Blijft grappig hoe sommige mensen altijd weer alles aan de VS verwijten...quote:Op zondag 9 oktober 2022 00:26 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Denk eerder Dollars. Die Amerikanen hebben alles tot in de puntjes uitgeplozen
Geeft wat denkwerk voor Putin toch? Als Rheinmetall of wat dan ook het echte spul gaat leveren?quote:Op zondag 9 oktober 2022 01:26 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Ik weet dat Rheinmetall en Marder top spul hebben. Maar volgens mij is tot nu toe alleen wat echt modern spul is wat geleverd is zijn de Himars, Javalin en Nlaws en drones. Kan wat gemist hebben.
Ik verwijt de VS helemaal niets. Ik ben juist blij dat we een land als de VS aan onze kant hebben. Wij (Europa) misbruiken de VS zelfs in mijn meningquote:Op zondag 9 oktober 2022 01:33 schreef Wantie het volgende:
[..]
Blijft grappig hoe sommige mensen altijd weer alles aan de VS verwijten...
Zelensky bedankt de landen die flink leveren maandelijks. En NL zat daar bijvoorbeeld regelmatig bij.quote:Op zondag 9 oktober 2022 01:31 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
De volledige specs niet natuurlijk. Maar je moet er toch een beetje mee pochen
Prima toch?quote:Op zondag 9 oktober 2022 01:35 schreef capricia het volgende:
[..]
Zelensky bedankt de landen die flink leveren maandelijks. En NL zat daar bijvoorbeeld regelmatig bij.
Lijkt mij genoeg info.
Ja. Fijn.quote:
Nee, maar dat zeg ik ook niet. Dat zijn geruchten die rondgaan. Volgens mij is Duitsland een van de grootste leveranciers. Die Scholz is alleen een rare gast...quote:Op zondag 9 oktober 2022 01:37 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Fijn.
Dat gezeur echter dat Duitsland niets zou leveren is ook echt onzin.
Zeker geen verplichting, en voor de escalatie in Ukraine was ik totaal ombekend met het gegeven dat Duitsland sinds de 2e wereldoorlog een zeer gelimiteerde achter de rug gebonden militaire krijgsmacht hanteert. Op basis daarvan snap ik de terughoudendheid zeker wel. De naiviteit van Duitsland, maar eigenlijk heel de EU om extreme afhankelijkheid te creeeren door voor gratis geld te gaan (waar maak ik mij eigenlijk illusies om, we verhuizen gewoon naar India/China qua afhankelijkheid, om de reden is goedkoop!)quote:Op zondag 9 oktober 2022 01:30 schreef capricia het volgende:
[..]
Noblesse oblige?
Ja. Eens.
Al is het natuurlijk geen verplichting zwart op wit. En wat achter de hand houden voor de defensie van de EU/Duitsland zelf, snap ik ook.
Overigens had ik in het begin ook de hoop dat Rusland wel met diplomatie tot reden gebracht kon worden. Maar helaas..
quote:Op zondag 9 oktober 2022 01:38 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Nee, maar dat zeg ik ook niet. Dat zijn geruchten die rond gaan. Volgens mij is Duitsland een van de grootste leveranciers. Die Scholz is alleen een rare gast...
Ik had ergens gelezen dat de VS niet negatief in staat om tanks te leveren maar er zitten nogal wat haken en ogen aan. Het grootste probleem is onderhoud en reserve onderdelen. Als je tanks niet goed onderhoud staan ze net zo als de Russische tanks vrij snel stil. Oekraïne heeft ervaring met de oude Sovjet tanks omdat ze die zelf hebben. Maar voor de Amerikaanse tanks hebben ze wel training nodig. Dat zal ook gelden voor de Leopard tanks die Duisland dan zou kunnen leveren. Dus je moet Oekraïners trainen om die tanks te onderhouden, te bedienen maar ook zorgen voor de logistiek voor reserveonderdelen.quote:Op zondag 9 oktober 2022 01:32 schreef capricia het volgende:
[..]
Oekraïne wil ook graag moderne westerse tanks.
Komen die er (zijn de Oekraïeners in training) of zeggen de VS en DL beiden Nee?
Thanks.quote:Op zondag 9 oktober 2022 01:39 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Ik had ergens gelezen dat de VS niet negatief in staat om tanks te leveren maar er zitten nogal wat haken en ogen aan. Het grootste probleem is onderhoud en reserve onderdelen. Als je tanks niet goed onderhoud staan ze net zo als de Russische tanks vrij snel stil. Oekraïne heeft ervaring met de oude Sovjet tanks omdat ze die zelf hebben. Maar voor de Amerikaanse tanks hebben ze wel training nodig. Dat zal ook gelden voor de Leopard tanks die Duisland dan zou kunnen leveren. Dus je moet Oekraïners trainen om die tanks te onderhouden, te bedienen maar ook zorgen voor de logistiek voor reserveonderdelen.
Ik weet dat een tijdje terug er nog verbazing was in dit topic dat eigenlijk van de panzer howitzer 2000 maar 50% actief is aan het front. De rest was in onderhoud enzovoort. Dat heeft vooral daar mee te maken. @AchJa had ook wel is wat dingen over geschreven dat militair materiaal erg snel slijt omdat het gewoon erg intensief wordt gebruikt.quote:
Ja er zit nogal een verschil tussen een tank met een Dieselmotor en een met een turbinemotorquote:Op zondag 9 oktober 2022 01:39 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Ik had ergens gelezen dat de VS niet negatief in staat om tanks te leveren maar er zitten nogal wat haken en ogen aan. Het grootste probleem is onderhoud en reserve onderdelen. Als je tanks niet goed onderhoud staan ze net zo als de Russische tanks vrij snel stil. Oekraïne heeft ervaring met de oude Sovjet tanks omdat ze die zelf hebben. Maar voor de Amerikaanse tanks hebben ze wel training nodig. Dat zal ook gelden voor de Leopard tanks die Duisland dan zou kunnen leveren. Dus je moet Oekraïners trainen om die tanks te onderhouden, te bedienen maar ook zorgen voor de logistiek voor reserveonderdelen.
De VS heeft het nu voor het zeggen. Gaat niet gebeuren denk ik. Tenzij enorme goede voorwaarden voor de VSquote:
Eens, en dat heeft Putin ook wel door. Hij noemt het niet voor niets een 'oorlog' met het westen en / of de NAVOquote:Op zondag 9 oktober 2022 01:50 schreef capricia het volgende:
Ik zie eerder VS-rusland gesprekken. Want daar gaat deze oorlog in essentie wel heen.
Hoe eerder ze praten, hoe beter wat mij betreft.quote:Op zondag 9 oktober 2022 01:52 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Eens, en dat heeft Putin ook wel door. Hij noemt het niet voor niets een 'oorlog' met het westen en / of de NAVO
Ik heb weinig verstand van moderne tanks. Ik heb altijd veel interesse gehad in WO2 dus ik weet waarom de t-34 een top tank was, de Tiger tank een over ontwikkeld prut tank was en de Sherman een wegwerp tank was.quote:Op zondag 9 oktober 2022 01:48 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ja er zit nogal een verschil tussen een tank met een Dieselmotor en een met een turbinemotor![]()
*uiteindelijk niet zo heel handig van de Amerikanen om juist deze tank in te zetten in een woestijn, want een turbine heeft nogal veel lucht nodig(ergo heeeeel veel zand in de turbine...)
Er zal niet meer gepraat worden. Hoe eerder Putin aan een touwtje hangt of zichtzelf door zijn kop schiet hoe beterquote:Op zondag 9 oktober 2022 01:54 schreef capricia het volgende:
[..]
Hoe eerder ze praten, hoe beter wat mij betreft.
Ik heb ook geen idee, volgens mij zijn tanks sowieso overbodig op het slagveld i.v.m. drones enz. maar Oekraïne en Rusland gebruiken ze wel.quote:Op zondag 9 oktober 2022 02:00 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Ik heb weinig verstand van moderne tanks. Ik heb altijd veel interesse gehad in WO2 dus ik weet waarom de t-34 een top tank was, de Tiger tank een over ontwikkeld prut tank was en de Sherman een wegwerp tank was.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |