Het is onwaarschijnlijk dat 'ie achter het front is afgeschoten. Dat is meer dan 350km. Het is ook onwaarschijnlijk dat het van zee is afsgeschoten. De rest is ook onwaarschijnlijk... Was het een raket, of een truck (zelfmoordaanslag) die ontplofte? De beelden zijn vrij vaag, maar de explosie was wel direct bij die vrachtwagen toch?quote:Op zondag 9 oktober 2022 00:34 schreef capricia het volgende:
[..]
Die kwam van de Russische kant. Vaag toch?
Als je eigenaar wilt zijn van oude Wit-Russische Roebels moet je dat vooral doen. Praag staat er bekent om.quote:Op zondag 9 oktober 2022 00:35 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Of gewoon euro’s wisselen voor een betere koers bij die oude zielige man met pak geld naast de pinautomaat.
quote:Op zondag 9 oktober 2022 00:38 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Als je eigenaar wilt zijn van oude Wit-Russische Roebels moet je dat vooral doen. Praag staat er bekent om.
Als dit soort acties uit Russische geledingen zelf komen zou dat eigenlijk het beste nieuws zijn. Dat betekent dat er alleen maar meer druk op Vlad komt te staan en een interne strijd en escalatie of al gaande is of wordt bespoedigdquote:Op zondag 9 oktober 2022 00:34 schreef capricia het volgende:
[..]
Die kwam van de Russische kant. Vaag toch?
Weet niet of het nu nog steeds het geval is maar aan het begin van de oorlog kond je ook nergens Hrivna wisselen omdat de munt compleet was ingestort. Was toen in het nieuws dat het alleen in Berlijn kon. Maar ik bedoel Tsjechi, Polen, Hongarije enzovoort.quote:Op zondag 9 oktober 2022 00:35 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Indertijd was de Hrivna niet buiten de Oekraine te kopen of te verkopen waardoor de koers nogal...eh...onbetrouwbaar was, als je in dollars betaalde (en liefst op een rekening buiten Oekraine) dan vermeed je de lokale munt problematiek.
Eerste indruk die ik van dat filmpje kreeg was dat explosie vr de truck gebeurde (als we het over de zelfde truck hebben). De truck zelf was nog zichtbaar terwijl de lichtflits al vormde.quote:Op zondag 9 oktober 2022 00:33 schreef Stoorzendert het volgende:
Ik neig er toch naar dat de Krimbrug een zelfmoordaanslag is geweest.... Ik sta daar niet helemaal achter. Of was het een raket? Het lijkt er echt op dat die truck ontploft toch?
Eeeeuhm Duitsland wil te graag wat goedmaken omdat ze de domme geitewollensokken financier zijn van deze oorlog, die hebben slechts kogels voor 2 dagen oorlog las ik ergens.quote:Op zondag 9 oktober 2022 00:49 schreef capricia het volgende:
Duitsland is echt wel een major supplier. Fijn!
Huh?quote:Op zondag 9 oktober 2022 00:51 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Eeeeuhm Duitsland wil te graag wat goedmaken omdat ze de domme geitewollensokken financier zijn van deze oorlog, die hebben slechts kogels voor 2 dagen oorlog las ik ergens.
Ja dat bedoel ik maar Duitsland heeft simpelweg geen munitie om zichzelf te verdedigen, laat staan om weg te geven.quote:Op zondag 9 oktober 2022 00:52 schreef capricia het volgende:
[..]
Huh?
Ze zijn na de VS en de UK de grootste leveranciers voor Oekrane.
En de grootste afnemers van Rusland al decennia.quote:Op zondag 9 oktober 2022 00:52 schreef capricia het volgende:
[..]
Huh?
Dat is heel jammer ja. Idem voor Nederland. Defensie jaren lang uitgekleed.quote:Op zondag 9 oktober 2022 00:53 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ja dat bedoel ik maar Duitsland heeft simpelweg geen munitie om zichzelf te verdedigen, laat staan om weg te geven.
Dan is dat maar net in augustus was het Polen nog.quote:Op zondag 9 oktober 2022 00:52 schreef capricia het volgende:
[..]
Huh?
Nu die gaspijpen opgeblazen zijn heeft die Scholz inderdaad 0 reden om naar de pijpen van Poetin te dansen inderdaad. Deze hele oorlog laat echter wel zien hoe de wereldpolitiek in elkaar steekt, waarbij een grote tweestrijd tussen geldgraaien (Scholz/Orban/Bolsonaro) en de macht, humantitaire doeleinden geloof ik niet in (de rest vd wereld) zich ontwikkelt!quote:Op zondag 9 oktober 2022 00:49 schreef capricia het volgende:
Duitsland is echt wel een major supplier. Fijn!
De grootste wapenleveranties voor Oekrane komen natuurlijk van Rusland. Met al dat achtergelaten materiaal.quote:Op zondag 9 oktober 2022 00:53 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
En de grootste afnemers van Rusland al decennia.
Dat is echt onzin.quote:Op zondag 9 oktober 2022 00:55 schreef cosmosis het volgende:
[..]
Nu die gaspijpen opgeblazen zijn heeft die Scholz inderdaad 0 reden om naar de pijpen van Poetin te dansen inderdaad. Deze hele oorlog laat echter wel zien hoe de wereldpolitiek in elkaar steekt, waarbij een grote tweestrijd tussen geldgraaien (Scholz/Orban/Bolsonaro) en de macht, humantitaire doeleinden geloof ik niet in (de rest vd wereld) zich ontwikkelt!
Nou eigenlijk maakt mij dat niet uit. Belangrijk is dat er veel goed materieel geleverd wordt. Of het nu Pools of Duits is.quote:Op zondag 9 oktober 2022 00:55 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Dan is dat maar net in augustus was het Polen nog.
DL zelf voldoet inderdaad aan zn verplichtingen, wel nadat er enorme druk op Scholz is gelegdquote:Op zondag 9 oktober 2022 00:58 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat is echt onzin.
DL levert na de VS en de UK gewoon het meeste. Los van Nordstream. Daarvoor ook al.
https://www.oryxspioenkop(...)tary-aid-to.html?m=1
Ja het is heel onduidelijk. De explosie lijkt wel van de truck te komen. Maar de vonken die je ziet lijken ergens anders vandaan te komen. En het is die truck (althans zo lijkt het) die ze eerder inspecteerde. Jammer dat er geen geluid bij is. Want dan kun je daar misschien een raket op horen ofzo.quote:Op zondag 9 oktober 2022 00:50 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Eerste indruk die ik van dat filmpje kreeg was dat explosie vr de truck gebeurde (als we het over de zelfde truck hebben). De truck zelf was nog zichtbaar terwijl de lichtflits al vormde.
Mocht het wel de truck zijn geweest, hoe groot is de kans dat het een hilarisch ongeluk was van een Russisch ammunitie transport dat precies op het goede moment besloot voortijdig kaboom te gaan?Het was wel echt een gigantische knal.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |