laptop dus kan het even niet terug vinden, was in een interview met de hoogste militair in Duitsland in ieder geval, ging ook over de kans op de inzet van kernwapens.quote:Op zondag 9 oktober 2022 11:45 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Heb je daar ook een bron voor? van die 2 dagen bedoel ik.
Heb t zelf gevonden, het was naar aanleiding van businessinsider die daar blijkbaar vragen over had gesteld.quote:Op zondag 9 oktober 2022 11:51 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Las ik gisteren ergens, op een andere laptop dus kan het even niet terug vinden, was in een interview met de hoogste militair in Duitsland in ieder geval, ging ook over de kans op de inzet van kernwapens.
En ik heb vanuit mijn werk regelmatig contact met Rheinmetall AG, niet dat dat veel zegt maar er vielen wel wat kwartjes, die zijn flink aan het uitbreiden en opstarten naar een 24/7 productie, geloof dat ze in eerste instantie 20 miljard nodig hebben en krijgen.
Hoe vaak hebben we nou al niet gehoord dat Shoigu aan de kant geschoven zou zijn? Of een zware hartaanval heeft gehad? Of omgelegd zou zijn?quote:
Is in Nederland natuurlijk net zo goed met onze pang pangquote:Op zondag 9 oktober 2022 11:56 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Heb t zelf gevonden, het was naar aanleiding van businessinsider die daar blijkbaar vragen over had gesteld.
Het lijkt inderdaad qua munitie niet al te best in Duitsland, het gekke is dat ze ook geen moeite doen om het te gaan bestellen voor aanvulling en zelfs al zouden ze dit doen, wat een slordige 20 miljard zou kosten om voor 30 dagen in huis te hebben, zijn er niet genoeg opslag locaties voor munitie.
Duitsland moet wel een beetje zijn best gaan doen.
Het is niet vandaag besteld voor 23:59, morgen in huis in ieder gevalquote:Op zondag 9 oktober 2022 11:56 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Heb t zelf gevonden, het was naar aanleiding van businessinsider die daar blijkbaar vragen over had gesteld.
Het lijkt inderdaad qua munitie niet al te best in Duitsland, het gekke is dat ze ook geen moeite doen om het te gaan bestellen voor aanvulling en zelfs al zouden ze dit doen, wat een slordige 20 miljard zou kosten om voor 30 dagen in huis te hebben, zijn er niet genoeg opslag locaties voor munitie.
Duitsland moet wel een beetje zijn best gaan doen.
quote:Op zondag 9 oktober 2022 12:06 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Het is niet vandaag besteld voor 23:59, morgen in huis in ieder geval
Dat zou alleen kans van slagen hebben als de inzet is dat Rusland zich compleet terugtrekt, inclusief de Krim met goede afspraken over herstelbetalingen aan Oekrane. Lijkt mij.quote:
Dat was hoe lang geleden?quote:Op zondag 9 oktober 2022 12:00 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Is in Nederland natuurlijk net zo goed met onze pang pang
Moeten we niet willen. Komt rotzooi van.quote:
De actie met Libi gaf aan hoe slecht het gesteld was met de defensie van EU. Gewoon lachwekkend en de Amerikanen mochten het weer oplossen.quote:Op zondag 9 oktober 2022 12:14 schreef sp3c het volgende:
Nou veel is er nog steeds niet gok ik hoor maar dat Pang Pang was omdat er in Afghanistan teveel geschoten werd meen ik
Bovendien doet elke militair ter wereld dat wel eens iin zijn carrire, dat verhaal is echt enorm opgeblazen maar dat we met zijn allen te weinig reserves hebben is wel duidelijk
Zag je in Libi ook
Voor het trainen is het opgelost. Ik kan me niet voorstellen dat we voor laten we zeggen, een maand, genoeg munitie hebben bij een volle oorlog. Ik hoop dat ik verkeerd denk.quote:Op zondag 9 oktober 2022 12:10 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Dat was hoe lang geleden?
Dat is inmiddels, deels, gecorrigeerd.
Waar het aan schort is productie, het liefst wil men vanuit de legertop hier in Nederland zelf gaan produceren.
Wat op zich best logisch kan zijn.
Jawel, gewoon met alle egards behandelen, complimentjes geven over zijn gespierde lichaam, zijn militair tactisch vernuft ophemelen, zijn wipkipje, zijn ideen grotendeels goedkeuren, zeggen dat hij mooie lieve ogen heeft en tegelijkertijd niets toegeven en ergens in 2023 dump je zijn kapotgeschoten kabouterlichaampje ergens in de Stille Zuidzee.quote:Op zondag 9 oktober 2022 12:18 schreef quirina het volgende:
Met Rusland valt niet te onderhandelen. Niet met Putin aan het roer.
De Krim is Oekraine.quote:Op zondag 9 oktober 2022 12:13 schreef StateOfMind het volgende:
Krim zou eventueel nog onderhandelbaar kunnen zijn, maar de grenzen van voor de oorlog, herstelbetalingen, en het teruggeven van alle gedeporteerde mensen (inclusief alle kinderen), daar is niet over te onderhandelen wat mij betreft.
Onderhandelen kan alleen als het uitgangspunt het grondgebied van voor 2014 is, lijkt me.quote:Op zondag 9 oktober 2022 12:13 schreef StateOfMind het volgende:
Krim zou eventueel nog onderhandelbaar kunnen zijn, maar de grenzen van voor de oorlog, herstelbetalingen, en het teruggeven van alle gedeporteerde mensen (inclusief alle kinderen), daar is niet over te onderhandelen wat mij betreft.
Op de lange termijn zal het inderdaad niet veel uitmaken in de Russische houding (dat calimerocomplex zal inderdaad niet zo snel weg gaan) maar op de korte termijn kan het wel helpen als je niet iemand hebt die zijn hele politieke toekomst heeft opgehangen aan deze oorlog en dus ook makkelijker concessies kan maken.quote:Op zondag 9 oktober 2022 12:26 schreef Highraven het volgende:
De vraag is of we beter af zijn als iemand anders Putin vervangt. Blijkbaar zijn er daar aan de top nog veel extremere figuren.
Uiteindelijk voelt dat hele volk zich grotendeels vernederd door het westen, door de opkomst van EU en navo. Putin weg betekent niet dat alles ineens koek en ei zal zijn.
Dat vernederd voelen is voor propaganda en het resultaat daarvan.quote:Op zondag 9 oktober 2022 12:26 schreef Highraven het volgende:
De vraag is of we beter af zijn als iemand anders Putin vervangt. Blijkbaar zijn er daar aan de top nog veel extremere figuren.
Uiteindelijk voelt dat hele volk zich grotendeels vernederd door het westen, door de opkomst van EU en navo. Putin weg betekent niet dat alles ineens koek en ei zal zijn.
Dat valt wel mee. In de Economist stond deze week nog een aardig betoog van een Russische politicoloog die beargumenteert dat er feitelijk drie stromingen zijn in het 'pro oorlog'-kamp. Allereerst de stroming die jij hier beschrijft die denkt dat Rusland zich in een existentile strijd met het Westen / de NAVO bevindt. De tweede is van mening dat er een terechte interventie wordt uitgevoerd om "Russen" te beschermen en de derde lijkt de oorlog meer te steunen uit angst voor represailles.quote:Op zondag 9 oktober 2022 12:26 schreef Highraven het volgende:
Zou mooi zijn. Dan kunnen de Circassirs misschien ook terug naar hun land keren als ze dat willen.quote:
Het gaat lang niet alleen om het grondgebied. Poetin zal daarnaast eisen dat alle sancties opgeheven worden.quote:Op zondag 9 oktober 2022 12:35 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Onderhandelen kan alleen als het uitgangspunt het grondgebied van voor 2014 is, lijkt me.
Als je niet kan onderhandelen vraag ik me af hoe ze dan een einde willen maken aan een oorlog. Putin die op z'n knietjes excuses maakt en alles terug geeft gaat natuurlijk ook nooit gebeuren; dat is gewoon niet realistisch. Of hij moet van binnen uit af worden gemaakt...dat z'n opvolger eventueel kan gaan onderhandelen, maar hoe waarschijnlijk is dat?quote:Op zondag 9 oktober 2022 12:53 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Het gaat lang niet alleen om het grondgebied. Poetin zal daarnaast eisen dat alle sancties opgeheven worden.
Dat is al geen optie.
En daarnaast zal het westen willen dat oorlogsmisdadigers berecht gaan worden. Moet Poetin zichzelf dan uitleveren aan Den Haag?
Onderhandelingen zijn gewoon zinloos met een tegenpartij als Rusland
Tuurlijk, maar de grenzen herstellen naar die van voor 2014 zou in elk geval het eerste beginpunt moeten zijn. De voorwaarde om berhaupt over de rest te gaan praten.quote:Op zondag 9 oktober 2022 12:53 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Het gaat lang niet alleen om het grondgebied. Poetin zal daarnaast eisen dat alle sancties opgeheven worden.
Dat is al geen optie.
En daarnaast zal het westen willen dat oorlogsmisdadigers berecht gaan worden. Moet Poetin zichzelf dan uitleveren aan Den Haag?
Uiteindelijk moeten ze toch aan tafel gaan zitten, of dit gaat nog jaren zo door.quote:Op zondag 9 oktober 2022 12:53 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dat is al geen optie.
Je begint met het over de grens schoppen van het Russische leger. Daarna zie je wel verder.quote:Op zondag 9 oktober 2022 12:56 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Als je niet kan onderhandelen vraag ik me af hoe ze dan een einde willen maken aan een oorlog.
Wie weet zijn er nog opties.quote:Op zondag 9 oktober 2022 12:18 schreef quirina het volgende:
Met Rusland valt niet te onderhandelen. Niet met Putin aan het roer.
Rusland verliest op het slagveld, jonge mannen zijn bang en boos en vluchten weg, en de economie gaat (mede door de sancties en het verliezen van afzetmarkten) door het putje.quote:Op zondag 9 oktober 2022 12:56 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Als je niet kan onderhandelen vraag ik me af hoe ze dan een einde willen maken aan een oorlog. Putin die op z'n knietjes excuses maakt en alles terug geeft gaat natuurlijk ook nooit gebeuren; dat is gewoon niet realistisch. Of hij moet van binnen uit af worden gemaakt...dat z'n opvolger eventueel kan gaan onderhandelen, maar hoe waarschijnlijk is dat?
De grenzen herstellen naar voor 2014 is wat Oekraine op dit moment in rap tempo aan het doen is. Daar hebben ze Rusland niet voor nodig. En dat is onmogelijk aan de onderhandelingstafel aangezien dat politieke zelfmoord is voor Poetin. Laat staan dat dit onderhandelbaar is zonder tegenresultaat.quote:Op zondag 9 oktober 2022 12:57 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar de grenzen herstellen naar die van voor 2014 zou in elk geval het eerste beginpunt moeten zijn. De voorwaarde om berhaupt over de rest te gaan praten.
Ik geef Rusland nog een halfjaar max. En dat is omdat in de winter aanvallen erg lastig is.quote:Op zondag 9 oktober 2022 12:58 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Uiteindelijk moeten ze toch aan tafel gaan zitten, of dit gaat nog jaren zo door.
Of hij krijgt een gaatje in z’n hoofd.quote:Op zondag 9 oktober 2022 13:04 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Rusland verliest op het slagveld, jonge mannen zijn bang en boos en vluchten weg, en de economie gaat (mede door de sancties en het verliezen van afzetmarkten) door het putje.
Poetin is nu 70 jaar, die gaat het echt geen 10 jaar meer volhouden. Of zijn gezondheid wordt hem fataal, of hij wordt afgezet. Dat zal dan het einde van deze oorlog worden.
Ja, lijkt mij ook de enige optie die plaats moet vinden om onderhandelen ook maar enige zin heeft. Poetin heeft zijn voortbestaan en mogelijk ook zijn leven ingezet op een positief resultaat in zijn speciale militaire operatie in Oekraine. En dat resultaat gaat er nooit komen.quote:Op zondag 9 oktober 2022 12:56 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Als je niet kan onderhandelen vraag ik me af hoe ze dan een einde willen maken aan een oorlog. Putin die op z'n knietjes excuses maakt en alles terug geeft gaat natuurlijk ook nooit gebeuren; dat is gewoon niet realistisch. Of hij moet van binnen uit af worden gemaakt...dat z'n opvolger eventueel kan gaan onderhandelen, maar hoe waarschijnlijk is dat?
Poetin heeft gegokt en verloren.quote:Op zondag 9 oktober 2022 13:07 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ja, lijkt mij ook de enige optie die plaats moet vinden om onderhandelen ook maar enige zin heeft. Poetin heeft zijn voortbestaan en mogelijk ook zijn leven ingezet op een positief resultaat in zijn speciale militaire operatie in Oekraine. En dat resultaat gaat er nooit komen.
De vraag is wanneer de rest van de mensen in de macht van Rusland dat inzien.
Oekrane is goed bezig. Maar ik zie de Krim en de Donbas nog niet zo snel terugkeren naar Oekrane. En zelfs als het Russische leger volledig instort en het Russische leger vertrekt, zijn het inmiddels gebieden geworden die pro-Russisch zijn. Dit omdat Oekraners vertrokken zijn en de Russen er pro-Russen geplant hebben.quote:Op zondag 9 oktober 2022 13:04 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
De grenzen herstellen naar voor 2014 is wat Oekraine op dit moment in rap tempo aan het doen is.
Toch kunnen zulke machtshebbers nog jaren blijven zitten. Kijk naar Kim in Noord-Korea of Assad in Syri.quote:Op zondag 9 oktober 2022 13:07 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ja, lijkt mij ook de enige optie die plaats moet vinden om onderhandelen ook maar enige zin heeft. Poetin heeft zijn voortbestaan en mogelijk ook zijn leven ingezet op een positief resultaat in zijn speciale militaire operatie in Oekraine. En dat resultaat gaat er nooit komen.
De vraag is wanneer de rest van de mensen in de macht van Rusland dat inzien.
Hij heeft een corona besmetting opgelopen. Een week of 2 a 3 geleden.quote:Op zondag 9 oktober 2022 13:12 schreef Starhopper het volgende:
Wat? Ligt Kirill op sterven?Dat zou wel heel goed nieuws zijn! Op Twitter meerdere berichten en ook op Russische telegramkanalen. Nog geen bevestiging in de Russia media voor zover ik weet.
[ twitter ]
Maar de Russen en pro-Russen hebben allemaal een Russisch paspoort. Dus die emigreren wel, zeker als ze hebben gecollaboreerd. Daarover maak ik me niet zo heel druk.quote:Op zondag 9 oktober 2022 13:09 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Oekrane is goed bezig. Maar ik zie de Krim en de Donbas nog niet zo snel terugkeren naar Oekrane. En zelfs als het Russische leger volledig instort en het Russische leger vertrekt, zijn het inmiddels gebieden geworden die pro-Russisch zijn. Dit omdat Oekraners vertrokken zijn en de Russen er pro-Russen geplant hebben.
Hopelijk is hij sinds zijn besmetting nog op visite geweest bij Poetin.quote:Op zondag 9 oktober 2022 13:13 schreef capricia het volgende:
[..]
Hij heeft een corona besmetting opgelopen. Een week of 2 a 3 geleden.
Donald per parachute in De Donbass laten landen lijkt mij sowieso een prima actie, kan hij van daaruit bellen met Putin en Zelenskyquote:Op zondag 9 oktober 2022 12:59 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Wie weet zijn er nog opties.![]()
https://www.msn.com/nl-nl(...)7ce5096a7a66#image=3
Dit is wel een portret/loeder hoorquote:Op zondag 9 oktober 2022 13:15 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Dan zal er toch gewoon een andere puppet, met ongeveer dezelfde mening, komen?
Het is maar de vraag of ze welkom zijn in Rusland.quote:Op zondag 9 oktober 2022 13:15 schreef Ulx het volgende:
[..]
Maar de Russen en pro-Russen hebben allemaal een Russisch paspoort. Dus die emigreren wel, zeker als ze hebben gecollaboreerd. Daarover maak ik me niet zo heel druk.
Putin is geen Trump.quote:Op zondag 9 oktober 2022 12:22 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Jawel, gewoon met alle egards behandelen, complimentjes geven over zijn gespierde lichaam, zijn militair tactisch vernuft ophemelen, zijn wipkipje, zijn ideen grotendeels goedkeuren, zeggen dat hij mooie lieve ogen heeft en tegelijkertijd niets toegeven en ergens in 2023 dump je zijn kapotgeschoten kabouterlichaampje ergens in de Stille Zuidzee.
Even wat mensenlevens redden.
Tja. Dan kunnen ze maar beter niet gaan klagen over Oekrane,quote:Op zondag 9 oktober 2022 13:18 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Het is maar de vraag of ze welkom zijn in Rusland.
Maar dat is dus equivalent aan dat tijdens WO2 duitsland NL aflaad met duitsers, en we na die oorlog net gaan lopen doen alsof er 'niets aan te doen is dat er duitsers zijn' en 'we daar niks aan kunnen doen!'.quote:Op zondag 9 oktober 2022 13:09 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Oekrane is goed bezig. Maar ik zie de Krim en de Donbas nog niet zo snel terugkeren naar Oekrane. En zelfs als het Russische leger volledig instort en het Russische leger vertrekt, zijn het inmiddels gebieden geworden die pro-Russisch zijn. Dit omdat Oekraners vertrokken zijn en de Russen er pro-Russen geplant hebben.
Te laatquote:Op zondag 9 oktober 2022 13:19 schreef Ulx het volgende:
[..]
Tja. Dan kunnen ze maar beter niet gaan klagen over Oekrane,
Adolfje had alleen een blik met te weinig benzine en een pistool. Vladje heeft wat meer opties.quote:Op zondag 9 oktober 2022 13:06 schreef quirina het volgende:
[..]
Of hij krijgt een gaatje in z’n hoofd.
Of hij doet een adolfje als hij niet kan winnen.
Zo Pro-Russisch zijn de gebieden die Oekrane al bevrijd heeft nochtans niet geworden, dat blijkt wel uit de beelden waarin de Oekraense militairen massaal gedeeld worden. Bovendien zetten de Pro-Russische collaborateurs het meteen op een lopen wanneer Oekrane eraan komt, dat lost dat probleem ook weer meteen op.quote:Op zondag 9 oktober 2022 13:09 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Precies. Anders krijg je van die Wilders/Baudet taferelen daar: Willen jullie meer of minder Russen?quote:Op zondag 9 oktober 2022 13:21 schreef ExTec het volgende:
[..]
Maar dat is dus equivalent aan dat tijdens WO2 duitsland NL aflaad met duitsers, en we na die oorlog net gaan lopen doen alsof er 'niets aan te doen is dat er duitsers zijn' en 'we daar niks aan kunnen doen!'.
Dus: al dat gemporteerde volk mag gewoon oprotten naar rusland.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |