Dat lijkt me wat vergezocht allemaal hoor ..quote:Op zondag 9 oktober 2022 01:21 schreef cosmosis het volgende:
[..]
De verplichtingen als grootste economische macht in Europa om het voortouw te nemen tegen deze oorlog. Het is vrij belangrijk voor het voortbestaan van de EU. Het is de eerste echte test in het bestaan van de EU. Rusland gokt erop dat deze test niet wordt doorstaan.
Omdat Oekraïne niks te zeggen heeft uiteindelijk. In de essentie bepalen gewoon de big players, ook al lijkt dat niet zo.quote:Op zondag 9 oktober 2022 01:48 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Hoezo wil ie Oekraïne er niet bij hebben? Dat is toch raar?
Zolang die drones geen 120mm kanonnen meedragen is de tank nog niet overbodigquote:Op zondag 9 oktober 2022 02:05 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ik heb ook geen idee, volgens mij zijn tanks sowieso overbodig op het slagveld i.v.m. drones enz. maar Oekraïne en Rusland gebruiken ze wel.
Maar als ik zoiets als een Duitse tanks als hieronder zie of een Abrams M1 tank zoals te Amerikanen hebben dat is dat heel wat geavanceerder dan waar Rusland mee voor de dag komt. Ze hebben wel zoiets; De T14 Armata, maar daar bestaan er maar een stuk op 14 van...
Over de Armata had ik gelezen dat ze er 8 hebben en maar 3 die werken. Maar van de T-90M hebben we ook nog weinig van gezien. Ik denk dat ze niet zoveel moderne tanks hebben (of die werken). Ook omdat ze nu al de t-62 naar het front sturen.quote:Op zondag 9 oktober 2022 02:05 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ik heb ook geen idee, volgens mij zijn tanks sowieso overbodig op het slagveld i.v.m. drones enz. maar Oekraïne en Rusland gebruiken ze wel.
Maar als ik zoiets als een Duitse tanks als hieronder zie of een Abrams M1 tank zoals te Amerikanen hebben dat is dat heel wat geavanceerder dat waar Rusland mee voor de dag komen. Ze hebben wel zoiets; De T14 Armata, maar daar bestaan er maar een stuk op 14 van...
Rusland is geen grote speler. Poetin is een opgefokte pompbediende met misschien wat oude nukes.quote:Op zondag 9 oktober 2022 02:09 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Omdat Oekraïne niks te zeggen heeft uiteindelijk. In de essentie bepalen gewoon de big players, ook al lijkt dat niet zo.
'Grotere' speler dan Oekraïne. Anders hadden ze ipv Rusland Oekraïne wel uitgenodigd voor het ronde tafel gesprek.quote:Op zondag 9 oktober 2022 02:28 schreef Ulx het volgende:
[..]
Rusland is geen grote speler. Poetin is een opgefokte pompbediende met misschien wat oude nukes.
Oneens. Als VS de steun terugtrekt wordt het wel veel moeilijker, dus de VS heeft een grote vinger in de pap.quote:Op zondag 9 oktober 2022 02:09 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Omdat Oekraïne niks te zeggen heeft uiteindelijk. In de essentie bepalen gewoon de big players, ook al lijkt dat niet zo.
Ja die T 90quote:Op zondag 9 oktober 2022 02:10 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Over de Armata had ik gelezen dat ze er 8 hebben en maar 3 die werken. Maar van de T-90M hebben we ook nog weinig van gezien. Ik denk dat ze niet zoveel moderne tanks hebben (of die werken). Ook omdat ze nu al de t-62 naar het front sturen.
De VS bepaalt alles daar. De troepenbewegingen, het materiaal wat ze krijgen of in mogen zetten, etc. Het is een klassieke proxy oorlogquote:Op zondag 9 oktober 2022 02:40 schreef Perrin het volgende:
[..]
Oneens. Als VS de steun terugtrekt wordt het wel veel moeilijker, dus de VS heeft een grote vinger in de pap.
Maar niks te zeggen over eigen toekomst is natuurlijk en gelukkig onzin.
Heb je enig bewijs voor deze duimzuigerij? Of is dit weer het gebruikelijke nachtelijke onderbuikgereutel?quote:Op zondag 9 oktober 2022 02:44 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
De VS bepaalt alles daar. De troepenbewegingen, het materiaal wat ze krijgen of in mogen zetten, etc. Het is een klassieke proxy oorlog
Nee staat eigenlijk overal. Oekraïne krijgt intel en instructies vanuit de VS. Denk je nu echt dat ze dit op eigen houtje kunnen?quote:Op zondag 9 oktober 2022 02:45 schreef Perrin het volgende:
[..]
Heb je enig bewijs voor deze duimzuigerij? Of is dit weer het gebruikelijke nachtelijke onderbuikgereutel?
Dus in het veld komen Oekraïners Russen tegen, dan contacteren ze het lokale bevel, die vraagt de divisiecommandant, die stapt naar de generale staf, die vraagt de politiek, die schakelt de ambassade in DC in, de anbassadeur stapt naar het WH, daarvandaan gaat het naar het Pentagon en daar wordt een advies genomen dat dan weer terug gaat in die keten?quote:Op zondag 9 oktober 2022 02:44 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
De VS bepaalt alles daar. De troepenbewegingen, het materiaal wat ze krijgen of in mogen zetten, etc. Het is een klassieke proxy oorlog
Ik word zo moe van dat soort simpele gastjes die niet kunnen voorstellen dat Oekraïners wel zelf kunnen nadenken, meningen en voorkeuren hebben.quote:Op zondag 9 oktober 2022 02:49 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dus in het veld komen Oekraïners Russen tegen, dan contacteren ze het lokale bevel, die vraagt de divisiecommandant, die stapt naar de generale staf, die vraagt de politiek, die schakelt de ambassade in DC in, de anbassadeur stapt naar het WH, daarvandaan gaat het naar het Pentagon en daar wordt een advies genomen dat dan weer terug gaat in die keten?
Intel krijgen ze zeker, dat is geen geheim. Maar het Russische leger stelt gewoon niks voor, dat is de voornaamste oorzaak dat die er niks van bakken. Ze zijn simpelweg inferieur. Materieel is waardeloos. Logistiek is het een zooitje. Ze hebben geen strategisch doel. Manschappen zijn slecht getraind en ga maar door. Pure armoe.quote:Op zondag 9 oktober 2022 02:47 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Nee staat eigenlijk overal. Oekraïne krijgt intel en instructies vanuit de VS. Denk je nu echt dat ze dit op eigen houtje kunnen?
Nee, maar het is wel naïef om te denken dat de VS de boel niet aanstuurt daar. De VS geeft Intel en zegt waar ze moeten zijn en met welke wapens. Het zou stom zijn als ze dat niet zouden doen.quote:Op zondag 9 oktober 2022 02:49 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dus in het veld komen Oekraïners Russen tegen, dan contacteren ze het lokale bevel, die vraagt de divisiecommandant, die stapt naar de generale staf, die vraagt de politiek, die schakelt de ambassade in DC in, de anbassadeur stapt naar het WH, daarvandaan gaat het naar het Pentagon en daar wordt een advies genomen dat dan weer terug gaat in die keten?
Nou ja, dat bedoel ik. Zonder die steun wordt het heel lastig.quote:Op zondag 9 oktober 2022 02:40 schreef Perrin het volgende:
[..]
Oneens. Als VS de steun terugtrekt wordt het wel veel moeilijker, dus de VS heeft een grote vinger in de pap.
Maar niks te zeggen over eigen toekomst is natuurlijk en gelukkig onzin.
Er stond deze week ook zo'n lulverhaal in het Parool. Er zullen er steeds meer komen de komende tijd. Poetin loopt tenslotte gevaar alles kwijt te raken.quote:Op zondag 9 oktober 2022 03:17 schreef grrrrg het volgende:
https://www.newsweek.com/(...)pinion-1749740?amp=1
quote:Op zondag 9 oktober 2022 02:39 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
'Grotere' speler dan Oekraïne. Anders hadden ze ipv Rusland Oekraïne wel uitgenodigd voor het ronde tafel gesprek.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |