Goed punt, ik kan daar niet zo snel iets duidelijks over vinden. Ik weet dat er uiteindelijk boeren zijn die zullen stoppen, maar ik kan niet hard maken of dat nu het gevolg is van het kleiner maken van de veestapel, of dat men in totaal hun erf moeten verlaten.quote:Op maandag 8 augustus 2022 01:25 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Bron dat er geen boeren hoeven te verdwijnen?
En bij succesvolle migranten?quote:Op maandag 8 augustus 2022 01:24 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Bouwen hoeft een heel stuk minder als er geen kanslozen bijkomen.
Ook al.verschillen we van mening je bent wel een fijn persoon om een gesprek mee te voerenquote:Op maandag 8 augustus 2022 01:40 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Goed punt, ik kan daar niet zo snel iets duidelijks over vinden. Ik weet dat er uiteindelijk boeren zijn die zullen stoppen, maar ik kan niet hard maken of dat nu het gevolg is van het kleiner maken van de veestapel, of dat men in totaal hun erf moeten verlaten.
Maar goed, dit punt geef ik je.
Dank je maar niet te vroeg juichen, ik heb zo mijn buien waarin ik de onderbuik niet ongebruikt laat.quote:Op maandag 8 augustus 2022 01:50 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ook al.verschillen we van mening je bent wel een fijn persoon om een gesprek mee te voeren
Been jij een aannemer ?quote:Op maandag 8 augustus 2022 00:31 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Als we allemaal veganisten worden is er al te weinig landbouwgrond, want de aanname dat alle landbouwgrond geschikt is voor akkerbouw is onjuist.
Als er elk half jaar 195.000 mensen bijkomen lijkt me een miljoen huizen geen doemscenario hoor. En dan is de vraag van Red en mijzelf gewoon heel relevant: wanneer is het precies genoeg, wetende dat er ook helemaal niets in de planning staat dat afremming van migratie aangeeft.quote:Op maandag 8 augustus 2022 01:43 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
En bij succesvolle migranten?
Ik krijg het idee dat jij voor je ziet dat er miljoenen huizen gebouwd moeten worden, maar dat is geen realistische situatie. We kunnen ze ook gewoon migranten noemen in plaats van 'kanslozen', het komt zo irrationeel over.
Er komen niet elk half jaar 195.000 mensen bij en als Nederland 20 miljoen inwoners heeft dan stijgt de benodigde bebouwing van het land met een waarde rond de 1-2%. Dat terwijl momenteel meer dan 60% van het landoppervlak gebruikt wordt voor landbouw, iets waar vrijwel niemand de vruchten van plukt en wel de hinder van ondervindt. Ik snap dus niet zo waarom bepaalde hardleerse figuren de hele tijd dezelfde denkfout hier komen maken, alsof het strafbaar is om na de basisschool nog iets te leren.quote:Op maandag 8 augustus 2022 09:33 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Als er elk half jaar 195.000 mensen bijkomen lijkt me een miljoen huizen geen doemscenario hoor. En dan is de vraag van Red en mijzelf gewoon heel relevant: wanneer is het precies genoeg, wetende dat er ook helemaal niets in de planning staat dat afremming van migratie aangeeft.
Dan kun je wel zeggen dat er nog best rondom de steden en dorpen gebouwd kan worden, maar wat doet dat precies met leefbaarheid op de lange termijn? Te meer als je geen enkel zicht hebt op afname van migratie (en expats). Is de stelling dat NL op den duur gewoon volgebouwd wordt dan echt zo onhoudbaar? We gaan al richting de 20 miljoen inwoners, dus ik snap die bagatellisering van het probleem niet zo.
100.000 per jaar, tot 2030 volgens hugotje.quote:Op maandag 8 augustus 2022 01:32 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Kijk hier eens naar, Nederland is verre van vol als het aankomt op huizen. Let wel, dit gaat om alle huizen in Nederland, 7,7 miljoen maar ook andere gebouwen. Het is een heel klein deel van Nederland. Er hoeven op het moment maar zo'n 100000 huizen bijgebouwd te worden en dat is nog aan de ruime kant. Dat heb je uiteindelijk 7,8 miljoen huizen in Nederland.
Maar laten we het extreem nemen en 200000 huizen bouwen, dan hebben we het over een totaal van 7,9 miljoen huizen. Daar heb je helemaal niet zoveel grond voor nodig. Daarom is het stikfstofprobleem geen huizen probleem, ook zonder nieuwe huizen moet stikstof teruggedrongen worden, dat we nu geen huizen kunnen bouwen vanwege te hoge concentratie stikstof is uiteindelijk niet het probleem. Dat is het woningtekortprobleem en niet per se het stikstofprobleem.
Laten ze die boeren maar het land uittrappen. Nemen veel te veel ruimte in. Ga maar in Spanje boeren.quote:Op maandag 8 augustus 2022 09:52 schreef Red_85 het volgende:
[..]
100.000 per jaar, tot 2030 volgens hugotje.
Je zit er een 0 naast. En als je niet stopt met de import, dan kan je tot 2040 er nog eens zoveel bijbouwen.
En ruimte zat? Waar precies dan? 99,9% in NL is gecultiveerd.
Ik heb er geen hinder vanquote:Op maandag 8 augustus 2022 09:43 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Er komen niet elk half jaar 195.000 mensen bij en als Nederland 20 miljoen inwoners heeft dan stijgt de benodigde bebouwing van het land met een waarde rond de 1-2%. Dat terwijl momenteel meer dan 60% van het landoppervlak gebruikt wordt voor landbouw, iets waar vrijwel niemand de vruchten van plukt en wel de hinder van ondervindt. Ik snap dus niet zo waarom bepaalde hardleerse figuren de hele tijd dezelfde denkfout hier komen maken, alsof het strafbaar is om na de basisschool nog iets te leren.
Ja en koeien groeien van zonlichtquote:Op maandag 8 augustus 2022 00:31 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Als we allemaal veganisten worden is er al te weinig landbouwgrond, want de aanname dat alle landbouwgrond geschikt is voor akkerbouw is onjuist.
Uiteraard, mensen sluiten zich aan bij een beweging waar jij het mee oneens bent, die moeten wel gedwongen zijnquote:Op maandag 8 augustus 2022 11:49 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Hoe zit t met de sociale druk van boeren om de blauw-wit-rode vlag te hijsen.
Er is een restaurant in Beckum wat sinds jaar en dag adverteert met "boeren-dag-hap" en waarvan ik bijna zeker weet dat dit restaurant altijd twee rood-wit-blauwe vlaggen had wapperen.
Echter onlangs reed ik er langs en was de volgorde omgedraaid.
Het is tegenwoordig al een anti-boeren-statement om de Nederlandse driekleur op de juiste manier te hijsen.
Twitter is niet representatief voor de mening van het gehele nederlandse volk. Meer bepaald voor dom rechts.quote:Op maandag 8 augustus 2022 11:52 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Uiteraard, mensen sluiten zich aan bij een beweging waar jij het mee oneens bent, die moeten wel gedwongen zijn.
[ afbeelding ]
Propaganda ten spijt, de meeste Nederlanders zijn toch niet zo anti-boer als de media en sommigen op FOK! hier ons willen doen geloven.
Twitter is kneiter en dan ook kneiter linksquote:Op maandag 8 augustus 2022 12:03 schreef Makrelis het volgende:
[..]
Twitter is niet representatief voor de mening van het gehele nederlandse volk. Meer bepaald voor dom rechts.
Kneiterlinks ja?quote:Op maandag 8 augustus 2022 12:04 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Twitter is kneiter en dan ook kneiter links.
En die poll komt niet van twitter.
Maar goeie post verder.
Is dit een trolpoging?quote:Op maandag 8 augustus 2022 12:04 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Twitter is kneiter en dan ook kneiter links.
En die poll komt niet van twitter.
Maar goeie post verder.
Laat blijken dat je niets van twitter weet zonder te posten dat je niets van twitter weet.quote:
Ik kom zelf niet op Twitter. Ik zie hier op FOK! wel veel tweets met populistisch dom geblaat.quote:Op maandag 8 augustus 2022 12:06 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Laat blijken dat je niets van twitter weet zonder te posten dat je niets van twitter weet.
Je bent geslaagd.
I rest my casequote:Op maandag 8 augustus 2022 12:08 schreef Makrelis het volgende:
[..]
Ik kom zelf niet op Twitter. Ik zie hier op FOK! wel veel tweets met populistisch dom geblaat.
Gemiddeld hebben Nederlandse gezinnen 1.8 kinderenquote:Op maandag 8 augustus 2022 00:35 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Is dat zo? Waar blijkt dat uit? En hebben we niet al 40 jaar een woningtekort? Als je met vier kinderen woont en al die kinderen gaan op hunzelf wonen, heb je dus 4 keer zoveel huizen nodig dan in eerste geval. Vroeger woonde ook nog eens je ouders in huis, het is nogal een verschil . Hoe is dat een luismoes? Of heb jij daar dan cijfers van?
Zelfkennis is een groot goed.quote:Op maandag 8 augustus 2022 12:06 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Laat blijken dat je niets van twitter weet zonder te posten dat je niets van twitter weet.
Je bent geslaagd.
Sterk, maar hij geeft zelf al toe geen idee te hebben, maar wel een mening.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |