Dat was hoe lang geleden?quote:Op zondag 9 oktober 2022 12:00 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Is in Nederland natuurlijk net zo goed met onze pang pang
Moeten we niet willen. Komt rotzooi van.quote:
De actie met Libië gaf aan hoe slecht het gesteld was met de defensie van EU. Gewoon lachwekkend en de Amerikanen mochten het weer oplossen.quote:Op zondag 9 oktober 2022 12:14 schreef sp3c het volgende:
Nou veel is er nog steeds niet gok ik hoor maar dat Pang Pang was omdat er in Afghanistan teveel geschoten werd meen ik
Bovendien doet elke militair ter wereld dat wel eens iin zijn carrière, dat verhaal is echt enorm opgeblazen maar dat we met zijn allen te weinig reserves hebben is wel duidelijk
Zag je in Libië ook
Voor het trainen is het opgelost. Ik kan me niet voorstellen dat we voor laten we zeggen, een maand, genoeg munitie hebben bij een volle oorlog. Ik hoop dat ik verkeerd denk.quote:Op zondag 9 oktober 2022 12:10 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Dat was hoe lang geleden?
Dat is inmiddels, deels, gecorrigeerd.
Waar het aan schort is productie, het liefst wil men vanuit de legertop hier in Nederland zelf gaan produceren.
Wat op zich best logisch kan zijn.
Jawel, gewoon met alle egards behandelen, complimentjes geven over zijn gespierde lichaam, zijn militair tactisch vernuft ophemelen, zijn wipkipje, zijn ideeën grotendeels goedkeuren, zeggen dat hij mooie lieve ogen heeft en tegelijkertijd niets toegeven en ergens in 2023 dump je zijn kapotgeschoten kabouterlichaampje ergens in de Stille Zuidzee.quote:Op zondag 9 oktober 2022 12:18 schreef quirina het volgende:
Met Rusland valt niet te onderhandelen. Niet met Putin aan het roer.
De Krim is Oekraine.quote:Op zondag 9 oktober 2022 12:13 schreef StateOfMind het volgende:
Krim zou eventueel nog onderhandelbaar kunnen zijn, maar de grenzen van voor de oorlog, herstelbetalingen, en het teruggeven van alle gedeporteerde mensen (inclusief alle kinderen), daar is niet over te onderhandelen wat mij betreft.
Onderhandelen kan alleen als het uitgangspunt het grondgebied van voor 2014 is, lijkt me.quote:Op zondag 9 oktober 2022 12:13 schreef StateOfMind het volgende:
Krim zou eventueel nog onderhandelbaar kunnen zijn, maar de grenzen van voor de oorlog, herstelbetalingen, en het teruggeven van alle gedeporteerde mensen (inclusief alle kinderen), daar is niet over te onderhandelen wat mij betreft.
Op de lange termijn zal het inderdaad niet veel uitmaken in de Russische houding (dat calimerocomplex zal inderdaad niet zo snel weg gaan) maar op de korte termijn kan het wel helpen als je niet iemand hebt die zijn hele politieke toekomst heeft opgehangen aan deze oorlog en dus ook makkelijker concessies kan maken.quote:Op zondag 9 oktober 2022 12:26 schreef Highraven het volgende:
De vraag is of we beter af zijn als iemand anders Putin vervangt. Blijkbaar zijn er daar aan de top nog veel extremere figuren.
Uiteindelijk voelt dat hele volk zich grotendeels vernederd door het westen, door de opkomst van EU en navo. Putin weg betekent niet dat alles ineens koek en ei zal zijn.
Dat vernederd voelen is voor propaganda en het resultaat daarvan.quote:Op zondag 9 oktober 2022 12:26 schreef Highraven het volgende:
De vraag is of we beter af zijn als iemand anders Putin vervangt. Blijkbaar zijn er daar aan de top nog veel extremere figuren.
Uiteindelijk voelt dat hele volk zich grotendeels vernederd door het westen, door de opkomst van EU en navo. Putin weg betekent niet dat alles ineens koek en ei zal zijn.
Dat valt wel mee. In de Economist stond deze week nog een aardig betoog van een Russische politicoloog die beargumenteert dat er feitelijk drie stromingen zijn in het 'pro oorlog'-kamp. Allereerst de stroming die jij hier beschrijft die denkt dat Rusland zich in een existentiële strijd met het Westen / de NAVO bevindt. De tweede is van mening dat er een terechte interventie wordt uitgevoerd om "Russen" te beschermen en de derde lijkt de oorlog meer te steunen uit angst voor represailles.quote:Op zondag 9 oktober 2022 12:26 schreef Highraven het volgende:
Zou mooi zijn. Dan kunnen de Circassiërs misschien ook terug naar hun land keren als ze dat willen.quote:
Het gaat lang niet alleen om het grondgebied. Poetin zal daarnaast eisen dat alle sancties opgeheven worden.quote:Op zondag 9 oktober 2022 12:35 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Onderhandelen kan alleen als het uitgangspunt het grondgebied van voor 2014 is, lijkt me.
Als je niet kan onderhandelen vraag ik me af hoe ze dan een einde willen maken aan een oorlog. Putin die op z'n knietjes excuses maakt en alles terug geeft gaat natuurlijk ook nooit gebeuren; dat is gewoon niet realistisch. Of hij moet van binnen uit af worden gemaakt...dat z'n opvolger eventueel kan gaan onderhandelen, maar hoe waarschijnlijk is dat?quote:Op zondag 9 oktober 2022 12:53 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Het gaat lang niet alleen om het grondgebied. Poetin zal daarnaast eisen dat alle sancties opgeheven worden.
Dat is al geen optie.
En daarnaast zal het westen willen dat oorlogsmisdadigers berecht gaan worden. Moet Poetin zichzelf dan uitleveren aan Den Haag?
Onderhandelingen zijn gewoon zinloos met een tegenpartij als Rusland
Tuurlijk, maar de grenzen herstellen naar die van voor 2014 zou in elk geval het eerste beginpunt moeten zijn. De voorwaarde om überhaupt over de rest te gaan praten.quote:Op zondag 9 oktober 2022 12:53 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Het gaat lang niet alleen om het grondgebied. Poetin zal daarnaast eisen dat alle sancties opgeheven worden.
Dat is al geen optie.
En daarnaast zal het westen willen dat oorlogsmisdadigers berecht gaan worden. Moet Poetin zichzelf dan uitleveren aan Den Haag?
Uiteindelijk moeten ze toch aan tafel gaan zitten, of dit gaat nog jaren zo door.quote:Op zondag 9 oktober 2022 12:53 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dat is al geen optie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |