abonnement Unibet Coolblue
  Jaap van Dissel-award 2022 zaterdag 6 augustus 2022 @ 13:53:37 #1
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205564308



quote:
Dit kun je vandaag verwachten van de boerenprotesten

Boeren die het niet eens zijn met het stikstofbeleid van het kabinet hebben voor vandaag acties door het hele land aangekondigd. Ze willen "Nederland platleggen", zo dreigen ze op sociale media. In ons liveblog lees je de stand van zaken, hieronder welke eventuele overlast die je kunt verwachten.

Om met de deur in huis te vallen: een deel van de verwachte chaos bestaat eruit dat niet precies bekend is wat er gaat gebeuren. En dus ook niet hoe groot de acties en overlast worden.

De boerenorganisatie Farmers Defence Force (FDF) zegt zelf geen cordinerende rol te spelen bij de actiedag. Hetzelfde geldt voor boerenactiegroep Agractie. De boeren worden opgeroepen de acties vanuit hun eigen regio's te organiseren.

Als de boeren hun dreigementen waarmaken, worden toegangswegen naar de luchthavens Schiphol, Eindhoven en Rotterdam geblokkeerd. Schiphol raadt reizigers aan om maandag met de trein naar het vliegveld te komen.

Volgens KLM kunnen de protesten mogelijk ook de vertrek- en aankomsttijden benvloeden. "Uw vlucht kan worden verstoord als u van, naar of via Schiphol reist", waarschuwt de luchtvaartmaatschappij.

Omdat boerenprotesten vaak bestaan uit het blokkeren van (snel)wegen, zullen maandag vermoedelijk ook automobilisten te maken krijgen met vertragingen, zo waarschuwt ook Rijkswaterstaat zondag. Het is nog niet bekend waar in Nederland maandag wegen afgesloten zullen zijn.

Boerenorganisaties hebben eerder opgeroepen om in ieder geval vluchtstroken vrij te laten. Mensen met haast voor bijvoorbeeld ziekenhuisbezoek zouden dan na overleg met de blokkerende boeren toch door kunnen rijden.

Als je boodschappen wilt doen of wacht op een pakketje, zou het kunnen dat je een leeg schap aantreft in de winkel of langer moet wachten op de bezorging. Er wordt namelijk opgeroepen distributiecentra voor levensmiddelen en de Rotterdamse haven als doelwit voor acties te kiezen. De oproep wordt gedaan via verschillende kanalen, waaronder op WhatsApp en Telegram.

Het grote logistiekbedrijf Jan de Rijk heeft klanten ervoor gewaarschuwd dat er maandag mogelijk sprake is van vertragingen bij ritten met vrachtwagens.

Albert Heijn, waarvoor dagelijks veel trucks in de weer zijn, betreurt de boerenacties waarvan klanten mogelijk hinder zullen ondervinden. De supermarktketen zegt er alles aan te doen om ervoor te zorgen dat alle producten "en zeker ook die van de boeren en telers" te koop blijven.

De politie heeft maandag de mogelijkheid om met materieel van Defensie trekkers weg te slepen. De capaciteit is wel relatief beperkt.

"Bij een of twee trekkers lukt het wel", zegt een politiewoordvoerder tegen NU.nl. "Maar bij hele grote aantallen door het hele land heeft ook defensie te weinig materieel beschikbaar."

https://www.nu.nl/binnenl(...)boerenprotesten.html
twitter


Deel van de aanleiding:


[ Bericht 5% gewijzigd door sp3c op 08-08-2022 14:26:55 ]
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Jaap van Dissel-award 2022 zaterdag 6 augustus 2022 @ 13:54:58 #2
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205564314
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 13:52 schreef VelitoX het volgende:

[..]
T lachwekkende is dat mensen die aan spookrijden deden door de boerenblokkades, wel boetes kregen.... Ondertussen terreurboeren zonder kentekenplaat (nog een overtreding) mogen van alles..... leuk man. En dat onder de noemer "erger voorkomen". Ugh.
Serieus? :') Dat lijkt mij prima aan te vechten. Zeker nu de boeren geen boet krijgen
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_205564320
quote:
84s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 13:54 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Serieus? :') Dat lijkt mij prima aan te vechten. Zeker nu de boeren geen boet krijgen
https://www.rtvoost.nl/ni(...)ete-van-8700-euro-op

Evt. naast boete een jaar rijontzegging door die terreurboeren, die zelf helemaal niks krijgen...
pi_205564329
*O* Geen boetes
Politiegenot
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 13:59:11 #5
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_205564333
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 13:50 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
[..]
Zijn jullie wel op de hoogte dat dit een idee was van minister Veerman en dat andere landen behoorlijk onder druk werden gezet...niet door Brussel...maar door Nederland? En al die tijd bleef Nederland het zelf uitstellen, maar nu ontkomen ze er niet meer aan. Eigen schuld dikke bult, je kunt geen afspraken gaan maken, daar andere constant op wijzen en dan zelf ineens moeilijk gaan doen.

Bron? Veerman zelf!
[..]

Ja dat is altijd zo met de Nederlandse overheid
ALs ze iets niet voor elkaar hebben of verkeerd gedaan dan is de bevolking de sjaak , die moet veranderen

Net als de droogte
Dat heeft de overheid veroorzaakt en doet dat nog, door als een haas het regenwater weg te sluizen naar de ijssel, de rijn of de waal en dan is het in een halfuurtje in de zee

Via een overvloed aan troitoir putten en derg
En nu zweert de overheid met binnenstedelijk bouwen wat het probleem nog erger maakt

De bevolking moet nu de tuin groen maken en ontstraten omdat de overheid niet snapt dat ze het regenwater VAST moet houden niet alles wegspoelen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  Jaap van Dissel-award 2022 zaterdag 6 augustus 2022 @ 13:59:22 #6
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205564334
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 13:55 schreef VelitoX het volgende:

[..]
https://www.rtvoost.nl/ni(...)ete-van-8700-euro-op

Evt. naast boete een jaar rijontzegging door die terreurboeren, die zelf helemaal niks krijgen...
8700 boete en rijontzegging.... Tering. Wat triest!
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 14:01:38 #7
3542 Gia
User under construction
pi_205564341
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 10:01 schreef mootie het volgende:

[..]
Dat is natuurlijk niet waar. Een groot deel van de natuurlijke beplanting is geen fan van veel stikstof. Die worden onder de voet gelopen door stikstofminnende planten, met alle gevolgen van dien.
Dat zijn vaak geen inheemse planten, zoals heide. Dat hoort van nature niet in Nederland.
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 14:04:09 #8
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_205564359
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 09:40 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Het is n n. Niet het een of ander.

Met watertekort en droogte zijn we ook bezig. Maar nu moet het grootste probleem stikstof getackeld worden.
Stisktof is helemaal geen probleem

DROOGTE is het probleem dat is de schuld van de overheid zelf
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_205564367
Ik herhaal het nog maar een keer...

Al dat geouwehoer hier dat we in Nederland geen 'echte natuur' kennen omdat alles aangelegd, onderhouden, en beschermd is is natuurlijk geen argument om die gebiedjes die we nog hebben, die nog een beetje lijken op het Nederland van voor de ruilverkaveling, dan ook maar te slopen voor de veeteelt.
Ruilverkaveling en intensieve veeteelt heeft al veel te veel kapotgemaakt in Nederland.
And it's only the giving
That makes you
What you are
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 14:07:04 #10
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_205564377
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 10:01 schreef mootie het volgende:

[..]
Dat is natuurlijk niet waar. Een groot deel van de natuurlijke beplanting is geen fan van veel stikstof. Die worden onder de voet gelopen door stikstofminnende planten, met alle gevolgen van dien.
stikstof minnende planten die horen dus hier en niet stikstofminnende planten en bomen als fijnsparrren die horen hier niet thuis

fijnsparren zijn hier geplant voor het hout die horen in Noorwegen en Finland thuis daar is meer water en goed voor vlakwortelende waaihout bomen

Nu gaan alle fijnsparren dood en dat is de schuld van de DROOGTE
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 14:10:49 #11
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_205564399
quote:
2s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 14:05 schreef OllieA het volgende:
Ik herhaal het nog maar een keer...

Al dat geouwehoer hier dat we in Nederland geen 'echte natuur' kennen omdat alles aangelegd, onderhouden, en beschermd is is natuurlijk geen argument om die gebiedjes die we nog hebben, die nog een beetje lijken op het Nederland van voor de ruilverkaveling, dan ook maar te slopen voor de veeteelt.
Ruilverkaveling en intensieve veeteelt heeft al veel te veel kapotgemaakt in Nederland.
echte natuur die hier hoort dat is de veluwe en Limburg en Drenthe en gelderse vallei en het Gooi
DROOGTE krijg je een bruine heide van
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  Jaap van Dissel-award 2022 zaterdag 6 augustus 2022 @ 14:11:09 #12
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205564401
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 14:07 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
stikstof minnende planten die horen dus hier en niet stikstofminnende planten en bomen als fijnsparrren die horen hier niet thuis

fijnsparren zijn hier geplant voor het hout die horen in Noorwegen en Finland thuis daar is meer water en goed voor vlakwortelende waaihout bomen

Nu gaan alle fijnsparren dood en dat is de schuld van de DROOGTE
Sparren horen hier niet thuis en zijn medeschuldig aan de droogte.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 14:16:28 #13
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_205564431
quote:
84s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 14:11 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Sparren horen hier niet thuis en zijn medeschuldig aan de droogte.
Hier de fijnsparren waar nu de Tesla fabriek staat bij Berlijn
Nu zit hieronder een enorm water reservoir , kennelijk door een vaste grondlaag
https://www.ad.nl/auto/mi(...)wil-bouwen~a35e5d0b/

Je krijgt er wel heel recht hout van , goed voor pallets

Natuurorganisaties probeerden de kap tegen te houden, waarom , omdat het hout is en hout is heilig , ook al zijn ze aangeplant voor kozijnen en stoelen 60 jaar terug
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_205564453
quote:
2s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 14:05 schreef OllieA het volgende:
Ik herhaal het nog maar een keer...

Al dat geouwehoer hier dat we in Nederland geen 'echte natuur' kennen omdat alles aangelegd, onderhouden, en beschermd is is natuurlijk geen argument om die gebiedjes die we nog hebben, die nog een beetje lijken op het Nederland van voor de ruilverkaveling, dan ook maar te slopen voor de veeteelt.
Ruilverkaveling en intensieve veeteelt heeft al veel te veel kapotgemaakt in Nederland.
Niks mis met het streven naar vermindering van intensieve veeteelt. Maar niet op deze manier, waarbij gebruik wordt gemaakt van op een onjuiste manier aangewezen natuurgebieden (er is destijds niet eens gekeken naar stikstofuitstoot of -neerslag), een stikstofplan dat uitgaat van computermodellen (we weten hoe dat kan uitpakken getuige de toeslagenaffaire) ipv daadwerkelijke metingen en waarbij de boeren ook nog eens geen enkel perspectief wordt geboden. Onmenselijk!

Daarom #teamboer.

Het stikstofplan moet terug naar de tekentafel, en kom met een nieuw plan waarbij de boeren met al hun innoverende plannen betrokken worden/inspraak hebben. Geen topdown dictaat, maar een gezamenlijk (samen met de doelgroep) uitgewerkt plan.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 14:24:43 #15
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_205564481
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 14:19 schreef Montagui het volgende:

[..]
Niks mis met het streven naar vermindering van intensieve veeteelt. Maar niet op deze manier, waarbij gebruik wordt gemaakt van op een onjuiste manier aangewezen natuurgebieden (er is destijds niet eens gekeken naar stikstofuitstoot of -neerslag), een stikstofplan dat uitgaat van computermodellen (we weten hoe dat kan uitpakken getuige de toeslagenaffaire) ipv daadwerkelijke metingen en waarbij de boeren ook nog eens geen enkel perspectief wordt geboden. Onmenselijk!

Daarom #teamboer.

Het stikstofplan moet terug naar de tekentafel, en kom met een nieuw plan waarbij de boeren met al hun innoverende plannen betrokken worden/inspraak hebben. Geen topdown dictaat, maar een gezamenlijk (samen met de doelgroep) uitgewerkt plan.
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 14:26:28 #16
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205564489
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 13:59 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Ja dat is altijd zo met de Nederlandse overheid
ALs ze iets niet voor elkaar hebben of verkeerd gedaan dan is de bevolking de sjaak , die moet veranderen

Net als de droogte
Dat heeft de overheid veroorzaakt en doet dat nog, door als een haas het regenwater weg te sluizen naar de ijssel, de rijn of de waal en dan is het in een halfuurtje in de zee

Via een overvloed aan troitoir putten en derg
En nu zweert de overheid met binnenstedelijk bouwen wat het probleem nog erger maakt

De bevolking moet nu de tuin groen maken en ontstraten omdat de overheid niet snapt dat ze het regenwater VAST moet houden niet alles wegspoelen
Weet je tot welke partij Veerman hoort? Het CDA, maar die nemen totaal geen verantwoordelijkheid. Een user op dit forum, pro-boeren, riep dan ook dat men Veerman het moet laten oplossen, omdat hij een keer gezegd heeft dat je best minder Natura2000 kon behouden en hij dus de uitgelezen man was om het beleid te bepalen. Nu weet ik niet zeker meer wie dat nu was, maar kan het zijn dat jij dat was? Dikke kans dat het een ander was, maar die was iig pro-boer.

Dat terwijl Veerman het dus zelf zo ver heeft laten komen en zelfs stelt dat we het al 20 jaar voor ons uitstellen. Men weet dit allemaal al veel langer, de boeren ook, maar figuren als Veerman en andere CDA-ers lieten zich benvloeden door de boeren, anders waren ze kiezers kwijt, nu moet men een inhaalslag maken.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 14:27:04 #17
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205564493
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 14:01 schreef Gia het volgende:

[..]
Dat zijn vaak geen inheemse planten, zoals heide. Dat hoort van nature niet in Nederland.
Tractoren ook niet.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 14:28:59 #18
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205564503
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 14:04 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Stisktof is helemaal geen probleem

DROOGTE is het probleem dat is de schuld van de overheid zelf
Ook weer om de boeren tevreden te houden. Anders gaat men rellen, we zien het nu en daar is altijd al mee gedreigd. Als men 20 jaar geleden al hun oren niet hadden laten hangen naar de boeren, dan waren ze toen al de boel gaan terroriseren. Het is uiteindelijk de schuld van de boeren en de partijen die de boeren constant hun zin geven, ondanks dat ze allemaal weten dat er een moment komt dat ze moeten gaan krimpen. Laat die partijen maar hun excuses gaan aanbieden, maar er is geen weg meer terug.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 14:30:22 #19
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205564509
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 14:16 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Hier de fijnsparren waar nu de Tesla fabriek staat bij Berlijn
Nu zit hieronder een enorm water reservoir , kennelijk door een vaste grondlaag
https://www.ad.nl/auto/mi(...)wil-bouwen~a35e5d0b/
[ afbeelding ]
Je krijgt er wel heel recht hout van , goed voor pallets
[ afbeelding ]
Natuurorganisaties probeerden de kap tegen te houden, waarom , omdat het hout is en hout is heilig , ook al zijn ze aangeplant voor kozijnen en stoelen 60 jaar terug
In welke Nederlandse Provincie ligt Berlijn ook alweer?
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_205564515
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 14:10 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
echte natuur die hier hoort dat is de veluwe en Limburg en Drenthe en gelderse vallei en het Gooi
DROOGTE krijg je een bruine heide van
Dat jij helemaal niks hebt met Natura2000 heb je al honderd keer duidelijk gemaakt.
Als je hebt over droogte, als in een te lage grondwaterstand, dan is dat te wijten aan de Waterschappen, die heel vaak worden gedomineerd door boeren. De boeren willen namelijk een lage grondwaterstand omdat hun zware trekkers anders het land stukrijden. Je weet wel, die trekkers waarmee ze snelwegen blokkeren en spookrijden.
Boeren > lage grondwaterstand is je al heel vaak verteld, maar dat negeer je liever. Je wordt, kortom, echt vermoeiend met je hangende grammofoonplaat.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_205564526
quote:
2s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 14:31 schreef OllieA het volgende:

[..]
Dat jij helemaal niks hebt met Natura2000 heb je al honderd keer duidelijk gemaakt.
Als je hebt over droogte, als in een te lage grondwaterstand, dan is dat te wijten aan de Waterschappen, die heel vaak worden gedomineerd door boeren. De boeren willen namelijk een lage grondwaterstand omdat hun zware trekkers anders het land stukrijden. Je weet wel, die trekkers waarmee ze snelwegen blokkeren en spookrijden.
Boeren > lage grondwaterstand is je al heel vaak verteld, maar dat negeer je liever. Je wordt, kortom, echt vermoeiend met je hangende grammofoonplaat.
Hij heeft de jongere generaties liever belerend.
pi_205564538
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 14:28 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Ook weer om de boeren tevreden te houden. Anders gaat men rellen, we zien het nu en daar is altijd al mee gedreigd. Als men 20 jaar geleden al hun oren niet hadden laten hangen naar de boeren, dan waren ze toen al de boel gaan terroriseren. Het is uiteindelijk de schuld van de boeren en de partijen die de boeren constant hun zin geven, ondanks dat ze allemaal weten dat er een moment komt dat ze moeten gaan krimpen. Laat die partijen maar hun excuses gaan aanbieden, maar er is geen weg meer terug.
Nee hoor. Varkens fokken voor China was 10 jaar geleden nog goed voor de opbrengst van wingewest Nederland. Nu is dat stadstaat Nederland. Het is beide hetzelfde kortzichtige winstbejag, en geen winst voor de Nederlanders.

De boeren kunnen daar verder weinig aan doen. Die krijgen een hele smalle wettelijke en financiele marge voor een bedrijfsmodel.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 14:40:10 #23
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205564566
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 14:37 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Nee hoor. Varkens fokken voor China was 10 jaar geleden nog goed voor de opbrengst van wingewest Nederland. Nu is dat stadstaat Nederland. Het is beide hetzelfde kortzichtige winstbejag, en geen winst voor de Nederlanders.

De boeren kunnen daar verder weinig aan doen. Die krijgen een hele smalle wettelijke en financiele marge voor een bedrijfsmodel.
Ja, die krijgen de meeste subsidie. Daarnaast heeft jouw comment helemaal niets te maken met dat het stikstofprobleem al decennia bekend is. De politiek durfde het toen niet aan om de boeren toen al te laten krimpen, omdat dat stemmen zou kosten. Het is letterlijk een paar generaties uitgesteld, zodat die generatie er geen problemen aan ondervond op politiek gebied. Maar nu kun je het niet weer gaan uitstellen, straks is het gat ng groter en wordt de inkrimpstap nog 'extremer'.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_205564610
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 14:19 schreef Montagui het volgende:

[..]
Niks mis met het streven naar vermindering van intensieve veeteelt. Maar niet op deze manier, waarbij gebruik wordt gemaakt van op een onjuiste manier aangewezen natuurgebieden (er is destijds niet eens gekeken naar stikstofuitstoot of -neerslag), een stikstofplan dat uitgaat van computermodellen (we weten hoe dat kan uitpakken getuige de toeslagenaffaire) ipv daadwerkelijke metingen en waarbij de boeren ook nog eens geen enkel perspectief wordt geboden. Onmenselijk!

Daarom #teamboer.

Het stikstofplan moet terug naar de tekentafel, en kom met een nieuw plan waarbij de boeren met al hun innoverende plannen betrokken worden/inspraak hebben. Geen topdown dictaat, maar een gezamenlijk (samen met de doelgroep) uitgewerkt plan.
Nou, nee hoor. Wat mij betreft gaan we niet 'streven naar vermindering van intensieve veeteelt'. We gaan de veestapel drastisch reduceren met minimaal 30%. En we gaan overleggen met boeren die het bedrijfsmatig kleinschaliger en meer circulair inrichten. De agrarische industrie en de megaboeren hebben de zaak lang genoeg getraineerd en gesaboteerd. Weg met de bioindustrie.
And it's only the giving
That makes you
What you are
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 14:50:39 #25
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_205564630
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 14:16 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Hier de fijnsparren waar nu de Tesla fabriek staat bij Berlijn
Nu zit hieronder een enorm water reservoir , kennelijk door een vaste grondlaag
https://www.ad.nl/auto/mi(...)wil-bouwen~a35e5d0b/
[ afbeelding ]
Je krijgt er wel heel recht hout van , goed voor pallets
[ afbeelding ]
Natuurorganisaties probeerden de kap tegen te houden, waarom , omdat het hout is en hout is heilig , ook al zijn ze aangeplant voor kozijnen en stoelen 60 jaar terug
Ik ken die gene die de bomen om had liggen voordat die milieu toko's het uberhaupt door hadden.
Daarnaast was de grond van BMW dus sowieso een andere bestemming wellicht in de toekomst.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 14:51:56 #26
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_205564637
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 14:26 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Weet je tot welke partij Veerman hoort? Het CDA, maar die nemen totaal geen verantwoordelijkheid. Een user op dit forum, pro-boeren, riep dan ook dat men Veerman het moet laten oplossen, omdat hij een keer gezegd heeft dat je best minder Natura2000 kon behouden en hij dus de uitgelezen man was om het beleid te bepalen. Nu weet ik niet zeker meer wie dat nu was, maar kan het zijn dat jij dat was? Dikke kans dat het een ander was, maar die was iig pro-boer.

Dat terwijl Veerman het dus zelf zo ver heeft laten komen en zelfs stelt dat we het al 20 jaar voor ons uitstellen. Men weet dit allemaal al veel langer, de boeren ook, maar figuren als Veerman en andere CDA-ers lieten zich benvloeden door de boeren, anders waren ze kiezers kwijt, nu moet men een inhaalslag maken.
En nu willen de boeren weer uitstel.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 14:57:24 #27
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205564675
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 14:51 schreef nils7 het volgende:

[..]
En nu willen de boeren weer uitstel.
En dan hebben we om de zoveel jaar weer gezeik met de boeren.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_205564678
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 13:55 schreef VelitoX het volgende:

[..]
https://www.rtvoost.nl/ni(...)ete-van-8700-euro-op

Evt. naast boete een jaar rijontzegging door die terreurboeren, die zelf helemaal niks krijgen...
Wat een klootzakken die politieagenten. Geen poot uitsteken naar de boeren terroristen maar wel automobilisten op de bon gooien. Ze zouden zich kapot moeten schamen.
pi_205564694
twitter
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 15:02:55 #30
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_205564723
quote:
2s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 14:31 schreef OllieA het volgende:

[..]
Dat jij helemaal niks hebt met Natura2000 heb je al honderd keer duidelijk gemaakt.
Als je hebt over droogte, als in een te lage grondwaterstand, dan is dat te wijten aan de Waterschappen, die heel vaak worden gedomineerd door boeren. De boeren willen namelijk een lage grondwaterstand omdat hun zware trekkers anders het land stukrijden. Je weet wel, die trekkers waarmee ze snelwegen blokkeren en spookrijden.
Boeren > lage grondwaterstand is je al heel vaak verteld, maar dat negeer je liever. Je wordt, kortom, echt vermoeiend met je hangende grammofoonplaat.
Nu viel het mij net op dat men de vaarten hier (umgebung Utrecht) fors omhoog heeft gepompt
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 15:05:10 #31
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_205564738
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 14:37 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Nee hoor. Varkens fokken voor China was 10 jaar geleden nog goed voor de opbrengst van wingewest Nederland. Nu is dat stadstaat Nederland. Het is beide hetzelfde kortzichtige winstbejag, en geen winst voor de Nederlanders.

De boeren kunnen daar verder weinig aan doen. Die krijgen een hele smalle wettelijke en financiele marge voor een bedrijfsmodel.
Nederland is niet eens zo bijzonder goed in varkens mesten , maar wel erg goed in het supersnelle slachten met behulp van goeiekoop pools volk en het in plastic plakjes verpakken en het snijafval voor hele goeiekope hamburgers gebruiken
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 15:05:38 #32
3542 Gia
User under construction
pi_205564741
quote:
2s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 14:05 schreef OllieA het volgende:
Ik herhaal het nog maar een keer...

Al dat geouwehoer hier dat we in Nederland geen 'echte natuur' kennen omdat alles aangelegd, onderhouden, en beschermd is is natuurlijk geen argument om die gebiedjes die we nog hebben, die nog een beetje lijken op het Nederland van voor de ruilverkaveling, dan ook maar te slopen voor de veeteelt.
Ruilverkaveling en intensieve veeteelt heeft al veel te veel kapotgemaakt in Nederland.
De megastallen mogen wmb dan ook meteen verdwijnen, maar laat de kleine boeren met rust. Stel een maximum op het aantal dieren dat een boer mag hebben, waar hij nog een goede boterham mee kan verdienen en geld overhoudt om te investeren, i.p.v. alle boeren in een bepaald gebied een even groot percentage in te laten leveren.

Maar nee, er zijn zelfs plannen om de megastallen op industriegebied te gaan plaatsen, 'want die koeien hoeven toch niet naar buiten.'
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 15:08:49 #33
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_205564759
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 15:05 schreef Gia het volgende:

[..]
De megastallen mogen wmb dan ook meteen verdwijnen, maar laat de kleine boeren met rust. Stel een maximum op het aantal dieren dat een boer mag hebben, waar hij nog een goede boterham mee kan verdienen en geld overhoudt om te investeren, i.p.v. alle boeren in een bepaald gebied een even groot percentage in te laten leveren.

Maar nee, er zijn zelfs plannen om de megastallen op industriegebied te gaan plaatsen, 'want die koeien hoeven toch niet naar buiten.'
Als megastallen verdwijnen ( aantal koeien > 249 ) dan blijft er haaast geen koei over maar wel heel veel oude stallen van hele slechte boeren, als je stikstof wil dan moet je dat doen

LES 1 :: Hoe groter de stal, hoe beter de stikstof , methaan afvang en strontvergister innovaties
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_205564825
Politie :')
Die boeren gekken die spookrijden op de A7 krijgen niet eens een boete.
Echt.... hoe ver laat je die terroristen gaan?
pi_205564840
quote:
Maar wat is het alternatief dan? Wijken platgooien en mensen de grens over bonjouren richting Belgi?
pi_205564854
quote:
2s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 14:47 schreef OllieA het volgende:

[..]
Nou, nee hoor. Wat mij betreft gaan we niet 'streven naar vermindering van intensieve veeteelt'. We gaan de veestapel drastisch reduceren met minimaal 30%. En we gaan overleggen met boeren die het bedrijfsmatig kleinschaliger en meer circulair inrichten. De agrarische industrie en de megaboeren hebben de zaak lang genoeg getraineerd en gesaboteerd. Weg met de bioindustrie.
De bioindustrie... Heb jij het kaartje gezien dat bij het stikstofplan gepresenteerd is? Daar tref je niet alleen de bioindustrie mee, maar vooral ook de kleine (welwillende) boer, en zelfs ook de boeren die al volledig op milieuvriendelijke en biologisch goede manier bezig zijn.

Daarom, terug naar de tekentafel.

En eens. Die megastallen mogen van mij ook rap verdwijnen.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_205564865
quote:
10s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 15:23 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Maar wat is het alternatief dan? Wijken platgooien en mensen de grens over bonjouren richting Belgi?
Grens omhoog gooien. Je doet net alsof we elk moment omvallen als land.
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 15:29:18 #38
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_205564867
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 15:25 schreef Montagui het volgende:

[..]
De bioindustrie... Heb jij het kaartje gezien dat bij het stikstofplan gepresenteerd is? Daar tref je niet alleen de bioindustrie mee, maar vooral ook de kleine (welwillende) boer, en zelfs ook de boeren die al volledig op milieuvriendelijke en biologisch goede manier bezig zijn.

Daarom, terug naar de tekentafel.

En eens. Die megastallen mogen van mij ook rap verdwijnen.
Nee moderne megastallen moeten juist blijven , die zin juist erg innovatief om allerlei gassen af te vangen en electriciteit te genereren, zitten ook vaak vierkant vol met zonnepanelen

De kleine boer met 60 koeien daar gaat niet goed mee , die heeft geen krediet en geen goede stal en veel dooie beesten ,

[ Bericht 6% gewijzigd door michaelmoore op 06-08-2022 15:34:27 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  User die altijd boos en kwaad is 2022 zaterdag 6 augustus 2022 @ 15:30:29 #39
491163 Viesdik
pi_205564871
Mensen die hun respect voor de boeren verliezen voor het aansteken van 2 autobanden, want er is gevaar voor bosbrand 😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
pi_205564878
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 15:29 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
Grens omhoog gooien. Je doet net alsof we elk moment omvallen als land.
En wat doen we dan met het huidige woningtekort? Laten we die paar honderdduizend mensen die hier nu al legaal zijn (vaak ook hier geboren) nog eens 40 jaar bij hun ouders in de kelder laten slapen tot er eindelijk eens wat woningen vrij komen als de bevolking genoeg is gekrompen?
pi_205564886
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 15:29 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Nee moderne megastallen moeten blijven , die zin juist erg innovatief om allerlei gassen af te vangen en electriciteit te genereren, zitten ook vaak vierkant vol met zonnepanelen
Megastallen stinken. Van mij mag dat best wel minder.
pi_205564888
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 15:30 schreef Viesdik het volgende:
Mensen die hun respect voor de boeren verliezen voor het aansteken van 2 autobanden, want er is gevaar voor bosbrand 😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Eens. Mensen die berhaupt nog respect voor de boeren hadden :')
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 15:35:18 #43
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_205564891
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 15:34 schreef quirina het volgende:

[..]
Megastallen stinken. Van mij mag dat best wel minder.
ne koeien megastallen stinken niet
slechte stallen stinken
varkens wel

[ Bericht 2% gewijzigd door michaelmoore op 06-08-2022 15:45:58 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_205564898
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 15:35 schreef Aratanax het volgende:

[..]
Eens. Mensen die berhaupt nog respect voor de boeren hadden :')
Ja maar dat zijn eckte patriotten die het beste voor hebben met hun vaderland en vechten tegen de elite. En dat doen ze uiteraard door ruim baan te maken voor een verzameling agromiljonairs die Nederland de tyfus in vervuilen om goedkoop te kunnen leveren aan het buitenland, dat is immers echte vaderlandsliefde.
  User die altijd boos en kwaad is 2022 zaterdag 6 augustus 2022 @ 15:36:37 #45
491163 Viesdik
pi_205564899
Nooit geweten dat onze boeren in de kern gewoon hele slechte mensen zijn. Want ze voorzien in onze belangrijkste levensbehoefte.
Een goed statement zou zijn om gewoon in hongerstaking te gaan om de boer te dissen. 😂😂😂

En als er straks geen eten meer is en die veganistische slapjanussen staan te bedelen om wat eten en om een stukje vlees vragen.
Laat ze lekker creperen tot ze bloed huilen van ellende
  Moderator zaterdag 6 augustus 2022 @ 15:40:06 #46
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_205564919
😂
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 15:48:15 #47
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_205564942
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 15:36 schreef Viesdik het volgende:
Nooit geweten dat onze boeren in de kern gewoon hele slechte mensen zijn. Want ze voorzien in onze belangrijkste levensbehoefte.
Een goed statement zou zijn om gewoon in hongerstaking te gaan om de boer te dissen.
we zitten in de EU he, denemarken en ierland heeft ook heel veel koeien en varkens en geiten , daar is de stikstof overigens helemaal geen probleem

daar weten ze nergens van

Vlanderen weer wel en wallonie heeft weer nergens over
Fraai onbestaanbaar probleem
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_205564943
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 15:33 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
En wat doen we dan met het huidige woningtekort? Laten we die paar honderdduizend mensen die hier nu al legaal zijn (vaak ook hier geboren) nog eens 40 jaar bij hun ouders in de kelder laten slapen tot er eindelijk eens wat woningen vrij komen als de bevolking genoeg is gekrompen?
Bouw een eiland in de zee, er zal vast wel een oplossing voor zijn.
pi_205564970
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 14:19 schreef Montagui het volgende:

[..]
Niks mis met het streven naar vermindering van intensieve veeteelt. Maar niet op deze manier, waarbij gebruik wordt gemaakt van op een onjuiste manier aangewezen natuurgebieden (er is destijds niet eens gekeken naar stikstofuitstoot of -neerslag), een stikstofplan dat uitgaat van computermodellen (we weten hoe dat kan uitpakken getuige de toeslagenaffaire) ipv daadwerkelijke metingen en waarbij de boeren ook nog eens geen enkel perspectief wordt geboden. Onmenselijk!

Daarom #teamboer.

Het stikstofplan moet terug naar de tekentafel, en kom met een nieuw plan waarbij de boeren met al hun innoverende plannen betrokken worden/inspraak hebben. Geen topdown dictaat, maar een gezamenlijk (samen met de doelgroep) uitgewerkt plan.
Dat is in het verleden ook zo goed gegaan!
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 15:58:48 #50
3542 Gia
User under construction
pi_205564987
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 15:08 schreef michaelmoore het volgende:

Als megastallen verdwijnen ( aantal koeien > 249 ) dan blijft er haaast geen koei over maar wel heel veel oude stallen van hele slechte boeren, als je stikstof wil dan moet je dat doen

LES 1 :: Hoe groter de stal, hoe beter de stikstof , methaan afvang en strontvergister innovaties
Eh, je zegt zelf:
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 14:04 schreef michaelmoore het volgende:

Stisktof is helemaal geen probleem

En ik heb liever kleinere boeren met koeien die in de wei staan. Megastallen zijn geen boerderijen meer, maar vleesfabrieken.
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 16:08:36 #51
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_205565030
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 15:58 schreef Gia het volgende:

[..]
Eh, je zegt zelf:
[..]
En ik heb liever kleinere boeren met koeien die in de wei staan. Megastallen zijn geen boerderijen meer, maar vleesfabrieken.
wat jij graag hebt, tja dan kost mek 5 euro per liter
het is een enorme concurentieslag tussen de lidstaten

https://www.melkvee.nl/ar(...)melkprijs-in-europa/
Overigens is de melkprijs nu 63 cent dus 25 cent boven breakeven en dat over 2.000.000 liter melk
quote:
Het EDF congres besteedde veel aandacht aan de 'break-even melkprijs', die volgens dit verband van Europese melkveehouders in de Europese Unie gemiddeld 0,32 eurocent per liter bedraagt. Historisch gezien volgt de melkprijs deze break-even melkprijs, waarbij niet alleen de variabele maar ook de vaste kosten volledig zijn gedekt. Omdat Deense melkveehouders voor een melkprijs van 32 cent kunnen produceren, zal de Europese melkprijs niet gaan stijgen de komende jaren. Deze verwachting werd op het EDF congres uitgesproken, zegt Dick Millenaar. 'De Deense melkveehouderij heeft weliswaar zware jaren gekend met een lage melkprijs, hoge financiering en een sterke grondprijsdaling, maar de melkveetak heeft een sterke consolidatie doorgemaakt. Met als resultaat toekomstbestendige bedrijven die jaarlijks de productie opvoeren.'

Hier heb je een echt probleem
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 16:15:36 #52
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205565062
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 15:29 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Nee moderne megastallen moeten juist blijven , die zin juist erg innovatief om allerlei gassen af te vangen en electriciteit te genereren, zitten ook vaak vierkant vol met zonnepanelen

De kleine boer met 60 koeien daar gaat niet goed mee , die heeft geen krediet en geen goede stal en veel dooie beesten ,
Staan nu de kleine boeren of de megastalboeren te rellen?
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 16:16:12 #53
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205565068
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 15:29 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
Grens omhoog gooien. Je doet net alsof we elk moment omvallen als land.
Gast, dan ng heb je een huizentekort.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 16:19:39 #54
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_205565096
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 16:15 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Staan nu de kleine boeren of de megastalboeren te rellen?
allemaal he

overigens is de trend steeds meer koeien en steeds meer megastallen en samenwerkende boeren en minder melkveeboeren
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_205566585


plaatje voor in de OP?
pi_205566598
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 16:08 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
wat jij graag hebt, tja dan kost mek 5 euro per liter
het is een enorme concurentieslag tussen de lidstaten

https://www.melkvee.nl/ar(...)melkprijs-in-europa/
Overigens is de melkprijs nu 63 cent dus 25 cent boven breakeven en dat over 2.000.000 liter melk
[..]
Hier heb je een echt probleem
Ik zie 'het probleem' hier eigenlijk niet. Behalve natuurlijk dat ze daar bij sommige shots met 10 graden in een t-shirt lopen, om de illusie te weken dat het allemaal zo verschrikkelijk is. Dit is geen journalistiek, maar klimaatactivisme.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_205566625
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 18:45 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[ afbeelding ]

plaatje voor in de OP?
_O- _O- _O- 8)7
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 18:53:40 #58
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205566639
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 18:45 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[ afbeelding ]

plaatje voor in de OP?
We raken er weinig mee kwijt, men kan niet eens de vlag goed ophangen.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  Moderator zaterdag 6 augustus 2022 @ 19:05:27 #59
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_205566722
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 18:45 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[ afbeelding ]

plaatje voor in de OP?
Enig plaatje, die ga ik een like geven op feesboek

Gr. Gerda en kinderen en een poot van Max
  Moderator zaterdag 6 augustus 2022 @ 19:08:10 #60
54278 crew  Tijger_m
42
pi_205566754
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 19:05 schreef Momo het volgende:

[..]
Enig plaatje, die ga ik een like geven op feesboek

Gr. Gerda en kinderen en een poot van Max
Ik wist niet dat jij Gerda heet, wat leuk. Weer wat geleerd ;)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 19:20:48 #61
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_205566874
quote:
14s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 18:48 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik zie 'het probleem' hier eigenlijk niet. Behalve natuurlijk dat ze daar bij sommige shots met 10 graden in een t-shirt lopen, om de illusie te weken dat het allemaal zo verschrikkelijk is. Dit is geen journalistiek, maar klimaatactivisme.
nou ja het ijs is op gesmolten en de middellandse zee is zeeewater van 30 C
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 19:45:30 #62
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_205567041
Je moet toch echt wel ongelofelijk dom zijn wanneer je twee feiten gewoon niet kunt begrijpen.

1. Veeteelt voedt maximaal 4 mensen per hectare, akkerbouw 21. Ergo, als voedselzekerheid belangrijk voor je is, dan ben je voor drastische vermindering van de veestapel. De veestapel voorkomt voedselzekerheid.

2. Een miljoen extra woningen van het meest luxe soort, met alle bijbehorende infrastructuur kost maximaal 5% van de huidige landbouwgrond.

Alle andere feiten, die over de tientallen miljarden schade door lage waterstanden, die over 85% uitgestorven plant- en diersoorten, die over de stand van de bijen, enzovoort enzovoort laat ik even liggen. Want hey fuck, hoe belangrijk zijn nu woningen, plant en diersoorten of bijen?

Maar die eerste twee keiharde onontkoombare feiten, hoe dom moet je zijn om daar dan toch steeds weer over te beginnen?
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 19:50:01 #63
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_205567076
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 19:45 schreef mcmlxiv het volgende:
Je moet toch echt wel ongelofelijk dom zijn wanneer je twee feiten gewoon niet kunt begrijpen.

1. Veeteelt voedt maximaal 4 mensen per hectare, akkerbouw 21. Ergo, als voedselzekerheid belangrijk voor je is, dan ben je voor drastische vermindering van de veestapel. De veestapel voorkomt voedselzekerheid.

Maar die eerste twee keiharde onontkoombare feiten, hoe dom moet je zijn om daar dan toch steeds weer over te beginnen?
Tja das popie Jopie praat

van mensen geen koemelk lusten en denken dat margarine iets met koeien te maken heeft
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 19:55:04 #64
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_205567111
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 19:50 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Tja das popie Jopie praat

van mensen geen koemelk lusten en denken dat margarine iets met koeien te maken heeft
Ik begrijp dat jij dit feit ontkent? Wonderlijke wereld leven we toch in dat sommige mensen denken dat feiten ook een soort mening zijn.
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 20:01:15 #65
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205567150
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 19:50 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Tja das popie Jopie praat
Ratio en logica zijn aan jou niet echt besteed h?
Huilen dan.
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 20:02:24 #66
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_205567154
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 19:55 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Ik begrijp dat jij dit feit ontkent?

Wonderlijke wereld leven we toch in dat sommige mensen denken dat feiten ook een soort mening zijn.
quote:
1. Veeteelt voedt maximaal 4 mensen per hectare, akkerbouw 21. Ergo, als voedselzekerheid belangrijk voor je is, dan ben je voor drastische vermindering van de veestapel. De veestapel voorkomt voedselzekerheid.
nee hier ben ik het wel mee eens
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_205570668
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 19:45 schreef mcmlxiv het volgende:
Je moet toch echt wel ongelofelijk dom zijn wanneer je twee feiten gewoon niet kunt begrijpen.

1. Veeteelt voedt maximaal 4 mensen per hectare, akkerbouw 21. Ergo, als voedselzekerheid belangrijk voor je is, dan ben je voor drastische vermindering van de veestapel. De veestapel voorkomt voedselzekerheid.

2. Een miljoen extra woningen van het meest luxe soort, met alle bijbehorende infrastructuur kost maximaal 5% van de huidige landbouwgrond.

Alle andere feiten, die over de tientallen miljarden schade door lage waterstanden, die over 85% uitgestorven plant- en diersoorten, die over de stand van de bijen, enzovoort enzovoort laat ik even liggen. Want hey fuck, hoe belangrijk zijn nu woningen, plant en diersoorten of bijen?

Maar die eerste twee keiharde onontkoombare feiten, hoe dom moet je zijn om daar dan toch steeds weer over te beginnen?
Heb je een bron?
Ik vind het wel interessant om zulke rapporten te lezen
  zondag 7 augustus 2022 @ 08:49:41 #68
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_205570727
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 08:29 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Heb je een bron?
Ik vind het wel interessant om zulke rapporten te lezen
Hier staat de realiteit met nog steeds ook veeteelt (universiteit van Wageningen) https://edepot.wur.nl/254079

Hier de leugens van de sector: https://www.vee-en-gewas.(...)bevolking-te-voeden/

Over woningbouw is je al talloze malen voorgerekend in deze serie. Is een bijzonder eenvoudige berekening.
pi_205570764
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 08:49 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Hier staat de realiteit met nog steeds ook veeteelt (universiteit van Wageningen) https://edepot.wur.nl/254079

Hier de leugens van de sector: https://www.vee-en-gewas.(...)bevolking-te-voeden/

Over woningbouw is je al talloze malen voorgerekend in deze serie. Is een bijzonder eenvoudige berekening.
Interessant stukje maar waar staat dat veelteelt 4 personen per hectare kan voeden en akkerbouw 21?
Die 2e link gaat over een gebied groter dan Nederland en ze hebben ook hout en papier meegenomen in de berekening.

Woningbouw gaat niet alleen om de boeren.
Nederland is het dichtsbevolkte land van de EU.
En ze blijven maar mensen binnen halen.
Daar moeten ze mee stoppen en er moeten mensen terug gestuurd worden naar landen waar ze vandaan komen.
  zondag 7 augustus 2022 @ 09:52:33 #70
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_205571018
ah de NL vlaggen waren op. dan pakken we er toch eentje met een hakenkruis

https://www.ad.nl/binnenl(...)~a7d5ae1f/219780116/
pi_205571534
quote:
13s.gif Op zondag 7 augustus 2022 09:52 schreef Gunner het volgende:
ah de NL vlaggen waren op. dan pakken we er toch eentje met een hakenkruis

https://www.ad.nl/binnenl(...)~a7d5ae1f/219780116/
Weten we ook meteen wat voor vlees we in de kuip hebben.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_205571741

https://www.gld.nl/nieuws/7745603/112-nieuws-hakenkruisvlag-bij-brand-langs-a1-bij-stroe

Extreemrechtse lieden die de boerenprotesten kapen ?
Jochies die lol hebben mensen boos te maken ?
Of iets er tussen in ?
Boerenjochies dan ?
pi_205572272
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 11:24 schreef Bluesdude het volgende:
[ afbeelding ]
https://www.gld.nl/nieuws/7745603/112-nieuws-hakenkruisvlag-bij-brand-langs-a1-bij-stroe

Extreemrechtse lieden die de boerenprotesten kapen ?
Jochies die lol hebben mensen boos te maken ?
Of iets er tussen in ?
Boerenjochies dan ?
Gewoon extreem rechtse boeren. Misschien moeten we vertellen dat stikstof goed is voor migranten dan is het overschot over een week weg.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_205572290
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 11:00 schreef vipergts het volgende:

[..]
Weten we ook meteen wat voor vlees we in de kuip hebben.
De Volkerts van deze wereld kennende zou dit ook een false flag (pun intended) kunnen zijn.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  zondag 7 augustus 2022 @ 13:05:13 #75
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_205572474
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 08:59 schreef Candymannetje het volgende:

[
Daar moeten ze mee stoppen en er moeten mensen terug gestuurd worden naar landen waar ze vandaan komen.
ze moeten niets, of ben jij de dictator van nederland ??
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zondag 7 augustus 2022 @ 13:30:36 #76
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_205572685
Misschien is het al eens voorbij gekomen maar hoeveel % van de boeren is nodig om zelf voorzienend te kunnen zijn voor NL (dus niet voor de export)?
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  zondag 7 augustus 2022 @ 13:48:00 #77
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205572816
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 11:24 schreef Bluesdude het volgende:
[ afbeelding ]
https://www.gld.nl/nieuws/7745603/112-nieuws-hakenkruisvlag-bij-brand-langs-a1-bij-stroe

Extreemrechtse lieden die de boerenprotesten kapen ?
Jochies die lol hebben mensen boos te maken ?
Of iets er tussen in ?
Boerenjochies dan ?
Gezien de locatie (te belopen vanaf de parkeerplaats naast de A1) verwacht ik dat het gedaan is door mensen die vooral ophef willen veroorzaken, niet noodzakelijkerwijs boeren.
Bij dat tunneltje is de afrit Stroe/Garderen, daar kun je dus makkelijk komen zonder de snelweg te verlaten.
De oprit naar de snelweg vanaf die parkeerplaats Tolnegen gaat over in de afrit, maar dit tunneltje is echt net bij het begin van de oprit naar de snelweg bij de parkeerplaats.
Wullie bin KOEL Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 7 augustus 2022 @ 13:50:50 #78
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_205572840
quote:
1s.gif Op zondag 7 augustus 2022 13:39 schreef Farenji het volgende:

[..]
Ah die vlag is natuurlijk opgehangen door een Romeo.


Middle of nowhere
Geen trekker of boer of uberhaupt iemand te zien
Fikkie brandt ongeveer 30 sec
NRC Fotograaf heel toevallig op juist dat moment aanwezig om zijn foto te maken
Eerste keer dat er nazisymboliek te zien is bij boerenprotesten.

Conclusie, ja dit zijn naziboeren, allemaal afknallen!

Dit soort mensen hadden Anne Frank voor 2 likes op TikTok verraden :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  zondag 7 augustus 2022 @ 13:55:52 #79
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_205572869
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 13:30 schreef nils7 het volgende:
Misschien is het al eens voorbij gekomen maar hoeveel % van de boeren is nodig om zelf voorzienend te kunnen zijn voor NL (dus niet voor de export)?
ongeveer 90% van ons voedsel importeert Nederland en 75% van de nederlandse land- en tuinbouw gaat voor export
Dus wij kunnen niet zonder import, de exportlanden kunnen zeker wel zonder Nederland

[ Bericht 0% gewijzigd door michaelmoore op 07-08-2022 19:00:05 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zondag 7 augustus 2022 @ 14:04:23 #80
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205572934
quote:
14s.gif Op zondag 7 augustus 2022 13:50 schreef HeatWave het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

Middle of nowhere
Geen trekker of boer of uberhaupt iemand te zien
Fikkie brandt ongeveer 30 sec
NRC Fotograaf heel toevallig op juist dat moment aanwezig om zijn foto te maken
Eerste keer dat er nazisymboliek te zien is bij boerenprotesten.

Conclusie, ja dit zijn naziboeren, allemaal afknallen!

Dit soort mensen hadden Anne Frank voor 2 likes op TikTok verraden :').
Aan die foto te zien lijkt het het tunneltje van de Gruttoweg aan de Heideweg kant te zijn en niet aan de Stroerschoolweg (waar ik in eerste instantie vanuit ging), sterker nog; die auto op de achtergrond lijkt daar dan aan de Heideweg te staan.
Is het knipperlicht van die auto aan of reflecteert het allemaal zo goed in het donker?
Wullie bin KOEL Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_205572964
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 13:30 schreef nils7 het volgende:
Misschien is het al eens voorbij gekomen maar hoeveel % van de boeren is nodig om zelf voorzienend te kunnen zijn voor NL (dus niet voor de export)?
twitter


En als Nederland echt te vol zoals door velen wordt beweerd dan moet de productie naar (ver) onder de 100%
  zondag 7 augustus 2022 @ 14:11:50 #82
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205572991
Vreemd genoeg had Omroep Gelderland bij het stuk over de vlag een foto van de huidige situatie (vlag weggehaald) aan de andere kant van de Tunnel :')

https://www.gld.nl/nieuws(...)bben-wij-niet-gedaan
Wullie bin KOEL Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_205573007
quote:
14s.gif Op zondag 7 augustus 2022 13:50 schreef HeatWave het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

Middle of nowhere
Geen trekker of boer of uberhaupt iemand te zien
Fikkie brandt ongeveer 30 sec
NRC Fotograaf heel toevallig op juist dat moment aanwezig om zijn foto te maken
Eerste keer dat er nazisymboliek te zien is bij boerenprotesten.

Conclusie, ja dit zijn naziboeren, allemaal afknallen!

Dit soort mensen hadden Anne Frank voor 2 likes op TikTok verraden :').
Wist niet dat Anne Frank het hele land plat legde met mongolode kutacties.
You need to be cold to be queen.
pi_205573179
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 13:30 schreef nils7 het volgende:
Misschien is het al eens voorbij gekomen maar hoeveel % van de boeren is nodig om zelf voorzienend te kunnen zijn voor NL (dus niet voor de export)?
We exporteren 80% van ons vlees dus dat kan wel weg. Die boeren kunnen ook peulvruchten gaan telen oid.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_205573198
quote:
1s.gif Op zondag 7 augustus 2022 14:08 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
[ twitter ]

En als Nederland echt te vol zoals door velen wordt beweerd dan moet de productie naar (ver) onder de 100%
Mooi overzicht :)
pi_205573248
quote:
1s.gif Op zondag 7 augustus 2022 14:08 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
[ twitter ]

En als Nederland echt te vol zoals door velen wordt beweerd dan moet de productie naar (ver) onder de 100%
Genoeg ruimte om alle megastallen af te schaffen.
pi_205573519
quote:
1s.gif Op zondag 7 augustus 2022 14:14 schreef Waldorf22 het volgende:

[..]
Wist niet dat Anne Frank het hele land plat legde met mongolode kutacties.
Dat is ook nieuw voor mij.
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
  zondag 7 augustus 2022 @ 16:47:53 #88
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205574399
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 14:45 schreef Gehrman het volgende:

[..]
Genoeg ruimte om alle megastallen af te schaffen.
Nee want zonder megastallen geen brood!!!
Huilen dan.
  zondag 7 augustus 2022 @ 16:54:36 #89
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205574434
quote:
14s.gif Op zondag 7 augustus 2022 13:50 schreef HeatWave het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

Middle of nowhere
Geen trekker of boer of uberhaupt iemand te zien
Fikkie brandt ongeveer 30 sec
NRC Fotograaf heel toevallig op juist dat moment aanwezig om zijn foto te maken
Eerste keer dat er nazisymboliek te zien is bij boerenprotesten.

Conclusie, ja dit zijn naziboeren, allemaal afknallen!

Dit soort mensen hadden Anne Frank voor 2 likes op TikTok verraden :').
Waar haal je trouwens vandaan dat het een NRC fotograaf zou zijn?
Ik vind m terug als foto van Persbureau Heitink dat zichzelf omschrijft als:

quote:
Samen met ruim 35 fotografen en cameramannen houden wij ons al 10 jaar bezig met het ‘harde nieuws’ in voornamelijk Gelderland. Daarnaast doe ik ook het ‘reguliere nieuws’ door het hele land, hoofdzakelijk voor het ANP.
Ik zie er geen NRC-link in.
Wat het overigens niet minder vreemd maakt dat de fotograaf van dienst er al was toen het nog maar zo'n mager vuurtje was.
Wullie bin KOEL Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_205574439
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 16:54 schreef Leandra het volgende:

[..]
Waar haal je trouwens vandaan dat het een NRC fotograaf zou zijn?
Ik vind m terug als foto van Persbureau Heitink dat zichzelf omschrijft als:
[..]
Ik zie er geen NRC-link in.
Wat het overigens niet minder vreemd maakt dat de fotograaf van dienst er al was toen het nog maar zo'n mager vuurtje was.
Die krijgt een melding waar er acties zijn maar wist niet van het hakenkruis plan.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  zondag 7 augustus 2022 @ 16:57:42 #91
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205574448
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 16:56 schreef vipergts het volgende:

[..]
Die krijgt een melding waar er acties zijn maar wist niet van het hakenkruis plan.
Die moet idd wel op voorhand gewaarschuwd zijn, anders kun je daar nooit zo snel zijn.
Wullie bin KOEL Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_205574462
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 16:57 schreef Leandra het volgende:

[..]
Die moet idd wel op voorhand gewaarschuwd zijn, anders kun je daar nooit zo snel zijn.
Hij zou wel een enorm slechte journalist zijn als hij niet weet wat er waar speelt.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  zondag 7 augustus 2022 @ 18:22:12 #93
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_205574919
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 08:59 schreef Candymannetje het volgende:

Woningbouw gaat niet alleen om de boeren.
Nederland is het dichtsbevolkte land van de EU.
En ze blijven maar mensen binnen halen.
Daar moeten ze mee stoppen en er moeten mensen terug gestuurd worden naar landen waar ze vandaan komen.
Aha, het gaat over migranten. Je bent gewoon een FvD - PVV aanhanger die deze situatie misbruikt voor de eigen agenda. Zeg dat dan.
pi_205574926
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 13:30 schreef nils7 het volgende:
Misschien is het al eens voorbij gekomen maar hoeveel % van de boeren is nodig om zelf voorzienend te kunnen zijn voor NL (dus niet voor de export)?
Dat kan NL niet. Daarvoor is er te weinig grond
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zondag 7 augustus 2022 @ 18:49:03 #95
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_205575106
quote:
1s.gif Op zondag 7 augustus 2022 18:23 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Dat kan NL niet. Daarvoor is er te weinig grond
En kijk weer iemand die feitenloos door het leven gaat.
pi_205575118
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 18:22 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Aha, het gaat over migranten. Je bent gewoon een FvD - PVV aanhanger die deze situatie misbruikt voor de eigen agenda. Zeg dat dan.
Waarom moet ik dat zeggen terwijl het niet zo is?
  zondag 7 augustus 2022 @ 18:53:10 #97
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_205575144
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 18:50 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Waarom moet ik dat zeggen terwijl het niet zo is?
Jij verbindt het boerengebeuren aan teveel migranten. Ik niet hoor
pi_205575180
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 18:53 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Jij verbindt het boerengebeuren aan teveel migranten. Ik niet hoor
Nee, het woningbouwtekort.
Zo achterlijk dat mensen zich afzetten tegen de boeren omdat ze een woning willen.
Boeren zijn onmisbaar voor de maatschappij.
Maar het feit dat er honderdduizenden asielzoekers binnen komen die voorrang krijgen op een huis en de maatschappij alleen maar tot last zijn hoor je ze niet over.
Puur omdat de overheid zegt dat de boeren het probleem zijn en niet de asielzoekers.
Gebroken slaven die tegen hun rebelse medeslaven ageren in plaats van tegen de man met de zweep.
  zondag 7 augustus 2022 @ 19:01:46 #99
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_205575190
quote:
1s.gif Op zondag 7 augustus 2022 14:08 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
[ twitter ]

En als Nederland echt te vol zoals door velen wordt beweerd dan moet de productie naar (ver) onder de 100%
nou dan kan je de helft van de intensienve veehouderij sluiten
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zondag 7 augustus 2022 @ 19:01:52 #100
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205575191
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 18:59 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Nee, het woningbouwtekort.
Zo achterlijk dat mensen zich afzetten tegen de boeren omdat ze een woning willen.
Boeren zijn onmisbaar voor de maatschappij.

Niet bepaald.
  FOK!fotograaf zondag 7 augustus 2022 @ 19:02:02 #101
364681 over_hedge
pi_205575192
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 18:59 schreef Candymannetje het volgende:
Boeren zijn onmisbaar voor de maatschappij.
Dat valt reuze mee
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  zondag 7 augustus 2022 @ 19:02:38 #102
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_205575195
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 14:35 schreef vipergts het volgende:

[..]
We exporteren 80% van ons vlees dus dat kan wel weg. Die boeren kunnen ook peulvruchten gaan telen oid.
geen gehaktbal mam ?? ;(

Nee jongen je krijgt vandaag peulen :P
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_205575200
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 12:46 schreef Montagui het volgende:

[..]
De Volkerts van deze wereld kennende zou dit ook een false flag (pun intended) kunnen zijn.
False flag, dat kan. Misschien waren al die trekkers die de snelweg blokkeerden ook wel van niet-boeren.
Of die mensen bij het huis van die minister.
Of die trekker die het provinciehuis in Groningen ramde.
En dat asbest op de snelweg. Misschien ook wel van niet-boeren.
Het is alleen wl raar dat schoonmaakbedrijven die de rommel op wouden ruimen werden bedreigd door.... hm.... toen echt wel trekkerterroristen.
Dus ik ben benieuwd of iemand die vlag weg durft te halen.
Je kunt beter n kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_205575223
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 19:02 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
geen gehaktbal mam ?? ;(

Nee jongen je krijgt vandaag peulen :P
Ik kan toch een gehaktbal kopen van die overige 20%
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 7 augustus 2022 @ 19:08:26 #105
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205575229
twitter
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_205575535
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 18:49 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
En kijk weer iemand die feitenloos door het leven gaat.
ja en da voelt best goed, helemaal als het klopt ^O^
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zondag 7 augustus 2022 @ 19:58:58 #107
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_205575635
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 19:49 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
ja en da voelt best goed, helemaal als het klopt ^O^
Ach het moet goed voelen wanneer de dansleraar en de NVU je belangrijkste bondgenoten zijn toch?
pi_205575641
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 19:58 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Ach het moet goed voelen wanneer de dansleraar en de NVU je belangrijkste bondgenoten zijn toch?
geen idee, ik ken die lui niet
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205575751
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 19:01 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Niet bepaald.
Wel waar!!
Boeren zijn onmisbaar, want die zorgen voor voedsel.
Net zoals mijnwerkers onmisbaar zijn, die zorgen voor kolen, en dus voor warmte.

Haha, nou jij weer!

Je kunt beter n kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_205575775
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 19:59 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
geen idee, ik ken die lui niet
Je kunt beter n kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_205575793
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 20:12 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]
Wel waar!!
Boeren zijn onmisbaar, want die zorgen voor voedsel.
Net zoals mijnwerkers onmisbaar zijn, die zorgen voor kolen, en dus voor warmte.

Haha, nou jij weer!

[ afbeelding ]
het is lang geleden dat ik zo simpel dacht, dat moet ergens rond mijn kleutertijd geweest zijn.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zondag 7 augustus 2022 @ 20:23:31 #112
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_205575831
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 20:17 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
het is lang geleden dat ik zo simpel dacht, dat moet ergens rond mijn kleutertijd geweest zijn.
2021?
  zondag 7 augustus 2022 @ 20:26:52 #113
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205575850
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 11:24 schreef Bluesdude het volgende:
[ afbeelding ]
https://www.gld.nl/nieuws/7745603/112-nieuws-hakenkruisvlag-bij-brand-langs-a1-bij-stroe

Extreemrechtse lieden die de boerenprotesten kapen ?
Jochies die lol hebben mensen boos te maken ?
Of iets er tussen in ?
Boerenjochies dan ?
Dit wordt natuurlijk:

'Waarom kijkt men nu ineens extreemrechts aan, wat is het bewijs?'
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_205575852
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 20:23 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
2021?
nee, het was begin 2022
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zondag 7 augustus 2022 @ 20:28:45 #115
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205575862
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 12:46 schreef Montagui het volgende:

[..]
De Volkerts van deze wereld kennende zou dit ook een false flag (pun intended) kunnen zijn.
Ja, er lopen ook zoveel mensen rond met zo'n vlag, dan moet het wel door iemand anders opgehangen zijn dan extreemrechts.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  zondag 7 augustus 2022 @ 20:33:55 #116
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205575899
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 18:59 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Nee, het woningbouwtekort.
Zo achterlijk dat mensen zich afzetten tegen de boeren omdat ze een woning willen.
Boeren zijn onmisbaar voor de maatschappij.
Maar het feit dat er honderdduizenden asielzoekers binnen komen die voorrang krijgen op een huis en de maatschappij alleen maar tot last zijn hoor je ze niet over.
Puur omdat de overheid zegt dat de boeren het probleem zijn en niet de asielzoekers.
Gebroken slaven die tegen hun rebelse medeslaven ageren in plaats van tegen de man met de zweep.
Eerst beweer je dat je het niet over de boeren hebt, maar woningtekort, daarna link je het alsnog aan de boeren. 8)7
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_205575903
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 20:28 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Ja, er lopen ook zoveel mensen rond met zo'n vlag, dan moet het wel door iemand anders opgehangen zijn dan extreemrechts.
Dit is wel heel doorzichtig hoor.
Of het is een extreem rechts figuur geweest die aandacht wilt of iemand die extreem rechts wilt koppelen aan de boeren.
pi_205575911
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 20:33 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Eerst beweer je dat je het niet over de boeren hebt, maar woningtekort, daarna link je het alsnog aan de boeren. 8)7
Klopt, volgens de politiek is het niet gelinkt aan de boeren.
Maar als je dit topic al langer volgt is het je vast wel opgevallen dat het hier ook over de woningnood gaat.
  zondag 7 augustus 2022 @ 20:36:31 #119
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205575914
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 19:03 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]
False flag, dat kan. Misschien waren al die trekkers die de snelweg blokkeerden ook wel van niet-boeren.
Of die mensen bij het huis van die minister.
Of die trekker die het provinciehuis in Groningen ramde.
En dat asbest op de snelweg. Misschien ook wel van niet-boeren.
Het is alleen wl raar dat schoonmaakbedrijven die de rommel op wouden ruimen werden bedreigd door.... hm.... toen echt wel trekkerterroristen.
Dus ik ben benieuwd of iemand die vlag weg durft te halen.
Ja, net als 6 januari, het werkt zo:

- Zeg eerst dat je het eens bent met de acties, want overheid is puur evil
- Zeg bij het uit de hand lopen dat het Antifa was
- Zeg daarna dat het eigenlijk allemaal wel meeviel en men niet zo moet zeuren
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_205575923
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 20:35 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Klopt, volgens de politiek is het niet gelinkt aan de boeren.
Maar als je dit topic al langer volgt is het je vast wel opgevallen dat het hier ook over de woningnood gaat.
:') wat zeg je nou allemaal?
  zondag 7 augustus 2022 @ 20:39:36 #121
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205575934
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 20:34 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Dit is wel heel doorzichtig hoor.
Of het is een extreem rechts figuur geweest die aandacht wilt of iemand die extreem rechts wilt koppelen aan de boeren.
Ik vind het niet zo gek. Men dreigt met geweld en voelt zich verheven boven de rest van Nederland. Ik sluit niet uit dat het een extreemrechtse boer is, daar zijn er genoeg van.

Als ze zich nu eens niet als terroristen zouden gedragen, zou men ook niet meteen naar die boeren wijzen. Let wel: de rellende boeren.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_205575940
Niet weten dat Soros himself die vlag heeft opgehangen nadat zijn 5G tracksysteem is geflopt :') ___!!1
You need to be cold to be queen.
  zondag 7 augustus 2022 @ 20:43:38 #123
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205575963
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 20:35 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Klopt, volgens de politiek is het niet gelinkt aan de boeren.
Maar als je dit topic al langer volgt is het je vast wel opgevallen dat het hier ook over de woningnood gaat.
We kunnen op veel plekken niet bouwen, vanwege het stikstofprobleem. Dus ja, de boeren hebben er wel zeker mee te maken. Ook als we nu helemaal alle grenzen in de wereld sluiten hebben we nog steeds huizen nodig, dus wijzen naar je migranten schiet niet op, al maken sommige users wel een hobby van migranten bij elk topic als schuldige aanwijzen, zelfs als het feitelijk gezien duidelijk de boeren zijn die zorgen voor de stikstofcrisis. Maar feiten daar doen die mensen niet zoveel mee. Ik wil niet zeggen dat jij zo bent, maar het zijn meer die gasten die te pas en onpas 'MSM', 'Tribunalen', 'WEF', 'Schwaab', 'Laptop van Biden' en 'we leven in een dictatuur!!11!!' roepen.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_205575982
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 20:43 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
We kunnen op veel plekken niet bouwen, vanwege het stikstofprobleem. Dus ja, de boeren hebben er wel zeker mee te maken. Ook als we nu helemaal alle grenzen in de wereld sluiten hebben we nog steeds huizen nodig, dus wijzen naar je migranten schiet niet op, al maken sommige users wel een hobby van migranten bij elk topic als schuldige aanwijzen, zelfs als het feitelijk gezien duidelijk de boeren zijn die zorgen voor de stikstofcrisis. Maar feiten daar doen die mensen niet zoveel mee. Ik wil niet zeggen dat jij zo bent, maar het zijn meer die gasten die te pas en onpas 'MSM', 'Tribunalen', 'WEF', 'Schwaab', 'Laptop van Biden' en 'we leven in een dictatuur!!11!!' roepen.
Hier een mooi stukje van de NOS over het ontstaan van de woningnood.
Heeft niks met de boeren te maken.
Naar mijn mening worden ze gewoon misbruikt door de regering om hun eigen blunders te ontwijken.

https://nos.nl/op3/collec(...)tstond-de-wooncrisis
  zondag 7 augustus 2022 @ 20:49:27 #125
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205576003
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 20:47 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Hier een mooi stukje van de NOS over het ontstaan van de woningnood.
Heeft niks met de boeren te maken.
Naar mijn mening worden ze gewoon misbruikt door de regering om hun eigen blunders te ontwijken.

https://nos.nl/op3/collec(...)tstond-de-wooncrisis
Wat probeer je te laten zien door over een onderwerp te beginnen dat in je eigen woorden niets met de boeren te maken heeft?
  zondag 7 augustus 2022 @ 20:53:31 #126
168739 Red_85
'echt wel'
pi_205576026
quote:
En die huizen moeten er komen omdat er 200.000 man er per jaar bij komen.
Laten we daar eens mee stoppen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zondag 7 augustus 2022 @ 20:55:42 #127
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205576048
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 20:47 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Hier een mooi stukje van de NOS over het ontstaan van de woningnood.
Heeft niks met de boeren te maken.
Naar mijn mening worden ze gewoon misbruikt door de regering om hun eigen blunders te ontwijken.

https://nos.nl/op3/collec(...)tstond-de-wooncrisis
Allemaal leuk en aardig, het klopt dat rechtse partijen de woningmarkt hebben verneukt, maar daar kunnen we over gaan huilen, dat lost het woningtekort niet op. Huizen bouwen wel en dat gaat niet, onder andere vanwege het stikstofprobleem.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  zondag 7 augustus 2022 @ 20:56:46 #128
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205576057
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 20:53 schreef Red_85 het volgende:

[..]
En die huizen moeten er komen omdat er 200.000 man er per jaar bij komen.
Laten we daar eens mee stoppen.
Ook als je per direct daarmee stopt, heb je nog steeds huizen nodig. Trouwens komen die 200000 per jaar naar Nederland, of mogen die allemaal hier blijven wonen?
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_205576067
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 20:55 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Allemaal leuk en aardig, het klopt dat rechtse partijen de woningmarkt hebben verneukt, maar daar kunnen we over gaan huilen, dat lost het woningtekort niet op. Huizen bouwen wel en dat gaat niet, onder andere vanwege het stikstofprobleem.
Ook dat heeft de regering zelf in de hand.
Als de stikstofregels hetzelfde waren als in Duitsland konden ze gewoon gaan bouwen.
pi_205576075
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 20:58 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ook dat heeft de regering zelf in de hand.
Als de stikstofregels hetzelfde waren als in Duitsland konden ze gewoon gaan bouwen.
Ja en als de temperatuur hetzelfde was als op de Noordpool hoeven wij de airco niet te gebruiken.
You need to be cold to be queen.
  zondag 7 augustus 2022 @ 21:00:16 #131
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_205576078
Als boeren serieus genomen willen worden dan zouden ze drie dingen moeten doen:
- afrekenen met randfiguren die misbruik maken van boerenprotesten, figuren als NVU en Engel eruit rammen
- stoppen met terreur-acties die anderen in gevaar brengen en zelfreinigend worden daarin
- erkennen dat klimaatverandering en milieu problemen bestaan inclusief dat ze daar een rol in spelen

Zonder die drie zaken zijn gesprekken zinloos en zou ik als overheid daarmee stoppen en zeer repressief gaan optreden. Zeker bij boerenterreur waar levens en gezondheid op het spel staan is inmiddels geweld door de overheid op het hoogste niveau wat mij betreft volledig aanvaardbaar.
  zondag 7 augustus 2022 @ 21:02:25 #132
168739 Red_85
'echt wel'
pi_205576091
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 20:56 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Ook als je per direct daarmee stopt, heb je nog steeds huizen nodig. Trouwens komen die 200000 per jaar naar Nederland, of mogen die allemaal hier blijven wonen?
Klopt.
Nog een reden om te stoppen met de import.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zondag 7 augustus 2022 @ 21:05:15 #133
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205576108
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 20:58 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ook dat heeft de regering zelf in de hand.
Als de stikstofregels hetzelfde waren als in Duitsland konden ze gewoon gaan bouwen.
Nee, we zijn een kleiner land en hebben naar verhouding veel en veel meer boeren, die ook nog eens nummer 2 zijn in import. Die bezitten samen 60% van de grond en we hebben nu eenmaal afspraken gemaakt (daar zelf ook mee gekomen) en andere landen over van alles en nog wat onder druk gezet in de EU. Nu zijn wij aan de beurt en gaan we ineens moeilijk zitten doen. Te laat, er had al veel eerder wat aan gedaan moeten worden, maar het CDA (en andere rechtse partijen) durfden dit niet te doen uit angst voor de boeren en nu moet er na 20 jaar dus een inhaalslag worden gemaakt.

Wat snap jij daar niet aan? We kunnen niet ineens gaan zeggen dat we ons niet meer aan die gestelde regels gaan houden, zeker niet na de uitspraak van RvS. Dit is al decennia een ding en het probleem werd elke keer meegegeven aan de volgende generatie zo dat de huidige politie er geen problemen mee kreeg. Nu zitten we dus met de gebakken peren, en dat weten die boeren ook wel, want die gingen decennia geleden al dreigen met acties en bijvoorbeeld het CDA wilde geen stemmers verliezen. Ja schuld van de politiek met druk van de boeren. Die doen nu net alsof het zomaar uit de lucht komt vallen, maar de realiteit is dat ze gewoon alleen hun zin willen hebben. Dat is begrijpelijk, maar door die houding moet men nu een inhaalslag maken.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  zondag 7 augustus 2022 @ 21:06:29 #134
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205576112
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 21:02 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Klopt.
Nog een reden om te stoppen met de import.
Of met kinderen maken. Klinkt allemaal mooi op een verjaardag, maar realistisch is het niet. Maar komen die 200000 nu allemaal hierheen of komen ze hier ook daadwerkelijk hier wonen? Daar had je nog geen antwoord op gegeven.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_205576138
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 21:05 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Nee, we zijn een kleiner land en hebben naar verhouding veel en veel meer boeren, die ook nog eens nummer 2 zijn in import. Die bezitten samen 60% van de grond en we hebben nu eenmaal afspraken gemaakt (daar zelf ook mee gekomen) en andere landen over van alles en nog wat onder druk gezet in de EU. Nu zijn wij aan de beurt en gaan we ineens moeilijk zitten doen. Te laat, er had al veel eerder wat aan gedaan moeten worden, maar het CDA (en andere rechtse partijen) durfden dit niet te doen uit angst voor de boeren en nu moet er na 20 jaar dus een inhaalslag worden gemaakt.

Wat snap jij daar niet aan? We kunnen niet ineens gaan zeggen dat we ons niet meer aan die gestelde regels gaan houden, zeker niet na de uitspraak van RvS. Dit is al decennia een ding en het probleem werd elke keer meegegeven aan de volgende generatie zo dat de huidige politie er geen problemen mee kreeg. Nu zitten we dus met de gebakken peren, en dat weten die boeren ook wel, want die gingen decennia geleden al dreigen met acties en bijvoorbeeld het CDA wilde geen stemmers verliezen. Ja schuld van de politiek met druk van de boeren. Die doen nu net alsof het zomaar uit de lucht komt vallen, maar de realiteit is dat ze gewoon alleen hun zin willen hebben. Dat is begrijpelijk, maar door die houding moet men nu een inhaalslag maken.
De RvS houdt zich aan de wet en die wet wordt gemaakt door de overheid.
Kom op man, toen de ID bewijzen gratis waren volgens een rechter was binnen een week de wet aangepast.
Het is gewoon een kwestie van willen.
pi_205576150
quote:
1s.gif Op zondag 7 augustus 2022 21:00 schreef Waldorf22 het volgende:

[..]
Ja en als de temperatuur hetzelfde was als op de Noordpool hoeven wij de airco niet te gebruiken.
Wat is dat nou weer voor domme vergelijking?
Verwacht je nou dat mensen daar een serieus antwoord op geven?
  zondag 7 augustus 2022 @ 21:10:40 #137
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_205576151
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 21:02 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Klopt.
Nog een reden om te stoppen met de import.
Niemand wil import, de mate van invloed daarop is niet onbeperkt. Het interessante is dat energietransitie, klimaatverandering en milieuproblematiek serieus nemen en werkende ontwikkelingssamenwerking organiseren onderdeel van de oplossing daarvoor is.

Best wel veel linksig gedoe nodig om de wereld voor het nageslacht een beetje leefbaar te maken.
  zondag 7 augustus 2022 @ 21:10:59 #138
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205576154
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 21:09 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
De RvS houdt zich aan de wet en die wet wordt gemaakt door de overheid.
Kom op man, toen de ID bewijzen gratis waren volgens een rechter was binnen een week de wet aangepast.
Het is gewoon een kwestie van willen.
Nee, het gaat niet om een wet die ze zomaar effe kunnen aanpassen. Het gaat om afspraken waar wij nota bene zelf mee zijn gekomen. Die afspraken zijn er ook niet voor niets, zomaar het gaan negeren wil niet zeggen dat het probleem dan ook niet meer bestaat.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  zondag 7 augustus 2022 @ 21:12:09 #139
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205576164
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 21:10 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Wat is dat nou weer voor domme vergelijking?
Verwacht je nou dat mensen daar een serieus antwoord op geven?
'Als, als, als...' Ja leuk, maar het gaat om nu.

'Als de meeste boeren wat anders waren gaan doen dan zou er ook een minder groot stikstofprobleem zijn'. Dat is zo'n zelfde nietsdoener, je schier er geen reet mee op. Net als stellen dat als we dezelfde regels zouden hebben als in Duitsland, want dan konden we bouwen. Je kunt er werkelijk helemaal niets mee en constant gaat het jou hierom: 'Het probleem bestaat niet' en met die instelling probeer je elke keer met zogenaamde oplossingen te komen die stuk voor stuk het probleem compleet negeren.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_205576169
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 21:10 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Wat is dat nou weer voor domme vergelijking?
Verwacht je nou dat mensen daar een serieus antwoord op geven?
Haha ja echt annoying als mensen rare vergelijkingen maken he.
You need to be cold to be queen.
  zondag 7 augustus 2022 @ 21:17:02 #141
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205576203
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 20:58 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ook dat heeft de regering zelf in de hand.
Als de stikstofregels hetzelfde waren als in Duitsland konden ze gewoon gaan bouwen.
Nee hoor.
  zondag 7 augustus 2022 @ 21:20:56 #142
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205576225
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 21:17 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Nee hoor.
Hij snapt niet (of wil niet snappen) dat de problemen overal zijn, maar dat de boerendichtheid (en daarmee de stikstofdichtheid) absurd veel hoger is dan de meeste landen.

'Als we nu de regels van de maan hadden, dan konden we gewoon bouwen'. Sommigen denken echt dat het hele probleem maar onzin is (gooien het zelfs op een hoop met klimaatcrisis, coronacrisis en 'de promotie van transseksuele en homoseksuelen op -eigenlijk- Amerikaanse scholen. Als je maar tegen de overheid bent, of dat nu komt door xenofobie of paranoia of gespeelde onderdrukking.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_205576227
Nog steeds mensen die ontkennen, dat volhouden en denken dat er dan geen probleem is. Ondertussen gooit men het op vluchtelingeninstroom.

Onbegrijpelijk.
pi_205576234
quote:
1s.gif Op zondag 7 augustus 2022 21:12 schreef Waldorf22 het volgende:

[..]
Haha ja echt annoying als mensen rare vergelijkingen maken he.
Dat niet, ik vind het best vermakelijk maar kan het niet echt serieus nemen.
pi_205576235
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 21:21 schreef Makrelis het volgende:
Nog steeds mensen die ontkennen, dat volhouden en denken dat er dan geen probleem is. Ondertussen gooit men het op vluchtelingeninstroom.

Onbegrijpelijk.
Sommige users flikkeren nou eenmaal alle problemen op migratie.
Vraag me af hoe hun gesprekken op maandag bij de koffieautomaat zijn.
You need to be cold to be queen.
  zondag 7 augustus 2022 @ 21:22:54 #146
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205576237
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 21:21 schreef Makrelis het volgende:
Nog steeds mensen die ontkennen, dat volhouden en denken dat er dan geen probleem is. Ondertussen gooit men het op vluchtelingeninstroom.

Onbegrijpelijk.
- 'Probleem is een hoax'
- 'Overheid en media delen propaganda zodat wij denken dat het probleem echt is'
- 'Het probleem komt door de buitenlanders'.
- ???
- Winst
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_205576242
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 21:22 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Dat niet, ik vind het best vermakelijk maar kan het niet echt serieus nemen.
Nee, precies.
You need to be cold to be queen.
pi_205576244
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 21:10 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Nee, het gaat niet om een wet die ze zomaar effe kunnen aanpassen. Het gaat om afspraken waar wij nota bene zelf mee zijn gekomen. Die afspraken zijn er ook niet voor niets, zomaar het gaan negeren wil niet zeggen dat het probleem dan ook niet meer bestaat.
Kan zeker wel, ala ze maar willen
pi_205576265
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 21:12 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
'Als, als, als...' Ja leuk, maar het gaat om nu.

'Als de meeste boeren wat anders waren gaan doen dan zou er ook een minder groot stikstofprobleem zijn'. Dat is zo'n zelfde nietsdoener, je schier er geen reet mee op. Net als stellen dat als we dezelfde regels zouden hebben als in Duitsland, want dan konden we bouwen. Je kunt er werkelijk helemaal niets mee en constant gaat het jou hierom: 'Het probleem bestaat niet' en met die instelling probeer je elke keer met zogenaamde oplossingen te komen die stuk voor stuk het probleem compleet negeren.
Ja we zijn toch 1 europese unie?
Zou toch logisch zijn als we dan ook dezelfde klimaat en milieunormen aanhouden?
  zondag 7 augustus 2022 @ 21:26:55 #150
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_205576268
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 21:06 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Of met kinderen maken. Klinkt allemaal mooi op een verjaardag, maar realistisch is het niet. Maar komen die 200000 nu allemaal hierheen of komen ze hier ook daadwerkelijk hier wonen? Daar had je nog geen antwoord op gegeven.
Zoek anders zelf even de lijstjes van de afgeopen jaren op van de mensen die zijn teruggegaan naar waar ze vandaan kwamen dan weet je het
  zondag 7 augustus 2022 @ 21:27:28 #151
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_205576273
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 21:26 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ja we zijn toch 1 europese unie?
Zou toch logisch zijn als we dan ook dezelfde klimaat en milieunormen aanhouden?
Bingo! Je hebt het eindelijk begrepen!
  zondag 7 augustus 2022 @ 21:29:16 #152
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205576290
quote:
1s.gif Op zondag 7 augustus 2022 21:22 schreef Waldorf22 het volgende:

[..]
Sommige users flikkeren nou eenmaal alle problemen op migratie.
Vraag me af hoe hun gesprekken op maandag bij de koffieautomaat zijn.
'Mijn weekend was echt kut man, kut NOS met hun fake news/propaganda , Putin uitdagen en dan net doen alsof die man slecht is. Rutte blijft 200000 mensen per jaar binnenhalen, is een rechterhand van Schwaab, liegt over een virus dat niet bestaat. En dan moeten wij binnen zitten, terwijl je gewoon de zwakkeren binnen moeten laten zitten, zij zijn de enige die doodgaan van het (niet bestaande) virus. ....Shit....de koffie is op....'zie je wel dat we minder immigranten moeten binnenhalen!'....

Misschien moeten we de gezondheidszorg verbeteren
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  zondag 7 augustus 2022 @ 21:29:56 #153
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205576295
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 21:26 schreef the-eye het volgende:

[..]
Zoek anders zelf even de lijstjes van de afgeopen jaren op van de mensen die zijn teruggegaan naar waar ze vandaan kwamen dan weet je het
Verlicht mij eens.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_205576298
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 21:26 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ja we zijn toch 1 europese unie?
Zou toch logisch zijn als we dan ook dezelfde klimaat en milieunormen aanhouden?
Is dit echt? :')
You need to be cold to be queen.
  zondag 7 augustus 2022 @ 21:30:27 #155
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205576299
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 21:26 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ja we zijn toch 1 europese unie?
Zou toch logisch zijn als we dan ook dezelfde klimaat en milieunormen aanhouden?
Laat naar eens zien wat de verschillen zijn met Duitsland.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  zondag 7 augustus 2022 @ 21:31:20 #156
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_205576310
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 18:59 schreef Candymannetje het volgende:

Boeren zijn onmisbaar voor de maatschappij.

Dat lijkt men zwaar overdreven stelling en daarnaast niet waar

Niemand is onmisbaar
melk en fruit kun je in iedere land ter wereld kopen
https://www.melkvee.nl/ar(...)melkprijs-in-europa/

zeker in de EU
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zondag 7 augustus 2022 @ 21:32:21 #157
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205576317
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 21:02 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Klopt.
Nog een reden om te stoppen met de import.
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 21:31 schreef michaelmoore het volgende:
Niemand is onmisbaar
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_205576337
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 21:30 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Laat naar eens zien wat de verschillen zijn met Duitsland.
https://www.biomaatschapp(...)et-stikstofprobleem/
pi_205576360





Veel NVU materiaal uitgedeeld in Stroe...
Het staat er echt!

[ Bericht 17% gewijzigd door Twentsche_Ros op 07-08-2022 21:52:51 ]
Je kunt beter n kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  zondag 7 augustus 2022 @ 21:43:47 #160
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205576369
quote:

De stikstofemissie per hectare land in Nederland is nog altijd het hoogst van alle EU-landen (zie figuur). Dit komt doordat de veedichtheid in Nederland het hoogst is (3,8 grootvee-eenheden per hectare, tegenover een EU-gemiddelde van 0,8). Daardoor is de overschrijding van de kritische depositiewaarde in buurlanden veelal ook minder en de urgentie van emissiereductie lager. Dat verklaart waarom in buurlanden veel ruimhartiger wordt omgegaan met vergunningverlening. In gebieden dicht bij de grens, bijvoorbeeld in Duitsland, is de depositie echter wel degelijk vergelijkbaar met de Nederlandse en staan Natura 2000-gebieden net zo onder druk. In Nederland heeft de Raad van State zich gebaseerd op een uitspraak van het Europees Hof. Deze uitspraak geldt voor alle Europese landen en mogelijk zullen ook andere landen hun beleid moeten bijstellen als milieuorganisaties daar naar de rechter stappen.


:W :W
  zondag 7 augustus 2022 @ 21:47:11 #161
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205576388
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  zondag 7 augustus 2022 @ 21:49:46 #162
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205576406
Nederland:
Met afstand meeste vee per oppervlakte
Dus: slechtste jongetje van de klas qua stikstofuitstoot
Dus: de meeste negatieve impact op stikstofgevoelige natuurgebieden
Dus: de meeste urgentie om het probleem aan te pakken (na 40 jaren van wegkijken en geitenpaadjes)
Dus: de minste ruimte om de boeren en hun veefabrieken te ontzien in het maatregelenpakket
  zondag 7 augustus 2022 @ 21:50:17 #163
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_205576412
Zou zondag 7 augustus 2022 de dag zijn dat Candymannetje het eindelijk begrijpt?
pi_205576424
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 21:47 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
En heb je nou het verschil in regelgeving gezien?
Verschilt nogal wat toch?
pi_205576434
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 21:50 schreef Frozen-assassin het volgende:
Zou zondag 7 augustus 2022 de dag zijn dat Candymannetje het eindelijk begrijpt?
Ik denk dat het stikstofprobleem eerder opgelost is.
You need to be cold to be queen.
  zondag 7 augustus 2022 @ 21:53:46 #166
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_205576438
quote:
1s.gif Op zondag 7 augustus 2022 21:51 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
En heb je nou het verschil in regelgeving gezien?
Verschilt nogal wat toch?
H wat jammer, je leek het bijna begrepen te hebben. Kijk nog even naar grafiekje van vis…..
pi_205576441
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 21:05 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Nee, we zijn een kleiner land en hebben naar verhouding veel en veel meer boeren, die ook nog eens nummer 2 zijn in import. Die bezitten samen 60% van de grond en we hebben nu eenmaal afspraken gemaakt (daar zelf ook mee gekomen) en andere landen over van alles en nog wat onder druk gezet in de EU.
Zelfs als je van een ideale wereld uitgaat met alleen veganisten dan heb je nog steeds 0,1 hectare landbouwgrond per persoon nodig. 0,1 hectare x 18 miljoen inwoners = 1,8 miljoen hectare landbouwgrond. Laat dat nu precies de hoeveelheid landbouwgrond in Nederland zijn. :Y)
  Beste debater 2022 zondag 7 augustus 2022 @ 22:03:49 #168
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205576485
quote:
1s.gif Op zondag 7 augustus 2022 21:22 schreef Waldorf22 het volgende:

[..]
Sommige users flikkeren nou eenmaal alle problemen op migratie.
Vraag me af hoe hun gesprekken op maandag bij de koffieautomaat zijn.
Migratie is dan ook best wel een probleem, minstens zo groot als het stikstof- en klimaatvraagstuk. Alleen zie je in topics omtrent migratie onze progressieve groene users nooit terug, die klitten liever samen in topics waarin afgegeven kan worden op boeren, vleeseters en, uiteraard, xenofoben en racisten. Misschien dat ze daarom zo vaak verbanden niet kunnen/willen zien; zitten te veel in hetzelfde hoekje met gelijkgestemden.

Wat dat betreft zullen hn gesprekken bij de (klimaatneutrale) koffieautomaat qua slogans, platitudes en geblr over tokkies net zo Jiskefet zijn, medunkt.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_205576524
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 22:03 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Migratie is dan ook best wel een probleem, minstens zo groot als het stikstof- en klimaatvraagstuk. Alleen zie je in topics omtrent migratie onze progressieve groene users nooit terug, die klitten liever samen in topics waarin afgegeven kan worden op boeren, vleeseters en, uiteraard, xenofoben en racisten. Misschien dat ze daarom zo vaak verbanden niet kunnen/willen zien; zitten te veel in hetzelfde hoekje met gelijkgestemden.

Wat dat betreft zullen hn gesprekken bij de (klimaatneutrale) koffieautomaat qua slogans, platitudes en geblr over tokkies net zo Jiskefet zijn, medunkt.
Oh oke dus als we met allemaal progressieve groene users in een migratietopic komen zitten hoeft er in andere topics niet met het migratiestokpaardje gesmeten te worden?
You need to be cold to be queen.
  Beste debater 2022 zondag 7 augustus 2022 @ 22:10:33 #170
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205576530
quote:
1s.gif Op zondag 7 augustus 2022 22:09 schreef Waldorf22 het volgende:

[..]
Oh oke dus als we met allemaal progressieve groene users in een migratietopic komen zitten hoeft er in andere topics niet met het migratiestokpaardje gesmeten te worden?
Of je levert je 'xenofobiestokpaardje' in, kan ook.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_205576537
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 22:10 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Of je levert je 'xenofobiestokpaardje' in, kan ook.
Dat zou niet hoeven als niet elk topic over andere problemen gekaapt werd.
You need to be cold to be queen.
  Beste debater 2022 zondag 7 augustus 2022 @ 22:12:05 #172
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205576544
quote:
1s.gif Op zondag 7 augustus 2022 22:11 schreef Waldorf22 het volgende:

[..]
Dat zou niet hoeven als niet elk topic over andere problemen gekaapt werd.
Oh werkt dat zo? Je flikkert er gewoon meteen xenofobie tegenaan en gaat over tot de orde van de dag?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_205576557
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 22:12 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Oh werkt dat zo? Je flikkert er gewoon meteen xenofobie tegenaan en gaat over tot de orde van de dag?
Ja hoor, Etto, zo werkt dat.
You need to be cold to be queen.
pi_205576568
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 21:53 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
H wat jammer, je leek het bijna begrepen te hebben. Kijk nog even naar grafiekje van vis…..
Denk je dat ik die grafiek niet gezien heb?
Die komt uit de link die ik aangedragen heb.
Maar wat is nou het verschil in wetgeving tussen de landen?
Want daar ging het over.
pi_205576575
Wat is dat punt mbt migratie dan? Moeten er boeren stoppen zodat er meer toekomstige bijstanders een status geven kan worden?

Ik heb met de dag een groeiende behoefte dat Nederlandse vleesboeren optyfen
  Beste debater 2022 zondag 7 augustus 2022 @ 22:17:43 #176
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205576576
quote:
1s.gif Op zondag 7 augustus 2022 22:14 schreef Waldorf22 het volgende:

[..]
Ja hoor, Etto, zo werkt dat.
Dat verklaart iig een hoop
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_205576597
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 21:42 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]


[ afbeelding ]
Veel NVU materiaal uitgedeeld in Stroe...
Het staat er echt!
Lol met de ComplotMarmot op de foto ook nog _O-

Die zullen wel in elkaars rolodex staan.
  zondag 7 augustus 2022 @ 22:28:10 #178
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_205576669
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 22:16 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Denk je dat ik die grafiek niet gezien heb?
Die komt uit de link die ik aangedragen heb.
Maar wat is nou het verschil in wetgeving tussen de landen?
Want daar ging het over.
Je begrijpt dat het niet heel eenvoudig is om beleid van Nederland en Duitsland een op een te gaan vergelijken gezien verschillen in veeteelt, industrie en onder andere oppervlakte tussen Nederland en Duitsland? Je hebt in ieder geval gezien dat wij bijna dubbel zoveel hebben als Duitsland en dat op een veel kleiner oppervlakte... Conclusie wat dat betekent mag je zelf invullen.
  zondag 7 augustus 2022 @ 22:28:48 #179
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205576674
quote:
1s.gif Op zondag 7 augustus 2022 21:51 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
En heb je nou het verschil in regelgeving gezien?
Verschilt nogal wat toch?
Heb je het zelf wel gelezen, want er staat gewoon een uitleg in wat het verschil tussen NL en DE is en dat heeft met de waarden te maken. Dat zeg ik ook, dus ik snap niet helemaal wat je punt is.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  Beste debater 2022 zondag 7 augustus 2022 @ 22:29:05 #180
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205576677
quote:
1s.gif Op zondag 7 augustus 2022 22:17 schreef opgebaarde het volgende:
Wat is dat punt mbt migratie dan? Moeten er boeren stoppen zodat er meer toekomstige bijstanders een status geven kan worden?

Ik heb met de dag een groeiende behoefte dat Nederlandse vleesboeren optyfen
Xenofoob
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 7 augustus 2022 @ 22:29:23 #181
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205576680
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 21:53 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
H wat jammer, je leek het bijna begrepen te hebben. Kijk nog even naar grafiekje van vis…..
Komt zelfs uit z'n eigen link.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_205576681
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 22:28 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Je begrijpt dat het niet heel eenvoudig is om beleid van Nederland en Duitsland een op een te gaan vergelijken gezien verschillen in veeteelt, industrie en onder andere oppervlakte tussen Nederland en Duitsland? Je hebt in ieder geval gezien dat wij bijna dubbel zoveel hebben als Duitsland en dat op een veel kleiner oppervlakte... Conclusie wat dat betekent mag je zelf invullen.
En wat is nou het verschil in wetgeving?
Want daar ging het om.
  Beste debater 2022 zondag 7 augustus 2022 @ 22:30:54 #183
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205576695
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 22:16 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Denk je dat ik die grafiek niet gezien heb?
Die komt uit de link die ik aangedragen heb.
Maar wat is nou het verschil in wetgeving tussen de landen?
Want daar ging het over.
Het gaat om de hoeveelheid en oppervlakte, alsmede ophoping. In dat opzicht heeft Nederland i.t.t. Duitsland bizar teveel vee.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_205576698
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 22:28 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Heb je het zelf wel gelezen, want er staat gewoon een uitleg in wat het verschil tussen NL en DE is en dat heeft met de waarden te maken. Dat zeg ik ook, dus ik snap niet helemaal wat je punt is.
Het verschil in wetgeving, dat wilde je toch zien?
Of gaat het nu ineens ook over de oorzaak?
pi_205576705
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 22:30 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Het gaat om de hoeveelheid en oppervlakte, alsmede ophoping. In dat opzicht heeft Nederland i.t.t. Duitsland bizar teveel vee.
Ook teveel personen per M
pi_205576714
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 21:47 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
En dan moet je er ook nog eens bij bedenken dat een niet onaanzienlijk deel van de stikstofdepositie in onze buurlanden van ons afkomstig is. Toen de Duitsers een paar jaar geleden een onderzoek naar de kwaliteit van grondwater deden zag dat er zo uit:


https://www.welt.de/wirts(...)onders-belastet.html
  Beste debater 2022 zondag 7 augustus 2022 @ 22:32:53 #187
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205576722
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 22:31 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ook teveel personen per M
Oh eens hoor, NL is veel te druk ook qua mensen. Pakte men die migratie net zo hard en rap aan als deze crisis nu zijn we al ergens.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 7 augustus 2022 @ 22:33:11 #188
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205576725
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 22:03 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Migratie is dan ook best wel een probleem, minstens zo groot als het stikstof- en klimaatvraagstuk. Alleen zie je in topics omtrent migratie onze progressieve groene users nooit terug, die klitten liever samen in topics waarin afgegeven kan worden op boeren, vleeseters en, uiteraard, xenofoben en racisten. Misschien dat ze daarom zo vaak verbanden niet kunnen/willen zien; zitten te veel in hetzelfde hoekje met gelijkgestemden.

Wat dat betreft zullen hn gesprekken bij de (klimaatneutrale) koffieautomaat qua slogans, platitudes en geblr over tokkies net zo Jiskefet zijn, medunkt.
Nou, je weet ook wel dat ik mij daar ook zo mijn uitspraken over doe, maar ik ben dan ook niet tegen vleeseters. Van mij hoeven we ook niet veel mensen 'binnen te halen' (want zo werkt het niet eens), maar dat wil niet zeggen dat ik elk probleem daarop af ga schuiven.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_205576732
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 22:29 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Xenofoob
Jij kan het weten
  zondag 7 augustus 2022 @ 22:35:20 #190
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205576745
quote:
1s.gif Op zondag 7 augustus 2022 22:17 schreef opgebaarde het volgende:
Wat is dat punt mbt migratie dan? Moeten er boeren stoppen zodat er meer toekomstige bijstanders een status geven kan worden?

Ik heb met de dag een groeiende behoefte dat Nederlandse vleesboeren optyfen
Nee, het is weer een reden om de overheid als evil neer te zetten. Het probleem bestaat niet n is ook nog eens de schuld van migratie.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  Beste debater 2022 zondag 7 augustus 2022 @ 22:35:21 #191
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205576746
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 22:33 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Nou, je weet ook wel dat ik mij daar ook zo mijn uitspraken over doe, maar ik ben dan ook niet tegen vleeseters. Van mij hoeven we ook niet veel mensen 'binnen te halen' (want zo werkt het niet eens), maar dat wil niet zeggen dat ik elk probleem daarop af ga schuiven.
Zo werkt het inderdaad niet, want men haalt ze niet binnen, ze komen gewoon.

En ik zie dat op de langere termijn als net zo desastreus voor de leefbaarheid als intensieve veehouderij en sloop van het klimaat.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 zondag 7 augustus 2022 @ 22:35:43 #192
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205576750
quote:
1s.gif Op zondag 7 augustus 2022 22:33 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Jij kan het weten
Doe eens een quote.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 7 augustus 2022 @ 22:35:52 #193
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_205576753
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 22:32 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Oh eens hoor, NL is veel te druk ook qua mensen. Pakte men die migratie net zo hard en rap aan als deze crisis nu zijn we al ergens.
Stikstofcrisis is al van vele jaren dus ja dan mag je op gebied van migratie ook heel veel geduld gaan hebben.
pi_205576760
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 22:35 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Nee, het is weer een reden om de overheid als evil neer te zetten. Het probleem bestaat niet n is ook nog eens de schuld van migratie.
Thanks. Bizar dat men dit fabeltje blijft vertellen
  Beste debater 2022 zondag 7 augustus 2022 @ 22:37:19 #195
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205576766
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 22:35 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Stikstofcrisis is al van vele jaren dus ja dan mag je op gebied van migratie ook heel veel geduld gaan hebben.
Zou niet weten waarom.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 7 augustus 2022 @ 22:39:07 #196
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205576778
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 22:31 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ook teveel personen per M
Prima, dat mag je vinden. Wat is je oplossing?
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  Beste debater 2022 zondag 7 augustus 2022 @ 22:40:00 #197
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205576784
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 22:35 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Nee, het is weer een reden om de overheid als evil neer te zetten. Het probleem bestaat niet n is ook nog eens de schuld van migratie.
Voor mij niet hoor; het gaat mij om leefbaarheid als totaliteit, en ja, dan is het nogal frappant dat men over andere prangende problemen kennelijk niet mag spreken. Alsof leefbaarheid enkel en alleen gegarandeerd wordt door stikstofreductie.

"Ja maar dit gaat over de boeren!!!"

Ja, precies, want in topics waarin het over andere dan dit probleem qua leefbaarheid gaat zijn het gros van de users hier daar nooit te vinden. Dus poneer ik mijn pleidooi voor leefbaarheid van NL als coherent geheel maar hier. Dat verband is er namelijk wel degelijk en staat met nog wel meer zaken in verbinding waar het leefbaarheid betreft (rek van de verzorgingsstaat, ghettovorming, gebrek aan geschikte banen en woningen, uitputting van water- en elektriciteitsbronnen etc.)

Misschien wel goed om eens uit die fuik te komen dat wanneer de boeren zijn opgerot het hier een luilekkerland van heerlijkheden wordt.

[ Bericht 14% gewijzigd door EttovanBelgie op 07-08-2022 22:46:45 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 7 augustus 2022 @ 22:40:43 #198
168739 Red_85
'echt wel'
pi_205576790
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 21:06 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Of met kinderen maken. Klinkt allemaal mooi op een verjaardag, maar realistisch is het niet. Maar komen die 200000 nu allemaal hierheen of komen ze hier ook daadwerkelijk hier wonen? Daar had je nog geen antwoord op gegeven.
Heb geen koters.
En dat is het punt. Echte NLers komen er niet bij. Dus haalt de overheid ze van buiten.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_205576792
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 22:32 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Oh eens hoor, NL is veel te druk ook qua mensen. Pakte men die migratie net zo hard en rap aan als deze crisis nu zijn we al ergens.
Helaas is dat onbespreekbaar.
En ik snap de agenda wel, Nederland, Vlaanderen en West-Duitsland moeten de Randstad van de EU worden.
Net zoals in de USA en China waar de grootste bevolkingsdichtheid aan de kust is en de voedselvoorziening in de binnenlanden.
Maar laat ze dan stoppen met die BS verhaaltjes en zeg het gewoon eerlijk.
  zondag 7 augustus 2022 @ 22:42:24 #200
168739 Red_85
'echt wel'
pi_205576799
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 21:21 schreef Makrelis het volgende:
Nog steeds mensen die ontkennen, dat volhouden en denken dat er dan geen probleem is. Ondertussen gooit men het op vluchtelingeninstroom.

Onbegrijpelijk.
Bevolkingsgroei komt alleen door import hoor. Weet niet wat jij denkt wat het is.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zondag 7 augustus 2022 @ 22:49:42 #201
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_205576843
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 21:20 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Hij snapt niet (of wil niet snappen) dat de problemen overal zijn, maar dat de boerendichtheid (en daarmee de stikstofdichtheid) absurd veel hoger is dan de meeste landen
Klopt, maar je haalt nu de toekmst bij boerenweg dus geef een andere toekomst in natuurbeheer / kringloopboer

De grootste probleem dat zijn de kleine boeren met slechte stallen
de MEGA stallen zijn juist erg goed in mest admin en gas afvang en vergister en zonnepanelen op de daken
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zondag 7 augustus 2022 @ 22:50:39 #202
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205576846
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 22:40 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Voor mij niet hoor; het gaat mij om leefbaarheid als totaliteit, en ja, dan is het nogal frappant dat men over andere prangende problemen kennelijk niet mag spreken. Alsof leefbaarheid enkel en alleen gegarandeerd wordt door stikstofreductie.
Maar het gaat toch niet om alle problemen bij elkaar? Het gaat hier om de stikstofaanpak en de afspraken die wij hierover zelfs hebben gemaakt, die we nu moeten nakomen. Ik geloof niet dat iemand erbij gebaat is als we problemen alleen nog maar kunnen aanpakken als we alle problemen in een keer oppakken. Vergrijzing is er ook zo een en nog talloze anderen. Ik geef het je te doen om al die problemen in een keer op te lossen. ;)

Nee niet alleen stikstof garandeert leefbaarheid en woningtekort los je nu niet meteen op door migranten te weren (nogmaals, ik ben daar niet per se op tegen), je zult toch echt huizen moeten gaan bouwen, wat de oorzaak ook is. Zo wonen er ook veel meer mensen niet samen, de samenleving verandert constant. Je zult anders op al die problemen wat moeten vinden en dan is het bouwen van huizen het meest effectief op de korte termijn. Dat wil niet zeggen dat men door moet gaan met migratie in deze mate, wie er nu al is is er al. Zelfs als men nu stopt met migratie, dan nog is er een stikstofprobleem dat aangepakt moet worden. Het gaat niets veranderen voor de boeren.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_205576880
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 22:50 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Maar het gaat toch niet om alle problemen bij elkaar? Het gaat hier om de stikstofaanpak en de afspraken die wij hierover zelfs hebben gemaakt, die we nu moeten nakomen. Ik geloof niet dat iemand erbij gebaat is als we problemen alleen nog maar kunnen aanpakken als we alle problemen in een keer oppakken. Vergrijzing is er ook zo een en nog talloze anderen. Ik geef het je te doen om al die problemen in een keer op te lossen. ;)

Nee niet alleen stikstof garandeert leefbaarheid en woningtekort los je nu niet meteen op door migranten te weren (nogmaals, ik ben daar niet per se op tegen), je zult toch echt huizen moeten gaan bouwen, wat de oorzaak ook is. Zo wonen er ook veel meer mensen niet samen, de samenleving verandert constant. Je zult anders op al die problemen wat moeten vinden en dan is het bouwen van huizen het meest effectief op de korte termijn. Dat wil niet zeggen dat men door moet gaan met migratie in deze mate, wie er nu al is is er al. Zelfs als men nu stopt met migratie, dan nog is er een stikstofprobleem dat aangepakt moet worden. Het gaat niets veranderen voor de boeren.
Scheidingen zijn idd ook wel een dingetje.
Er wonen nu veel meer mensen alleen dan 40 jaar geleden.
  zondag 7 augustus 2022 @ 22:55:41 #204
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205576882
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 22:49 schreef michaelmoore het volgende:

de MEGA stallen zijn juist erg goed in mest admin en gas afvang
Op papier. In de praktijk absoluut niet.
Huilen dan.
  zondag 7 augustus 2022 @ 22:55:47 #205
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205576883
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 22:40 schreef EttovanBelgie het volgende:
Ja, precies, want in topics waarin het over andere dan dit probleem qua leefbaarheid gaat zijn het gros van de users hier daar nooit te vinden. Dus poneer ik mijn pleidooi voor leefbaarheid van NL als coherent geheel maar hier. Dat verband is er namelijk wel degelijk en staat met nog wel meer zaken in verbinding waar het leefbaarheid betreft (rek van de verzorgingsstaat, ghettovorming, gebrek aan geschikte banen en woningen, uitputting van water- en elektriciteitsbronnen etc.)

Misschien wel goed om eens uit die fuik te komen dat wanneer de boeren zijn opgerot het hier een luilekkerland van heerlijkheden wordt.
Waarom is het verplicht om dan ook in andere topics je mening te moeten uiten? Sorry, maar dat is natuurlijk een kulargument. Daarnaast beweer ik nergens dat het hier luilekkerland van heerlijkheden wordt 'als de boeren opgerot zijn', laat staan dat ik in zo'n soort fuik zou zitten. Alsof die fuik bestaat.

Jij noemt dingen op die ik ook problematisch vind, maar lieve Etto, dit topic gaat over de/het boerenprotesten/stikstofprobleem en niet over de leefbaarheid van mensen in Nederland. Daarnaast is niemand verplicht om dan ook iets over de leefbaarheid te zeggen in andere topics.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  zondag 7 augustus 2022 @ 22:58:12 #206
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205576893
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 22:49 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Klopt, maar je haalt nu de toekmst bij boerenweg dus geef een andere toekomst in natuurbeheer / kringloopboer

De grootste probleem dat zijn de kleine boeren met slechte stallen
de MEGA stallen zijn juist erg goed in mest admin en gas afvang en vergister en zonnepanelen op de daken
Dan is het toch een goede oplossing als de boeren naar een plek gaan waar een minder grote boerendichtheid is? ;)
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  zondag 7 augustus 2022 @ 23:07:42 #207
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205576955
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 22:55 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Scheidingen zijn idd ook wel een dingetje.
Er wonen nu veel meer mensen alleen dan 40 jaar geleden.
Niet alleen scheidingen, ook gewoon lekker op jezelf wonen. Er zouden veel meer huizen voor die categorie moeten zijn, maar eerlijk gezegd ben ik niet thuis in het aantal starters en samenwoonstarters en beschikbare huizen voor die groep.

Natuurlijk moet er een grens zitten aan migratie en dit gebruiken voor vergrijzing is ook een vorm 'misschien een oplossing voor nu, maar latere generaties hebben lossen ze dat later maar weer op'. In 2041 (4,7 mil) zouden er twee keer zoveel bejaarden zijn en volgens berekeningen blijft dan het aantal gelijk in 2060 (ook 4,7 mil).

Nu wil ik niet zeggen dat migratie d oplossing is voor vergrijzing, maar eigenlijk heb ik nog nooit een idee voor een oplossing gelezen tussen de comments. Misschien moeten we dat debat eens voeren op de site, maar ook op landelijk niveau.

Mensen worden nu ook ouder dan vroeger, dat telt ook nog eens mee. We nemen ook geen ouders meer in huis, misschien gaat dat dan wel terugkomen. Liever niet, maar ja wat dan wel?
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_205576977
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 23:07 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Niet alleen scheidingen, ook gewoon lekker op jezelf wonen. Er zouden veel meer huizen voor die categorie moeten zijn, maar eerlijk gezegd ben ik niet thuis in het aantal starters en samenwoonstarters en beschikbare huizen voor die groep.

Natuurlijk moet er een grens zitten aan migratie en dit gebruiken voor vergrijzing is ook een vorm 'misschien een oplossing voor nu, maar latere generaties hebben lossen ze dat later maar weer op'. In 2041 (4,7 mil) zouden er twee keer zoveel bejaarden zijn en volgens berekeningen blijft dan het aantal gelijk in 2060 (ook 4,7 mil).

Nu wil ik niet zeggen dat migratie d oplossing is voor vergrijzing, maar eigenlijk heb ik nog nooit een idee voor een oplossing gelezen tussen de comments. Misschien moeten we dat debat eens voeren op de site, maar ook op landelijk niveau.

Mensen worden nu ook ouder dan vroeger, dat telt ook nog eens mee. We nemen ook geen ouders meer in huis, misschien gaat dat dan wel terugkomen. Liever niet, maar ja wat dan wel?
You need to be cold to be queen.
  zondag 7 augustus 2022 @ 23:12:22 #209
168739 Red_85
'echt wel'
pi_205576993
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 21:10 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Niemand wil import, de mate van invloed daarop is niet onbeperkt. Het interessante is dat energietransitie, klimaatverandering en milieuproblematiek serieus nemen en werkende ontwikkelingssamenwerking organiseren onderdeel van de oplossing daarvoor is.

Best wel veel linksig gedoe nodig om de wereld voor het nageslacht een beetje leefbaar te maken.
Bs.

Een binnenlandse realistische politiek is de belangrijkste factor.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zondag 7 augustus 2022 @ 23:14:04 #210
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205577000
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 23:12 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Bs.

Een binnenlandse realistische politiek is de belangrijkste factor.
Kun je een voorbeeld noemen?
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_205577007
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 23:07 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Niet alleen scheidingen, ook gewoon lekker op jezelf wonen. Er zouden veel meer huizen voor die categorie moeten zijn, maar eerlijk gezegd ben ik niet thuis in het aantal starters en samenwoonstarters en beschikbare huizen voor die groep.

Natuurlijk moet er een grens zitten aan migratie en dit gebruiken voor vergrijzing is ook een vorm 'misschien een oplossing voor nu, maar latere generaties hebben lossen ze dat later maar weer op'. In 2041 (4,7 mil) zouden er twee keer zoveel bejaarden zijn en volgens berekeningen blijft dan het aantal gelijk in 2060 (ook 4,7 mil).

Nu wil ik niet zeggen dat migratie d oplossing is voor vergrijzing, maar eigenlijk heb ik nog nooit een idee voor een oplossing gelezen tussen de comments. Misschien moeten we dat debat eens voeren op de site, maar ook op landelijk niveau.

Mensen worden nu ook ouder dan vroeger, dat telt ook nog eens mee. We nemen ook geen ouders meer in huis, misschien gaat dat dan wel terugkomen. Liever niet, maar ja wat dan wel?
Er is niet 1 kant en klaar antwoord.
Temminste, misschien is hij er wel maar ik heb hem niet.
Jarenlang wanbeleid maak je niet zo maar ongedaan.
  zondag 7 augustus 2022 @ 23:18:02 #212
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205577029
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 23:15 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Er is niet 1 kant en klaar antwoord.
Temminste, misschien is hij er wel maar ik heb hem niet.
Jarenlang wanbeleid maak je niet zo maar ongedaan.
Vergrijzing heeft dan weer niets met wanbeleid te maken, toch? Misschien zie ik het verkeerd.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  zondag 7 augustus 2022 @ 23:18:43 #213
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_205577034
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 22:50 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Maar het gaat toch niet om alle problemen bij elkaar? Het gaat hier om de stikstofaanpak en de afspraken die wij hierover zelfs hebben gemaakt, die we nu moeten nakomen. Ik geloof niet dat iemand erbij gebaat is als we problemen alleen nog maar kunnen aanpakken als we alle problemen in een keer oppakken. Vergrijzing is er ook zo een en nog talloze anderen. Ik geef het je te doen om al die problemen in een keer op te lossen. ;)

Nee niet alleen stikstof garandeert leefbaarheid en woningtekort los je nu niet meteen op door migranten te weren (nogmaals, ik ben daar niet per se op tegen), je zult toch echt huizen moeten gaan bouwen, wat de oorzaak ook is. Zo wonen er ook veel meer mensen niet samen, de samenleving verandert constant. Je zult anders op al die problemen wat moeten vinden en dan is het bouwen van huizen het meest effectief op de korte termijn. Dat wil niet zeggen dat men door moet gaan met migratie in deze mate, wie er nu al is is er al. Zelfs als men nu stopt met migratie, dan nog is er een stikstofprobleem dat aangepakt moet worden. Het gaat niets veranderen voor de boeren.
Als je nu gaat bouwen is dat alleen maar een mogelijkheid voor de overheid om de woningnood onder de autochtonen weer voor zich uit te schuiven. Dat men nu ineens wil gaan bouwen is omdat de asielstroom vastloopt niet omdat er geen woningen voor autochtonen zijn
  zondag 7 augustus 2022 @ 23:18:54 #214
168739 Red_85
'echt wel'
pi_205577036
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 23:14 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Kun je een voorbeeld noemen?
Hoezo een voorbeeld?
Moge duidelijk zijn dat als je je grenzen dicht houdt en je alleen binnenlaat wat je echt nodig hebt, je maatschappij er een stuk beter uit gaat zien.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zondag 7 augustus 2022 @ 23:19:21 #215
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205577037
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 23:18 schreef the-eye het volgende:

[..]
Als je nu gaat bouwen is dat alleen maar een mogelijkheid voor de overheid om de woningnood onder de autochtonen niet aan te pakken en de grenzen voor migranten open te houuden. Dat men nu ineens wil gaan bouwen is omdat de asielstroom vastloopt niet omdat er geen woningen voor autochtonen zijn
Bron?
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  zondag 7 augustus 2022 @ 23:20:07 #216
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205577040
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 23:18 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Hoezo een voorbeeld?
Moge duidelijk zijn dat als je je grenzen dicht houdt en je alleen binnenlaat wat je echt nodig hebt, je maatschappij er een stuk beter uit gaat zien.
Hoe zie je dikgedrukte voor je?
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_205577045
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 23:18 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Vergrijzing heeft dan weer niets met wanbeleid te maken, toch? Misschien zie ik het verkeerd.
Als ze het krijgen van kinderen finacieel gestimuleerd hadden misschien?
Maar dan waren de moeders waarschijnlijk meer thuis gebleven dus minder arbeidskrachten.
  zondag 7 augustus 2022 @ 23:21:28 #218
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_205577049
Er wonen gewoon veel te veel mensen alleen in Nederland. Daar is niet tegenaan te bouwen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  zondag 7 augustus 2022 @ 23:25:28 #219
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205577071
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 23:21 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Als ze het krijgen van kinderen finacieel gestimuleerd hadden misschien?
Zoals kinderbijslag? Ik heb nog nooit iemand horen zeggen dat hij geen kinderen neemt vanwege geen kinderstimulansbijdrage. We hebben wel kinderbij- en toeslag. We hadden zoveel kinderen door de oorlog en omdat we het hier zo goed hebben maken we minder kinderen nu. Als we allemaal 5 kinderen hadden gemaakt, dan zou er nu ng meer worden gebouwd.

Juist wegens geen wanbeleid maakten we minder kinderen. Maar goed eerlijk is eerlijk, voor een miljoen maak ik er nog wel een bij. Ik heb er eentje en dat vind ik eigenlijk genoeg, spendeer ook graag veel tijd aan mezelf (nog zo;n verschil met vroeger).
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  zondag 7 augustus 2022 @ 23:25:43 #220
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_205577072
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 23:19 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Bron?
Ik ben je bron
Wie hebben er voorrang op de wachtlijsten voor een huis? Statushouders
Daar komen er telkens van bij dus als autochtoon zal je achter het net blijven vissen.
  zondag 7 augustus 2022 @ 23:25:51 #221
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205577073
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 23:21 schreef Janneke141 het volgende:
Er wonen gewoon veel te veel mensen alleen in Nederland. Daar is niet tegenaan te bouwen.
Dus wat stel je voor?
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  zondag 7 augustus 2022 @ 23:30:15 #222
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205577094
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 23:25 schreef the-eye het volgende:

[..]
Ik ben je bron
Wie hebben er voorrang op de wachtlijsten voor een huis? Statushouders
Daar komen er telkens van bij dus als autochtoon zal je achter het net blijven vissen.
Ik klik op je bron maar de link doet het niet. ;)

Ik was overigens oprecht vol interesse naar een bron, want je stelt nogal wat.

Dit vind ik erover:

quote:
Hebben statushouders voorrang op een sociale huurwoning?
Een gemeente bepaalt zelf welke mensen recht hebben op voorrang bij een sociale huurwoning. Zoals mensen die mantelzorg krijgen of uit een GGZ-instelling komen. Asielzoekers die een verblijfsvergunning krijgen horen sinds 1 juli 2017 niet meer automatisch bij de groep die voorrang krijgt als een gemeente een huisvestingsverordening heeft.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  zondag 7 augustus 2022 @ 23:31:58 #223
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_205577100
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 23:25 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Dus wat stel je voor?
In elk geval een hoop regels afschaffen die het onaantrekkelijk of zelfs onmogelijk maken om samen in een huis te gaan wonen. En wellicht zelfs wat actiever stimuleren om woningen te delen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  zondag 7 augustus 2022 @ 23:32:24 #224
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_205577102
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 23:25 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Dus wat stel je voor?
Grenzen dicht voor migranten. Met het aantal kinderen wat de autochtoon krijgt gaat de bevolking slinken
pi_205577119
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 23:31 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
In elk geval een hoop regels afschaffen die het onaantrekkelijk of zelfs onmogelijk maken om samen in een huis te gaan wonen. En wellicht zelfs wat actiever stimuleren om woningen te delen.
Dat is zeker een goed punt.
Mijn vriendin en ik gaan bewust niet samenwonen uit financieel oogpunt.
Als ze bij mij komt wonen is ze afhankelijk van mij en onze koopkracht wordt lager.
  zondag 7 augustus 2022 @ 23:36:05 #226
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205577122
Oh, het gaat weer eens over migranten ipv boeren.
Man, man, man... is dat een Pavlov-reactie ofzo?
NWS-topic, snel over migranten beginnen, die hebben nog vaker schuld dan de Rabobank.

Als het om boeren gaat niet trouwens...
Wullie bin KOEL Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 7 augustus 2022 @ 23:36:13 #227
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_205577125
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 23:30 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Ik klik op je bron maar de link doet het niet. ;)

Ik was overigens oprecht vol interesse naar een bron, want je stelt nogal wat.

Dit vind ik erover:
[..]

Gemeenten moeten jaarlijks een x aantal woningen regelen voor statushouders. Aangezien er een te kort is betekent dat dus gewoon voorrang

De achterstand in het toekennen van woningen aan statushouders werd in de coronatijd ingelopen omdat er toen minder mensen naar Nederland kwamen. Allemaal prima te begrijpen dat als je toestroom minder of nul is de woningnood kleiner wordt

[ Bericht 5% gewijzigd door the-eye op 07-08-2022 23:41:46 ]
  zondag 7 augustus 2022 @ 23:43:06 #228
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_205577159
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 23:36 schreef Leandra het volgende:
Oh, het gaat weer eens over migranten ipv boeren.
Man, man, man... is dat een Pavlov-reactie ofzo?
NWS-topic, snel over migranten beginnen, die hebben nog vaker schuld dan de Rabobank.

Als het om boeren gaat niet trouwens...
De schuld lijkt me niet de juiste term want die mensen gaan niet over het bouwen van woningen of over het aantal migranten dat we binnenlaten

[ Bericht 12% gewijzigd door the-eye op 07-08-2022 23:49:06 ]
  zondag 7 augustus 2022 @ 23:47:09 #229
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205577175
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 23:43 schreef the-eye het volgende:

[..]
De schuld lijkt me niet de juiste term want die mensen gaan niet over het bouwen van woningen of over het aantal migranten dat we binnenlaten
Echt, hou toch op met je migrantenriedeltje.
Er wordt al meer dan 50 jaar chronisch te weinig gebouwd, dat heeft geen ruk met migranten of boeren te maken en is zeker niet van de laatste 20 jaar.

Er wordt simpelweg te weinig gebouwd.
En dat is niet waarom we minder boeren moeten hebben die anders boeren.
Wullie bin KOEL Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_205577179
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 23:36 schreef Leandra het volgende:
Oh, het gaat weer eens over migranten ipv boeren.
Man, man, man... is dat een Pavlov-reactie ofzo?
NWS-topic, snel over migranten beginnen, die hebben nog vaker schuld dan de Rabobank.

Als het om boeren gaat niet trouwens...
De schuldigen zijn niet de migranten maar de overheid die het mogelijk maakt.
  zondag 7 augustus 2022 @ 23:50:22 #231
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205577193
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 23:48 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
De schuldigen zijn niet de migranten maar de overheid die het mogelijk maakt.
Dan nog heeft het niets met boeren te maken, diezelfde overheid maakt het ook te lastig om te bouwen, laat staan dat ze zelf actief gaan bouwen.

Ergo: het heeft niets met de boeren te maken.
Wullie bin KOEL Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 7 augustus 2022 @ 23:50:45 #232
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_205577198
quote:
1s.gif Op zondag 7 augustus 2022 23:47 schreef Leandra het volgende:

[..]
Echt, hou toch op met je migrantenriedeltje.
Er wordt al meer dan 50 jaar chronisch te weinig gebouwd, dat heeft geen ruk met migranten of boeren te maken en is zeker niet van de laatste 20 jaar.

Er wordt simpelweg te weinig gebouwd.
En dat is niet waarom we minder boeren moeten hebben die anders boeren.
Als je eigen bevolking al heel lang slinkt zou je dus eigenlijk minder huizen nodig moeten hebben
Rara hoe kan het dat we er steeds meer nodig hebben?

[ Bericht 2% gewijzigd door the-eye op 07-08-2022 23:57:00 ]
  zondag 7 augustus 2022 @ 23:56:06 #233
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205577221
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 23:50 schreef the-eye het volgende:

[..]
Maar als je eigen bevolking al heel lang slinkt (dus je zou eigenlijk minder huizen nodig moeten hebben) doordat er minder kinderen worden geboren
Okay, hoeveel mensen woonden er in 1970 in n huis?
Hoeveel wonen er in 2022 in n huis?

Plus dat die slinkende bevolking nog lang niet op het niveau is dat je er minder woningen voor nodig hebt, dat komt pas als de babyboomers geen woning meer nodig hebben.
Wullie bin KOEL Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 7 augustus 2022 @ 23:59:52 #234
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_205577234
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 22:58 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Dan is het toch een goede oplossing als de boeren naar een plek gaan waar een minder grote boerendichtheid is? ;)
zeker

maar ga jij dat morgen even vertellen dan??

zeker nu op dit moment de winstgevendheid van melkveehouders ongekend goed is met 25 cent boven breakeven, dat is voor de gemiddelde boer met 1.500.000 liter per jaar , buitengemeen goed
met een kalverprijs van 400 euro

Is dat minstens 400.000 euro belastbaar
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  maandag 8 augustus 2022 @ 00:02:03 #235
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205577241
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 23:32 schreef the-eye het volgende:

[..]
Grenzen dicht voor migranten. Met het aantal kinderen wat de autochtoon krijgt gaat de bevolking slinken
Dit is waar ik op reageerde:

quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 23:21 schreef Janneke141 het volgende:
Er wonen gewoon veel te veel mensen alleen in Nederland. Daar is niet tegenaan te bouwen.
Met alle grenzen dicht wonen er nog steeds evenveel mensen in Nederland.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  maandag 8 augustus 2022 @ 00:04:34 #236
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_205577247
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 23:56 schreef Leandra het volgende:

[..]
Okay, hoeveel mensen woonden er in 1970 in n huis?
Hoeveel wonen er in 2022 in n huis?
Wij woonden in 1970 met z'n vieren in een rijtjeswoning en de laatste keer dat ik op funda keek woonden er nog steeds ouders met twee kinderen maar zelfs als die mensen er maar met z'n tween haddengewoond had dat geen vrije woning opgeleverd

En zo geldt dat ook voor oude stadswoningen. Daar woonde men misschien vroeger met twaalf kinderen en nu maar met twee of geen n maar dat levert geen extra woning op
  maandag 8 augustus 2022 @ 00:04:39 #237
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205577248
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 23:36 schreef the-eye het volgende:

[..]
Gemeenten moeten jaarlijks een x aantal woningen regelen voor statushouders. Aangezien er een te kort is betekent dat dus gewoon voorrang

De achterstand in het toekennen van woningen aan statushouders werd in de coronatijd ingelopen omdat er toen minder mensen naar Nederland kwamen. Allemaal prima te begrijpen dat als je toestroom minder of nul is de woningnood kleiner wordt
Heb je hier een bron van? Houd er even rekening mee dat ik je die wel gaf. Anders is het lastig om over dit soort feiten te praten, want eerst stelde je dat statushouders voorrang hebben op een huis en dat het gaat om migranten, maar mijn bron stelde dat dat niet meer zo is sinds 2017.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  maandag 8 augustus 2022 @ 00:06:24 #238
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_205577257
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 23:50 schreef the-eye het volgende:

[..]
Als je eigen bevolking al heel lang slinkt zou je dus eigenlijk minder huizen nodig moeten hebben
Rara hoe kan het dat we er steeds meer nodig hebben?

Dat komt door de huishoudensverdunning
Door dat de overheid de AOW ers straft als ze samen wonen en de huursubsidie ervandoor gaat als je samenwoont
Sluiting van bejaardenhuizen hielp ook al niet zo

Dat heb ik hier al diverse keren mogen neerpennen
dat is een heel simpel rekensommetje

behoefte aan woningen was 50 jaar geleden veel minder dan nu per persoon
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  maandag 8 augustus 2022 @ 00:06:34 #239
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_205577258
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 00:04 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Heb je hier een bron van? Houd er even rekening mee dat ik je die wel gaf. Anders is het lastig om over dit soort feiten te praten, want eerst stelde je dat statushouders voorrang hebben op een huis en dat het gaat om migranten, maar mijn bron stelde dat dat niet meer zo is sinds 2017.
https://eenvandaag.avrotr(...)zijn-gecommuniceerd/


Ik zoek even voor je naar de Taakstelling vergunnunghouders
(Elk jaar krijgen gemeente te horen voor welk aantal vergunnunghouders ze een woning moeten regelen (die er dus niet zijn))

[ Bericht 5% gewijzigd door the-eye op 08-08-2022 00:13:19 ]
  maandag 8 augustus 2022 @ 00:07:18 #240
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205577260
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 23:59 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
zeker

maar ga jij dat morgen even vertellen dan??

zeker nu op dit moment de winstgevendheid van melkveehouders ongekend goed is met 25 cent boven breakeven, dat is voor de gemiddelde boer met 1.500.000 liter per jaar , buitengemeen goed
met een kalverprijs van 400 euro

Is dat minstens 400.000 euro belastbaar
Die winst is vooral goed voor de boeren zelf, wij zien daar verder weinig van terug. Zullen we de subsidies er dan weer aftrekken? Huizenkopers geven overigens ook aardig wat belasting.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  maandag 8 augustus 2022 @ 00:08:38 #241
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205577263
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 00:04 schreef the-eye het volgende:

[..]
Wij woonden in 1970 met z'n vieren in een rijtjeswoning en de laatste keer dat ik op funda keek woonden er nog steeds ouders met twee kinderen maar zelfs als die mensen er maar met z'n tween haddengewoond had dat geen vrije woning opgeleverd

En zo geldt dat ook voor oude stadswoningen. Daar woonde men misschien vroeger met twaalf kinderen en nu maar met twee of geen n maar dat levert geen extra woning op
Precies, en er wonen veel meer mensen alleen. Dus heb je meer huizen nodig.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  maandag 8 augustus 2022 @ 00:09:10 #242
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_205577264
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 00:07 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Die winst is vooral goed voor de boeren zelf, wij zien daar verder weinig van terug. Zullen we de subsidies er dan weer aftrekken? Huizenkopers geven overigens ook aardig wat belasting.
neee daar willen ze extra land van kopen om meer koeien te houden

Want het spreekwoord is : Een Boer en een Zog hebben nooit genog
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_205577271
We hebben een tekort door Stef Blok, de man die volkshuisvesting afschafte want het was niet meer nodig aldus meneer. Een fout die geregeld wordt gemaakt in de hedendaagse politiek. Bijvoorbeeld GroenLinks wilde defensie ook vrijwel afschaffen, maar daar zijn ze nu op teruggekomen.

Politici kijken te weinig naar het verleden en leren onvoldoende daarvan. De noodzaak van volkshuisvesting en defensie is al vele malen eerder vastgesteld door onze voorouders. Net als de primaire noodzaak dat ons land voldoende boeren en voedselzekerheid moet kunnen garanderen om de bevolking te voeden. Top 3 van de prioriteiten moet het zijn. Met een paar simpele rekensommen weet je dan dat het beperken van de landbouwgrond dan in ieder geval onbespreekbaar is.
  maandag 8 augustus 2022 @ 00:11:27 #244
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_205577273
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 00:07 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Die winst is vooral goed voor de boeren zelf, wij zien daar verder weinig van terug.
Dat is met ieder bedrijf he , dat gaat in de pensioenvoorziening of aflossing van RABO , of aankoop van een paar hectare grond
Sparen voor mindere en slechtere jaren
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  maandag 8 augustus 2022 @ 00:12:20 #245
168739 Red_85
'echt wel'
pi_205577274
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 23:20 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Hoe zie je dikgedrukte voor je?
Diegenexu. die binnen willen komen toetsen aan hun ervaring/opleiding aan waar er in t land vraag naar is.

Maareh, hoe zou jij dit oplossen dan? Onbeperkt huizen bouwen voor kansloze immiganten, daar zit een eind aan. Je zit bijdehand iedereen sarcastisch te bevragen, maar zelf kom je met weinig. Dus hoe zie jij het?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 8 augustus 2022 @ 00:13:36 #246
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_205577278
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 00:11 schreef Jojoke het volgende:
We hebben een tekort door Stef Blok, de man die volkshuisvesting afschafte want het was niet meer nodig aldus meneer. Een fout die geregeld wordt gemaakt in de hedendaagse politiek. Bijvoorbeeld GroenLinks wilde defensie ook vrijwel afschaffen, maar daar zijn ze nu op teruggekomen.

Politici kijken te weinig naar het verleden en leren onvoldoende daarvan. De noodzaak van volkshuisvesting en defensie is al vele malen eerder vastgesteld door onze voorouders. Net als de primaire noodzaak dat ons land voldoende boeren en voedselzekerheid moet kunnen garanderen om de bevolking te voeden. Top 3 van de prioriteiten moet het zijn. Met een paar simpele rekensommen weet je dan dat het beperken van de landbouwgrond dan in ieder geval onbespreekbaar is.
we zitten in de EU he
en met opengrenzen , vrij verkeer van goederen en personen ook melk en varkens

Graan en rundvlees importeert nederland

we kunnen heel best met 30% minder landbouw en mer ruimte voor woningbouw en recreatie aan de rivieren
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  maandag 8 augustus 2022 @ 00:16:04 #247
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_205577283
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 00:08 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Precies, en er wonen veel meer mensen alleen. Dus heb je meer huizen nodig.
Dat is weer zo'n lulsmoes :')
Een groot gedeelte is weduwe dus die woonden in zo'n huis eerst met z'n tweeen
De rest is single maar met een slinkende bevolking door minder geboorten zou dat geen probleem moeten zijn. Zeker gezien er de afgelopen jaren gewoon wijken bijgebouwd zijn
pi_205577294
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 00:13 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
we zitten in de EU he
en met opengrenzen , vrij verkeer van goederen en personen ook melk en varkens

Graan en rundvlees importeert nederland
Leuk allemaal en dat is alleen iets waard als alleen in ons land een voedseltekort optreedt, maar die kans is erg klein. De kans is groter dat de voedselproductie in Zuid-Europa steeds minder wordt door de klimaatverandering. Dat mensen vanaf daar ook langzaam noordwaarts trekken door de verzengende hitte. Gevolg is een toenemende bevolking en ondertussen hebben we nu al te weinig landbouwgrond. Een beetje vooruit kijken, mensen.
  maandag 8 augustus 2022 @ 00:22:24 #249
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_205577299
quote:
Elke gemeente is verplicht om statushouders te huisvesten, maar door het grote tekort aan beschikbare en passende sociale huurwoningen, loopt Utrecht hierop achter. Landelijk stagneert de huisvesting, waardoor het aanmeldcentrum in Ter Apel en asielzoekerscentra in Nederland overvol zijn. Momenteel wachten 14.000 statushouders in de asielopvang op huisvesting in gemeenten. Dit levert schrijnende situaties op. Het Rijk heeft daarom een beroep gedaan op gemeenten om in 2022 7500 statushouders versneld te huisvesten, waaronder 490 in de gemeente Utrecht.

Vrijkomende corporatiewoningen gaan normaliter voor 70 procent naar reguliere woningzoekenden en voor 30 procent naar bijzondere of kwetsbare doelgroepen, waaronder statushouders. Utrecht telde in 2021 zo’n 46.500 sociale huurwoningen. De wachttijd voor een sociale huurwoning is gemiddeld elf jaar.

“Dit heeft impact op alle woningzoekenden”, zegt wethouder Dennis de Vries (wonen). “Ze zijn ons allen even lief. Door de achterstand versneld in te lopen, kunnen we in september weer terug naar de gebruikelijke verdeling. Voorwaarde is dat we het aantal beschikbare woningen structureel verhogen door versneld tijdelijke woningen te realiseren; 1000 in 2023 en nog eens 1000 tot 1500 in 2024. Deze blijven 10 tot 15 jaar staan. Dit komt bovenop al bestaande plannen voor permanente sociale huurwoningen. Hiermee bieden we woningzoekenden meer perspectief.”
https://www.utrecht.nl/ni(...)sneld-statushouders/

@Vis1980
Maar gewoon lekker je kop in het zand steken en vol blijven houden dat de jaarlijkse toestroom van geen invloed is
  maandag 8 augustus 2022 @ 00:23:24 #250
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205577301
quote:
quote:
Dat er meer mensen onderdak nodig hebben, heeft te maken met problemen bij de Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND), zegt Sander Schaap van VluchtelingenWerk. "De oorzaak ligt eigenlijk in de periode 2015-2016, toen veel vluchtelingen vanuit Syri naar Nederland kwamen. Na die periode heeft de toenmalig staatssecretaris gezegd: we gaan het aantal mensen bij de IND afschalen, ook om aan de samenleving aan te geven: deze periode is voorbij."

Maar daarna kwamen pas de problemen, zegt Schaap. "Toen bleek dat er te weinig mensen waren bij de IND. Daarom hebben vluchtelingen heel lang moeten wachten om berhaupt aan de beurt te komen om hun verhaal bij de IND te doen."
Dit wordt iig als reden genoemd.

En:
quote:
Volgens stadsgeograaf Cody Hochstenbach is de woningnood grotendeels veroorzaakt door politiek beleid. Hij wijst er in zijn boek Uitgewoond op dat woningcorporaties in de afgelopen zes jaar 150.000 huizen hebben verkocht, gesloopt of geliberaliseerd. Bij liberalisatie gaan de huren hard omhoog doordat de prijs niet meer is beschermd. Die huizen zijn dan niet meer beschikbaar voor onder meer statushouders.

"Het beleid is erop gericht dat zoveel mogelijk mensen mee kunnen doen aan het feestje van vermogensopbouw via de eigen woning, maar dat systeem begint te piepen en te kraken", zegt hij in een interview met het AD. Het bouwen van meer betaalbare, sociale huurwoningen zou wat hem betreft een prioriteit moeten zijn. Ter Haar constateert ook dat er "een netto verlies" van betaalbare woningen is ontstaan. "Die stevige tekorten los je niet vanzelf op. Gelukkig wordt de verhuurderheffing afgeschaft zodat corporaties fors meer kunnen bouwen."
Vluchtelingen of migranten zijn een deel van de statushouders, maar ook vanuit de zorg of bijvoorbeeld daklozen. Hoe meer ik het artikel ook lees, het schreeuwt vooral: 'Er moeten meer betaalbare woningen komen!'. Maar goed, migranten zijn dus onderdeel van het aantal mensen dat een huis zoekt en doordat een aantal dan wettelijk statushouder wordt, hebben ze soms voorrang op sociale woningen. Maar het is maar een onderdeel en dan nog blijft woningtekort (door oa verkopen en slopen van huurwoningen) een nijpend probleem.

We kunnen dan wel zo'n groep gaan aanwijzen, maar dat is een onderdeel. De laatste paar jaren is die groep wat groter, maar het probleem is al decennia aan de gang (het woningtekortprobleem). Daar zijn meerdere factoren die meespelen.

Hoe dan ook; er moeten dus huizen bij worden gebouwd (ook zonder migranten). Stel we doen dat niet: dan blijft het stikstofprobleem ook nog bestaan. Want daar is het woningtekortprobleemsgebeuren dan ook maar een onderdeel van (we moeten bouwen maar kan niet wegens stikstof). Nergens zegt het dat we die problemen niet hadden gehad zonder migranten.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  maandag 8 augustus 2022 @ 00:23:25 #251
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205577302
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 00:11 schreef Jojoke het volgende:
We hebben een tekort door Stef Blok, de man die volkshuisvesting afschafte want het was niet meer nodig aldus meneer. Een fout die geregeld wordt gemaakt in de hedendaagse politiek. Bijvoorbeeld GroenLinks wilde defensie ook vrijwel afschaffen, maar daar zijn ze nu op teruggekomen.

Politici kijken te weinig naar het verleden en leren onvoldoende daarvan. De noodzaak van volkshuisvesting en defensie is al vele malen eerder vastgesteld door onze voorouders. Net als de primaire noodzaak dat ons land voldoende boeren en voedselzekerheid moet kunnen garanderen om de bevolking te voeden. Top 3 van de prioriteiten moet het zijn. Met een paar simpele rekensommen weet je dan dat het beperken van de landbouwgrond dan in ieder geval onbespreekbaar is.
Met het verschil dat GL nooit geregeerd heeft omdat ze te laf zijn verantwoordelijk te nemen.
Dan kun je ook geen fouten maken, alleen slechte voorstellen doen waar niemand wat mee doet.

Wat Stef Blok met huisvesting gedaan heeft is idd van de zotte maar was vooral een straf omdat de woningstichtingen ook niet bouwden maar liever de directie in een Maserati lieten rijden.
Die verhuurdersheffing had op z'n minst afhankelijk moeten zijn van de wachtlijst in die woonplaats; als die te lang is dan doet de sociale verhuurder dus iets niet goed met z'n geld.

Daarbij is het natuurlijk sowieso fout gegaan toen de sociale verhuurders 30 jaar geleden geprivatiseerde werden.

Zodra overheidstaken geprivatiseerd worden gaat het achteruit.
Zorg, Post, OV, Energie, Wonen...
Het wordt allemaal duurder door privatisering, niet het beloofde goedkoper, en de dienstverlening gaat er ook niet op vooruit.
Wullie bin KOEL Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 8 augustus 2022 @ 00:26:45 #252
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_205577312
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 00:20 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Leuk allemaal en dat is alleen iets waard als alleen in ons land een voedseltekort optreedt, maar die kans is erg klein. De kans is groter dat de voedselproductie in Zuid-Europa steeds minder wordt door de klimaatverandering. Dat mensen vanaf daar ook langzaam noordwaarts trekken door de verzengende hitte. Gevolg is een toenemende bevolking en ondertussen hebben we nu al te weinig landbouwgrond. Een beetje vooruit kijken, mensen.
Landbouwgrond zat , maar zolang men vooral akkerbouw en landbouwgrond gebruikt om koeienvoer te telen dat is niet goed

Heel nederland staat vol met koeien voer , snijmais , voeder bieten , gras

Koeien zijn een absoluut verkeerd gebruik van landbouwgrond
voor mensen voer hebben we veel en veel minder grond nodig
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  maandag 8 augustus 2022 @ 00:27:44 #253
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205577314
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 00:11 schreef Jojoke het volgende:
We hebben een tekort door Stef Blok, de man die volkshuisvesting afschafte want het was niet meer nodig aldus meneer. Een fout die geregeld wordt gemaakt in de hedendaagse politiek. Bijvoorbeeld GroenLinks wilde defensie ook vrijwel afschaffen, maar daar zijn ze nu op teruggekomen.

Politici kijken te weinig naar het verleden en leren onvoldoende daarvan. De noodzaak van volkshuisvesting en defensie is al vele malen eerder vastgesteld door onze voorouders. Net als de primaire noodzaak dat ons land voldoende boeren en voedselzekerheid moet kunnen garanderen om de bevolking te voeden. Top 3 van de prioriteiten moet het zijn. Met een paar simpele rekensommen weet je dan dat het beperken van de landbouwgrond dan in ieder geval onbespreekbaar is.
Het zijn dan ook steeds andere mensen en die pakken dan problemen niet aan zodat de volgende groep mensen dat kan gaan doen, bang om stemmen te verliezen. Zoals het CDA, die 20 jaar geleden al van dit probleem afwist en ook wist dat we daar afspraken over hebben gemaakt, maar de boeren stemden massaal CDA (want in heel veel gevallen geloof) en die wilde graag regeren. Nu het CDA achter de stikstofplannen stond kwamen de boeren in opstand en ging men bij het CDA weer ineens bang worden voor het verlies van stemmers en zijn ze weer gedraaid. Lekker op dat soort partijen blijven stemmen en dan over 8 jaar oid is het gat ng groter en zijn de nodige maatregelen ng ingrijpender.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_205577318
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 00:26 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Landbouwgrond zat , maar zolang men vooral akkerbouw en landbouwgrond gebruikt om koeienvoer te telen dat is niet goed

Heel nederland staat vol met koeien voer , snijmais , voeder bieten , gras

Koeien zijn een absoluut verkeerd gebruik van landbouwgrond
voor mensen voer hebben we veel en veel minder grond nodig
Als we allemaal veganisten worden is er al te weinig landbouwgrond, want de aanname dat alle landbouwgrond geschikt is voor akkerbouw is onjuist.
  maandag 8 augustus 2022 @ 00:32:42 #255
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205577322
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 00:12 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Diegenexu. die binnen willen komen toetsen aan hun ervaring/opleiding aan waar er in t land vraag naar is.

Maareh, hoe zou jij dit oplossen dan? Onbeperkt huizen bouwen voor kansloze immiganten, daar zit een eind aan. Je zit bijdehand iedereen sarcastisch te bevragen, maar zelf kom je met weinig. Dus hoe zie jij het?
Mooie aannames en dan ook weer 'huizen bouwen voor kansloze immigranten'. Je zou ook kunnen proberen te discussiren, wat jij dan weer verwart met 'bijdehand iedereen sarcastisch vragen stellen'.

Probeer het nog eens, wan t op deze manier heeft het geen zin.

En wie bepaald wat goed genoeg is qua ervaring/opleiding en/of waar er in het land vraag naar is. Wat vind jij bijvoorbeeld een ervaring of opleiding waar vraag naar is?
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  maandag 8 augustus 2022 @ 00:35:25 #256
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205577330
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 00:16 schreef the-eye het volgende:

[..]
Dat is weer zo'n lulsmoes :')
Een groot gedeelte is weduwe dus die woonden in zo'n huis eerst met z'n tweeen
De rest is single maar met een slinkende bevolking door minder geboorten zou dat geen probleem moeten zijn. Zeker gezien er de afgelopen jaren gewoon wijken bijgebouwd zijn
Is dat zo? Waar blijkt dat uit? En hebben we niet al 40 jaar een woningtekort? Als je met vier kinderen woont en al die kinderen gaan op hunzelf wonen, heb je dus 4 keer zoveel huizen nodig dan in eerste geval. Vroeger woonde ook nog eens je ouders in huis, het is nogal een verschil . Hoe is dat een luismoes? Of heb jij daar dan cijfers van?
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  maandag 8 augustus 2022 @ 00:36:34 #257
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205577331
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 00:22 schreef the-eye het volgende:

[..]
https://www.utrecht.nl/ni(...)sneld-statushouders/

@:Vis1980
Maar gewoon lekker je kop in het zand steken en vol blijven houden dat de jaarlijkse toestroom van geen invloed is
Ik zeg toch ook dat het een onderdeel is? Doe eens effe niet zo raar of lees gewoon wat ik schrijf.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_205577333
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 00:27 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Het zijn dan ook steeds andere mensen en die pakken dan problemen niet aan zodat de volgende groep mensen dat kan gaan doen, bang om stemmen te verliezen. Zoals het CDA, die 20 jaar geleden al van dit probleem afwist en ook wist dat we daar afspraken over hebben gemaakt, maar de boeren stemden massaal CDA (want in heel veel gevallen geloof) en die wilde graag regeren. Nu het CDA achter de stikstofplannen stond kwamen de boeren in opstand en ging men bij het CDA weer ineens bang worden voor het verlies van stemmers en zijn ze weer gedraaid. Lekker op dat soort partijen blijven stemmen en dan over 8 jaar oid is het gat ng groter en zijn de nodige maatregelen ng ingrijpender.
De simpele oplossing is dat alle zeer intensieve veehouderij die afhankelijk is van import van veevoer verkast naar een ander Europees land, maar het kabinet is te bang om die beslissing te nemen. Het is overigens een uiterst fragiele tak van de landbouw. Op het moment dat er mondiale voedselproblemen ontstaan, worden ze in n klap weggevaagd dus het is het niet waard om deze tak te redden. De rest van de boeren moet echter blijven, want de toekomst kan je door je oogharen al zien en er is meer dan voldoende reden om je zorgen te maken over de voedselzekerheid op iets langere termijn.
  maandag 8 augustus 2022 @ 00:39:05 #259
168739 Red_85
'echt wel'
pi_205577335
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 00:32 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Mooie aannames en dan ook weer 'huizen bouwen voor kansloze immigranten'. Je zou ook kunnen proberen te discussiren, wat jij dan weer verwart met 'bijdehand iedereen sarcastisch vragen stellen'.

Probeer het nog eens, wan t op deze manier heeft het geen zin.

En wie bepaald wat goed genoeg is qua ervaring/opleiding en/of waar er in het land vraag naar is. Wat vind jij bijvoorbeeld een ervaring of opleiding waar vraag naar is?
Ah, je ontwijkt lafjes, gaat niet op de inhoud in en gaat verder met je gedrag.

Wat zie jij als oplossing dan?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 8 augustus 2022 @ 00:42:18 #260
168739 Red_85
'echt wel'
pi_205577339
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 00:36 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Ik zeg toch ook dat het een onderdeel is? Doe eens effe niet zo raar of lees gewoon wat ik schrijf.
Je schrijft weinig inhoudelijks dus er is weinig te lezen.

Dus, hoe zie jij een oplossing komen?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 8 augustus 2022 @ 00:48:54 #261
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205577349
[quote]0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 00:39 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Ah, je ontwijkt lafjes, gaat niet op de inhoud in en gaat verder met je gedrag.

Wat zie jij als oplossing dan?

'Hoe ga jij dit oplossen, dan? Onbeperkt huizen bouwen voor kansloze immigranten?' Hoe wil je dan dat ik hier antwoord op geef? Onbeperkt huizen bouwen gaat niet, al heb je echt niet zo heel veel grond nodig om veel huizen te kunnen bouwen. Ik zou huizen bouwen voor huiszoekenden en het toenemend aantal starters (vanuit statushouders of woningmarkt), niet voor 'kansloze immigranten'. Je komt over alsof je sowieso geen immigranten wil en laat dat met koosnaampjes blijken in de discussie. Vervolgens ga je aannemen dat ik 'bijdehand sarcastisch vragen zit te stellen'..

Zeg eerlijk, welke inhoud heb je het precies over in je comment?:

quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 00:12 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Diegenexu. die binnen willen komen toetsen aan hun ervaring/opleiding aan waar er in t land vraag naar is.

Maareh, hoe zou jij dit oplossen dan? Onbeperkt huizen bouwen voor kansloze immiganten, daar zit een eind aan. Je zit bijdehand iedereen sarcastisch te bevragen, maar zelf kom je met weinig. Dus hoe zie jij het?
Op de bovenste zin ging ik al in, dat is de enige inhoud in je post. Mijn oplossing is huizen bouwen en nee, dat betekend niet dat je nu miljoenen huizen moet gaan bouwen, Dat slaat ook nergens op en niemand die dat stelt. Er zit nogal wat tussen 0 en 100. Het is niet f helemaal niets bouwen f onbeperkt bouwen.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  maandag 8 augustus 2022 @ 00:49:41 #262
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205577352
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 00:42 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Je schrijft weinig inhoudelijks dus er is weinig te lezen.

Dus, hoe zie jij een oplossing komen?
Ik roep het nu al heel vaak, de oplossing is huizen bouwen. Zelfs als je nu alle migranten gaat weigeren, moet je nog steeds huizen bouwen. We hebben 7,7 miljoen huizen, waarvan 40% huurwoning is. 3,1 miljoen mensen wonen alleen. De overige 14 miljoen mensen wonen in 4, 6 miljoen huizen. Daarvan veel kinderen die ook zomaar alleen kunnen gaan wonen.

Je ontkomt niet aan het bouwen van huizen, dat hoeven er echt geen miljoenen te zijn, maar je hebt wel meer starterswoningen en huurhuizen nodig.

Vaker dan ooit wonen mensen alleen: nu al 3 miljoen NederlandersDat was drie jaar geleden, nu is het 3,1.

quote:
Het aantal alleenwonenden stijgt al sinds de jaren zeventig en zal naar alle waarschijnlijkheid ook de komende jaren blijven stijgen. Het CBS denkt dat in 2035 maar liefst 3,6 miljoen Nederlanders alleen wonen.
quote:
Hoewel de kans om alleen te wonen het grootst is onder zeventigers en tachtigers, is het aantal senioren dat alleen woont in de afgelopen tien jaar toch gedaald. In 2008 woonde 37 procent van alle zeventigers en tachtigers alleen, nu is dat 33 procent.


[ Bericht 22% gewijzigd door Vis1980 op 08-08-2022 01:02:46 ]
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_205577360
Door de gigantisch hoge inflatie gaat het uitgavepatroon van de burger sowieso flink veranderen de komende tijd en dat is niet gunstig voor de veehouders, tuinders en andere intensieve takken.
pi_205577378
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 22:42 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Bevolkingsgroei komt alleen door import hoor. Weet niet wat jij denkt wat het is.
De discussie gaat hier over boerenprotesten. Dat er immigratie bij wordt gesleept is een afleidingsmaneuvre
  maandag 8 augustus 2022 @ 01:14:45 #265
168739 Red_85
'echt wel'
pi_205577391
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 00:49 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Ik roep het nu al heel vaak, de oplossing is huizen bouwen. Zelfs als je nu alle migranten gaat weigeren, moet je nog steeds huizen bouwen. We hebben 7,7 miljoen huizen, waarvan 40% huurwoning is. 3,1 miljoen mensen wonen alleen. De overige 14 miljoen mensen wonen in 4, 6 miljoen huizen. Daarvan veel kinderen die ook zomaar alleen kunnen gaan wonen.

Je ontkomt niet aan het bouwen van huizen, dat hoeven er echt geen miljoenen te zijn, maar je hebt wel meer starterswoningen en huurhuizen nodig.

Vaker dan ooit wonen mensen alleen: nu al 3 miljoen NederlandersDat was drie jaar geleden, nu is het 3,1.
[..]
[..]

Je kan huizen bouwen tot je een ons weegt en alle landbouwgrond is opgebruikt en je al je eten kan gaan importeren. Ergens moet je stoppen.

Of wil je gaan huizen bouwen tot NL helemaal vol is?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 8 augustus 2022 @ 01:16:39 #266
168739 Red_85
'echt wel'
pi_205577394
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 01:06 schreef Makrelis het volgende:

[..]
De discussie gaat hier over boerenprotesten. Dat er immigratie bij wordt gesleept is een afleidingsmaneuvre
Boeren moeten verdwijnen om ruimte vrij te maken voor de bouw. Voor land en uitstoot.
Bouwen moet oa omdat er een stroom import is.

Zo ver staat het niet van elkaar af.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_205577397
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 00:38 schreef Jojoke het volgende:

[..]
De simpele oplossing is dat alle zeer intensieve veehouderij die afhankelijk is van import van veevoer verkast naar een ander Europees land, maar het kabinet is te bang om die beslissing te nemen. Het is overigens een uiterst fragiele tak van de landbouw. Op het moment dat er mondiale voedselproblemen ontstaan, worden ze in n klap weggevaagd dus het is het niet waard om deze tak te redden. De rest van de boeren moet echter blijven, want de toekomst kan je door je oogharen al zien en er is meer dan voldoende reden om je zorgen te maken over de voedselzekerheid op iets langere termijn.
Die kant zal het opgaan inderdaad en boeren bestaan al lang niet meer, door alle specialisatie en grootschaligheid is de agrarische sector een soort van industrie geworden.
  maandag 8 augustus 2022 @ 01:19:18 #268
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205577401
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 01:14 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Je kan huizen bouwen tot je een ons weegt en alle landbouwgrond is opgebruikt en je al je eten kan gaan importeren. Ergens moet je stoppen.

Of wil je gaan huizen bouwen tot NL helemaal vol is?
Je leest dus niet wat ik zeg. Ik stel nergens dat je onbeperkt huizen moet gaan bouwen. Nogmaals, er is een heel gebied tussen geen huizen bouwen en alles helemaal vol bouwen. Wat begrijp je daar niet aan en misschien iets minder snel stellen dat ik niet op de inhoud inga, als jij niet eens de moeite neemt mijn post te lezen.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_205577403
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 01:16 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Boeren moeten verdwijnen om ruimte vrij te maken voor de bouw. Voor land en uitstoot.
Bouwen moet oa omdat er een stroom import is.

Zo ver staat het niet van elkaar af.
Je staart je blind op immigratie meen ik. Bouwen moet sowieso en dat kan alleen als de stikstofuitstoot door boeren wordt ingeperkt.
  maandag 8 augustus 2022 @ 01:21:11 #270
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205577404
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 01:16 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Boeren moeten verdwijnen om ruimte vrij te maken voor de bouw. Voor land en uitstoot.
Bouwen moet oa omdat er een stroom import is.

Zo ver staat het niet van elkaar af.
Fout, boeren moeten helemaal niet verdwijnen, maar de veestapel verkleinen en daardoor is er minder stikstof. Of we nu wel of geen huizen gaan bouwen, dat staat los van of boeren veestapel wel of niet moeten verkleinen.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  maandag 8 augustus 2022 @ 01:24:12 #271
168739 Red_85
'echt wel'
pi_205577406
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 01:19 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Je leest dus niet wat ik zeg. Ik stel nergens dat je onbeperkt huizen moet gaan bouwen. Nogmaals, er is een heel gebied tussen geen huizen bouwen en alles helemaal vol bouwen. Wat begrijp je daar niet in en misschien iets minder snel stellen dat ik niet op de inhoud inga, als jij niet eens de moeite neemt mijn post te lezen.
Hoeveel huizen zou je willen bouwen dan tot je denkt dat het genoeg is? En hoeveel boeren zou je willen uitkopen? En denk je dat het genoeg is om de imoprt te huisvesten?
En hoe denk je duurzaamheid voor de economie, maatschappij en natuur te bewerkstelligen?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 8 augustus 2022 @ 01:24:55 #272
168739 Red_85
'echt wel'
pi_205577410
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 01:20 schreef Makrelis het volgende:

[..]
Je staart je blind op immigratie meen ik. Bouwen moet sowieso en dat kan alleen als de stikstofuitstoot door boeren wordt ingeperkt.
Bouwen hoeft een heel stuk minder als er geen kanslozen bijkomen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 8 augustus 2022 @ 01:25:34 #273
168739 Red_85
'echt wel'
pi_205577414
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 01:21 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Fout, boeren moeten helemaal niet verdwijnen, maar de veestapel verkleinen en daardoor is er minder stikstof. Of we nu wel of geen huizen gaan bouwen, dat staat los van of boeren veestapel wel of niet moeten verkleinen.
Bron dat er geen boeren hoeven te verdwijnen?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 8 augustus 2022 @ 01:32:23 #274
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205577427
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 01:24 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Hoeveel huizen zou je willen bouwen dan tot je denkt dat het genoeg is? En hoeveel boeren zou je willen uitkopen? En denk je dat het genoeg is om de imoprt te huisvesten?
En hoe denk je duurzaamheid voor de economie, maatschappij en natuur te bewerkstelligen?
Kijk hier eens naar, Nederland is verre van vol als het aankomt op huizen. Let wel, dit gaat om alle huizen in Nederland, 7,7 miljoen maar ook andere gebouwen. Het is een heel klein deel van Nederland. Er hoeven op het moment maar zo'n 100000 huizen bijgebouwd te worden en dat is nog aan de ruime kant. Dat heb je uiteindelijk 7,8 miljoen huizen in Nederland.

Maar laten we het extreem nemen en 200000 huizen bouwen, dan hebben we het over een totaal van 7,9 miljoen huizen. Daar heb je helemaal niet zoveel grond voor nodig. Daarom is het stikfstofprobleem geen huizen probleem, ook zonder nieuwe huizen moet stikstof teruggedrongen worden, dat we nu geen huizen kunnen bouwen vanwege te hoge concentratie stikstof is uiteindelijk niet het probleem. Dat is het woningtekortprobleem en niet per se het stikstofprobleem.

[ Bericht 4% gewijzigd door Vis1980 op 08-08-2022 01:44:17 ]
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_205577428
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 01:24 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Bouwen hoeft een heel stuk minder als er geen kanslozen bijkomen.
Ik begrijp die retoriek van je niet. De getallen zijn nu al zo vaak voorbijgekomen in dit topic Immigratie als schuldige aan te wijzen lijkt een mantra te zijn geworden. Om de n of andere reden slik je het niet dat de veetelt moet verminderen terwijl de argumenten mi overduidelijk zijn. Is het onwil. Kan me haast niet voorstellen dat het een beperking van denkvermogen is.
  maandag 8 augustus 2022 @ 01:40:54 #276
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205577440
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 01:25 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Bron dat er geen boeren hoeven te verdwijnen?
Goed punt, ik kan daar niet zo snel iets duidelijks over vinden. Ik weet dat er uiteindelijk boeren zijn die zullen stoppen, maar ik kan niet hard maken of dat nu het gevolg is van het kleiner maken van de veestapel, of dat men in totaal hun erf moeten verlaten.

Maar goed, dit punt geef ik je.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  maandag 8 augustus 2022 @ 01:43:47 #277
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205577444
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 01:24 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Bouwen hoeft een heel stuk minder als er geen kanslozen bijkomen.
En bij succesvolle migranten? ;)

Ik krijg het idee dat jij voor je ziet dat er miljoenen huizen gebouwd moeten worden, maar dat is geen realistische situatie. We kunnen ze ook gewoon migranten noemen in plaats van 'kanslozen', het komt zo irrationeel over.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_205577449
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 01:40 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Goed punt, ik kan daar niet zo snel iets duidelijks over vinden. Ik weet dat er uiteindelijk boeren zijn die zullen stoppen, maar ik kan niet hard maken of dat nu het gevolg is van het kleiner maken van de veestapel, of dat men in totaal hun erf moeten verlaten.

Maar goed, dit punt geef ik je.
Ook al.verschillen we van mening je bent wel een fijn persoon om een gesprek mee te voeren ^O^
  maandag 8 augustus 2022 @ 02:11:33 #279
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205577461
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 01:50 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ook al.verschillen we van mening je bent wel een fijn persoon om een gesprek mee te voeren ^O^
Dank je maar niet te vroeg juichen, ik heb zo mijn buien waarin ik de onderbuik niet ongebruikt laat. ;)
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  maandag 8 augustus 2022 @ 06:34:28 #280
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_205577515
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 00:31 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Als we allemaal veganisten worden is er al te weinig landbouwgrond, want de aanname dat alle landbouwgrond geschikt is voor akkerbouw is onjuist.
Been jij een aannemer ?
nee hoor , dat kan prima
het is geen aanname het is mijn werk geweest
aardappels groeien op zandgrond en op kleigrond
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  Beste debater 2022 maandag 8 augustus 2022 @ 09:33:11 #281
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205578122
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 01:43 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
En bij succesvolle migranten? ;)

Ik krijg het idee dat jij voor je ziet dat er miljoenen huizen gebouwd moeten worden, maar dat is geen realistische situatie. We kunnen ze ook gewoon migranten noemen in plaats van 'kanslozen', het komt zo irrationeel over.
Als er elk half jaar 195.000 mensen bijkomen lijkt me een miljoen huizen geen doemscenario hoor. En dan is de vraag van Red en mijzelf gewoon heel relevant: wanneer is het precies genoeg, wetende dat er ook helemaal niets in de planning staat dat afremming van migratie aangeeft.

Dan kun je wel zeggen dat er nog best rondom de steden en dorpen gebouwd kan worden, maar wat doet dat precies met leefbaarheid op de lange termijn? Te meer als je geen enkel zicht hebt op afname van migratie (en expats). Is de stelling dat NL op den duur gewoon volgebouwd wordt dan echt zo onhoudbaar? We gaan al richting de 20 miljoen inwoners, dus ik snap die bagatellisering van het probleem niet zo.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 8 augustus 2022 @ 09:43:36 #282
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205578178
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 09:33 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Als er elk half jaar 195.000 mensen bijkomen lijkt me een miljoen huizen geen doemscenario hoor. En dan is de vraag van Red en mijzelf gewoon heel relevant: wanneer is het precies genoeg, wetende dat er ook helemaal niets in de planning staat dat afremming van migratie aangeeft.

Dan kun je wel zeggen dat er nog best rondom de steden en dorpen gebouwd kan worden, maar wat doet dat precies met leefbaarheid op de lange termijn? Te meer als je geen enkel zicht hebt op afname van migratie (en expats). Is de stelling dat NL op den duur gewoon volgebouwd wordt dan echt zo onhoudbaar? We gaan al richting de 20 miljoen inwoners, dus ik snap die bagatellisering van het probleem niet zo.
Er komen niet elk half jaar 195.000 mensen bij en als Nederland 20 miljoen inwoners heeft dan stijgt de benodigde bebouwing van het land met een waarde rond de 1-2%. Dat terwijl momenteel meer dan 60% van het landoppervlak gebruikt wordt voor landbouw, iets waar vrijwel niemand de vruchten van plukt en wel de hinder van ondervindt. Ik snap dus niet zo waarom bepaalde hardleerse figuren de hele tijd dezelfde denkfout hier komen maken, alsof het strafbaar is om na de basisschool nog iets te leren.
  maandag 8 augustus 2022 @ 09:52:02 #283
168739 Red_85
'echt wel'
pi_205578221
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 01:32 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Kijk hier eens naar, Nederland is verre van vol als het aankomt op huizen. Let wel, dit gaat om alle huizen in Nederland, 7,7 miljoen maar ook andere gebouwen. Het is een heel klein deel van Nederland. Er hoeven op het moment maar zo'n 100000 huizen bijgebouwd te worden en dat is nog aan de ruime kant. Dat heb je uiteindelijk 7,8 miljoen huizen in Nederland.

Maar laten we het extreem nemen en 200000 huizen bouwen, dan hebben we het over een totaal van 7,9 miljoen huizen. Daar heb je helemaal niet zoveel grond voor nodig. Daarom is het stikfstofprobleem geen huizen probleem, ook zonder nieuwe huizen moet stikstof teruggedrongen worden, dat we nu geen huizen kunnen bouwen vanwege te hoge concentratie stikstof is uiteindelijk niet het probleem. Dat is het woningtekortprobleem en niet per se het stikstofprobleem.
100.000 per jaar, tot 2030 volgens hugotje.
Je zit er een 0 naast. En als je niet stopt met de import, dan kan je tot 2040 er nog eens zoveel bijbouwen.

En ruimte zat? Waar precies dan? 99,9% in NL is gecultiveerd.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_205578240
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 09:52 schreef Red_85 het volgende:

[..]
100.000 per jaar, tot 2030 volgens hugotje.
Je zit er een 0 naast. En als je niet stopt met de import, dan kan je tot 2040 er nog eens zoveel bijbouwen.

En ruimte zat? Waar precies dan? 99,9% in NL is gecultiveerd.
Laten ze die boeren maar het land uittrappen. Nemen veel te veel ruimte in. Ga maar in Spanje boeren.
pi_205578241
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 09:43 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Er komen niet elk half jaar 195.000 mensen bij en als Nederland 20 miljoen inwoners heeft dan stijgt de benodigde bebouwing van het land met een waarde rond de 1-2%. Dat terwijl momenteel meer dan 60% van het landoppervlak gebruikt wordt voor landbouw, iets waar vrijwel niemand de vruchten van plukt en wel de hinder van ondervindt. Ik snap dus niet zo waarom bepaalde hardleerse figuren de hele tijd dezelfde denkfout hier komen maken, alsof het strafbaar is om na de basisschool nog iets te leren.
Ik heb er geen hinder van
pi_205578266
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 00:31 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Als we allemaal veganisten worden is er al te weinig landbouwgrond, want de aanname dat alle landbouwgrond geschikt is voor akkerbouw is onjuist.
Ja en koeien groeien van zonlicht ):O
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_205579149
Hoe zit t met de sociale druk van boeren om de blauw-wit-rode vlag te hijsen.

Er is een restaurant in Beckum wat sinds jaar en dag adverteert met "boeren-dag-hap" en waarvan ik bijna zeker weet dat dit restaurant altijd twee rood-wit-blauwe vlaggen had wapperen.
Echter onlangs reed ik er langs en was de volgorde omgedraaid.

Het is tegenwoordig al een anti-boeren-statement om de Nederlandse driekleur op de juiste manier te hijsen.
Je kunt beter n kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  maandag 8 augustus 2022 @ 11:52:06 #288
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_205579164
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 11:49 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Hoe zit t met de sociale druk van boeren om de blauw-wit-rode vlag te hijsen.

Er is een restaurant in Beckum wat sinds jaar en dag adverteert met "boeren-dag-hap" en waarvan ik bijna zeker weet dat dit restaurant altijd twee rood-wit-blauwe vlaggen had wapperen.
Echter onlangs reed ik er langs en was de volgorde omgedraaid.

Het is tegenwoordig al een anti-boeren-statement om de Nederlandse driekleur op de juiste manier te hijsen.
Uiteraard, mensen sluiten zich aan bij een beweging waar jij het mee oneens bent, die moeten wel gedwongen zijn :').



Propaganda ten spijt, de meeste Nederlanders zijn toch niet zo anti-boer als de media en sommigen op FOK! hier ons willen doen geloven :).
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_205579247
quote:
10s.gif Op maandag 8 augustus 2022 11:52 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Uiteraard, mensen sluiten zich aan bij een beweging waar jij het mee oneens bent, die moeten wel gedwongen zijn :').

[ afbeelding ]

Propaganda ten spijt, de meeste Nederlanders zijn toch niet zo anti-boer als de media en sommigen op FOK! hier ons willen doen geloven :).
Twitter is niet representatief voor de mening van het gehele nederlandse volk. Meer bepaald voor dom rechts.
  maandag 8 augustus 2022 @ 12:04:49 #290
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_205579266
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 12:03 schreef Makrelis het volgende:

[..]
Twitter is niet representatief voor de mening van het gehele nederlandse volk. Meer bepaald voor dom rechts.
Twitter is kneiter en dan ook kneiter links :').

En die poll komt niet van twitter.

Maar goeie post verder :).
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_205579272
quote:
10s.gif Op maandag 8 augustus 2022 12:04 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Twitter is kneiter en dan ook kneiter links :').

En die poll komt niet van twitter.

Maar goeie post verder :).
Kneiterlinks ja? _O-
pi_205579279
quote:
10s.gif Op maandag 8 augustus 2022 12:04 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Twitter is kneiter en dan ook kneiter links :').

En die poll komt niet van twitter.

Maar goeie post verder :).
Is dit een trolpoging?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  maandag 8 augustus 2022 @ 12:06:46 #293
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_205579280
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 12:05 schreef Makrelis het volgende:

[..]
Kneiterlinks ja? _O-
Laat blijken dat je niets van twitter weet zonder te posten dat je niets van twitter weet.

Je bent geslaagd :).
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_205579297
quote:
14s.gif Op maandag 8 augustus 2022 12:06 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Laat blijken dat je niets van twitter weet zonder te posten dat je niets van twitter weet.

Je bent geslaagd :).
Ik kom zelf niet op Twitter. Ik zie hier op FOK! wel veel tweets met populistisch dom geblaat.
  maandag 8 augustus 2022 @ 12:08:37 #295
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_205579301
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 12:08 schreef Makrelis het volgende:

[..]
Ik kom zelf niet op Twitter. Ik zie hier op FOK! wel veel tweets met populistisch dom geblaat.
I rest my case :).
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  maandag 8 augustus 2022 @ 12:09:00 #296
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_205579306
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 00:35 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Is dat zo? Waar blijkt dat uit? En hebben we niet al 40 jaar een woningtekort? Als je met vier kinderen woont en al die kinderen gaan op hunzelf wonen, heb je dus 4 keer zoveel huizen nodig dan in eerste geval. Vroeger woonde ook nog eens je ouders in huis, het is nogal een verschil . Hoe is dat een luismoes? Of heb jij daar dan cijfers van?
Gemiddeld hebben Nederlandse gezinnen 1.8 kinderen
pi_205579307
quote:
14s.gif Op maandag 8 augustus 2022 12:06 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Laat blijken dat je niets van twitter weet zonder te posten dat je niets van twitter weet.

Je bent geslaagd :).
Zelfkennis is een groot goed.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_205579312
Twitter is kneiter en dan ook kneiter rechts in Nederland :').

Laat blijken dat je niets van twitter weet zonder te posten dat je niets van twitter weet. :)
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
  maandag 8 augustus 2022 @ 12:09:50 #299
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_205579313
quote:
14s.gif Op maandag 8 augustus 2022 12:09 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Zelfkennis is een groot goed.
Sterk, maar hij geeft zelf al toe geen idee te hebben, maar wel een mening.

Dat mag hoor, maar erg overtuigend is het niet.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_205579319
Steun voor boeren is hier in de randstad echt minimaal valt me op. Alleen laagopgeleide bejaarden.
  maandag 8 augustus 2022 @ 12:10:43 #301
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_205579327
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 12:10 schreef Makrelis het volgende:
Steun voor boeren is hier in de randstad echt minimaal valt me op. Alleen laagopgeleide bejaarden.
Ah, het valt jou op, nee dat is een prima bron :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')