wat jij graag hebt, tja dan kost mek 5 euro per literquote:Op zaterdag 6 augustus 2022 15:58 schreef Gia het volgende:
[..]
Eh, je zegt zelf:
[..]
En ik heb liever kleinere boeren met koeien die in de wei staan. Megastallen zijn geen boerderijen meer, maar vleesfabrieken.
Hier heb je een echt probleemquote:Het EDF congres besteedde veel aandacht aan de 'break-even melkprijs', die volgens dit verband van Europese melkveehouders in de Europese Unie gemiddeld 0,32 eurocent per liter bedraagt. Historisch gezien volgt de melkprijs deze break-even melkprijs, waarbij niet alleen de variabele maar ook de vaste kosten volledig zijn gedekt. Omdat Deense melkveehouders voor een melkprijs van 32 cent kunnen produceren, zal de Europese melkprijs niet gaan stijgen de komende jaren. Deze verwachting werd op het EDF congres uitgesproken, zegt Dick Millenaar. 'De Deense melkveehouderij heeft weliswaar zware jaren gekend met een lage melkprijs, hoge financiering en een sterke grondprijsdaling, maar de melkveetak heeft een sterke consolidatie doorgemaakt. Met als resultaat toekomstbestendige bedrijven die jaarlijks de productie opvoeren.'
Staan nu de kleine boeren of de megastalboeren te rellen?quote:Op zaterdag 6 augustus 2022 15:29 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Nee moderne megastallen moeten juist blijven , die zin juist erg innovatief om allerlei gassen af te vangen en electriciteit te genereren, zitten ook vaak vierkant vol met zonnepanelen
De kleine boer met 60 koeien daar gaat niet goed mee , die heeft geen krediet en geen goede stal en veel dooie beesten ,
Gast, dan nóg heb je een huizentekort.quote:Op zaterdag 6 augustus 2022 15:29 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Grens omhoog gooien. Je doet net alsof we elk moment omvallen als land.
allemaal hequote:Op zaterdag 6 augustus 2022 16:15 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Staan nu de kleine boeren of de megastalboeren te rellen?
Ik zie 'het probleem' hier eigenlijk niet. Behalve natuurlijk dat ze daar bij sommige shots met 10 graden in een t-shirt lopen, om de illusie te weken dat het allemaal zo verschrikkelijk is. Dit is geen journalistiek, maar klimaatactivisme.quote:Op zaterdag 6 augustus 2022 16:08 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
wat jij graag hebt, tja dan kost mek 5 euro per liter
het is een enorme concurentieslag tussen de lidstaten
https://www.melkvee.nl/ar(...)melkprijs-in-europa/
Overigens is de melkprijs nu 63 cent dus 25 cent boven breakeven en dat over 2.000.000 liter melk
[..]
Hier heb je een echt probleem
quote:Op zaterdag 6 augustus 2022 18:45 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[ afbeelding ]
plaatje voor in de OP?
We raken er weinig mee kwijt, men kan niet eens de vlag goed ophangen.quote:Op zaterdag 6 augustus 2022 18:45 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[ afbeelding ]
plaatje voor in de OP?
Enig plaatje, die ga ik een like geven op feesboekquote:Op zaterdag 6 augustus 2022 18:45 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[ afbeelding ]
plaatje voor in de OP?
Ik wist niet dat jij Gerda heet, wat leuk. Weer wat geleerdquote:Op zaterdag 6 augustus 2022 19:05 schreef Momo het volgende:
[..]
Enig plaatje, die ga ik een like geven op feesboek
Gr. Gerda en kinderen en een poot van Max
nou ja het ijs is op gesmolten en de middellandse zee is zeeewater van 30 Cquote:Op zaterdag 6 augustus 2022 18:48 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik zie 'het probleem' hier eigenlijk niet. Behalve natuurlijk dat ze daar bij sommige shots met 10 graden in een t-shirt lopen, om de illusie te weken dat het allemaal zo verschrikkelijk is. Dit is geen journalistiek, maar klimaatactivisme.
Tja das popie Jopie praatquote:Op zaterdag 6 augustus 2022 19:45 schreef mcmlxiv het volgende:
Je moet toch echt wel ongelofelijk dom zijn wanneer je twee feiten gewoon niet kunt begrijpen.
1. Veeteelt voedt maximaal 4 mensen per hectare, akkerbouw 21. Ergo, als voedselzekerheid belangrijk voor je is, dan ben je voor drastische vermindering van de veestapel. De veestapel voorkomt voedselzekerheid.
Maar die eerste twee keiharde onontkoombare feiten, hoe dom moet je zijn om daar dan toch steeds weer over te beginnen?
Ik begrijp dat jij dit feit ontkent? Wonderlijke wereld leven we toch in dat sommige mensen denken dat feiten ook een soort mening zijn.quote:Op zaterdag 6 augustus 2022 19:50 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Tja das popie Jopie praat
van mensen geen koemelk lusten en denken dat margarine iets met koeien te maken heeft
quote:Op zaterdag 6 augustus 2022 19:55 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Ik begrijp dat jij dit feit ontkent?
Wonderlijke wereld leven we toch in dat sommige mensen denken dat feiten ook een soort mening zijn.
nee hier ben ik het wel mee eensquote:1. Veeteelt voedt maximaal 4 mensen per hectare, akkerbouw 21. Ergo, als voedselzekerheid belangrijk voor je is, dan ben je voor drastische vermindering van de veestapel. De veestapel voorkomt voedselzekerheid.
Heb je een bron?quote:Op zaterdag 6 augustus 2022 19:45 schreef mcmlxiv het volgende:
Je moet toch echt wel ongelofelijk dom zijn wanneer je twee feiten gewoon niet kunt begrijpen.
1. Veeteelt voedt maximaal 4 mensen per hectare, akkerbouw 21. Ergo, als voedselzekerheid belangrijk voor je is, dan ben je voor drastische vermindering van de veestapel. De veestapel voorkomt voedselzekerheid.
2. Een miljoen extra woningen van het meest luxe soort, met alle bijbehorende infrastructuur kost maximaal 5% van de huidige landbouwgrond.
Alle andere feiten, die over de tientallen miljarden schade door lage waterstanden, die over 85% uitgestorven plant- en diersoorten, die over de stand van de bijen, enzovoort enzovoort laat ik even liggen. Want hey fuck, hoe belangrijk zijn nu woningen, plant en diersoorten of bijen?
Maar die eerste twee keiharde onontkoombare feiten, hoe dom moet je zijn om daar dan toch steeds weer over te beginnen?
Hier staat de realiteit met nog steeds ook veeteelt (universiteit van Wageningen) https://edepot.wur.nl/254079quote:Op zondag 7 augustus 2022 08:29 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Heb je een bron?
Ik vind het wel interessant om zulke rapporten te lezen
Interessant stukje maar waar staat dat veelteelt 4 personen per hectare kan voeden en akkerbouw 21?quote:Op zondag 7 augustus 2022 08:49 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Hier staat de realiteit met nog steeds ook veeteelt (universiteit van Wageningen) https://edepot.wur.nl/254079
Hier de leugens van de sector: https://www.vee-en-gewas.(...)bevolking-te-voeden/
Over woningbouw is je al talloze malen voorgerekend in deze serie. Is een bijzonder eenvoudige berekening.
Weten we ook meteen wat voor vlees we in de kuip hebben.quote:Op zondag 7 augustus 2022 09:52 schreef Gunner het volgende:
ah de NL vlaggen waren op. dan pakken we er toch eentje met een hakenkruis
https://www.ad.nl/binnenl(...)~a7d5ae1f/219780116/
Gewoon extreem rechtse boeren. Misschien moeten we vertellen dat stikstof goed is voor migranten dan is het overschot over een week weg.quote:Op zondag 7 augustus 2022 11:24 schreef Bluesdude het volgende:
[ afbeelding ]
https://www.gld.nl/nieuws/7745603/112-nieuws-hakenkruisvlag-bij-brand-langs-a1-bij-stroe
Extreemrechtse lieden die de boerenprotesten kapen ?
Jochies die lol hebben mensen boos te maken ?
Of iets er tussen in ?
Boerenjochies dan ?
De Volkerts van deze wereld kennende zou dit ook een false flag (pun intended) kunnen zijn.quote:Op zondag 7 augustus 2022 11:00 schreef vipergts het volgende:
[..]
Weten we ook meteen wat voor vlees we in de kuip hebben.
ze moeten niets, of ben jij de dictator van nederland ??quote:Op zondag 7 augustus 2022 08:59 schreef Candymannetje het volgende:
[
Daar moeten ze mee stoppen en er moeten mensen terug gestuurd worden naar landen waar ze vandaan komen.
Gezien de locatie (te belopen vanaf de parkeerplaats naast de A1) verwacht ik dat het gedaan is door mensen die vooral ophef willen veroorzaken, niet noodzakelijkerwijs boeren.quote:Op zondag 7 augustus 2022 11:24 schreef Bluesdude het volgende:
[ afbeelding ]
https://www.gld.nl/nieuws/7745603/112-nieuws-hakenkruisvlag-bij-brand-langs-a1-bij-stroe
Extreemrechtse lieden die de boerenprotesten kapen ?
Jochies die lol hebben mensen boos te maken ?
Of iets er tussen in ?
Boerenjochies dan ?
quote:Op zondag 7 augustus 2022 13:39 schreef Farenji het volgende:
[..]
Ah die vlag is natuurlijk opgehangen door een Romeo.
ongeveer 90% van ons voedsel importeert Nederland en 75% van de nederlandse land- en tuinbouw gaat voor exportquote:Op zondag 7 augustus 2022 13:30 schreef nils7 het volgende:
Misschien is het al eens voorbij gekomen maar hoeveel % van de boeren is nodig om zelf voorzienend te kunnen zijn voor NL (dus niet voor de export)?
Aan die foto te zien lijkt het het tunneltje van de Gruttoweg aan de Heideweg kant te zijn en niet aan de Stroeërschoolweg (waar ik in eerste instantie vanuit ging), sterker nog; die auto op de achtergrond lijkt daar dan aan de Heideweg te staan.quote:Op zondag 7 augustus 2022 13:50 schreef HeatWave het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Middle of nowhere
Geen trekker of boer of uberhaupt iemand te zien
Fikkie brandt ongeveer 30 sec
NRC Fotograaf heel toevallig op juist dat moment aanwezig om zijn foto te maken
Eerste keer dat er nazisymboliek te zien is bij boerenprotesten.
Conclusie, ja dit zijn naziboeren, allemaal afknallen!
Dit soort mensen hadden Anne Frank voor 2 likes op TikTok verraden.
quote:Op zondag 7 augustus 2022 13:30 schreef nils7 het volgende:
Misschien is het al eens voorbij gekomen maar hoeveel % van de boeren is nodig om zelf voorzienend te kunnen zijn voor NL (dus niet voor de export)?
Wist niet dat Anne Frank het hele land plat legde met mongoloïde kutacties.quote:Op zondag 7 augustus 2022 13:50 schreef HeatWave het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Middle of nowhere
We exporteren 80% van ons vlees dus dat kan wel weg. Die boeren kunnen ook peulvruchten gaan telen oid.quote:Op zondag 7 augustus 2022 13:30 schreef nils7 het volgende:
Mooi overzichtquote:Op zondag 7 augustus 2022 14:08 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
[ twitter ]
En als Nederland echt te vol zoals door velen wordt beweerd dan moet de productie naar (ver) onder de 100%
Genoeg ruimte om alle megastallen af te schaffen.quote:Op zondag 7 augustus 2022 14:08 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
[ twitter ]
En als Nederland echt te vol zoals door velen wordt beweerd dan moet de productie naar (ver) onder de 100%
Dat is ook nieuw voor mij.quote:Op zondag 7 augustus 2022 14:14 schreef Waldorf22 het volgende:
[..]
Wist niet dat Anne Frank het hele land plat legde met mongoloïde kutacties.
Nee want zonder megastallen geen brood!!!quote:Op zondag 7 augustus 2022 14:45 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Genoeg ruimte om alle megastallen af te schaffen.
Waar haal je trouwens vandaan dat het een NRC fotograaf zou zijn?quote:Op zondag 7 augustus 2022 13:50 schreef HeatWave het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Middle of nowhere
Ik zie er geen NRC-link in.quote:Samen met ruim 35 fotografen en cameramannen houden wij ons al 10 jaar bezig met het ‘harde nieuws’ in voornamelijk Gelderland. Daarnaast doe ik ook het ‘reguliere nieuws’ door het hele land, hoofdzakelijk voor het ANP.
Die krijgt een melding waar er acties zijn maar wist niet van het hakenkruis plan.quote:Op zondag 7 augustus 2022 16:54 schreef Leandra het volgende:
[..]
Waar haal je trouwens vandaan dat het een NRC fotograaf zou zijn?
Ik vind m terug als foto van Persbureau Heitink dat zichzelf omschrijft als:
[..]
Ik zie er geen NRC-link in.
Wat het overigens niet minder vreemd maakt dat de fotograaf van dienst er al was toen het nog maar zo'n mager vuurtje was.
Die moet idd wel op voorhand gewaarschuwd zijn, anders kun je daar nooit zo snel zijn.quote:Op zondag 7 augustus 2022 16:56 schreef vipergts het volgende:
[..]
Die krijgt een melding waar er acties zijn maar wist niet van het hakenkruis plan.
Hij zou wel een enorm slechte journalist zijn als hij niet weet wat er waar speelt.quote:Op zondag 7 augustus 2022 16:57 schreef Leandra het volgende:
[..]
Die moet idd wel op voorhand gewaarschuwd zijn, anders kun je daar nooit zo snel zijn.
Aha, het gaat over migranten. Je bent gewoon een FvD - PVV aanhanger die deze situatie misbruikt voor de eigen agenda. Zeg dat dan.quote:Op zondag 7 augustus 2022 08:59 schreef Candymannetje het volgende:
Woningbouw gaat niet alleen om de boeren.
Nederland is het dichtsbevolkte land van de EU.
En ze blijven maar mensen binnen halen.
Daar moeten ze mee stoppen en er moeten mensen terug gestuurd worden naar landen waar ze vandaan komen.
Dat kan NL niet. Daarvoor is er te weinig grondquote:Op zondag 7 augustus 2022 13:30 schreef nils7 het volgende:
En kijk weer iemand die feitenloos door het leven gaat.quote:Op zondag 7 augustus 2022 18:23 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dat kan NL niet. Daarvoor is er te weinig grond
Waarom moet ik dat zeggen terwijl het niet zo is?quote:Op zondag 7 augustus 2022 18:22 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Aha, het gaat over migranten. Je bent gewoon een FvD - PVV aanhanger die deze situatie misbruikt voor de eigen agenda. Zeg dat dan.
Jij verbindt het boerengebeuren aan teveel migranten. Ik niet hoorquote:Op zondag 7 augustus 2022 18:50 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Waarom moet ik dat zeggen terwijl het niet zo is?
Nee, het woningbouwtekort.quote:Op zondag 7 augustus 2022 18:53 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Jij verbindt het boerengebeuren aan teveel migranten. Ik niet hoor
nou dan kan je de helft van de intensienve veehouderij sluitenquote:Op zondag 7 augustus 2022 14:08 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
[ twitter ]
Niet bepaald.quote:Op zondag 7 augustus 2022 18:59 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Nee, het woningbouwtekort.
Zo achterlijk dat mensen zich afzetten tegen de boeren omdat ze een woning willen.
Boeren zijn onmisbaar voor de maatschappij.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |